Kartika

Meer informatie over restaurant Kartika

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom
Trees T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Het eten was redelijk, Saté kambing was lekker.
Ik wil alleen klagen over de bediening: mijn broer vroeg of men Heineken bier had en toen zei de ober: we serveren geen paarde pis!
Wat een onbeschoft antwoord!!! Zo praat je niet tegen je klanten. Verder was de bediening ok.
Ik hoop dat jullie dit bericht zullen plaatsen zodat men beter op zijn woorden gaat letten.

Trees Tan
Freek-Glas .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Kartika kennen wij al een paar jaar en nog steeds vinden wij dit restaurant top
De dagang is het hoogtepunt van de rijsttafel, die voor ons ruim voldoende is.(en hoe mooi wordt de doggy-bag verzorgd)
Bediening was snel en vriendelijk.
(goed, alleen de drankjes een beetje duur, maar de rijsttafels zijn meer dan
een goede prijs voor hetgeen je ervoor krijgt.
Chantalbot .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vriendelijke bediening. Bij de drank kregen we dadelijk 2 soorten kroepoek met pindasaus of chilisaus. Daarna rijsttafel van 18,50 / pers besteld. Hadden eigenlijk gekozen voor rijsttafel van 27 euro, maar werden 'gepusht' om die van 18 euro te nemen..raar!! 11 gerechtjes. Geen grote porties-net voldoende. Vlees was te veel doorbakken: kipsaté's waren droog- beef was al niet beter.Gerechtjes koelden snel af.Dessert(gebakken banaan) werd samen met de andere gerechten opgediend..dus koud a/h einde van de maaltijd.Pluspunt: er werd ons gevraagd of we er geen bolletje ijs bij wilden! Super service! En niets extra aangerekend.
Kwaliteit bereiding kan zeker beter.
Cucimulut X.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Het was al weer even geleden dat we bij Kartika hadden gegeten. Maar voorafgaand aan een bezoek aan de schouwburg vonden we nog genoeg tijd voor een rijsttafel. We waren er om half zes, als eersten, en niet veel later zat het restaurant bijna helemaal vol. We bestelden de vegetarische Shinta-rijsttafel, en dronken er een Chardonnay bij. Het smaakte allemaal heerlijk en goed gekruid. De saté tempeh (saté van sojabonenblokjes), de nangka muda (jonge jackfruit; staat niet zo vaak bij een Indonesiër op de kaart), de tahu rebung (blokjes soja met jonge bamboe), de sambal goreng kentang (in sambal gebakken aardappel) sprongen eruit. Minpuntje was dat we extra moesten betalen voor een tweede mandje rijst; dat hebben we ergens anders nog niet meegemaakt.
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Met zn twee de indonesische rijsttafel genomen. Alle gerechtjes waren erg lekker en alles is vakkundig gemaakt. De prijs kwaliteit is dik in orde. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam en het decor erg netjes. Wij komen hier graag terug.
Joyce C.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Mooie Indische aankleding, zowel de decoratie als het personeel. Soep en rijsttafel zijn lekker. Sfeer is gezellig. Personeel spreekt Indonesisch en Engels. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Rijsttafel is 18 euro per persoon.
Lekkerman .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Ik lees hier nogal wat negatieve recensies en herken die totaal niet. Wij (2 pp) stapten op een drukke zaterdagavond binnen zonder gereserveerd te hebben en hoewel alle tafels gereserveerd waren konden wij toch plaats nemen. Klein maar knus, authentiek Indonesisch, sfeervol, met voldoende ruimte tussen de tafels. Als amuse wordt kroepoek in 2 smaken geserveerd (cassave en garnalen) met 3 verschillende dipsausen van spicy tot zacht. We bestelden de rijsttafel van 18,50 pp: heerlijk, gevarieerd, en voor ons gewoon voldoende. De bediening is prima en de hygiëne niks op aan te merken. Prijs/kwaliteit in orde en pinnen kan hier hoor. Voor lekker Indonesisch is dit een uitstekend adres.
Hanne D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Al jaren komen we vanuit Almere eten bij Kartike, ook zo gisteravond. Het was heel druk onderweg en we waren 15 minuten te laat. Dit werd ons ook wel duidelijk gemaakt. Het is zo jammer dat zij in 2 shifts zijn gaan werken, 18.00 of 20.00 uur. Na het (overigens heerlijke eten) bestelde wij nog een kop koffie, tevens werd de rekening op tafel gelegd zonder dat wij hierom hadden gevraagd.
Ik denk echt dat het nu de laatste keer is dat wij bij Kartika hebben gegeten, heel jammer.
Drinks .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Bij binnenkomst begon het met een vervelend ontvangst. De bediening stond stijf van de stress, dit was dan ook meteen te merken en ik kreeg op een belerende, geagiteerde toon te horen 'u bent te laat!' Dat klopte we waren 15 min. te laat. Omdat dhr. zich herstelde dachten we nou oké we gaan zitten. Vervolgens schold hij later op de avond zijn collega uit, omdat zij te langzaam werkte.
Voorts was het door het gestressde personeel erg onrustig eten, maar ook omdat zij met 2 shifts werken. Het was dooreten geblazen in onze shift 1 en tijd voor een toetje/kopje koffie was er niet meer.
Positief: het eten was echt verrukkelijk, authentiek goed indonesisch eten, heerlijk! Dat maakte het geheel een beetje goed.

Topski .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Vol goede moed, met Kartika van jaren geleden nog in ons achterhoofd, bij Kartika gaan eten. Wat een teleurstelling!
Wij bestelden onze favoriete voorgerechten van weleer, pangsit goreng, gado-gado, satay ayam, lumpiaatjes.
Het leek of deze gerechtjes al die jaren op ons hadden gewacht, satehvlees taai, emping in verkruimelde ieniemienie stukjes in mandje geserveerd, pangsit goreng niet zoals het zou moeten smaken en er uit zou moeten zien, gado-gado eigenlijk het enig redelijk lekkere gerechtje. Smaakte eigenlijk ook allemaal hetzelfde, daarbij niet goed op smaak gemaakt.
Service vriendelijk, in beperkt Engels communicerend, in ieder geval werd niet begrepen toen wij zeiden dat het niet geweldig gesmaakt had. Werd niet op gereageerd. Vroegen alleen of het afgeruimd kon worden.
Wij komen niet meer terug.
O ja, het tapijt vreselijk versleten en smerig, net als de toiletten.
Al met al, geen frisse tent meer.
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Een erg klein indonesisch eethuis waar je een beetje krap op elkaar zit. Maar het vriendelijke personeel en het lekkere eten makend at ruimschoots goed. Ons was van te voren verteld dat we niet langer dan anderhalf uur mochten tafelen, en het was duidelijk waarom want vele mensen konden (helaas voor hen) niet eten omdat het al vol zat. Persoonlijk vond ik het toch een beetje prijzig aangezien we niet lang mochten tafelen en de prijzen van de drank ook aan de hoge kant zijn.

Ons werd aangeraden niet de duurdere rijsttafel te nemen. Wij namen 3 rijsttafels met vlees en 3 vegetarische rijsttafels. Het meeste was erg lekker en de porties waren goed. Er zat alleen een stukje rundvlees tussen waarvan de structuur niet lekker was (zeentje), maar de rest was echt lekker. Na onze bestelling werd ons binnen 10 minuten de rijsttafel geserveerd.

Het personeel deed haar best maar hadden moeite om de drukte aan te kunnen. Het duurde even voordat we onze tweede drankjes konden bestellen. Gelukkig was het personeel ontzettend vriendelijk. Al met al een geslaagd etentje.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Na een drukke dag hier wat gaan eten en dat bleek een goede keus. De zaak was vol, maar omdat net iemand afrekende konden we toch wat eten. Naast de gewone rijsttafels hebben ze bij Kartika ook een vegetarische rijsttafel - Shinta - en die hebben we beiden genomen. Het was meer dan voldoende eten, in verschillende graden van pittigheid en alles zeer smaakvol klaar gemaakt. De bediening was goed, ook al kostte het soms wat moeite om door de drukte de aandacht te krijgen. De inrichting is krap en hier en daar met duidelijke gebruikssporen. Niet iets voor een feestelijke gelegenheid, maar het is een goed "Indisch eethuis".
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Met moederdag met 6 volwassenen en1 kind bij Kartika gegeten. Bij de reservering werd duidelijk dat er slechts 1,5 uur in het restaurant gegeten kon worden, kennelijk vanwege de populariteit van het restaurant. Op d dag zelf werd dit nogmaals bevestigd, ook dat het niet mogelijk was om te pinnen/met creditcard te betalen. Vonden we al ietwat merkwaardig, al deze restricties, maar vooruit. Twee van de 7 waren ruim op tijd, echter 5 van de 7 waren doordat het moeilijk parkeren is op de Overtoom ( een slecht te been zijnde 85-jarige was daar ook bij ) een kwartier te laat. Onze tafel werd vergeven, wij moesten toen ons gezelschap compleet was nog 10 minuten wachten op een andere tafel. Er werd ons gezegd dat vanaf 4 personen er niet a la carte besteld kon worden ( telefonish werd eerst gezegd dat dat niet vanaf 7 personen kon ), dit staat nergens vermeld in de menukaart. De kwaliteit van de rijsttafels ( er werd ons geadviseerd om niet de duurste te nemen, we hebben uiteindelijk 3 duurste en 3 middel dure rijsttafeldsbesteld ) was heel redelijk, aan tafel werd het drinkwater steeds aangevuld. Interieur redelijk standaard Azaiatisch. We konden uiteindelijk ruim 2 uur tafelen ( vanaf 19.30 uur was de ergste drukte voorbij ), dus ondanks de wat moeizame start, waren we uiteindelijk toch ook redelijk tevreden over de service.
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Vanavond met twee vrienden wezen eten in restaurant Kartika. Als voorafje kregen we kroepoek en cassave met een bakje rode saus en een bakje pindasaus. Zowel de rode saus als de pindasaus was veel te zoet. Niet iedereen houdt van zoet. Daarom had de bediening op zijn minst kunnen vragen of we zoete of pikante saus wilden. Ik had een vegetarische loempia besteld en verwachtte een grote loempia. In plaats daarvan kreeg ik twee piepkleine loempia's met nauwelijks vulling. Verder lag er een salade op het bord. De salade was volledig droog en op geen enkele wijze aangemaakt. Bij het vegetarische hoofdgerecht kreeg ik witte rijst. Zilvervliesrijst kon ik niet bestellen. Waarom niet? Weten ze bij Kartika niet dat zilvervliesrijst veel gezonder is? De pindasaus was wederom te zoet en de groenten waren minimaal. Ook mijn twee tafelgenoten vonden het geserveerde niet om over naar huis te schrijven. Voor een flesje Amstel malt durven ze € 4,20 te vragen!! Ik vind dat pure afzetterij. Alleen al hierom zal ik niet nog eens naar restaurant Kartika gaan. Op de website staat geen volledig menu, maar alleen een paar lokkertjes. Uiteraard staat daar ook niet dat een alcoholvrij biertje € 4,20 kost. Op de menukaart is geen enkele informatie te vinden over allergenen. Ik vind dit allesbehalve klantcentraal en servicegericht. Niet voor herhaling vatbaar en geen aanrader.
AVercauteren .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Wat een viezigheid op de grond..... de vloerbedekking zit onder de vieze vlekken en beslist niet uitnodigend !!! Voor een uitgebreide rijsttafel a € 27.50 p.p. waren er maar weinig gerechtjes. Op een grote schaal werden de diverse sate's geserveerd maar de helft van de schaal was opgevuld met een grote berg uitgedroogde kleingesneden ijsbergsla. Dit was zeker om de gast de indruk te geven dat de rijsttafel zo rijkelijk moet zijn.
Het vlees was van slechte kwaliteit en zal vol met harde stugge zenen. Beslist geen aanrader voor de echte Indonesische keukenkenner
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Hier aten we na een voorstelling gezellig een mooi bord nasi ramas speciaal. Alles erop en eraan voor een zeer redelijke prijs en prima van smaak. Vriendelijke bediening.
3lecoultre .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Zelden heb ik in zo'n slecht Indonesisch gegeten. De helft van de rijsttafel was op een grote schaal gekwakt op een bed van soppige tomaten. En het aantal gerechtjes was minimaal. Een deel van de bediening liep niet over van vriendelijkheid. We werden niet uitgeleide gedaan en moesten zelf onze jassen zoeken. De inrichting was gedateerd en de stoffering onder de vlekken en gewoon vies...ik kan er niks meer van maken. Bepaald geen aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweede Kerstdag Hebben we hier met een gezelschap van 9 gegeten.
Nu komen wij uit Den Haag en hebben dus enig vergelijkingsmateriaal. Den Haag 'sterft' van de Toko's en Indonesiche restaurantjes. Van die zaakjes waar de inrichting 'twee keer niks is' maar de keuken top.
De keuken van dit restaurant kan zich meten met de toppertjes uit Den Haag.
De rijsttafel was uitstekend! Prima variatie in gerechtjes en smaken. Er bleef geen kruimeltje van over.
Bediening attent en snel. En de inrichting van het etablissement? Als je zulk lekker eten voorgeschoteld krijgt is dit bijzaak.
Komende zondag dagje Amsterdam dat we, uiteraard, af gaan sluiten met een rijsttafel bij Kartika.
Overigens is het wel handig om te reserveren.
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Heerlijk eten. Uitermate sympathieke bediening. Aanrader! Wel warm als het druk is. Sommige bediening spreekt Engels, sommige spreekt Engels
Saefu B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Gisteren bij Kartika gegeten. Service is uitstekend. Mensen zijn beleefd en leggen goed de kaart uit. Het restaurant zat bomvol. Toch werden we niet vergeten.
Het decor is zoals zoveel Indonesische gelegenheden gedateerd. Vind het ook een gemiste kans, maar dat is mijn mening. Het eten is iig goed te noemen. Heb met veel smaak gegeten. We hebben een rijsttafel genomen ( Ramayana), en deze was prima. Variatie in vlees en groente, en de verschillende gerechten hadden hun eigen smaak. Ook niet onbelangrijk daar er genoeg zijn waarbij je de gerechten qua smaak niet kan onderscheiden van elkaar.
Al met een al een aanrader. Prijs kwaliteit is meer dan goed. We zijn hier met zijn 2' en we om en nabij de 60 euro kwijt geweest voor wat drankjes, een rijsttafel en een dessert.