Kam-Yin

6,6
5,8
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Ik kom al jaren in Kam-Yin en ik heb het ook al eerder gerecenseerd. Het is nog steeds een van mijn favoriete eethuizen in Amsterdam, lekker, goedkoop en gunstig gelegen (vlakbij CS). De gerechten zijn 'Surinees' Surinaams/ Chinees. Zelf ben ik een groot fan van de Moksi Meti Kam Yin (gemengd vlees met Peking eend), maar ook de Won Ton-soep en de combigerechten zijn aanraders. Ik vind de service super, de dames werken snel en efficient, het eten staat in no-time voor je neus. Het is er altijd erg druk, en daardoor bv niet zo geschikt voor een romantisch avondje tafelen, maar voor groepen, gezinnen, singles en mensen met haast is het ideaal. Het decor is niet noemenswaardig, maar tegenwoordig wel iets gezelliger dan in het begin.
GR R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
20.05.2016 de 2e keer dit jaar gegeten.
Pittige tjauw min met 5 garnalen en kip (ff wokken , en klaar) mist smaak maar wel gedoseerd pittig.
De mogelijkheid een combinatie van 2 favorieten gerechten te kiezen is mooi maar de keuze daarin is standaard evenals de smaken. Het zoetzuur is ook hier niet wat het hoort te zijn,

Tevens vind ik wel een verschil tussen de 2 lokaties warmoestraat en Amsterdamse Poort. De hoge scores zijn te danken aan de goedkope prijzen waarbij de Amsterdamse Poort is teleurstellend.

Een snelle, goedkope hap met weinig smaak, dichtbij Centraal station, na een dagje shoppen in Amsterdam, de keuze is aan U.
3 kansen zijn voldoende voor het komende jaar

Hana H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Matig eten, er was weinig vlees en de gerechten waren vrij vettig. De porties van de groenten waren ook erg karig. Smaak was op zich prima. Personeel was niet erg oplettend en het duurde dan ook even voordat we een menukaart te zien kregen/dat we mogen bestellen. Dit terwijl de zaak halfleeg was. Prijzen waren ok, niet duur maar ook niet goedkoop. Ik zou hier niet zo snel terugkomen.
Singh27 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Op basis van prijs, kwaliteiten een kwantiteit mix is kamyin ideaal voor mensen die snel en goedkoop in amsterdam een heerlijk gerecht willen. Voor 8,50 een moksie metie is echt een koopje. verder zijn de Surinaamse broodjes van hoge kwaliteit. Binnen half uurtje na binnenkomst ben je vaak al buiten zodat ideaal is voor lunch, maar het valt zwaar op de maag.
Chandni .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
De service hier was heel slecht. Ten eerste kregen we als eerste niet drinken, maar ons eten toegediend, waardoor ik begon te twijfelen waar dit eten zo snel vandaan kwam. Uiteindelijk werden we geholpen door een vrouw die kauwend en smakkend vertelde hoeveel de rekening was en erbij stond alsof het even snel een vervelend klusje was dat ze wilde opknappen. Uiteindelijk kon mevrouw kauw en smak de rekening niet eens goed splitten, en toen ik daar een opmerking over maakte zong ze zowat dat het niets uitmaakte want ik ben toch met mijn vriendin, terwijl ze tegelijkertijd alweer naar achteren liep en ons dus duidelijk uit zicht wilde hebben. Kom hier niet meer terug. De vorige keer dat ik hier was, was er ook onenigheid uitgebroken over de rekening trouwens, maar dan met een ander groepje.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Vrijdagavond wezen eten, zoals de meeste surinaams/chinees restaurants heeft deze tent ook de uitstraling van een schoon toilet, sfeerverhogend is het niet. Ook het licht heeft iets van, zit ik nou in een sporthal of in een echt restaurant?

Bediening is simpel, kort en soms vriendelijk maar meestal onverstoorbaar. De kaart is zoals eerder gezegd Surinaams/Chinees. Ik nam biefstuk in zwarte bonensaus met chow mein. Hier was niets mis mee, zelfs erg lekker (gelukkig niet bloedheet gekruid) Daarbij had ik een ijsthee, de sfeer daar is niet van ik neem er een wijntje bij.

Het eten is niet verkeerd, best lekker en erg geschikt voor snel (je eten is er na je bestelling in 5 min.) even wat eten.
Rick Z.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Voor een snelle en eerlijke maaltijd. Kam Yin is al jaren favoriet als we vlug en vooral goedkoop willen eten. Verwacht dus geen hoogstandjes maar wel een constante kwaliteit. Het is een groot restaurant met een kantine achtige inrichting. Personeel herkent ons inmiddels en dat maakt het iets persoonlijker. Zeer diverse mix van bezoekers, zakenmensen, families en toeristen en alle nationaliteiten. Naast Chinees ook veel Surinaamse gerechten. Ik eet hier graag een roti met kip.
Drankjes zijn spotgoedkoop en je pot thee blijven ze zelfs gratis bijvullen.
Masjoepel .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteren met collega's wezen eten na een kerstborrel. De zaak zat afgeladen vol. We werden vriendelijk ontvangen. Het eten stond snel op tafel. De smaken waren redelijk. Ik had mihoen met char siu. Beetje weinig char siu maar de smaak was goed. Voor een snelle hap zit je hier goed. Er zijn betere zaken in de buurt maar daar eet je minder snel.
FishingnicoS .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Na de vroege kerstborrel op aanbeveling collega Kam-Yin bezocht. Op de kop Zeedijk, het was druk, we mochten wel zelf tafeltje kiezen. Mooi aan het raam, waren amper binnen en biertjes stonden al op tafel. Menulijsten en kiezen. Vooraf saté acht stokjes, besteld en direct op tafel. Zouden warmer kunnen, maar smaakten op zich goed. Loempia's snel daarna, gloeiend heet en zeker niet verkeerd. Hoofdgerechten Chinees Tau Si Kai, Szechuan Biefstuk en Biefstuk met oester en Surinaams Roti Lamsvlees Speciaal. Voor ons neer laten zetten zodat ieder van elk iets kon proeven. Naast rijst, bami en mihoen, smaak en versheid was prima. Ook dit razend snel geserveerd. Het is geen zaak om romantisch te dineren maar voor een snelle hap ideaal. Serveersters waren aardig en attent. Binnen een mengelmoes van mensen en culturen. Zaak heeft weinig uitstraling en echt gezellig nee, maar gezelligheid kan je ook zelf maken.
Eindconclusie, snel eten, geen hoogstandjes maar zeker niet slecht, dan kan ik deze zaak aanraden. Het is een een grote zaak maar evengoed zit het stampvol, is natuurlijk ook geen slecht teken.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Kam Yin, 2 maal bezocht, serveert zowel Chinese als Surinaamse gerechten. De Saoto Soep (€ 3,50) is matig; het mist de smaak van een lang getrokken bouillon. Dat het slechter kan, bewijst de Champignonsoep (€ 3,00): deze bevat gelige blikchampignons die licht-zurig smaken, drijvend in een smaakloze bouillon. Waarom geen verse champignons?

Moksi Meti Kam Yin (€ 9,00). De naam doet vermoeden dat dit het beste van het huis vertegenwoordigd. Het tegendeel is waar: ook hier vlakke smaken en erg veel versplinterde botten, iets dat ik bij concurrenten niet ben tegengekomen. Bot hakmes? Ook eigenaardig: waarom in hemelsnaam krokant gebakken varkensbuik in de saus leggen, onder de tja siuw? Draai dat om… De Roti Rundvlees Speciaal (€ 7,50) is ook bedroevend en kan zich niet meten de bekende keten in Amsterdam die ook actief is in Suriname. De kerrie is zoutig en mist verfijning.

Wat nog het meest storend is, is dat met een dergelijke drukke bezetting en omloopsnelheid, Kam Yin er niet voor kiest om beter bereid eten voor te schotelen. Nee, Kam Yin kiest er voor zich als een fastfoodketen te positioneren
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Voor de snelle simpele hap kun je hier terecht. Een snelle lunch. Eenvoudig interieur, vriendelijke bediening. Een potje Chinese thee, wonton soep en een bami Mokse Meti besteld. Zoals verwacht in een turbo tempo stond het op tafel. De wonton soep simpel maar doeltreffend. De Mokse Meti iets minder van smaak. Normaal gesproken vol en afgeladen maar op deze druilerige dag genoeg plaats om aan te schuiven.
Friendsz .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Hier gister voor het eerst geluncht. Ik had een pitjel en souto soep besteld.

De pitjel was een heel klein bakje, smaakloos. Ik had spijt dat ik het had besteld.

Dan de Souto soep. Sorry maar dit mag echt niet de naam souto soep dragen. Te zout, smerig van smaak. Was het wel vers vroeg ik het met af? Ik had de neiging om het te laten staan, maar ja dat zou ook weer zonde zijn van het geld. Ik krijg er nog de rillingen van. Nee, doe mij maar de echt souto soep van mijn zus!

Voort ziet de tent er gewoon niet uit. Snap de goede recensies hier niet.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Voor een geweldige prijs gegeten in hartje toeristisch Amsterdam! De won ton soep was zeer rijkelijk gevuld, ook de vegetarische roti van mijn tafelgenoot was erg lekker. En waar vind je dat nog, een biertje voor 2,00 in hartje Amsterdam. Voor herhaling vatbaar.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Prijs-kwaliteit verhouding is onverslaanbaar, voor een snelle en smakelijke hap op weg naar film, concert of generiek uitgaan een zeer goede stek. Onveranderd in inrichting en kaart zo lang ik er kom, wat al zeker meer dan 15 jaar moet zijn.
Verwacht geen culinaire smaakexplosies, maar de surinaamse gerechten vooral zijn eenvoudig maar smakelijk bereid.
Service is altijd beleefd en vriendelijk.
Nanne V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Deze plek staat in mijn kringen bekend als "de vreetschuur". En dat is het. Het is snel, personeel is vrij onvriendelijk (als je te weinig fooi geeft kijken ze je niet meer aan) en eten is goedkoop en veel. Voor een tientje heb je een grote vegetarische maaltijd en een biertje. Ik was hier vaste klant, tot een paar maanden geleden de prijzen omhoog zijn gegooid, waardoor je voor 2 euro meer lekkerder eet als je doorloopt naar de Zeedijk. Nu kom ik hier nog sporadisch als ik snel wat moet eten. Szechuan tofu is prima, vega roti ook. Drankjes heel goedkoop. Kam Yin heeft een kantine-achtige uitstraling. Het is groot en de tafels staan vrij dicht op elkaar. TL-licht, of iets in die richting, en compleet betegeld. Niet heel gezellig, behalve als je van mensen kijken houdt. Want er komt hier werkelijk waar van alles: toeristen, zakenmannen, studenten, hele Surinaamse families, echt Hollandse gezinnen, enz..
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Toen ik nog in Amsterdam woonde kwam at ik hier geregeld, 1 x per maand volgens mij. Sinds ik de stad uit ben, althans, de hoofdstad, gebeurt het nog maar zelden, hooguit 2 x per jaar. Vaker zal ik hier niet meer komen, hooguit om te checken of mijn slechte ervaring van de laatste 3 keren toevalstreffers waren of niet. Vandaag een sterk afgekoelde moksie KAM YIN gegeten. Ik had enorme trek en de thee was heet dus ik heb het erbij gelaten. Helaas was de smaak van alle onderdelen ook niet wat het geweest was. Zo flauw heb ik het nog niet eerder gehad. De verdeling van de gerechten was ook niet wat je noemt eerlijk: 2 stukjes kip (dat is normaal) maar de pekingeend (of wat het ook moge zijn) had het spek van de schaal verdrongen: 2 miezerige stukjes varkensvlees, meer konden ze er niet van maken. Dat mag je die toeristen die toch nooit meer terugkomen voorschotelen, IK trap daar niet in. Bovendien smaakte de 'eend' niet eens flauw, het smaakte gewoon nergens naar. Thee laten staan en snel naar hun afhaalgedeelte waar de broodjes en snacks in een vitrine liggen uitgestald. Een frita besteld, zag er wel lekker uit. Er zou bakeljauw in moeten zitten maar wat textuur betreft kan deze bakeljauw die eend van zojuist de hand schudden: wat is dit??? Deze snack smaakte beter dan wat ik eerder had gegeten maar dat kwam vast door de overdosis smaakversterker die ze blijkbaar nodig hebben om bepaalde gerechten op te pimpen. Wat dat betreft toch maar liever die smakeloze bedoeling in hun restaurantgedeelte. Waar de bediening nog wel vriendelijk is want de dame die hier achter de toonbank zat had eigenlijk alleen oog voor een smartphone. En ja, ze stond niet, ze zat.
Bxr .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Ja, wat kan ik over dit restaurant zeggen? Het is er absurd druk. Mensen staan tot bijna buiten in de rij en ik vroeg me af waarom. Het decor is alles behalve uitnodigend, de bediening heeft geen tijd voor je en als je te lang blijft zitten kijken ze je bijna weg, het is een fabriek in restaurantvorm: lopendebandwerk. En toen waren wij aan de beurt. Iemand bracht ons naar een tafeltje en we kregen een menukaart in handen geschoven, zo'n typische kaart waar veel te veel op staat. : "Weet u het al?" En dan ben je halverwege. Het antwoord op de vraag waarom er een rij tot aan de voordeur staat? Het is er spotgoedkoop. De prijs/kwaliteit-verhouding is goed te noemen, het eten zelf niet perse. Het is standaard maar gezien de prijs niet slecht. En het eten stond binnen luttele minuten voor ons op tafel. Ik verwachtte dat iemand zou zeggen: "Klaar? Af! U heeft een kwartier." Maar zo erg was het nou ook niet meer.

Kom hier voor een snelle hap. Blijf hier weg als je op je gemak wilt tafelen.
Bartinthehouse .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Eet hier meestal Roti, kip speciaal.
Als ik even snel wat wil meenemen vaa k de bami kip.
Snel,lekker, veel en goedkoop !
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Dit is een klein maar zeer druk restaurantje in het hart van Amsterdam.Je hebt hier weinig wachttijd.Het eten staat snel op tafel.Gemiddeld ongeveer 5 minuten.Je krijgt hier veel voor weinig.Ik kom hier nu al jaren en het verrast me nog steeds.Alleen het decor is niet echt luxe te noemen en spreekt niet aan.Personeel is vakkundig en snel.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Dit Chinees-Surinaams restaurant is spot goedkoop. Het eten is goed van smaak en het wordt zeer snel opgediend. Flinke porties en de kleine eters kunnen de restjes gewoon mee krijgen in een bakje. De menukaart en tafeltjes wekken een wat groezelige indruk en het interieur is niet echt heel gezellig te noemen. Cola krijg je gewoon in een blikje met rietje. Het personeel is meer met elkaar bezig of zitten ergens op een stoel en niet allen zijn even (klant) vriendelijk. Grappig is dat de gasten zeer divers zijn, toeristen, mensen alleen, gezinnen maar ook opvallend veel Surinamers. De prijs-kwaliteit verhouding is geweldig. Goede plek voor een goede maar snelle hap echter niet de plek voor een romantisch etentje.