Kaagman & Kortekaas

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Kaagman & Kortekaas

harrie B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Eindelijk bij K&K gegeten, ook wij hadden veel lovends gehoord. En inderdaad: het eten is zeker smakelijk. Toch waren we niet dolenthousiast en dat had een aantal reden. Het eten is wat traditioneler dan we hadden verwacht, een beetje tegen de Franse keuken aan. Ik bedoel daarmee: veel rijke sauzen waar de gerechten op leunen. Bovendien leken die enigszins op elkaar doordat in drie van de vier gangen die we proefden een rooksmaak nadrukkelijk aanwezig was. Het gerecht dat met grouse was gemaakt was lekker, de rooksmaak kwam daar -zo werd me verteld- van de whiskey in de saus die denk ik ook lever bevatte. Jammer alleen dat er een kogeltje inzat, ik was daar niet voor gewaarschuwd maar het liep goed af. Verder vonden we de tong weinig smaak hebben en op casseler lijken en was het stukje heilbot dat ik als tweede gerecht kreeg wel érg miniem. Wat we vooral jammer vonden was dat er geen keuze is. Je kunt alleen bepalen hoeveel gangen je wilt. Gelukkig mochten we wel de nagerechten schrappen zodat we de vier eerste gangen konden proeven zonder 6 gangen te nemen en dat was voor ons meer dan genoeg. Maar er is geen keuze tussen vis /vlees/vegetarisch per gang. We wilden het menu eerst zien voordat we bestelden, dat bleek ongebruikelijk, blijkbaar laten veel mensen zich verrassen. De wijnen hebben we nog niet zo'n beeld van, wat we proefden was wel oké zonder vreselijk indruk te maken. Kortom: het is allemaal niet de 9 of 10 die we verwacht hadden. De ambiance is niet echt sfeervol. Het tafeltje waar we graag wilden zitten bleek een drietje dus dat mochten we niet nemen. Een half uur later zaten daar evengoed twee mensen, ook niet zo vreemd want het restaurant bleef halfleeg. Wij zaten in een hoekje bij het raam terwijl een deel van de zaak zich een halve verdieping lager bevindt en uit zicht is. We misten daardoor ook het zicht op de open keuken. Wel roken we die nog in onze kleren toen we thuis waren. En we misten een beetje het contact met de K's. We werden wel bij binnenkomst begroet maar zagen alleen dat een van hen uitvoerig aandacht besteedde aan stel naast ons en daar zelfs aanschoof voor een geanimeerd gesprek over vis. Een leverancier? Een graag geziene gast? WIJ hadden het ook wel leuk gevonden om wat meer aandacht te krijgen. We gaan vast nog wel eens terug maar voorlopig hebben we een paar andere restaurants die we hier bovenuit vinden steken. Het was overigens wel fijn dat we ook hier ons hondje mee mochten nemen :-)
Taar T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Amazing food! Amazing chef! Hier wordt op hoog niveau gekookt, en de wijnen... hemel! Service is top, ambience heerlijk, lokatie centraal! Ga zo door!
Winelovers .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Op zaterdag 26 augustus gegeten bij Kaagman en kortekaas. Hier gaan wij zeker terugkomen! Het eten was heerlijk evenal de wijnen. Twee van de vier wilde liever twee gerechten aanpassen (ivm orgaanvlees oid) en dat was totaal geen probleem. Verder zelden zo'n goede vriendelijke en geïnteresseerde bediening in amsterdam gehad. Ook de eigenaar was enorm betrokken bij zijn gasten wat uiteindelijk toch de uitstraling van de gehele zaak is. Met een woord top!!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Na alle goede recensies (o.a. Volkskrant) waren de verwachtingen hooggespannen, helaas werden deze niet waargemaakt. Personeel was niet echt oprecht vriendelijk (zoals bijv. bij Rijsel of Daalder) en ze brachten de gangen met hoge snelheid. Eten was lekker maar niet uitmuntend, en daarbij had mijn vriend na afloop nog honger (5 gangen hadden we gehad). Enig pluspunt was de inrichting, heel mooi gedaan. Al met al vonden wij het gehele bezoek prijs-kwaliteit technisch helaas niet waard.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Mooie zaak midden in het centrum - parkeren voor de deur kan niet, maar das niet erg. Gezellig en gemoedelijke sfeer. Mooi zicht op de open keuken, waar de mise-en-place stapje voor stapje wordt omgezet in mooie bordjes. Mooie gerechten met veel smaak. Goede uitleg bij de gerechten, kundige, vriendelijke en doortastende bediening. Kortom: lekker eten, lekkere wijn en na de spijs op de fiets de stad weer uit.
petronella59 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Leuk concept, maar vooral heerlijk eten. Niets op aan te merken. Zeer de moeite waard en we gaan er gauw weer eens terug.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Topzaak met zeer vriendelijk personeel, keuken is vernieuwend maar kan wat minder uitgesproken. Akoestiek niet ok, hinderlijk geroezemoes wat leidt tot stemverheffing. Tevens bij thuiskomst keukengeur in de kleding. Wel een blijvertje in mijn persoonlijke top5 in Amsterdam.
Andries O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Heerlijk gegeten hier, ietwat geluid, enkelen van het bediend personeel wat adhd, maar het gaat om het eten, en dat is echt groots.
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wat een top tent! Met stip op 1 mijn favoriete restaurant in Amsterdam. Zowel het eten als de gastvrijheid zijn ongekend. Het klopt gewoon!
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Na lang wachten EINDELIJK een keer naar Kaagman & Kortekaas.
Prima ontvangst ! een handdruk, glas bubbels, en als amuse huisgemaakte ossenworst en gefrituurde spierinkjes. Na de borrel aan tafel, eerste gang een tartaar van tonijn met foie gras erg lekker, dit gevolgd door: langoustine met schuim van Parmezaan en kreeften saus. MEGA lekker ! de schuim-saus combinatie was tot op de punt goed. volgende gerecht Kalfswang met scheermes en berkensap prima! en als hoofdgerecht Franse Boerderij kip saus morieljes en geschaafde witte truffel: doe maar die hele kip op deze wijze !!! hierna 2 fantastische kazen en een mooi chocolade dessert. Dit alles begeleid door Super mooie wijnen zoals: eigen import Loire en een loep zuivere Gevrey chambertin. al met al een mooi menu met gangen bestaande uit veel onderdelen. portionering zou iets ruimer mogen MAAR: van alles wat erg lekker is is altijd te weinig. Giel en Bram bedankt voor een topavond
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Na de vele goede recensies gingen wij vol verwachting naar Kaagman & Kortekaas. En wij werden zeker niet teleurgesteld! Gezellig modern interieur, wel wat luidruchtig, vriendelijke en professionele bediening. En wat een creatieve gerechten! Voorgerecht van rauwe skrei (winterkabeljauw) met garnering van o.a. geroosterde pastakorrels en heerlijke sausjes. Tussengerecht worst van snoekbaars met zalmeitjes en weer goede sauzen. Hoofdgerecht van biefstuk, plakje lever, gestoofde krokante niertjes en ragout, alles van het damhert, gecombineerd met gefrituurde garnalen, een hele verrassende combinatie! Een kaasschotel met 3 verschillende pittige kazen en een klein dessert besloten deze bijzondere maaltijd. De bijpassende wijnen, een krachtige witte uit de Languedoc en een mooie volle rode uit de Roussillon, pasten perfect bij de gerechten. Enig minpuntje is dat de porties klein zijn.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Jij bent K&K. Ik kan heerlijk bij je eten en voel me op mijn gemak. Dat kan ik natuurlijk op meerdere plekken maar bij jou word ik elke keer weer verrast en krijg ik creaties die ik niet eens zou kunnen bedenken. Soms moet ik zelfs uit mijn comfort-zone om te begrijpen wat ik ervaar maar dat is het waard. Dat maakt het juist inspirerend!!!

Zelfs de wijnen zijn niet alleen maar lekker, maar zetten mijn smaakpapillen op scherp.

Je bent volwassen maar niet oud, maar je hebt me ook verpest. Natuurlijk kan ik elders lekker eten maar de energie die van je gerechten spat vind ik nergens! Mocht je ooit weg gaan dan zal ik me wel kunnen herpakken maar zolang jij er bent ben ik bij jou.

Ik ben eigenlijk een beetje verliefd❤
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Mooi menu, aardige bediening. Voor de tweede keer hier gegeten. Maar: waarom een wijnkaart presenteren zonder enige begeleiding? Is immers een " verassingsmenu". Hoe een wijn te kiezen als je geen enkel idee hebt wat je gaat eten? Te veel lawaai en naarmate de avond vordert neemt ook de warmte toe. ( personeel met zichtbare zweetvlekken onder oksel) . Conclusie , eten is heerlijk, verassende combinaties maar ook ambiance is belangrijk om te kunnen genieten.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Na 2 enorm goede ervaringen van vrienden besloten dit te bezoeken omdat we toch een wijnbeurs hadden in het muziekgebouw aan het IJ. 1 voordeel: dit kon zakelijk afgetrokken worden, want het was zeer bedroevend. De amuses waren zeer smakeloos en saai. Het 1e gerecht was tartaar met wat kokkels en vooral veel dragon, in een poeder en sausje een blaadje. Leuk die garnering maar het gaat om het hoofdingredient, de tartaar was prima. 2e gerecht iets met kalfstong maar vooral weer heel veel garnering, strepen, druppels van alles. De groenten die als garnering erbij lagen hadden 'bite' moeten hebben, t was hard en smakeloos. Een op zich aardig gerecht werd gekilld. Ik ben toen gestopt met foto's maken van het eten (dat doe ik normaal nooit!) zo tegenvallend was het. Het visgerecht had een ansjovissaus die zo zout was dat het stuk vis er al niet meer toe deed. Het stuk vlees had een saus van hert die zo vies van kleur was dat het niet heel aansprekend was. De polenta was saai erbij en smakeloos, en wat de blaadjes sla voor functie hadden is nog niet duidelijk. Het toetje had bloemkool als hoodingredient, je moet wel echt goed kunnen koken om met gekke ingredienten een lekker toetje te maken. Dat ging hier volledig mis. Shit happens, gemiste kans. Het matige eten heeft de gezellige avond niet verpest. De wijnkaart was overigens ook heel saai en had weinig leuke 'knallers' erop. De kennis van het meisje dat moest adviseren hield erg te wensen over (roep dan je baas als je bij 1 vraag moet bekennen: dit heb ik niet uit mn hoofd geleerd). Ik had uberhaupt niet het gevoel dat zij t kon waarderen dat ik t gewoon allemaal niet zo lekker en speciaal vond. Ik denk dan: joh kom op, je tent zit vol met lachende mensen, laat die ene man lekker t een keer niet lekker vinden. Jassen werden niet meer aangeboden, de vraag? Heeft het gesmaakt, werd maar achter wegen gelaten en zo kan er weer een streepje achter een Amsterdams restaurant wat te veel vraagt voor de geboden kwaliteit.
bhupinder .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Viel tegen na alle positieve verhalen. Gerechten zijn te complex en niet genoeg in smaak balans en daardoor niet echt lekker. Akoestiek is belabberd. En de bediening komt vrij chaotisch over, zeker 1 dame die zeer kortaf is en totaal geen interesse toont en op het botte af mensen te woord staat. Kortom een tegenvaller.
Proefjanus .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Ik had kort tevoren geboekt en kon om 18 uur terecht. We moesten dan wel om 20.30 uur plaatsmaken. Dat was voldoende want de bediening was scherp op de tijd. Iets te, want de deadline werd meerdere keren genoemd en er werd tijdens de gangen regelmatig gekeken of we al klaar waren. Dat gaf ons een wat opgejaagd gevoel.
Het eten hier is zeer goed. Innovatief, complex maar toch ook pure smaken. Wij aten verrassingsmenu van 4 gangen. Geen keuze dus, maar dat bleek niet erg. Voorgerecht van rauwe schelvis met emulsie van zeeegel, duindoornbessen en zilte groente was een voorbeeld van pure smaken. Tussengerecht was pijlstaartinktvis en prachtig in balans. In het hoofdgerecht was de polenta, bij het op de Veluwe geschoten wild zwijn, memorabel.
De portionering van de gerechten was voor mij net niet te mager. Lekker brood en water dat niet op de rekening terugkomt. De paar glazen sauvignon blanc die we dronken was erg smakelijk. Een hand bij aankomst en vertrek voelt welkom. Alerte en vriendelijke bediening. Al snel liep de zaak vol en werd het wel heel lawaaierig. De open keuken ligt centraal in de ruimte en dat oogt bijzonder mooi. Bijzonder gegeten!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijke avond gehad met verrassende en zeer smakelijke gerechten. Ook de wijnen waren uitstekend. Tel daar de vriendelijke, correcte maar zeker niet stijve bediening bij op en alle ingrediënten voor een top avond zijn aanwezig. We hebben genoten en gaan zeker terug.
Ruud W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
In augustus tijdens een bloedhete avond hier een tafel geboekt, was niet nodig, iedereen zat op het strand....ze hebben wat gemist.
Prachtige en heerlijke gerechten, losse maar prima bediening die weten waar ze over praten.
Heerlijke wijn uit de Jura erbij, de avond kon niet meer stuk. We komen zeker weer terug want iedere week een andere kaart!
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Een geweldig restaurant! Voornamelijk door de uitmuntende crew, jong, enthousiast maar beslist kennis van zaken. Zowel de keuken als de bediening stralen aandacht richting de klant uit. Van teveel smaken bij hetzelfde gerecht, zoals bij eerdere recensies was te lezen, hebben wij weinig gemerkt. Alleen het dessert was naar onze mening iets te ambitieus qua combinatie. Zeker aangezien de kaart veel verandert, een plek om terug te komen!
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het is opperste verfijning wat hier uit de keuken komt. Giel gebruikt veel ingrediënten, maar alles is in balans, niets is overbodige opmaak en de combinaties zijn uiterst doordacht. Zo aten we een heerlijk fris voorgerecht van makreel met mooie frisse smaken, een perfecte hamachi in aspic en een perfect bereide en gepresenteerde wilde eend. Een kaasselectie en een fris dessert van aalbessen rondden het geheel af. De service onder leiding van Bram straalt aandacht, warmte en liefde voor het vak uit en het hele team weet je een fantastische avond te bezorgen waarin professionaliteit met een gezellige en ontspannen sfeer worden gecombineerd. De steeds wisselende kaart zorgt ervoor dat er altijd iets nieuws te genieten valt. Een adres om steeds weer terug te komen!