Karalis

Meer informatie over restaurant Karalis

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 22:30

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Huisdieren welkom , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,8/10
Service7,8/10
Decor7,5/10
Bart M. Gastronoom (33 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Sabina D. Gastronoom (17 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Recent bij karalis gegeten. Erg vriendelijk personeel. Hele zaak zat vol op een doordeweekse dag, personeel had het erg druk. Het eten was van goede kwaliteit, zowel de pasta als de pizza. Gezellige Italiaan met erg attent personeel.
Judithdepudith . Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ik kom regelmatig bij Karalis en eet altijd lekker. Prima eten voor een goede prijs. Deze keer een pizza ortolana (vegetarisch), jummie. Ik vind het knap dat zelfs als het bomvol is, de bediening snel is met drankjes en dat je ook niet lang hoeft te wachten op het eten. En lekker authentiek: de bediening bestaat vaak uit Italianen.
Arthur D. Gastronoom (19 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
30-7-2015
Centrum Leiden gelegen italiaans restaurant waar wij al eerder hebben gegeten. Na een dagje uit even langs gecrosst om ff een pizzaatje te eten, beter dan bestellen voor op de bank voor de televisie ( alhoewel karalis helaas niet in Leiderdorp voorbij de A4 bezorgd).
Mijn pizza bleek niet helemaal een goede keus ( eigen schuld) maar was sowieso enigszins flauw, ook de pizza vd kinderen geproefd maar deze was ook tikje saai qua seasening. Personeel is correct, maar met te weinig om je echt beetje aandacht te geven. Je moet zelf om het 2 e drankje vragen, wat commercieel , en qua gastvriendelijkheid niet echt handig is. Gekwalificeerd personeel,maar doen liever niets teveel, liever eerder wat minder. De licht arrogante houding vind ik bij de Italiaanse metaliteit horen en vind ik nog wel juist positief. Maar dan moet je wel de " best pizza in town" op tafel zetten, die heb ik deze x niet gezien op de borden bij ons op tafel.
Amanda V. Fijnproever (5 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
De pizza's van Karalis zijn gewoon goed. De bediening is oke, en de entourage is prima. Gewoon een lekker italiaans restaurant.
Lizzy79 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
We kwamen op een vrij drukke avond, maar daar had het personeel geen moeite mee en ze waren erg attent en vriendelijk. De filetto ai porcini was fantastisch, net zoals de fritto misto (van verse vis). Wij zijn italiaans en het is duidelijk dat de keuken vol Italianen staat, de kwaliteit is net zoals thuis.
We komen hier zeker snel weer terug.
Ans68 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten met z'n vieren. Het was erg druk maar de bediening kon alles goed bijhouden. We kregen op het advies van de ober "antipasto misto". Hier hebben we van gesmuld. Verschillende schaaltjes met vis, vlees en overige Italiaanse hapjes. Hoofdgerechten;pizza en lamskoteletjes waren meer dan prima! Wijntje goed en de rekening was ook keurig. Hier ga ik zeker vaker komen.
Rudy K. Gastronoom (26 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
21/02/2015 hier gegeten. Wederom weer heerlijk gegeten.
Vooraf een uiensoep en inktvisringen gehad. We hadden nog nooit zulke lekkere, verse!, inktvisringen gehad. Ook de uiensoep was lekker en goed gevuld. Hoofdgerecht pizza en lasagne. Ook bijden weer erg lekker en goed gevuld!
We gaan hier zeker weer gauw naar toe!
Oeters . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Super gegeten wederom weer bij Karalis! Heerlijke pizza's en zeer gastvrije bediening. Sinds kort is het ook mogelijk cocktails te bestellen. De Barman maakt deze met veel enthousiasme en geeft goede adviezen op de voorkeuren die je aangeeft. Kortom een top avond!
Lekkor E. Gastronoom (37 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Vroeg op vrijdagavond met een groepje wezen eten. Service was erg snel en de pizza stond 15 min na bestellen al op tafel en smaakte ook nog eens prima. Aanrader voor gewoon een goede snelle pizza.
Meredith15 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Ik kom al bijna twintig jaar naar Karalis. Ik reis zelf vanuit Den Haag als ik zin heb in traditioneel Italiaans eten, omdat het eten en de service de reistijd waard is. De service is altijd optimaal. Mijn dochter vindt het eten heerlijk en ik vind het fijn dat het restaurant kindvriendelijk is. Wij zijn dol op de diverse vegetarische voorgerechten, pasta's en pizza's. Ook de nagerechten zijn om te smullen. Voor een liefhebber van Italiaans eten, is Karalis echt een aanrader!
Proever0311 . Gastronoom (16 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Lekkerste pizza's ever. Zelf in Italië niet zulke lekkere pizza's gegeten. Vooral de pizza ruccola is een aanrader. Verder geen mening over de vlees/vis specialiteiten die ik hier nog nooit besteld. Bediening is oké en decor ook. Tsja voor een avondje romantisch lang tafelen moet je hier niet zijn maar dat lijkt mij logisch.
Maureen C. Gastronoom (37 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Wij hebben met z'n 4-en verschillende pizza's genomen, die allemaal erg lekker waren. Perfecte bodem en lekker vers. De zaak was bomvol. Helaas is er te weinig bediening aanwezig en duurde het bij alles erg lang voordat we de aandacht kregen. Bij de bestellingen werd ook de helft vergeten of moesten we ze herinneren dat we nog drankjes kregen die een half uur geleden besteld waren. Bestek vergeten, kortom service is niet efficiënt. Ook nog op de ouderwetse manier worden in zo'n drukke zaak de bestellingen verwerkt. Jammer want het kan veel beter en dit gaat ten koste van de service.
Wij zagen hele geïrriteerde gezichten aan andere tafels ook. Maar het eten is prima. En het decor is ook knus. De eigenaar die achter de bar staat mag echt een modernere en efficiëntere aanpak voor de service invoeren en ook wat vriendelijker kijken. Al met al zou ik hier wel terugkomen en het ook aanraden, maar je moet zeker geen haast hebben en in prettig en geduldig gezelschap zijn.
Beste m2000,

Bedankt voor zowel de complimenten als de kritiek. Ik moet je helaas gelijk geven, de service van die desbetreffende dag was afdoende. Het was die dagen extreem druk, en wij misten 2 personen in de bediening vanwege ziekte/vakantie. Een efficiënter systeem staat overigens hoog op ons lijstje. Mijn blik van die avond was inderdaad niet optimaal, het is lastig als je ziet dat dingen niet helemaal gaan zoals ze zouden moeten. Excuus hiervoor en hopelijk tot ziens. Mvg, Orlando Carta

Reactie van proever:

Beste Orlando,
Het doet mij goed dat jij de moeite neemt om de recensies te lezen en het kritiek als opbouwend te zien. Ik heb zelf in de horeca opgegroeid en heb er lang in gewerkt. Hierdoor ben ik heel kritisch. Het is mooi om te zien dat jullie als familie zo succesvol kunnen zijn en ik gun het jullie van harte. Maar moderniseer het systeem en dat zal heel veel frustratie bij personeel en klanten schelen. Veel succes verder en tot gauw!
Jos V. 1e beoordeling (1 recensie) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
wij komen al heel veel jaren bij jullie in het restaurant eten . ( altijd lekker )
maar zaterdag 17 augustus 2014 zijn wij ook geweest en namen wij lasagne'
en zondag de dag er na bestelde andere fam . ook lasagne . ook die mensen
vragen zich af of het wel lasagne was. het was een schaal met heten deeg
er zat geen gehakt of iets van vlees of ham in en de saus was ook matig
het was een droge hap . U begrijpt wel dat wij niet lekker gegeten hebben.
Beste Jos66,

ten eerste bedankt voor het vertrouwen in ons bedrijf gedurende al die jaren. Het spijt mij dan ook des te meer om uw bericht te lezen over afgelopen zaterdag. Morgen zal ik gelijk met het keukenpersoneel in gesprek gaan om dit voorval te bespreken. Ik zou graag met u in contact willen komen, zodat ik uw vertrouwen in ons wellicht weer kan herstellen. Alvast vriendelijk bedankt en hopelijk tot snel!
Orlando Carta

Reactie van proever:

Hallo Orlando Carta .
ik vind het ook niet zo leuk over de lasagne iets te zeggen.
maar ik was erg teleur gesteld en dacht aan een gezellig etentje met mijn familie .
maar helaas de gezelligheid viel weg omdat wij niet lekker gegeten hebben.
maar zo ik al eerder zij wij komen al jaren bij jullie eten .en dat blijven wij echt wel doen
wij hopen alleen dat die lasagne beter wordt. want normaal vind ik lasagne echt lekker
vriendelijke groet .fam . j van der geest .

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Jos,

Ik begrijp het volkomen, nogmaals mijn excuses. De volgende lasagne's zijn sowieso van het huis, ik zal het bedienend personeel informeren hierover. Bedankt voor de loyaliteit en tot snel! vriendelijke groeten, Orlando
JoepdeKneit . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Wij waren toevallig een avondje uit in Leiden en hebben besloten om hier te gaan eten, het was heeeerlijk. Nog nooit zulke lekkere pizza's op. Ook de service is top. De tent zelf is ook erg leuk ingericht. Zeker een aanrader. Wij komen in ieder geval nog een keer terug.
Bedankt voor de complimenten!! Graag tot snel!
Vriendelijke groeten, Orlando Carta
Ruben293 . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
We waren met z'n vieren naar Karalis geweest, Eerst een voorgerecht genomen mijn vriendin kreeg het als eerste een daarna moesten wij nog even een kwartier wachten ! Daarna aan het hoofdgerecht begonnen we hadden allemaal pizza's die goed te doen waren maar me vriendin die nam een lasagne die helemaal koud was van binnen ! geen excuses gekregen werd alleen meegenomen en een kwartier kreeg ze hem opgewarmd. Na het hoofdgerecht gingen we afrekenen en gaven we ook wat fooi , geen bedankje , geen tot ziens , de ober liep weg en dat was het dan .
Margot V. Gastronoom (31 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Pizza's bij Karalis zijn altijd lekker. Dunne bodem en goed belegd. Prima service. Helaas werden we met de familie in de "serre" geplaatst, terwijl ik zelf het restaurant wat sfeervoller vind.
Johan-Wendy . Fijnproever (7 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Vorige week met zijn vieren naar Karalis in Leiden. Er werd ons een tafel toegewezen in de achterzaal. In deze zaal een eigen bar, oven en eigen bediening.
Dit werkte zeer goed, en we werden snel en vriendelijk geholpen.
Voorgerechten, carpaccio en tri di carpaccio waren lekker. De Vitello tonnato had iets te veel saus.
De pizza's zijn een aanrader. Nagerechten ook prima maar niets bijzonder.
Eindconclusie: Karalis gaan we zeker meer bezoeken.
Herman N. Gastronoom (10 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
In het verleden heb ik al vaker gegeten bij Karalis, maar dit was de eerste keer in een jaar of 6/7. Sindsdien is Karalis grondig verbouwd en dat is het restaurant te goede gekomen. Het zit er netjes uit en in combinatie met het eten is dat al snel een garantie voor een gezellig avondje uit. Ik had zelf de pizza mediterranea en die smaakte prima. Enig nadeel was de wat trage en rommelige bediening, al was deze wel zeer vriendelijk (het was ook een drukke avond). Ik zal hier zeker nog vaker gaan eten.
Jb_nl . Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Prima pizzeria en Italiaans restaurant in Leiden. Erg betaalbaar en je krijgt waar voor je geld. Goede smaakvolle pizza's en de service (ik ben hier meerdere malen geweest de afgelopen jaren) is ook in orde. Mooie lichte inrichting van de zaak. Prettig om met familie of vrienden te gaan eten.