Kasteel Coevorden

Het Kasteel 29 7741 GE Coevorden Nederland Kaart
31-524522009

Over restaurant Kasteel Coevorden

Stijl, gezelligheid en culinair genieten in perfecte harmonie

In Kasteel Coevorden is de ontvangst even vorstelijk als de dis die ze er opdienen. Je voelt je de koning te rijk wanneer de bediening luxe gerechten op tafel neervlijt waarin een geheel eigen visie op de Frans-mediterrane keuken te proeven is. Op deze locatie eten is een belevenis an sich. Alles is extreem vers en exclusief. En, je kunt hier enorm bijzondere wijnen drinken.

Meer informatie over restaurant Kasteel Coevorden

Maandag t/m Zondag

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
In 1 woord geweldig! De befaamde grouponbon bracht ons helemaal in Coevorden. Een prachtige ambiance en culinair erg goed. Van amuse tot dessert telkens mooie en originele gerechtjes op je bord. Goed afgestemd op elkaar, voldoende en mooi opgemaakt. Het zou mij niet verbazen wanneer Michelin hier een keer een ster achterlaat. Ik weet niet of die ambitie bestaat maar het lijkt alsof daar op aan gewerkt wordt. Aardige en goede bediening en dat alles in een fraai oud Hollands decor. Met groupon krijg je veel meer dan wat je betaalt, gauw doen!
Amsterdam_Noord .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
In één woord fantastisch!!
Een heerlijk 5-gangen diner, met amuses en broodjes met truffelboter! Alles was even heerlijk! En dat voor zo weinig geld, Super!
Het decor is geweldig! Kaarsen, open haard en een prachtige wijnwand.
Onze gastheer en bediening maakte de avond helemaal compleet, zij hebben ons echt in de watten gelegd.
Bedankt, nogmaals!!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Wij aten een vijfgangendiner als onderdeel van een Groupon deal. Het eten was erg smakelijk en met zorg opgemaakt. Geen enorme creatieve gerechten, maar alles klopte. Voor de wijnen gold het zelfde: gewoon goed, geen bijzondere uitschieters. Ook voor mijn vrouw, die zwanger was, wat er bij elk gerecht een goed alternatief.

De bediening doet erg zijn best en is vriendelijk. Ze missen nog wat ervaring, maar dat compenseren ze met goede inzet.

Wat ons betreft een prima gelegenheid om een keer lekker uit eten te gaan.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Als onderdeel van een verblijfsarrangement hier een drie-gangen verrassingsdiner genuttigd.
En amuse vooraf dat vooral uit wortel bestond, geen culinair hoogstandje. Als voorgerecht werd een stukje makreel geserveerd, mooi opgemaakt en goed van smaak. Het hoofdgerecht was een zeer bescheiden stukje Angus rund met vooral veel aardappelpuree en weinig groenten. Het nagerecht bestond uit een marshmallow, stukjes appel en wat schuimpjes, veloren in een zeer grote kom. Na een opmerking over de kwantiteit werd duidelijk aangegeven dat dit met de prijs van het arrangement te maken had. Vraag dan meer, maar scherm niet met een 3-gangen diner, waarbij zelfs een matige eter visioenen krijgt van de Febo. Gelukkig hadden we vooraf brood genomen. Ook al is de kwaliteit voldoende, een 3-gangen diner moet wel enige inhoud hebben. De bediening was wat stijfjes, de entourage in een kasteel natuurlijk prima, zij het dat 2 rijen tafeltjes wat saai overkomt, maar dat zal wel te maken hebben met het 's ochtends fungeren als ontbijtzaal voor de hotelgasten. De toiletten zijn beneden en kunnen worden bereikt via stenen trap. Was daar zeer koud en er hing een muffe lucht. Is geen zaak voor mensen die slecht ter been zijn.
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Lekker apart prijs kwaliteit zeker goed, alleen jammer dat de tafels die niet gebruikt werden afgeruimd werden terwijl wij nog aanwezig waren.
Zeker aanrader, gezellig warme leuke sfeer.
Stoelen mogen iets beter.
Zuid afrikaanse wijn aanrader zandvliet shiraz
Buikspek verrassend goed, seizoen gebonde groente zeer goed, dessert apart , lekker en niet alle daags, wij hebben gekozen voor 5 gangen menu, hoeveelheid prima ,
Nares666 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We hebben er gegeten op tweede kerstdag. we hadden voor 4 personen gereserveerd. Het menu moesten we gewaar worden via Facebook. Het was kennelijk druk, want onze tafel stond in een zaaltje, die er netjes uitzag, maar minder sfeer had dan de hoofdeetzaal. Twee van de eters gaven aan dat ze niet van vis hielden. Daar werd een mouw aan gepast. Bij het eerst gerecht van de 5 gangen was bij mij de langoustine vergeten. Die werd snel nog na geserveerd, maar was nog half rauw. Bij de eerste drie gangen werd er nog uitgelegd wat er op onze borden lag, maar toen was het gedaan. Ik weet dat in toprestaurants groentjes ter decoratie dienen, maar elke dag hier eten levert snel scheurbuik op. Na het dessert was het met de interesse voor ons gedaan. Er werd verder niet meer naar onze wensen geïnformeerd, terwijl we best nog iets hadden willen drinken. Jammer. Dus maar om de rekening gevraagd. Er werd geen moeite meer gedaan om onze jassen aan te reiken en teleurgesteld keerden we huiswaarts.
Marielhozee .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
De entourage is prachtig, maar eten en de bediening vallen erg tegen. Samen met een vriendin een high tea gedaan en dit was weinig bijzonders. Standaard sandwiches en ook enkele kant en klaar dingen van de groothandel. De prijs kwaliteit is niet in orde, voor een high tea van €25,- verwacht ik wel iets meer
7yhb8ujn9ikm .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Op 3 oktober 2015 waren we 55 jaar getrouwd en aten met tien personen in de torenkamer van het kasteel in onze woonplaats Coevorden. We hadden besproken en de wensen van onze disgenoten van te voren schriftelijk kenbaar gemaakt. Na de borrel werd ons door een serveerster verteld dat er voor ons in het restaurant was gedekt. We protesteerden en werden daarna naar de torenkamer geleid. Hadden we maar niet geprotesteerd, want daarna was alleen de amuse nog goed. Eén serveerster sloofde zich uit om ons te bedienen en kreeg halverwege hulp, waarvan ook niet gezegd kon worden dat ze voor het vak was opgeleid. De soep was lauw en de andere gerechten werden ook lauw tot koud opgediend. Nadat we twee uur aan tafel zaten meldden we dat een paar mensen om 22.00 uur met de trein moesten. Die misten dus een gedeelte van het hoofdgerecht en het dessert. Een feestelijk etentje werd het niet. Er werd door het Kasteel ook helemaal geen aandacht aan ons 55 jarig huwelijk besteed. Zelfs geen bloemetje op de tafel! Gemiste kans, maar geen tweede!!
Crystle1981 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
We hebben onze bruidstaart, diner en de hapjes tijdens ons huwelijksfeest via kasteel coevorden geregeld. De bruidstaart was top, het voorproeven was hierbij erg handig. Het diner was goed geregeld. We wilden graag een Italiaanse setting waarbij gasten zelf zo veel kunnen opscheppen van wat zij lekker vinden. De voorgerechten en nagerechten waren super. Het hoofdgerecht kwam aardig in de buurt van onze wensen, alhoewel niet geheel Italiaans, maar smaakte ook prima. Kortom, zeker een aanrader voor een ontzorgd huwelijksdiner en -feest. De bediening was zeer vriendelijk en de tafelsetting, een kruisvorm, was onhandig voor het opdienen maar wel erg gezellig voor de gasten!
LukaLuuk .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Heerlijk gegeten op een warme zomeravond met prachtig uitzicht op Kasteel en Stad Coevorden.
Ondanks drukte (bruiloft) was de bediening en timing prima. Op het terras kreeg je nauwelijks iets mee van mensen en muziek voor en in het Kasteel! Er worden ook bijzondere Drentse bieren geschonken: Maallust en Kasteelbier uit Coevorden.
We kozen voor het 4-gangen menu met wijn arrangement voorafgegaan door een amuse met veel smaakjes en brood (oogstrelende huisgebakken bolletjes wit/bruin op een leien plankje en iets smeerbaar heerlijks op een steentje erbij geserveerd.
Gang 1 bestond die dag uit een Terrine van gevogelte aangekleed met kleine smaakvolle toevoegingen in combinatie met een Zuid-Afrikaanse Sauvignon Blanc die alle smaakjes naar de oppervlakte toverde.
Gang 2 heilbot met zeekraal, en saus van kamille & vanille werd vergezeld van een bijzondere Franse wijn (Pouilly).
Gang 3 was knapperig op de korst gebakken en getrancheerde eendeborst wederom vergezeld door een heerlijke rode wijn (Chili). Nadat bij proeven een te hoge temperatuur werd geconstateerd werd onmiddellijk een koelere fles gehaald.
Gang 4 bestond uit een Bavaroise van roodfruit met een tumtum van framboos, lemoncurd, aloë vera granité en krokantje van napoleon snoepje. Vergezeld door een witte Floc de Gascogne (gemaakt door het mengen van jonge Armagnac met vers geperst druivesap)
Bij de koffie werden huisgemaakte boterkoekblokjes geserveerd.
Alles werd geserveerd door de zeer kundige sommelier Tom.
Wij bevelen het Kasteel Restaurant aan bij een ieder die van oogstrelende en tongstrelende gerechten en goede wijnen houdt voor een alleszins redelijke prijs.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Ik heb met mijn vrouw een prima avond gehad bij het Kasteel. Eten was prima in orde. Goede toelichting op zowel gerechten als het wijnarrangement. Bediening moet meer vragen dan oordelen ("jullie zijn goede eters"), vinden wij niet storend maar de vraag past niet bij de uitstraling van het restaurant en de klanten die het over het algemeen trekt. Maar wij komen terug, vonden het zeer gezellig, lekker in een prachtige ambiance.
Beste meneer,
Bedankt voor uw mooie woorden. We hopen u in de nabije toekomst nogmaals te mogen verwelkomen in ons restaurant.
Met vriendelijke groet,
Team Kasteel Coevorden

Reactie van proever:

Gaan we zeker doen, veel succes!
B. V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Sfeer van het oude kasteel erg mooi... eten was prima maar kleine porties, 3 gangen verrassingsmenu via actie incl. hotel gereserveerd. Bediening erg vluchtig, beetje gooi en smijtwerk met servies... kleding niet geheel passend in de omgeving.
Annely P.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Helaas een bijzonder slechte ervaring gehad. Na binnenkomst was er geen personeel te bekennen, top begin van de avond! Uiteindelijk kwam de bediening na een paar minuten, gekleed in zeer ongepaste kleding, naar ons toe om ons vervolgens geen welkom te heten maar stom aan te staren. Wij hebben zelf maar even verteld dat wij hadden gereserveerd en toen werden we naar het restaurant begeleidt. Bij het serveren van de droge witte wijn, wist de bediening niet wat voor wijn er geschonken werd. Het antwoord was: ' het is een mix van verschillende druiven', maar welke precies wist de 'gastvrouw' niet te noemen. Het voorgerecht was prima, alleen jammer dat de rode wijn werd geserveerd nadat wij het voorgerecht al op hadden. Het hoofdgerecht wat wij geserveerd kregen klopte niet met er op het menu stond en wanneer wij vroegen waar de risotto was, kregen we te horen dat dat niet voorradig was. (daarvoor hadden we ook al te horen gekregen dat de flessen spa blauw niet koud stonden.) Al met al heeft de bediening ons ervan overtuigd niet meer terug te komen. Een doodzonde, want de entourage is prachtig! Het personeel heeft werkelijk geen idee wat ze aan het doen zijn, productkennis en gastvrijheid is ver te zoeken.
Wij zijn naar het kasteel gekomen om te kijken/proberen of wij in maart een goede keuze zouden maken hier met een groep vrienden te dineren. Helaas hebben wij dat geplande diner per direct afgezegd.
Ferdinand K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Na een etappe Pieterpad van Sleen naar Coevorden te hebben gelopen was het voor het aperitief goed toeven bij de open haard in Kasteel Coevorden. Er had wel een lapje over het blad van de bar gehaald mogen worden.
De maaltijd in het restaurant was niet slecht, maar zeker ook niet indrukwekkend. Het voorgerecht, gerookte eendenborst kwam regelrecht uit de koeling, waardoor de smaak niet ten volle tot zijn recht kwam. De witte wijn was juist niet gekoeld en moest in een wijnkoeler aan tafel nog op de juiste temperatuur worden gebracht. Het hoofdgerecht bestond uit 2 stukjes rundersucade met rode kool. Het ene stukje was buitengewoon mals, precies zoals een sucadelapje hoort te zijn. Jammer dat het andere stukje een niet te snijden schoenzool was. Op zich was het een prima gerecht. Bij het hoofdgerecht werd een uitstekende Pinot Noir uit de Bourgogne geserveerd.
De bediening was professioneel en allerhartelijkst. Een compliment waard.
Wat het interieur betreft, daar moet men maar net van houden. Retro meubilair past naar mijn smaak niet goed in de kasteelambiance, maar over smaak valt niet te twisten.
Iets meer aandacht voor de gerchten in de keuken kan dit restaurant direct naar een veel hoger niveau tillen
Jay H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Dit weekend een overnachting gehad in het hotel en gegeten in het restaurant. We hadden gekozen voor een vijf gangen menu en lieten ons verrassen door de chef. Het eten was erg goed op smaak en werd geserveerd door een vriendelijke jongen die veel verstand had van het eten, en met veel passie vertelde wat er op het bord lag. Het restaurant had een chique en romantische sfeer en voor wat je er voor kreeg zeker betaalbaar.
Wat ons betreft is dit voor herhaling vatbaar.
Proever16101980 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Heerlijk en eerlijk gegeten. Het menu wat ons werd voorgesteld was prima van smaak met mooie ingrediënten, vraag me wel af of dit soort ingrediënten hier door de lokale bevolking worden gewaardeerd aangezien er in de omgeving groots geadverteerd woord met ...schnitzels, friet en sla voor € 7,50 maar dit terzijde...de begeleidende wijnen waren ook prima en zeer kundig toegelicht door Tom (achternaam even ontschoten).
Al met al een mooie avond die wat betreft de kwaliteit versus prijs meer dan dik in orde was.
Bedankt
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wat een bijzondere locatie, wat een sfeervol restaurant. Verder heb ik heb ik helaas weinig positiefs te melden. Afgelopen zaterdag was er een vast drie-gangen menu dus we lieten ons verrassen. Het voorgerecht was een prima zalmpje. Het hoofdgerecht was ronduit teleurstellend: eerst hebben we het terug laten sturen omdat het praktisch koud was. Vervolgens was het (rund)vlees vreselijk taai. Ook ontbrak het aan zout en peper. Toen we informeerden waarom wij geen brood kregen was de respons: Voor mevrouw hebben we geen glutenvrij brood. Jammer want de reservering en de dieetwens was al een maand eerder al bekend. En meneer eet wel "gewoon"! Personeel doet z'n best maar kan het niet goed doen met deze chef-kok.
Willemtwee .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Ontvangst ging nog. Helaas aan een rechte tafel met 8 personen. Geen behaaglijke temperatuur in de eetzaal. Kleine kaart. Eten was smakeloos en bij 1 gerecht zelfs gewoon taai. Dit wel kosteloos kunnen ruilen. Geen bestek geleverd bij de garnituren welke alleen bestond uit een bakje sla en wat frietjes. Geen warme groenten, alleen een blaadje onder het vlees op je bord. Geen uitleg, geen eet smakelijk. 3x moeten vragen om een 7-upje. Voor de kinderen werd iets geregeld. Dat was redelijk maar de prijs was schrikken. Werd niet gevraagd of er voldoende was, of het gesmaakt had (waarschijnlijk had men door dat dit niet het geval was). Bediening was vaak ver te zoeken. Al met al gewoon slecht en niet op smaak maar toch duur. Hier komen wij nooit meer. Jammer van het 12,5 jaar huwelijksjubileum.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Wij hadden een verjaardag van een 90-jarige. Het eten was bijzonder slecht en bij een aantal mensen koud. Geen garnituren bij het hoofdgerecht, slechts hetgeen wat op je bord lag: 4 verdwaalde spruiten, 2 schijfjes aardappel en als je geluk had een worteltje. Een tante kreeg vis, terwijl ze vlees had besteld. Geen excuses van het personeel, waarvan we de indruk hadden dat ze er toch al geen zin in hadden die avond. 2 man personeel op 21 personen is sowieso weinig. Kortom, geen aanrader! Wij komen hier niet meer.
GerdieV .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Gisteren voor het eerst sinds er een nieuwe eigenaar in het kasteel gegeten. Namen 5 gangen verrassingsmenu met bijbehorend wijnarrangement. Eten viel zwaar tegen. Hebben zelfs de tweede gang teruggestuurd omdat de vis niet gaar was en niet te snijden. Kregen er een zeer klein stukje andere vis voor terug. Rundertartaar als eerste gang ook geen succes. Zag eruit of ie al een tijdje stond. Kaasplankje was ook geen succes. De wijn is fors aan de prijs voor wat er geschonken wordt. Geen professionele bediening. Komen hier niet meer terug.