Kaatje bij de Sluis

Brouwerstraat 20 8356 DV Blokzijl Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kaatje bij de Sluis

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Dit bezoek ontstond uit vele toevalligheden. a.) omdat wij op zondag in Zwolle moesten zijn en b.) omdat het 7 gangen diner regelmatig op vakantieveilingen staat. Ik ben wel sceptisch over zulke sites, maar ik wilde dit niet aan mij voorbij laten gaan en het och eens proberen. Eerst nog een budget voor mijzelf gezet. En ja, in plaats voor 190.- Euro het menu voor twee personen voor 110.- Euro gekregen. Meteen gereserveerd (ging heel goed) en wel nog 10.- Euro p.p. weekendtoeslag betaald. Maar altijd nog 60 Euro goedkoper. Ik was heel benieuwd, wat dit voor een Michelinster restaurant is, dat op een veilingsite het menu aanbiedt en dan ook nog bij de reservering aangeeft: "Wij stellen correcte kleding zeer op prijs." Wat is precies correcte kleding? Als iemand in dit soort restaurants reserveert, zal die niet echt in een korte broek en T-Shirt binnenkomen. En als iemand dat wel doet? Waar zit het probleem? Naar mijn mening zal ieder zich op zijn gemak moeten kunnen voelen. Daarvan afgezien, vinden wij, dat het restaurant met dit "kledingadvies" haar gasten onderschat en daarmee ook zichzelf. Dat wordt ook niet in de twee drie sterren restaurants van Nederland gevraagd. In ieder geval werden wij hartelijk welkom geheten in het toch kleine en gemoedelijke restaurant. Heel klassiek ingericht incl. vloerbedekking met leuke schilderijen aan de muur. In plaats van een aperitief zijn wij meteen met een fles Chenin blanc 2012 "Signature" Jean Daneel (70.- Euro) begonnen. Wij kregen ook de aanbieding om het menu met een gang uit te breiden met een Lasagne van Canadese kreeft met een bisque. Graag zelfs en die was ook heel erg lekker. Apropos lekker: Het menu was goed met soms verwarring in de smaak. Het gerecht met garnalen, courgette, zappho's en hennep was heel zout, lastig. Voor het hoofdgerecht zijn wij aan de rode wijn begonnen: 2014 Pinot Noir, Marlborough Wairau River (50.-) Na het hoofdgerecht ook nog wat kaas besteld. En daar komt een grote MAAR: Voor een kaasplateau, die niet echt speciaal was, betaal ik 18,50 en voor en geweldig gerecht met kreeft 13,50.-. Daar klopt de verhouding echt niet. Als het kaas van Affineur Bernard Antony is zou ik niets zeggen. Dat zijn zo een klein aantal minpuntjes geweest, die de avond niet slechter maakten. Wij hebben genoten van een goed diner, goede wijnen en een erg vriendelijke bediening. 1 Michelinster? Jazeker, maar deze moet dan veel meer restaurants krijgen. De grens tussen een ster hebben en niet hebben is soms heel klein of niet aanwezig. Dat is de grond, waarom ik dan toch liever in een kwalitatief goed restaurant ga, waar niet om correcte kleding gevraagd word en het menu het niet slechter doet. De rekening voor de hele avond was 362,50 Euro incl. twee zeven gangen menu met toeslag, extra kreeften lasagne voor twee, twee fles wijn, twee extra glazen wijn, twee fles water, kaas en koffie/thee met friandises. Ok! Keuken: In principe aanbevelenswaardig met af en toe zwakke punten
Bjartur S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
De deur gaat klokslag 18.00 uur open. Dus als je om 18.00 uur hebt gereserveerd moet je ook geen minuut eerder komen.
Het eten (7 gangen menu) was goed, maar de porties erg klein. Sommige gerechten soms wel wat hoog op smaak (te zout). Het personeel doet er alles aan om extra gangen en extra drankjes te verkopen. Zo kan het zijn dat een minuscuul plakje ganzenlever bij de kwartel zo maar € 10,= pp kost. Een extra kaasplankje (met mooie kazen, dat wel) kost zo'n € 18,50.
Het pand is klein en een deel van de gasten wordt tussen schotjes dicht op elkaar gezet. Gelukkig zat er naast ons niemand maar anders zijn de gesprekken zeker niet privé. Door de krappe opstelling was ook een correcte bediening niet goed mogelijk. Een sterrenrestaurant onwaardig. Vervelend was ook dat het personeel steeds vlak achter mij langs liep; telkens met een zachte windvlaag, kortom storend.
Eigenlijk had ik niet het idee dat de gast centraal stond die tegen een afgesproken prijs een plezierige avond wordt bezorgd maar dat de eenmaal binnen gehaalde klant zo veel mogelijk moet worden uitgebuit. Jammer!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Ik ging er sceptisch naar toe vanwege de negatieve opmerkingen.
Wij hadden ook de bon van kras met ontbijt.
Ik kan alleen maar lof uitbrengen voor het team van Kaatje.
De porties waren goed en zalig.
Ontbijt een culinaire verrassing.
Kamer super.
Wijnarrangement 7 glazen voor 56 euro halve porties waren ruim en voor 28 euro.
Kaatje wij hopen ieder jaar te kunnen terugkomen.
Als iemand dit niet goed vind, dan ben je nergens tevreden over.
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door de gastheer met een persoonlijke aanpak.
Bij aankomst een glas champagne besteld mede op aanraden van de gastheer. Vind het buiten proporties dat dit glas 30 euro heeft gekost. Bij een glas Fonseca van 20 jaar werd wel gezegd dat deze hoger in prijs ligt (19,50 euro) maar bij een glas champagne van 30 euro niet. Beetje naar gevoel aan overgehouden.
Eten was lekker, maar weinig uitgesproken smaken of verrassingen.
Helaas was de gastheer na 3/4 avond niet meer aanwezig en lag de bediening in handen van de dames die met te veel standaard zinnetjes de avond tot een eind brachten.
Eerlijk gezegd had ik meer verwacht van deze avond.
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Dit restaurant maakt het bezit van haar Michelinster volkomen waar! Na de weliswaar niet zo verrassende 3 amuses was ons eerste gerecht van het 7-gangen Chef's menu er wel degelijk een met wel heel verrassende en verrukkelijke smaakcombinaties: een carpaccio van Hollandse nieuwe haring, heel dun gesneden plakjes haring met daarover schuim van mierikswortel, basilicum, kleine stukjes groene appel en snippers bottarga (gedroogd viskuit). De volgende 6 gerechten waren zonder uitzondering alle van hoge kwaliteit en met creatieve smaakcombinaties. Dit waren, zonder verdere specifieke omschrijving: gevogelte-paté, zalm, snoekbaars, lamsnek (bijzonder lekker), kwartel met een voortreffelijk gebakken foie gras en als laatste een dessert-combinatie. Daarbij klassieke Franse wijnen, een pinot gris uit de Elzas en een pinot noir uit de Bourgogne à € 8.- per glas. De – overigens heel goede – prosecco als apéritief was met € 12,50 wel behoorlijk aan de prijs. Bij de koffie tenslotte nog heerlijke en bijzondere bonbons. De bediening was vriendelijk en heel professioneel.
Na dit voortreffelijke diner een overnachting in een stijlvolle en comfortabele hotelkamer in Kaatjes Residence en een heel gevarieerd geserveerd dégustation-ontbijt met een grote hoeveelheid bijzondere gerechten maken dit tot een complete ervaring.
Tarjmrj .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prijs/kwaliteit verhouding is niet goed. Het eten is best oké,maar de prijs is enorm!
De porties zijn heel klein,vlees met flintertjes groente. De groente heb ik echt gemist. Broodjes die bij de gerechten geserveerd worden zijn zo zout,dat het echt niet lekker is.
Bij een aantal gerechtjes was ook het sausje behoorlijk zout.
Wij zijn meer dan 30 jaar geleden voor het eerst bij Kaatje geweest en vanaf toen zo af en toe weer gekomen. We waren echt fan. Nu niet meer!
Arno R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Dit is ook een topper hoor, wat een geweldig eten hebben ze daar. Natuurlijk werken daar TOP koks en dat proef je ook. Maar elke gang was verbluffend goed en qua smaak helemaal in balans. We hadden een 7 gangen diner, via groupon, dus het werd ook betaalbaar. Elke gang was super, maar we vonden de service wat minder, erg koude witte wijn. Toen we voorzichtig iets van vertelde werd het in eerste instantie niet echt gewaardeerd. Het decor is voor ons wat te zakelijk, je gaat ook voor de beleving. Conclusie, geweldig eten, beter kan bijna niet. DE service verdient echt een aandachtspunt.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
gedineerd bij Kaatje en overnachting gehad in de residence. wat hebben wij genoten! het 7 gangen menu van de chef was subliem. bij de kwartel nog een extra stukje gebakken ganzelever genomen en Kaasje bij de sluis samen met een heerlijke port maakten ons menu compleet. ook het ontbijt is een beleving op zich. dit was de eerste keer bij Kaatje maar zeker niet de laatste keer.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Bijna ieder jaar komen wij met onze boot in Blokzijl en dineren dan bij Kaatje.
Omdat dit bekend is, kregen wij een "grouponbon" om hier te eten.
Zo'n "kortingsbon" beperkt je uiteraard in je menukeuze, maar nu konden wij goed testen wat het verschil was. Dineren zonder of met een bon.

Nou...dat kwamen wij snel te weten. Zoals altijd kregen wij bij de bevestiging van onze reservering de vraag of er dieetwensen waren. Die gaven wij ruim vantevoren per mail door; geen suiker en zo min mogelijk koolhydraten.
De amuses waren zoet....oeps... vergeten dat u dat niet wilde. Brood werd geserveerd. Oeps.......
Toen kwamen de gerechtjes....meer een soort proeverij.....niets bijzonders....met uitzondering van de flinterdun gesneden haring....dat was een heerlijk gerechtje....de rest was redelijk standaard, hoewel de opmaak prachtig was. De eendelever leek meer op een plakje leverworst.....enfin....hier werden wij niet blij van. Behalve dan van de kazen. Die waren uitmuntend.

Wij namen uiteraard een wijnarrangement ( geen grouponbon ????)
De wijnen waren niet absoluut niet afgestemd op de gerechtjes en van een zeer matige kwaliteit. Een grote misser. Sommige wijnen verstoorden zelfs de smaak van het gerechtje. Als "grouponbon" eter kregen wij sterk het gevoel de "outcast" te zijn. Onze opmerkingen werden niet serieus genomen en snel afgedaan met de zin: " dat hebben wij zo bedacht" , waarna men zich omdraaide en wegliep. Ach..ja....het zijn toch maar die mensen met een kortingsbon.

Onze conclusie: er is een enorm verschil; met of zonder bon.
Met een naar gevoel verlieten wij het restaurant.
Jphuijssoon .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Met Kras arrangement 7 gangenmenu, overnachting en ontbijt.
Goede ontvangst, heerlijk gegeten. Bij de vraag of we oesters wilden, werd gemeld dat dit buiten het menu om was. Gevraagd om een karaf gewoon water, geen probleem, niet berekend. Overleg over wijnarrangement, 7 glazen een beetje te veel van het goede : halve glazen geen probleem en ook half berekend!
Heerlijk geslapen en geweldig ontbijt!
Bediening was goed, maar soms iets te nadrukkelijk aanwezig.
SLS08 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Oh wat is dit jammer!

Als je hoort dat je naar een Michelin restaurant gaat, verwacht je ook een goed restaurant.
Het is niet ons eerste Michelin restaurant, maar wat viel dit in het niets bij al die restaurants. (Ook vergeleken met restaurants zonder ster.)
Een 7 gangen menu, 1 hapje vooraf (als amuse)
Nog een extra gang oesters erbij genomen.
Het waren 7 happen, 1 hapje en 2 oesters.
Het menu was wel lekker, maar niet super of speciaal.
Het was veel te weinig!

Service was ok, maar veel te gehaast. Ons bestek werd bijna op tafel gegooid, zo snel wilden ze weer weg. Het bestek bleef maar draaien op tafel.
Het aperitiefje vooraf was erg lekker en speciaal, echter werd er bij ons veel minder ingeschonken dan bij een andere tafel (ook andere serveerster) Zo ook met de wijnen. Ik vind dat dit niet mag gebeuren.
De een is ook wat beleefder dan de ander en vraagt wel of we wat te drinken willen als de glazen leeg zijn.

Kortom, weinig eten, weinig service.
Ik snap niet waarom dit restaurant een ster heeft. Er zijn vele restaurants die meer sterwaardig zijn dan dit restaurant.
S. D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Dit is een sterrenrestaurant, dus we hadden hogere verwachtingen. We hadden gelezen dat de hoeveelheden minimaal waren, maar we dachten, dat is vaak zo bij een sterrenrestaurant. We hadden een 7 gangenmenu, dus dat moest voldoende zijn. Voor de zekerheid namen we oesters als extra gang. Jammer genoeg hebben we oesters elders lekkerder gegeten. De service en het eten waren minder dan bij menig restaurant. Aan beide kanten werd uitgeserveerd en afgeruimd. We zaten aan een vrijstaande ronde tafel, dus het was niet zo dat de bediening er niet bij kon. Het lag eraan wat ze makkelijker vonden. Normaal vinden we dat geen probleem, maar je verwacht toch anders in een sterrenrestaurant. Je moest ook afwachten wie je wijn inschonk, de ene ober was een stuk royaler dan zijn vrouwelijke collega. De avond begon eigenlijk goed met een lekker aperatiefje en een amuse. 1e gang was lekker en mooi opgemaakt. Daarna ging het bergafwaarts. Ganzenlever leek op een stukje leverworst. Visfilet was qua smaak ok, maar qua opmaak zag het er niet aantrekkelijk uit. Aan het einde hadden we geen voldaan gevoel, en hadden nog honger. Al met al, een teleurstellende avond.
Renée M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Hangjongeren buiten waardoor je uitgescholden word (vrienden van de afwasser die naar buiten loopt) is nogal een minpunt. Helemaal als er vervolgens enorm lacherig word gedaan als je dit aangeeft bij het personeel... je betaald toch voor de beleving die nogal te wensen overlaat
Eten was prima, toetje was super
Christa N.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Via een Kras-arrangement geboekt voor een zeven-gangen diner (inclusief een overnachting bij Kaatjes Residence). We vonden het eten heerlijk, wel in kleine porties (we hebben vaker gegeten bij soortgelijke restaurants en kunnen dus wel een eerlijke vergelijking maken op dat punt). De wijnen die werden geschonken bij de gangen waren lekker. De bediening vonden wij soms wat mechanisch, de uitleg over de wijnen was soms niet goed te verstaan en het geheel deed wat denken aan een lopende band.
Marctk .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijke gerechten, maar we missen wat decorum en het gevoel als klant speciaal te zijn. Door een allergie was een menu niet direct mogelijk, maar het is wel wat vervelend als je dan a la carte meer dan het dubbele betaald voor 4 gerechten tov een 7 gangen menu. Laat staan als je dan vervolgens hoort dat de rest van het testaurant via Kras of Groupon nog een stuk minder betaalde. Het verrassingsmenu is ons ook helaas niet aangeboden. De gerechten die we hadden waren heerlijk, dus conclusie: boek via Kras voor 50 euro een geweldig lekker restaurant, maar ga vooral niet zelf reserveren.
Pnjl .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk ontspannen avond gehad. Gastvrije, vlotte bediening. We kwamen met twee jonge tieners en daar ging het personeel erg leuk mee om; ze werden als volwaardige klanten behandeld. Leuke en bijzondere amuses, paar heel fijne gerechten (al waren die minder spannend).
Heel relaxt om daarna in het naastgelegen appartement te kunnen slapen; lekker en luxe ontbijt gehad in de Résidence.
Voor herhaling vatbaar!
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Gekozen voor het 6 gangen diner met wijn arrangement, na twee amuses begonnen met een tartaar van zalm, heerlijke zachte smaak, redelijk passende wijn er bij. De pate van gevogelte op een dun plakje ganzen borst; pate was goed maar de ganzenborst , hoe dun ook, was veel te overheersend, de geserveerde wijn (uit Portugal?) erbij was de matigste van de avond. Koolvis met linzen had een vlakke smaak wel heerlijke wijn er bij (een Pinot gris). Broodjes worden niet automatisch geserveerd maar moet je om vragen. Volgende gerechtje was buikspek met cantharel saus en gefrituurde zuurkool was heerlijk zo ook de wijn.
Als main werd ganzenborst file geserveerd met portsaus en mousse van Aubergine, allemaal erg lekker, de wijn was redelijk. Kaas keuze was goed inclusief de port. Alles afgesloten met een heerlijk kop koffie met Cognac. Slapen was goed in het bijpassende hotel inclusief het ontbijt met allerlei heerlijk hapjes!
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Onderstaande betref ons diner bij Kaatje bij de Sluis op 13 november 2015.

Het eerste wat opviel bij het betreden van het restaurant was een kaal interieur, met een overvloedig aantal kleine houtfineer-tafeltjes zonder tafelkleed, slechts gescheiden van de “buren”door een schouderhoog wandje. Ik zat dan ook dichter bij mijn “buurman” dan bij mijn tafelgenote, dus geen privacy. In deze setting, die ik eerder associeer met een fastfood restaurant, was het ook niet mogelijk om rechts uit te serveren en links af te ruimen.

We hadden gereserveerd voor het 6 gangen verrassingsmenu. Het eerste uur hebben we ons moeten redden met ons aperitiefje en enkele amuses. Omdat we inmiddels aardig trek ontwikkelden alvast verzocht om een broodje, helaas moesten we daar op wachten tot de eerste officiële gang. Gang is overigens een ruim begrip, want de porties waren niet echt veel groter dan de amuses, maar uitzonderingen daar gelaten wel erg smakelijk. Bij de tweede gang nog maar een broodje bijgebedeld om toch maar een bodempje te creëren. Dit menu kon overigens nog uitgebreid worden met oesters(niet genomen), gebakken ganzenlever(door de kok vergeten!) en kaas(ons niet aangeboden). De vergeten ganzenlever behoorde op een klein gansgerechtje en werd ons nagebracht op een mini schoteltje nadat het gerechtje al op was, mosterd na de maaltijd, jammer.
Een van de gerechtjes die opviel in negatieve zin, was een klein blokje koolvis, inderdaad waar de vissticks van gemaakt worden, op een bedje van linzen, kraak noch smaak.
Wat verder nog opviel was een gemis van herkenbare aanwezigheid van groente, toch een belangrijk ingrediënt voor een evenwichtige maaltijd.

Bijgaand hadden we voor het bijpassende wijnarrangement gekozen en wel in de chauffeurs versie omdat 6 glazen per persoon echt teveel van het goede is. Vooral de rode wijnen een Languedoc-en een Rhônewijntje stelden ons erg teleur, terwijl de dessertwijn duidelijk “zoet” miste om het dessert, een theelepel ijs vergezeld van wat harde brokjes, aan te vullen.

Dat we slechts halve glazen wijn bij onze gerechtjes geserveerd kregen kwam goed uit, want na de eerste gang, zat de vaart er goed in en we hadden het bestek nog niet neergelegd of ons bord werd weggenomen. De laatste wijn snel weggeklokt en vlug weer door met de volgende gang en glas.

Wij zijn speciaal voor “Kaatje” vanuit Schagen afgereisd naar Overijssel, maar we hebben vele malen positievere ervaringen opgedaan “om de hoek” bij bijv. Merlet in Schoorl en Apicius in Bakkum. Daar blijven we voortaan onze aandacht maar op richten.
Gebouw .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Met mijn schoonouders geweest. Een korte samenvatting:
Bediening: het personeel wist wat er werd geserveerd, maar het werd op een dusdanig mechanische manier verteld dat je echt niet wist wat je ging eten.
Eten: mooi, maar echt te kleine porties. Na 6-gangendiner met wijnarrangement onvoldoende gegeten.
Ambiance: prima
Grootste klacht: er werd lucht gevraagd of we wilden starten met een ''bubbeltje''. Leuk, doen we. Vervolgens de vraag of we een oestertje lekker vonden. Gezellig doen we.

Bij de afrekening bleek dat deze extraatjes niet bij de prijs van het arrangement hoorden. Vier mini-glaasjes bubbeltjes kosten dan €60, Vier maal twee oestertjes kosten dan €52. Op zich helemaal niet zoveel mis mee. Maar toen ik na het uitje contact zocht met chef-kok Harald Hovenkamp, werd doodleuk verteld dat ons ''viermaal verteld is dat deze extra's niet bij het arrangement hoorden.'' Lezer, neem van mij aan dat het ECHT NIET is verteld en dat je op deze manier min of meer voor de gek wordt gehouden. Echt een schande!! Op deze manier moet blijkbaar de omzet gehaald worden. Dat kan echt niet. Uiteindelijk zal Kaatje bedrogen uitkomen, want op den duur keert dit zich tegen het restaurant. Net zo goed als alle Kras-arrangementen.
Ton O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
We hebben niet lekker gegeten, maar fantastisch gesnoept. De gerechtjes waren heerlijk en goed gecombineerd met wijn-arrangement. Super!
Het ontbijt was overweldigend, nog nooit zo'n privé geserveerd met diverse lekkernijen begin van de dag gehad. In een woord superdepuper!!!