Over het restaurant Kantien

Fonkelnieuw restaurant in Utrecht

Dit fonkelnieuw restaurant 'Kantien' is ontstaan door een groep jonge enthousiastelingen, met liefde voor eten en een passie voor een gezellige sfeer. Betere combinatie is er niet toch? Dit is meer dan de naam doet vermoeden, een kantine. Dit is een plek waar mensen samen komen, leuke gesprekken hebben en waar tafels bedekt zijn met goed eten. De menukaart alleen al maakt dat je langs wilt komen: gerechten met Hollandse inslag, goede wijnen en speciaalbieren. Geniet!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Kantien

• : Gratis parkeren in de buurt & eigen parkeerplaats

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:30

Jouw recensie over het restaurant Kantien

Leontien V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Afgelopen vrijdagavond hier gegeten met de collega's. Wat een teleurstelling. Over de inrichting wil ik niks zeggen. Dat is een kwestie van smaak. Gezellig? Als wij met elkaar eten is het altijd gezellig. Wat dat betreft kun je ons overal neerzetten. De bediening? Vriendelijk. Drankjes? Beperkt aanwezig. Geen bitter lemon, geen 7-up, geen zoete witte wijn. Wel zelfgemaakte siroop, die helaas niet erg in de smaak viel. En dan het voorgerecht: een zeer, maar dan ook zeer summier belegd plankje, een paar radijsjes, paar stukjes wortel, paar stukjes bloemkool, stukje kaas (1 blokje per persoon), een likje van iets wat je kon smeren en een stukje brood met boter. Armzalig. Het hoofdgerecht: 2 soorten stoofpot. Smaakte wel hoor, maar niets bijzonders. Erbij wat aardappel en wat kool, ook nogal wat aardappel in de stoofpot. Groente? Minimaal. Toetje? Veel chocola, chococake en chococreme. Voor chocoladeliefhebbers al gauw goed, voor de anderen werd iets anders gebracht. Dat werd als een beetje vlak bestempeld. Totaal: magerder dan mager. Zo'n twintig teleurgestelde mensen. Nee, wij worden geen ambassadeur voor Kantien.
M1988 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Kantien is net zoals een VT Wonen interieur dat er trendy uitziet en mooi wordt ingeleid, maar qua comfort niet echt 'lekker' leefbaar is... Een lege huls van mooie lokale verhalen, goede bediening en fraai uitziende gerechtjes, maar wat qua smaak en prijskwaliteitverhouding nog veel kan leren. Want smaak, daar gaat het uiteindelijk wel om!

Het gebrek aan zintuiglijke tevredenstelling wordt al voorspeld door de spartaanse stoeltjes buiten. Na een kwartier rugklachten op te bouwen verruilen we onze metalen zetel voor een stoel die in het technieklokaal van je middelbare school had kunnen staan. Ja, die ruwe Berlijnse stijl kennen we nu wel.

Er wordt meteen water geleverd en de bediening is vanaf het prille begin enthousiast, meedenkend en vriendelijk. Dat mag gezegd worden! Zelden heb ik in Utrecht zo'n bekwame service gekregen.

Jammer genoeg maken de mooie verhalen van onze uiterst vriendelijke gastheer de kwaliteit (en hoeveelheid) uit de keuken niet waar. "We raden wel aan om 3 gangen te nemen, zodat je genoeg hebt." Dat voorspelt al weinig goeds. Dit wordt zo'n avond dat ik achteraf nog een zak friet wil halen. Een restaurant dat je al snel richting de 150 euro met 2 personen leidt mag van mij best een bakje salade en aardappeltjes standaard op tafel zetten. Kost weinig, staat heel vriendelijk.

Er verschijnt amuse - wat de aspiraties van Kantien als fine dining restaurant benadrukt. Maar... een soort drop met blauwe kaas. Heel creatief bedacht, maar echt lekker? Nee.

Het voorgerecht laat dezelfde visuele ambitie zien. Oprecht heel mooi hoe ze een veganistische tartaar maken door rode bieten te gebruiken (met eigeel van wortel!) . Maar dan verwacht je wel dat er iets meer smaak aan de biet wordt toegevoegd. Sjalotje, olijfolie, kruiden? In feite zit je nu gewoon een duur voorgerecht van gesneden stukjes biet te eten. De Hollandse Nieuwe van mijn tafelgenoot ziet er spannender uit! Die was volgens mij goed in orde.

Het hoofdgerecht is lam. De eerste hap doet het prima, omdat het even duurde voordat de gerechten er waren. Maar daarna word je minder blij. Het vlees is taai en droog en vlak, ik merk dat ik aan het zagen ben met het mes. Het kaasplankje is prima, maar niet denderend. Ik snap dat er niks uit Frankrijk of Italië gehaald kon worden, gezien het lokale karakter, maar ik weet zeker dat er zelfs in ons Holland meer uitgesproken kazen te vinden zijn.

Om onze sprankelende gastheer nog maar eens te benadrukken: "Ik ga wat voor je verzinnen!", pakt bij hem meestal goed uit. We krijgen een mooie dessertwijn. Hij doet echt z'n best. Ik voel me alvast schuldig over de IENS-recensie die ik later zal gaan schrijven.

Maar om in het 'gewoon niet lekker'-thema te blijven: ook de pinpas glijdt psychisch niet lekker langs het apparaat. 140 euro afrekenen doe je toch liever met een tongstrelende beleving. Maak het lekkerder, jongens! Want de passie is er wel!
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Aangenaam verrast. Eerder hier gegeten en toen was ik minder enthousiast, maar dit keer was het perfect. Op een warme zomeravond heerlijk gegeten op terras. Superattente bediening van begin tot eind. Tegenwoordig bijna bijzonder... Lekker bier en heerlijk eten (ook voor vegetariërs). We kregen echt het gevoel gewaardeerde gasten te zijn. Super!

Pluspunt: zonder te vragen water uit de kraan, dat steeds wordt aangevuld. Een verademing.
Lisa__ .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten op het zonnige terras! Gerechten zijn super smaakvol, origineel, verrassend en toegankelijk! De uitleg op de kaart verklapt de ingrediënten, geen bereidingswijzen, maar alles herken je terug op het bord, leuk! Probeer de knolselderij frikandel maar eens of de vegetarische gevulde paprika, hmmm.. En dan heb ik het nog niet eens over de (natuur)wijnen en huisgemaakte siropen! Keep up the good work KANTIEN! Die Nederlandse producten verdienen de waardering die jullie ze geven!
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Erg origineel eten. Ietwat eigenwijs. Smaakvol. Prima zaak met goed eten en drinken. Fijne wijnen. Prijs/kwaliteit klopt. De moeite waard om eens te priberen.
pokpok .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Te duur voor wat je krijgt. Het eten was vrijwel elke gang smakeloos. Pretentieus maar saai. De bediening was vriendelijk maar miste soms kennis over de producten die ze verkopen. Erg jammer.
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Derde keer hier gegeten; derde keer een succes! Vriendelijke en enthousiaste bediening, leuke gerechten op de kaart met verrassende smaakcombinaties, zeer geschikt voor vegetariërs, uitgebreide drankenkaart (met en zonder alcohol), je krijgt automatisch een karaf kraanwater, hippe en ruime inrichting, gratis parkeren en heerlijk eten. Jammer dat nog niet iedereen dit pareltje in Utrecht-West kent!
Ten Hagen N.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Geweldig concept met heerlijke gerechten. Het personeel was vriendelijk en gastvrij. Aandachtspuntje is de toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers. Bij de ingang is een beste drempel en er is geen toilet voor mindervalide gasten.
Lodewijk R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Zeer smaakvolle gerechten, goede en vriendelijke bediening en een bijzonder eigentijdse inrichting. Voldoende keuze voor wat betreft de dranken. Zonnig terras en ruime parkeergelegenheid.
Carline L.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
gisteravond heerlijk gegeten bij Kantien. Ik heb vroeger als ambtenaar hier nog geluncht toen het de bedrijfskantine van de gemeente Utrecht was. Ze hebben er echt iets gezelligs van gemaakt. Alleen de wc's kunnen wel een opknapbeurt gebruiken. Ivm de restaurantweek kozen wij voor het vegetarische 5- gangendiner voor 34 euro. Heerlijk eten, dus een hele goede deal. Het personeel is ook heel kundig en vriendelijk.
Primula1 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
In december heerlijke herfstsalade gegeten. Vandaag opnieuw, was geen goed idee. Pompoen ontbrak, na vraag daarom werden rauwe stukken pompoen nageleverd. Geitenkaas moest je met een lampje zoeken, gele biet was hard en smakeloos. Hele vriendelijke bediening, maar zo'n verschil in kwaliteit van het eten kan echt niet.
Bob B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Heerlijk gegeten bij Kantien gisteravond. Elke gang, met telkens de Hollandse keuken als basis, was smullen en eerlijk gezegd was er op de hele avond qua service, eten en drinken niets aan te merken. Een dikke aanrader dus!
Rianne G.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Goed eten, prima sfeer, bediening vriendelijk.
Sonja H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Plezierige sfeer, aardige besiening
Arian J.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Het was voor mij een verrassing dat het eten zo goed is. Heerlijk gegeten. Voor mij weer eens anders. Gezellige sfeer. Bediening vriendelijk.
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Verassende gerechten, bijzonder en heel lekker! Hier wordt met kennis en liefde gekookt en geserveerd. Restaurant is gezellig ingericht. Ik wil hierzeker nog eens terug komen.
Primula1 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Kantien zit op een bijzondere plek in de kantine van een voormalig pand van de gemeente. Bediening is snel en vriendelijk. Eten lekker en origineel en sfeer fijn. Leuke plek voor lunch of diner.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heerlijk gegeten!
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Heerlijk, origineel culinair met veel mooie groenten
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Origineel pand op verassende plek met prima eten. Bediening wat onwetend maar vriendelijk. Tot zover dik in orde. Maar tot mijn verbazing serveert de kok een verrassingsmenu dat bestaat uit 4 gerechten van de kaart...kom op zeg....dat kun je niet maken! Zeg dat van te voren of noem het geen verrassingsmenu.