Kale

Erg duur
Lang
Ggg .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Had haast, moest iets eten en bestelde de ''verse tomatensoep met pezzo''. Het zou een maaltijdsoep zijn voor E 6,75 of iets dergelijks. Nou, de soep was echt niet vers en vies zout. Tweemaal meldde men dat het ''zelf gemaakte tomatensoep'' was. Zelden zo'n vieze tomatensoep gegeten. Wanneer dit zogenaamd echt vers is, wat haal je er dan mee uit dat het zo niet-vers en vies-zout smaakt? Bevroren geweest ? Kortom: Niet doen dus.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Even een hapje eten, een hamburger met friet en een saté besteld. Wat is er met hamburgers dat ze steeds zo lang duren??? We hebben het niet gevraagd, maar we kregen plots brood en olie… Iemand zag de vertraging aankomen? En toch was het niet druk op het terras terwijl het begon af te koelen. De kipsate was mooi, pittig als je zoals wij van peper houden, anders te gepeperd, maar 2 hele spiesen.. geen dameshapje. De burger smaakte redelijk, maar werd te machtig gevonden…. De rosé, de franse, een van de 2 die men schenkt, smaakte goed en bluste de pepers… De bediening was heel aardig en goed.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Eten in een kroeg valt meestal tegen, maar hier niet. Goede, flinke porties voor de lunch, lekker vers brood, goede ingredienten en een lekkere smaak die het niveau van menig café ver te boven gaat. Prima eten dus en een onverwacht mooie gelegenheid ! En pittig is hier ook echt pittig. Top !

De bediening is op zich in orde, maar "je" zeggen tegen klanten hoort gewoon niet, zeker niet als de klanten wel "u" zeggen. Dat is een beetje de omgekeerde wereld.

Het ziet er verder uit als een gezellige bruine kroeg en een prima plek om even een hapje te eten. En ondanks dat het "Kale" heet, heeft de bediening behoorlijk veel haar, maar dat mag de pret niet drukken.
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
We dronken hier alleen koffie / thee en chocolade melk met slagroom. Nette kroeg met mogelijkheid om te eten , van binnen gezellig , mooi terras en prima bediening. Zeker voor Amsterdamse begrippen goede prijzen.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wat een topservice. Volkomen onverwachts stonden wij voor opening voor de deur maar alles kon, de verwarming ging aan op het terras. Hier wordt je als klant blij van en alles smaakte ook nog eens top.
MGosselaar .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Kom vaak hier, was weer top! lekker saté en fijne dagschotels. Lekkere bieren van de tap en natuurlijk de attente bediening. je zit hier knus en gezellig met in de zomer een aangenaam klein terras.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij Café Kale! We liepen binnen om snel een hapje te eten. Ik had de dagschotel, lekker gekruide lamskoteletjes met couscous, tzatziki en salade. Om je vingers bij op te eten, alleen de botjes van de koteletjes bleven achter op het bord. Mijn tafelgenoot had de super kipsaté en was ook erg tevreden. Tel daar de aardige bediening en de gezellige ambiance van een bruin café bij op en je hebt een fijne avond. Ook leuk dat toeristen Café Kale weten te vinden! Het viel ons op dat de dame en heer van de bediening de dinerkaart voor hen meteen in het Engels vertaalden (de kaart staat in het Nederlands op een schoolbord). Als bonus hadden we nog een leuk gesprek met een Australisch echtpaar. Wij lopen vaker binnen!
TruusS .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Gister gegeten bij cafe Kale op aanraden van vrienden. Eerste indruk; typisch bruin cafe. We mochten zelf weten waar we gingen zitten en er werd ons al snel gevraagd wat we wilde drinken. Twee vriendelijke dames hadden alles volgens mij prima onder controle. Er kwam een groep binnen en dat waren een beetje 'zeuren' ze wilde dat de muziek uitging, die wij net zo gezellig vonden. Nadat ons de kaart was uitgelegd, helaas was de daghap op, kwam er al snel een broodje op tafel. Het eten was lekker, kalfsenteqote en een kipsate. Het eten heeft een prima prijs- kwaliteit verhouding. Op aanraden van de bediening nog een appeltaartje gegeten en toen moesten we naar care. Lange bruinharige dame was ontzettend behulpzaam met het wijzen van de weg. Wij komen hier zeker terug.

Jochem J.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Prima kroeghap. Sate was in orde en goed doorbakken frieten. Niet heel speciaal maar als je gaat voor een biertje en snel hapje is dit prima. Service is prima en alert personeel. Altijd fijn in Amsterdam.
WendySu .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Altijd hier gegeten omdat Cafe Kale goed eten heeft. Vooral de frietjes en de Ceaser Salad. Altijd vrolijke en enthousiaste bediening tot die ene keer! Ik vroeg alleen aan de dame waar het brood bleef omdat ze nadat ze ons de salade gaf en weer wat anders deed voor 5min. Ze reageerde echt zo onbeschoft. "ja !! Het komt er aan! Ik ben bezig!" Zo! Als je geen zin hebt om te werken, dan blijf je maar thuis, maar ga hier niet mijn dag verpesten. Jammer jammer
Mariusveenstra .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Goede kipsaté gegeten, duurde wel een beetje lang maar het was ook druk. Vriendelijke dames die aan het werk waren. Vond het binnen wel een beetje rommelig.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Een gezellig eet cafe,vrolijke bediening! Eerlijk eten,super kip saté met dikke frieten kroepoek en sla! En als dessert een heerlijk huis gemaakt limoen taartje.
TE1 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Al vaak bij Kale gedronken en/of gegeten; het is een fijne bruine buurtkroeg!
De bediening is attent, een wisselend aanbod biertjes op de tap en een gemoedelijke sfeer.
Afgelopen keer na de lekkere bitterballen (geen lullige portie), toch maar iets gegeten. De hamburger met frites van Kale is erg goed!! Mijn partner had gekozen voor de slibtongetjes en die waren ook prima!

Ik kom hier zeker terug en raad het mijn vrienden aan.

(Cijfers zijn naar prijs/ kwaliteit verhouding)
Isa V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
Zoals al in eerdere recensies vermeld is Cafe Kale een typisch eetcafé: houten interieur is niet heel bijzonder maar in een kroeg hoeft dat van mij ook niet. Kale heeft een mooi terras waar je heerlijk in het zonnetje kunt zitten en dat eventueel ook verwarmd kan worden als het wat kouder wordt. Zo konden wij dan ook 's avonds buiten op het terras van onze overheerlijke kipsaté genieten. Sla en frietjes waren lekker maar verder niet heel bijzonder. De kaart is niet heel uitgebreid maar voor een eetcafé zeker voldoende: voor ieder wat wils. Personeel is zeer vriendelijk en snel.
Hjwvo .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Een typisch eetcafe. Aardig personeel en een wel aardig interieur. Het eten viel echter tegen. Het vlees van de sate was erg lekker, maar de salade er omheen gaf een wat trieste indruk. De frieten waar gewoon niet lekker. Vettig, zompig en met een rare smaak.
Anne-Marie K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2013
Tsja, wat kun je hier nu over zeggen. Typisch gevalletje eetcafé, niks meer en niks minder. Maar of je het niveau van de service hierop moet aanpassen... Naar alles wat je had besteld moest je navraag doen. Uiteindelijk kwam het brood tegelijk met het hoofdgerecht en kwamen de frietjes nadat we al geruime tijd aan het hoofgerecht waren begonnen. Zelfs voor de rekening moest ik naar de bar lopen, navraag doen, werd bij het verkeerde tafeltje de bon gebracht en moest die van ons 3 keer worden uitgeprint omdat ze niet meer wisten waar we zaten.
Nee, dit wordt 'm niet meer. Misschien een drankje op het terras in de zomer, maar daar houd ik ook mijn hart voor vast.
AMBOER .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Heerlijke kipsate in dit fijne eetcafé. Altijd goede en attente service. Als je geen zin hebt om te koken is Kale een zeer goed alternatief.