Kaatje bij de Sluis

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Anna D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Wij kwamen hier via een aanbieding van Groupon en wisten niet goed wat te verwachten. Zouden we een aangepast menu krijgen, zoals bij zoveel restaurants die Grouponklanten als tweederangs behandelen? Gelukkig was dit niet zo! Het 7-gangen menu was voortreffelijk, de tijd tussen de gangen precies goed en de bediening erg aardig en behulpzaam. Aan het begin misschien wat formeel, maar naarmate de avond vorderde kon er af en toe een grapje af, wat we erg hebben gewaardeerd. Klein minpunt: we zaten regelmatig met lege glazen, er had wat vaker gevraagd mogen worden of we nog wat wilden drinken. We hebben al met al een heerlijke avond gehad!
Charles K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Met een Groupon gereserveerd. Kosten 178 euro.
Ter plekke met vier mensen elk twee glazen huiswijn, wat water, koffie na en een drietal kaasplankjes genomen omdat het menu niet echt vulde. Na betalen: 223 euro.schofterige prijzen:
Koffie met drie stukjes chocola: 12 euro!!!!
Let goed op je groupon reservering... in het weekend braagt men 50 euro toeslag voor vier personen!
Schofterig brutale tarieven.
Hongerig gevoel na afloop.
Waar blijft het hoofdgerecht? Dat is nooit gekomen. Kaasplankje 18 euro !
400 euro.. voor een hongerig gevoel na afloop.
Bedrog.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Na een dagje Zwolle en de Weerribben lekker eten en slapen bij Kaatje. Een hele verrassing. De ontvangst in de “Residence” was keurig. Bij de reservering werd vriendelijk gevraagd, in het restaurant passende kleding aan te trekken. Onze tafel was geplaatst in de hoek en wij hadden een prachtig uitzicht. Ook die meneer met de korte broek en zijn vrolijke hemd met korte mouwen, maakte bij ons het gevoel los dat wij wat overdressed waren. Zeker een vaste gast die men niet durfde te verwijderen.
Wij kozen voor het vier gangen verrassingsmenu. Wij kozen ook voor het bijpassende wijnarrangement. Het was werkelijk verrukkelijk. De ree peper uit de Weerribben stak de kroon. Wij sloten af met een prachtig dessert van vruchtjes, mousses en sorbetijs en met een glas Muscat d’Asti. De bediening was vriendelijk, al waren de tussenpozen tussen de gerechten redelijk lang. Een prima avond.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Prima zittende stoelen aan houten tafels. Zachte Franse muziek op de achtergrond. Beetje formele ontvangst.
We hadden gekozen voor een 7-gangen menu en alvorens te beginnen met het bijpassende wijnarrangement namen we eerst een glas Italiaanse Soave.

Amuse:
Crème van verse geitenkaas met salade van gele biet en tijm, bietensap en een krokantje van rode biet.

1e gerecht:
Gemarineerde zalmfilet ‘gravad lax’ met dille, mosterdmayonaise en asperges.
Daarbij dronken we een glas witte 2015 Svelato Falanghina uit Campania Italië. Goede combinatie. Niet echt spannend.

2e gerecht:
Paté van gevogelte met duindoornbes, salade van venkel, gekarameliseerde walnoot en zacht gerookte gans.
Wat ons betreft het toppunt van de avond. Heerlijk subtiele rooksmaak en een zalige paté onderin het kokertje van krokante venkel.
Daarbij dronken we alweer een glas witte wijn, een 2013 Trimbach Pinot Gris uit de Elzas, Frankrijk

3e gerecht:
Gestoomde mousse van snoek met peterselie, fregula (een soort pastabolletjes), citroensaus en gepofte zwarte rijst.
Niet echt meer herkenbaar als snoek, wel een lichte vissmaak op de achtergrond van de mousse. Krokant gepofte rijst was lekker als tegenhanger van de zachte pasta en mousse.
Hierbij alweer en glas witte wijn, dit keer een 2015 Laurenz Five Fine Wine Grüner Veltliner uit Kamptal, Oostenrijk.

4e gerecht:
Gebakken scholfilet met saus van vadouvan (gefermenteerde) kruiden, en in beurre noisette gebakken bloemkool.
Lekker. Niet echt speciaal.
Weer een glas witte wijn erbij. Dit keer een 2015 Mas des Bressades, Rousanne Marsanne Grenache Blanc, Costières de Nimes uit Frankrijk.

5e gerecht:
Filet van ree en reepeper uit de Weerribben, wortel uit de oven met een geroosterde lente-ui en saus van citroengras. Goed bereide reefilet en vooral een erg lekkere reepeper.
Hierbij een glas lichte rode wijn: 2014 Manz Spätburgunder uit Rheinhessen, Duitsland.

6e gerecht:
Een kaasplankje met daarbij 2 soorten compote en een appel-radijs-krokantje en een soort kleine muffins.
Daarbij een bijna naar port smakende rode wijn: Solera 1954, bodega De Muller uit Taragona, Spanje.

7e gerecht:
Het (erg zoete) dessert. Rabarber met roomijs van dragon, polderkoninkjes (aardbei), witte chocolade en een Champagne dressing.
Ook hierbij een lekker fris-zoete licht mousserende dessertwijn: 2015 Bricco Riella, Moscato d’asti uit Italië.

We besloten het hierbij te laten.
Lekker gegeten en hoewel sommige gerechten soms een beetje gedateerd zijn en niet echt spannend of vernieuwend zijn, is Kaatje bij de Sluis al jarenlang een terechte bezitter van een Michelinster, met vriendelijk en kundig personeel.
Een leuk restaurant in een prachtige omgeving. De moeite waard om een keer te bezoeken.
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Voortreffelijk gegeten onder het genot van heerlijke wijnen. Jammer dat er alleen zo lang gewacht wordt met het serveren van de gerechten tussen de gangen door kanjer een hele zit... op een gegeven moment werden we moe van t wachten en het zitten... bedankt voor een gezellige avond. Hoogtepunt voor ons waren de kazen
jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten! Vriendelijke service met passie voor het vak! Ook gerechten zagen er waanzinnig mooi uit en klopte qua smaak! Enige verbeterpunt wat ik zou kunnen meegeven is dat de kaaswagen de hele avond naast ons tafeltje stond (midden van de zaak). Ik begrijp de plek omdat het natuurlijk een geweldige presentatie is maar de geur komt de beleving van zowel wijn als spijs gedurende de hele avond niet ten goede
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wij zijn hier geweest op een zaterdagavond. Het was een drukke avond, maar niet vol. De benedenverdieping was vol gereserveerd.

Wat wij misten was de passie voor het eten en drinken en gevoel voor gastvrijheid. We hebben halverwege aangegeven dat de gerechten elkaar wel erg snel opvolgden en dat we wat pauze wilden tussen de gerechten. Maar het volgende gerecht stond in een mum van tijd voor de neus. De wijnen werden ingeschonken en er werd een ingestudeerd riedeltje opgezegd. Als je iets verder vroeg naar bijvoorbeeld waarom deze wijn bij dit gerecht, dan moest dat even gevraagd worden. De uitleg die kwam was een verdraaiing van de tekst die daarvoor was opgezegd. Het enthousiasme miste.
Waar je bij andere restaurants een avondje uit bent, had ik hier het gevoel vooral te moeten eten en drinken en weer door te schuiven naar de volgende gang. Niet helemaal wat ik van een restaurant verwacht, ster of geen ster.

Alle gerechten uit het menu waren goed en smaakvol. Het wijnarrangement was aan de prijs, maar de wijnen waren ook goed. Nu nog de link en iets minder me een nummer laten voelen, dan wordt 1+1 misschien wel 3.
Tinus K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Kwaliteit van de gerechten: uitmuntend!
Elk gerecht is een wonder waar je vesteld van zult staan.
Ze hadden heerlijke contrasten in textuur en smaak. Alle zoutige en vettige hapjes hadden telkens een fruitig zure tegenhanger op het bord. Smeuïge gerechten hadden een krokantje erbij. Het was perfect.
De wijnen waren ook erg goed.

tip1: Leg je koelkast vol gezien je waarschijnlijk met honger naar huis gaat. Je kunt ook van tevoren wat eten.
tip2: Neem een kussentje mee. Het comfort van je zetel is als die van een kerkbankje.
Thea H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Ik heb vanavond in dit Restaurant gegeten. Het was in 1 woord GEWELDIG.
Bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen door de gastheer.
Ik had totaal geen idee wat er er van kon verwachten maar het was een erg gezellige avond.
De smaken van de gerechten goed op elkaar afgestemd. Een Michelin ster waardig.
Na de 6 gangen precies genoeg gegeten.
Aangezien wij nog 1.5 uur moesten rijden geen wijn voor ons maar water.
Na afloop nog een kopje koffie met heerlijke huisgemaakte bonbons.
Een ervaring die ik niet had willen missen.
Elma S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Via Groupon bon gegeten. Duidelijk een aangepast menu maar vooral het feit dat de bijkomende kosten 2x zo hoog uitvielen als de kosten van de bon, zonder dat dit vermeld werd, is schandalig en een domper op een mooie avond. Eens maar nooit weer. Niet Michelin waardig.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Matig. Iets anders kan ik er niet van maken. 7-gangendiner met erg kleine, soms zeer smakelijke gangen. Verrassing en raffinement ontbreekt en drie gangen echt te zout. Wijnarrangement was goed maar ook een paar kleine missers qua aansluiting bij de specifieke smaken van sommige gangen. Een madeira mousse is misschien moeilijk maar wijn sloeg hierbij volledig dood. Aankleding is aardig maar beetje obligaat. Bediening correct maar afstandelijk en aangeleerd.
Koffie en chocolade zeer matig. Persoonlijk had ik meer verwacht van een Michelin ster restaurant. Total beleving valt tegen voor zo'n prijsniveau
Klaus M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Dit bezoek ontstond uit vele toevalligheden. a.) omdat wij op zondag in Zwolle moesten zijn en b.) omdat het 7 gangen diner regelmatig op vakantieveilingen staat. Ik ben wel sceptisch over zulke sites, maar ik wilde dit niet aan mij voorbij laten gaan en het och eens proberen. Eerst nog een budget voor mijzelf gezet. En ja, in plaats voor 190.- Euro het menu voor twee personen voor 110.- Euro gekregen. Meteen gereserveerd (ging heel goed) en wel nog 10.- Euro p.p. weekendtoeslag betaald. Maar altijd nog 60 Euro goedkoper. Ik was heel benieuwd, wat dit voor een Michelinster restaurant is, dat op een veilingsite het menu aanbiedt en dan ook nog bij de reservering aangeeft: "Wij stellen correcte kleding zeer op prijs." Wat is precies correcte kleding? Als iemand in dit soort restaurants reserveert, zal die niet echt in een korte broek en T-Shirt binnenkomen. En als iemand dat wel doet? Waar zit het probleem? Naar mijn mening zal ieder zich op zijn gemak moeten kunnen voelen. Daarvan afgezien, vinden wij, dat het restaurant met dit "kledingadvies" haar gasten onderschat en daarmee ook zichzelf. Dat wordt ook niet in de twee drie sterren restaurants van Nederland gevraagd. In ieder geval werden wij hartelijk welkom geheten in het toch kleine en gemoedelijke restaurant. Heel klassiek ingericht incl. vloerbedekking met leuke schilderijen aan de muur. In plaats van een aperitief zijn wij meteen met een fles Chenin blanc 2012 "Signature" Jean Daneel (70.- Euro) begonnen. Wij kregen ook de aanbieding om het menu met een gang uit te breiden met een Lasagne van Canadese kreeft met een bisque. Graag zelfs en die was ook heel erg lekker. Apropos lekker: Het menu was goed met soms verwarring in de smaak. Het gerecht met garnalen, courgette, zappho's en hennep was heel zout, lastig. Voor het hoofdgerecht zijn wij aan de rode wijn begonnen: 2014 Pinot Noir, Marlborough Wairau River (50.-) Na het hoofdgerecht ook nog wat kaas besteld. En daar komt een grote MAAR: Voor een kaasplateau, die niet echt speciaal was, betaal ik 18,50 en voor en geweldig gerecht met kreeft 13,50.-. Daar klopt de verhouding echt niet. Als het kaas van Affineur Bernard Antony is zou ik niets zeggen. Dat zijn zo een klein aantal minpuntjes geweest, die de avond niet slechter maakten. Wij hebben genoten van een goed diner, goede wijnen en een erg vriendelijke bediening. 1 Michelinster? Jazeker, maar deze moet dan veel meer restaurants krijgen. De grens tussen een ster hebben en niet hebben is soms heel klein of niet aanwezig. Dat is de grond, waarom ik dan toch liever in een kwalitatief goed restaurant ga, waar niet om correcte kleding gevraagd word en het menu het niet slechter doet. De rekening voor de hele avond was 362,50 Euro incl. twee zeven gangen menu met toeslag, extra kreeften lasagne voor twee, twee fles wijn, twee extra glazen wijn, twee fles water, kaas en koffie/thee met friandises. Ok! Keuken: In principe aanbevelenswaardig met af en toe zwakke punten
Bjartur S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
De deur gaat klokslag 18.00 uur open. Dus als je om 18.00 uur hebt gereserveerd moet je ook geen minuut eerder komen.
Het eten (7 gangen menu) was goed, maar de porties erg klein. Sommige gerechten soms wel wat hoog op smaak (te zout). Het personeel doet er alles aan om extra gangen en extra drankjes te verkopen. Zo kan het zijn dat een minuscuul plakje ganzenlever bij de kwartel zo maar € 10,= pp kost. Een extra kaasplankje (met mooie kazen, dat wel) kost zo'n € 18,50.
Het pand is klein en een deel van de gasten wordt tussen schotjes dicht op elkaar gezet. Gelukkig zat er naast ons niemand maar anders zijn de gesprekken zeker niet privé. Door de krappe opstelling was ook een correcte bediening niet goed mogelijk. Een sterrenrestaurant onwaardig. Vervelend was ook dat het personeel steeds vlak achter mij langs liep; telkens met een zachte windvlaag, kortom storend.
Eigenlijk had ik niet het idee dat de gast centraal stond die tegen een afgesproken prijs een plezierige avond wordt bezorgd maar dat de eenmaal binnen gehaalde klant zo veel mogelijk moet worden uitgebuit. Jammer!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Ik ging er sceptisch naar toe vanwege de negatieve opmerkingen.
Wij hadden ook de bon van kras met ontbijt.
Ik kan alleen maar lof uitbrengen voor het team van Kaatje.
De porties waren goed en zalig.
Ontbijt een culinaire verrassing.
Kamer super.
Wijnarrangement 7 glazen voor 56 euro halve porties waren ruim en voor 28 euro.
Kaatje wij hopen ieder jaar te kunnen terugkomen.
Als iemand dit niet goed vind, dan ben je nergens tevreden over.
fijneter .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door de gastheer met een persoonlijke aanpak.
Bij aankomst een glas champagne besteld mede op aanraden van de gastheer. Vind het buiten proporties dat dit glas 30 euro heeft gekost. Bij een glas Fonseca van 20 jaar werd wel gezegd dat deze hoger in prijs ligt (19,50 euro) maar bij een glas champagne van 30 euro niet. Beetje naar gevoel aan overgehouden.
Eten was lekker, maar weinig uitgesproken smaken of verrassingen.
Helaas was de gastheer na 3/4 avond niet meer aanwezig en lag de bediening in handen van de dames die met te veel standaard zinnetjes de avond tot een eind brachten.
Eerlijk gezegd had ik meer verwacht van deze avond.
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Dit restaurant maakt het bezit van haar Michelinster volkomen waar! Na de weliswaar niet zo verrassende 3 amuses was ons eerste gerecht van het 7-gangen Chef's menu er wel degelijk een met wel heel verrassende en verrukkelijke smaakcombinaties: een carpaccio van Hollandse nieuwe haring, heel dun gesneden plakjes haring met daarover schuim van mierikswortel, basilicum, kleine stukjes groene appel en snippers bottarga (gedroogd viskuit). De volgende 6 gerechten waren zonder uitzondering alle van hoge kwaliteit en met creatieve smaakcombinaties. Dit waren, zonder verdere specifieke omschrijving: gevogelte-paté, zalm, snoekbaars, lamsnek (bijzonder lekker), kwartel met een voortreffelijk gebakken foie gras en als laatste een dessert-combinatie. Daarbij klassieke Franse wijnen, een pinot gris uit de Elzas en een pinot noir uit de Bourgogne à € 8.- per glas. De – overigens heel goede – prosecco als apéritief was met € 12,50 wel behoorlijk aan de prijs. Bij de koffie tenslotte nog heerlijke en bijzondere bonbons. De bediening was vriendelijk en heel professioneel.
Na dit voortreffelijke diner een overnachting in een stijlvolle en comfortabele hotelkamer in Kaatjes Residence en een heel gevarieerd geserveerd dégustation-ontbijt met een grote hoeveelheid bijzondere gerechten maken dit tot een complete ervaring.
Tarjmrj .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prijs/kwaliteit verhouding is niet goed. Het eten is best oké,maar de prijs is enorm!
De porties zijn heel klein,vlees met flintertjes groente. De groente heb ik echt gemist. Broodjes die bij de gerechten geserveerd worden zijn zo zout,dat het echt niet lekker is.
Bij een aantal gerechtjes was ook het sausje behoorlijk zout.
Wij zijn meer dan 30 jaar geleden voor het eerst bij Kaatje geweest en vanaf toen zo af en toe weer gekomen. We waren echt fan. Nu niet meer!
Arno R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Dit is ook een topper hoor, wat een geweldig eten hebben ze daar. Natuurlijk werken daar TOP koks en dat proef je ook. Maar elke gang was verbluffend goed en qua smaak helemaal in balans. We hadden een 7 gangen diner, via groupon, dus het werd ook betaalbaar. Elke gang was super, maar we vonden de service wat minder, erg koude witte wijn. Toen we voorzichtig iets van vertelde werd het in eerste instantie niet echt gewaardeerd. Het decor is voor ons wat te zakelijk, je gaat ook voor de beleving. Conclusie, geweldig eten, beter kan bijna niet. DE service verdient echt een aandachtspunt.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
gedineerd bij Kaatje en overnachting gehad in de residence. wat hebben wij genoten! het 7 gangen menu van de chef was subliem. bij de kwartel nog een extra stukje gebakken ganzelever genomen en Kaasje bij de sluis samen met een heerlijke port maakten ons menu compleet. ook het ontbijt is een beleving op zich. dit was de eerste keer bij Kaatje maar zeker niet de laatste keer.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Bijna ieder jaar komen wij met onze boot in Blokzijl en dineren dan bij Kaatje.
Omdat dit bekend is, kregen wij een "grouponbon" om hier te eten.
Zo'n "kortingsbon" beperkt je uiteraard in je menukeuze, maar nu konden wij goed testen wat het verschil was. Dineren zonder of met een bon.

Nou...dat kwamen wij snel te weten. Zoals altijd kregen wij bij de bevestiging van onze reservering de vraag of er dieetwensen waren. Die gaven wij ruim vantevoren per mail door; geen suiker en zo min mogelijk koolhydraten.
De amuses waren zoet....oeps... vergeten dat u dat niet wilde. Brood werd geserveerd. Oeps.......
Toen kwamen de gerechtjes....meer een soort proeverij.....niets bijzonders....met uitzondering van de flinterdun gesneden haring....dat was een heerlijk gerechtje....de rest was redelijk standaard, hoewel de opmaak prachtig was. De eendelever leek meer op een plakje leverworst.....enfin....hier werden wij niet blij van. Behalve dan van de kazen. Die waren uitmuntend.

Wij namen uiteraard een wijnarrangement ( geen grouponbon ????)
De wijnen waren niet absoluut niet afgestemd op de gerechtjes en van een zeer matige kwaliteit. Een grote misser. Sommige wijnen verstoorden zelfs de smaak van het gerechtje. Als "grouponbon" eter kregen wij sterk het gevoel de "outcast" te zijn. Onze opmerkingen werden niet serieus genomen en snel afgedaan met de zin: " dat hebben wij zo bedacht" , waarna men zich omdraaide en wegliep. Ach..ja....het zijn toch maar die mensen met een kortingsbon.

Onze conclusie: er is een enorm verschil; met of zonder bon.
Met een naar gevoel verlieten wij het restaurant.