Kaagman & Kortekaas

Zondag Gesloten

• Af te huren
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
De avond begon top. Vriendelijk ontvangen en er heerste een fijne sfeer (mooie bloemen!!). De gerechten zijn mij echter tijdens en helaas ook na het diner verkeerd gevallen. Heel erg jammer want mijn tafelgenote had afgelopen zomer een bijzonder, goede ervaring gehad in dit restaurant. Voor mij sprong het gerecht met de mergpijp er wel positief uit. Het gerecht met de kokkels was ook lekker, maar de haas daarna, was qua geur en kleur en smaak echt niet fijn! Wat heel top is dat wij een ander gerecht kregen (vis), maar ook dat gerecht was eigenlijk qua smaak en geur weer enorm heftig en kreeg ik jammergenoeg niet weg. Ook het dessert smaakte mij niet. De wafeltjes waren behoorlijk droog. De gelei van verveine deed mij aan zeepsop denken. Drie gerechten uiteindelijk niet opgegeten. Natuurlijk schrijf ik niet graag van dit soort recensies, maar in dit geval (ziek van geworden) hoop ik dat de scherpte er (weer) komt. Daarnaast nog een suggestie om tav allergieën en de inhoud van de gerechten wat meer bewustzijn te creëren bij sommige mensen van de bediening omdat naar mijn mening uit de menu kaart onvoldoende duidelijk bleek wat er nu precies allemaal in zou zitten. Ik kreeg daarnaast niet de indruk dat men mij uit kon leggen wat er nu allemaal in de verschillende gerechten zou komen te zitten. Heb het maar opgeschreven, maar echt relaxed een keuze kunnen maken zat er niet in voor mij. Ik heb die allergieën ook niet voor mijn lol en probeer dat altijd wel goed te communiceren met de bediening. De bediening was wel vriendelijk, betrokken en begripvol en tsja smaken kunnen verschillen...
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Na 2 enorm goede ervaringen van vrienden besloten dit te bezoeken omdat we toch een wijnbeurs hadden in het muziekgebouw aan het IJ. 1 voordeel: dit kon zakelijk afgetrokken worden, want het was zeer bedroevend. De amuses waren zeer smakeloos en saai. Het 1e gerecht was tartaar met wat kokkels en vooral veel dragon, in een poeder en sausje een blaadje. Leuk die garnering maar het gaat om het hoofdingredient, de tartaar was prima. 2e gerecht iets met kalfstong maar vooral weer heel veel garnering, strepen, druppels van alles. De groenten die als garnering erbij lagen hadden 'bite' moeten hebben, t was hard en smakeloos. Een op zich aardig gerecht werd gekilld. Ik ben toen gestopt met foto's maken van het eten (dat doe ik normaal nooit!) zo tegenvallend was het. Het visgerecht had een ansjovissaus die zo zout was dat het stuk vis er al niet meer toe deed. Het stuk vlees had een saus van hert die zo vies van kleur was dat het niet heel aansprekend was. De polenta was saai erbij en smakeloos, en wat de blaadjes sla voor functie hadden is nog niet duidelijk. Het toetje had bloemkool als hoodingredient, je moet wel echt goed kunnen koken om met gekke ingredienten een lekker toetje te maken. Dat ging hier volledig mis. Shit happens, gemiste kans. Het matige eten heeft de gezellige avond niet verpest. De wijnkaart was overigens ook heel saai en had weinig leuke 'knallers' erop. De kennis van het meisje dat moest adviseren hield erg te wensen over (roep dan je baas als je bij 1 vraag moet bekennen: dit heb ik niet uit mn hoofd geleerd). Ik had uberhaupt niet het gevoel dat zij t kon waarderen dat ik t gewoon allemaal niet zo lekker en speciaal vond. Ik denk dan: joh kom op, je tent zit vol met lachende mensen, laat die ene man lekker t een keer niet lekker vinden. Jassen werden niet meer aangeboden, de vraag? Heeft het gesmaakt, werd maar achter wegen gelaten en zo kan er weer een streepje achter een Amsterdams restaurant wat te veel vraagt voor de geboden kwaliteit.
Bhupinder .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Viel tegen na alle positieve verhalen. Gerechten zijn te complex en niet genoeg in smaak balans en daardoor niet echt lekker. Akoestiek is belabberd. En de bediening komt vrij chaotisch over, zeker 1 dame die zeer kortaf is en totaal geen interesse toont en op het botte af mensen te woord staat. Kortom een tegenvaller.
Proefjanus .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Ik had kort tevoren geboekt en kon om 18 uur terecht. We moesten dan wel om 20.30 uur plaatsmaken. Dat was voldoende want de bediening was scherp op de tijd. Iets te, want de deadline werd meerdere keren genoemd en er werd tijdens de gangen regelmatig gekeken of we al klaar waren. Dat gaf ons een wat opgejaagd gevoel.
Het eten hier is zeer goed. Innovatief, complex maar toch ook pure smaken. Wij aten verrassingsmenu van 4 gangen. Geen keuze dus, maar dat bleek niet erg. Voorgerecht van rauwe schelvis met emulsie van zeeegel, duindoornbessen en zilte groente was een voorbeeld van pure smaken. Tussengerecht was pijlstaartinktvis en prachtig in balans. In het hoofdgerecht was de polenta, bij het op de Veluwe geschoten wild zwijn, memorabel.
De portionering van de gerechten was voor mij net niet te mager. Lekker brood en water dat niet op de rekening terugkomt. De paar glazen sauvignon blanc die we dronken was erg smakelijk. Een hand bij aankomst en vertrek voelt welkom. Alerte en vriendelijke bediening. Al snel liep de zaak vol en werd het wel heel lawaaierig. De open keuken ligt centraal in de ruimte en dat oogt bijzonder mooi. Bijzonder gegeten!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijke avond gehad met verrassende en zeer smakelijke gerechten. Ook de wijnen waren uitstekend. Tel daar de vriendelijke, correcte maar zeker niet stijve bediening bij op en alle ingrediënten voor een top avond zijn aanwezig. We hebben genoten en gaan zeker terug.
Ruud W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
In augustus tijdens een bloedhete avond hier een tafel geboekt, was niet nodig, iedereen zat op het strand....ze hebben wat gemist.
Prachtige en heerlijke gerechten, losse maar prima bediening die weten waar ze over praten.
Heerlijke wijn uit de Jura erbij, de avond kon niet meer stuk. We komen zeker weer terug want iedere week een andere kaart!
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Een geweldig restaurant! Voornamelijk door de uitmuntende crew, jong, enthousiast maar beslist kennis van zaken. Zowel de keuken als de bediening stralen aandacht richting de klant uit. Van teveel smaken bij hetzelfde gerecht, zoals bij eerdere recensies was te lezen, hebben wij weinig gemerkt. Alleen het dessert was naar onze mening iets te ambitieus qua combinatie. Zeker aangezien de kaart veel verandert, een plek om terug te komen!
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het is opperste verfijning wat hier uit de keuken komt. Giel gebruikt veel ingrediënten, maar alles is in balans, niets is overbodige opmaak en de combinaties zijn uiterst doordacht. Zo aten we een heerlijk fris voorgerecht van makreel met mooie frisse smaken, een perfecte hamachi in aspic en een perfect bereide en gepresenteerde wilde eend. Een kaasselectie en een fris dessert van aalbessen rondden het geheel af. De service onder leiding van Bram straalt aandacht, warmte en liefde voor het vak uit en het hele team weet je een fantastische avond te bezorgen waarin professionaliteit met een gezellige en ontspannen sfeer worden gecombineerd. De steeds wisselende kaart zorgt ervoor dat er altijd iets nieuws te genieten valt. Een adres om steeds weer terug te komen!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een fantastisch restaurant. Een heerlijk 5 gangen menu gegeten met uitstekende wijnen ernaast, opgediend door fijne, vriendelijke maar niet opdringerige mensen. De keuken wordt bemand door echte vakmensen die van elk ingrediënt een mooi, op de ganse keuken georiënteerd gerecht weten te maken; wat het ook moge zijn dat er op je bord belandt: het maakt niet uit want is smaakvol en fijn om te eten.
Een absolute aanrader voor iedereen die van een avond lekker eten houdt.
Vedrana M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Laat je verrassen door de chef. Dat doen wij in elk geval graag. In dit geval een absoluut succes. We hebben gekozen voor 5 gangen met bijpassend een fijne fles witte wijn uit de Jura. Heerlijke verrassing op aanraden van de bediening. Toppers ook in de bediening. Enige minpunt was het kaasplankje waar letterlijk een plak kaas op laag. Dat zou wat minder gierig mogen.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Een heerlijke warme avond bij K&K gegeten. Mooie zaak, met een centraal gelegen keuken. Uitstekende ontvangst, jammer dat alleen de vrouwelijke sommelier dat gastvrijheidsgevoel voortzette. Zeker aan het einde van de avond leek de bediening ongeïnteresseerd in de gasten. Dan het eten; prachtig opgemaakte borden, goed op smaak. Kwaliteit was ook uitstekend, maar de verrassing vanuit de keuken miste helaas. Zeker als je per persoon 110 afrekent. Kortom, K&K moet wel scherp blijven om zijn gekozen plek in het hogere segment waar te maken. Want als die scherpte erin zit, kan dat zeker lukken.
David1975s .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na de lovende recensies gereserveerd bij Kaagman en Kortekaas. Er was alleen nog plek om 18.00. Gekozen voor een viergangen menu. De volgende gerechten sprongen er uit. Makreel met citrus, charcuterie, kip met truffel en het voortreffelijke kaasplankje.

Het is het omfietsen waard en we komen zeker terug. Desertwijnen aan de prijzige kant maar verder niets dan lof.

Als laatste, complimenten aan de bediening, oprecht aardig en zij hebben gezorgd voor een fantastische avond.

Één van de beter restaurants van Amsterdam
CuliStep H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Kaagman & Kortekaas is een megahype dit moment en dat schept verwachtingen. De bediening, de sfeer en inrichting, de wijnen vond ik allemaal erg geslaagd. We hadden een plezierige avond in een prettige ambiance.

Toch had het echt beter gekund. In het 5 gangen menu zaten één of twee toppers maar ook minder memorabele gerechtjes. Soms een geweldige smaakexplosie, dan weer te gezochte combinaties die niet het beste in elkaar naar boven haalden. Een amuse met hierin 'het geslachtsorgaan van de coquille' vind ik vooral een beetje kinderachtige gimmick van de shock-kok. Het dessert was dan weer een braaf frissig mousse-achtig hapje. Tel daarbij op dat het wijnarrangement soms achter het uitserveren van de gangen aanhobbelde en tot slot de rekening van bijna 190 euro voor 2 personen (ondanks BoB-wijn arrangement), dan ben ik niet zo positief als gehoopt.
Ger E.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gisteren bij dit voor mij nieuwe restaurant. Recente mindere beoordelingen kan ik niet onderschrijven. Mooi vijf gangen surprisemenu met extra gang kaas en bijpassende glazen wijn per gerecht. Over het algemeen mooi frisse gerechten met verassende smaak/structuur combinaties. De eerder genoemde koude tomatensoep met lamslever en octopus wat mij betreft wel een fraai gerecht. Wellicht had alleen de vlees gang iets genereuzer gemogen. Bijpassende wijnen origineel (weinig mainstream) met speciale vermelding voor de uitstekende dessertwijnen, vooral de grappa achtige variant bij de heerlijke kazen. Enig punt van kritiek. De verschillende gangen kwamen soms zo snel door dat de sommelier het niet kon bijhouden en er een gang zonder wijn voorbij kwam. Mooie industriele setting qua interieur.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Het begon meteen goed. Mooie ruimte, lekkere wijn, prima brood en heerlijke amuses. Iets met charcuterie en tonijntartaar. We kregen er zin in en we hadden wat te vieren dus dat kwam mooi uit. We kozen voor het vijfgangenmenu waar nogal wat combinaties op stonden, die een beetje apart leken, maar hé, waarom ook niet. De zwaardvis kwam als eerste en die was lekker. Niet heel
verrassend maar zeer goed te doen. Daarna begonnen de rare combinaties zich toch wel een beetje te wreken. Echt lekkere gazpacho (maar echt) met blokjes lamslever, die op zijn best niks toevoegden en op zijn slechtst deden denken aan voorgesneden hamreepjes uit de AH met rare nasmaak. Melkgeit bleek een niet al te verrassend stukje kipachtig wit vlees, maar de bereiding van worst ervan was lekker. Langoustine moest het geheel misschien origineel maken, maar waarom? Het is niet vies natuurlijk maar veel voegde het niet toe. Voor het dessert stond er griesmeel met abrikoos op de kaart. Zo'n gerecht roept natuurlijk iets nostalgisch op van vroeger met je oma, die daar ooit tijd en aandacht en liefde voor over had en de juiste puddingvorm in huis. De abrikozen helemaal ok, maar wat dat goedje met die twijfelachtige structuur en bittere nasmaak met griesmeelpudding van doen had? Geen idee. Wat mij betreft lijdt de kok een beetje aan originaliteitsdwang. Niet zo onzeker. Kook gewoon met minder ingrediënten beter en haal 10-15 euro van de prijs van het menu af, dat doet de prijs-kwaliteit verhouding meteen beter recht. En ja, ik geloof heus, dat die fles Pouilly-Fumé per ongeluk op onze rekening terecht was gekomen, maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden is het wel. Ook als je vervolgens je jassen in de hand geduwd krijgt zonder een noemenswaardige groet. Maar goed, dát hadden we natuurlijk over onszelf afgeroepen. We hadden veel te weinig fooi gegeven.
Timo K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Als je een eigen restaurant begint, dan moet je wat te vertellen hebben. Doen wat elders gedaan wordt, voegt niets toe. Nou, Giel Kaagman heeft een verhaal, dat zeg ik je.

Met veel plezier een keer of 5, 6 gegeten. Dus ik denk een goed beeld te hebben.

Wijnen van een lichtvoetig en opbeurend soort. Geen zware eikenhouten deuren. Goede sfeer in de zaak. Vlotte vriendelijke bediening.

Correct geprijsd.

Memorabele gerechten:

Gazpacho, krokant gebakken octopus, lever, zeekraal. Mullica. Pimenton. Dragon. Prikkelend. Opwekkend. Briljant.

Geitenvlees, crepinette, hart en lever, persillade. Hangop van geiten yoghurt met lavas. Minervois. Peperig. Een huwelijk.

Kroket van konijn met mayo van gepofte knoflook.

Plakje rode biet, creme van bakala gegaard in karnemelk (gebonden met room). Mierikswortelschaafsel. Wow!

Kalfstartaar, avocado gevuld met rauwe langoustine, krokante hazelnoot, ijskruid en barbe di frate.

Meiraap, daslook, 51 graden heilbot, kalfshersenen, mullica.
Berbster .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ik heb positieve verhalen gehoord maar ben enigszins teleurgesteld. Vijfgangenmenu waarbij ik geen vlees at. Een van de gerechten kreeg ik hetzelfde als de anderen maar zonder het vlees. Vind ik niet meer van deze tijd. Bediening slordig (iedere gang een ander persoon, de wijn vergeten bij een gerecht. Twee keer hetzelfde ) locatie te volgepropt met tafeltjes en de akoestiek is erg slecht.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ik kan mij gedeeltelijk vinden in de vorige recensie. Het eten was erg veel gedoe op 1 bordje. Smaken die niet helemaal bij elkaar pasten en bij elkaar in het niet vielen. Wel goede ingrediënten. Bediening was (ok niet allemaal) op deze avond wel professioneel en leuk om naar te kijken(volgens mijn tafelgenoot) en vol aandacht terwijl de zaak op een paar tafels na helemaal volzat. Persoonlijk vind ik de ambiance juist heel gezellig, zelfs zo gezellig dat dit de reden is dat ik er zeker nog een keer ga eten. Het buzzt en bruist. Kortom hele leuke tent, goede wijnen eten zozo.
Renze V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Mijn etentje bij Kaagman en Kortekaas is de nieuwe binnenkomer in mijn top 3 eet ervaringen. Wat een fantastische gerechten komen er uit de keuken van Giel Kaagman. Combinaties waarvan je denkt, gaat dat samen? Ik kan je vertellen, dat gaan ze uitermate goed! Aangezien er al genoeg geschreven is over dit restaurant houdt ik het hier verder bij, en kan ik iedereen alleen maar aanraden het zelf te gaan proberen!
Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Het eten is fantastisch, 5 gangen gegeten alle gerechten waren mooi op smaak. De bediening was erg vriendelijk en geeft goede wijn adviezen.
Persoonlijk vind ik het decor niet bijzonder, vrij kaal en straalt geen gezelligheid uit.