Kampong Kita

Service8,1/10
Decor7,4/10
Familiejammiejammie . Fijnproever (9 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wij eten vaak hier, omdat het eten super lekker is. Er is genoeg keus. Wij nemen altijd het buffet. Het eten is goed gekruid, wat pittig maar niet extreem. Erg lekker zijn de sperziebonen (lekker knapperig), vis in zoete ketjap saus, lamskotelet, wit vis van de plaat. Heel bijzonder vonden wij de vis in bananenblad. Een klein gerechtje met een smaakexplosie. Er is heel veel keus: garnalen, inktvisringen, lams in curry, kip in curry, rund rendang, mini loempia, gebakken banaan, wok groente, sambal ei, kroepoek, soep, krokante kip, wok hoek en nog veel meer. Als drank moet je echt een keer de Cendol proberen, een lekkere kokosdrank met rietsuiker en groene pandan sliertjes, HEERLIJK!! Wij blijven hier komen.
Drachen . Fijnproever (6 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Geweldig gegeten bij Kampong Kita.Uitstraling van restaurant iets somber en donker maar tafeltjes waren wel knus.Eten varierend van licht pittig tot stevig pittig.Keuze uit a la carte of lopend buffet.Wij kozen lopend buffet met ruime keuze uit vis en vlees,Alles vers klaar gemaakt door twee koks.Ook het lopend buffet zeer uitgebreid.Jammer dat er geen vers fruit gebruikt wordt.Inktvisringen waren zalig mals,lamsrak en kalfsvlees,vis in bamboeblad,volop keus.2 soorten soep.Borden worden snel en keurig weggehaald voor de volgende ronde en je mag eten zoveel als je wilt.Als toetje hadden we gebakken ijs,zeer bijzonder in mangosaus en slagroom, en schaafijs met fruit,smaakte naar lichee.Prima service en lekker eten.
Dikster . Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Kampong Kita is een echt buffet restaurant. Naar onze mening heeft het ondanks dat toch nog een beetje sfeer. De bediening is uitermate behulpzaam en gastvrij. De eigenaar is ook niet vies om een flink handje te helpen en zijn gasten naar hun zin te maken. Als het druk is kan de wachttijd bij het wokken en de grill wat oplopen maar je kan ook niet alles hebben. Wat het eten betreft is het erg smaakvol en zijn de meeste gerechten lekker gekruid en sommige gedurfd pikant gemaakt maar niet te. Bij de wok is er zelfs keuze in de mate hoe pikant je het wil hebben. Aanraders zijn de Maleisische kippensoep, vis in bananenblad, vis in ketjapsaus, pangsit goreng. Wat sommige niet weten kan je ook de krokante kip bij het buffet aanbieden bij de wok en deze met groente naar keuze laten wokken met zoetzuur saus ook erg lekker. Of ossehaas met garnalen en groente naar keuze met een combi van oestersaus en bbq saus eventueel voor de liefhebber met de heerlijke sambal van Kampong Kita meegewokt. Wel vinden wij het erg jammer dat de Maleisische trots de redang daging vele malen beter kan en mag. Wij vinden dit restaurant zeker een aanbeveling waard en wij komen hier regelmatig even terug omdat het gewoon een goed restaurant is voor een mooie prijs.
Marco08 . Gastronoom (41 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Zo'n restaurant verwacht je niet op deze plek. Gezellig ingericht, hoewel het grote gedeelte wel wat kaal is. Wij vinden het eten van het buffet erg smakelijk. Goed en met aandacht bereid, je proeft de verschillende ingrediënten. Ook van de wok en grill hebben wij heerlijk gegeten.
Erg plezierig vinden wij het vriendelijke personeel. Niet alleen in de bediening, maar ook de koks achter de wok en grill. We komen zeker nog eens terug.
Divocodermotion . Gastronoom (48 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Kampong Kita is voor mij een vaste prik restaurant. Lekker net iets anders dan altijd dat Chinees eten. Veel variatie in gerechten. De wokvarianten zijn ook uitstekend. Van vlees tot vis met verschillende sausen. Ijskaart is ook prima. De ontvangst en de service is gewoon vriendelijk en goed. Het restaurant is sfeervol aangekleed
Angel V. Fijnproever (9 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
gisterenmiddag voor het eerst daar wezen eten. lopend buffet.
de sfeer vonden we maar matig en rustig eten lukte ook niet doordat een paar gezelschappen nogal luidruchtig waren in verband met de wedstrijd van Feijenoord. Blijkbaar had deze gewonnen.

eten was smakelijk, al miste ik toch de Indische touch die van mijn moeder gewend was. Er lag genoeg om te wokken hoor en het buffet was ook genoeg. Al miste ik wel de fruit en ijscorner.

Het personeel was zeer vriendelijk en alles werd je uitgelegd.
E.J. J. Gastronoom (24 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Vele malen bezocht ik reeds Kampong Kita, zowel zakelijk als privé.
Het is een gezellig Maleisisch restaurant waar je zowel van het uitgebreide buffet kan genieten of schotels a la carte kunt bestellen.
Soms nemen we buitenlandse gasten mee en ook zij waarderen net als wij de goede kwaliteit van de gerechten.
Heerlijke vlees-en visgerechten kun je kiezen,
je kunt ook vis, saté of vlees en wokgroente laten grillen bij 2 koks aan een aparte counter.
Teveel gerechten om op te noemen, maar persoonlijk vind ik de vis in bananenblad bijzonder lekker.
Er is geen gelimiteerde tijd, je mag blijven zolang je wilt en aangezien het betaalbaar is en het personeel altijd even vriendelijk is het voor mij de ideale place to be en mijn favoriete restaurant.
Romy K. Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Voor het eerst bij dit sfeervol ingerichte Maleisische restaurant gegeten. De bediening in traditionele kleding was bijzonder attent, alert en charmant. Gegeten voor een vaste prijs van het zeer ruime kant-en-klare buffet, maar ook gebruik gemaakt van de grill en wok mogelijkheden. Bijzonder smaakvolle vis- en vleesgerechten; ook diverse vegetarische gerechten. De heerlijke rode huiswijn maakte het menu compleet. Kinderen hebben zich vergaapt aan het aquarium met grote hoeveelheid schildpadden. TIP: parkeren is niet goedkoop, maar gratis parkeren kan in de omgeving op ca. 500 m afstand.
Lekker_eten11 . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Een leuk gezellige restaurant een heel ontspannende sfeer. Het eten was ook erg lekker een ruime keus al zeg ik het zelf. Zeker voor herhaling vatbaar kom zeker wel terug een keer.
Antonie V. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Keurig ontvangen in een ruim opgezet restaurant. Aparte stoel voor mij neergezet naast de jarige die dit had laten organiseren. Ruime keus bij het buffet wat betreft soorten gerechten. Bij het wokgedeelte wordt keurig het gevraagde gerecht, in dit geval sate ajam, bereid en aangegeven waar de sausjes zich bevinden. De smaak was prima zoals het hoort te zijn. De sfeer gezellig en het achtergrondgeluid dusdanig dat er goed met elkaar te praten valt. Drankjes en nagerecht smaakte eveneens voortreffelijk. De enige domper kwam achteraf. Op de meeste locaties is het zondags vrij parkeren, bovendien als bezoeker voor de eerste keer bij dit restaurant niet bekend met de situatie hier. Achter mijn ruitenwisser zat een bekeuring en om mij heen zag ik dit niet bij de vele auto's om mij heen. Bedankt politie voor deze vriendelijk geste. Mijn fijne avond heeft u hiermede behoorlijk verziekt.....
Denise S. Gastronoom (19 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Woensdag bij dit restaurant gegeten.
Ma t/m wo kun je voor dit restaurant gratis parkeren vanaf 18.00 uur. Anders meot je voor gratis parkeren richting de kuip gaan.
We werden netjes ontvangen door het personeel. Het was erg rustig in het restaurant. Kinderstoel en kinderverschootafel waren aanwezig.
Het eten was lekker. We zijn een ander wok restaurant gewend, en vergeleken met dat restaurant viel het assortiment wat tegen. Het eten was goed, maar ik vond dat er wat weinig keus was. Voor de kleintjes was er geen patat of aardappeltjes, dat vond ik wel jammer voor mijn dochter die nog niet helemaal weg is van de aziatische keuken.
De wokgerechten waren erg lekker en goed bereid.
Het assortiment aan toetjes vond ik ook te weinig.
De mensen die er werkten waren erg vriendelijk en behulpzaam.
Kees V. Gastronoom (37 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Voor de film met een groepje van zes een hapje wezen eten in Kampong Kita. Een maaltijdbuffet, dat is niet mijn favoriete keus, maar niet anders.
De Maleisische keuken bleek veel op de Indonesische te lijken, niet verwonderlijk natuurlijk.
De aangeboden gerechten waren niet allemaal bijzonder, gedeeltelijk wat verpieterd in de bakken, maar sommige toch ook goed van smaak.
Geen restaurant om een omweg voor te maken, voor een snelle hap voor de film kon het er mee toe.
Annette I. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Lekker gegeten met z'n tweetjes. Behulpzame en vriendelijke bediening. Kippensoep is aanrader en gestoomde vis in bananenblad was heerlijk. Buffet met volop keus voor een hele schappelijke prijs.
André T. Gastronoom (175 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
Eigenlijk dit bezoek was voor de tweede keer. Gisteren waren wij samen met mijn ouders voor buffet bij Kampong Kita (betekent ons dorp) gegeten. Het was lekker, maar de eerste keer was in de zomer toch lekkerder. De cuisine lijkt menging tussen Indonesisch, Indisch en Chinese cuisine. Mijn ouders aten niet zo veel. Prijs/kwaliteit verhouding was goed. De bediening was aardig en heel attent. Decor/sfeer was gezellig met Maleisische/Indonesisch muziek, maar wat iets te donker. Parkeren op maandag na 18:00 uur is daar gratis.
Kenny R. Gastronoom (41 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Om te openen met de afsluiter: je kan hier heel erg lekker eten voor erg weinig geld (25 p.p. inclusief drank, voor/hoofd/nagerechten á la carte), maar verwacht geen culinaire hoogstandjes of uitmuntende service.

Het voorgerecht waren twee loempia rollen met een klein beetje sla en een chilisaus (smaakte als uit een flesje). Goed heet, lekker, maar niet bijzonder.

Het hoofdgerecht was de pittige ossehaas, met als bijgerecht bami (los bestellen). Het was een klein bordje met de ossehaas, wat paprika/ui, en flink wat saus. De pit ontbrak echter volledig, wat jammer was. Ook geen aanbod gehad voor wat sambal, en de aandacht vangen om het te vragen slaagde ook niet.
De bami kwam op een los bord, een flinke stapel met al heel wat saus (ketjap) erdoor. Alles bij elkaar heel erg lekker, wel wat simpel, maar wat wil je voor 8 euro + 2 euro?

Als nagerecht ijs met karamelsaus en karamelblokjes. IJs was hard, en zat niet heel veel smaak aan. De karamelblokjes waren ook hard, maar wel lekker. Ook zat er een gigantische hoop slagroom op. Van de karamelsaus was weinig te bekennen.

De service was erg kortaf en lastig te verstaan, maar wel vriendelijk. De inrichting is druk, wij hadden de pech in de doorloop te zitten naar het buffet. Tafels waren ook niet helemaal schoon van de vorige gebruikers.

Als je snel wat lekkers wilt eten voor weinig geld zit je hier goed, maar verwacht geen spannende dingen.
Riko S. Gastronoom (23 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Afgelopen week 2x hier wezen eten met de zaak. Beide keren ivm de grote groep waar wij mee waren, gekozen voor het buffet. Kampong Kita is een Maleisisch restaurant en is een mengeling van keukens. Zo is er ook een wok buffetje en een grill of tepan yaki. Het warme buffet is Indonesisch georiënteerd. Sommige gerechten zijn niet echt authentiek indisch maar daarom niet minder smaakvol. Zo ligt er Telor, Rendang, Dagging smoor, witte rijst, nasi, bami, maar ook sayor, sayor boontjes en nog veel meer. Bij het drinken is ook een heerlijke Tjendol te bestellen, echt prima! Het personeel kwam vriendelijk en gastvrij over. het decor is ook prima. Persoonlijk miste ik een beetje pittigheid in de gerechten maar de eigenaar haalde speciaal even een bakje goede sambal van achter het buffet. Op het buffet zelf staat een wat mildere sambal.
Ik zou dit restaurant zeker aanbevelen en kom als ik in de buurt ben zeker weer een keer langs.
Jennifer_40 . Bourgondiër (4 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
het buffet kan je geen buffet noemen. het eten was lauw, er was weinig keus, de rijst had harde rijstkorrels erin alsof het al heel lang in de bak heeft gestaan, echt niet lekker. ik ken veel andere restaurant met een veel beter aanbod in buffet dus hier kom ik zowieso nooit meer.
Willem V. Bourgondiër (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Met 5 personen gegeten. Twee a la carte en 3 hadden het lopend buffet. De ingrediënten van het buffet smaakten allen vers en goed. Het is een wat kleiner buffet als bij de meeste grote Chinezen, maar heb eigenlijk niks gemist. Zag dat men vaak controleerde en bij vulde.
Smaken zijn redelijk authentiek en niet flauw. Ook is er lekkere sambal aanwezig om het wat pittiger te maken. Bediening was zeer attent en beleefd.
A la carte smaakte ook prima, zelf niet geproefd.
Het prijsniveau vind ik verrassend laag, eerlijk gezegd had ik verwacht dat er dan bespaard zou zijn op kwaliteit of zo, maar zoals gezegd, geen klagen.
Kortom, hier komen wij zeker nog eens terug.
Bas G. Fijnproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2014
Voor het eerst hier wezen eten,

Binnenkomst netjes ontvangen!
We bestelden wat te drinken, cola en een biertje! En ik kreeg een cola met schaafijs echt heerlijk.

Daarna naar het buffet kijken wat ze hadden, we begonnen met kippensoep, heel anders dan de Nederlandse kippensoep, maar echt geweldig lekker.

Na de kippensoep het buffet, keuze uit zoveel lekkere gerechten, waarvan je bijna geen keus kon maken. Van alles een beetje genomen, het was echt heerlijk, is je bord leeg wordt het gelijk opgehaald! Super service,

Daarna een zelf samengestelde wok gerecht , waarvan je zelf je saus mocht kiezen, ik om de pittigste saus gevraagd, en die kreeg ik ook echt, was erg lekker.

Uiteindelijk na heerlijk gegeten te hebben, koffie besteld, kregen we er ook nog eens spekkoek bij. Ook super

Kortom wij hebben geweldig gegeten voor een zeker betaalbare prijs, we komen vaker terug!
D B. Bourgondiër (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Op 31 Maart bij dit restaurant wezen eten met mijn vriendin. Van tevoren gereserveerd. Reservering ging heel vlot en alles wat netjes geregeld. De Service wat ook top!. Eenmaal binnen werden we netjes opgevangen en netjes naar ons tafel begeleid. Er was veel keuze van de menu kaart. Zelf hadden we gekozen voor Kampong vlees schotel en Udang kari kampong . Het eten was erg lekker en werd binnen 15 minuten opgedient. De witte wijn was ook erg lekker. Dit restaurant is zeker een aanraden. Ik zal hier zeker vaker terug komen.