K & B Kralingen

Meer informatie over restaurant K & B Kralingen

7,2
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met vriendin hier een prima burgertje gegeten, zij een leuke quinoa salade met geitenkaas. Over de smaak en kwaliteit was niet zoveel te klagen, maar de hoeveelheid was wel veel teveel. Normaal eet ik mijn bordje wel leeg, maar de hoeveelheid frietjes bij de burger was teveel en de hoeveelheid quinoa in de salade nog veel meer. Zonde van het eten, maar verder was de service top en heeft het restaurant/terras een leuke uitstraling.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Voor het eerst kennis gemaakt met K&B Kralingen (voorheen De Magneet) op de Oudedijk in Kralingen. Je kunt hier 'gewoon lekker eten': halve kip, fish & chips en runder rib-eye. Vooraf nachos voor 3 personen. Het geheel gecombineerd met een flesje Rioja blanco. Er worden diverse bieren van de tap geschonken. Vriendelijke bediening. Samenvattend: gewoon (en) lekker (maar in verhouding niet echt goedkoop).
TTjies .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
De falafel was echt niet goed. Erg klef en de opmaak (een beetje sla en een wrap) verbloemde deze smaak ook niet erg. Maargoed, misschien mijn fout dat ik in een kiptent niet voor de kip ben gegaan.
Wel een goede sfeer met leuke bediening!
Ol3 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Leuke zaak met een uitgebreide kaart, echt voor ieder wat wils! We gingen met een groep eten en konden kiezen uit een halve kip, kipspies, falafel of hamburger, gereserveerd met frietjes en sla. Iedereen was tevreden. Ik koos zelf de kipspies en die was erg lekker met satesaus. Heel gevarieerd publiek en veel studenten. Ze hebben een groot terras waar je bijna altijd buiten kan zitten door de hele grote parasols en terrasverwarmers. Ik ga zeker nog een keer terug!
Lotte E.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Het terras ziet er zo sfeervol uit dat je er wel een keer moet gaan zitten! Je kan er heerlijk borrelen en ook nog eens prima eten. Heerlijke burgers en kip met friet zijn aanraders. Geen culinaire hoogstandjes maar leuke en simpele gerechten op de kaart. De bediening is adequaat en ook erg vriendelijk. Dit is zeker een aanrader voor een warme avond op het buiten op het terras.
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
No nonsense kipzaakje, maar een aanwinst voor de buurt wat mij betreft. De kippetjes zijn gewoon erg lekker! Geen poespas. Kip, friet en sla. Ik hou er van.
Teab .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisteravond voor de tweede keer gegeten bij K&B Kralingen. Huiselijk aanvoelend restaurant waar iedereen welkom is: van gezinnen tot vriedengroepen. Ook deze avond zat het vol. Bediening was attent en vlot. De halve kip was uitstekend alsmede de spareribs van mijn tafelgenoot. Dit alles met een goed glas bier en voor een eerlijke prijs. Kortom een aanrader om eens langs te gaan.
Carla Z.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Een goed en heel betaalbaar restaurant! Lekker eten, prima rosé, zeer attente bediening, en een heerlijk verwarmd terras.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Voor de eerste keer bij K & B een halve kip gegeten niet veel bijzonders weinig smaak en erg droog misschien meer keuze mogelijkheden brengen in variaties , zoals Provinciaals of pittig gelakt etc.
En misschien meer aandacht geven aan de snelheid, duurde wel heel erg lang !
Rob E.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Ideaal adresje om op een zomerse avond even makkelijk een geroosterd kippetje of hamburger te halen ! Ons gezelschap hadden verschillende soorten hamburgers geprobeerd en die waren allemaal lekker! leuke combi's en verse ingrediënten. De patatjes waren ook goed gebakken... Vriendelijk personeel maar omdat het terras vol zat, zag je dat enkele het er nogal moeilijk mee hadden om met deze drukte om te gaan. Het is de bedoeling dat hier zondag's een "sunday roast" gaat komen met grote stukken gegaard vlees van de bbq, dus daar ga ik zeker nog eens voor terugkomen.
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij K&B. Zeker op een lekkere zwoele zomeravond is dit een prima plek om te hele avond te blijven plakken. Het terras is supergezellig aangekleed, het personeel vriendelijk en attent en het eten verrassend lekker. Een echte aanrader!
Verity M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Wow, ik heb hier werkelijk het allerslechtst gegeten in maanden. Op een mooie zomerse avond vorige week, besloten wij hier te gaan eten. Bij aankomst was het zeer druk op het terras wat veel goeds beloofde - dachten we.

Het begon met de service: hoewel de bediening vriendelijk was, liepen ze rond als een kippen zonder kop. Ze hadden het terras niet duidelijk onderverdeeld en waren met te weinig voor zo'n drukke avond wat resulteerde in veel mensen die heel erg lang op hun drankjes wachtten. Na een biertje besteld te hebben, hebben we 20 minuten gewachten.

Vooraf de nacho's... ik weet niet precies hoe je nacho's zo kan verpesten maar dat is hier zeker gelukt. De 'salsa' die erop zat, was zo azijnerig dat je mond ervan ging trekken. Daar bovenop een klodder creme fraiche en een klodder guacamole. Gelukkig compenseerden deze enigzins het zuur maar het hele gerecht was bijna niet te eten. Één hap azijn na de andere...

Als hoofdgerecht een halve kip met friet en pulled chicken salad. De halve kip was medium: aan de droge kant maar de friet was redelijk. De pulled chicken salad was een deceptie eersteklas: de pulled chicken was niet pulled, maar in werkelijkheid stukjes kippendij gemarineerd in barbecue saus. Deze barbecue saus was tevens ook de (enige) dressing van de salade wat betekende dat deze zeer zoet en klef was. De salad bestond verder uit 5 blaadjes sla, 2 reepjes bacon en 1 stukje gedroogd brood (wat 'croutons' voor moest stellen, denk ik?). Echt goor met een hoofdletter 'G'.

Echt een enorme tegenvaller en mocht het niet duidelijk zijn uit de omschrijving hierboven... geen aanrader.
Rasputin .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Na wat hapjes voor de spare ribs gekozen. Deze waren goed. De sausjes pasten er alleen niet bij. Een soort van Hoi Sin saus en een chilly saus. Ik had liever iets van knoflook en peper saus gehad. De frites werden op het bord geserveerd, wat best jammer was, want door de sla die er ook op lag, waren de frites helemaal nat geworden.
Bediening wa super! Ondanks alle drukte, had men tijd en oog voor alle gasten.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Eenvoudige goede maaltijd. Glas wijn, halve kip, salade, kopkoffie, E 17,50.
Prijs/kwaliteit 7, 6,5 voor door de kwaliteit, 8,5 voor de lage prijs.
Halve kip, goed gaar echter niet echt warm. Heerlijke verse salade, heel creatief met zeer goede dressing. Goede kop koffie.
Kwaliteit van de producten prima. Bediening vlot en efficiënt, ook heel correct. Duidelijk zaak voor jongeren, maar men weet ook in te spelen op oudere en formelere klanten.
Een paar verbeterpunten die niets kosten:
1. Salade in een apart schaaltje. Nu liep de heerlijke dressing over het hele bord waardoor de frites direct zacht werden.
2. Een vingerkommetje voor kluifgerechten als kip op spareribs.
3. Frites maakt men of van ongeschilde aardappelen die daar geschikt voor zijn of van geschilde aardappelen, niet van half geschilde en half gepitte aardappelen. De helft van de frietjes had stukken schil.
Al met al plezierig gegeten voor weinig geld.
UrHop .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Onlangs bij K&B gegeten. Nachos vooraf waren verrukkelijk, guacamole goed op smaak en lekkere kaas, zeker een aanrader. Als hoofdgerecht een burger en een halve kip besteld. De ster van de gerechten waren de frietjes, heerlijk krokant en goed gekruid. Kip was heerlijk en goed zout, had een extra dipsaus of wat kruiden op de kip wel op prijs gesteld. Groente bij de kip vond ik wel minder, leek wel koude gekookte groenten met nauwelijks smaak: had liever ingemaakte groenten of een coleslaw gezien. Burger heerlijk, goed gekruid en creatieve combinaties. Al met al simpel en heerlijk eten. Wij komen hier zeker nog eens terug!
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Al een paar keer heel leuk gegeten. Wordt echt blij van het decor. Je moet er van houden en ik hou ervan! Eten is prima voor een eetcafé. Niet megabijzonder, maar wel lekker en goede prijs kwaliteitverhouding. Het enige wat ik echt niet okee vind is de pretzel met mosterd vooraf. Het hoort erbij dat weet ik, maar er hoort ook vaak een duitse worst bij en die mis ik! :)
Tot snel K&B!!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Kralingen heeft er wat mij betreft weer een hit bij.
Dat hadden ze al, maar ik wist het nog niet.
Na de MagnEet, want af en toe erbarmelijk was, nu een lekker basic tent met een slim bedacht en gemaakt en basic decor, basic eten en prima bediening. Buiten heerlijk terrassen en borrelen en als het weer en de terrasbranders het toelaten.
En geloof me, ik ga de hele menukaart proberen.
Heerlijk.
Marko D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
gisteren met mijn vrouw en 2 kinderen zonder reservering om 18:00 uur op een zaterdag naar binnen gelopen. met enige improvisatie konden we toch eten, hoewel we om 19:00 uur wel onze tafel moesten verlaten en aan de leestafel ons toetje moesten eten.

de zaak ziet er niet echt uitnodigend uit, veel goedkoop ogende tafels en stoelen in een kleine ruimte gepropt. de inrichting van het vorige restaurant op deze plek zag er beter uit.

voordat je binnenkomt zie je buiten de kippetjes al draaien in de grill en dat is precies wat ik ook wilde hebben. de hele kip voor mij was wellicht een beetje veel maar het enige dat overbleef waren de botjes. heerlijk sappig vlees en lekker knapperig vel. yum!
de burger voor de oudste en de kipgehaktballetjes voor de jongste waren ook prima. beide borden waren ook vrijwel leeg. mijn vrouw had een bacon burger, ook een prima keuze.
lekker gegeten, ik hoefde na de hele kip zeker geen toetje. allebei de jongens kregen nog het obligate kindertoetje, ijs in een grappige beker met veel slagroom. niet bijzonder.

lekker avondje uit, een volgende keer zal ik reserveren zodat we aan ons tafeltje kunnen blijven zitten.

E L.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
De sfeer bij K&B is ongedwongen en ja af en toe is de bediening rommelig maar dat heeft ook zijn charme. Het interieur is de laatste tijd erg aangepast en het is nu gezellig en huiselijk.
De gado gado, de kipspies en de steaks zijn heerlijk. Vooral de steak is mooi gegaard.
Zeker een aanrader en straks heerlijk op het terras in de zon.
JacobusG .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
K & B Kralingen is heel erg gezellig geworden, niet alleen buiten in de tuin maar zeker ook binnen. Wat betreft eten, goed en ongecompliceerd, heerlijk malse kip, goeie burgers en van tijd tot tijd ook diverse steaks. Ideale plek voor families.