Juffrouw Jacoba

Krankeledenstraat 6 3811 BN Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Juffrouw Jacoba

Roland B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Een leuk restaurant in een prachtig pand. Inrichting handig, je zit niet te dicht op elkaar. Leuk buitenterras, wij zaten binnen. Goed rolstoeltoegankelijk! Menukaart best gevarieerd. Wij gingen voor de crêpes met ahornsiroop en de croques met suiker. Enige minpuntje vind ik (maar dat merk je in heel Nederland steeds meer) de ietwat minder geinteresseerde bediening. Als je zo'n leuke zaak hebt dan zou het enthousiasme er toch af moeten spatten? Dan zeg je toch tegen elke klant 'welkom bij Jacoba'. Dan neem je de drankjes direct op en komt, handig getimed voor de keuken, later terug voor de rest van de bestelling. Nu zaten we toch echt een minuut of 15 te wachten in het niks. Op de rest van de zaak alleen maar plussen maar dit vind ik gewoon niet gastvrij. Komen we terug, ja best wel!
Char18 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Heel leuk tentje is Juffrouw Jacoba! Ik kom hier regelmatig met vrienden langs om lekker te lunchen. Mijn lievelingsgerechten zijn de hartige crêpes.
Renee O.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Een ontzettend leuke crêperie in het hart van Amersfoort, waarbij de hartige galettes ontzettend lekker zijn. De paddenstoelenragout was erg lekker, maar de wentelteefjes en taartjes aan de andere tafeltjes zagen er ook goed uit. Lekker simpel, maar oh zo lekker :)
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Lekkere croques/tostis, wentelteefjes en crepes in een gezellig en knus restaurantje in een zijstraat van de Langestraat. Goeie koffie en erg vriendelijke bediening. Met een plekje bij het raam kan je ook nog mensen kijken..
Gaarnoudse .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Sinds januari 2016 kan je hier in het weekend ook ontbijten. Het is ons prima bevallen. Heerlijke wentelteefjes en een prima uitsmijter gegeten.
Heel aardig personeel.
Robin T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Iemand nodigde mij uit voor een lunch en de vraag was waar? Het werd Juffrouw Jacoba, de Bretonse crêperie in Amersfoort. Ik heb ervaringen met crêperies in Bretagne zelf en, hoewel er geen Bretonnen achter de platen en pannen staan, is deze crêperie een stukje Bretagne in Amersfoort. Het is gewoon goed: de klassieke galette met ham, kaas en spiegelei, de crêpe met karamel en appel. Daarbij een biologische cider die uitblinkt door de duidelijk waarneembare appelsmaak en ook niet te zoet. Prettig geprijsd en ondanks het feit dat het geen avondrestaurant is, toch goed bezocht. Sinds kort wordt er ook ontbijt aangeboden, naast Bretons ook met Amerikaanse pancakes en uitsmijters op z'n Hollands. Vriendelijke bediening die de liefde voor hun zaak uitstralen.
Jelle R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Deze juf serveert houdbare melk en kan geen rekening houden met allergieën. Jammer. Op de menukaart staan netjes boekweit galettes, daar zit echter ook bloem in, zo vertelde de serveerster. Met een gluten intolerantie kun je hier dus niet terecht.
Marjon P.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Een echte creperie waar men zoals het hoort niet alleen zoete maar ook hatige crepes serveert. De crepes waren heerlijk!
Stenson .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Een overheerlijke galette complet gegeten en mijn echtgenote een even zo goede galette gevuld met paddenstoelen. Verderop genoot een kind zichtbaar van een crêpe met suiker.
Inge J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Wat een leuk tentje is dit! Erg vriendelijke, ontspannen bediening. Ik heb een ver-ruk-ke-lijke crêpes met citroensuiker op en mijn kind ééntje met suiker. En ook de prijzen zijn vriendelijk laag.
Liesbyte .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Galette met paddenstoelenragout gegeten en daarbij een cider, niet zoet. Het was lekker en goed. De buurman had een galette met zachte geitenkaas, die beviel. Het was een zeer aangename lunch. De ruimte is klein, er kwamen ook wat gezinnen voor de zoete crepes. Ook zag ik een franse tosti langskomen, die wil ik ook nog proberen. Ik hoop dat de nu verwilderde tuin een terras wordt in de lente!