Kaiko

6,8
6,4
Michael W.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Bij kaiko kan je echte sushi gaan eten met een Japanse sfeertje.
Eten is echt voortreffelijk en vers.(kan niet vergelijken met de kwaliteit in japan)
maar vergeleken met andere restaurant is dit na mijn mening de beste Japanse restaurant van nederland. (beter dan yamazato kwa prijs)

Enige min punt is de service van de serveerster en duidelijk geen gezichtsuitdrukking aan klanten en blijft vaak in haar hokje.
Heb zelf paar keer order aan de chef moeten geven. (geen probleem)

MAAR eten is echt lekker waarbij de service wel gecompenseerd wordt.

Ben al paar keer geweest en zal zeker in de toekomst vaker gaan.

PS: je moet voortijdig reserveren..
Neni .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Hier kom je voor de voortreffelijke kwaliteit van het eten. Een aantal jaar terug in Japan geweest en de herinneringen kwamen terug tijdens het diner bij Kaiko. Gelukkig was ik met Japans gezelschap wat de communicatie met het bedienend personeel vergemakkelijkte. De bediening is ronduit onaardig te noemen en de ruimte is niet sfeervol. Ik kom hier echter wel terug want zulke lekkere gerechten doen je al het andere vergeten!
Dian33 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Heb hier heerlijk gegeten. Vooral de Toro en de Unagi sprongen eruit qua smaakbeleving. Het decor is eenvoudig, dus niet erg sfeervol. Het is een kleine zaak en het was vol op een dinsdagavond. Dat zegt tegenwoordig ook wel iets. Bediening is wat nors. Kwaliteit van eten is geweldig en compenseert de tekortkoming van de bediening.
Evelieneter .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Typisch Japans restaurant. Het eten is van hoge kwaliteit - best sushi ooit! Bediening is nors ("Mogen we wat eten bestellen?" vroegen we, zij liep gewoon weg), soms lang wachten en sfeer niet erg gezellig. Als je echt lekkere sushi wil, is dit restaurant een echte aanrader. Duurder dan gemiddeld restaurant - wij rekenden 40 euro per persoon af.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Wij komen hier al dik 10 jaar regelmatig. Alleen al het reserveren is uiterst komisch als niemand opneemt en de keiharde piep van de fax dat nog een x bevestigt. Er is standaard geen plaats als je kort van tevoren wilt reserveren. Vandaag hadden we geluk (of toch niet) van 6 tot 8 uur was er plek. De chef was niet op z'n best en de dame in de bediening kon het ook allemaal niet bijbenen. Na het omgooien van de rijstkoker door de chef, het omstoten van een glas op zijn werkblad en het serveren van uit de kluiten gewassen California handrolls en sushi's dook de dame in kwestie weg achter het rode gordijn om niet meer terug te komen. De normaal zo serene rust in deze sushibar was ver te zoeken. Om 19:30 kwam ze terug en zette ze plompverloren een kop Japanse thee neer voor mij en mijn tafelgenoot. Het teken om afscheid te nemen echter hadden wij nog niet genoeg gegeten. Nadat ik haar weer had gevonden achter het rode gordijn mocht ik toch nog (na een vermanende blik op de klok van haar kant) een tempura bestellen. Die was dan weer dik in orde. Ik hoop dat dit slechts een incident betrof en dat ik voortaan weer in rust van het geserveerde kan genieten.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Alleen in Japan eet je betere sushi, handrolls of maki! Hoewel niet verfijnd, zijn alle ingrediënten en smaken top en intens. Ook best aan de prijs natuurlijk, dus hier komen wij alleen op ons beider verjaardagen. Deze zaak is qua inrichting, sfeer en bediening ronduit ongeïnspireerd, maar voor een "bourgondische beleving" op sushi-gebied is Kaiko onovertroffen. Eigenlijk ben je na het hier sushi te hebben gegeten, verpest voor alle andere momenten en locaties..
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Maand van tevoren gereserveerd en we hebben heerlijk gegeten, een sushi mix , miso soep en salade. Geen chagrijnige dame zoals hier te lezen is maar wij vonden haar erg bescheiden en vriendelijk, als zij dit was, ze praat erg zachtjes. Nee, er wordt niet veel tegen je gepraat maar dat hoeft ook niet, wel uitleg. De sushi was vers en erg lekker. Prijs kwaliteit goed voor wat je krijgt.
Rebecca H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Heerlijk en authentiek Japans eten. Eén van de weinige plekken in Nederland waar je fatty tuna kunt eten. De structuur en temperatuur van de rijst is top. De aal is een van m'n lievelings en ook de coquille salade.
Ik kom hier om de 5/6 weken en de kwaliteit is altijd constant. Het decor is niet erg spannend en typisch Japans. Ook de bediening is lekker 'minimalistisch'; af en toe wordt gevraagd wat je wilt drinken en je bestelling wordt opgenomen. Prik hier even doorheen en kom voor de heerlijke sushi.
Machiel L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Wat een mazzel we belde op de maandag avond om 18.30 en er was direct plek
Komt zelden voor.
We hadden een heerlijk keuze menu en de topper is toch wel de vette tonijn wow.
Echt de betere van de stad.
Hakuna_matata C.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Heerlijke sushi! Wel prijzig, maar voor wat, hoort wat. Smaak van de rijst is lekker, geen ijskoude rijst, maar lekker op kamertemperatuur. Rauwe vis is echt super vers. Ze doen beetje wasabi tussen rijst en vis. Zoals de vette tonijn smaakt heel bijzonder. Als je hem in je mond doet, dan smelt die letterlijk en figuurlijk weg op je tong. Warme vis zoals paling vind ik minder. Veelste veel saus. Wanneer je hem op wilt pakken, valt hij uit mekaar door die saus. Service is ok. Ze zegt niet veel en kijk best chagrijnig vind ik. Maar verder is haar doen en laten correct. Decor is simpel, niks bijzonders. Vind het niet heel gezellig daar. Maar je komt daar ook echt voor het eten. Dus voor herhaling vatbaar! Alleen snap ik niet zo goed waarom er alijd geen plek is als je belt, terwijl toen ik er was nog genoeg plekken waren en toen ik wegging ook nog voldoende vrije plekken. Het blijft een raadsel...
Linette B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Kaiko stond al geruime tijd op ons verlanglijstje en heeft de verwachtingen ruimschoots waar gemaakt. De sushi met zee-egel was wellicht de lekkerste sushi die ik ooit gehad heb, er wordt helaas zo weinig met zee-egel gedaan in Nederland, maar die met paling was ook top, we hebben beiden sushi dan ook meerdere keren besteld. De sashimi was heerlijk en ook de zeewier salade was zoals elk goed restaurant betaamt huisgemaakt. Verwacht niet te veel van de inrichting, de bediening is uiterst correct. Bedankt Kaiko, graag tot een volgende keer..
Agata H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Als je binnenkomt zijn je verwachtingen minimaal, maar zodra je het eerste stukje sushi proeft wordt het tegendeel bewezen. Complimenten aan de Chef. Als je sfeer en ambiance zoekt moet je elders zijn, maar het eten is zalig!! Heerlijk genoten!
Deppie .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Dit is de beste sushi in Amsterdam. Zelfs de chefs in de sushibar van Okura eten hier in hun vrije tijd (vertrouwden zij mee eens toe), en dat verbaast me niet.
Khadija H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Heerlijke sashimi's en sushi's authentiek Japans. Smaak puur natuur. Erg verrassend. Zee-egel topper moet je zeker proberen als je hier bent. Prijs kwaliteit zeker gelijk. Weer een topper in ons lijstje.
Ripazo .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Kaiko is een hele goede adres om kwalitief goed japans te eten, voor de ambiance intrieur en vooral die chagrijnig vrouw moet je hier niet wezen. Houten banken waar je inprincpe niet lang kan zitten. Kortom voor een snelle hap prima, wat mij ook opviel is dat ze hier filter koffie serveren. Wat niet helemaal van deze tijd is, heb thuis betere koffie...........
Asianlover .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Het eten bij Kaiko is altijd top. Verse vis en de sushi rijst is top. Garnalen met amandelen en de coquille salade is top. Wij komen hier puur en alleen voor het eten. Service is niet echt geweldig te noemen(tenzij jonge Japanse vrouw er is) decor.... No comment. Kortom Japans eten van hoog niveau
Flore E.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
ik dacht dat ik sushi lekker vond en een kenner was van sushi, totdat ik hier kwam... Holy moly wat lekker!!! Een wereld ging voor mij open! LEKKERST gegeten OOIT. Ster waardig, smaak explosie, smeltend op je tong, pure perfectie!
Sushimaster .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
lekkere sushi!! en dat proef je! kleine restaurant waar je altijd moet reserveren.
Ga daar een en enkel voor het eten, want van de bediening en het decor moeten ze het niet hebben, wat een chagerijn loop daar te bedienen zeg.
En een kopje filter koffie is natuurlijk ook niet meer van deze tijd.
Toonvanrooij .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Als je kijkt naar prijs/kwaliteit is dit een van de (zo niet het allerbeste) Japanse restaurant van Nederland. Ok, de inrichting zal geen prijs winnen, maar het zorgt er wel voor dat iedereen zich er op zijn gemak voelt. De chef is zeer klantgericht en vriendelijk (hij liet zelfs wat, voor ons onbekende, producten proeven zoals zee-egel.
De bediening is ook erg vriendelijk.
Als liefhebber van Japans eten MOET je hier zijn geweest!
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Kaiko zit in rustige zijstraat in een onopvallend pand. De dochter van de eigenaar / chef vertelde ons later dat ze bij Kaiko totaal niet aan marketing doen, dan zegt het natuurlijk wel wat als je weet dat het er altijd erg druk is. En dat wordt des te meer duidelijk als je eenmaal je eerste sushi krijgt.

Als je voor het eerst naar het menu kijkt denk je dat het een dure aangelegenheid gaat worden, maar als je uiteindelijk afrekent blijkt dat het eigenlijk een geweldige prijs / kwaliteit verhouding is. Ze hebben veel verschillende vis soorten waarvan wij de dorade misschien wel de topper vonden. Maar eigenlijk was gewoon alles erg goed. Ook een opvallende lekkere is de California Roll. Een standaard sushi op elke kaart maar hier een geweldige, volle smaakbelevenis.

De bediening was heel vriendelijk en alles was verder netjes. Het licht was wel een beetje sterk en aan de inrichting mag misschien ook wel wat worden gedaan, maar ja wat maakt het eigenlijk ook uit als het eten zo lekker is. Nee, dit is gewoon een absolute aanrader voor elke sushi liefhebber.