Kaagjesland

Kaagjesland 60 2811 KL Reeuwijk Nederland Kaart

Over restaurant Kaagjesland

Geniet van de rust

Midden in het polderlandschap van Reeuwijk-Dorp ligt restaurant Kaagjesland. Geniet van de rust en het uitzicht op de prachtige weilanden. Laat je verwennen door chef-kok Eelke Hilhorst die de heerlijkste gerechten voor je klaarmaakt. Vraag ook naar de wijn sommelier voor de lekkerste bijpassende wijn voor een uitstekende combinatie!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Kaagjesland

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Allemaal mooie kunstwerken op je bord, het is echt prachtig om te zien. Een ster waard. Prijs/ Kwaliteits verhouding is wel een puntje. Maar ja je leeft maar één keer toch? Voor mensen die naar een sterrenrestaurant willen is dit een aanrader.
Gwendolyn V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijk gegeten, allemaal klein kunstwerkjes. Bijzondere seizoensingrediënten. Sommige gerechten met sterke smaken zoals zout en zuur, sommige genuanceerd en zacht. Allemaal verschillende structuren en kleine hoeveelheden. Wij hadden het 5 gangen kaagjesland menu (€62,50) en zaten helemaal vol aan het einde. We betaalde €90 pp incl 5 rode wijn, 1 grote en kleine fles mineraalwater. Locatie is erg landelijk en rustig gelegen met een terrasje op het oosten waarbij je kijkt naar de koeien en schapen. Service heel netjes en beheerst met uitgebreide uitleg over de producten.
Bolleeter .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgelopen donderdag heerlijk geluncht bij Kaagjesland. 3 keer vis! Kon echt niet beter. Deze kok gaat iedere keer nog beter koken en de bediening blijft op de juiste manier haar taak doen! Echt sterwaardig!
Bertold .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Heerlijk gegeten via een Heerlijk10Daagse arrangement. We waren wat vroeg en hebben even een drankje genuttigd in de lounge. We kregen daarbij een heerlijke amuse op basis van doperwt en limoen. Ongewoon lekker. We hebben gekozen voor een extra gang en dat bleek een prima keuze: een stukje op de huid gebakken zeebaars met o.a. zonnebloem pitjes. Heel apart. Ik kan hier wel opnoemen wat we zoal gegeten hebben maar afgezien dat het menu steeds wisselt waren het zoveel aparte combinaties dat ik het meeste niet meer weet :-/ . Alle gangen waren zeer verzorgd en met prachtig combinerende verse ingrediënten geserveerd en alles (uiteraard) huisgemaakt, inclusief de kleinigheden zoals de friandises en zelfs de pepermuntschijfjes bij het vertrek. Het onthaal en de bediening waren vriendelijk, professioneel en zeer gastvrij. We hebben de wijnkeuze aan de gastvrouw overgelaten en ook dat was een voltreffer; vooral de rode wijn, een Zuidafrikaanse Cabernet Sauvignon smaakte uitstekend bij de gerechten.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Dinsdag-middag met ons 4-n geluncht bij Kaagjesland.
Een heerlijk 3 gangen lunchmenu met vooraf en hoofd vis. En wat voor vis!
Vooraf langzaam gegaarde Pieterman; een klein gemeen visje in de zee, maar op het bord heerlijk zacht, daar omheen allerlei vormen van tomaat. Een verrukkelijke combinatie.
Als hoofd wilde zeebaars met wat octopus en vele heerlijke smaken daar omheen.
Het toetje van het lunchmenu met komkommer en een ijsje van sereh vond ik zelf wat vlak, mijn tafelgenoten waren daarentegen zeer enthousiast over de aardbeien met alles er op en er aan.
Het serviceniveau is hoog met een zeer attente gastvrouw!
De ambiance is wat gedateerd, maar het eten absoluut ster-waardig!
Cegmpals .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Kaagjesland. Het 5-gangenmenu bestond uit prachtige gerechten die heerlijk smaakten en de prima wijnen die erbij geschonken werden maakte het tot een topavond. De bediening was super attent en de enthousiaste kok kwam zelfs het grote stuk vlees trots aan tafel laten zien. We hebben echt genoten en komen zeker weer terug.
Mh6265 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Met 4 personen een topavond gehad.
Via een Bongo bon voor 2 hier gekomen. En het was de moeite waard.
Heerlijke gerechten met verrassende smaken in elk van de 5 gangen.
Prima wijnarrangement, dat ook goed werd bijgeschonken. Een het niet alcoholische arrangement viel ook zeer in de smaak.
Hierbij de prettige entourage en de goede service: het was genieten.
Ok, het kost dan ook wel wat. Maar je krijgt ook veel.
Elle G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Het kerstmenu was goed, maar de porties waren te klein. Alhoewel ik geen hele grote eter ben, ging ik met trek naar huis. We moesten regelmatig te lang wachten op de volgende gang. Als Bob kon ik de non-alcoholische drankjes waarderen al valt daar nog wel wat te winnen. De alcoholvrije wijnen zijn zozo, de huisgemaakte groente- en fruitdrankjes zijn beter. De non-alcoholische cocktail als aperitief vond ik ronduit teleurstellend, meer een ontbijtdrankje met dat grapefruit.
LeoInja .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Heerlijke geluncht. Een vier gangenmenu met vooral vis. Bijzondere smaakcombinaties en mooie passende wijnen, soms verrassend zoals de rode wijn bij het hoofdgerecht.
Uitstekende bediening.
Rishma D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
We komen hier met enige regelmaat en het eten is altijd voortreffelijk, net als de bediening en sfeer. Décor kan wellicht iets warmer , maar dat is bijzaak. Laat u vooral verrassen door een 4 of 5 gangen menu. met bijpassende wijnen!
Anja174 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Heerlijk gegeten, mooie gedecoreerde gerechten met fijne smaken. De inrichting is wel aan vernieuwing toe. Consumpties als water, koffie enz. aan de hoge prijs
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
De ambiance van dit restaurant is top. Prachtige gelegen, erg goede bediening, goede uitleg bij de gerechten. We komen hier al meer dan tien jaar met enige regelmaat en de persoonlijke benadering waarderen we zeer. Ook nu weer heerlijk gegeten, prachtig opgemaakte borden veel smaakvariatie en structuurvariatie op het bord. Mooie begeleidende wijnen. Miniem minpuntje is dat je bij een viergangenmenu bij een hoofdgerecht wel iets meer op je bord verwacht dan 3 kleine stukjes (heerlijk) kalfsvlees met oa kunstig opgemaakte aardappel. De porties zijn niet echt ruim en aangezien alles op het bord gepresenteerd wordt mag je bij een hoofdgerecht wat substantiëlers verwachten. Het menu heeft nu wat meer weg van een proeverijtje. Absoluut fantastisch van smaak en opmaak. Ook de amuse was weer zeer kunstig en smaakvol. Voor een gezellige avond eten en verzorgd worden op hoog niveau is dit restaurant zeker aan te raden.
Renateveronique .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Ontzettend goed! Van eten tot gastvrouw.
Helemaal niks op te merken, inmiddels zijn we groot fan van Kaagjesland en komen ook zeker graag snel weer terug!
Gooke O.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Het ontvangst buiten op het terras was erg leuk. Binnen zitten is echter ook prima. Een leuke inrichting nogal wat ronde tafels (waardoor je met meerdere mensen toch net wat leuker samen zit). De bediening attent (misschien soms iets té) , het eten mooi opgemaakt en goed van smaak. Waar wij echter het meeste van onder de indruk waren was het geweldige aanbod van alcohol vrije drankjes. Een alcohol vrije cocktail vooraf, een limoen drankje bij de vis en een rabarber met hazelnoot drankje bij het vlees. Nu ik geen wijn meer mag drinken (ivm gezondheid) is dit de eerste keer dat ik het echt geen probleem vond. De alternatieven voor de wijn waren nl top!
Rolaf K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We hebben uitstekend gegeten het was werkelijk heerlijk. Mooie locatie met landelijk polder uitzicht. Als ik heel kritisch ben valt er nog wat te winnen aan de inrichting (met name waar koffie en thee geserveerd word). Verder een absolute aanrader!
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
war een prachtige locatie, vanaf je stoel kijk je zo de weilanden in, bij binnenkomst hartelijke ontvangst, lekkere amuse en VU'er heerlijke gangen, alles prachtig opgemaakt. Super wijn erbij en een zeer aardige bediening, alles top.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Een heerlijke avond gehad in Reeuwijk, met een prachtig uitzicht op de weilanden. Het eten was verfijnd, op elkaar afgestemd, puur, gezond. De bijpassende wijnen waren goed uitgekozen.
Bediening zeer vriendelijk. Het meest origineel waren de bijpassende groente/fruit-drankjes. Dat is nog eens leuk verzonnen, als alternatief voor alcoholische dranken. Vers bereid in de keuken, ook weer heel puur en smaakvol. We waren met vieren en allen enthousiast over dit restaurant!
Lilianne-111 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Een paar jaar geleden vonden we de bediening een beetje stijfjes en alleen dat heeft ons er van weerhouden om sneller terug te komen. Nu was de bediening heel correct, maar wel lekker los en plezierig. We voelden ons goed op ons gemak. Het vijfgangenmenu is er fantastisch. Al die smaken, heerlijk! En je krijgt echt voldoende. We zijn flinke eters, dus daar kunnen we over meepraten. De ster die ze hebben, is verdiend. We komen dit keer sneller terug.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Drie jaar geleden waren we er ook al en nu weer. Toen hadden ze nog geen Michelinster, nu wel. En terecht! Van de amuse tot en met de koffie, alles even verfijnd en heerlijk. Subtiele smaken afgewisseld met sterke smaken. Mooie composities. We hadden het vijfgangen menu met kaas in plaats van een zoet dessert. Ondanks dat we grote eters zijn was het voldoende. De bediening verteld erg enthousiast over het eten en dat maakt dat het nog lekkerder smaakt. Bij het hoofdgerecht kregen we een verrukkelijke wijn uit de hak van Italië. Ook heel plezierig is de aparte ruimte waar een aperitief of de koffie kan worden gebruikt. Kortom; het geld meer dan waard.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Met vier vriendinnen zijn we een avondje op sjiek gegaan en hebben bij Kaagjesland gedineerd.
De ontvangst was warm en vriendelijk. Gedurende de hele avond was het personeel aardig en informeerde ons uitstekend over wat voor heerlijks er op ons bordje lag.
We hebben gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu met een kaasplankje als dessert.
Een aanrader. Tongstrelende gerechtjes die er uitzien als een schilderijtje. En de smaak is werkelijk subliem.
Ook de amuses die we vooraf kregen waren goddelijk en de home-made bonbons bij de koffie en thee ook niet te versmaden!
Wat erg positief is, is dat er een uitgebreide wijnkaart is met daarop diverse soorten biologische wijn. Nu kon ik ook meedoen met een glaasje tijdens het eten! De hulp bij het bepalen van de keuze was erg professioneel en de Tiefenbrunner Pinot Grigio uit 2013 was dan ook een schot in de roost: fris en fruitig, maar niet te zoet.
Klein (en enige) minpuntje: in de vis op het bord van een vriendin zat een graatje. En dat moet eigenlijk niet kunnen bij een restaurant met een ster.... Mijn vriendin wilde het niet melden, dus we hebben het zo gelaten.
Verder top avond gehad, voor herhaling vatbaar.