Kartoffel

Lange Jansstraat 15 3512 BA Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Kartoffel

Grote porties, grote pullen bier & krachtige smaken

Klassiek Duitse gerechten en schuimende bierkragen in een warme, gastvrije omgeving, daar draait het om bij Kartoffel. Van de bekende schnitzel en halve haantjes tot schweinshaxe, allemaal in ruim bemeten porties.De carnivoor krijgt het nog moeilijk met kiezen.

Meer informatie over restaurant Kartoffel

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Voordelig
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Gezellig, sfeervol ingericht restaurantje. Het slaat aan in Utrecht, want het is heel druk en zonder reservering heb je op zaterdagavond geen plek. Duitse gerechten voor een spotprijs. Wij genoten van een heerlijke kaasfondue met stokbrood en rauwkost. Daarbij appelsap en Erdinger bier gezellig in een pul geserveerd. De bediening is heel vlot en vriendelijk. Je merkt dat ze er plezier in hebben om Kartoffel te runnen.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Zoals het restaurant zichzelf omschrijft, is het ook! Lekkere Duitse gerechten, in wellicht iets wat eenvoudige setting. De Duitse gerechten zijn ingekocht in Duitsland en dat zorgt ervoor dat je de lekkere worst en kruiden hebt, zoals dat in Duitsland ook zo is. Eten is zeer betaalbaar. Inrichting is zoals ik al zei eenvoudig en paar dingen niet helemaal mooi afgewerkt. Hoewel de eenvoudige inrichting in dit restaurant prima is en ook best een beetje 'fout' mag zijn, mag het net iets mooier. Zeer vriendelijke en rustige bediening!
Edeg9 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vanavond weer heerlijk gegeten bij Kartoffel. De porties zijn groot, de prijzen goed en erg verfrissend: gratis kraanwater! Voor nog wat extra sfeer is er de jukebox. En de kwaliteit van het eten? Top! De schnitzel is mijn persoonlijke favoriet en aanrader.
Cynthia G.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
lekker duits eten met kleine prijzen.
de inrichting is erg leuk.
ik vind de jukebox , met echt allerlei leuke muziek er op, echt heel leuk.
ook diverse duitse drankjes zoals apfelschorle!
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vriendelijke ontvangst! En ik heb de beste zuurkoolstamppot ever gegeten hier! Gewoon lekker duits eten voor een goeie prijs. Er heerst een Duitse gemutlichheid wat met name komt door de inrichting van het restaurant. De porties zijn echt enorm! Ik zou zeker nog eens teruggaan voor een simpele betaalbare goede hap
Pastinaak030 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wij komen altijd graag bij kartoffel. De ideale plek om spontaan een hapje te eten. Met name de prijs/kwaliteit verhouding is helemaal super. Eten zelf is altijd goed en lekker no nonsense. Bediening is altijd prima gezellig en het decor zo lelijk dat het eigenlijk wel mooi is.
leo26 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Kartoffel is een Duits georiënteerd restaurant. Tamelijk beperkte kaart, maar de porties zijn royaal, zoals je dat mag verwachten bij onze oosterburen: flink wat vlees. Op een regenachtige maandagmiddag was ik de enige klant: misschien is de maandag sowieso geen drukke dag, en als het dan ook nog pijpenstelen regent... However, het eten stond dus in no time op tafel. Aankleding van het restaurant is burgerlijk, beetje truttig, gemütlich. Het bier is goed, de koffie-met-likeur is lekker. De Schweinshaxe, specialiteit van het huis, smaakte uitstekend. Garnituur (gebakken krieltjes met rozemarijn, rode bietensalada) vond ik wat nietszeggend. Prijs-kwaliteitverhouding is prima. Na zo'n maaltijd kun je er wel weer even tegen, ook al is het geen culinair hoogstandje. Vriendelijke bediening.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Verrassend! Inrichting gezellig, bediening en eigenaar van het restaurant zeer behulpzaam en vriendelijk en het eten is heerlijk in al zijn eenvoud. Man en stiefdochter hadden natuurlijk de schweinshaxe met rode kool, aardappelpuree en héél veel jus. De haxe was lekker sappig en gekruid en combineerde goed met de kool en aardappelpuree (ook allebei erg goed op smaak). Ik koos zelf voor de wienerschnitzel met pepersaus en gebakken aardappeltjes. Smullen! Adresje waar we met plezier terugkomen (zelfs met alle vier de kinderen, want prijzen zijn meer dan redelijk)
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We hadden van te voren wat restaurants opgezocht waar je met een kleiner budget goed kon eten. Kartoffel stond bovenaan de lijst. We liepen met 4 mensen binnen, zonder reservering, en we hadden geluk. Er was nog een tafel beschikbaar in het volle restaurant. Er werd gevraagd of we de tafel goed vonden (een soort picknicktafel). We vonden het prima en waren blij dat er een tafel beschikbaar was. De bediening is vriendelijk en snel. We kregen meteen de kaart en konden drankjes bestellen. Mijn tafelgenoten bestelden de schnitzel, ik had de hunschen. De gerechten zijn simpel, maar goed en daar gaat het om. Het vlees was prima en de salade, appelcompote en rosti's waren ook lekker. De schnitzel was ook in de smaak gevallen bij mijn tafelgenoten. Als toetje hadden we de apfelstrudel, een must als afsluiter.
Een goed restaurant, zeker als je op je budget moet letten! Je krijgt een goede en heerlijke maaltijd met goede en vriendelijke service.
Max M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Wij zeggen wel eens tegen elkaar: Als Duitsers in Holland uit eten gaan schrikken ze zich rot...
Voor veel eettentjes geldt: een hoop pretenties en bla-bla en slecht of niet gekwalificeerd personeel.
Om over de prijzen maar te zwijgen.
Nee, neem dan Kartoffel: gastvrij, gemütlich, (h)eerlijke gerechten, 'betamelijke' porties en dat alles voor een spotprijs.
Als wij op weg naar huis in Vleuten in de vooravond Utrecht CS aandoen en geen zin meer hebben om zelf te koken (gemiddeld 1x per 2 maanden) spoeden wij ons naar Kartoffel. Het is goed te belopen. Bij slecht weer nemen we ook wel eens de stadsbus (rijden frekwent) en die stopt vrijwel voor de deur (halte Janskerkhof).
Ook bij grote drukte word je er relatief snel geholpen. Dat komt mede door een in omvang beperkte menukaart wat wij eerder een pré dan een minpunt vinden: wat je ook neemt het is altijd goed en voldoende. Nemen wij normaliter twee glaasje wijn, hier volstaat één :-).
Blijft er nog een gaatje over willen wij samen wel eens één overheerlijke Apfelstrudel nuttigen...
U begrijpt wel ook dat is een Duits formaatje.
Als wij flink ons best hebben gedaan verteren met zijn tweeën voor omstreeks € 35 (incl. fooi).
Kortom: Kartoffel is één groot feest!
Wunderbar.

Max & Hannie
Corarensen .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Vooraf hebben we de Flammkuche genomen: noem het maar Duitse pizza. Erg lekker. Wel wat kleiner dan de Flammkuche die ik me uit Duitsland herinner.
Als hoofdgerecht hebben we natuurlijk de Schweinhaxe genomen: daar staat dit restaurant om bekend. Heerlijk vlees, heel veel en heel smakelijk. Met aardappelpuree en rode kool en zo'n heerlijk dikke jus.
Het is geen verfijnde keuken met allerlei liflafjes, maar gewoon goed en eerlijk eten. En zeer voordelig geprijsd!
Let wel op: als je met meer dan 7 personen bent, heb je maar een beperkte keuze qua menu. En kun je bijvoorbeeld die Schweinhaxe niet bestellen, wat eeuwig zonde zou zijn.
Jp_21 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Erg lekkere eten voor een heel goedkope prijs! Net zoals in Duitsland, en nog heel vriendelijke bediening in leuke sfeer, zeker een aanrader!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Inrichting is beetje gericht op familie, ongedwongen. Nadat de huispoes uit mijn stoel was verdreven Schweineshaxe en de specialiteit kalfswang besteld. Bier kwam in de juiste maat (0.5). Eten was goed bereid en smakelijk, de kalfswang viel spontaan uit elkaar zo zacht. Prijs allerdings goed in combinatie met het geleverde eten. Bis bald!
Leuk dat jullie er waren, en zeker tot gauw!
Jason V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Leuk zaakje, Niet bijzonder maar lekker en niet duur en leuke meiden in de bediening kortom: Goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Dank voor je recensie Jason!
F T.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heel apart om een Duits restaurant te beginnen,gezien de drukte een prima stap.
Interieur:prachtig behang met houtblokken,ook verder geen designer aan te pas gekomen (prima)
De bediening:allervriendelijkst, enthousiast, attent.
Het eten :mooi voorgerecht voor 2-3 personen met kaas/vlees/brood.
Hoofdgerechten:het potje met lamsvlees,was heel goed, ook de currie/braadworst met zuurkoolstamp zeer smakelijk
De prijs /kwaliteit (€ 10-12,50) voor een hoofdgerecht is uistekend
Fijn dat het je bevallen is Frank!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
waar ga je heen voor een eenvoudige maar lekkere maaltijd: Kartoffel
dit is mijn 2e x. zelfde menu, zelfde prijs. zelfde personeel en zelfde looks. je loopt binnen en waant je direct in Duitse sferen. in ik moet zeggen dat mij dit erg beviel.
als passant met 5 personen langs gegaan in de hoop op een plekje in het volle restaurant.
we hadden geluk en zo te zien het laatste vrije tafeltje achterin.

erg leuk dat de zeer attente leuke dame mij nog herkende van de vorige keer( sept. 2014) ,daar was ik verbaast over. het eten is No Nonsens. wij namen 1 plateau met brood, kaas en worst. en 1 mandje brood(met daarbij een pretzel) een lekkere pull bier en wij waren voorzien. ruim voldoende en smaakvol.
vervolgens was de tafel verdeeld met gerechten. zelf nam ik de schweinenhaxe. een mooi groot stuk vlees met rode kool en puree. jus erbij. kortom een zeer smaakvolle maagvuller:-D
en als dessert een apfelstruddel. om je vingers bij af te likken.

voor 30euro kan je je buikje rond eten met erg lekker en goed bereid vlees. met een grote pul bier en een heerlijke mok koffie. en een schnaps.
enige minpuntje waren de stoelen. die we allemaal wat minder vonden zitten.
maar de bediening. dikke pluim. en de keuken dikke pluim daar met ze 2e.

mij ga je zekers weer terug zien
Wat een mooie recensie mrgeronimo! We hopen je zeker snel terug te zien :)
Maikel K.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Een leuk concept, een duits restaurant in het centrum van utrecht. goede maaltijden met een fijne prijs kwaliteit verhouding. Erg fijn personeel en leuke service. De porties zijn groot en erg lekker. Ik kom hier zeker terug.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor het bezoek naar TivoliVredenburg een tafel gereserveerd voor 4 bij Kartoffel. Een fantastisch Duits georiënteerd restaurant met een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Flammkuchen was heerlijk, hoofdgerecht (weekspecialiteit) was goed en de Apfelstrudel was weer fenominaal! Bediening was alleraardigst en zijn oprecht enthousiast. Het restaurant is een aanrader voor wie van een stevige Duitse maaltijd houdt, pullen bier wil horen klotsen en met Nena (99 Luftballons) een guilty pleasure heeft.

Auf wiedersehen Kartoffel!
Heloise .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Per toeval kwamen we hier terecht: eigenlijk waren we op vlucht voor de regen, maar eenmaal binnen wilde ik niet meer weg. Geweldig, die bierpullen en Kraftwerk op de achtergrond. We hebben meteen avondeten besteld en de maaltijden zijn ook echt Duits: zeker niet verfijnd, maar wel veel en goed. De Apfelstrudel als nagerecht is een aanrader. Bediening is vrolijk en je kunt zelfs muzieknummers aanvragen als je een appeltelefoon hebt. Eigenlijk is Kartoffel een klein stukje Duitsland in Utrecht.
Haha, wie eenmaal bij ons binnen is wil inderdaad niet meer weg! Bedankt voor de mooie woorden en tot ziens :)
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ter voorbereiding op wietsoorten hier gegeten.
Schnitzel was perfect. Haxe is huis specialiteit en echt iets voor de grote vlees eters.
Ikzelf had het weekgerecht, rundergulash, welke zeer goed smaakte.
Overigens was ik niet zo laaiend enthousiast van de Flammkuchen. Te droog, te weinig crème.
Grootmoeders inrichting en achter in de zaak echt Duits. Je kunt zelf je de muziek bepalen.
Gewoon eens wat anders, leuk om met een groepje te gaan eten.