Kanis & Meiland 3.0

31-207370674

Meer informatie over restaurant Kanis & Meiland 3.0

Pieter06 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Slecht restaurant. De bediening had geen oog voor de klanten, wij hebben eerst een volle twintig minuten moeten wachten voor we konden bestellen. In totaal een uur op ons voorgerecht (!) gewacht, terwijl we ondertussen de borden van andere mensen koud zagen worden in het serveerluik van de open keuken. We hebben het hoofdgerecht daarom weer geannuleerd en zijn snel vertrokken. De carpaccio was flauw en saai, dus helaas het wachten ook niet waard. Beslist een afrader, ondanks de mooie locatie.
Mariette B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Misschien ben ik niet helemaal objectief, want ik ben al heel lang vaste klant van Kanis. Maar ja, dat ben je niet voor niks toch? Kanis is een heerlijk plekkie, vooral in de zomer op het fantastische terras, maar ook op koude momenten is het binnen warm en gezellig.
Vandaag heb ik heerlijk asperges gegeten, goeie bite, lekkere saus, stevige aardappeltjes en natuurlijk een eitje. Aangezien ik vegetarisch eet, heb ik de zalm of ham naar keuze overgeslagen. Evengoed een klasse gerecht dat wat mij betreft voor de kwaliteit van Kanis staat, niet gek maar wel goed.
Kanis heeft een piepklein keukentje dus de menukaart is beperkt, maar de creativiteit en smaak van de kok maakt alles goed. En de bar is bepaald niet matig: bier en wijn is er in alle soorten en maten.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Prachtig cafe met grote ramen, veel licht en zonnig terras aan het water.
Vriendelijke man achter de bar.
Kleine, maar 'doeltreffende' kaart: vegetarisch, vlees, of vis en seizoensgerechten: 's winters bv. stamppotten en nu overheerlijke asperges (zeer betaalbaar; ik dacht 15 euro). En...de lekkerste chocolade-mousse van Amsterdam!
Ook goede lunch-plek met lekkere broodjes.

Mike K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Kanis & Meiland ligt gelegen aan het IJ op het KNSM eiland, alwaar je kunt genieten van een prachtig uitzicht op de stad. De kaart is eenvoudig en telkens wisselend. De bediening is een ander puntje. Gisteren hadden we toevallig een jonge dame die erg vriendelijk, doch onervaren was ('wat is Merlot?' 'Staat op de kaart meid, bij de rode wijn.'), maar er lopen er een paar rond die wat stug zijn en dat hoort eigenlijk niet in de bediening.

Het decor is huiselijk, het is erg fijn om er een paar uurtjes met een biertje en een hapje te zitten.
De prijzen zijn billijk alleen de borden, die zijn veel te klein voor de gerechten. het zijn een soort van kommetjes. De kok gaf aan dat dit uit ruimtegebrek was. Enfin, je kunt niet alles hebben.
Komen wij hier terug? Tuurlijk, we wonen in de buurt en het is een heerlijke plek.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Gisteren heerlijk bij Kanis en Meiland gegeten, na eerst een lekker biertje te hebben gedronken. Want dat laatste hebben ze ook natuurlijk.
We hadden alltwee voor het vegetarische gerecht gekozen. Heerlijke groentes in twee filodeegpakketjes voorzien van een pestodressing, daarbij nog romige aardappeltjes en ui op een bedje van spinazie. Superlekker.
Ook de Rueda die we erbij dronken smaakte goed en de bediening was vriendelijk en attent.
Kortom weer genoten.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Kanis en Meiland is een ongedwongen, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg tent. Met goed eten, attente bediening op een leuke locatie. Straks met beter weer zal het er best fijn zijn op het terras. Goeie stek!
Cees R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen zaterdag was er een gastkok. Deze Italiaan kookte er een heerlijk menu voor zo,n zestig buurtbewoners en genodigden. We begonnen met farfalle gorgonzola, maar vooral het toetje, de panne cotta, was heerlijk. Dan is het heerlijk om hier te mogen zijn. Er was zelfs Italiaans bier voor deze avond. De huiselijkheid gecombineerd met de fraaie vormgeving, het uitzicht en de heerlijke wijn maakt deze plek tot een zeer speciale plek. Bedankt allemaal!
Ilka1 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Bediening hartstikke vriendelijk en altijd heel attent! Eten altijd heel lekker. Keuze uit verschillende gerechten. Zowel vegetarisch als ook vlees en visgerechten. Goede sfeer, mooie muziek en uitstekend fijn plekje om te ontspannen met lekker eten en een drankje!
Sura_n .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Kanis & Meiland is een mooi ingerichte plek met een fantastisch uitzicht.
Een aantal bedieningsmedewerkers is erg vriendelijk en zij zijn de rede dat ik graag blijf komen. De gerechten, op vooral de lunch kaart, zijn allemaal even lekker!
Helaas is de (ik neem aan) manager o.i.d. erg onvriendelijk. Deze dame was tot nu toe elke keer dat ik ben geweest aanwezig. Met felle en overduidelijke tegenzin voert zij elke taak nors uit.
Ik vind het ongelooflijk jammer om op deze manier behandeld te worden. Zelf werk ik al jaren in de horeca en ik zie dat deze dame geen liefde voor haar vak heeft, drukte niet aan kan, geen prioriteiten kan stellen en de spanning tussen haar en haar collega's te snijden is ...

Voor het goede eten en de vriendelijke (jonge) dames blijf ik terug komen. Maar ik hoop erg dat de management situatie snel veranderd.
Remco M.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Gister een hele goede biefstuk gegeten. Personeel is hier altijd vriendelijk en een goede plek om even lekker snel wat te eten. Het is wat het is, dat doen ze goed en het is niet duur!
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Gisteren voor de tweede keer bij Kanis en Meijland 3.0 gegeten. Van het terras aan het water en snacks genieten we al jaren, maar maaltijden... Nou, we vinden het echt het proberen waard: er is een kleine kaart, maar met voor, hoofd en nagerecht. Ook het vegetarische ontbreekt niet. Nu ben ik geen vegetariër, maar ik heb hier als hoofdgerecht toch al twee keer vlees en vis overgeslagen. Vorige keer een de rundercarpaccio vooraf en daarna een groentetaartje (heerlijk), nu geen voorgerecht, maar wel een tot hoofdgerecht omgetoverd voorgerecht, namelijk een linzenpaté. Zag er prachtig uit: gevuld met groene asperges en geraspte wortel en op een bedje van sla. Heerlijk! Mijn lief had de kalfsworstjes die dit keer de varkensworstjes met venkel werden op een stamppotjes. Ook heel smakelijk. En dat in de sfeer van K&M 3.0 met vriendelijke bediening. Helemaal goed!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
prima eetcafe op KNSM eiland met simpele maar lekkere gerechten. locatie is geweldig en met name in de zomer kan je hier perfect aan t water zitten.
Mtree .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Kwam om halftien binnen in dit eetcafe. De kok vond het geen probleem om nog voor me aan de slag gegaan. Voor nog geen tientje zat ik even later aan een uiterst smakelijke Tandooriburger met goed gebakken aardappelpartjes en sla. Als alle eetcafés toch eens eten van deze kwaliteit zouden serveren... Verder prima bediening, prima sfeer, mooi uitzicht over het water.
Jan-Michiel .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Ondergewaardeerde multifunctionele zaak die erin geslaagd is met oudgedienden blijk te geven van een realistisch en gastvrij hedendaags etablissement. Prachtige kaart, breed assortiment en door eenvoud en kwaliteit uitblinkende dagkaart. Van sterrenkwaliteit is het huisgemaakte broodje bakkeljauw. Toplokatie met uniek uitzicht op en aan het water.
Beppie S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Yuppen,toeristen,vaste klanten en alle Beppie's...bij het vernieuwde Kanis moet je zijn voor het eten,het interieur en de bediening
Kanis ga zo door!
Beppie-s .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Wij komen hier niet meer terug. Bij binnenkomst werden we al onaangenaam verrast omdat we het eens zo authentieke KanisenMeiland nergens te bekennen is. Het nieuwe interieur is belachelijk, het publiek is veryuppieseerd (saaai) en in de keuken pretendeert men dingen te doen die de koks ver boven hun pet gaat. K&M was een eetcafe en is dat eigenlijk nog steeds dus gedraag je ernaar. Als er een haar in het eten zit dan los je dat toch op als je zulke prijzen hanteert?
Annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Lunch hier regelmatig, binnen met een krantje of buiten op het mooie terras. Gisteren de lekkerste soep ooit gegeten, een linzensoep. Normaal ben ik niet zo van de linzen maar ben blij dat ik het toch eens geprobeerd heb. Vond 'm zo lekker dat ik er nog 1 genomen heb waardoor ik pas om 22.00h weer trek kreeg!! De salade met makreel is ook heel lekker, hoewel de dressing er wel wat meer doorgehusseld mag worden en de broodjes zijn soms wat droog doordat er geen olie of boter op zit maar dan wel weer heel goed brood. De creatieve daghappen 's avonds zien er ook altijd heel lekker uit EN er is altijd een vegetarische optie. Ben zelf geen vegetarier maar ik vind het te erg dat zoveel restaurants nog steeds niet doorhebben dat dat er toch echt bijhoort. Verder een paar goede wijnen per glas en een zeer ruime keuze aan bieren. Bediening met een eigen karakter. En dat is misschien wel het mooiste; dit eetcafe is er niet 1 van 13 in een dozijn, het heeft een heel eigen karakter. Zeker een fietstochtje vanuit een ander deel van Amsterdam waard. Oh ja ook leuke borrelhapjes!!