Kaagman & Kortekaas

Zondag Gesloten

• Af te huren
AFOSJEM .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Heerlijk gegeten hier, ietwat geluid, enkelen van het bediend personeel wat adhd, maar het gaat om het eten, en dat is echt groots.
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wat een top tent! Met stip op 1 mijn favoriete restaurant in Amsterdam. Zowel het eten als de gastvrijheid zijn ongekend. Het klopt gewoon!
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Na lang wachten EINDELIJK een keer naar Kaagman & Kortekaas.
Prima ontvangst ! een handdruk, glas bubbels, en als amuse huisgemaakte ossenworst en gefrituurde spierinkjes. Na de borrel aan tafel, eerste gang een tartaar van tonijn met foie gras erg lekker, dit gevolgd door: langoustine met schuim van Parmezaan en kreeften saus. MEGA lekker ! de schuim-saus combinatie was tot op de punt goed. volgende gerecht Kalfswang met scheermes en berkensap prima! en als hoofdgerecht Franse Boerderij kip saus morieljes en geschaafde witte truffel: doe maar die hele kip op deze wijze !!! hierna 2 fantastische kazen en een mooi chocolade dessert. Dit alles begeleid door Super mooie wijnen zoals: eigen import Loire en een loep zuivere Gevrey chambertin. al met al een mooi menu met gangen bestaande uit veel onderdelen. portionering zou iets ruimer mogen MAAR: van alles wat erg lekker is is altijd te weinig. Giel en Bram bedankt voor een topavond
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Na de vele goede recensies gingen wij vol verwachting naar Kaagman & Kortekaas. En wij werden zeker niet teleurgesteld! Gezellig modern interieur, wel wat luidruchtig, vriendelijke en professionele bediening. En wat een creatieve gerechten! Voorgerecht van rauwe skrei (winterkabeljauw) met garnering van o.a. geroosterde pastakorrels en heerlijke sausjes. Tussengerecht worst van snoekbaars met zalmeitjes en weer goede sauzen. Hoofdgerecht van biefstuk, plakje lever, gestoofde krokante niertjes en ragout, alles van het damhert, gecombineerd met gefrituurde garnalen, een hele verrassende combinatie! Een kaasschotel met 3 verschillende pittige kazen en een klein dessert besloten deze bijzondere maaltijd. De bijpassende wijnen, een krachtige witte uit de Languedoc en een mooie volle rode uit de Roussillon, pasten perfect bij de gerechten. Enig minpuntje is dat de porties klein zijn.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Jij bent K&K. Ik kan heerlijk bij je eten en voel me op mijn gemak. Dat kan ik natuurlijk op meerdere plekken maar bij jou word ik elke keer weer verrast en krijg ik creaties die ik niet eens zou kunnen bedenken. Soms moet ik zelfs uit mijn comfort-zone om te begrijpen wat ik ervaar maar dat is het waard. Dat maakt het juist inspirerend!!!

Zelfs de wijnen zijn niet alleen maar lekker, maar zetten mijn smaakpapillen op scherp.

Je bent volwassen maar niet oud, maar je hebt me ook verpest. Natuurlijk kan ik elders lekker eten maar de energie die van je gerechten spat vind ik nergens! Mocht je ooit weg gaan dan zal ik me wel kunnen herpakken maar zolang jij er bent ben ik bij jou.

Ik ben eigenlijk een beetje verliefd❤
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Mooi menu, aardige bediening. Voor de tweede keer hier gegeten. Maar: waarom een wijnkaart presenteren zonder enige begeleiding? Is immers een " verassingsmenu". Hoe een wijn te kiezen als je geen enkel idee hebt wat je gaat eten? Te veel lawaai en naarmate de avond vordert neemt ook de warmte toe. ( personeel met zichtbare zweetvlekken onder oksel) . Conclusie , eten is heerlijk, verassende combinaties maar ook ambiance is belangrijk om te kunnen genieten.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Na 2 enorm goede ervaringen van vrienden besloten dit te bezoeken omdat we toch een wijnbeurs hadden in het muziekgebouw aan het IJ. 1 voordeel: dit kon zakelijk afgetrokken worden, want het was zeer bedroevend. De amuses waren zeer smakeloos en saai. Het 1e gerecht was tartaar met wat kokkels en vooral veel dragon, in een poeder en sausje een blaadje. Leuk die garnering maar het gaat om het hoofdingredient, de tartaar was prima. 2e gerecht iets met kalfstong maar vooral weer heel veel garnering, strepen, druppels van alles. De groenten die als garnering erbij lagen hadden 'bite' moeten hebben, t was hard en smakeloos. Een op zich aardig gerecht werd gekilld. Ik ben toen gestopt met foto's maken van het eten (dat doe ik normaal nooit!) zo tegenvallend was het. Het visgerecht had een ansjovissaus die zo zout was dat het stuk vis er al niet meer toe deed. Het stuk vlees had een saus van hert die zo vies van kleur was dat het niet heel aansprekend was. De polenta was saai erbij en smakeloos, en wat de blaadjes sla voor functie hadden is nog niet duidelijk. Het toetje had bloemkool als hoodingredient, je moet wel echt goed kunnen koken om met gekke ingredienten een lekker toetje te maken. Dat ging hier volledig mis. Shit happens, gemiste kans. Het matige eten heeft de gezellige avond niet verpest. De wijnkaart was overigens ook heel saai en had weinig leuke 'knallers' erop. De kennis van het meisje dat moest adviseren hield erg te wensen over (roep dan je baas als je bij 1 vraag moet bekennen: dit heb ik niet uit mn hoofd geleerd). Ik had uberhaupt niet het gevoel dat zij t kon waarderen dat ik t gewoon allemaal niet zo lekker en speciaal vond. Ik denk dan: joh kom op, je tent zit vol met lachende mensen, laat die ene man lekker t een keer niet lekker vinden. Jassen werden niet meer aangeboden, de vraag? Heeft het gesmaakt, werd maar achter wegen gelaten en zo kan er weer een streepje achter een Amsterdams restaurant wat te veel vraagt voor de geboden kwaliteit.
bhupinder .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Viel tegen na alle positieve verhalen. Gerechten zijn te complex en niet genoeg in smaak balans en daardoor niet echt lekker. Akoestiek is belabberd. En de bediening komt vrij chaotisch over, zeker 1 dame die zeer kortaf is en totaal geen interesse toont en op het botte af mensen te woord staat. Kortom een tegenvaller.
Proefjanus .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Ik had kort tevoren geboekt en kon om 18 uur terecht. We moesten dan wel om 20.30 uur plaatsmaken. Dat was voldoende want de bediening was scherp op de tijd. Iets te, want de deadline werd meerdere keren genoemd en er werd tijdens de gangen regelmatig gekeken of we al klaar waren. Dat gaf ons een wat opgejaagd gevoel.
Het eten hier is zeer goed. Innovatief, complex maar toch ook pure smaken. Wij aten verrassingsmenu van 4 gangen. Geen keuze dus, maar dat bleek niet erg. Voorgerecht van rauwe schelvis met emulsie van zeeegel, duindoornbessen en zilte groente was een voorbeeld van pure smaken. Tussengerecht was pijlstaartinktvis en prachtig in balans. In het hoofdgerecht was de polenta, bij het op de Veluwe geschoten wild zwijn, memorabel.
De portionering van de gerechten was voor mij net niet te mager. Lekker brood en water dat niet op de rekening terugkomt. De paar glazen sauvignon blanc die we dronken was erg smakelijk. Een hand bij aankomst en vertrek voelt welkom. Alerte en vriendelijke bediening. Al snel liep de zaak vol en werd het wel heel lawaaierig. De open keuken ligt centraal in de ruimte en dat oogt bijzonder mooi. Bijzonder gegeten!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijke avond gehad met verrassende en zeer smakelijke gerechten. Ook de wijnen waren uitstekend. Tel daar de vriendelijke, correcte maar zeker niet stijve bediening bij op en alle ingrediënten voor een top avond zijn aanwezig. We hebben genoten en gaan zeker terug.
Ruud W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
In augustus tijdens een bloedhete avond hier een tafel geboekt, was niet nodig, iedereen zat op het strand....ze hebben wat gemist.
Prachtige en heerlijke gerechten, losse maar prima bediening die weten waar ze over praten.
Heerlijke wijn uit de Jura erbij, de avond kon niet meer stuk. We komen zeker weer terug want iedere week een andere kaart!
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Een geweldig restaurant! Voornamelijk door de uitmuntende crew, jong, enthousiast maar beslist kennis van zaken. Zowel de keuken als de bediening stralen aandacht richting de klant uit. Van teveel smaken bij hetzelfde gerecht, zoals bij eerdere recensies was te lezen, hebben wij weinig gemerkt. Alleen het dessert was naar onze mening iets te ambitieus qua combinatie. Zeker aangezien de kaart veel verandert, een plek om terug te komen!
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het is opperste verfijning wat hier uit de keuken komt. Giel gebruikt veel ingrediënten, maar alles is in balans, niets is overbodige opmaak en de combinaties zijn uiterst doordacht. Zo aten we een heerlijk fris voorgerecht van makreel met mooie frisse smaken, een perfecte hamachi in aspic en een perfect bereide en gepresenteerde wilde eend. Een kaasselectie en een fris dessert van aalbessen rondden het geheel af. De service onder leiding van Bram straalt aandacht, warmte en liefde voor het vak uit en het hele team weet je een fantastische avond te bezorgen waarin professionaliteit met een gezellige en ontspannen sfeer worden gecombineerd. De steeds wisselende kaart zorgt ervoor dat er altijd iets nieuws te genieten valt. Een adres om steeds weer terug te komen!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een fantastisch restaurant. Een heerlijk 5 gangen menu gegeten met uitstekende wijnen ernaast, opgediend door fijne, vriendelijke maar niet opdringerige mensen. De keuken wordt bemand door echte vakmensen die van elk ingrediënt een mooi, op de ganse keuken georiënteerd gerecht weten te maken; wat het ook moge zijn dat er op je bord belandt: het maakt niet uit want is smaakvol en fijn om te eten.
Een absolute aanrader voor iedereen die van een avond lekker eten houdt.
Vedrana M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Laat je verrassen door de chef. Dat doen wij in elk geval graag. In dit geval een absoluut succes. We hebben gekozen voor 5 gangen met bijpassend een fijne fles witte wijn uit de Jura. Heerlijke verrassing op aanraden van de bediening. Toppers ook in de bediening. Enige minpunt was het kaasplankje waar letterlijk een plak kaas op laag. Dat zou wat minder gierig mogen.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Een heerlijke warme avond bij K&K gegeten. Mooie zaak, met een centraal gelegen keuken. Uitstekende ontvangst, jammer dat alleen de vrouwelijke sommelier dat gastvrijheidsgevoel voortzette. Zeker aan het einde van de avond leek de bediening ongeïnteresseerd in de gasten. Dan het eten; prachtig opgemaakte borden, goed op smaak. Kwaliteit was ook uitstekend, maar de verrassing vanuit de keuken miste helaas. Zeker als je per persoon 110 afrekent. Kortom, K&K moet wel scherp blijven om zijn gekozen plek in het hogere segment waar te maken. Want als die scherpte erin zit, kan dat zeker lukken.
david1975s .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na de lovende recensies gereserveerd bij Kaagman en Kortekaas. Er was alleen nog plek om 18.00. Gekozen voor een viergangen menu. De volgende gerechten sprongen er uit. Makreel met citrus, charcuterie, kip met truffel en het voortreffelijke kaasplankje.

Het is het omfietsen waard en we komen zeker terug. Desertwijnen aan de prijzige kant maar verder niets dan lof.

Als laatste, complimenten aan de bediening, oprecht aardig en zij hebben gezorgd voor een fantastische avond.

Één van de beter restaurants van Amsterdam
CuliSteph X.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Kaagman & Kortekaas is een megahype dit moment en dat schept verwachtingen. De bediening, de sfeer en inrichting, de wijnen vond ik allemaal erg geslaagd. We hadden een plezierige avond in een prettige ambiance.

Toch had het echt beter gekund. In het 5 gangen menu zaten één of twee toppers maar ook minder memorabele gerechtjes. Soms een geweldige smaakexplosie, dan weer te gezochte combinaties die niet het beste in elkaar naar boven haalden. Een amuse met hierin 'het geslachtsorgaan van de coquille' vind ik vooral een beetje kinderachtige gimmick van de shock-kok. Het dessert was dan weer een braaf frissig mousse-achtig hapje. Tel daarbij op dat het wijnarrangement soms achter het uitserveren van de gangen aanhobbelde en tot slot de rekening van bijna 190 euro voor 2 personen (ondanks BoB-wijn arrangement), dan ben ik niet zo positief als gehoopt.
Ger E.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gisteren bij dit voor mij nieuwe restaurant. Recente mindere beoordelingen kan ik niet onderschrijven. Mooi vijf gangen surprisemenu met extra gang kaas en bijpassende glazen wijn per gerecht. Over het algemeen mooi frisse gerechten met verassende smaak/structuur combinaties. De eerder genoemde koude tomatensoep met lamslever en octopus wat mij betreft wel een fraai gerecht. Wellicht had alleen de vlees gang iets genereuzer gemogen. Bijpassende wijnen origineel (weinig mainstream) met speciale vermelding voor de uitstekende dessertwijnen, vooral de grappa achtige variant bij de heerlijke kazen. Enig punt van kritiek. De verschillende gangen kwamen soms zo snel door dat de sommelier het niet kon bijhouden en er een gang zonder wijn voorbij kwam. Mooie industriele setting qua interieur.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Het begon meteen goed. Mooie ruimte, lekkere wijn, prima brood en heerlijke amuses. Iets met charcuterie en tonijntartaar. We kregen er zin in en we hadden wat te vieren dus dat kwam mooi uit. We kozen voor het vijfgangenmenu waar nogal wat combinaties op stonden, die een beetje apart leken, maar hé, waarom ook niet. De zwaardvis kwam als eerste en die was lekker. Niet heel
verrassend maar zeer goed te doen. Daarna begonnen de rare combinaties zich toch wel een beetje te wreken. Echt lekkere gazpacho (maar echt) met blokjes lamslever, die op zijn best niks toevoegden en op zijn slechtst deden denken aan voorgesneden hamreepjes uit de AH met rare nasmaak. Melkgeit bleek een niet al te verrassend stukje kipachtig wit vlees, maar de bereiding van worst ervan was lekker. Langoustine moest het geheel misschien origineel maken, maar waarom? Het is niet vies natuurlijk maar veel voegde het niet toe. Voor het dessert stond er griesmeel met abrikoos op de kaart. Zo'n gerecht roept natuurlijk iets nostalgisch op van vroeger met je oma, die daar ooit tijd en aandacht en liefde voor over had en de juiste puddingvorm in huis. De abrikozen helemaal ok, maar wat dat goedje met die twijfelachtige structuur en bittere nasmaak met griesmeelpudding van doen had? Geen idee. Wat mij betreft lijdt de kok een beetje aan originaliteitsdwang. Niet zo onzeker. Kook gewoon met minder ingrediënten beter en haal 10-15 euro van de prijs van het menu af, dat doet de prijs-kwaliteit verhouding meteen beter recht. En ja, ik geloof heus, dat die fles Pouilly-Fumé per ongeluk op onze rekening terecht was gekomen, maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden is het wel. Ook als je vervolgens je jassen in de hand geduwd krijgt zonder een noemenswaardige groet. Maar goed, dát hadden we natuurlijk over onszelf afgeroepen. We hadden veel te weinig fooi gegeven.