Kamphuisen eet & drinklokaal

7,1
7,2
Alan D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Weinig spectaculaire kaart en gerechten nog minder bijzonder. Bediening gemaakt vriendelijk. Niet echt een aanrader dus!
Willium .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
wij waren met ruim 20 man voor het diner. Buiten in de visbank aan de gracht aan lange tafels gegeten. Uiteraard vooraf besproken. We kregen het 3-gangen menu met daarin (ter plekke) voldoende keus voor iedereen. Water inbegrepen, prima huiswijn. Gezien de relatief korte tijd die wij hadden strak schema. Liep allemaal vlot en relaxed door. Eten goed, zeker gezien de omvang van het gezelschap. En zeker geen zware rekening.
Lalanne .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Altijd goed bij Kamphuisen! Heerlijke wijnen, altijd een verrassende (en prettig geprijsde) wijn van de maand. Dit is nou gewoon een leuk en prettig adres om lekker en voor een goede prijs te eten. Beter dan veel eetcafé's in de omgeving. En als het mooi weer is dan is het terras op de visbanken echt een aanrader. Kortom, hier komen we snel weer!
NoZe71 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Echt super goed gegeten. Alles was goed. Behalve de stoelen.... super goed vlees. Alles goed gaar. Alles klopte gewoon. Compliment!!! En wij zijn echt kritische eters. Erna naar Ton kas in schouwburg gegaan. Dat leverde ook nog eens korting op. Leuke goede fijne tent!
Fanny V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Wij hebben zondagavond met een groep van vijf buiten gegeten bij Kamphuisen. Wij hadden van vrienden goede reacties gehoord. Helaas zijn deze verwachtingen niet waargemaakt.

Vooral de bediening vonden wij zeer slecht. De gerechten werden echt op tafel gesmeten en vaak moesten we dingen aangeven omdat de serveerders blijkbaar niet om de tafel heen wilde lopen. Verder was er één hoofdgerecht verkeerd opgenomen door de ober, waarna er heel bitchy tegen ons werd gezegd dat we dan maar moesten wachten. Natuurlijk kan dit gebeuren, maar de toon waarop dit werd gezegd was nogal arrogant.

Het eten is weinig op aan te merken, maar ook niet om over naar huis te schrijven. Vooral het brood en tafelsalades vielen erg tegen. Al met al denk ik dat je in deze prijsklasse een stuk beter kunt eten in Gouda.
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Zoals de naam al zegt is dit een eet en drinklokaal. En daar voldoet het helemaal aan. Gewoon lekker eten met lekkere bieren niets mis. Perfect om met een stel vrienden gewoon te gaan zitten en het gezellig hebben. Eten is niet perfect, dranken niet spectaculair, maar perfect prijs-kwaliteit met een gezellige ambiance en bediening.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Met een grote groep gegeten en daardoor een 3-gangen keuzemenu van twee gerechtjes per gang. Vooraf oa garnalencocktail, kleine portie en karig met saus bedekt. Daarna hamburger van Australische rundernek. Dit was smakelijk maar ook weer een krap bemeten gerecht. De vis was oke, maar niet meer dan dat. Koffie als toetje met stroopwafel .
Restaurant is klein en tafels zeer dicht op elkaar. Oogt als een ouderwets bruin cafe. Met dito tafels en stoelen. Voor een snelle hap oke als je van deze ambiance houdt. Voor ons niet voor herhaling vatbaar. De bediening was trouwens netjes en vlot, een pluspunt!
Marika R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
gegeten vanavond, asperge arrangement , onverwachte verrassing voormijn verjaardag!
Heb zelden zoheerlijk gegeten wat een fantastische kok!
Goede bediening, maar vooral de smaak van iemand die met passie dezemaaltijd had bereid....hoophiervaker verrastte worden....Deze tent is TOP
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Vandaag voor het eerst bij Kamphuisen gegeten! We hadden geen zin in vlees ds hebben een heerlijke pasta met paddestoelen en een quiche op! Prima gerechten! Nagerecht met speculaascheesecake was erg lekker. Bediening is uitermate vriendelijk en het decor is rustiek historisch! Prima plek om te vertoeven!
HansterReegen .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Gezellige "Kroeg"eetcafe.. De historie druipt er vanaf.. vroeger naar verluidt vaste hangplek van Gouda"s motorgang, maar nu een gezellige bende.
De eigenaar is joviaal en heeft ondanks de drukte (dat lijkt het al snel in de kleine ruimte) tijd voor een praatje of kwinkslag. Het is verstandig om op prime time wel te reserveren anders zit het vol.
Geen culinaire hoogstandjes maar wat ze op de kaart hebben is gewoon goed.
Beroemd zijn de mosseltjes vooraf en de peppersteak die ik had was prima en smaakvol.
De man serveerde ons een heerlijke bijpassende wijn Lavignone (Barbera D'Asti)
en uiteindelijk was de prijs die we moesten betalen schappelijk
Franka B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
We eten hier regelmatig. Een prachtige plek in Gouda en een gezellig decor. Bediening altijd vriendelijk, goede wijnen. Voorgerecht met kwartelpootjes is geweldig! ook de entrecote de Paris is fantastisch. Kamphuisen heeft ons nog nooit teleurgesteld. Alleen jammer dat het terras op de visbank niet altijd open is, met wat heaters kun je hier tot laat in het jaar heerlijk buiten zitten. Het ziet er wat treurig uit als de stoelen staan opgestapeld, terwijl het heerlijk is buiten.
Mamamiaa .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Locatie; gezellig aan het water. Aan het weer lag het niet. Het eten was smakelijk doch simpel.
De 'eigenaar' of gastheer kan zeker nog wat leren wat betreft service en klantvriendelijkheid. Kostte hem moeite om te glimlachen. Deed moeilijk over een stoel, die wij gebruikten voor onze tassen. Zonder ernaar te vragen kregen we de rekening op tafel. Dat was duidelijk een signaal van gelieve afrekenen; de volgende klanten zitten te wachten. Overigens nog nooit eerder meegemaakt. En zelf jaren in de bediening gewerkt. Ik kan mij goed verplaatsen in de bediening en blijf altijd vriendelijk, maar deze heer maakte het wel bont, zo met een rekening pontificaal op de tafel. Gelukkig hoef ik er nooit meer naar toe. Best prijzig voor wat je geserveerd kreeg. Of wellicht een nare nasmaak vanwege zijn 'gastvriendelijke' attitude. Voor een keer, prima te doen. Laat het dan wel bij die ene keer.

Ron K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Tja, een beetje mixed feelings over Kamphuisen. Ontvangst was vriendelijk, zonder meer. We hadden gereserveerd en pas na het bestellen kregen we de vraag of we een mandje brood wilden. We keken elkaar na het krijgen van de kaart eens aan. We hadden alle vier zoiets van... ...Wat gaan we nemen? Uiteindelijk toch een keuze kunnen maken.
Voorgerecht was goed. De mosselen op Portugese wijze smaakten prima. Later toch wel last van gehad (-: Hoofdgerechten varieerden van Tonijn tot de Biefstuk. Ook hier was weinig op af te dingen. Friet erbij was gemiddelde kwaliteit. Het nagerecht was niet om over naar huis te schrijven.
Ik zou het niet afraden om bij Kamphuis te gaan eten. Het zou echter ook niet mijn eerste advies zijn.
Wendy .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Bij Kamphuizen voel je echt welkom. Een knusse eetgelegenheid. Je kan er terecht voor de hele mikmak (voor, hoofd, na). De laatste keer wilde ik wat eten tussen 2 activiteiten door en ook daarvoor is het uitstekend geschikt.

Ik heb een heerlijke pasta gegeten. Verder staan er dingen op het menu als saté (niet het enige hoor)

Goede prijs kwaliteit verhouding
DutchMountain .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
Geen culinaire hoogstandjes maar wat ze op de kaart hebben is gewoon goed. Bijv. Lekkere saté met een frietje. En de toetjes die zijn meer dan goed. Bijv. Chocolademousse met Pannacotta. Prima tent heeft geen Herman nodig.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Gisteren hier geweest met een groep van 9. Zulks in het kader van een van de vele restaurantweken. Had zelf een veloute van knolserlderij vooraf, die smaakte vooral naar room, naar weinig anders. Hoofdgerecht een lendebiefstukje in eigen jus met ook nog een smeersel, smakend naar blauwschimmel. Heel smakelijk, ook lekker mals. Niet echt rood, terwijl ik dat wel had gevraagd. De gebakken groente erbij was prima, de patat te hard geftituurd (te heet vet dus), de mayo smaakvrij. Het kaasplankje was aardig: geen verhaal van wat wat was, drie kazen, 1 belegen, 1 oud 1 blauwschimmel. Vermoedelijk vandezelfde leverancier, want ze leken veel op elkaar. Het stroopje was verwerkt in een bergje groen. Dat had beter los gekund (of een honing erbij, of iets met gember...) Een beetje roggebrood of zo er bij was ook aardig geweest. De wijnenwaren aardig, de bediening ook. Jammer dat het heel vol en heel lawaiig was, ik kon mijn tafelgenoten nauwelijks verstaan. Wat zachte stoffen (gordijnen, planten, schilderijen, kussens) zouden helpen.
Kortom: best aardig, maar niet meer dan doorsnee
GoudaW .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Zaterdag avond gegeten bij Kamphuisen eet en drinklokaal. Wij komen hier regelmatig. Ook kun je hier altijd terecht om te borrelen.

Wat ons betreft de leukste plek van Gouda. Het eten is altijd goed, gevarieerd en genoeg. Mijn vriend heeft een gluten allergie, ze weten bij Kamphuisen altijd wat speciaals voor hem klaar te maken. Heel fijn! Biefstuk truffel moet je ook eens geproefd hebben.

De kaart wisselt regelmatig. Heerlijke desserts en de Kamphuisen siroopwafel is een aanrader voor bij de koffie.