Jun Indonesian Cuisine

Frederik Hendrikstraat 98 1052 HZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207859185
Liefhebbers van een Indonesische rijsttafel zitten bij restaurant Jun helemaal goed, want chef Edy en zijn team weten wel hoe ze Indonesisch moeten koken. Edy komt zelf uit Lombok en de rest van zijn team komt uit verschillende delen van Indonesië. Met z’n allen bedenken ze steeds weer andere heerlijke Indo gerechten. Hierdoor wisselt de kaart veel. Maar sommige populaire gerechten (zoals de rijsttafel) die blijven uiteraard gewoon. En wat is er nou heerlijker dan met al je tafelgasten samen van de verschillende schaaltjes te snoepen? De gerechten zijn mooi op smaak. Sommige smaken mooi intens terwijl andere dishes weer een mooie subtiele smaak hebben. Het is een feest om hier te eten. Naast Edy zelf treedt zijn partner Jan op als gastheer, en zorgt hij ervoor dat je niets te kort komt. Ze hebben persoonlijke benadering van hun gasten namelijk erg hoog in het vaandel staan.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de kipsaté. Die is verdraaid lekker.

Over het restaurant Jun Indonesian Cuisine

Met een grote glimlach word je hier welkom geheten. Jun Indonesian Cuisine is een Indonesisch restaurant midden in Amsterdam. Chef Edy eert de klassiekers maar daagt je uit ook eens iets nieuws te proberen, zoals de ayam woku-woku. Met de huisgemaakte sambal pedas kun je de gerechten zo heet maken als je wilt. De wijnkaart is met veel zorg samengesteld en sluit perfect aan bij de exotische smaken van onze gerechten. Elke drie maanden is er een nieuwe kaart!

Meer informatie over restaurant Jun Indonesian Cuisine

9,4

Jouw recensie over het restaurant Jun Indonesian Cuisine

Albert J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Er wordt hier duidelijk veel zorg besteed aan de kwaliteit van de gerechten, wat er in Nederland nog al eens aan ontbreekt. Hoewel wij absoluut geen haast hadden duurde het wachten tussen het voor- en hoofdgerecht wat te lang, maar het restaurant was dan ook helemaal vol. Dit laatste werd wel weer gecompenseerd door de gerichtheid om het je al gast duidelijk naar de zin te maken. Wij komen beslist terug, complimenten!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Van de betere restaurants in Indonesië herinner ik me hoe de koks zo met ingrediënten en kruiden en specerijen wisten te spelen dat ieder gerecht zijn eigen karakter had waardoor de maaltijd als geheel iets fris had. Dat kunnen ze bij Jun ook. Met de eenvoudigste rijsttafel hadden we een mooi afgewogen maaltijd, echt heel erg lekker gegeten.
Vergeleken met andere Indonesische restaurants is de prijs, afgezet tegen de hoeveelheid geserveerd eten, hoog maar het is wel prettig je niet te hoeven overeten en, gemeten naar de kwaliteit was het gebodene de prijs zeker waard.
De bediening is uiterst vriendelijk, soms een beetje chaotisch (we moesten hen ervoor behoeden de rekening zo over ons tweeën te verdelen dat de fooi die wilden geven juist weer bij ons terecht kwam). In een eerder recensie klaagde iemand dat hij na verblijf bij Jun zijn jas naar de stomerij had moeten brengen vanwege de frituurdampen. Dat lijkt me overdreven maar de afzuiging werkt inderdaad niet volledig overtuigend.
Reinier S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
We komen hier regelmatig eten, nu waren we met vrienden en het was weer prima.
Zeer vriendelijke bediening en het eten is zeer smakelijk.
Arlo V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Het eten bij Jun was erg lekker (genoeg keuze voor een vegatarier) en het personeel was erg vriendelijk. Zeker aan te raden.
Helene T.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
excellente adresse
Denise D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Really good
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Eten was goed, maar een beetje vlak van smaak. Mag wat uitgesprokener (pittiger moet je misschien vragen) zijn.
Verder plezierig personeel, en nette locatie.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Zéér vriendelijke bediening, lekkere rijsttafel! Absolute aanrader!
De rijsttafel was zeer lekker. Wij komen zeker terug!
Tjeerd W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Indonesisch restaurant met een vleugje Hollandse bediening. Vriendelijke mensen. Misschien wel te vriendelijk. Eten is goed. Gaat u voor de vegetarische rijsttafel voor 2 personen let dan goed op. De prijs is €26 per couvert wat eigenlijk per persoon inhoudt. Ik betaalde €52 voor 2 kopjes soep een bord witte rijst, 3 soorten groentes en een bakje tempeh. Dit is de prijs die ik heb betaald niet waard.
Max M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Thank you
Reinier S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk eten, duidelijk de originele Indonesische keuken!
De bediening was vriendelijk en heel attent.
Kortom: hier komen we zeker terug.
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Echt heerlijk gegeten. Kan het iedereen aanraden. Ze hebben zelfs een vegetarische rijsttafel.
Tanno U.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Prettige sfeer en geluidsniveau , erg lekker Indonesisch eten. Kwaliteit prima in verhouding met de prijs. We komen zeker terug.
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Voortreffelijk eten. We hadden gekozen voor de rijsttafel 2. Alles was even lekker, maar niet echt warm meer. Minpuntje.: Het is niet echt een gezellig restaurant, ook enigszins onpersoonlijk. Na het afrekenen totaal geen aandacht meer voor de gasten bij het verlaten van het restaurant, dat is bij andere restaurants vaak heel anders. Misschien omdat hier veel buitenlandse toeristen komen dat men die aandacht niet heeft ?
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Vanaf binnenkomst voel je je meteen welkom; de sfeer is ontspannen en ongedwongen. De inrichting is heel keurig met mooie, kleurrijke en zelfgemaakte foto´s aan de muur. Licht mag van mij iets minder fel, maar dat is een kleinigheid. Ze serveren cocktails vooraf (niet geprobeerd, maar goed dat het aanbod er is). Je krijgt meteen een lekker schaaltje kroepoek met saus van het huis; altijd lekker. Ruime keuze in gerechten. We nemen de rijsttafel #1, met keuze uit twee voorgerechten (soep of gefrituurde envelopjes). De rendang, pittige kip, pikante groente, zoet-zure salade, saté en rijst allemaal even smakelijk, net als de behoorlijk pittige (ik hou ervan) huisgemaakte sambal. Bediening on-Amsterdams vriendelijk en oplettend. Voordat je het zelf hebt bedacht komt er nieuwe rijst en sambal. De wijn (de gewürztraminer) was een zeer fijne begeleider bij de Indonesische kruiden. Als nagerecht de crêpe met kokos en gemberijs ook al zo heerlijk. Tot slot komt er bij de koffie ook nog eens een zalig stukje spekkoek. Kortom: heerlijk (en meer dan genoeg) gegeten in een van de meest sympathieke restaurants van Amsterdam.
ger T.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
De twee vleesgerechten in de beperkte rijsttafel waren taai. Geldt ook voor de kip in de soto ajam (kippensoep). Op onze klachten ter plekke werd niet goed gereageerd.
Jolanthe M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk gegeten zowel de vlees/vis rijsttafel als de vegetarische, veel verse groenten en heerlijke verschillende smaken bij de diverse gerechten
Grace R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Zeer prettig, vriendelijk personeel.
Heerlijk verse en voldoende hoeveelheid gerechten samen goed gevulde glazen.
Uitstekend voor een ontspannen avond!
Lydwin V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Lekker gegeten in een vriendelijke sfeer! De desserts zijn bijzonder lekker.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Aangenaam restaurant, authentiek Indonesisch eten, grote keus wijnen. Meer hoef ik er niet over te zeggen, deze laatste zin omdat het in minimaal 120 letters moet.