Kantien

Ravellaan 96 3533JR Utrecht Nederland Kaart
31-303020477

Over restaurant Kantien

Fonkelnieuw restaurant in Utrecht

Dit fonkelnieuw restaurant 'Kantien' is ontstaan door een groep jonge enthousiastelingen, met liefde voor eten en een passie voor een gezellige sfeer. Betere combinatie is er niet toch? Dit is meer dan de naam doet vermoeden, een kantine. Dit is een plek waar mensen samen komen, leuke gesprekken hebben en waar tafels bedekt zijn met goed eten. De menukaart alleen al maakt dat je langs wilt komen: gerechten met Hollandse inslag, goede wijnen en speciaalbieren. Geniet!

Meer informatie over restaurant Kantien

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:30

Duur
Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Fantastisch gegeten. Relaxte plek, super leuke bediening, heerlijke bijpassende wijnen bij de gerechten. Ik ging voor een vier gangen menu met bijpassende wijnen. Verrassende combinaties, en de bedieninng nam de tijd om gerechten en wijnen toe te lichten. Een van mijn favoriete restaurants in utrecht!
Edwin R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeer fijn restaurant buiten het centrum, niet te druk en ruim van opzet, goede (wisselende) kaart met een fantastisch vegetarisch hoofdgerecht met witte chocolade en venkel (!!), erg bijzonder.
We waren met 3 man sterk, hadden allen wisselende gerechten en waren allemaal te spreken over de vlotte bediening, goede wijn opties en over de menu's.
Al met al meer dan 3 uur binnen geweest inclusief kaasplank met port. Zeer de moeite om even een paar minuutjes voor op de fiets te stappen dus.
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Ik had hoge verwachtingen van dit restaurant omdat het me door veel vrienden was aangeraden. Het viel echter heel erg tegen, het eten was weliswaar lekker maar zeker niet bijzonder zoals de prijs wel suggereert. De bediening was opzich wel vriendelijk, wel moesten we erg lang wachten tot we ons eten kregen. Het restaurant was erg groot, maar ik vond de entree een beetje 'shabby' uitzien. Ik zou al met al dit restaurant niet aanraden om te gaan eten want ik vind gewoon dat je teveel betaald. Wel is het een leuke om in de avond gezellig een biertje te gaan drinken.
Jade V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Lekker gegeten, vriendelijk personeel die een pechavond moesten opvangen (kok ziek), waardoor hoofdgerecht ruim 75 min wachten was. Maar door een wijntje on the house en vriendelijke uitleg hadden we daar begrip voor. Personeel had wat ons betreft wel eerder mogen ingrijpen bij drie rondrennende en schreeuwende spelende kinderen. Kinderen mee: prima. Maar wij verwachten op zaterdagavond met onze eigen kinderen thuis, wel gewoon normaal een gesprek te kunnen voeren. Vervelend dat wij nu zelf de ouders hebben moeten vragen hun kroost in toom te houden.
Bas A.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Afgelopen zaterdag naar Kantien geweest, na last minute shoppen voor restaurant. Vanuit Utrecht-Zuid zo te fietsen, maar vanuit Centrum ook. Het was een gezellig drukke avond, niet volledig vol. Groot terras, waar ook mensen zaten, maar daar werd het later op de avond wat te fris naar ons idee.

Restaurant binnen beslaat grote oppervlakte, zodat er meer dan genoeg ruimte tussen de tafels is, dat geeft rust. Industriele inrichting met schoolbank stoelen, stalen frame tafels en de kunstzinnige houten driehoeken aan het plafond die het plaatje afmaken.

Bediening was jong, vlot en prettig interactief, met suggesties voor aperitief, en meedenkend met dessertwijn/port bij de kaas.

Eten was erg lekker, vooraf hele zachte kalfstong, hoofd heerlijk smakende boerenkip en toe kaasplank met 3 voldoende porties kaas. Vast menu met keuze voor vlees/vis/vega per gang.

Geen doorsnee restaurant, vooral door locatie, inrichting en aankleding.
Malene V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Als vegetarier is dit restaurant niet erg boeiend. We namen allebei een hoofdgerecht en een nagerecht, en kregen pas aan het eind van de avond te horen dat het eigenlijk alleen de bedoeling is dat je altijd een driegangenmenu neemt. Dat verklaarde waarom we niet vol zaten.

De gerechten waren erg inspiratieloos (linzen met geitenkaas, humus met spruitjes) en dus niet genoeg om vol te zitten. Ook erg prijzig voor linzen met geitenkaas.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vandaag 17 september geweest viel me erg tegen
Kip van de barbecue hoe ze buiten al met de kip om gingen baarde me al zorgen
Kip was verbrand maar werd wel gewoon opgedient
Was smaakloos echt heel slecht
Zalm was wel goed
Maar de kip was ver beneden peil
Wat de kip betreft geef ik een 3
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vandaag voor het eerst geluncht in Kantien. Leuke plek, lekker eten. Jammer dat er maar weinig mensen waren om te lunchen (er waren maar 3 tafeltjes gevuld).
We hadden gekozen voor de chef's plank zodat we konden genieten van alle lunchgerechten die op de kaart staan. De hapjes werden geserveerd op een plankje van Noest (ook uit Utrecht). Op het plankje staat ook van wat voor soort hout het plankje is en waar de boom heeft gestaan en hoe oud de boom was. Leuk idee.
We hebben weer een leuke lunchplek bij. Een andere keer maar eens dineren, al vind ik de menukaart op het eerste gezicht een beetje prijzig voor het soort zaak Kantien is.
Gerwinrut .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Kantien. Kaart met een vis, vlees en vega keuze per gang, maar net even anders dan in het doorsnee restaurant. Bediening is vriendelijk en vlot. Tot slot ziet het er ook nog eens heel leuk uit, kortom echt een aanrader!
Pelle S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Bijzonder lekker eten. Ik ben een geur kenner (parfum reviewer) en eten heeft ook met geur smaak en texture te maken. Net als de geur die bij je past ook iets zegt over wat je graag eet. De meeste mensen in NL weten weing v verfijnde geuren. Met eten is het al even zo (iets beter). Wie zich fijnproevers noemen houden gewoon vaak van een vette sauce of hap. Hier is het eten niet zo, maar verfijnd, puur en natuurlijk. Je zou kunnen zeggen dat dit niche eten is voor een zeer lage prijs. Wie dit niet lekker vindt snapt het niet of heeft pech gehad. Is echt top eten! En relaxed, grappige industrial entourage met persoonlijke bediening. Ook weer zo natural en verfrissend.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Je moet er even voor omfietsen maar daar krijg je ook wat voor terug. Vroeger een kantine, nu nog terug te zien maar gezellig gemaakt en met leuke kleine toevoegingen die precies de juiste noot raken. Het terras is heerlijk vertoeven en er is een ruim aanbod aan speciaalbier om de avond goed te beginnen, te gekke borrelplank! De menukaart is beperkt maar met iedereen wordt rekening gehouden. Alleen een hoofdgerecht? Geen probleem, 4 gangen met bijpassend wijnen? Ook geen probleem. Vlotte, vrolijke bediening die voor iedereen de tijd nemen. Prijs/kwaliteit is spot on. Tip; begin er 's middags lekker op het terras.
Toos B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hebben vrijdag 1 juli 2016 bij Kantien gegeten. Het was heerlijk, je smaakpapillen gaan weer werken. Alle gerechten waren heerlijk. Geen FRIET, RIJST dat is ook helemaal niet nodig,dat is een afbreuk op de heerlijke natuurlijke gerechten zijn. De bediening is van enthousiaste jongen mensen. We gaan er zeer zeker vaker komen.
Antiki .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Ontspannen sfeer. Heerlijk en puur eten met fijne smaken en goede combinaties. Eten bij Kantien geeft je een goed gevoel. Echt een aanrader.
Ilse E.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gister bij Kantien met ons vieren gegeten. Drie gangen met kaas na. Een heerlijke avond gehad. Mooie, creatieve gerechten met bijpassende wijnen. De locatie is schitterend en de bediening zeer vriendelijk.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Prima vermaakt, prima bier, lekker brood, flink bord met gehaktbrood en verse seizoensgroenten , weer een paar prima biertjes gebracht door prima bediening, prima kaasplankje samen met een lekkere zelfgemaakte koffie likeur . ... Kortom... prima avond........... Thx Kantien !!
MelissavdVen .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Lekker eten met verrassende ingrediënten. Goed op smaak. Met een plezierig gevulde maag naar huis gegaan. Open ruimte met een gezellige, ongedwongen sfeer. Het personeel draagt zeker bij aan die vibe!
AnkeK .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Een goddelijke borrelplank met heerlijke vleesjes en brood! Ik had daarna gekozen voor alleen een hoofdgerecht. Dit was een salade met verschillende soorten vis. Echt een goedgevuld bord en de kabeljauw bleef maar terugkomen en niet alleen bovenop. Super lekker! Ik zou er zo weer eten!!
GoodNikeHunting .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk geborreld bij Kantien. Ik kom zeker terug!
Hele vriendelijke bediening, geeft uitgebreid advies en niet verlegen om een praatje.
Het decor is hip en gezellig!
Lladrijona .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Gisteravond met 8 personen gegeten in Kantien, 4 volwassenen en 4 kinderen.
Op advies van de bediening gekozen voor 6 maal 'Kantien Roasted' plus een extra hoofdgerecht. Bij Kantien Roasted zouden in verschillende gangen "allemaal hapjes en verschillende potjes en pannetjes" op tafel komen.
Vooraf kwamen twee borden met wat blokjes simpele kaas, radijs, chorizo en gekookte ham met voornamelijk vet. Op onze vraag wat voor een ham dit was antwoordde de jongen uit de bediening dat dit parmaham was...
Het hoofdgerecht bestond uit twee houten planken met diverse hapjes. Twee kleine stukjes vis, drie stukjes aardappel, wat groenten, 1 stukje quiche. En o ja, een klein minipannetje met een doorsnee van 5 cm met drie stukjes lamsvlees. Dit met 6 personen delen was volstrekt onmogelijk. Naast ons een tafel die voor 4 personen precies dezelfde houten planken met dezelfde hoeveelheid hapjes ook in no time op had. Conclusie: ze doen maar wat in Kantien. Of je voor 4 of 6 personen bestelt maakt niet uit, maar de prijs wordt wel hoger. Zondag is "restjesdag" volgens de bediening. Ze maken dan alles op omdat ze geen voedsel willen verspillen. Dat laatste lukte bijzonder goed.
Bij het nagerecht vroegen we twee toetjes extra bij onze Kantien Roasted. Die werden natuurlijk netjes in rekening gebracht, wat de totale rekening op meer dan 200 euro bracht voor een paar borrelhapjes en drankjes.
We zijn geen grote eters. Maar de kinderen hadden nog zodanig honger dat we via de snackbar naar huis zijn gereden.
Leuk, de zoveelste hipsterzaak in een oud kantoorgebouw buiten het centrum. Maar hiervoor hoeft niemand om te rijden. Niet iedereen met een baard die Fritz Kola op de kaart zet en boordspelletjes op de tafels kan ook koken. Het is ongetwijfeld leuk om met je groepje vrienden 'restaurantje te spelen' maar ik raad iedereen aan hier niet te gaan eten. Genoeg zaken waar het niet bij spelen blijft en er wel goed en eerlijk gekookt wordt, ook door hipsters.

Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Veel gehoord over Kantien, toch maar eens zelf proberen.
Gelegen op de Ravellaan is het een beetje uit de richting voor centrum-gangers. Wij vonden het erg leuk gelegen en het biedt diverse mogelijkheden voor een lekker midddagje in de zon, of op een druilerige avond een beetje hangen met wat drankjes.
Het restaurant is erg open en ik was bang dat het te kil zou zijn. Dit is echter totaal niet waar, de aankleding is gezellig en ze weten in een dergelijke ruimte een goede sfeer te creëren.

Het niveau van de bediening was erg wisselend, er was een gastheer die duidelijk wist wat hij aan het doen was en de gerechten en dranken goed kende, een andere gastheer was meer zoekend naar het "verhaal" bij de gerechten. Een gastvrouw was naar onze smaak net even iets te amicaal, zeker voor het feit dat pas met onze drankjes kwam toen het nagerecht bijna op was. Geen probleem, want foutjes kunnen gebeuren, maar dan moet ze doorpakken op die fout. Nu bleef het bij " nou ik ben wel wat laat" Ja, dat ben je.
Gelukkig was de eerste gastheer scherp en pakte hij dit goed op.

Qua eten was het iets teleurstellend; wij hadden langzaam gegaarde varkensnek, mosterdzaad, waterkers, appelvinaigrette & varkenskroepoek als voorgerecht en staartstuk van de bbq met paddestoel dryrub, venkel barigoule, gepofte aardappel & zwarte knoflook als hoofdgerecht.
Smaken waren goed, erg lekker allemaal. Grote miskleun vonden wij het feit dat zowel de varkensnek als het staartstuk in grote plakjes werd geserveerd. ( plakjes-rosbief-van-de-supermarkt-gevoel) echt zonde. Het voorgerecht kreeg hierdoor echt de beleving van een rauwkostsalade, omdat het vlees geen tegengas kon geven.

Smaken zijn goed, sfeer is leuk, bediening vriendelijk en het is echt wat anders.
Persoonlijk vond ik dat de keuken zich er iets te makkelijk af maakte in de uitvoering.
Toch kom ik zeker terug, dit zou zo maar eens een pareltje kunnen worden.