Over het restaurant Kantien

Fonkelnieuw restaurant in Utrecht

Dit fonkelnieuw restaurant 'Kantien' is ontstaan door een groep jonge enthousiastelingen, met liefde voor eten en een passie voor een gezellige sfeer. Betere combinatie is er niet toch? Dit is meer dan de naam doet vermoeden, een kantine. Dit is een plek waar mensen samen komen, leuke gesprekken hebben en waar tafels bedekt zijn met goed eten. De menukaart alleen al maakt dat je langs wilt komen: gerechten met Hollandse inslag, goede wijnen en speciaalbieren. Geniet!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Kantien

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:30

Jouw recensie over het restaurant Kantien

Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Origineel pand op verassende plek met prima eten. Bediening wat onwetend maar vriendelijk. Tot zover dik in orde. Maar tot mijn verbazing serveert de kok een verrassingsmenu dat bestaat uit 4 gerechten van de kaart...kom op zeg....dat kun je niet maken! Zeg dat van te voren of noem het geen verrassingsmenu.
Cris V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Uitstekend gegeten en een leuke locatie. Bediening is attent en ontspannen.
Joost G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heel tevreden over de nieuwe chefkok. Het eten wordt mooi gepresenteerd. De smaken zijn goed in balans. Service was uitstekend. Aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
De Kantien is een sfeervol restaurant in een oude kantine. Het is mooi en sfeervol ingericht. Wij hebben hier met vijf personen heerlijk gegeten. Komen zeker terug.
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Kantien blijft een succes! Mooie plek, heerlijk eten en sympathieke bediening. We hebben het weer naar onze zin gehad, bedankt!
Margarita R.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Prachtige gerechten op een overzichtelijk, maandelijks wisselend menu. Ik was er een keer eerder geweest, vond het toen al goed, maar nu beter. Er zit ambitie in deze tent!
Yasmine F.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Prima eten, maar de prijs kwaliteitverhouding is hier toch wel een beetje zoek.
De service is goed en de sfeer ook, maar echt heeel enthousiast waren we niet. Dit komt wellicht omdat de verwachtingen erg hoog waren.
Alberic P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Prettig driegangenmenu. Creatief en smakelijk. Bediening is echter ver onder de maat. Voor iedere gang een ander gezicht. Gerschten worden zonder uitleg voor je neus gezet. Bediening wist niet te vertellen welke bijpassende wijn geseverveerd werd ("dit is een rode wijn uit frankrijk"). Waterglazen komen pas bij gang 2 op tafel. Voor een rekening van 95 euro (voor 2 personen) mag je meer verwachten. Heel jammer, want mijn ervaring van de ambiance en kwaliteit van eten wordt er negatief door beinvloed
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Met een netwerk van voedingsingrediëntenproducenten een perfecte bijeenkomst gehad in de grote vergaderruimte van Kantien. Goede sfeer, fantastisch eten en attente en flexibele bediening.
egerrits .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gisteren fan-tas-tisch gegeten in deze verstopte parel tussen Kanaleneiland en Oog in Al. Als voorgerecht hadden we forel met rivierkreeft. Echt fenomenaal! We waren ook beiden zeer te spreken over ons hoofdgerecht (ik had buikspek met spruitjes, mijn vrouw had de heilbot). Het dessert maakte deze perfecte avond in Kantien vol overgave af! Bediening was ook echt goed: niet te popie jopie, informeel, kundig en snel. We eten redelijk vaak een hapje buiten de deur en durven daarom met zekerheid te zeggen dat Kantien het omfietsen (of omrijden, uw auto parkeert u gratis voor de deur) dubbel en dwars waard is. U gaat zeker niet teleurgesteld zijn!
Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Fantastisch gegeten. Relaxte plek, super leuke bediening, heerlijke bijpassende wijnen bij de gerechten. Ik ging voor een vier gangen menu met bijpassende wijnen. Verrassende combinaties, en de bedieninng nam de tijd om gerechten en wijnen toe te lichten. Een van mijn favoriete restaurants in utrecht!
Edwin R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeer fijn restaurant buiten het centrum, niet te druk en ruim van opzet, goede (wisselende) kaart met een fantastisch vegetarisch hoofdgerecht met witte chocolade en venkel (!!), erg bijzonder.
We waren met 3 man sterk, hadden allen wisselende gerechten en waren allemaal te spreken over de vlotte bediening, goede wijn opties en over de menu's.
Al met al meer dan 3 uur binnen geweest inclusief kaasplank met port. Zeer de moeite om even een paar minuutjes voor op de fiets te stappen dus.
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Ik had hoge verwachtingen van dit restaurant omdat het me door veel vrienden was aangeraden. Het viel echter heel erg tegen, het eten was weliswaar lekker maar zeker niet bijzonder zoals de prijs wel suggereert. De bediening was opzich wel vriendelijk, wel moesten we erg lang wachten tot we ons eten kregen. Het restaurant was erg groot, maar ik vond de entree een beetje 'shabby' uitzien. Ik zou al met al dit restaurant niet aanraden om te gaan eten want ik vind gewoon dat je teveel betaald. Wel is het een leuke om in de avond gezellig een biertje te gaan drinken.
Jade V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Lekker gegeten, vriendelijk personeel die een pechavond moesten opvangen (kok ziek), waardoor hoofdgerecht ruim 75 min wachten was. Maar door een wijntje on the house en vriendelijke uitleg hadden we daar begrip voor. Personeel had wat ons betreft wel eerder mogen ingrijpen bij drie rondrennende en schreeuwende spelende kinderen. Kinderen mee: prima. Maar wij verwachten op zaterdagavond met onze eigen kinderen thuis, wel gewoon normaal een gesprek te kunnen voeren. Vervelend dat wij nu zelf de ouders hebben moeten vragen hun kroost in toom te houden.
Bas A.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Afgelopen zaterdag naar Kantien geweest, na last minute shoppen voor restaurant. Vanuit Utrecht-Zuid zo te fietsen, maar vanuit Centrum ook. Het was een gezellig drukke avond, niet volledig vol. Groot terras, waar ook mensen zaten, maar daar werd het later op de avond wat te fris naar ons idee.

Restaurant binnen beslaat grote oppervlakte, zodat er meer dan genoeg ruimte tussen de tafels is, dat geeft rust. Industriele inrichting met schoolbank stoelen, stalen frame tafels en de kunstzinnige houten driehoeken aan het plafond die het plaatje afmaken.

Bediening was jong, vlot en prettig interactief, met suggesties voor aperitief, en meedenkend met dessertwijn/port bij de kaas.

Eten was erg lekker, vooraf hele zachte kalfstong, hoofd heerlijk smakende boerenkip en toe kaasplank met 3 voldoende porties kaas. Vast menu met keuze voor vlees/vis/vega per gang.

Geen doorsnee restaurant, vooral door locatie, inrichting en aankleding.
Malene V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Als vegetarier is dit restaurant niet erg boeiend. We namen allebei een hoofdgerecht en een nagerecht, en kregen pas aan het eind van de avond te horen dat het eigenlijk alleen de bedoeling is dat je altijd een driegangenmenu neemt. Dat verklaarde waarom we niet vol zaten.

De gerechten waren erg inspiratieloos (linzen met geitenkaas, humus met spruitjes) en dus niet genoeg om vol te zitten. Ook erg prijzig voor linzen met geitenkaas.
peter G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vandaag 17 september geweest viel me erg tegen
Kip van de barbecue hoe ze buiten al met de kip om gingen baarde me al zorgen
Kip was verbrand maar werd wel gewoon opgedient
Was smaakloos echt heel slecht
Zalm was wel goed
Maar de kip was ver beneden peil
Wat de kip betreft geef ik een 3
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vandaag voor het eerst geluncht in Kantien. Leuke plek, lekker eten. Jammer dat er maar weinig mensen waren om te lunchen (er waren maar 3 tafeltjes gevuld).
We hadden gekozen voor de chef's plank zodat we konden genieten van alle lunchgerechten die op de kaart staan. De hapjes werden geserveerd op een plankje van Noest (ook uit Utrecht). Op het plankje staat ook van wat voor soort hout het plankje is en waar de boom heeft gestaan en hoe oud de boom was. Leuk idee.
We hebben weer een leuke lunchplek bij. Een andere keer maar eens dineren, al vind ik de menukaart op het eerste gezicht een beetje prijzig voor het soort zaak Kantien is.
gerwinrut .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Kantien. Kaart met een vis, vlees en vega keuze per gang, maar net even anders dan in het doorsnee restaurant. Bediening is vriendelijk en vlot. Tot slot ziet het er ook nog eens heel leuk uit, kortom echt een aanrader!
Pelle S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Bijzonder lekker eten. Ik ben een geur kenner (parfum reviewer) en eten heeft ook met geur smaak en texture te maken. Net als de geur die bij je past ook iets zegt over wat je graag eet. De meeste mensen in NL weten weing v verfijnde geuren. Met eten is het al even zo (iets beter). Wie zich fijnproevers noemen houden gewoon vaak van een vette sauce of hap. Hier is het eten niet zo, maar verfijnd, puur en natuurlijk. Je zou kunnen zeggen dat dit niche eten is voor een zeer lage prijs. Wie dit niet lekker vindt snapt het niet of heeft pech gehad. Is echt top eten! En relaxed, grappige industrial entourage met persoonlijke bediening. Ook weer zo natural en verfrissend.