Julius Bar & Grill

6,6
Duur
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
4 gangen menu met een zeer goed voorgerecht, leuk tussengerecht, goed hoofdgerecht maar slecht nagerecht met de Restaurantweek. Ambiance leuk en bediening vriendelijk en redelijk snel. Mooi tempo in het serveren van de gangen, maar het nagerecht zou ik achterwege laten.
Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijk gegeten met broers en moeder. Vlees word goed bereid en was zeer mals. Heerlijke libanese wijn erbij. Attente en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Mirukal .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Min of meer per toeval hadden mijn vrouw en ik bij Julius Bar en Grill gereserveerd, wij houden immers wel van een goede hamburger. Omdat wij eraan dachten wat eerder te gaan dan gepland, keken we even op de site en schrokken van de reacties. Wij dachten nog, 'zo erg zal het toch niet zijn?' Een restaurant kun je in drie onderdelen verdelen, het interieur (het design), de bediening en de keukenbrigade. Hier kom ik later op terug, laat ik beginnen met alles op volgorde te benoemen.
Wij bestelden een biertje en die was heerlijk koud. Top! Daarbij bestelden wij een bite, de nacho's met guacamole. De guacamole was ronduit smakeloos en futloos (nu is mijn vrouw Spaans en omdat zij nogal wat Mexicaanse vrienden heeft proeven wij ook nogal eens authentieke guacamole, dus wij hebben vergelijkingsmateriaal). Daarbij was er veel te weinig guacamole, zodoende lieten wij de helft van de bak nacho's maar staan.
Mijn vrouw koos de lady hamburger (wel done) en ik de men's hamburger (medium/wel done). De hamburgers worden geserveerd met zelfgebakken brood en tripple fried patatos. Wel, als jouw zelfgebakken brood niet beter is dan een broodje van de bakker om de hoek, dan moet je het vooral niet doen. Dat was het geval met dit brood. De hamburger van mijn vrouw was goed gebakken, maar die van mijn was rauw. Heb het vlees laten liggen. De patat was een lachertje. Smakeloos, taai, en veel patatjes zelfs niet gaar gebakken. Als je als kok al niet eens patat kunt bakken, dan kun je niet veel.
Verder bestelden mijn vrouw een Malbec en ik een Pinot Noir, wijnen van rond de € 6,50 en € 6,75 per glas, dus zeg 15 Oud-Hollandse guldens. De wijn was warm. 'Ja,' zei de bediende, 'dat probleem kennen wij hier, het is nogal warm.' Uuuuhhh, wat dacht je van een wijnkoelkast? Ieder restaurant heeft tegenwoordig een wijnkoeler en ja, ook voor rode wijn! Het was zo rond de 25 graden, dus de wijn was meer een soort van hoestdrank.

Samenvattend:
- het interieur is prachtig.
- de bediening doet zijn best, geen klachten.
- de keukenbrigade is de zwakke schakel in het geheel want die bakt er niks van.
Alles zou nog niet zo erg zijn ware het niet dat de eigenaar andere mensen op tv nadrukkelijk de maat neemt. Als je andere mensen beoordeelt, maar het zelf niet op een rijtje hebt, wat zegt dat dan?

Komen wij terug? NOOIT! Voor een goede hamburger gaan wij naar de Kantine op de Oostelijke Handelskade of naar de Burger Bar in de Reguliersbreestraat, beiden hebben ook toppatat. Ook de patatkraam van Wil op de Westermarkt (bij de Westertoren) is top.
Lonneke K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
teleurstellend; als er BBQ beloofd wordt en er bij de ingang 2 (niet aangestoken) big green eggs staan en het vlees uit een elektrische oven blijkt te komen, weet ik niet waarom ik een BBQ bijbel meekrijg.
Een meisje dat bediende sprak nauwelijks nederlands (de jonge man was daarentegen heel attent).Te donker om de kaart te kunnen lezen; sla besteld omdat volgens de bediening geen groente inbegrepen was; bleek er echter toch groente geleverd te worden.Kom dus niet terug
Kean .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gister via de Groupon deal bij Julius bar & gril gegeten. Was een dinsdagavond dus restaurant zat niet super vol, maar was wel gezellig. Bediening was snel, attent en erg vriendelijk. Gaven ook meteen aan dat de Groupon deal veel vlees bevatte, dus zij geen of een klein voorgerecht aanraden. En, mochten wij het toch te weinig vinden, konden wij altijd bij bestellen. Vooraf toch de pulled pork kroketjes genomen - erg lekker! en als extra bij het vlees de Julius patatjes (ook een aanrader). Enige wat ik minder vond was de frozen pina colada, was minder zoet dan ik verwachtte, maar het toetje van mijn vriend (ijs met bacon smaak) was super!
Manuel N.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Man, man, man...... Wat een zooitje. Bij binnenkomst was het direct duidelijk dat de gehele bediening op een (bedrijfsleider) na beginnelingen waren. De overheerlijke spareribs waren echt niet te eten. Taai, smakeloos en zonder BBQ smaak. Deze werden direct terug genomen. De "Chef kok" durfde het niet aan om een tweede portie te maken omdat deze ook taai zouden zijn. Vervolgens koos ik voor de "Man Burger". En ja, well done. Maar daar had de kok volgens mij geen zin in, kreeg hem medium rood.

Ook dat bord terug gezonden en direct betaald. Kom er nooit meer. Wat een aanfluiting!

Dat "Chef kok" Julius daar zijn naam aan durft te hangen. De meeste afvallers in zijn programma koken nog beter dan de BBQ meesters in zijn snackbar.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Op 15 juni bij Julius gegeten. Lekker bites vooraf, vooral de pulled pork kroketten waren erg lekker. Daarna 1 van de lekkerste hamburger ooit gegeten alweer met pulled pork extra. De naam super duper is dan ook terecht. Snelle en attente bediening. Enig minpuntje: het is er wel wat donker.
HoofddorpRalf .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Dit restaurant gekozen omdat de suggestie wordt gewekt dat er wordt gekookt met de Greenegg, helaas de deksel van dit wonderding is niet open geweest. Vooraf een pulled pork, heerlijk van smaak. Voor het hoofdgerecht was de keuze gevallen op een Tournedos van 200 gr. In werkelijkheid was het stukje vlees dichter in de buurt van de 100 gr, jammer want de smaak was prima. Naast het vlees werd een gepofte aardappel en wat rauwkost geserveerd, allemaal net even te weinig. De dienstdoende chef bleef overigens volhouden dat het gewicht wel in orde was.

De bediening was razendsnel waardoor je het gevoel had dat je vooral op moest schieten, dat hebben we dus maar gedaan en we stonden snel weer buiten. Jammer want de smaak was prima
FrankFB .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Gisteren met z'n vieren heerlijk gegeten! Vooraf heerlijk de proeverij van voorgerechten (Top zalm!), als hoofdgerecht prachtig gegrilde ribeye. Heerlijk vlees en ook echt verschil tussen de rare gebakken van mijn buurman en medium gebakken voor mij. Voor de tweede keer hier gegeten en voor mij echt een aanrader. Onze gasten die veel buiten de deur eten waren ook erg enthousiast. Gamba's waren ook heerlijk. Bediening gezellig en niet te informeel. Fijne avond gehad!!
Malou K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Vandaag met een groep van 8 vrienden hier gegeten. 7 keer een van de burgers gekozen en één keer een tournedos. Vooraf wat hapjes zoals pulled pork kroketjes en nacho's met guacamole. Alles smaakte stuk voor stuk heerlijk! De bediening was ook erg vlot, attent en vriendelijk. We zaten aan een lange tafel, persoonlijk vind ik een ronde tafel prettiger maar dat is helaas nier overal mogelijk. Zeker een aanrader!
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Slechte ervaring met dit restaurant. We waren met 3 personen en wilden de proeverij, die normaliter voor 2 pers. is voor 3 personen bestellen.....dit bleek niet mogelijk. Laat ik het zo zeggen dat de toon dan meteen gezet is. Vervolgens mij was het onmogelijk om een wat vollere wijn te vinden op de standaard wijnkaart (10 wijnen tussen de 20-40€) en moesten we verder naar de aanraders van Julius die een stuk duurder waren en naar wat later bleek ook niet echt een topper. Daarna hadden we de steak besteld van 200 gram. Deze leek eerder op 180 gram dan op 200, maw hij was wat aan de kleine kant. Al met al dus een zeer slechte ervaring en ik raad niemand aan hier naar toe te gaan. Toch jammer want je verwacht toch wel meer kwaliteit van iemand als Julius Jaspers die normaliter de wijsheid in pacht beweerd te hebben.
Ol En Fren .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hebben daar een lady steak gegeten, ik ben geen grote eter maar het formaat van deze biefstuk stopte ik in mijn holle kies. We hebben er anderhalf uur op moeten wachten en om het goed te maken schreef de kelner op de achterkant van onze rekening dat wij bij een volgend bezoek een gratis drankje zouden krijgen. Ik heb de rekening op tafel laten liggen want er komt geen volgend bezoek!
Veysi O.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Omdat het meestal nogal druk is, vanwege de populaire chefkok die hier aan het roer, dachten we dat we niet terecht konden. Maar al snel merkte iemand ons op en mochten we op de heerlijke chesterfield bank plaatsnemen.

Het vlees was prima gegaard, bijzonder mals wel te noemen. Prima wijnkaart, die goed pasten bij ons gerecht. Productkennis van personeel was iets minder, ze moesten namelijk constant naar de keuken om dingen te vragen, maar is niet erg.

Ik denk ook dat personeel vanwege de drukte niet vrolijk rondliep, maar als je aan tafel staat dan verwacht je op z'n minst een glimlach.
Ik geef het in ieder geval nog een kans!
Achterham .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met een groep hamburgers gegeten bij Julius. Bediening was prima, erg leuk ook om de kok zo aan het werk te zien achter het raam. We hadden meerdere hamburgers besteld en de gaarheid was van allemaal verschillend. De een was bijna helemaal door terwijl de ander de plaat amper had aangeraakt. Er kwam enorm veel vocht uit waardoor de onderkant van het broodje net een platgeslagen spons was. De bovenkant van het broodje was flink verbrand. De burgers werden geserveerd met knapperige patat die echter zo vreselijk zout was dat ik er maar drie van gegeten heb. Leuke tent maar het eten was echt ver onder niveau. In Amsterdam kun je veel betere burgers eten.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Voor de derde keer bij Julius Bar & Grill gegeten.
Over het eten niets dan goeds, wat je ook kiest, heerlijk!!
Wij hadden gisteren zin in shared dining, dus gewoon 5 gerechten besteld en dat gedeeld.
De pulled pork krokketen, gefrituurde uiringen, 2 kleine hamburgertjes, Vietnamees buikspek en spare ribs. (De hamburgertjes moesten een keer terug want waren koud geworden, kan gebeuren voor de rest was alles zeer ok.).
Een kleine misser, mijn vriendin wilde een glas water, toen vroeg de mevrouw of we een fles wilde, wat ook prima was, en nog voor we kraanwater konden zeggen was ze al weg en kwam terug met een fles sourcy, die ze bij terugkomst direct opendraaide en inschonk, dus terugsturen kon ook niet meer. Ok, ik dacht, we zien wel, zo duur kan dat niet zijn.... Wel dus, bijna €6,00! Dus die is verrekend met de fooi, (sorry daarvoor bedienend personeel) want ik vind dat je dat echt niet kan maken. Neemt niet weg dat we zeker nog een keer terug gaan om er te eten want dat is zoals gezegd altijd goed.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
De ontvangst was een beetje rommelig. We hadden voor twee personen gereserveerd maar bij binnenkomst mochten we een tafeltje uitzoeken tussen de andere tweepersoonstafeltjes. Dat bleek er nog nét één te zijn. Dat voelt gek want dan heb je toch het idee dat als je vijf minuten later was geweest er toch zeker geen tafel voor je gereserveerd was. Daarbij is het prettiger als je naar je tafel word begeleid in plaats van zelf door het restaurant te zoeken naar een 'gaatje'.

Het restaurant is leuk ingericht. Mooi afgewerkt, fijne stoelen en prettige banken met kussens. Tevens twee mooie ruimtes achterin voor gezelschappen. Prominent aanwezig zijn de rijpingskasten waar mooie stukken vlees hangen te wachten op hun bereiding.

En dan natuurlijk het hart van het restaurant. Dit is hardcore grillen! Prachtige grote houtskool gril en natuurlijk de nodige green eggs. Het ziet er allemaal erg stijlvol uit en omdat de keuken open is en in het midden geplaatst is zie je regelmatig de vlammen en rookwolken opstijgen. Het ruikt in het hele restaurant heerlijk naar gegrild vlees maar zonder dat het blauw staat of vervelend is.

Het eten was goed. We hadden vooraf de pulled pork en het buikspek en beiden waren bijzonder lekker. De opmaak was leuk en anders dan je meestal verwacht bij een grill/smoker restaurant. Ze proberen er wat meer van te maken dan gewoon het vlees op de plank en dat lukt best leuk. Mijn pulled pork kwam als mini-hamburgertjes op een brood/toast. Daarbij staan er vier huisgemaakte sauzen op tafel welke ook erg smaakvol waren. Saus en vlees is een haat liefde verhouding maar dit ging goed samen zonder dat de mooie smaken van het vlees daardoor verloren gingen.

Als hoofdgerecht bestelden we de Flat Iron en de Angus Burger. Beiden vergezeld met triple-fried fries. Smaak goed, opmaak nu iets kaal. Maar ik denk dat je niet uit het oog moet verliezen waarvoor je hier komt. Het gaat hier om vlees en het liefst lekker veel en puur. Verwacht geen gevulde tafels met schaaltjes en dingetjes. Nee, vlees! De burger zelf was giga-dik en prachtig qua structuur. Broodje en kaas erop en happen maar. De flat steak was zoals besteld medium-rare en om te zuigen!

Zoek je mooi vlees, lekkere grillsmaken in een hippe ambiance? Dan is dit een aanrader! Wil je liever lang en uitgebreid tafelen in een wat rustigere omgeving kijk dan nog even verder!

Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Via de reservering hadden we gevraagd om een zespersoonstafel die al voor ons klaar stond. "We hebben helaas geen ronde tafel". We mochten kiezen en kozen voor een aparte plek tussen de wijnflessen. De service was prima en ook het advies bij het te kiezen gerecht was goed.
Het eten was ook prima. Een grill is natuurlijk wel anders dan culinair hoogstaand. Maar daar kwamen we niet voor.
Heerlijke ribeye! Top. We komen terug.
Maxamize .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Enkele maanden geleden, liet ik me op deze site nogal kritisch uit over dit restaurant, maar de herkansing bleek een succes. Kwaliteit, keuken, bereiding en bediening waren goed. Het buikspek krokant en sappig, de ribben mals en voldoende, gamba's goed gekruid en het dessert was prima.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Afgelopen zaterdagavond, na een dagje winkelen in Amsterdam gaan eten bij Julius. We waren vrij vroeg en de zaak was nog leeg. Vriendelijk ontvangen en we mochten zelf een tafeltje uitzoeken. Mooie, ruige zaak zoals je kon verwachten. Eenmaal aan tafel kregen we een klein hapje en de kaart. Dranken prima verzorgd en het eten (spareribs en longhaas) zeer goed. Mijn persoonlijke mening is dat de bediening erg gehaast over komt en beter verzorgd mag zijn.
Manon A.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Na vriendelijk ontvangst geplaatst op een klein tafeltje wat bestemd is voor 2 personen maar toch werden wij hier met z'n vieren aan geplaatst. De keuze op de kaart stelde ons teleur, zeker voor de voorgerechten. Er stond weinig origineels op de kaart. Het vlees was uitstekend gebakken en kunnen wij verder niets negatiefs over zeggen maar de kabeljauw was smaakloos (uit de diepvries?!). De garnituur bij de vis als bij het vlees was ronduit slecht. Wij vonden het jammer dat onze mooie fles wijn op de grond moest staan door het gebrek aan ruimte. Ook moest er voor een mini bakje pepersaus €3,50 afgerekend worden, veel te veel geld voor de hoeveelheid.