Karel V

Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
RichardvG .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Weer van de boot naar een terras aan de gaven gewandeld ... Mooie spot! Prima carpaccio gegeten, leuk opgemaakte borden , waarbij me opvalt dat we tegenwoordig nogal werken met dopjes, zalfjes, crempjes...verder prima eten, mooi visje, frietje erbij. Innemende lieve gastvrouw. Ik kom nog eens , want mooi weer en zicht op de haven is fijn. Niet goedkoop.
Lekkertje40 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Voor mij kunnen weinig restaurants op tegen deze plek. Wat een pand, wat een ligging. Wat een historie . Op het eten weinig aan te merken . In Utrecht zit ook een Karel v... Daar is dezelfde historie te voelen en is de keuken veel beter, maar deze wint het qua ligging en pand!
Headezeeuw .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Maar weer eens aan de haven neergestreken. Tegen pand, ligging en uitstraling kunnen weinig restaurants op. Al helemaal niet in Goes. Wat een plek! Gastvrouw ook top: aardig, charmant , verzorgd, voorkomend. Kookunsten ook prima, maar als hier toch eens een topbrigade zou staan... Natuurlijk kom ik terug.
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij waren er eerder in de winter en nu in augustus wilden we een keer de zomerse sfeer en de gerechten op het terras beleven. Een fraai terras met parasols en heaters, fantastisch gelegen aan het haventje in Goes waarbij je zo de bedrijvigheid op de jachtjes kunt bekijken. We kozen voor het driegangen menu waarbij je uit elke gang een keuze kan maken uit drie gerechten. Na de amuse hadden wij als eerste de langzaam gegaarde zalm en een gamba. Dit was geweldig. Ook de wijze waarop het gerecht op het bord lag met mooi garnituur van o.a. een mousse, was een foto waard. Daarna werd de rode poon opgediend met een saus van schelpdieren en en gefrituurde avocado. Met het huidje van de vis nog knapperig, had het precies de juiste gaarheid. Fantastisch gerecht. Het dessert was een samenstelling van creme brulee, meloenbolletje, rabarbermousse en een warm chocoladecakeje. Wat kan een mens nog meer wensen. Het menu is zijn prijs meer dan waard, zeker in deze setting. De eigenaresse, die wat ons betreft de gastvrouw van het jaar mag worden, liet weer even zien hoe welkom je je kunt voelen in een restaurant.
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
We streken neer op het terras op een mooie zomerse avond. De haven van Goes biedt een prachtig uitzicht. We kozen voor het menu. We aten een echt goede carpaccio, hetgeen tegenwoordig zeldzaam is. Het hoofdgerecht en nagerecht smaakten lekker en waren goed geportioneerd. Het toetje, het proeverijtje, was qua smaak positief verrassend. De prijs-kwaliteitverhouding stemt tot tevredenheid. De bediening verstaat het vak en is accuraat. Wat ons betreft mag de bediening wel wat "losser", minder formeel. Aanrader in het Zeeuwse!
MJMPEET .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Op een mooie zomeravond op het terras gegeten met een prachtig uitzicht over de kleine jachthaven en dit midden in de stad.
Het restaurant is een prachtig antiek pand.
We hadden gekozen voor visgerechten die perfect waren bereid en heerlijk smaakten.
De wijnkaart is voldoende groot, de Rully die wij hadden gekozen was onvoldoende krachtig.
De bediening is zeer aangenaam en correct.
Dit is een restaurant om vaker terug te komen.
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wij hadden hier eens prima geluncht en gingen er op zaterdagavond op de bonnefooi naar toe voor een tafeltje voor 2. Even eerder was ons bij bij "de buurman", restaurant Jan, hooghartig een tafeltje voor 2 midden in de zaak aangeboden waarbij de andere dinergasten ons afwachtend aankeken. Voor de eer bedankt dus! Hoe vriendelijk was het welkom bij Karel V. Zij hadden speciaal voor niet-reserveerders 2 tafeltjes vrij gehouden en dat waren ook nog eens prima tafeltjes. Wij kregen een heerlijke amuse van zalm en gerookte aspergemousse. Daarna volgde nog een extraatje vanwege het Paasweekeinde. Dat bestond uit alikruiken met flinterdunne sneetjes paasbrood. Alikruiken in combinatie met paasbrood blijkt een traditioneel paashapje in Zeeland te zijn. Erg leuk en het smaakte goed. Wij sloegen het voorgerecht over, ondanks dat die er op de kaart heel goed uitzagen en kozen voor het seizoensgerecht asperges. We konden kiezen uit drie bereidingen, Flamande (met beenham en scrambled eggs), met lam of met een halve kreeft. We kozen voor de Flamande en met lam. Het was een ruime portie asperges, die wat mij betreft een klein beetje zachter hadden gekund. Deze hadden echt een bite, maar dat is een kwestie van smaak. De gastvrouw/eigenaresse van Karel V is erg aardig en innemend. De andere dames die liepen te bedienen zouden ietsje attenter moeten zijn en vaker even moeten kijken wat er aan de andere tafeltjes gebeurt. Ze zijn iets te gefocust op hun eigen dingetje. Als dessert eenmaal de kaasplank die mooi was opgemaakt. Maar eigenlijk had ik spijt van mijn keuze en had ik beter voor de sortering van lekkernijen kunnen kiezen die mijn partner had. Een combi van creme brulee, een chocoladecakeje met vloeibare binnenkant, mousse van likeur 43 en sinaasappelijs. Dat dessert was een supercombinatie! Wij vinden Karel V een echte aanrader, mede door de fijne gastvrouw, de geweldig presterende kok, de niet te dicht op elkaar staande tafeltjes en de mooie inrichting. Wij komen hier nog vaker.
Cvdmaat .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Vier jaar geleden hebben we onze bruiloft gevierd bij Karel V. En ieder jaar gaan we traditioneel op deze dag eten bij Karel V. We hebben weer genoten. De persoonlijke benadering, het heerlijke eten en de geweldige ambiance. Ivm voedselallergieen werden de gerechten aangepast in overleg, eigenlijk kon alles van de kaart gekozen worden wat in andere restaurants zeker niet standaard is.
We komen volgend jaar graag weer terug!!!
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Recensies uit het verleden bieden schijnbaar geen garanties voor de toekomst. Het eten is niet slecht, maar zeker niet in verhouding met de prijs die ervoor betaald dient te worden. Bij het hoofdgerecht was een groot van hetgeen dat het bord lag koud, tevens was een deel van de fazant zeer droog. Zou ik hier nog eens gaan eten, dat denk ik niet, want voor dit geld kan je veel beter eten
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Geruime tijd niet in dit fraaie restaurant aan de Turfkade gegeten. De hernieuwde kennismaking was aangenaam. We werden hartelijk door gastvrouw Jose ontvangen. Het wildseizoen is weer begonnen, dus koos ik voor het 3-gangen wildmenu. De dun gesnedengerookte hertenham met abrikozencompote smaakte heerlijk. De gemarineerde enoki daarbij was een grappig accent. De gekonfijte fazantenbout en gebakken fazantenborst vormden een perfect duo. Een passende wildgarnituur en een bijzondere schuim van eekhoorntjesbrood maakten het geheel af. In het mooi opgebouwde dessert van peer, bavarois bitterkoek en schuim van vanillekardemon kwamen alle smaken tot hun recht.
Ann86 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
De drukte op de markt sprak ons niet zo aan. Daarom iets verder doorgelopen naar het mooie haventje van Goes en daar vonden we Karel V. Gelukkig maar! Het eten was heerlijk! Ruime keuze uit Zeeuwse en iets minder Zeeuwse gerechten. De (Biologische Zeeuwse) Ossenhaas en de Kabeljauw zijn echt aan te raden als hoofdgerecht. Geen standaard 'blaadje sla' maar verrassende groenten zoals lamsoor, venkel en zeekraal. Perfecte timing tussen de verschillende gerechten. Een mooi oud pakhuis met een authentieke sfeer en persoonlijke bediening. Al met al echt een hele goede keuze voor een gezellige avond met lekker eten.
Roelofzomer .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Wij hebben een heerlijk avondje 'wining and dining' genoten in een prachtige ambiance, zowel binnen en buiten. De keuken is van een hele goede kwaliteit, geen liflafjes maar wel originnele gerechten. De service was vlot en vriendelijk. Een aanrader.
Madeleine G.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Prachtige locatie en het eten was heerlijk. Het voorafje werd binnen 10 minuten geserveerd, maar op het hoofdgerecht hebben wij anderhalf uur moeten wachten. Vind eigenlijk dat dit niet kan.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Met groot genoegen laten we ons met regelmaat een avondje ontzorgen bij Karel V met heerlijk eten, geweldige service en in een prachtig authentiek pand aan de haven. Afgelopen weekend nog een verjaardag gevierd met z'n zessen en we hebben allemaal heerlijk genoten. Er wordt aandacht besteedt aan je wensen en alles is perfect verzorgd! Absoluut een aanrader.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Eigenlijk omdat het naastgelegen restaurant ivm buiten seizoen nog dicht was voor de lunch zijn wij bij de "buren " restaurant Karel V gaan lunchen. Ook hier een heerlijk terras met een fantastisch uitzicht over de haven van Goes. Een simpele lunch genomen dmv een voorgerecht Mijn vrouw een carpaccio en ik de coquilles met gamba's en een portie friet. Wat hebben wij zalig gegeten. De borden zagen er geweldig uit en ook de verse warme broodjes ( 4) smaakten heerlijk. De huisrose was in één woord fantastisch en zou je zo voor terug willen komen. Trouwens ook voor het eten en zeker ook voor de bediening. Een tip voor het parkeren is dat je de auto aan de buitenzijde van goes op de woonboulevard voor 40 cent per uur kan parkeren. Spaar je al snel een rosetje uit . Wij hebben een heerlijke middag gehad en komen hier zeker terug !
Klaas T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Gisteren bij Karel V gegeten, ik heb zelden zo spannend en lekker gegeten, een beleving waar de moleculaire en klassieke keuken elkaar complimenteren, hier staan 2 mannen met lef en (mijn) smaak, geen gekunstelde liflafjes, wat je in sommige sterrenrestaurants beleefd.
Smaakexplosies, verrassende presentaties ,geweldige wijnen en betaalbaar.
4 uitdagende amuses. Gepocheerde Oesters met rundvlees, hamachi met bieslookijsparels, duif, eendelever rodekool heb ik kunnen onthouden, voor de echte ervaring ga je maar lekker zelf!!Ik ga snel weer! Top avond
Lekkertje40 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
In een prachtig gelegen pand aan de haven, waar Karel V misschien wel echt voetstappen heeft liggen een prima restaurant met terras gevonden. Zomers echt een leuk terras aan het water en het restaurant boodt de maandagavond, dat ik er was plek aan nogal wat " mannen in pakken" . Businessclub oid. Eten prima, geen moeilijke creaties. What you see is what you get. Prijsstelling vind ik in deze tijden " op het randje" voor het gebodene, hoewel wel degelijk goed gemaakt. Leuk adres. Vriendelijke gastvrouw.
RichardvG .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Prachtig pand met mooi gelegen terras aan de haven. In deze mooie zomer van 2013 paar maal geweest. Behoorlijke maaltijd, degelijk van opmaak en bereiding. Lieve eigenaresse, die je echt probeert naar de zin te maken. Authenticiteit van het pand vind ik indrukwekkend.
MKrom .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Plezierig en degelijk restaurant aan de haven van Goes met Zeeuws - Hollandse keuken. Keuzemenu (37,50) met carpaccio van tonijn, heilbot met mosselen en gemarineerde aardbeien met ijs toe: lekker. Ook de fruit de mer (38,50) is goed. Vooral de halve kreeft die daarbij hoort is uitstekend. Verder bestaat deze schotel uit Hollandse garnalen, 2 oesters 2 scampi's en mosselen. Portugese huiswijn serveert men al 7 jaar. Voor 22,50 per fles en met de mooie naam Quinta das Amoras zijn zowel de witte als de rode variant van deze huiswijn prettig drinkbaar. Witte tafellakens, beetje stijfjes allemaal. Vriendelijk bediening.
Frya .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Top top top. Bediening goed. Sfeer goed. Complimenten aan de koks. Tot in de puntjes verzorgd. Ze maken je avond compleet. Vriendelijk, belangstellend. Zal er volgende keer weer naar to gaan. Mensen jullie doen het super