Kareltje

6,9
6,7
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Voor de 2e keer wezen lunchen hier.
Vorige keer was best redelijk, maar nu echt beneden maats.
De lunchkaart was zeer beperkt.
Wjj kozen voor de XL tosti.
Mijn zus koos ds tosti kaas. De kaas was ver te zoeken. ...zeer dun belegd, waardoor de rosti erg droog was.
Mijn tosti was met ham, kaas, ui en tomaatjes. Deze was beter te doen.
Alleen erg jammer dat de tosti's van ons beiden nagenoeg koud waren.
Waarschijnlijk omdat er twee grote groepen zaten te lunchen.
De bedienster haalde haar schouders op bij het melden van de koude tosti's.
Er werd verder niets mee gedaan.
Nog even bezoek aan toilet: donker op de tast...geen toiletpapier en troep op de vloer.
Jammer van zo'n eetcafe oo zo'n leuke locatie.
Wij komen regelmatig naar Heusden, maar niet meer bij Kareltje!!
Karlijn S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
We werden doorgestuurd naar Kareltje in Heusden. Na een gezellig dagje Solex rijden. Maar nog nooit zijn we zo onvriendelijk behandeld. We zijn een doorsnee gezin. Die gewoon een hapje wilde eten. Maar door verkeerde communicatie kregen we twee krokketen met brood in plaats van frietjes die besteld waren. Of de fout nou bij ons lag of bij de bediening. Allebei de partijen dachten natuurlijk duidelijk geweest te zijn. Maar foutjes is menselijk. Maar toen we vertelde dat we graag frietjes wilde inplaats van brood. Kwam de ober die de bestelling opgenomen had. Even terug om er ons op te wijzen dat we dat niet gezegd hadden. Dat we ons gewoon bijna ongemakkelijk voelde. We wilde gewoon even nagenieten. Maar ze was echt beetje boos op ons. En kwam ons ook niet meer bedienen. Voelde me gewoon heel opgelaten toen we de gevraagde frietjes kregen. De andere ober was wel echt heel vriendelijk. Daar echt geen opmerkingen over. Maar ik denk dat er wel eens vergeten word dat uit eten gewoon genieten is van je eten bediend worden. Eventjes een verwen moment. Wat voor sommige mensen niet eens iets standaards is. I.v.b veroorloving. Dus alsjeblieft volgende keer zet je maar een grote nep lach op. Hoe verveeld je ons ook vond. En ik begrijp echt dat elke klant niet geweldig is. Maar dit was gewoon echt niet leuk om te ervaren. En daarom was onze ervaring onv. En wilde we zo snel mogelijk weg. Fijne verjaardag papa
Anja310562 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Zondag 1 februari avond hebben wij daar gegeten. Eten was goed. Bediening was om te janken. Ze waren wel vriendelijk maar dat was Dan ook alles. Bij het hoofdgerecht begonnen ze te poetsen. Emmers water stonden in de gangpad. Verder waren wij de enige gasten. Absoluut niet voor herhaling vatbaar.
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Al bijna 2 jaar wonen wij in Heusden en hadden bij Kareltje alleen maar op het terras gezeten. Tijd om er ook eens te eten! Wij werden hartelijk ontvangen en werden naar een rustig plekje gebracht. Dat was wel nodig want de zaak zat redelijk vol met drie groepen. We werden wat bang dat we dit zouden merken aan de bediening en de kwaliteit van het eten maar dat bleek niet het geval te zijn.
Aan tafel werden wij goed geïnformeerd over de kaart. Deze is niet groot maar geeft ruim voldoende keuze. Men serveert ook veel bieren (waarvan twee uit de eigen brouwerij, die ook in het naastgelegen, aparte, café-deel te proeven zijn). Ook leuk is dat men eigen likeuren maakt.
Wij kozen voor het vestingmenu; Mijn disgenote koos die met de gamba’s en ik koos voor de carpaccio. Prima. De carpaccio werd gelukkig zonder al te veel groen geserveerd en met een lekkere kaas. De carpaccio was iets te koud uit de koeling gekomen, wat de smaak wat dempte. De hoofdgerechten, kabeljauw met garnalensaus en een vleesspies (met 2 soorten vlees) en saus naar keuze waren beide goed. Alles werd voorzien van een bakje met salade en lekkere warme broodjes die steeds werden aangevuld. We hadden om wat knapperige frites gevraagd maar dat bleek niet goed doorgegeven aan de keuken. Het werd keurig hersteld. Alles werd in een mooi tempo geserveerd.
Ook de wijnen, zoals de rode Malbec waren in orde en het eigen Kareltje Blond bier is heel smakelijk.
Al met al een prima plek met goede gerechten, een leuke warme sfeer en een prettige bediening met aandacht. We komen hier graag vaker terug.
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
We zijn al twintig keer langs Kareltje gelopen zonder er te landen. Besloten om dat patroon een keer te doorbreken. Terras ligt lekker in de avondzon, beschut voor de wind. De kaart is uitgebreid, maar meer met drankjes dan met eten. Een beetje middle-of-the-road, maar wie midden op de weg blijft zal nooit in de berm terecht komen. Eten is goed, redelijke prijs, vriendelijke bediening. Het is vooral de plek die het doet. We gaan hier zeker terugkomen.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Bij toeval geland in dit restaurant in het pittoreske plaatsje Heusden. De inrichting houdt het midden tussen een bruine kroeg en een bistro. De verrassing voor ons was de kwaliteit van het eten. Wij hadden ieder een "surf en turf" besteld en waren zeer aangenaam verrast - de garnalen waren knapperig en de tournedos super mals. Ook de bijbehorende frieten goed gebakken.
Als huiswijn een pinot grigio en de merlot, beide prima van smaak.
De bediening vlot en hulpvaardig. Niks mis mee.
Loem .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Prima gegeten, leuke bediening en super dat ze het toegankelijk maken voor honden. Leuk concept! Gezellig terras, leuke gastvrije mensen.
René V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Gisteren met 6 personen en een baby wezen eten. Vanaf de buitenkant zag het er heel gezellig uit, maar dat stond in groot contrast met de rest.
Ondanks dat we hadden aangegeven met een baby en twee honden te zijn moesten we ruim 1,5 uur wachten op ons eten. In de tussentijd moesten we tot drie keer toe zelf vragen om wat te drinken. Verder was het eten redelijk, simpel en voor deze matige kwaliteit te duur. Daarnaast begrijp ik niet dat het concept van de brouwerij niet word benut. Als je een biertje besteld word hier geen uitleg over gegeven, zonde!

Al met al dus redelijk maar er moet hier naar mijn weten veel gebeuren. Wc deur was defect, geen handoek papier, vies, stoelen wiebelde, bestek was niet schoon.

Geen aanrader dus.