Kafe België

Oudegracht 196 3511 NR Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kafe België

Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
In dit café is echt iedereen welkom. Je ziet er dan ook mensen van alle soorten en alle leeftijden en dit gaat prima samen :-) Afgelopen vrijdag waren we er weer en hebben we weer genoten. De prijzen voor het eten zijn iets omhoog gegaan, maar het belangrijkste vinden wij de kwaliteit en originaliteit van de gerechten. Deze is nog steeds top. Het Kamikaze huisbier was er helaas niet meer, maar het is weer bokbiertijd, dus genoten we van de Maximus Bock 7. Als hoofdgerechten kozen we de Belgische kipstoof en de Thaise mosseltjes. De kipstoof was prima, van de mosselen hadden we iets meer verwacht; het waren er maar 9 in heel veel (dunne) saus. De smaak was overigens erg goed. Verder zijn de medewerk(st)ers ontzettend lief en nemen ze echt de tijd voor je, hoe druk het ook is.
Heloise .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Vaste kroeg in de stad, maar we gaan er ook regelmatig een hap eten. Zowel de lunchgerechten als de avondmaaltijden zijn goed: lekker, veel en de prijs is bijzonder betaalbaar. Ook tof dat veel vlees biologisch is en dat er altijd ruim keus is voor vegetariërs en veganisten. Laat je vooral adviseren welk bier je het beste bij welk gerecht kunt drinken: als ze ergens verstand van hebben bij kafé België dan is het wel bier.

Ook leuk voor whisky liefhebbers: ze hebben een aantal hele lekkere single malts.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
voor de snelle hap is Kafe Belgie geschikt om te eten. Lekker bieren kun je er uitstekend. Het barpersoneel is soms wat afwezig maar wel vriendelijk.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Ik ben erg gecharmeerd van deze zaak, maar kan helaas geen hoge cijfers geven.
Wij komen hier 2x per jaar met een groep vrienden om bieren te proeven en blijven er ook altijd eten. De bieren zijn erg lekker. Het eten eenvoudig van eetcafé kwaliteit. Prima, maar dan is ook alles gezegd. Wel netjes altijd vis, vlees en vegetarisch om uit te kiezen.

De bediening is niet altijd even attent. Vaak zit er wel iemand achter de bar met verstand van bieren, maar vaak genoeg ook bediening zonder verstand van bieren. Wel jammer want om advies vragen over bieren die je niet kent is toch wel leuk.
K L.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Altijd een zeer goede, zeer betaalbare maaltijd. Met een fijne keuze uit wisselende gerechten en een vriendelijke, ontspannen bediening - ongeacht hoe druk het ook kan worden. Ik eet hier regelmatig en ben nog nooit teleurgesteld (of hongerig) weggegaan.

Tip: volg de biertip op bij de maaltijd, veel leuker dan een wijntip!
Marja H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Wij vonden de service heel slecht. Ongeintereerde barmedewerkers, geen extra service, wij konden geen oogcontact krijgen. Barpersoneel is arrogant. Het kaasplankje van €8.00 leek te bestaan uit 5 plakken supermarkt port salut die naar water smaakten Wij zijn een jong stel dat al tien jaar in de horeca en poppodia werkt. Wij snappen de mentaliteit van hard werken, speciaal bier en het goede leven. Maar dit is toch niet onze plek.
Menno K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Na zo'n 1,5 jaar hier weer eens gegeten. Het vegetarische dagmenu genomen met een lekker trappisten biertje erbij. Lekkere salade, goeie friet en dat voor relatief weinig geld. Prima!
Chefducuisine .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Eigenlijk mag het geen restaurant heten. Kafe Belgie is een gezellig biercafe, nét buiten het centrum. Dit leidt ertoe dat er iets ander (lokaal en loyaal) publiek komt. Eenvoudige kaart met gerechten die goed samen gaan met een lekker pintje !
Mmmmo .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Ik ga hier regelmatig op donderdag eten en neem bijna altijd de dagsoep met frites. Deze zijn vrijwel zonder uitzonder altijd heerlijk. Een goede maaltijd (zeer ruime salade, lekkere frites, verse soep) voor weinig geld. Samen met een lekker biertje een meer dan prima kroeghap. Een van mijn favorieten!
MagereGourmands .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Een "eerlijk" bierKafe met een grote keuze aan voornamelijk Belgische bieren. Er wordt ook eten geserveerd, en dat hebben we deze week voor het eerst ook met goed resultaat geprobeerd met een maat van meneer Gourmand.

Na een Geuze Oud Beersel en een Gouden Carolus mocht dat eten wel - erg lekker bier trouwens dat Oud Beersel, blij dat het hier te krijgen is. Een soepje en een quiche, met meer dan voldoende garnituur. Het mooie is dat het echt eigen keuken is, vers is en gewoon lekker. Geen gastronomische pretenties, wel heel veel beter dan je verwacht (lees: vreest). Niet aarzelen dus om in dit Kafe ook de honger te stillen.
Het decor is basic, een Kafe zoals een café mag zijn met houten tafeltjes, papieren onderleggers met een foto van Koning Boudewijn en Fabiola op bezoek, een lange toog waar aan gestaan kan worden wanneer het drukker is en een fijn gemengd en voor Utrecht best internationaal publiek (het Belgisch bier doet wat het doet, blijkbaar).
De bierkaart - waarvan een tiental op tap - is gewoon enorm uitgebreid, iets meer handleiding bij wat je bij al die bieren dan kan verwachten qua smaak zou een mooie verbetering zijn, maakt het iets minder random gokken. Ook een biersuggestie bij het eten zou nog een fijne extra zijn (maar dan wordt het misschien allemaal net wat te ernstig, het blijft vooral gewoon een café met een fijne sfeer, goed eten en een briljante bierkaart)

Kortom: fijne plek om een avond bij te praten met maten. En bier te drinken, met grote mate(n). Maar dus ook om iets te eten.
Annemarietje01 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
In Oktober ben ik met een vriend van me naar dit café geweest. Een eetkafe met een duidelijke doelgroep; de wat oudere alternatievere bierliefhebber. Het eten is afwisselend. Altijd een vlees-, vis- en vegadagschotel. Waarbij er zeker aan de vegetariërs aandacht wordt besteed. Ook de kaart bevat een paar 'gouwe ouwe' maar wordt ook vaak vernieuwd. De ambiance kan wel wat frisser en soms is het wat luidruchtiger rokerig, maar het is dan ook een kafé en geen restaurant. Bestel er een lekker biertje bij, want dat hebben ze meer dan genoeg en nog lekker ook!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Afgesproken bij Kafe Belgie voor een biertje, en meteen maar besloten te blijven eten. 1x dag special (runderreepjes), 1 x van de kaart (gehaktballetjes in bier). Beide schotels met friet, mayo en rauwkost. Prima te eten voor een mooie prijs (13 euro per stuk). Vers bereid en redelijk snel (25 minuten) op tafel. Als dessert 2 x gebak met koffie. Lekker gebak (hazelnoot), en veel machtiger dan je op het eerste gezicht zou denken.
De ambiance is een echt biercafé, dus doe niet je mooiste kleren aan als je hier gaat eten. Altijd vriendelijk personeel.
Zeker geen verkeerde keus als je in Utrecht iets makkelijk en toch duurzaam/biologisch/vegetarisch wil eten.
Rory D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Hoogstaande uitspattingen hoef je natuurlijk in een eetcafe niet te verwachten, echter in Kafe België weten toch altijd wel originele gerechten te bedenken. Dat dit zo heel af en toe niet helemaal lukt mag de pret niet drukken. De prijs-kwaliteit verhouding is namelijk altijd prima in orde. En de bier-spijzen combinatie maakt natuurlijk alles goed :-)
Rian D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Mijn favoriete eetkaffee in Utrecht! Prijs-kwaliteitsverhouding is prima, verse producten en genoeg variatie op de kaart. Daarnaast is er altijd een vriendelijk woord en een fijne ambiance. Jammergenoeg is dit veel Utrechters opgevallen, helaas is het vaak superdruk!
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Als ik één eetcafé in Utrecht zou aanraden, dan is het Café België! Lekkere, goed klaargemaakte daghappen en menu's, vers, bio en betaalbaar. Daarnaast de heerlijkste Belgische bieren en wat verdwaalde, maar zeer aan te raden Duitsers. Typische kroeg waar je blijft hangen.
Sanne A.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Een gezellig Belgisch café met een verrassende menukaart. Ik wist niet goed wat ik moest kiezen, omdat alles lekker klonk. Toen onze gerechten eenmaal kwamen, bleek echter dat de gerechten niet heel bijzonder smaakten. Vooral het vlees en de vis waren vaak wat taai. Al met al een gezellige avond en het bier is natuurlijk prima.