Kaatje bij de Sluis

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Kaatje bij de Sluis

Toine G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
voor de tweede keer ,nu met hele familie ,weer heerlijk gegeten bij Kaatje .Het menu was uitstekend,de wijnen prima en zeer vriendelijke bediening.We zoeken naar een aanleiding om weer terug te komen.
Willliam P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Nick S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Erg genoten van het eten en de service bij Kaatje aan de sluis. We werden vriendelijk ontvangen en behandeld als koning en koningin. De sfeer was goed door de gezelligheid, verschillende mensen en aankleding van het restaurant. De gastheren en dames waren beleeft en snel. De smaken combinaties waren stabiel, mooi in balans en de bijpassende wijnen waren voortreffelijk. Kortom: echt een aanrader!
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
We werden op een prettige en persoonlijke manier ontvangen. Het 6 gangen diner was geweldig: voortreffelijk van smaak, goede porties en mooi op elkaar afgestemd. Het BOB arrangement (halve glazen wij per gang) was ook bijzonder goed!
Aanvankelijk was het wat koud, maar toen we er een opmerking over maakten, werd er adequaat gereageerd en werd het warmer in de ruimte.
Voor herhaling vatbaar!
jos V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Van begin tot eind perfect! een fantastische belevenis op culinair gebied. Ook het verblijf in de residence met het verrassende ontbijt was onvergetelijk.
Marieke I.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten bij Kaatje. Was de eerste keer voor ons. Gerechtjes perfect op smaak, alleen wel érg kleine porties allemaal. De 2 heren van ons gezelschap hadden niet genoeg gehad als ze niet de extra kaasplank zouden hebben besteld. En dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Als je een 6-gangen menu krijgt, zou dat voldoende moeten zijn. Maar vooral het stukje vlees dat we kregen (overigens heel goed gemaakt, net als alle gerechten, daar hebben we echt niks op aan te merken) was miniem.
Het wijnarrangement was goed. De wijnen werden goed uitgelegd en pasten goed bij de verschillende gerechten. Waarom die prijzen alleen zo vreselijk hoog moeten zijn (EUR 12,50 voor een glas prosecco bijvoorbeeld en EUR 27 voor 3 koffie met bonbons), begrijpen we niet goed. Volgens ons was hier de verhouding zoek. Maar nogmaals: op de kwaliteit niets aan te merken. Daarvoor zouden we graag terugkomen!
Rosalie M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Wanneer je vegetariër bent is er niks wat speciaal voor jou gemaakt wordt. Alle gerechten die ik kreeg was het voedsel dat naast het stukje vlees of vis op het bord lag van mijn familie. Voor een restaurant als Kaatje had ik hier juist bijzonderheden (iets speciaals) verwacht, maar ook vooral de moeite verwacht die er voor gedaan moet worden. Mijn hoofdgerecht bestond bijvoorbeeld uit schuim met verschillende champignons met walnoot. Wat ook naast het stukje vlees lag van m'n schoonouders. Over de smaak niks dan goeds.
dietmar W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Bijzonder vriendelijke ontvangst. Zeer goede kwaliteit eten. Echt een leuk avondje uit. Ook overnachting was super met de volgende ochtend een heerlijk ontbijt. Ook dat was weer een feestje.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Op 29/30 augustus 2017 heb ik mijn vrouw een arrangement bij Kaatje cadeau gedaan, bestaande uit een viergangenmenu, overnachting plus uitgebreide ‘degustationontbijt’. Dit is op een grote teleurstelling uitgelopen.
De grote woorden waarmee dit 15 gangen ‘verrassingsontbijt’ wordt aangeprezen, beloofden veel maar bleken volstrekt misplaatst. De eerste gang bleek één plakje tomaat te zijn, net zoals een beetje jam een gang was en ook twee miezerige stukjes kaas. De eimousse, ook een gang, was geen verrassing want die was de avond tevoren al als amuse bij het diner geserveerd. De schamele twee aardbeien (gehalveerd), ook een gang (!), kwamen uit de koelkast waardoor ze te koud waren en elke smaak misten.
Bij aanvang van het ontbijt toen zij voor het eerst de kaart te zien kreeg, heeft zij de medewerker gezegd geen vlees te willen. Haar werd botweg verteld dat dit jammer was, maar dat daar niets voor in de plaats zou komen: had zij eerder moeten melden, namelijk de avond tevoren toen naar haar wensen voor het diner werd gevraagd. Dat daarmee ook het ontbijt bedoeld wordt, werd niet duidelijk gemaakt. Een aantal ´gangen´ verviel dus, zonder dat daar iets voor in de plaats kwam. Zo zou ik door kunnen gaan, het is te droef voor woorden.
Een schriftelijke klacht daarover werd eerst niet beantwoord, en vervolgens na een reminder, stereotiep afgedaan. Ik kan dit niet anders zien dan als ordinaire geldklopperij. Pretenties te over maar de verhouding prijs/kwaliteit is ver te zoeken.
Krista V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Prima gegeten bij kaatje! Service was vriendelijk en netjes en weer meerdere bijzondere gerechten gegeten. In vergelijk met andere sterren restaurants vonden we dit niet de beste die er is maar leuk dat we een keer geweest zijn!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Wij kwamen hier via een aanbieding van Groupon en wisten niet goed wat te verwachten. Zouden we een aangepast menu krijgen, zoals bij zoveel restaurants die Grouponklanten als tweederangs behandelen? Gelukkig was dit niet zo! Het 7-gangen menu was voortreffelijk, de tijd tussen de gangen precies goed en de bediening erg aardig en behulpzaam. Aan het begin misschien wat formeel, maar naarmate de avond vorderde kon er af en toe een grapje af, wat we erg hebben gewaardeerd. Klein minpunt: we zaten regelmatig met lege glazen, er had wat vaker gevraagd mogen worden of we nog wat wilden drinken. We hebben al met al een heerlijke avond gehad!
Charles K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Met een Groupon gereserveerd. Kosten 178 euro.
Ter plekke met vier mensen elk twee glazen huiswijn, wat water, koffie na en een drietal kaasplankjes genomen omdat het menu niet echt vulde. Na betalen: 223 euro.schofterige prijzen:
Koffie met drie stukjes chocola: 12 euro!!!!
Let goed op je groupon reservering... in het weekend braagt men 50 euro toeslag voor vier personen!
Schofterig brutale tarieven.
Hongerig gevoel na afloop.
Waar blijft het hoofdgerecht? Dat is nooit gekomen. Kaasplankje 18 euro !
400 euro.. voor een hongerig gevoel na afloop.
Bedrog.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Na een dagje Zwolle en de Weerribben lekker eten en slapen bij Kaatje. Een hele verrassing. De ontvangst in de “Residence” was keurig. Bij de reservering werd vriendelijk gevraagd, in het restaurant passende kleding aan te trekken. Onze tafel was geplaatst in de hoek en wij hadden een prachtig uitzicht. Ook die meneer met de korte broek en zijn vrolijke hemd met korte mouwen, maakte bij ons het gevoel los dat wij wat overdressed waren. Zeker een vaste gast die men niet durfde te verwijderen.
Wij kozen voor het vier gangen verrassingsmenu. Wij kozen ook voor het bijpassende wijnarrangement. Het was werkelijk verrukkelijk. De ree peper uit de Weerribben stak de kroon. Wij sloten af met een prachtig dessert van vruchtjes, mousses en sorbetijs en met een glas Muscat d’Asti. De bediening was vriendelijk, al waren de tussenpozen tussen de gerechten redelijk lang. Een prima avond.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Prima zittende stoelen aan houten tafels. Zachte Franse muziek op de achtergrond. Beetje formele ontvangst.
We hadden gekozen voor een 7-gangen menu en alvorens te beginnen met het bijpassende wijnarrangement namen we eerst een glas Italiaanse Soave.

Amuse:
Crème van verse geitenkaas met salade van gele biet en tijm, bietensap en een krokantje van rode biet.

1e gerecht:
Gemarineerde zalmfilet ‘gravad lax’ met dille, mosterdmayonaise en asperges.
Daarbij dronken we een glas witte 2015 Svelato Falanghina uit Campania Italië. Goede combinatie. Niet echt spannend.

2e gerecht:
Paté van gevogelte met duindoornbes, salade van venkel, gekarameliseerde walnoot en zacht gerookte gans.
Wat ons betreft het toppunt van de avond. Heerlijk subtiele rooksmaak en een zalige paté onderin het kokertje van krokante venkel.
Daarbij dronken we alweer een glas witte wijn, een 2013 Trimbach Pinot Gris uit de Elzas, Frankrijk

3e gerecht:
Gestoomde mousse van snoek met peterselie, fregula (een soort pastabolletjes), citroensaus en gepofte zwarte rijst.
Niet echt meer herkenbaar als snoek, wel een lichte vissmaak op de achtergrond van de mousse. Krokant gepofte rijst was lekker als tegenhanger van de zachte pasta en mousse.
Hierbij alweer en glas witte wijn, dit keer een 2015 Laurenz Five Fine Wine Grüner Veltliner uit Kamptal, Oostenrijk.

4e gerecht:
Gebakken scholfilet met saus van vadouvan (gefermenteerde) kruiden, en in beurre noisette gebakken bloemkool.
Lekker. Niet echt speciaal.
Weer een glas witte wijn erbij. Dit keer een 2015 Mas des Bressades, Rousanne Marsanne Grenache Blanc, Costières de Nimes uit Frankrijk.

5e gerecht:
Filet van ree en reepeper uit de Weerribben, wortel uit de oven met een geroosterde lente-ui en saus van citroengras. Goed bereide reefilet en vooral een erg lekkere reepeper.
Hierbij een glas lichte rode wijn: 2014 Manz Spätburgunder uit Rheinhessen, Duitsland.

6e gerecht:
Een kaasplankje met daarbij 2 soorten compote en een appel-radijs-krokantje en een soort kleine muffins.
Daarbij een bijna naar port smakende rode wijn: Solera 1954, bodega De Muller uit Taragona, Spanje.

7e gerecht:
Het (erg zoete) dessert. Rabarber met roomijs van dragon, polderkoninkjes (aardbei), witte chocolade en een Champagne dressing.
Ook hierbij een lekker fris-zoete licht mousserende dessertwijn: 2015 Bricco Riella, Moscato d’asti uit Italië.

We besloten het hierbij te laten.
Lekker gegeten en hoewel sommige gerechten soms een beetje gedateerd zijn en niet echt spannend of vernieuwend zijn, is Kaatje bij de Sluis al jarenlang een terechte bezitter van een Michelinster, met vriendelijk en kundig personeel.
Een leuk restaurant in een prachtige omgeving. De moeite waard om een keer te bezoeken.
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Voortreffelijk gegeten onder het genot van heerlijke wijnen. Jammer dat er alleen zo lang gewacht wordt met het serveren van de gerechten tussen de gangen door kanjer een hele zit... op een gegeven moment werden we moe van t wachten en het zitten... bedankt voor een gezellige avond. Hoogtepunt voor ons waren de kazen
jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten! Vriendelijke service met passie voor het vak! Ook gerechten zagen er waanzinnig mooi uit en klopte qua smaak! Enige verbeterpunt wat ik zou kunnen meegeven is dat de kaaswagen de hele avond naast ons tafeltje stond (midden van de zaak). Ik begrijp de plek omdat het natuurlijk een geweldige presentatie is maar de geur komt de beleving van zowel wijn als spijs gedurende de hele avond niet ten goede
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wij zijn hier geweest op een zaterdagavond. Het was een drukke avond, maar niet vol. De benedenverdieping was vol gereserveerd.

Wat wij misten was de passie voor het eten en drinken en gevoel voor gastvrijheid. We hebben halverwege aangegeven dat de gerechten elkaar wel erg snel opvolgden en dat we wat pauze wilden tussen de gerechten. Maar het volgende gerecht stond in een mum van tijd voor de neus. De wijnen werden ingeschonken en er werd een ingestudeerd riedeltje opgezegd. Als je iets verder vroeg naar bijvoorbeeld waarom deze wijn bij dit gerecht, dan moest dat even gevraagd worden. De uitleg die kwam was een verdraaiing van de tekst die daarvoor was opgezegd. Het enthousiasme miste.
Waar je bij andere restaurants een avondje uit bent, had ik hier het gevoel vooral te moeten eten en drinken en weer door te schuiven naar de volgende gang. Niet helemaal wat ik van een restaurant verwacht, ster of geen ster.

Alle gerechten uit het menu waren goed en smaakvol. Het wijnarrangement was aan de prijs, maar de wijnen waren ook goed. Nu nog de link en iets minder me een nummer laten voelen, dan wordt 1+1 misschien wel 3.
Tinus K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Kwaliteit van de gerechten: uitmuntend!
Elk gerecht is een wonder waar je vesteld van zult staan.
Ze hadden heerlijke contrasten in textuur en smaak. Alle zoutige en vettige hapjes hadden telkens een fruitig zure tegenhanger op het bord. Smeuïge gerechten hadden een krokantje erbij. Het was perfect.
De wijnen waren ook erg goed.

tip1: Leg je koelkast vol gezien je waarschijnlijk met honger naar huis gaat. Je kunt ook van tevoren wat eten.
tip2: Neem een kussentje mee. Het comfort van je zetel is als die van een kerkbankje.
Thea H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Ik heb vanavond in dit Restaurant gegeten. Het was in 1 woord GEWELDIG.
Bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen door de gastheer.
Ik had totaal geen idee wat er er van kon verwachten maar het was een erg gezellige avond.
De smaken van de gerechten goed op elkaar afgestemd. Een Michelin ster waardig.
Na de 6 gangen precies genoeg gegeten.
Aangezien wij nog 1.5 uur moesten rijden geen wijn voor ons maar water.
Na afloop nog een kopje koffie met heerlijke huisgemaakte bonbons.
Een ervaring die ik niet had willen missen.
Elma S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Via Groupon bon gegeten. Duidelijk een aangepast menu maar vooral het feit dat de bijkomende kosten 2x zo hoog uitvielen als de kosten van de bon, zonder dat dit vermeld werd, is schandalig en een domper op een mooie avond. Eens maar nooit weer. Niet Michelin waardig.