Jun Indonesian Cuisine

Frederik Hendrikstraat 98 1052 HZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207859185
Liefhebbers van een Indonesische rijsttafel zitten bij restaurant Jun helemaal goed, want chef Edy en zijn team weten wel hoe ze Indonesisch moeten koken. Edy komt zelf uit Lombok en de rest van zijn team komt uit verschillende delen van Indonesië. Met z’n allen bedenken ze steeds weer andere heerlijke Indo gerechten. Hierdoor wisselt de kaart veel. Maar sommige populaire gerechten (zoals de rijsttafel) die blijven uiteraard gewoon. En wat is er nou heerlijker dan met al je tafelgasten samen van de verschillende schaaltjes te snoepen? De gerechten zijn mooi op smaak. Sommige smaken mooi intens terwijl andere dishes weer een mooie subtiele smaak hebben. Het is een feest om hier te eten. Naast Edy zelf treedt zijn partner Jan op als gastheer, en zorgt hij ervoor dat je niets te kort komt. Ze hebben persoonlijke benadering van hun gasten namelijk erg hoog in het vaandel staan.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de kipsaté. Die is verdraaid lekker.

Over het restaurant Jun Indonesian Cuisine

Met een grote glimlach word je hier welkom geheten. Jun Indonesian Cuisine is een Indonesisch restaurant midden in Amsterdam. Chef Edy eert de klassiekers maar daagt je uit ook eens iets nieuws te proberen, zoals de ayam woku-woku. Met de huisgemaakte sambal pedas kun je de gerechten zo heet maken als je wilt. De wijnkaart is met veel zorg samengesteld en sluit perfect aan bij de exotische smaken van onze gerechten. Elke drie maanden is er een nieuwe kaart!

Meer informatie over restaurant Jun Indonesian Cuisine

• Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Really good
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Eten was goed, maar een beetje vlak van smaak. Mag wat uitgesprokener (pittiger moet je misschien vragen) zijn.
Verder plezierig personeel, en nette locatie.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Zéér vriendelijke bediening, lekkere rijsttafel! Absolute aanrader!
De rijsttafel was zeer lekker. Wij komen zeker terug!
Tjeerd W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Indonesisch restaurant met een vleugje Hollandse bediening. Vriendelijke mensen. Misschien wel te vriendelijk. Eten is goed. Gaat u voor de vegetarische rijsttafel voor 2 personen let dan goed op. De prijs is €26 per couvert wat eigenlijk per persoon inhoudt. Ik betaalde €52 voor 2 kopjes soep een bord witte rijst, 3 soorten groentes en een bakje tempeh. Dit is de prijs die ik heb betaald niet waard.
Max M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Thank you
Reinier S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk eten, duidelijk de originele Indonesische keuken!
De bediening was vriendelijk en heel attent.
Kortom: hier komen we zeker terug.
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Echt heerlijk gegeten. Kan het iedereen aanraden. Ze hebben zelfs een vegetarische rijsttafel.
Tanno U.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Prettige sfeer en geluidsniveau , erg lekker Indonesisch eten. Kwaliteit prima in verhouding met de prijs. We komen zeker terug.
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Voortreffelijk eten. We hadden gekozen voor de rijsttafel 2. Alles was even lekker, maar niet echt warm meer. Minpuntje.: Het is niet echt een gezellig restaurant, ook enigszins onpersoonlijk. Na het afrekenen totaal geen aandacht meer voor de gasten bij het verlaten van het restaurant, dat is bij andere restaurants vaak heel anders. Misschien omdat hier veel buitenlandse toeristen komen dat men die aandacht niet heeft ?
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Vanaf binnenkomst voel je je meteen welkom; de sfeer is ontspannen en ongedwongen. De inrichting is heel keurig met mooie, kleurrijke en zelfgemaakte foto´s aan de muur. Licht mag van mij iets minder fel, maar dat is een kleinigheid. Ze serveren cocktails vooraf (niet geprobeerd, maar goed dat het aanbod er is). Je krijgt meteen een lekker schaaltje kroepoek met saus van het huis; altijd lekker. Ruime keuze in gerechten. We nemen de rijsttafel #1, met keuze uit twee voorgerechten (soep of gefrituurde envelopjes). De rendang, pittige kip, pikante groente, zoet-zure salade, saté en rijst allemaal even smakelijk, net als de behoorlijk pittige (ik hou ervan) huisgemaakte sambal. Bediening on-Amsterdams vriendelijk en oplettend. Voordat je het zelf hebt bedacht komt er nieuwe rijst en sambal. De wijn (de gewürztraminer) was een zeer fijne begeleider bij de Indonesische kruiden. Als nagerecht de crêpe met kokos en gemberijs ook al zo heerlijk. Tot slot komt er bij de koffie ook nog eens een zalig stukje spekkoek. Kortom: heerlijk (en meer dan genoeg) gegeten in een van de meest sympathieke restaurants van Amsterdam.
ger T.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
De twee vleesgerechten in de beperkte rijsttafel waren taai. Geldt ook voor de kip in de soto ajam (kippensoep). Op onze klachten ter plekke werd niet goed gereageerd.
Jolanthe M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk gegeten zowel de vlees/vis rijsttafel als de vegetarische, veel verse groenten en heerlijke verschillende smaken bij de diverse gerechten
Grace R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Zeer prettig, vriendelijk personeel.
Heerlijk verse en voldoende hoeveelheid gerechten samen goed gevulde glazen.
Uitstekend voor een ontspannen avond!
Lydwin V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Lekker gegeten in een vriendelijke sfeer! De desserts zijn bijzonder lekker.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Aangenaam restaurant, authentiek Indonesisch eten, grote keus wijnen. Meer hoef ik er niet over te zeggen, deze laatste zin omdat het in minimaal 120 letters moet.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
JUN is een leuk restaurantje, lekker Indisch eten en goede bediening, de rijsttafel is een kleine, maar erg goed. Het ijs van het dessert is heel erg goed.
Arne B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Echt fantastisch eten en wij werden bediend door een jonge jongen die erg zijn best deed en erg vriendelijks was. 2 minpunten: Bij het nagerecht moest ik vragen om de kaart die werd aangereikt door een Nederlandse man, ik denk een van eigenaars of manager. Vervolgens werden we compleet genegeerd en werd onze bestelling niet opgenomen! Ik ben maar gaan afrekenen naar 15 min wachten. Het was niet druk, er zat nog 1 tafel te eten. Erg vervelend. Verder stonken onze jassen zo erg naar eten (er was geen plek op de kapstok dus die werken elders neergelegd (naast de frituur misschien?) dat deze naar de stomerij moeten. Zou graag het eten nogmaals proeven maar twijfel.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Woensdag j.l. bij Jun gegeten, VOORTREFFELIJK!!! De kwaliteit van het eten was bijzonder goed, en met de vriendelijke bediening hadden wij een superavond! Wij komen graag weer terug.
Joke en Hans, Okke en Johan
Emmely F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Goed eten, attente bediening, goede prijs. Wij hadden wel maar net genoeg en we hadden al extra groente en rijst besteld.