Jun Indonesian Cuisine

Frederik Hendrikstraat 98 1052 HZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207859185
Liefhebbers van een Indonesische rijsttafel zitten bij restaurant Jun helemaal goed, want chef Edy en zijn team weten wel hoe ze Indonesisch moeten koken. Edy komt zelf uit Lombok en de rest van zijn team komt uit verschillende delen van Indonesië. Met z’n allen bedenken ze steeds weer andere heerlijke Indo gerechten. Hierdoor wisselt de kaart veel. Maar sommige populaire gerechten (zoals de rijsttafel) die blijven uiteraard gewoon. En wat is er nou heerlijker dan met al je tafelgasten samen van de verschillende schaaltjes te snoepen? De gerechten zijn mooi op smaak. Sommige smaken mooi intens terwijl andere dishes weer een mooie subtiele smaak hebben. Het is een feest om hier te eten. Naast Edy zelf treedt zijn partner Jan op als gastheer, en zorgt hij ervoor dat je niets te kort komt. Ze hebben persoonlijke benadering van hun gasten namelijk erg hoog in het vaandel staan.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de kipsaté. Die is verdraaid lekker.

Over het restaurant Jun Indonesian Cuisine

Met een grote glimlach word je hier welkom geheten. Jun Indonesian Cuisine is een Indonesisch restaurant midden in Amsterdam. Chef Edy eert de klassiekers maar daagt je uit ook eens iets nieuws te proberen, zoals de ayam woku-woku. Met de huisgemaakte sambal pedas kun je de gerechten zo heet maken als je wilt. De wijnkaart is met veel zorg samengesteld en sluit perfect aan bij de exotische smaken van onze gerechten. Elke drie maanden is er een nieuwe kaart!

Meer informatie over restaurant Jun Indonesian Cuisine

9,3

Jouw recensie over het restaurant Jun Indonesian Cuisine

Andreas D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Jun is een van de allerbeste Indonesische restaurants. De basis-rijsttafel is meer dan voldoende. Kwalitatief en kwantitatief.
Michael S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Heerlijke rijsttafel gegeten. Prima ambiance en prima ontvangst.
Rijsttafel is goed gevarieerd en "hitte" niveau van de gerechten is meer dan ok ????
a little gem in Amsterdam ????
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Super lekker eten! Lekker pittig, maar niet te...
De spekkoek-likeur is ook echt een aanrader. En ook bij de koffie/thee zit een heerlijk stukje spekkoek.
Trees T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Indonesische rijsttafel nr. 2 was heerlijk! Wij hadden vooral genoten van sate kambing en garnalen gerecht.
Een mooie en verzorgde ambiance, vriendelijke en goede bediening, toilet modern en schoon. Kortom we hebben genoten!
Fiona T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Fabulous vegetarian rijstafel
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Uiteraard kom je in de eerste plaats voor de kwaliteit van het eten en met de kwaliteit in niets mis.

Teleurstellend was een opmerking van de bediening over het verzoek om een glas (leiding)water als intro-drankje. Er werd ons vervolgens onmiskenbaar duidelijk gemaakt dat het beslist niet de bedoeling is om alleen kraanwater te drinken bij het eten. Een glas kraanwater is prima, maar dat glas moet dan begeleid worden door een drankje van de kaart.
Eerlijk gezegd is het niet meer van deze tijd om je klanten prima drinkbaar water onder restricties te serveren. Reken dan een bedrag voor een karaf Amsterdamse leidingwater en zet dan niet als een bovenmeester de toon!
Truus L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Heel fijn,we wonen om de hoek en komen er graag,eten is heerlijk..echt top restaurant, alles vers en dat proef je???????? Truus en Marco
T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
De familie heeft heerlijk gegeten. De bediening was heel vriendelijk. Daarnaast is zeer goed rekening gehouden met een glutenvrij dieet.
Aviv K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Good
Ruurd V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Leuk restaurant, eten is goed. De menukaart zou duideijker mogen. Het was ons niet duidelijk waar nu precies een menu uit bestond (die moet je zelf samenstellen). Voor wat je krijgt wel wat hoge prijzen. Bediening aardig. Het enige wat ons erg tegenviel was dat een van de bedieners op een gegeven moment een schaaltje met pepermunt en de rekening op tafel zette (bijna neergooide) zonder dat wij om de rekening hadden gevraagd. Wij zaten nog te praten en hadden zelfs nog te drinken. Dat was wel een domper, wij hadden et gevoel dat wij dus op moesten stappen. Verder geslaagd.
S. D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Heerlijk gegeten, gezellige entourage, erg vriendelijk en behulpzaam personeel. Niet super groot, maar erg gezellig. Een aanrader!
Anniette T.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Heerlijk eten! Alles vers en alle afzonderlijke smaken kwamen goed tot hun recht.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
We hebben rijsttafel 1 genomen. Het eten was heel lekker, niets op aan te merken. De eigenaar is echter nogal een liefhebber van een praatje met de gasten, maar dat kan voor andere gasten soms storend zijn. De bediening was vriendelijk, maar niet heel efficient. We moesten daardoor erg lang op de rekening wachten.
Albert J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Er wordt hier duidelijk veel zorg besteed aan de kwaliteit van de gerechten, wat er in Nederland nog al eens aan ontbreekt. Hoewel wij absoluut geen haast hadden duurde het wachten tussen het voor- en hoofdgerecht wat te lang, maar het restaurant was dan ook helemaal vol. Dit laatste werd wel weer gecompenseerd door de gerichtheid om het je al gast duidelijk naar de zin te maken. Wij komen beslist terug, complimenten!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Van de betere restaurants in Indonesië herinner ik me hoe de koks zo met ingrediënten en kruiden en specerijen wisten te spelen dat ieder gerecht zijn eigen karakter had waardoor de maaltijd als geheel iets fris had. Dat kunnen ze bij Jun ook. Met de eenvoudigste rijsttafel hadden we een mooi afgewogen maaltijd, echt heel erg lekker gegeten.
Vergeleken met andere Indonesische restaurants is de prijs, afgezet tegen de hoeveelheid geserveerd eten, hoog maar het is wel prettig je niet te hoeven overeten en, gemeten naar de kwaliteit was het gebodene de prijs zeker waard.
De bediening is uiterst vriendelijk, soms een beetje chaotisch (we moesten hen ervoor behoeden de rekening zo over ons tweeën te verdelen dat de fooi die wilden geven juist weer bij ons terecht kwam). In een eerder recensie klaagde iemand dat hij na verblijf bij Jun zijn jas naar de stomerij had moeten brengen vanwege de frituurdampen. Dat lijkt me overdreven maar de afzuiging werkt inderdaad niet volledig overtuigend.
Reinier S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
We komen hier regelmatig eten, nu waren we met vrienden en het was weer prima.
Zeer vriendelijke bediening en het eten is zeer smakelijk.
Arlo V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Het eten bij Jun was erg lekker (genoeg keuze voor een vegatarier) en het personeel was erg vriendelijk. Zeker aan te raden.
Hélène T.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
excellente adresse
Denise D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Really good
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Eten was goed, maar een beetje vlak van smaak. Mag wat uitgesprokener (pittiger moet je misschien vragen) zijn.
Verder plezierig personeel, en nette locatie.