Kaagman & Kortekaas

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Kaagman & Kortekaas

Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Echt een geweldige ervaring om hier te eten. Alleen... moet de bediening nou na iedere gang vragen of het gesmaakt heeft? Zelfs na de koffie volgde de vraag. Hoe daar toch eens mee op, Nederlandse horeca!
kookpunten V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Niet eerder kreeg ik als vegetariër zoveel heerlijke, fantasierijke en mooie gerechten op een avond.
Wat een geweldig restaurant . Wij komen hier zeker terug.
Ger M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Vanaf de opening regelmatig gegeten zeer zeer smakelijk, prachtige combinaties bedacht elke week door de king himself Giel Kaagman met als steun Bram Kortekaas en hun voortreffelijke personeel.
Elke week een hoofdstuk uit een Stephen King roman.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Gerechten met meer dan 12 verschillende ingrediënten waardoor smaken vaak niet goed met elkaar kloppen. De gerechten zijn ook nog es klein dus waarom? Het vlees is rauw. Teveel onnodig gedoe. Jammer.
Afra D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Misschien wel het beste restaurant waar ik 2017 in Amsterdam ben geweest. No-nonsense inrichting met vrij veel licht. De gerechten zijn stuk voor stuk fantastisch. Een heerlijke plek om ongedwongen te tafelen. Bij de gerechten worden erg veel verschillende ingrediënten gebruikt - dat is al snel geforceerd, maar de combinaties waren geweldig. Wel zijn de gerechten aan de kleine kant.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Voorop gesteld: ik ben een groot bewonderaar van chefs die met max. 4 a 5 ingrediënten een memorabel gerecht op tafel kunnen zetten. Dergelijke gerechten zul je bij Kaagman en Kortekaas niet snel voorbij zien komen. Elke nieuwe gang was weer een ware orgie van smaakjes, elementjes, sausjes, schuimpjes en andere toevoegingen. Ik schrijf deze recensie twee dagen later, en ik moet eerlijk gezegd nu al hard nadenken over wat me ook weer allemaal werd voorgezet door de overigens zeer enthousiaste en attente bediening. Het toetje, denk ik dan, maar dat was meer vanwege het feit dat er 8,50 extra werd gerekend voor het aangebakken suikerbrood met een werkelijk minuscuul stukje foie gras. Ook het wijnarrangement kon helaas nimmer verrassen en maar beperkt bekoren. Kort en goed: bepaald niet de memorabele ervaring waar we op hadden gehoopt gezien eerdere lyrische recensies.
George T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Een Michelin ster waardig restaurant. Het begint bij de zeer hartelijke ontvangst. Leuke ongedwongen sfeer met zeer attent en kundig personeel. De kok Kaagman kwam regelmatig zelf aan tafel om gerechten toe te lichten, erg leuk. Ook de andere eigenaar Kortekaas kwam een paar keer langs, erg gastvrij allemaal. De gerechten waren mooi bereid en elk bord was een plaatje. De verschillende exotische ingredienten maakten de gerechten exclusief en een smakelijke belevenis. Zeker voor herhaling vatbaar ! Tot snel !!
harrie B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Eindelijk bij K&K gegeten, ook wij hadden veel lovends gehoord. En inderdaad: het eten is zeker smakelijk. Toch waren we niet dolenthousiast en dat had een aantal reden. Het eten is wat traditioneler dan we hadden verwacht, een beetje tegen de Franse keuken aan. Ik bedoel daarmee: veel rijke sauzen waar de gerechten op leunen. Bovendien leken die enigszins op elkaar doordat in drie van de vier gangen die we proefden een rooksmaak nadrukkelijk aanwezig was. Het gerecht dat met grouse was gemaakt was lekker, de rooksmaak kwam daar -zo werd me verteld- van de whiskey in de saus die denk ik ook lever bevatte. Jammer alleen dat er een kogeltje inzat, ik was daar niet voor gewaarschuwd maar het liep goed af. Verder vonden we de tong weinig smaak hebben en op casseler lijken en was het stukje heilbot dat ik als tweede gerecht kreeg wel érg miniem. Wat we vooral jammer vonden was dat er geen keuze is. Je kunt alleen bepalen hoeveel gangen je wilt. Gelukkig mochten we wel de nagerechten schrappen zodat we de vier eerste gangen konden proeven zonder 6 gangen te nemen en dat was voor ons meer dan genoeg. Maar er is geen keuze tussen vis /vlees/vegetarisch per gang. We wilden het menu eerst zien voordat we bestelden, dat bleek ongebruikelijk, blijkbaar laten veel mensen zich verrassen. De wijnen hebben we nog niet zo'n beeld van, wat we proefden was wel oké zonder vreselijk indruk te maken. Kortom: het is allemaal niet de 9 of 10 die we verwacht hadden. De ambiance is niet echt sfeervol. Het tafeltje waar we graag wilden zitten bleek een drietje dus dat mochten we niet nemen. Een half uur later zaten daar evengoed twee mensen, ook niet zo vreemd want het restaurant bleef halfleeg. Wij zaten in een hoekje bij het raam terwijl een deel van de zaak zich een halve verdieping lager bevindt en uit zicht is. We misten daardoor ook het zicht op de open keuken. Wel roken we die nog in onze kleren toen we thuis waren. En we misten een beetje het contact met de K's. We werden wel bij binnenkomst begroet maar zagen alleen dat een van hen uitvoerig aandacht besteedde aan stel naast ons en daar zelfs aanschoof voor een geanimeerd gesprek over vis. Een leverancier? Een graag geziene gast? WIJ hadden het ook wel leuk gevonden om wat meer aandacht te krijgen. We gaan vast nog wel eens terug maar voorlopig hebben we een paar andere restaurants die we hier bovenuit vinden steken. Het was overigens wel fijn dat we ook hier ons hondje mee mochten nemen :-)
Taar T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Amazing food! Amazing chef! Hier wordt op hoog niveau gekookt, en de wijnen... hemel! Service is top, ambience heerlijk, lokatie centraal! Ga zo door!
Winelovers .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Op zaterdag 26 augustus gegeten bij Kaagman en kortekaas. Hier gaan wij zeker terugkomen! Het eten was heerlijk evenal de wijnen. Twee van de vier wilde liever twee gerechten aanpassen (ivm orgaanvlees oid) en dat was totaal geen probleem. Verder zelden zo'n goede vriendelijke en geïnteresseerde bediening in amsterdam gehad. Ook de eigenaar was enorm betrokken bij zijn gasten wat uiteindelijk toch de uitstraling van de gehele zaak is. Met een woord top!!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Na alle goede recensies (o.a. Volkskrant) waren de verwachtingen hooggespannen, helaas werden deze niet waargemaakt. Personeel was niet echt oprecht vriendelijk (zoals bijv. bij Rijsel of Daalder) en ze brachten de gangen met hoge snelheid. Eten was lekker maar niet uitmuntend, en daarbij had mijn vriend na afloop nog honger (5 gangen hadden we gehad). Enig pluspunt was de inrichting, heel mooi gedaan. Al met al vonden wij het gehele bezoek prijs-kwaliteit technisch helaas niet waard.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Mooie zaak midden in het centrum - parkeren voor de deur kan niet, maar das niet erg. Gezellig en gemoedelijke sfeer. Mooi zicht op de open keuken, waar de mise-en-place stapje voor stapje wordt omgezet in mooie bordjes. Mooie gerechten met veel smaak. Goede uitleg bij de gerechten, kundige, vriendelijke en doortastende bediening. Kortom: lekker eten, lekkere wijn en na de spijs op de fiets de stad weer uit.
petronella59 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Leuk concept, maar vooral heerlijk eten. Niets op aan te merken. Zeer de moeite waard en we gaan er gauw weer eens terug.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Topzaak met zeer vriendelijk personeel, keuken is vernieuwend maar kan wat minder uitgesproken. Akoestiek niet ok, hinderlijk geroezemoes wat leidt tot stemverheffing. Tevens bij thuiskomst keukengeur in de kleding. Wel een blijvertje in mijn persoonlijke top5 in Amsterdam.
Andries O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Heerlijk gegeten hier, ietwat geluid, enkelen van het bediend personeel wat adhd, maar het gaat om het eten, en dat is echt groots.
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wat een top tent! Met stip op 1 mijn favoriete restaurant in Amsterdam. Zowel het eten als de gastvrijheid zijn ongekend. Het klopt gewoon!
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Na lang wachten EINDELIJK een keer naar Kaagman & Kortekaas.
Prima ontvangst ! een handdruk, glas bubbels, en als amuse huisgemaakte ossenworst en gefrituurde spierinkjes. Na de borrel aan tafel, eerste gang een tartaar van tonijn met foie gras erg lekker, dit gevolgd door: langoustine met schuim van Parmezaan en kreeften saus. MEGA lekker ! de schuim-saus combinatie was tot op de punt goed. volgende gerecht Kalfswang met scheermes en berkensap prima! en als hoofdgerecht Franse Boerderij kip saus morieljes en geschaafde witte truffel: doe maar die hele kip op deze wijze !!! hierna 2 fantastische kazen en een mooi chocolade dessert. Dit alles begeleid door Super mooie wijnen zoals: eigen import Loire en een loep zuivere Gevrey chambertin. al met al een mooi menu met gangen bestaande uit veel onderdelen. portionering zou iets ruimer mogen MAAR: van alles wat erg lekker is is altijd te weinig. Giel en Bram bedankt voor een topavond
RobdeW R.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Na de vele goede recensies gingen wij vol verwachting naar Kaagman & Kortekaas. En wij werden zeker niet teleurgesteld! Gezellig modern interieur, wel wat luidruchtig, vriendelijke en professionele bediening. En wat een creatieve gerechten! Voorgerecht van rauwe skrei (winterkabeljauw) met garnering van o.a. geroosterde pastakorrels en heerlijke sausjes. Tussengerecht worst van snoekbaars met zalmeitjes en weer goede sauzen. Hoofdgerecht van biefstuk, plakje lever, gestoofde krokante niertjes en ragout, alles van het damhert, gecombineerd met gefrituurde garnalen, een hele verrassende combinatie! Een kaasschotel met 3 verschillende pittige kazen en een klein dessert besloten deze bijzondere maaltijd. De bijpassende wijnen, een krachtige witte uit de Languedoc en een mooie volle rode uit de Roussillon, pasten perfect bij de gerechten. Enig minpuntje is dat de porties klein zijn.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Jij bent K&K. Ik kan heerlijk bij je eten en voel me op mijn gemak. Dat kan ik natuurlijk op meerdere plekken maar bij jou word ik elke keer weer verrast en krijg ik creaties die ik niet eens zou kunnen bedenken. Soms moet ik zelfs uit mijn comfort-zone om te begrijpen wat ik ervaar maar dat is het waard. Dat maakt het juist inspirerend!!!

Zelfs de wijnen zijn niet alleen maar lekker, maar zetten mijn smaakpapillen op scherp.

Je bent volwassen maar niet oud, maar je hebt me ook verpest. Natuurlijk kan ik elders lekker eten maar de energie die van je gerechten spat vind ik nergens! Mocht je ooit weg gaan dan zal ik me wel kunnen herpakken maar zolang jij er bent ben ik bij jou.

Ik ben eigenlijk een beetje verliefd❤
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Mooi menu, aardige bediening. Voor de tweede keer hier gegeten. Maar: waarom een wijnkaart presenteren zonder enige begeleiding? Is immers een " verassingsmenu". Hoe een wijn te kiezen als je geen enkel idee hebt wat je gaat eten? Te veel lawaai en naarmate de avond vordert neemt ook de warmte toe. ( personeel met zichtbare zweetvlekken onder oksel) . Conclusie , eten is heerlijk, verassende combinaties maar ook ambiance is belangrijk om te kunnen genieten.