Kagetsu

Hartenstraat 17 1016 Amsterdam Nederland Kaart
31-204273828

Over restaurant Kagetsu

Je hart ophalen in de Hartenstraat, dat ligt natuurlijk voor de hand in dit gezellige stukje Amsterdam. Toch is er voor liefhebbers van de Japanse keuken een adres dat hier opvalt, dat van restaurant Kagestu. Het interieur is met gevoel ontworpen. De prenten van Amsterdam zijn gemaakt met een knipoog naar de Japanse stijl. De gastvrijheid vult de ruimte met ontspanning en vriendelijkheid. Een omgeving waar je graag geniet van de Japanse culinaire tradities.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Kagetsu

Maandag t/m zondag 12:00 - 22:30

Danny B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Vroeger was dit the place to be maar dat was vroeger. Sushi was matig en veel te groot. Het warme gerecht met varkensvlees was ok dus vandaar nog een 7.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Sashimi OK, hoofdgerechten beide niet echt lekker (beef en varken met groenten). Heb veel beter japans gegeten voor vergelijkbare bedragen.
Goodfoodgoodmood .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Hoge verwachten, maar de sushi was echt niet zo lekker. Hartstikke veel rijst, het waren net miniatuur bakstenen. De spicy tuna roll was echt smakeloos en opgediend op een kapot bord. Omdat we voor het eerst waren kozen we maar gelijk de aanbevelingen van de chef, als dat de aanbevelingen waren dan ben ik blij dat we niet de normale gerechten hebben geprobeerd. Heel erg lang gewacht voor het hoofdgerecht (beef) maar ook dat was niet zo lekker. De sfeer is gemoedelijk, het was rustig. Decor tsjah…niet veel bijzonders.
Annaw64 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Wat een aanrader voor Sushi in de Jordaan. Klein knus restaurantje waar we kozen voor de "box" je krijgt een heerlijk miso soepje, 6 grote sushi's (california roll) met klein beetje salade. Top top top. Vond het behoorlijk goedkoop (13,50) voor zoveel. Kan je wel een straatje voor om lopen.
Hriemersma .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Prima japanner. Niet te duur, en gelukkig GEEN " all you can eat" . Maar japans zoals het hoort. Niet te grote porties maar wel echt goede kwaliteit. Verschillende maki en hand rolls besteld, vers lekker. Wat erg belangerijk is bij sushi dat deze niet te koud is, dat snappen ze hier. Miso soup was goed, geen fratsen, gewoon lekker. Om verder op te warmen wat warme sake gedronken. Dat doet goed in het koude weer. De yakisoba was lekker, maar iet wat aan de vette kant. Maar dat was ook het enige (min) puntje. Bediening goed, niet te aanwezig, maar wel bereikbaar.
Michiel .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Leuk Japans restaurant in het centrum van Amsterdam. Ik was hier met mijn vriendin en we hebben ontzettend lekkere sushi gegeten en sake gedronken voor schappelijke prijzen. De jongen van de bediening was vriendelijk en was duidelijk met zijn uitleg over de diverse soorten sushi. De locatie ziet er goed uit en het was een gezellig avondje. Ik krijg alweer trek!
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Ik was hier gisteren voor het eerst na de heropening. Vroeger was het een van mijn favoriete Japanse restaurants. Niet meer helaas. De misosoep was niet lekker (misschien door de stukken rauwe ui?) en nogal waterig. 4 euro voelt dan opeens heel duur. Het Kimchi varkensvlees was oké, niks mis mee, hooguit een tikje aan de prijs met 14,50. De sashimi was ook redelijk tot goed, evenals de maki, al waren de stukken allemaal nogal groot waardoor ze moeilijker te eten waren en het er minder verfijnd uitzag. Die hadden best in tweeën verdeeld kunnen worden. De bediening was zeer vriendelijk, ondanks dat hij geen idee had waar we het over hadden toen we vroegen of de tonijn duurzaam gevangen was.
Pascal H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
We hebben er heerlijk gegeten voor een eerlijke prijs. We zaten heel leuk buiten aan de straat, in een van 'de 9 straatjes', een sfeervol typisch Amsterdams straatje. De bediening was zeer vriendelijk, hij was er als hij er moest zijn. Kortom super!
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Met z'n tweeën geluncht en beiden gekozen voor een bentobox: ik had de unagi (paling), mijn tafelgenoot magura (tonijn).

Goede misosoep vooraf, en dan de 'box': 6 stuks sushi, drie kleine groenteloempiaatjes en salade.
De salade bij de bento had òf weggelaten mogen worden òf de chef had iets langer mogen nadenken over de samenstelling, die kwam wel erg 'hollands' over.
Gelukkig was de rest wèl volgens verwachting, daar viel niets op af te dingen. De lunch hebben we begeleid met Soma no Tengu sake (ongepasteuriseerd, ongefilterd), niet goedkoop, maar meer dan de moeite waard!

't Interieur is met gevoel voor detail in elkaar gezet: houten wanden en vloeren, en wat zwartwitprenten van Amsterdam in quasi-Japanse stijl.
Twiggylejeune .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
met 3 vriendinnen lekker eten dachten we.
eten was ok, we kregen de sushi in volgorde van bestelling met minimaal 15 a 20 minuten ertussen. veel wachten dus. de serveerster gaf aan haar eerste werkdag te hebben dus moest de chef moest veel bijspringen om haar te helpen uit te leggen wat bijvoorbeeld de ingredienten waren. niet erg. maar dan word onze tempura op tafel gezet, 2 bordjes, wij vallen aan (want honger vanwege wachttijd) komt de serveerster terug om te melden dat een van de borden voor tafel 3 was en neemt er een terug. Wij hadden hier echter ook al 2 stuks van gegeten.
Dan de chef/eigenaar aan tafel die de ontbrekende 2 stuks van tafel 3 bij ons komt collecteren. ik vraag nog of hij een grapje maakt maar het is pure ernst. de door ons aangeraakte tempura moet naar tafel 3.
ik ben benieuwd of tafel 3 hiervan op de hoogte was.
een salade die we besteld hadden en waar we nog op wachten blijkt zo verteld de eigenaar niet besteld te zijn en daarmee is het klaar. geen salade. we vragen de rekening, betalen en ik geef bij het weggaan aan bij de chef/eigenaar dat we geen fooi achter laten omdat we de service erg slecht vonden. reactie van de chef: "ik kan er niks aan doen"
misschien niet. maar dan is het NOG erger gesteld met de service van Kagetsu.
Twiggy
Jbangma .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Zondag met de familie bij Kagetsu gegeten. Iedereen had een menu gekozen: het vegetarische menu, sushi menu en sashimi menu. Allemaal hadden een prijs rond de 29 euro en bevatte een misosoepje, een sushi of sashimi schotel, gevolgd door een hoofdgerecht. Als laatst een bolletje sesam of groene thee ijs.
De sushi en sashimi waren van geweldige kwaliteit en grote porties. Bij de hoofdgerechten miste ik groente, maar de smaak was overheerlijk. Maar zelf zou ik er niet 16 euro voor betalen als het een los hoofdgerecht zou zijn, zoals het wel op de kaart staat. Het groene thee ijs smaakte ook echt naar groene thee, het witte sesamijs was mijn favoriet.
Het decor is knus, warm en gezellig.
De bediening zal niet snel zelf wat vragen of aanbieden, dus wees niet bescheiden en laat weten wanneer je wat wilt bestellen.
Een aanrader vanuit mijn kant!
Astoffelsen .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Eten viel erg tegen.. Sushi was slecht (viel uit elkaar, rijst was smakeloos, zeewier taai, slechte wasabi en soja). Yakisoba als hoofdgerecht viel ook erg tegen, zat weinig smaak aan dit gerecht. Jammer want de recenties doen anders vermoeden..
Bite Me .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Mijn favoriet is hier de sushi ebi fry, heerlijk. Ook de dunne rundvleesplakjes in saus smaakte heerlijk (ze moeten wel een tikkeltje oppassen dat het niet te veel naar Indonesisch neigt, het moet wel 'Japans' blijven. Eigenaar is Indo). Onlangs hier geluncht in plaats van dinner. Tot mijn zeer grote teleurstelling hadden ze voor de lunch een aparte menukaart en geen sushi ebi fry! De lunchkaart was wel 'okay'. Vlg. keer dus weer dinner.
Vedrana M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
Goede prijs kwaliteit verhouding. Het menu is een beetje gewijzigd sinds de vorige keer. Was niet nodig wat mij betreft. Ik kies meestal voor sushi, altijd weer verrassend geserveerd. Dame in de bediening was niet heel oplettend, jammer.
Japanlover .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Heerlijk gegeten! Goede service. Om echt authentiek Japans te eten is dit een aanrader. De sushi en de sashimi zijn van goede kwaliteit, totaal niet te vergelijken met de All you can eats in Amsterdam.
Marco&Corry .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Plotseling op een natte zaterdagavond 'binnengevallen' in een uitermate gezellig Japans eethuis met een charmante menukaart, een aardige dame die bediende en een voortreffelijke keuken. Hmm dat was echt heerlijk. Goede verse producten, subtiel klaargemaakt en heerlijk warm, (resp. koud) geserveerd.

Tja dan moeten we eigenlijk weer eens gaan eten... maar dat vinden we niet.
Freek S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Bijzonder goede sushi, goed van smaak, ook de Tonkatsu was erg lekker. Vriendelijke, ingetogen bediening die alert reageerde. Aanrader.
Debuur .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Dit is een restaurant waar ik regelmatig kom, omdat het er altijd gegarandeerd goed is. Voel me er altijd welkom en in de zomer is er ook een fijn dakterrasje. Bediening is erg vriendelijk en attent op de achtergrond aanwezig. Verheug me al op de volgende keer dat ik er zeewiersalade, sushi (of ook erg lekker: beef teriyaki) kom eten. Hoop wel dat er plaats blijft!