Juliana

Broekhem 11 6301 HD Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Juliana

In Juliana eet je bij het drinken

Genieten van gastvrij dineren in een ongedwongen omgeving; dat is het nieuwe Juliana! Hoewel het restaurant een lange historie kent is het in 2015 opnieuw geopend, verjongd, met een andere filosofie maar met dezelfde liefde voor kwaliteit. Het met een BibGourmand bekroonde restaurant werkt met verse ingrediënten, liefst uit de streek. Na het eten blijven slapen? Juliana heeft gastenkamers zodat ze haar motto; Eten, drinken & slapen volledig kan waarmaken!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Juliana

5 minuten loopafstand van het treinstation
  • : Privé Parkeerplaats aan de overzijde van het restaurant

Restaurant Juliana:
Do / Vrij / Za / Zo / Ma vanaf 18.00 uur
Lunch: Zondag vanaf 12.00 uur (overige dagen op reservering).
* bij mooi weer serveren wij op ons tuinterras aan de achterzijde.

Dinsdag en woensdag gesloten.

9,2

Jouw recensie over het restaurant Juliana

Marc W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
jan F.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Voor herhaling vatbaar
Wim A.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Mooie en lekkere gerechten van het 4 gangen menu, geen kapsones, duidelijk en prettige uitleg van de gerechten en de wijnen.
Er hangt een chique maar tevens losse sfeer. We konden prima gesprekken voeren samen en verrassend leuke moderne muziek op de achtergrond.
Yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Lekker gegeten in een frisse ambiance. Zeer vriendelijke bediening een aanrader
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Op zondagavond kwart voor zeven stapten we als laatste klanten binnen in restaurant Juliana. We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw/eigenares en naar onze gezellige tafel geleid. Daar kregen we de raad om voor het Bib Gourmand driegangenmenu te opteren, vanwege het ‘late’ uur. Indien we een van de culinairdere Juliana-menu’s zouden kiezen, dan zouden alle gangen snel aangezet worden.
We gingen dus onder zachte dwang voor het driegangenmenu aan 36,50 euro en dat hebben we ons geen seconde beklaagd. Als voorgerecht kozen we de drie bereidingen van Kuusj uit Mechelen, zijnde bloedworst, varkenswangetjes en buikspek, mét bijpassend verhaal over de plaatselijke gecrowdfunde varkenshoeder die zijn happy varkentjes over verschillende ondergronden laat grazen.
Als hoofdgerecht kregen we de dry aged Blanc Bleu Belge steak met frietjes en béarnaisesaus. Een heerlijk stuk vlees met perfecte cuisson en een bearnaise die goed op smaak was. Ook de frieten waren zoals het hoort. De warme groentjes en het pureetje ernaast hadden wat mij betreft vervangen mogen worden door een frisse salade met een fijne dressing.
Als nagerecht kozen we voor de selectie van drie kazen. Ook hier met een bijzonder bijhorend verhaal van de gastvrouw.
We bestelden één van de huiswijnen, een heerlijke primitivo aan 25 euro voor een fles. Wonderbaarlijk dat een fles van die kwaliteit aan zulk een lage prijs kan aangeboden worden. Een absolute aanrader.
Als je Juliana bezoekt, laat je niet afschrikken door de nogal saaie buitenkant van het gebouw. Eens je binnenkomt word je ondergedompeld in een warme sfeer die het interieur maar vooral de gastvrije bediening verzekert. Voor ons ook belangrijk: de tafels staan op een respectabele afstand van elkaar, zodat je binnen de gezelligheid toch ook een zekere privacy kan beleven.
Wij komen zeker terug om de culinaire menu’s te proberen, en we zijn benieuwd welke mooie verhalen de sympathieke gastvrouw daarbij te vertellen heeft.
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Eigenaren zijn terug op eigen grond. Tot in de kleine details ziet men de liefde en aandacht voor het restaurant terug.
Gebouw is volledig gerenoveerd. De inrichting is sfeervol met een knipoog naar het verleden.
Hartelijke ontvangst. Aperitief in de zithoek waarna de uitnodiging aan de mooi gedekte tafel volgt. Alsof het vanzelfsprekend is staat er een karaf Limburgs water op tafel en liggen er witte servetten.
Bib-gourmand 3-gangen menu is onovertroffen. Kleine zorgvuldig bereide porties die smaken naar meer. Wat een variatie aan smaken en bereidingswijzen. Deze kok heeft vast meer verrassingen!
Dit restaurant staat met stip bovenaan ons lijstje. Een echte belevenis.
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Geweldig gegeten weer.
Mooi restaurant, gezellige eigenaren en een top chef kok!
Mooie lekkere afwisselende kaart. Zeker een aanrader.
We hebben wederom een heerlijke avond gehad.
Joannes M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Er is een beperkte kaart met toch ruim voldoende keuze. De kwaliteit is voortreffelijk. Een waardige opvolger van het destijds vermaarde Restaurant Prinses Juliana. Door de hartelijke en vriendelijke leiding en de goede bediening is elk bezoek een genoegen.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We hebben genoten van heerlijke gerechten en begeleidende wijnen. De kaart bevat naar onze mening voor iedereen passende gerechten. Ontvangst, service en sfeer zijn zeer goed.
e B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij hebben hier HEERLIJK geluncht, Een lekker aperitief, een zalig voorgerecht, een smakelijk hoofdgerecht en een zeer verrassend verrukkelijk toetje. Lekker glas wijn erbij, prettige, vriendelijke bediening en een grote gastvrijheid. Compliment, een aanrader.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij waren voor het Juliana menu gegaan. Wij waren zeker niet teleurgesteld. Mooie combinaties die goed op elkaar afgestemd zijn.. De verschillende gerechten werden met giede huiswijn geserveerd en een verassrnde Spaanse wijn. Wij komen zeker terug om het Bib menu te proberen. Enthusiaste bediening, niet opdringerig maar tich attent. Hulde!
M V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Prima keuken, jammer dat Koos er niet was. Bediening kan beter, miste aandacht, moesten zelf om wijn vragen.
Wij hadden zelf aangegeven de tijd te willen nemen, dat deden zij prima. Vond de ober onverzorgd qua kleding.
Toiletten wat gedateerd, papieren handdoekjes liggen los bij de wastafel.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Ontzettend leuk om ook een kijkje in de keuken te kunnen nemen en met de koks te kunnen praten. Gastvrijheid op hoog en relaxt niveau. Zeer betaalbaar en een bezoek meer dan waard. Een aanwinst voor Valkenburg!
Roland R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Afgelopen weekend met z'n tweeën bij Juliana gegeten en verbleven.
We kunnen niet anders dan zeggen dat het een top ervaring was, natuurlijk is er altijd iets dat beter kan maar overall was het erg goed.
Gekozen voor het vijf gangen menu inclusief wijnarrangement.
Alle gangen zowel eten als wijn erg smaakvol.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wat zou er toch nog beter kunnen​.
1klein puntje, 1 chocolaatje bij de koffie is wat weinig.
Verder onze complimenten voor het personeel, heel gastvrij en topservice, ga vooral zo door.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
kwaliteit en finesse erg goed in een sfeervolle en warme atmosfeer.
John D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Goede avond gehad bij Juliana. Een uitmundende prijs/kwaliteitsverhouding zowel van eten als drinken met een voortreffelijke service van de gastheer en de gastvrouw.
Leo E.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Juliana belooft veel voor de toekomst. Sterrenwaardig over een paar jaar, maar nu al een prima aanloop. Voor de menuprijs van 35 euro pp smulden we van gegrilde watermeloen met mozzarella en zwaardvisfilet als voorgerecht. We moesten even wachten op de kalfszijdelende omdat deze wat extra garing nodig had, maar het was het wachten waard. De duif was spot on. Bij de desserts wederom alleen maar gelukzalige blikken. De gemberbavarois was goddelijk en ik heb nog nooit zoveel verschillende smaken van perzik in een gerecht geproefd. De geadviseerde wijnen pasten perfect. Een verademing in het toeristische Valkenburg. Vroeger een gerenommeerd restaurant, nu een belofte.
Bea010 L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Op het terras hebben we genoten van het 3-gangen menu. Een 3 gangen menu voor € 35,00 met deze kwaliteit... dan kun je spreken van een sublieme prijs/kwaliteit verhouding. Hotel-restaurant Juliana was voor mij een herinnering van vele jaren geleden. De eigenaresse is erin geslaagd op een smaakvolle wijze oud met nieuw te combineren Respect voor het verleden dmv foto's en details gecombineerd met een een warme , strakke , nieuwe inrichting. Opvallend is de glaswand met doorkijk naar de keuken. Alles mag gezien worden en dat is merkbaar op je bord! Een aanrader is de schelvis en het dessert op basis van bramen. Topkwaliteit, sterwaardig. De eigenaresse is uiterst hartelijk en enthousiast . Ook de bediening is keurig en verrassend dat ook vanuit de keuken even iemand aan tafel komt kijken. Een aanrader, dit adres.
Helene S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Gisteren bij hotel Juliana gegeten. We hadden hoge verwachtingen, want met Pasen hadden we er heerlijk gegeten en was de service perfect. Helaas viel dat nu wat tegen. Het 3 gangen menu kost 35 euro, een hele schappelijke prijs. De voorgerechten waren heerlijk: steakktartaar en bisque. Voor het hoofdgerecht black angus betaal je 5 euro meer. Dit vonden wij wat tegen vallen. Het was een beetje weinig en bij niet iedereen was het helemaal mals en een beetje koud. De tijd tussen de gangen duurde te lang. De nagerechten zagen er heel mooi uit! De basilicummousse met limoen ganache was heerlijk evenals het nagerecht met bramen. Onze ober deed het netjes, maar de sfeer was niet dezelfde als met Pasen.
Thassia K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Restaurant Juliana!
Ik was een weekendje weg met mijn moeder en zij kende de oude Juliana nog wel van vroeger maar vond het in die tijd nogal een stijve sfeer hebben, daar merkten we niets meer van terug!
We zaten heerlijk buiten en de gastvrouw en haar man (de eigenaren) konden ons super adviseren over de waanzinnige wijnen die ze hadden.

Het eten was simpelweg van topniveau en erg verrassend.
We zijn heerlijk lang wezen natafelen en hebben erg veel van de geschiedenis en de toekomst plannen gehoord (ze zijn bijv. van plan om van de druiven die boven het terras hangen hun eigen wijn te gaan maken.)
Ook kwam de chef nog even aan de tafel en kwam later (geloof ik) e jongere Sous-chef aan tafel die verantwoordelijk was voor de desserts. die liet ons een experimentje proeven van dovenetel ijs (echt heerlijk!).

Dit alles bij elkaar zorgde voor een fantastische avond en ervaring en wanneer we weer in de buurt zijn komen we zeker terug.

zeker de Soft Shell krab en de Black Angus Steak met Bearnaise saus zijn een must try en zullen ons lang bij blijven!
ook prijs-kwaliteit verhouding zijn meer dan redelijk!