Jun Indonesian Cuisine

Frederik Hendrikstraat 98 1052 HZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207859185

Over restaurant Jun Indonesian Cuisine

Met een grote glimlach word je hier welkom geheten. Jun Indonesian Cuisine is een Indonesisch restaurant midden in Amsterdam. Chef Edy eert de klassiekers maar daagt je uit ook eens iets nieuws te proberen, zoals de ayam woku-woku. Met de huisgemaakte sambal pedas kun je de gerechten zo heet maken als je wilt. De wijnkaart is met veel zorg samengesteld en sluit perfect aan bij de exotische smaken van onze gerechten. Elke drie maanden is er een nieuwe kaart!

Meer informatie over restaurant Jun Indonesian Cuisine

Tram 3, bus 18 en 21

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag vanaf 17:30

E V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Opnieuw weer prima gegeten. Constante hoge kwaliteit prima service. Kortom aanrader!
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
De allereerste keer dat wij bij Jun eten en ik moet echt zeggen dat dit inderdaad, samen met Spandershoeve in Hilversum, het allerbeste Indonesisch restaurant is die wij, als familie, kennen. Top. First class.
Eten vers bereid, niet tientallen smaakjes en gerechten maar goed op elkaar afgestemde zaken.
Wij gaan zeker terug. Daarvoor hoef je niet voor naar Bali!
Brimmeuk .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Op zaterdag 6 augustus 2016 heerlijk gegeten bij Jan en Edi. Edi kan heerlijk koken deze ervaring hadden wij een aantal jaar geleden meegemaakt toen zij nog in het bezit waren van een camping in Frankrijk. De ambiance is uitstekend, de bediening vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Uitstekende keuken en plezierige bediening. Extra pluspunt: een van de mensen van de bediening spreekt uitstekend Frans, hetgeen zeer plezierig was voor onze Franse vrienden die geen Engels spreken.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Top Indonesisch restaurant! Fijne service. Gerechten van top kwaliteit en erg authentiek! Reden om nog zeker een keer terug te komen! Een aanrader!
Nienke G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Puike zaak, met heerlijke gerchten. Niet de "ouderwetse" rijsttafel, van veel kleine schaaltjes met weinig inhoud, maar heerlijke gerchten in grote schalen van toch verfijnde kwaliteit. Als Indo kan ik dat zeer waarderen en kan ik het iedereen aanbevelen. Niet goedkoop, maar het is het wel waard.
Rudie_V .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Na lange tijd weer terug geweest en ik was benieuwd of Jun het hoge niveau had weten vast te houden. Mijn vorige recensie uit 2014 was erg positief en daardoor kun je teleurgesteld zijn vanwege hoge verwachtingen. Tot mijn grote vreugde was het wederom een heerlijke belevenis.
Er waren kleine veranderingen in het interieur, ten goede, en de ontvangst was nog steeds hartelijk. Ik voelde me echt welkom.

Het eten verraste me, er was meer diversiteit in de soorten gerechten. Veel restaurants serveren geen gerechten van Bali of Lombok maar de Jukut urap en Udang Lombok smaakten heerlijk en authentiek. Ik heb beide eilanden bezocht en waardoor hun specifieke smaken.
Alles smaakte vers, dat is wel eens anders in Indonesische restaurants, en alles was perfect van smaak. De balans tussen de vier smaken was uitstekend. Dit is natuurlijk persoonlijk, de een zal het te pedis vinden en de ander te flauw maar voor mij smaakte het precies goed. Niets werd opgepept met zout, bravo!
De Ikan sambal goreng heb ik niet geproefd want ik hou niet zo van vis maar dat was geen probleem. Kreeg er een heerlijke tempe manis voor in de plaats. Ben ik dol op, zeker met deze lekkere ketjap.
De wijnen waren heerlijk. We hebben 2 flessen opgedronken, de sauvignon blanc en de Grüner sylvaner trocken. Zeer goed passend bij het eten en een belevenis op zichzelf.
Desserts zijn voor mij een teer punt in Indonesische restaurants. In Indonesië zijn desserts niet algemeen en vaak niet bijzonder maar het ambachtelijke ijs en de puding nanas sprongen er hier echt uit. Heerlijk!

Ik ben lang van stof geweest maar dat verdient Jun ook. Een kwaliteitsrestaurant dat niet in de goedkope sector zit maar wel waar voor zijn geld geeft. Jun is nog meer aanrader dan na mijn vorige bezoek!
Van Egeraat C.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten, voelt als een huiskamerrestaurant met een familie die heel lekker kookt en heel persoonlijk bedient. Vrij eenvoudig, eerlijk en smaakvol.
Roberto.biasetto .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijke huisgemaakte sambal! Vlotte en snelle bediening. Een warmhoudplaat voor de rijstschotel zou ideaal geweest zijn.
Yatreb .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
soto ayam ( kip soep) flauw van smaak selada udang karang met pittige dressing die overheerst , tja vroeg mij ook af prijs kwaliteit ver te zoeken , zeker te duur voor wat wij gehad hebben , interieur schoon er moet heel wat gebeuren in de keuken , voor onze was het laatste bezoek
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Een bijzonder aangenaam Indonesisch restaurant: mooi strak interieur zonder kitsch-dingetjes, goede akoestiek (je kan er ontspannen praten zonder te roepen), zeer vriendelijke en attente bediening (de baas en zijn medewerker), lekker authentiek eten. Kleine rijsttafel (27.50€) met lekkere soto-ayam, vlees (wel zeer pittig), op verzoek en wat aandringen kregen we saté kambing ipv kipsaté. Groenten wat sober en geringe porties. Enkele wijnen ook per glas verkrijgbaar, redelijk geprijsd (3-4X over de kop, zoals bijna overal in NL).
Voor ons blijft Jun een van de beste Indonesische restaurants in Amsterdam. We gaan terug. Reserveren geadviseerd, op een gewone door-de-weekse dag was het vol.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Rijsttafel (plusvariant): alle gerechten op z'n minst goed en m.n. de soep (soto), het groentegerecht en de rendang waren uitstekend: accuraat gekruid met een subtiele balans, alleen de soya-saus bij de lamssate vonden wij wat zoet en flets, erg dun bovendien. Nog een paar hele kleine bijgerechtjes hadden niet misstaan. Bediening enthousiast en redelijk attent. De algehele sfeer was open en ontspannen. De moeite waard om terug te gaan, hoewel wij de prijs enigzins aan de hoge kant vonden.
Odette817 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De Indonesische keuken is heel erg rijk en lekker. We hebben twee rijsttafels genomen. Vond wel de pindasaus op de saté ayam aan de sterke kant toe. Wel jammer dat de ossenhaas ietsje taai was. De rest was wel lekker en in goede balans; de bediening aardig en vlot.
gijmterbraak .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
prima restaurant:
rustige sfeer,zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten! De rijsttafel is een aanrader.Wij gaan hier zeker een keer terug.
Ferry U.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Alle genuttigde gerechten waren bijzonder lekker. (Drie van de vier gasten zijn van Indonesische extractie.) De sfeer en plaatsing waren uitstekend. De service vriendelijk efficiënt. Dit was de tweede keer, De derde zal spoedig volgen!
Marjolijn.overbeek .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
heerlijk gegeten. Voor een drie gangen menu goede prijs kwaliteit verhouding. Prettige, vriendelijke bediening en een zeer fijne omgeving. Restaurant heeft een rustige, warme en toch moderne uitstraling. Zeer de moeite waard en voor herhaling vatbaar.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Zo lekker kan vaderdag zijn.
Ben gisteren door onze dochter, Fleur, getrakteerd op een etentje bij Indonesisch restaurant Jun, in Amsterdam. Ze maakten hun 'certificaat van uitmuntendheid' van TripAdvisor weer helemaal waar.
Net als twee maanden geleden heerlijk en gezellig gegeten. Leuke bijkomstigheid is dat we werden herkend van ons eerdere bezoek en extra werden verwend.
Ik kan iedereen de pisang goreng aanraden als dessert (het menu wisselt elke 3 maanden, dus ....).
Aggie J.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
We eten regelmatig bij Jun. Het eten is er heerlijk, nemen meestal rijsttafel 1. Service is geweldig.
Komen weer heel graag terug !!!
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
De soto ayam was heerlijk en de menues die we hebben gegeten pasten goed bij elkaar. Het was maar goed dat we gereserveerd hadden, want het zat weer gezellig vol.
Eslobbe .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Verrassend lekker gegeten. Geloof mij, ik heb veel Indisch gegeten. Dit restaurant maakt gewoon lekker eten. Aanrader als toetje, de Pisang Goreng!