Juliana

Broekhem 11 6301 HD Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Juliana

In Juliana eet je bij het drinken

Genieten van gastvrij dineren in een ongedwongen omgeving; dat is het nieuwe Juliana! Hoewel het restaurant een lange historie kent is het in 2015 opnieuw geopend, verjongd, met een andere filosofie maar met dezelfde liefde voor kwaliteit. Het met een BibGourmand bekroonde restaurant werkt met verse ingrediënten, liefst uit de streek. Na het eten blijven slapen? Juliana heeft gastenkamers zodat ze haar motto; Eten, drinken & slapen volledig kan waarmaken!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Juliana

5 minuten loopafstand van het treinstation
  • : Privé Parkeerplaats aan de overzijde van het restaurant

Restaurant Juliana:
Vrijdag en zaterdag vanaf 18.00 uur
Lunch: Zondag 12.00-14.30 uur (overige dagen op reservering).
* bij mooi weer serveren wij op ons tuinterras aan de achterzijde.

Dinsdag en woensdag gesloten.

Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant Juliana

Ben V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Prima ontvangst en super 6 gangen menu. Heerlijke huiswijnen en gratis tafelwater.
Fijne bediening. Komen zeker vaker terug,chapeau!
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Gisteravond genoten van zowel het Bib als juliana menu! Klasse!
Wij komen zeker terug! Philipe, frederique en team bedankt!

Loe C.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Prachtig menu met voldoende variatie en keuze mogelijkheid . Prima wijnsuggesties voor de verschillende gerechten. Prijs kwaliteit is goed
Bea L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Meerdere malen in dit restaurant gegeten. Opvallend is dat het niet maar 1x van goede kwaliteit is, nee dit is gewoon standaard! Het hoge niveau wordt telkens opnieuw gehaald . Aparte kaart, puur kwaliteit, prijs/ kwaliteit verhouding meer dan goed. Leuke uitleg bij de gerechten, tafels met zorg gedekt. Muziek op juiste sterkte, kortom niets op aan te merken, dus dan doe ik dat ook niet. Hier wordt met zorg, toewijding en passie gewerkt en dat is op alle fronten merkbaar. Een Michelinster is een kwestie van tijd denk ik. ...Volhouden op dit niveau!
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Bijzonde gezellige avond waar tijd geen rol speelde. Mooie gerechten geserveerd op prachtig servies, uitmuntende bediening en service waar je blij van Wordt! Terug naar de oude allure :-)
jan F.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Voor herhaling vatbaar
Wim A.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Mooie en lekkere gerechten van het 4 gangen menu, geen kapsones, duidelijk en prettige uitleg van de gerechten en de wijnen.
Er hangt een chique maar tevens losse sfeer. We konden prima gesprekken voeren samen en verrassend leuke moderne muziek op de achtergrond.
Yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Lekker gegeten in een frisse ambiance. Zeer vriendelijke bediening een aanrader
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Op zondagavond kwart voor zeven stapten we als laatste klanten binnen in restaurant Juliana. We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw/eigenares en naar onze gezellige tafel geleid. Daar kregen we de raad om voor het Bib Gourmand driegangenmenu te opteren, vanwege het ‘late’ uur. Indien we een van de culinairdere Juliana-menu’s zouden kiezen, dan zouden alle gangen snel aangezet worden.
We gingen dus onder zachte dwang voor het driegangenmenu aan 36,50 euro en dat hebben we ons geen seconde beklaagd. Als voorgerecht kozen we de drie bereidingen van Kuusj uit Mechelen, zijnde bloedworst, varkenswangetjes en buikspek, mét bijpassend verhaal over de plaatselijke gecrowdfunde varkenshoeder die zijn happy varkentjes over verschillende ondergronden laat grazen.
Als hoofdgerecht kregen we de dry aged Blanc Bleu Belge steak met frietjes en béarnaisesaus. Een heerlijk stuk vlees met perfecte cuisson en een bearnaise die goed op smaak was. Ook de frieten waren zoals het hoort. De warme groentjes en het pureetje ernaast hadden wat mij betreft vervangen mogen worden door een frisse salade met een fijne dressing.
Als nagerecht kozen we voor de selectie van drie kazen. Ook hier met een bijzonder bijhorend verhaal van de gastvrouw.
We bestelden één van de huiswijnen, een heerlijke primitivo aan 25 euro voor een fles. Wonderbaarlijk dat een fles van die kwaliteit aan zulk een lage prijs kan aangeboden worden. Een absolute aanrader.
Als je Juliana bezoekt, laat je niet afschrikken door de nogal saaie buitenkant van het gebouw. Eens je binnenkomt word je ondergedompeld in een warme sfeer die het interieur maar vooral de gastvrije bediening verzekert. Voor ons ook belangrijk: de tafels staan op een respectabele afstand van elkaar, zodat je binnen de gezelligheid toch ook een zekere privacy kan beleven.
Wij komen zeker terug om de culinaire menu’s te proberen, en we zijn benieuwd welke mooie verhalen de sympathieke gastvrouw daarbij te vertellen heeft.
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Eigenaren zijn terug op eigen grond. Tot in de kleine details ziet men de liefde en aandacht voor het restaurant terug.
Gebouw is volledig gerenoveerd. De inrichting is sfeervol met een knipoog naar het verleden.
Hartelijke ontvangst. Aperitief in de zithoek waarna de uitnodiging aan de mooi gedekte tafel volgt. Alsof het vanzelfsprekend is staat er een karaf Limburgs water op tafel en liggen er witte servetten.
Bib-gourmand 3-gangen menu is onovertroffen. Kleine zorgvuldig bereide porties die smaken naar meer. Wat een variatie aan smaken en bereidingswijzen. Deze kok heeft vast meer verrassingen!
Dit restaurant staat met stip bovenaan ons lijstje. Een echte belevenis.
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Geweldig gegeten weer.
Mooi restaurant, gezellige eigenaren en een top chef kok!
Mooie lekkere afwisselende kaart. Zeker een aanrader.
We hebben wederom een heerlijke avond gehad.
Joannes M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Er is een beperkte kaart met toch ruim voldoende keuze. De kwaliteit is voortreffelijk. Een waardige opvolger van het destijds vermaarde Restaurant Prinses Juliana. Door de hartelijke en vriendelijke leiding en de goede bediening is elk bezoek een genoegen.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We hebben genoten van heerlijke gerechten en begeleidende wijnen. De kaart bevat naar onze mening voor iedereen passende gerechten. Ontvangst, service en sfeer zijn zeer goed.
e B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij hebben hier HEERLIJK geluncht, Een lekker aperitief, een zalig voorgerecht, een smakelijk hoofdgerecht en een zeer verrassend verrukkelijk toetje. Lekker glas wijn erbij, prettige, vriendelijke bediening en een grote gastvrijheid. Compliment, een aanrader.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij waren voor het Juliana menu gegaan. Wij waren zeker niet teleurgesteld. Mooie combinaties die goed op elkaar afgestemd zijn.. De verschillende gerechten werden met giede huiswijn geserveerd en een verassrnde Spaanse wijn. Wij komen zeker terug om het Bib menu te proberen. Enthusiaste bediening, niet opdringerig maar tich attent. Hulde!
M V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Prima keuken, jammer dat Koos er niet was. Bediening kan beter, miste aandacht, moesten zelf om wijn vragen.
Wij hadden zelf aangegeven de tijd te willen nemen, dat deden zij prima. Vond de ober onverzorgd qua kleding.
Toiletten wat gedateerd, papieren handdoekjes liggen los bij de wastafel.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Ontzettend leuk om ook een kijkje in de keuken te kunnen nemen en met de koks te kunnen praten. Gastvrijheid op hoog en relaxt niveau. Zeer betaalbaar en een bezoek meer dan waard. Een aanwinst voor Valkenburg!
Roland R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Afgelopen weekend met z'n tweeën bij Juliana gegeten en verbleven.
We kunnen niet anders dan zeggen dat het een top ervaring was, natuurlijk is er altijd iets dat beter kan maar overall was het erg goed.
Gekozen voor het vijf gangen menu inclusief wijnarrangement.
Alle gangen zowel eten als wijn erg smaakvol.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wat zou er toch nog beter kunnen​.
1klein puntje, 1 chocolaatje bij de koffie is wat weinig.
Verder onze complimenten voor het personeel, heel gastvrij en topservice, ga vooral zo door.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
kwaliteit en finesse erg goed in een sfeervolle en warme atmosfeer.
John D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Goede avond gehad bij Juliana. Een uitmundende prijs/kwaliteitsverhouding zowel van eten als drinken met een voortreffelijke service van de gastheer en de gastvrouw.