Kagetsu

Donderdag en Vrijdag
Zaterdag 11:30 - 15:00

SuzanEnjan .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Weer eens Japans gegeten bij Kagetsu (Hartenstraat). We besloten een menu te nemen voor 27,50 pp
- Heerlijk rokerige misosoep.
- Super sahimi (sappige dikke stukken tonijn, romige zalm, frisse coquiles en een witvis, even niet opgelet welke)
- Een teriyaki zalm als hoofdgerecht. Bord een beetje vol en rommelig maar zalm was heerlijk.
Als toetje hadden we eigenlijk nog een bolletje ijs, maar we konden ook koffie nemen, heel netjes.
Het decor van lang geleden is vervangen, maar ik hoop niet dat die leuke Japanse mevrouw van lang geleden ook is vervangen. Want we vonden de bediening nu wel heel erg onervaren.
Hier komen we zeker nog een keer terug.
R V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Hier op aanraden van een kennis gewoon binnen gelopen op een koude winter dag.

Wij kregen een eerst een koud hapje (amuse) in de vorm van gemarineerde kool, erg smakelijk allemaal.

Wij bestelde de groenten en garnalen in tempura beslag, echt vers goede garnalen en verse groene asperges niet echt in het seizoen maar wel erg smakelijk

Daarna de rib-eye eerst gebakken en daarna dun gesneden echt heel erg smakelijk, mooi gemarineerd en fijne smaak.
Hierbij hadden we ook noodels met rundvlees, goede verse ingredienten, helemaal goed.

Enig kritiek het was er te koud en erg mag wel eens geinvesteerd worden in een restyl, laat dan wel de muziek hetzelfde a.u.b. Jazz hoor je te weinig in restaurants.

Wij komen zeker terug
Noa L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Wij kwamen hier toevallig terecht voor de lunch, middenin de Japanse gemeenschap in Buitenveldert. En wat een top plek! Het publiek bestaat met name uit Japanse business mensen en de kleine kaart is dan ook volledig in het Japans, met een vertaling in het Engels en kleine tekeningetjes op de achterkant.

Je kan menutjes bestellen, ik bestelde een menu met gefrituurde kip. Alles werdt tegelijk geserveerd in Japans servies (met groene thee in kleine kopjes) van verschillende maten: soep, rijst, sla en een combinatie van zure ham en groenten, allemaal perfect. Ook de gefrituurde kip was heerlijk. Mijn tafelgenoot bestelden een soep met soba noodles en dun gesneden (in de bouillon gegaarde) biefstuk, echt uitstekend. Als toetje wat fruit, heel grappig eigenlijk. Het was heel gebalanceerd en alle componenten waren goed.

En geen sushi te bekennen hier, ontzettend leuk om eens een andere kant van de Japanse keuken te ontdekken.

No nonsense (engels sprekende) bediening en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het decor is simpel Japans, strakke lijnen, bamboo, oogt heel authentiek.