Juliana

Amsterdamsestraatweg 464 3553 EL Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Juliana

Gerritsteen85 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Pangang met ketjap besteld. Eenmaal thuis gekomen ging alles de prullenbak in. Heel erg slecht. Vlees was veel te hard en had een aangebrande smaak. En zelfs nog 3.75eu voor een zakje cassave vragen. Wij gaan daar nooit meer heen.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Tja, da's moeilijk omschrijven. De bediening en ook de kok waren buitengewoon attent en betrokken. Het eten rond de yakitori tafel was leuk en onderhoudend, het uitzicht vanaf het terras op het park geweldig. Wij namen het umi menu met alleen vis. De sfeer was gezellig, de show van de kok goed en het gezelschap aan de teryaki tafel mengde goed. Het eten was in ieder geval veel, de heilbot in pot-au-feu was erg lekker, de gebakken rijst en de coquilles ook, maar er zat zoveel de zelfde smaak aan ieder gerechtje ( kwaliteit van de vis was trouwens prima). Uiteindelijk hebben we € 200,- afgerekend voor 2 personen, maar daar zit dan misschien mijn nasmaak. Service en ambiance prima, maar voor 200,- euro had ik een smaak explosie verwacht. Die heb ik gemist...
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Het was al weer lang geleden dat we Japans hadden gegeten, en de keuze voor Juliana was gebaseerd op eerdere ervaringen. ook nu was alles weer uitstekend verzorgd. We kozen menu Sazanka, met een assortiment sushi, gegrilde grote garnalen, met sausje, een prachtig stukje gegrild zalmfilet, daarna een rauwkostsalade, die wat flauw overkomt. Een klein uitje, kappertje en olijfje zou al een hele verbetering zijn. Nu zat een er wat flauwe, neutrale dressing overheen. Die dressing kan ook uitdagender zijn.
Hierna het betere culinaire showwerk aan de plaat door de kok, die snel en vakkundig alles klaarmaakt, en de malse ossenhaas staat te flamberen. Het licht aan de plaat wordt even gedimd, en de grote vlammen dansen uitdagend over de plaat. Je mag zelf aangeven hoe gaar je het wilt hebben, en zo krijg je het ook. Daarbij wordt nog gebakken rijst met een assortiment gebakken groenten klaargemaakt, en je hebt intussen toch heel wat onderdelen naar binnen gewerkt.
Het dessert en koffie/thee wordt aan een gewoon tafeltje geserveerd, want de plaat wordt weer klaargemaakt voor de volgende shift, want in het weekend is eten "bij de Japanner" populair.
De bediening doet vriendelijk en effectief zijn/haar werk, en vind je stokjes te avontuurlijk, dan kan je gewoon vork en mes krijgen.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Weer eens Japans gegeten. Tepanjaki. Heerlijk aan een tafel waar alles wordt bereid.
De ontvangst was gastvrij, vriendelijk en de bediening uitstekend. Even borrelen vooraf met een Japans biertje. Wat je bestelde kwam ook snel.
De keuze welk menu was nog even een probleem. Wij zijn niet van de grote eters. Aanbevolen werd het eerste menu. Gyo-en. "Het zijn allemaal kleine hapjes"! zei de vriendelijke eigenaar. Met een mooi glas Chardonnay en voor mij warme Sake Kuromatsu, zaten wij te genieten van de prestaties van de kok aan de tafel. Al gauw merkte wij, dat de "kleine" porties, groter waren dan wij verwacht hadden. Dus er bleef zo af en toe wel wat staan. Niet omdat het niet lekker was, integendeel het was verrukkelijk, De kwaliteit was uitstekend. Wij sloten af met een koffie. Tevreden gingen wij naar huis maar de volgende keer een kleiner menuutje voor ons.
Suusversteeg .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Leuke restaurant met leuke bediening die ook vlot werkt. We waren hier toevallig langs gelopen en besloten toch om het uit te proberen en het is ons bevallen ook. Decor ziet er ook goed uit en het eten was ook lekker. Leuk om eens te proberen
Robin W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Beste Japanner van Utrecht. Chinees heb ik hier nog niet gegeten. Grote zaak, eigenlijk altijd wel een plekje. Vriendelijke bediening waar je niet op hoeft te wachten. Eten is heerlijk en zeker voldoende.
HappyCoupleforever .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij eten vaker bij Juliana's. Hier zowel Chinees als Japans gegeten. Het Japans eten is geweldig! Ik heb nergens anders in Nederland zo lekker japans gegeten! En ook het chinees eten is heel lekker. Maar Japans eten is toch wel zeker een aanrader.
Mitchelmerg .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Hier lekker gegeten eten was eigenlijk oké, maar de bediening was top en heeft me zeer tevreden gehouden lekker vlotjes en ook nog eens aardig was leuk om het te proberen. Decor zag er ook leuk uit. en ook nog eens in een leuke buurt gevestigd.
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
In het Chinese gedeelte gezeten en keuze gemaakt uit Chinese en Thaise gerechten. Alles was lekker van smaak en vers. Totaal anders dan de gemiddelde Chinees. Alleen de saté jammerlijk hetzelfde als bij elke afhaal Chinees, droge witte kip. Bediening door Chinese heer erg vermakelijk en correct. Leuke een goede vakman!
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Teppanyaki: Uiterst vriendelijk ontvangen. Vooraf in en apart gedeelte ons aperatief gedronken. Wij kregen ook daar reeds de menukaart geserveerd zodat wij onze keuze konden maken. Wij kregen de keuze om de gerechten aan onze tafel geserveerd te krijgen maar gaven er de voorkeur aan om aan de "plaat" te eten. Het eten was voortreffelijk en het bedienend personeel zeer attent en adequaat! Geen "kermis" zoals nogal vaak gebeurt bij de Japanner, nee hier gaat het om de kwaliteit en dat werd zonder twijfel waargemaakt. Een heerlijke avond en dat komt naast het perfecte eten ook door het bedienend personeel. Zij immers laten je ervaren dat je hun zeer welkome gast bent en dat is heerlijk!!!

Diepe buiging jullie zijn TOP!!!
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Het was weer fantastisch om hier te eten. Voortreffelijke kwaliteit en ook nog eens meer dan voldoende. Zelf hadden we het vismenu ( Umi) en de kinderen hadden menu Sazanka.

Er is slechts een minpuntje te benoemen. Als je water bij het eten wilt, krijg je steeds een fles spa blauw. Het zou klantvriendelijker zijn om gewoon een kan kraanwater aan te bieden. Je geeft immers al een behoorlijk bedrag uit aan het eten.

Sander1957 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Ik heb helaas het ongeluk gehad hier iets af te halen.
Droge en smakeloze Pangsit Goreng en een zogenaamd knapperig gepaneerde eend met Hoi Sin saus die helaas bestond uit nauwelijks krokant maar erg vet vel en drooggebakken eend geserveerd op een bedje van kroepoek. Die kroepoek was het enige dat smaak had, maar was ver zacht door de eend die er bovenop lag.
De bediening was vlot en aardig, maar dat is ook wel 't minste wat je mag verwachten.
Wat decor betreft: je zit er tegen een bak met kreeften aan te kijken die in erg troebel water liggen.
De prijzen bleken ook nog eens hoger te zijn dat wat er op hun website staat.
Dat was absoluut niet voor herhaling vatbaar!
Leinwand .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Gisterenavond hebben we met 4 personen in restaurant Juliana Japans gegeten, voor de eerste keer. Om half 6 hadden we gereserveerd en vele uren later ( ongeveer 22.00) verlieten wij het restaurant. Eerst even geborreld aan een tafeltje en menu's uitgezocht, daarna uitgenodigd aan de "plaat". Daar hebben wij de hele avond de meest heerlijke hapjes voorgeschoteld gekregen, er kwam geen eind aan. Drie personen hadden een menu en één persoon at à la carte. Maar we aten gelijk op en niemand had een moment geen gerecht om te eten. Heel keurig geregeld. Geregeld werden de vuile bordjes opgehaald en drankjes gevraagd bij te bestellen. Zowel vis als vlees waren voortreffelijk! Wij hebben ervaring met Okura in Amsterdam, maar dit restaurant deed zeker niet onder in kwaliteit. De kok zou wat meer uitleg hebben kunnen geven. Maar....wij komen er zeker weer terug!
Ook als je (nog) niet met stokjes kunt eten, biedt de truc met elastiekjes zeker een goed resultaat!
Dit restaurant is een aanrader!!!
David V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
De ontdekking van een verborgen culinair pareltje in Utrecht. We wilden 'Aziatisch uit eten' en kwamen hier terecht omdat een ander restaurant in de buurt al volgeboekt was. Netjes ontvangen en plaatsgenomen aan de 'plaat'. Echt een beleving om het eten voor je neus te zien worden klaargemaakt en tevens ook erg lekker. Smaken prima in orde; je proeft de versheid en het vakmanschap. Beide elementen zijn iets wat je tegenwoordig niet vaak tegenkomt. De ambiance zou je bijna 'retro' kunnen noemen; eigenlijk wat je bij een 'Chinees' verwacht. Kan echter wel een update gebruiken en dan vooral de afzuiging (we roken erg naar frituur op het eind van de avond). De service was goed, met her en der wat aandachtspunten (moest elke keer vragen of ik een nieuw biertje mocht, iets meer toelichting op gerechten en sausjes zou goed zijn). Al met al een zeer gezellige avond gehad, waar men met nog een klein beetje extra oog voor detail je ons vaker zal aantreffen. Zeker een aanrader!
Winfried D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Ik schrijf niet snel een recensie over een restaurant maar nu wil ik wel iets kwijt. Gisteren mijn 25 jarig dienstjubileum gevierd bij Oriëntaals restaurant Juliana in Utrecht. Afgegaan op de goede recensies. Maar toch, spannend. Je neemt mensen mee en hoopt maar dat alles goed gaat. En dat ging het. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, goede sfeer, echt alles om er een onvergetelijke avond van te maken. Eerst nog heerlijk op het terras met uitzicht op het Juliananpark, daarna Japans gegeten aan de bakplaat. Goed tempo. Je kon rustig je gerechten eten (en dat is nog wel eens anders bij een Japans restaurant). Kortom super tevreden. Ga zo door. Vandaar van mij drie vette tienen.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Gisteren hebben we met ons gezin (zeven man/vrouw sterk) aan de bakplaat Japans gegeten, dit maal voor het eerst bij Juliana. Dat was een ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is en vele malen beter beviel dan bij de concurrent Kimono.
Bij binnenkomst werden we keurig ontvangen en gevraagd of we, gelet op het mooie weer, wellicht eerst nog even iets op het terras buiten wilden drinken. Het merendeel van het gezin wilde echter graag aan tafel.
Het restaurant is schoon, ruim van opzet en netjes ingericht, met een mooi uitzicht op het achtergelegen stadspark. Overigens kan hier ook chinees eten besteld en afgehaald worden, maar dit is aan de andere kant van het gebouw zodat daar in het restaurantdeel helemaal niets van te merken is.
Na het uitserveren van de eerste drankjes werd de bestelling opgenomen. Het was geen enkel probleem dat de bestellingen nogal uiteen liepen, van verschillende ‘standaard’-menu’s tot losse gerechten a la carte.
Zowel de bediening als de kok aan onze bakplaat waren erg vriendelijk, klantgericht en op elkaar ingespeeld. Zonder opdringerig te zijn werd regelmatig geïnformeerd of er nog behoefte was aan nieuwe drankjes, terwijl het water telkens netjes werd aangevuld. De kok hield ons tempo van eten in de gaten en paste zijn snelheid van werken daar goed op aan. Hij informeerde ook bij degenen die losse gerechten besteld hadden of ze wellicht het gerecht in twee delen geserveerd en bereid wilden krijgen, zodat ze meer gelijk opliepen met de mensen met een volledig menu.
Ook de vraag van een onzer of de ruime hoeveelheid tonijn- en zalm-sashimi wellicht even op de bakplaat aangebakken kon worden, was geen enkel probleem.
Natuurlijk is eten in een Japans restaurant nooit goedkoop, maar een rekening van 385 euro nadat zeven mensen ruim hebben gegeten en gedronken is absoluut niet hoog te noemen. Met de prijs-kwaliteit-verhouding zit het goed. Kortom, we hebben genoten en zullen hier zeker terugkomen!
Iensdejong .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Vorige week in Juliana geweest, waar we Japans gegeten hebben. We waren met 2 jonge kinderen, dus het was voor ons best afwachten of ze de sushi zouden lusten, maar dit ging prima, aangezien we voor het kindermenu gekozen hadden. We werden erg vriendelijk ontvangen en de menu's smaakten voortreffelijk. Wel vonden we dat we iets te veel kregen, waardoor we de nasi eigenlijk moesten laten staan, dit was zonde. Ook redelijk prijzig, maar goed: daarvoor heb je ook een prive kok ter beschikking. Zeker geschikt voor een volgend bezoek wat ons betreft!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Wij hebben hier echt een hele leuke en smakelijke avond gehad. Eten was vers en mooi bereid, letterlijk voor je neus. De wijnen mogen wat beter. De koks communiceren wisselend, soms wat interactie is beter. Het eten en de bereiding aan tafel maken je avond tot een mooie happening.
Elsvanbarten .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Heerlijke japanse gerechten. Ook de service is hier super. Het personeel is vriendelijk en snel. Het decor is erg mooi en restaurant juliana is zeker een aanrader.
Jannie W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Chinees zoals Chinees moet zijn! Heerlijke gerechten, fantastische bediening. Echt een chic restaurant voor speciale gelegenheden.
Dit ook omdat het wel iets duurder is dan de 13 in een dozijn Chinese restaurants. De ober is echt super aardig en goed. Deze man heeft verstand van zijn vak en dat kan ik erg waarderen. Dit zie je namelijk niet heel vaak meer. Tja alles met Ossenhaas vind ik heerlijk in dit restaurant. De wijn is niet goedkoop, maar wel goed passend bij het vlees wat we aten. Ze hebben ook de Franse top wijnen op de kaart staan. Ik kom hier vast weer