Kapitein Zeppos

6,8
Duur
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Met vriend het oude centrum van Amsterdam bezocht. Ook kapitein Zeppos in het Gebed Zonder End 5. Een paar lekkere biertjes aan de bar gedronken onder het genot van heerlijk gemengd frituur. Prettige bediening en zelfs bereid om een foto van ons te nemen! Ik zal hem opsturen. Hartelijk dank. We komen zeker terug!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Kapitein Zeppos ligt verscholen in een steegje dat de vreemde naam Gebed Zonder End draagt. De inrichting van de zaak is al even vreemd: frivool, kleurrijk en opgeleukt met een veelheid aan brocanterieën. Ik hou er wel van. Verder fungeert Kapitein Zeppos zo nu en dan als café chantant zoals op de dag van mijn bezoek al kwam ik alleen voor een lunch. Ik had de soep van de dag (het bleek een champignonsoep nadat mij eerder was verteld dat het een linzensoep of mogelijk zelfs een uiensoep was) en de clubsandwich met kip, bacon en avocado. De soep was nogal waterig en bevatte veel chilipeper en bij de sandwich ben ik de avocado niet tegengekomen. Verder waren beide gerechten echt te duur. De service was nogal wisselend.
Raph .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Kapitein Zeppos blijft als een tweede huiskamer. Warme ontvangst, fijne muziek en prima eten, zowel voor de lunch als het diner.

Een leuke plek om niet-Amsterdammers mee naar toe te nemen.
Ook befaamd zijn de live muzieksessies en het Café Chantant!
Riekie V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Echt heerlijk gegeten, super vissoep, en daarna scholfilet op de huid met linzensalade en lekkere knapperige groenten. Dikke pluim voor dit eetcafe!
Yvo V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
heerlijk gegeten weer! natuurlijk hun klassieker de vissoep gehad en weer verrukkelijk!! zeker een aanrader!! ik kom er graag snel weer!
Puck L.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Vanavond gegeten bij Kapitein Zeppos en dacht even heerlijk te gaan eten.
8 jaar geleden daar een diner gehad met 12 mensen voor mijn 50ste verjaardag en was geweldig.
Vanavond was ik daar i.v.m. de verjaardag van mijn Zoon 22 jaar geworden en dus even lekker uit eten dachten we!
De inrichting bij Kapitein Zeppos is geweldig dus tot zo ver alles goed.
Ale drie namen we de Ribeye voor 26,95 Euro per gerecht kost wat en denk je dan ook dat je daar iets bijzonders voor krijgt.
Na het besteld te hebben krijgen we opeens te horen dat er geen aardappeltjes uit de oven bij zitten maar gewoon patat.
Ach dacht ik laten we flexibel zijn en liet weten dat dat wel jammer is maar ook prima.
De drie borden werden geserveerd met het vlees bovenop de berg patat met daarnaast 1 klein worteltje en een stukje witlof.
Het vlees was erg dun en aan de buitenkant zwart aangebakken van binnen daardoor te ver doorgebakken!
De patat was taai en louw en zakte ik door het ijs het kan toch niet waar zijn 26,95 Euro voor dit slecht uitziend menu.
Had ook gevraagd voor een glas wijn en zou de chef langskomen om me er een te laten proeven.
Na een half uur nog geen wijn en had ik het gevoel dat er totaal niet naar ons werd omgekeken.
De salade die ik ook had besteld kwam pas na 20 minuten toen ik het taaie stuk vlees voor de helft al naar binnen had gewerkt verder kwam ik niet zo taai en droog.
Uiteraard veel te laat en nog erger de salade zat in een klein kommetje vol met alleen sla en 2 hele kleine stukjes tomaat het leek wel voer voor m'n konijntje echt goedkoop en creatiefloos gemaakt.
De sfeer werd er niet beter om en zijn we gevlucht om in een betere sfeer te kunnen komen.
Moest wel 87,95 Euro afrekenen en voelde ik mij echt belazerd & bedonderd om zo'n bedrag uit te geven voor drie stukken aangebrand droog taai vlees met een berg louwe patat!
Heb er maar een woord voor SCHANDALIG en zien ze mij daar nooit en nooit nog 1x terug!
De eigenaar zei ja sorry de volgende keer beter nou daar hebben we wat aan zeg als je je verjaardag viert van je dierbare Zoon! Wel heerlijk buiten appeltaart gegeten bij een andere gelegenheid met ijs toe dus een gezellige avond pakt niemand ons af!
Conclusie: Gezellig wat drinken daar maar ergens anders gaan eten!
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Al jarenlang fan van Kapitein Zeppos, verscholen in een steegje dat "Gebed zonder End" heet! Soms met live-muziek. Met leuk terras in steeg en aan waterzijde. Binnen een juweeltje, je waant je buiten Nederland door de tafeltjes met tegeltjes en de mooie lichtval, hoewel het nu toch wat tochtte, bleef dit leuk. Gisteren toch nog eens asperges besteld, want die blijven lekker. De smaak was goed, maar het werd "grof" opgediend. Geen mooie krieltjes maar een grove aardappel erbij, heel dikke asperges, een "berg" niet zo mooie ham. Maar verrukkelijke saus en ook de nootmuskaat werd meteen extra aangebracht op ons verzoek (daarom een 7 ); 22,50 euro voor dit gerecht is niet laag, maar dan mooier uitserveren!
Darents .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Een prachtige plek, vooral met mooi weer, dit Zuid Europees aandoende steegje. De bediening is vriendelijk. Op de tafels (buiten) liggen oude, beschimmelde tafelkleedjes met gaten van sigaretten erin. Maar vooral het eten vonden wij echt treurig. Een hoofdgerecht dat bestond uit witte asperges, ham, een gekookt ei, saus en een simpele aardappelsalade. Ten eerste was dit qua hoeveelheid geen hoofdgerecht te noemen. Ten tweede was het niet van goede kwaliteit; de ham was duidelijk een goedkope. En dit gerecht kost.. 22,50?! Achteraf vraag ik me af waarom ik het dan besteld heb, maar het viel wel erg tegen. Verder hadden we de vis van de dag; zeebaars met witte wijnsaus. De witte wijn heb ik niet geproefd, en verder was het ook niet bijzonder en weer een kleine hoeveelheid. En dat terwijl er op de kaart zo duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen hoofdgerechten en 'kleinere' gerechten. Ik heb met tegenzin afgerekend. Slechte prijs/kwaliteitverhouding dus. Ga hier wat drinken voor de mooie ambiance, maar er eten is niet aan te raden.
Benenwen .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
4 verschillende gerechten. Gerookte zalm, Kaasfondue, Vis van de dag (Kabeljauw) en Moriscos. Stuk voor stuk verrassend lekker. Vooral de sausen bij de visgerechten waren voortreffelijk. Mediterraanse keuken, zou je bijna denken. Dus vroeg ik a.d.h.v. het accent waar de ober vandaan kwam? Haarlem, antwoordde hij resoluut. Wij hebben ook Hollandse garnalen en Zuurkool, daar is niets Mediterraans aan. Lachen. Ook het decor werkt op de lachspieren. Een geweldige avond. Wij komen snel weer.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Voor ons bezoek aan de Kleine Komedie nog even een hapje eten bij Kapitein Zeppos. We hadden gehoord dat het hier nogal studentikoos zou zijn, maar de gemiddelde leeftijd van de gasten was boven de 60. We zaten oergezellig in de serre. Alerte en aardige bediening die ons voorstelde om niet in het menu te kijken maar gewoon het hoofdgerecht van de dag te bestellen. Dat hebben we gedaan en we hebben er geen spijt van gehad. Heerlijke kabeljauw met dito aardappelpuree.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Omdat mijn dochter afspraak in Amsterdam had, metten ook afgesproken om gezellig daar ergens in de buurt wat te gaan eten. Het werd Kapitein Zeppos. Gezellige inrichting, gemoedelijke bediening en lekker eten. Dat is het wel in het kort. We deden met z'n vieren een hoofdgerecht en een toetje. Hoofdgerechten de vegetarische fondue, twee maal entrecote en een keer de asperges. Allemaal prima, met lekker, maar eenvoudig garnituur derbij. Goede eetcafé kwaliteit. Porties prima, maar slechts een (1) plakje ham bij ruime hoeveelheid asperges was beetje jammer. De toetjes maakten dat ruimschoots goed. Heerlijke cheesecake, tarte tatin en chocolade soufle. Lekkere straffe bak koffie als afsluiting maakten het helemaal af. De rekening vonden wij stevig, maar in relatie tot het gebodene. Kortom een gezellige avond en lekker gegeten.
Marike K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Mooie plek, maar zeer wisselende gerechten. De vis en de mosselen van een tafelgenote waren uitstekend, de enigszins opgedrongen steak had lokaal de allure van een schoenzool. Bijgeleverde frieten waren hard en lauw, groente nagenoeg afwezig. Prijs kwaliteit verhouding beneden de maat.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Bij Zeppos vooraf de vongole, mosselen en gamba's op Portugese wijze gegeten en daarna de vis van de dag. Het voorgerecht was om mijn vingers bij af te likken. Mijn tafelgenote had een kip met rozemarijn en aardappeltjes en die was ook erg lekker. De huiswijn is meer dan goed. Toe hadden we een chocoladesoufflé en een crème brûlée
Hebben wij wel vaker hier gegeten en de bediening is altijd even snel, vriendelijk en charmant. Zowel het cafe als het restaurant zijn erg gezellig ingericht en het is er altijd aangenaam druk.
Stefan H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Zeppos was jarenlang een favoriet van me, voor eten-met-z'n-tweeën en voor kleine groepen, door de mooie ruimten, de serre, de vriendelijke bediening en prima eten. Maar ik fiets er nu met enig verdriet elke dag langs. Zeppos heeft even afgedaan. Op een woensdag gingen we er eten met een groep collega's en ondanks meermaals afhouden bleef de ober de wijnglazen volschenken, en nog een keer en nog een rondje. Bij het afrekenen bleek de wijn niet de bestelde huiswijn te zijn maar flessen van meer dan 30 euro. Surprise. Doelgericht uitgemolken. Jammer.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Alleen al vanwege het "decor" ben ik hier minimaal 1 x per maand te vinden en dan vermaak ik me met m'n afspraak, in m'n eentje of met een toevallig aanwezige oude of nieuwe bekende. Wat een topzaak op een toplocatie! Er lijkt altijd wat te doen (optredens, presentaties, dansavonden), zelfs als er niets te doen is: je kijkt je ogen uit.
Voor en tijdens het bestuderen van de kaart drinken we heerlijk speciaalbier van de tap. Alles waar we uit kunnen kiezen lijkt lekker (van zuurkool, mariscos, risotto) maar we gaan voor de mosselen en dan op Spaanse wijze (pittiger dan de Vlaamse versie). De meisjes van de bediening zijn duidelijk, leuk en vlot en de keuken is snel ondanks de drukte. Wij blijken de laatste porties mosselen te hebben. Wij smullen nu extra! Jammer dat de friten anders zijn dan we hadden gehoopt (ooit kreeg je hier van die dikke friten in een grote witte puntzak in een houder) maar dan nog: om je vingers bij af te likken. Paar sausjes erbij, weer een lekker Belgisch bier erbij en ik weet weer waarom ik hier zo vaak en zo graag kom!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Ik had hier zo'n twintig jaar geleden een keer gegeten met mijn vrouw en ik herinnerde me de leuke sfeer, het zitgedeelte onder het glas, de veelkleurige verlichting en de achteraf locatie in het steegje met de geweldige naam: 'Gebed zonder end'
Toen ik hier gisteren met mij dochter at, was er wat mij betreft helemaal niets veranderd en daar werd ik eigenlijk wel blij van. Dat je het meer dan 20 jaar volhoudt met min of meer hetzelfde concept; dan doe je het toch goed.
Ik had gereserveerd, maar we konden kiezen uit verschillende tafeltjes. We kozen voor de verhoging tegenover de bar, waar je alles leuk kan overzien. Na een glas rood (Clos du Bosquet) en een warme chocomelk kozen we uit het menu de 'gegrilde entrecote van het Hereford rund met roquefort-saus en frietjes' voor mijn dochter en ik nam 'Choucroute d'Alsace met casselerrib, rookworst en fazantenworstjes'. Bij mijn zuurkoolschotel bestelde ik nog een Pinot grigio. De gerechten verschenen in volwassen porties en zagen er smakelijk uit. De entrecote was een mooi mals stuk vlees en was goed medium gegaard, mijn choucroute stelde ook niet teleur.
De bediening is jong, enthousiast en informeel. Je moet soms wel zelf nadrukkelijk om aandacht vragen als je iets wilt bestellen. Als ik dan toch een paar punten van kritiek geef: de wijnen kunnen wat mij betreft duidelijk beter en het algehele prijsniveau ligt mij wat te hoog voor wat je krijgt. Maar het was lekker eten in een leuke ambiance die weer eens wat anders is dan in andere restaurants.
Mharda .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Vrijdagmiddag met vier collega's een snelle lunch gedaan. Vriendelijke ontvangst, en absoluut een 'authentieke' omgeving. Tafels wat klein en stoelen wat gammel, maar dat mag de pret niet drukken. Uitsmijters waren op nivo en (kalfs)kroketten waren standaard. Brood was zelf gesneden dus lekker dik... Geen vraag voor wit of bruin: bruin standaard. Klein misverstandje rond wel/geen kaas bij uitsmijter werd keurig en snel opgelost.

Kortom, leuk als je met mensen van buiten de stad (ambiance!) een 'standaard uitsmijter oid' wil eten, maar niet echt spectaculair...
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Laats met mijn dochter bij Zeppos gegeten. De ligging, verscholen en toch midden in Amsterdam is werkelijk uniek. Ik hou van de inrichting, die je het tegenovergestelde van strak zou kunnen noemen. Niet modern dus, gezellig rommelig. We hadden niet gereserveerd, maar op deze drukke vrijdag werd er toch fluks een tafeltje geregeld. Snel kwam de kaart op tafel, en ook de rest van de avond was de bediening alert, professioneel en vriendelijk.

Ik at een vegetarische tomatensoep, zeer goed en een paddenstoelen risotto, helemaal ok. De rijst had wat gaarder gekund. Altijd een probleem bij risotto.

Mijn dochter at een perfecte vegetarische quiche.

Ik dronk de witte huiswijn, die ik erg goed vond.

Al met al hebben we zeer gezellig en lekker gegeten. De rekening bedroeg Euro 47, zeer redelijk dus.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wij komen hier al jaren, maar recent waren wij toch wat teleurgesteld door onze lunch. De porties waren niet groot en de prijzen zijn stevig; ook voor de drankjes. De vissoep was wel top. Op de bediening hadden wij niets aan te merken. Die was goed, ondanks dat de zaak bijna vol zat. De plek blijft top.
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Geweldig goede sfeer, prima eten en uitstekende bediening voor juiste prijs. De wijn is verrukkelijk (wat die paardenstaart van de NRC volledig over het hoofd heeft gezien).
De tomatensoep had iets teveel pittige paprikapoeder maar verder was de kaasfondue, parelhoendfillet en coq au vin prima. Mooie toetjes ook. Aanrader.