Kaatje bij de Sluis

Brouwerstraat 20 8356 DV Blokzijl Nederland Kaart

Over het restaurant Kaatje bij de Sluis

Op 17 november 2014 bekroond met één Michelinster!

Aan beide zijden van de ophaalbrug en de sluis, in het historische stadje Blokzijl, vindt u Restaurant & Residence Kaatje bij de Sluis.

Kaatje bij de Sluis is al ruim 38 jaar een culinaire ervaring waar gastronomie, gezelligheid en sfeer zich tot een bijzonder resultaat mengen.

Laat u verleiden door de bijzondere gerechten en mooie wijnen, die wij zorgvuldig voor u ontwikkeld en ontdekt hebben.

Meer informatie over restaurant Kaatje bij de Sluis

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Kaatje bij de Sluis

Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Wij hebben zaterdag 16 juni bij Kaatje gedineerd en overnacht. Helaas zijn we alle 4 s’nachts ziek geworden. Daar s’morgens melding van gemaakt en bij thuiskomst ook via mail bericht gestuurd. Na een kleine week reactie van het restaurant. Wij waren blijkbaar de enige gasten die ergens last van hebben gehad. En alles werd ook wekelijks gecontroleerd. Dus vervelend maar niks aan te doen. Voor ons gevoel een wel erg magere reacite voor het geld dat we betaald hebben, ruim ( 1000 euro) . Voor ons dus geen bezoek meer bij Kaatje. Eens maar nooit weer
Hidde D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Kaatje bij de Sluis, wat een mooi bedrijf! Ik heb hier gisteren avond gegeten en ik heb er ontzettend genoten. De heerlijke combinaties in de gerechten, de mooie aansluitende wijnen en een prachtige ambiance! Kaatje maakt voor mij het niveau van de ster zeker waar. Ik vind mezelf vaak kieskeurig als ik uiteten ben, maar hier ontbreekt het nergens aan. De bediening is goed en ze hebben verstand van wat ze doen. Zeker een aanrader is de selectie kazen van de kaaswagen, dit maakte voor mij de avond echt compleet. Grote complimenten aan het personeel en ga zo door!
Sannahh .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Wij hadden een aanbieding, werden boven geplaatst, moesten meer betalen omdat menu wegens dieet werd aangepast en we vonden de porties erg klein. Bediening en aankleding is beiden kil.
Gerbert V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
We hebben hier met zijn tweeën voor veel geld gegeten en op een stronkje van 2x2 centimeter witlof na geen groente gezien. Misschien kan het iets minder Frans en iets gezonder? De heerlijke amuses laten zien dat de kok dat zou kunnen. Positief zijn de goede bediening en de heerlijke tarbot.
TuanLe .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
De 6 gerechten waren uit de kunst. Het ziet echt heel mooi uit en ze waren heerlijk. Ondanks maar 4 tafels boven vonden wij storen door de bedeining. Dat hebben wij nooit eerder ervaren bij andere Michellin restaurant.
Wij moeten ook steeds ons water zelf bij schenken. Hoe de dames de wijn inschenken, ik schaam mij diep, als ik bij jullie werk.
Een paar jaren geleden waren wij ook bij jullie geweest en wij vonden raar dat nooit tussen door aan ons werd gevraagd of alles waar wenst was en nu nog steeds niet.
Het is een opbouw commentaar. Het eten is perfect en andere zaken moeten ook perfect zijn en dat hoor bij een klasse restaurant, zoals die van jullie.
Sjonnie D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Top service, top eten. Porties waren aan de kleine kant, daar raakt de volwassen man niet van vol. Verder een geweldige ervaring. Bedankt
MP A.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Aardige bediening, heerlijk eten, verfijnde smaken en mooi opgediend. Mooi wijnarrangement met goed gevulde glazen.
Wat ons tegenviel was dat de inrichting meer bistro-achtig overkwam dan dat van een sterrenrestaurant. De tafels waren bijvoorbeeld zonder mooi gesteven tafellaken gedekt. Jammer!
Ook het tempo van ons 6- gangen diner lag erg hoog; binnen het eerste uur hadden wij de amuse en drie eerste gangen opgediend gekregen. Doordoor moesten we het wijnarrangement wat we erbij genomen hadden ook (veel te) snel opdrinken.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Kwaliteit gerechten is goed; 2 amuses is ronduit (te) karig. Overvloed aan bedienend personeel ("meisjes"), die voor een deel nog lerend zijn. Kamers in Kaatjes Résidence zijn aan opknapbeurt toe!
Ben D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Voor de 2e keer bij Kaatje te gast voor een culinaire ontdekkingstocht! Niet teleurgesteld en echt genoten van de verrassende smaak combinaties in een warme stijlvolle en toch ongedwongen ambiance aan de vooravond van Kerstmis!
Tot in 2018 Kaatje! Je klasse en aantrekkingskracht passen naadloos en tijdloos in Blokzijl!
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Een avondje bij Kaatje bij de Sluis is een speciale belevenis en de keuken en de wijnen geven samen met de prettige bediening een prachtige ervaring. We komen zeker nog een keer terug. Het was de reis uit Amsterdam meer dan waard.
Adib B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Lekker eten maar ontzettend kleine porties, ik liep na 6 gangen met honger naar buiten. Er wordt niet goed gevraagd naar allergieën en/of andere wensen. Tevens werd ons gevraagd of wij bij het hoofdgerecht gans, de lever wouden. Er werd niet vermeld dat er voor één klein stukje lever per bord 9,50 werd gerekend. Al met al niet de moeite waard voor het geld.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijke en verrassende gerechten. Ontbrak wat kleur, behalve de fraaie paddestoel als amuse.
dessert met wentelteefje en ananas erg lekker, het pepertje maakte het helemaal af
We komen zeker terug
Jo D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Het eten was weer voortreffelijk. Op 14 december ontbrak kerstsfeer volledig,dat was wel jammer.Ook was het wel wat rumoerig.Drankjes blijven aan de dure kant.Per saldo toch een fijne avond!
A.l. S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
6 gangen stuk voor stuk culinaire juweeltjes. De huiswijn hierbij is van goede kwaliteit. Bediening was prettig en informeel. Voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Heel goed gegeten Goede wijn.spijs combinatie.
Kamer goed, een goede stoel erbij is wel handig.
Sfeer in het restaurant is prima.
Ontbijt is geweldig.
M.C. H.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Bijzondere smaak combinaties, maar alleen de citroengras combinatie vond ik te dominant en de rekening ;)
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Wat een voortreffelijk restaurant.
Alles klopt: de ontvangst, de gerechtjes, de prijs, de bediening, de ontspannen sfeer...
Van harte aanbevolen!
Aart M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Voor de 3de keer bij Kaatje geboekt en was weer verrassend goed en hoog culinair niveau.
Aandachts punt blijft de acoustische hardheid van de ruimte en rumoerigheid.
Aart M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Aandachts punt blijft de acoustische hardheid van de ruimte en rumoerigheid.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Met z´n tweeen perfekt gegeten bij Kaatje, we hadden een zes gangen diner, met bijpassend wijnarrangement, met verassende wijnen ! Ron Wapstra