Meer informatie over restaurant Kasteel Bloemendal

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 11:00
- Wijnbar 12:00 - 22:00
- Bar 17:00 - 00:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marit H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk gegeten met diamantenhuwelijk van mijn opa en oma. Tafel prachtig gedekt en eten zag er ook fantastisch uit. Echter moesten we de bediening wel vragen om uitleg van de gerechten. Verder heel goed verzorgd. Goede porties en juiste tijd tussen de gerechten
Bollie-9 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Het verwenmenu dat bij het arrangement hoorde was kwalitatief voldoende. Sommige onderdelen op het bord waren duidelijk net iets te lang van te voren klaargemaakt wat ten koste ging van de knapperigheid/versheid. De service was prima, inclusief de wijnadviezen. Het decor viel wat tegen; in zo'n grote hoge zaal vallen de tafeltjes al snel weg en mist er daardoor een stukje intimiteit. Mooie lange stevige gordijnen zouden een stuk helpen. Om nog een reden. Buiten was het guur en koud en onder deze omstandigheden blijkt de restaurantzaal moeilijk gelijkmatig te verwarmen; wat trouwens geldt voor het hele kasteel. De stoelen waren net een centimeter of twee/drie te laag voor de tafel.
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
3 gangen diner genomen
Voorgerecht gesneden tonijn, verrukkelijk zacht klaargemaakt en mooi gepresenteerd
Hoofdgerecht reerug. ook dit voortreffelijk bereid. De borden zeer mooi opgemaakt, richting sterren restaurant
Nagerecht kaas plankje , et 4 soorten kaas, jammer genoeg niet in de juiste volgorde gelegd van licht naar sterk
De bijbehorende wijnen waren goed uitgezocht en waren voortreffelijk
Bediening vriendelijk en attent
Het hotel heeft een hele mooie ambiance
Ook het uitzicht op de tuin vanuit het restaurant is mooi

De prijs is hoog richting sterren restaurant, maar wel waard
SteveW .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op eerste kerstdag tijdens het afgelopen jaar hebben wij mogen genieten van een fantastisch diner! Als voorgerecht werd gerookte eend met eendenleverroulleaux en een aardappel knolselderij salade geserveerd, hierna volgde een runderbouillon met een scheutje Madeira en morieltjes. Zowel het voorgerecht alsook de soep waren fantastisch. Het
tussengerecht: op brood gebakken kabeljauw met mosterdzaadjes en dragonsaus en het hoofdgerecht: hertenrugfilet met peperkoeksaus, zuurkool en een in vanille gegaard stoofpeertje waren eveneens zeer goed van smaak, ook hier hebben we van genoten. Als afronding werden diverse soorten kaas met notenbrood en Limburgse stroop geserveerd en het dessert, een brownie met pecannoten, witte chocolademousse en een sinaasappelsorbet, ook hier klopte alles! Wij hebben een mooie avond in een prachtige ambiance mogen beleven. Kasteel Bloemendal is een echte aanrader!
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Het kasteel is prachtig van buiten, maar het restaurant is van binnen erg ouderwets en saai. Wel passend bij een kasteel, maar wij kregen er de kriebels van. De eendenborstfilet was erg lekker. Verschil met andere Van der Valks is dat er geen extra groente of aardappelen bij kwam. Blijkbaar hoort het niet in een "deftig" kasteel? Wel broodjes vooraf gekregen. Bediening is goed en heel vriendelijk. Ergens in de laatste week van november gegeten.
Marianka A.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Kort maar krachtig : spontane nette bediening die oprecht interesse toont in zijn gasten. De gerechten die wie bestelde , waren netjes opgemaakt en smaakte lekker
Wij komen zeker nog een keer terug voor diner
W. S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Voor een lunchhapje even binnengewipt. Soep en brood met brie met honing. De honing werd er in een los kuipje bijgeleverd. Zoiets nog niet eerder meegemaakt. Op mijn vraag of ik ook het uit dinermenu iets mocht kiezen, kreeg ik als antwoord: "Anders geeft ik het toch niet!" Er zijn immers restaurant waar dat niet mogelijk is. Servetten heb ik van een andere tafel gepakt omdat ik die niet gekregen had. De serveerster had geen enkel wie de man was waarvan een beeld in de tuin staat. Sacherijn was in hoge mate troef. Door het gedrag van de serveerster zal het lang duren voor ik weer eens een lunch zal nemen bij Bloemendal.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Toen wij hier bij deze Van Der Valk een 4-daags arrangement boekten met 2 dagen een 3-gangen menu hadden wij het idee , dat dit net zo'n topper zou zijn als Het Arresthuis/Roermond van Van Der Valk. Over het hotelgedeelte en een voortreffelijke receptie niets dan goeds , maar het is IENS , dus het restaurant gedeelte en dan heeft men hier een soort semi-topper , geen hoogstandje.Naast 2 diners uit het arrangement hebben wij 1 x gegeten van de kaart.
Het uitgeserveerde was goed van kwaliteit, maar de hoeveelheden ten opzichte van de prijzen
viel tegen. Advies maak de porties wat groter of de prijzen wat lager.De bediening was goed , maar er waren nogal wat slordigheden. Een borrelglas(ongecontroleerd) met twee stukken eruit
( manager kwam erbij maar deed er niets aan ), een dessertbord met grote scherf eruit , tafelkleed met een gat. Er werd gedekt met tafelkleden met volop vouwen ( in Roermond werden ze bij het indekken nog gestreken , klasse , uitstraling) In Vaals waren de strijkijzers zeker uitgeleend.De manager liet weten bij de opstart in Roermond actief geweest te zijn.
Kon hij het daar niet aan ? Hier geen opstart , maar er valt in het restaurant nog wel wat te verbeteren en enkele personeelsleden kunnen nog wel wat begeleiding/opleiding gebruiken.
De ontbijten waren zeer gevarieerd , daarbij verdient de man die op zeer vriendelijke wijze s'morgens eieren stond te bakken en pancakes te maken etc. van mij een 9. Klasse.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Wegens vakantie een paar dagen in Zuid Limburg. Jaren geleden hier al eens geweest. Toen een positieve ervaring. Vandaag gekozen voor het menu Ambiance. In vijf gangen geserveerd.
Van de eerste gang: kabeljauw rilette, tot en met het de vierde: lamsvlees, alles heerlijk op maak.
Meest opvallend is dat er gewerkt word met begrijpelijke, herkenbare producten tegen een heel begrijpelijke, eerlijke prijs. Mooie wijnen. De eerste gangen huiswijn van de Melot druif. Bij het lamsvlees een mooie volle rode wijn van de Grenache druif. Alle gerechten in zeer ruime porties. De service heeft duidelijk wijn en vakkennis maar nog belangrijker: plezier in het verzorgen van de gasten. Voor wie Vd Valk eens van een andere kant wil zien is dit een absolute: GO !!
Sinus .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Fantastisch restaurant én hotel! Heerlijk dineren in een mooie ambiance. Geen standaard verhaal hier! De Lamsfilet was super en de vis ook! Mooie opgemaakte borden heerlijke wijnen en persoonlijke bediening! Top eten op een top locatie!!! Komen hier al jaren in het hotel en de kwaliteit is altijd top! Complimenten!
Bas J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Op de pinksterdagen een nacht geslapen in dit sprookjesachtige kasteel. Mooi klassiek aangekleed restaurant. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De lunch werd geserveerd op het terras van het restaurant wat er uitziet als een echte engelse kasteeltuin. Eten was prima maar doet toch wel een beetje aan vd Valk denken.(wat het ook is) Verder was ik zeer content met de flessen champagne bij het uitgebreiden ontbijt buffet dit past namelijk prima bij de warme croissantjes en verse aardbei. Echt een aanrader voor iedereen die een paar dagen in zuid limburg wil vertoeven! De prijs kwaliteit is super!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Prima geluncht onlangs! Je vergeet daar dat het vd Valk is. Mooie salade, goed gevuld! Lekker vers goed soepje vooraf en een lekkere rosé erbij. Top.
Ed H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
In goed gezelschap heb ik hier prima gegeten. ondanks een volle eetzaal bleef de service prima en professioneel. Het eten is prima. Zo hebben we heerlijk verse vis gegeten. een aanrader!
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Wij hebben hier vaak gegeten, de laatste keer gelunched. Heerlijke zalmschotel met veel zalm en brood. De kaart is beperkt en het is niet goedkoop, maar zeker bij warm weer zit je heerlijk op het terras. Bediening is prettig en vlot. En dat allemaal bij een vd Valk.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Wij komen al 20 jaar vanuit de Randstad in Kasteel Bloemendal, samen of met onze (klein)kinderen. Recent weer een midweek geweest. Het is altijd goed toeven daar. Het hotel heeft diverse kamertypes. Onze voorkeur gaat uit naar een suite.

Zowel in het restaurant als op het terras kan a la carte worden gegeten. Ook de (seizoen)menu's zijn aanbevelenswaardig. De wijnkaart is gevarieerd samengesteld met een keur aan wijnen, ook met de betere wijnen uit de oude en nieuwe wereld.

Het bedienend personeel is iedere avond verschillend, maar is vriendelijk en altijd behulpzaam. Ingeval sprake is van een arrangementmenu, dan kan altijd het voor- of hoofdgerecht worden gewijzigd. Met een kleine bijbetaling kan zelfs een geheel ander hoofdgerecht of dessert worden besteld.

Op het terras is het uitermate goed toeven op de loungesets, die er staan. Bij erg zonnig weer kan onder de parasols toch op het terras worden gezeten.

Na afloop van het diner kan nog wat worden gedronken in de bar, die een eigen terras heeft.

Een Van der Valk-locatie met een Gouden Toekan!