Juliana

Broekhem 11 6301 HD Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Juliana

In Juliana eet je bij het drinken

Genieten van gastvrij dineren in een ongedwongen omgeving; dat is het nieuwe Juliana! Hoewel het restaurant een lange historie kent is het in 2015 opnieuw geopend, verjongd, met een andere filosofie maar met dezelfde liefde voor kwaliteit. Het met een BibGourmand bekroonde restaurant werkt met verse ingrediënten, liefst uit de streek. Na het eten blijven slapen? Juliana heeft gastenkamers zodat ze haar motto; Eten, drinken & slapen volledig kan waarmaken!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Juliana

5 minuten loopafstand van het treinstation
  • : Privé Parkeerplaats aan de overzijde van het restaurant

Restaurant Juliana:
Do / Vrij / Za / Zo / Ma vanaf 18.00 uur
Lunch: Zondag vanaf 12.00 uur (overige dagen op reservering).
* bij mooi weer serveren wij op ons tuinterras aan de achterzijde.

Dinsdag en woensdag gesloten.

9,1
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We hebben genoten van heerlijke gerechten en begeleidende wijnen. De kaart bevat naar onze mening voor iedereen passende gerechten. Ontvangst, service en sfeer zijn zeer goed.
e B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij hebben hier HEERLIJK geluncht, Een lekker aperitief, een zalig voorgerecht, een smakelijk hoofdgerecht en een zeer verrassend verrukkelijk toetje. Lekker glas wijn erbij, prettige, vriendelijke bediening en een grote gastvrijheid. Compliment, een aanrader.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij waren voor het Juliana menu gegaan. Wij waren zeker niet teleurgesteld. Mooie combinaties die goed op elkaar afgestemd zijn.. De verschillende gerechten werden met giede huiswijn geserveerd en een verassrnde Spaanse wijn. Wij komen zeker terug om het Bib menu te proberen. Enthusiaste bediening, niet opdringerig maar tich attent. Hulde!
M V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Prima keuken, jammer dat Koos er niet was. Bediening kan beter, miste aandacht, moesten zelf om wijn vragen.
Wij hadden zelf aangegeven de tijd te willen nemen, dat deden zij prima. Vond de ober onverzorgd qua kleding.
Toiletten wat gedateerd, papieren handdoekjes liggen los bij de wastafel.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Ontzettend leuk om ook een kijkje in de keuken te kunnen nemen en met de koks te kunnen praten. Gastvrijheid op hoog en relaxt niveau. Zeer betaalbaar en een bezoek meer dan waard. Een aanwinst voor Valkenburg!
Roland R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Afgelopen weekend met z'n tweeën bij Juliana gegeten en verbleven.
We kunnen niet anders dan zeggen dat het een top ervaring was, natuurlijk is er altijd iets dat beter kan maar overall was het erg goed.
Gekozen voor het vijf gangen menu inclusief wijnarrangement.
Alle gangen zowel eten als wijn erg smaakvol.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wat zou er toch nog beter kunnen​.
1klein puntje, 1 chocolaatje bij de koffie is wat weinig.
Verder onze complimenten voor het personeel, heel gastvrij en topservice, ga vooral zo door.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
kwaliteit en finesse erg goed in een sfeervolle en warme atmosfeer.
John D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Goede avond gehad bij Juliana. Een uitmundende prijs/kwaliteitsverhouding zowel van eten als drinken met een voortreffelijke service van de gastheer en de gastvrouw.
Leo E.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Juliana belooft veel voor de toekomst. Sterrenwaardig over een paar jaar, maar nu al een prima aanloop. Voor de menuprijs van 35 euro pp smulden we van gegrilde watermeloen met mozzarella en zwaardvisfilet als voorgerecht. We moesten even wachten op de kalfszijdelende omdat deze wat extra garing nodig had, maar het was het wachten waard. De duif was spot on. Bij de desserts wederom alleen maar gelukzalige blikken. De gemberbavarois was goddelijk en ik heb nog nooit zoveel verschillende smaken van perzik in een gerecht geproefd. De geadviseerde wijnen pasten perfect. Een verademing in het toeristische Valkenburg. Vroeger een gerenommeerd restaurant, nu een belofte.
Bea010 L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Op het terras hebben we genoten van het 3-gangen menu. Een 3 gangen menu voor € 35,00 met deze kwaliteit... dan kun je spreken van een sublieme prijs/kwaliteit verhouding. Hotel-restaurant Juliana was voor mij een herinnering van vele jaren geleden. De eigenaresse is erin geslaagd op een smaakvolle wijze oud met nieuw te combineren Respect voor het verleden dmv foto's en details gecombineerd met een een warme , strakke , nieuwe inrichting. Opvallend is de glaswand met doorkijk naar de keuken. Alles mag gezien worden en dat is merkbaar op je bord! Een aanrader is de schelvis en het dessert op basis van bramen. Topkwaliteit, sterwaardig. De eigenaresse is uiterst hartelijk en enthousiast . Ook de bediening is keurig en verrassend dat ook vanuit de keuken even iemand aan tafel komt kijken. Een aanrader, dit adres.
Helene S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Gisteren bij hotel Juliana gegeten. We hadden hoge verwachtingen, want met Pasen hadden we er heerlijk gegeten en was de service perfect. Helaas viel dat nu wat tegen. Het 3 gangen menu kost 35 euro, een hele schappelijke prijs. De voorgerechten waren heerlijk: steakktartaar en bisque. Voor het hoofdgerecht black angus betaal je 5 euro meer. Dit vonden wij wat tegen vallen. Het was een beetje weinig en bij niet iedereen was het helemaal mals en een beetje koud. De tijd tussen de gangen duurde te lang. De nagerechten zagen er heel mooi uit! De basilicummousse met limoen ganache was heerlijk evenals het nagerecht met bramen. Onze ober deed het netjes, maar de sfeer was niet dezelfde als met Pasen.
Thassia K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Restaurant Juliana!
Ik was een weekendje weg met mijn moeder en zij kende de oude Juliana nog wel van vroeger maar vond het in die tijd nogal een stijve sfeer hebben, daar merkten we niets meer van terug!
We zaten heerlijk buiten en de gastvrouw en haar man (de eigenaren) konden ons super adviseren over de waanzinnige wijnen die ze hadden.

Het eten was simpelweg van topniveau en erg verrassend.
We zijn heerlijk lang wezen natafelen en hebben erg veel van de geschiedenis en de toekomst plannen gehoord (ze zijn bijv. van plan om van de druiven die boven het terras hangen hun eigen wijn te gaan maken.)
Ook kwam de chef nog even aan de tafel en kwam later (geloof ik) e jongere Sous-chef aan tafel die verantwoordelijk was voor de desserts. die liet ons een experimentje proeven van dovenetel ijs (echt heerlijk!).

Dit alles bij elkaar zorgde voor een fantastische avond en ervaring en wanneer we weer in de buurt zijn komen we zeker terug.

zeker de Soft Shell krab en de Black Angus Steak met Bearnaise saus zijn een must try en zullen ons lang bij blijven!
ook prijs-kwaliteit verhouding zijn meer dan redelijk!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ik kom hier al sinds mijn jeugd en Juliana is en blijft een instituut en absolute aanrader in Valkenburg.

Klassiek interieur en klassieke kaart, ontvangst en service uit het boekje. De laatste keer aten wij oa en uitstekende bisque en schelvis, perfect gegaard.

Hoewel ik niet zo'n dessert mens ben kan ik het hier nooit overslaan, heerlijk ijs met verse vruchten, we komen snel weer terug.
yiefke_1953 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Het eten klopte op alle vlakken, smaak, malsheid, opmaak............subliem, écht een aanrader, prijs kwaliteit verhouding heel sterk.
ted W.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Waar Juliana vroeger (Opa spreekt.. ben er echt in geen 20 jaar geweest) toch wat mottenballiger was is het nu met een modern interieur een plezierige plek in het voor het overige nogal toeristenmenu'erige dorp Valkenburg. Modern is ook de kaart met een keus voor vlees, vis, vegetarisch per gang. Seizoens gerechten van verse producten. En dat proef je. Een prima 3 gangen menu voor € 35, met brood en een karaf water erbij zoals het hoort, dwz dat het niet op de rekening komt. Ook niet als ik geen wijn drink (wat zelden voorkomt maar moest nu nog rijden/werken). Helaas dus ook te vroeg en weer op tijd weg maar door de keurige temporisering van de bediening -uitermate professioneel op de goede manier- en de keuken toch het gevoel 'uit eten te zijn'. En dat is een kunst. Zo is het ook een kunst te weten waar je minder goed in bent, en dan te kiezen voor de kwaliteit van een ander: De friandises van La Fève (meester chocolatier uit Maastricht) zijn een mooie afsluiting... .
Norman B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Echt een restaurant waar je naar toe gaat voor het eten! Alles klopt wat op je bordje ligt, qua smaak, opmaak en afwerking. Ook de wijnen welke erbij gekozen worden door personeel zijn prima! Culinair avondje uit, zonder te betalen voor een ster, hier naar toe komen. Wel het iets stijve karakter van het restaurant op de koop nemen.
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Juliana heeft vandaag haar keuken speciaal voor onze groep voor de lunch geopend. Fantastisch. Hoewel gevraagd wordt op de kaart bij meer dan 6 personen het menu op elkaar af te stemmen was het geen probleem dat we er toch van afweken. Wat een warm welkom, zowel buiten als binnen was een tafel voor ons gedekt. De champagne is een aanrader en wij zijn kenners mag ik wel zeggen. Het begon al met een amuse afgestemd bij de champagne een bonbon van witte chocolade gevuld met oestervocht en zoutwater in een verrukkelijke mouse. Een ware smaak sensatie. Daarna had ik asperges besteld als voorgerecht. De kok had er een waar kleurenpalet van gemaakt het zag er zo mooi uit dat je eigenlijk niet wilde beginnen, maar goeddar ik het wel gedaan heb want het smaakte nog beter. Daarna de portobello op gort, verrukkelijk zeker in combinatie met de sauvignon blanc die er bij geschonken werd. Een heerlijk kaasplankje na en toen koffie met bonbon. Ik heb mij zo ontzettend in de watten gelegd gevoeld. Ik kom hier zeker terug.
hansgruit .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij Juliana. Het ontbrak ons aan niets. Bij binnenkomst direct een hartelijke ontvangst met een heerlijke amuse. Op het eten was werkelijk niets aan te merken. Koos van Noort laat zien dat hij en zijn team bijzonder goed in staat zijn om hun gasten te verwennen met heerlijke gerechten.
En dat tegen een alleszins redelijke prijs. Een Michelinster zou zeker niet misstaan, en komt er ongetwijfeld aan.

De bediening is attent, keurig netjes, maar toch ook ongedwongen wat voor een prettige sfeer zorgt. De aankleding van het restaurantdeel is vrij sober. Iets meer kleur, zoals wel aanwezig in het ontvangstgedeelte, had wat ons betreft wel gemogen. De opzet is ruim.

Bij het betalen van de rekening een erg fijn gesprek gehad met de eigenaresse, die blijk gaf van een enorme passie voor haar vak, en voor het bedrijf dat haar familie groot heeft gemaakt. Ze nam ons zelfs nog mee naar het hotel om de prachtige tuinen te showen, en haar plannen voor de toekomst van Juliana te ontvouwen.

Juliana is duidelijk terug op de kaart, en gaat als het zo doorgaat een prachtig nieuw hoofdstuk tegemoet, voortbouwend op haar rijke geschiedenis. Een absolute aanrader.
M-F .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Erg lekker gegeten, de porties waren voldoende, er werd ruim (vers) brood en water geserveerd, de tijd tussen de gerechten was goed en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader!
ingev19 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten. Kwaliteit van het eten was voortreffelijk en de service was ook erg goed! Zeker de moeite waard om hier nogmaals te gaan eten.