Kantjil & de Tijger

7,1
7,2
marco K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
De service is niet meer zo hartelijk als de afgelopen jaren. Het lijkt meer een snelle toeristische hap geworden. Het rundvlees was niet zo mals als de afgelopen jaren. Het lijkt erop dat het rundvlees uit de magnetron komt. Zo droog is het.
De magische ervaring is wat mij betreft niet meer aanwezig.
Window .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Op de een of andere manier ben ik hier de afgelopen weken veel geweest. Daardoor kan je wel zien dat ze consistent zijn: de service, het eten, de ervaring zijn steeds heel vergelijkbaar. En overigens heel prima: het eten is lekker, de prijs/kwaliteitverhouding goed en zowel met z'n tweetjes als met een hele groep kan je hier goed eten. De wijn is ook lekker.
SmakelijkEtentje .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Zeer goed restaurant met een prima sfeer en entourage. Zodra je binnenstapt, stap je weg uit het drukke Amsterdam
Bediening meer dan goed, meermaals kwam men - niet opdringerig - vragen of alles naar wens is. En de kaart..... om meerdere keren voor terug te komen.
We aten de vegetarische nasi rames en de nasi goreng rames, erg lekker. Mooie balans in smaakvariaties.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Naar mijn mening nog steeds 1 van de betere Indonesische restauranten in Amsterdam. Eten vers, redelijk traditioneel en goed op smaak. Bediening was weer vriendelijk en we konden lekker buiten zitten. De rijsttafel Kantjill blijft om te smullen!
Marreke P.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Weer heerlijk gesmuld van de high wine voor 2. Was weer erg lekker. Zaten binnen vanwege de regen. Muziek kon wat zachter. Komen terug. Er is nog veel meer heerlijks
Emile E.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Vandaag een rijsttafel gegeten bij deze zaak, ik kende de zaak nog van vroeger en had er goede herinneringen aan, maar jeetje wat viel dat tegen zeg. Boontjes op zijn Hollands, kraak nog smaak, Rendang redelijk maar ook niet echt pittig, saté ajam weinig smaak, atjar veel te kort gemarineerd, waren nu gewoon rauwe groenten en de gado gado viel ook tegen. Ook nog saté kambing besteld maar die was ook niet echt pittig, geen limoentjes en pepertjes er bij. Daarbij was alles ook niet echt warm Bediening vriendelijk entourage leuk. Maar wat jammer dat de zaak zo achteruit is gegaan .
Bevo ..
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
De Bami Rames stond vlak nadat die besteld was al op tafel. Als je veel haast hebt, misschien niet erg, maar dit was wel heel snel. Ik heb de laatste jaren niet veel Indonesisch gegeten, maar in mijn herinnering was dat toen en elders toch heel wat verfijnder. Ik was niet onder de indruk van deze snelle hap
An M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijk gegeten!! Kan niet anders zeggen. We hebben een aantal losse gerechtjes van de kaart besteld en alles smaakte even goed. Zelfs de zoete aardappel die we niet besteld hadden maar toch kregen, erg lekker. Daar ligt nog wel een verbeterpuntje: de bediening (de jongens die ons hielpen althans) heeft het niet zo goed in de vingers en is ook wat klungelig. Maar dat is ze vergeven dankzij het zeer goede eten. Aanrader, zeker gezien de locatie!
ditaversteeg .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Had mij verheugd op lekkere Indische maaltijd. Had een streekgerecht besteld Betawi. Zag er op het bord goed uit, maar zat zeer weinig smaak aan. Als ik blind was geweest dan had ik niet geweten dat ik Indisch at. Mijn man had nasi ramis, ook die was niet top. Wij komen zeker niet terug. Dita en Theo
hanshuisman .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Koningsdag. Naar Kantjil en de tijger voor een warme lunch. Erg lekker, nasi goreng, met rendang en gado gado. Eitje er bovenop en een stuk kroepoek. Het eten was lekker warm toen ik het bord op tafel kreeg. Tonic met citroen erbij. De rekening klopte niet, er stond een toetje op en een cappuccino die ik helemaal niet gehad had. Zonder problemen kreeg ik een nieuwe rekening. Die was wel in orde. Bijzonder vriendelijke en attente bediening.
tanja69 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
heerlijk gegeten,vriendelijke ontvangst.enige minpunt was de wijn van de tap,of je moest een hele fles bestellen...we hadden een rijsttafel voor 2personen,plus wat bijgerechten omdat we met 3personen waren.het was meer dan voldoende.
Steven1 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Een restaurant met een mooie website en is gevestigd in een mooi pand, maar daar is naar mijn mening dat ook alles mee gezegd. Het pand zelf is overigens alleen mooi vanwege de Art deco stijl. De inrichting is verder oubollig en massaal. Maar goed; dat maakt allemaal nog niet veel uit. Het gaat om het eten. De duurste rijsttafel (32 euro pp) werd koud geserveerd, dus alles kon weer terug. Bij terugkomst ontbraken er vervolgens twee gerechten en waren bepaalde gerechten extra vet. We hebben toen even op het punt gestaan om direct te vertrekken (achteraf moeten doen). De bediening gaf aan dat het eten niet warm hoorde te zijn. Dit was koud. Wat een aanfluiting om met je klant dan nog een discussie aan te willen gaan. Daarna thee besteld, maar die kwam zonder water. Het was bijna lachwekkend. Bij zo'n restaurant betaal je dan wel 50pp en waarvoor? De bediening is verder niet vlot, zien het niet en vraag me af of ze iets van een cursus bedienen hebben gehad. Kortom; geen aanrader / blijf hier weg. Geld en tijd niet waard.
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
wij hebben met zijn vijven een rijsttafel genomen. Erg lekker, zowel vis vlees als vegetarisch.
Goed eten, prima bediening ondanks de drukte.
Groot minpunt is dat je voor je water (4 euro!!) per fles moet betalen. erg slecht wanneer je zoveel eten en drinkt dat je hiervoor flink moet betalen.
Gert G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Een mooie zaak (glas in lood, veel hout, kunst) in hartje Amsterdam. Dat merk je ook wel aan de drukte, op maandagavond volle bak! Het was wel kerstvakantie. Tussen voor en hoofdgerecht zat drie kwartier, wat aan de lange kant, maar misschien kwam dit door de vakantie.

We hebben losse gerechten besteld. Soms waren gerechten wat te Nederlands (lees saai) van smaak, zoals de bakwan (groente koekje) en de pepesan oedang (garnalen). Andere waren heel lekker, de sate kambing en de pepesan jamoer (pittige paddestoelen) en daging roedjak.

Kortom, de saaie gerechten wat aangepast en we hebben niks meer aan te merken.

MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
We namen niet de standaard rijsttafel, maar een speciale á la carte Madoerese rijsttafel. Erg lekker! De service was leuk. Jong meisje, studente psychologie, komend uit een ver land, gaf ons uitstekende uitleg en het gevoel welkom te zijn. De Art Deco Stijl van Kantjil spreekt ons enorm aan. Een aanrader!
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
M'n zus komt hier vaker en op haar aanbeveling zijn we hier neergestreken. Goed gegeten, maar ook niet top. Sate van geitenvlees was iets aan de taaie kant, overige gerechten autentiek kwa smaak. Lang wachten op de drankjes,
EvanHille .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Regelmatig bezoeken we musea enz. In Amsterdam. Eten daarna altijd bij Kantjil. We doen dat al jaren en waren altijd tevreden. Tot gisteren. Bestelden, zoals vaker, de rijsttafel Kantjil en deze keer viel die heel erg tegen. Het vlees was verbrand en keihard of gewoon niet lekker. Alles leek opgewarmd, sommige gerechtjes waren koud. Kortom, nooit meer. Toen we over dit alles ons beklag deden was het enige commentaar: dat kan een keer gebeuren.
Marliah S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Op vrijdagmiddag rond 17.30 zonder reservering aangeschoven; het was dus nog rustig. De bediening was attent en zeer behulpzaam bij het uitleggen van de menukaart. Als hoofdgerecht de vegetarische schotel, die was heerlijk! Hier kom ik zeker nog eens.
D R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Zaterdag pal voor de bioscoop nog even eten. Lekker een nasi rames bij Kantjil en de tijger. Het restaurant was volgeboekt maar er werd toch een oplossing gevonden. Dat is top. Lekker gegeten, pisang goreng toe, vlot bediend, aardig personeel, inrichting is okay. Kwaliteit prijs verhouding prima. We komen binnenkort weer terug.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Zeer matig. Ik kwam hier vroeger regelmatig een na tien jaar naar weet eens. Het is niet meer wat het geweest is. De rijsttafel Kantjil die we hadden was niet erg uitgebreid. Het eten was warm, niet het. Een schaaltje was zelfs koud. Werd wel gewisseld, met nauwelijks excuses. De vele toeristen die hier komen, gaan hier maar één keer naar toe en zo lijkt het menu hierop aanpast. Heel jammer. Ik kom hier niet meer terug.