Over het restaurant Kantien

Fonkelnieuw restaurant in Utrecht

Dit fonkelnieuw restaurant 'Kantien' is ontstaan door een groep jonge enthousiastelingen, met liefde voor eten en een passie voor een gezellige sfeer. Betere combinatie is er niet toch? Dit is meer dan de naam doet vermoeden, een kantine. Dit is een plek waar mensen samen komen, leuke gesprekken hebben en waar tafels bedekt zijn met goed eten. De menukaart alleen al maakt dat je langs wilt komen: gerechten met Hollandse inslag, goede wijnen en speciaalbieren. Geniet!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Kantien

• : Gratis parkeren in de buurt & eigen parkeerplaats

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:30

Jouw recensie over het restaurant Kantien

Primula1 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
In december heerlijke herfstsalade gegeten. Vandaag opnieuw, was geen goed idee. Pompoen ontbrak, na vraag daarom werden rauwe stukken pompoen nageleverd. Geitenkaas moest je met een lampje zoeken, gele biet was hard en smakeloos. Hele vriendelijke bediening, maar zo'n verschil in kwaliteit van het eten kan echt niet.
Bob B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Heerlijk gegeten bij Kantien gisteravond. Elke gang, met telkens de Hollandse keuken als basis, was smullen en eerlijk gezegd was er op de hele avond qua service, eten en drinken niets aan te merken. Een dikke aanrader dus!
Rianne G.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Goed eten, prima sfeer, bediening vriendelijk.
Sonja H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Plezierige sfeer, aardige besiening
Arian J.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Het was voor mij een verrassing dat het eten zo goed is. Heerlijk gegeten. Voor mij weer eens anders. Gezellige sfeer. Bediening vriendelijk.
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Verassende gerechten, bijzonder en heel lekker! Hier wordt met kennis en liefde gekookt en geserveerd. Restaurant is gezellig ingericht. Ik wil hierzeker nog eens terug komen.
Primula1 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Kantien zit op een bijzondere plek in de kantine van een voormalig pand van de gemeente. Bediening is snel en vriendelijk. Eten lekker en origineel en sfeer fijn. Leuke plek voor lunch of diner.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heerlijk gegeten!
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Heerlijk, origineel culinair met veel mooie groenten
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Origineel pand op verassende plek met prima eten. Bediening wat onwetend maar vriendelijk. Tot zover dik in orde. Maar tot mijn verbazing serveert de kok een verrassingsmenu dat bestaat uit 4 gerechten van de kaart...kom op zeg....dat kun je niet maken! Zeg dat van te voren of noem het geen verrassingsmenu.
Cris V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Uitstekend gegeten en een leuke locatie. Bediening is attent en ontspannen.
Joost G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heel tevreden over de nieuwe chefkok. Het eten wordt mooi gepresenteerd. De smaken zijn goed in balans. Service was uitstekend. Aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
De Kantien is een sfeervol restaurant in een oude kantine. Het is mooi en sfeervol ingericht. Wij hebben hier met vijf personen heerlijk gegeten. Komen zeker terug.
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Kantien blijft een succes! Mooie plek, heerlijk eten en sympathieke bediening. We hebben het weer naar onze zin gehad, bedankt!
Margarita R.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Prachtige gerechten op een overzichtelijk, maandelijks wisselend menu. Ik was er een keer eerder geweest, vond het toen al goed, maar nu beter. Er zit ambitie in deze tent!
Yasmine F.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Prima eten, maar de prijs kwaliteitverhouding is hier toch wel een beetje zoek.
De service is goed en de sfeer ook, maar echt heeel enthousiast waren we niet. Dit komt wellicht omdat de verwachtingen erg hoog waren.
Alberic P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Prettig driegangenmenu. Creatief en smakelijk. Bediening is echter ver onder de maat. Voor iedere gang een ander gezicht. Gerschten worden zonder uitleg voor je neus gezet. Bediening wist niet te vertellen welke bijpassende wijn geseverveerd werd ("dit is een rode wijn uit frankrijk"). Waterglazen komen pas bij gang 2 op tafel. Voor een rekening van 95 euro (voor 2 personen) mag je meer verwachten. Heel jammer, want mijn ervaring van de ambiance en kwaliteit van eten wordt er negatief door beinvloed
Oscar G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Ik heb bij het eten goed gezet maar ik vond het niet lekker. Voor mij iets teveel bietjes, wortels en ander eerlijk voedseel uit eugen tuin. Voor een lekker stuk vlees niet hierheen
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Met een netwerk van voedingsingrediëntenproducenten een perfecte bijeenkomst gehad in de grote vergaderruimte van Kantien. Goede sfeer, fantastisch eten en attente en flexibele bediening.
egerrits .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gisteren fan-tas-tisch gegeten in deze verstopte parel tussen Kanaleneiland en Oog in Al. Als voorgerecht hadden we forel met rivierkreeft. Echt fenomenaal! We waren ook beiden zeer te spreken over ons hoofdgerecht (ik had buikspek met spruitjes, mijn vrouw had de heilbot). Het dessert maakte deze perfecte avond in Kantien vol overgave af! Bediening was ook echt goed: niet te popie jopie, informeel, kundig en snel. We eten redelijk vaak een hapje buiten de deur en durven daarom met zekerheid te zeggen dat Kantien het omfietsen (of omrijden, uw auto parkeert u gratis voor de deur) dubbel en dwars waard is. U gaat zeker niet teleurgesteld zijn!