Jozef eten & drinken

Mariaplaats 50 3511 LM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Jozef eten & drinken

Kom ‘thuis’ bij Jozef op de Mariaplaats in Utrecht en maak kennis met zijn liefde voor lekker en bijzonder eten & drinken.

Van vroeg af aan staan ze bij Jozef in de keuken voor het ontbijt. Broden komen elke dag vers van een lokale bakker en de croissants bakt Jozef lekker zelf. Daarna kun je er ook terecht voor een lekkere lunch en diner. Voor de vlees- en visgerechten kiest Jozef, waar mogelijk, voor de verantwoorde optie. Groente en fruit wordt zoveel mogelijk seizoensgebonden ingekocht.

Zo kun je per jaargetijde aan op een nieuwe dinerkaart. Zo serveren ze er altijd mooie en verse gerechten. Benieuwd hoe dat eruit ziet? Bij Jozef in Utrecht is de keuken open en kun je met eigen ogen zien hoe de koks alles ter plekke bereiden! Leuk!

Meer informatie over restaurant Jozef eten & drinken

7,1

Jouw recensie over het restaurant Jozef eten & drinken

Fiona V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Je hebt van die momenten dat je het even niet treft..Sfeer ok, leuke intichting, leuke mensen, leek veelbelovend, maar bij bestellen bleek dat 2 van de 3 gerechten al op waren (lunch on half 2). En toen na twee keer vrsgen bleek dat de bestelling niet was doorgekomen na bijna een uur wachten uiteindelijk met lege maag maar weer vertrokken.. Jammer! Wie weet ooit een keer een tweede poging, maar nu waren wij er wel even klaar mee..
ceres H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Wij waren met z'n vieren en hadden gereserveerd om 19.30. Bij aankomst was er gelijk een vrouw van de bediening die in een rap tempo alle biertjes kon opnoemen en de wijnen en deze werden ook snel geserveerd. Zij gaf ook gelijk het menu zodat we konden bestellen. So far so good.
Uiteindelijk hadden we om 21.10 ons eten nog niet, we vroegen een ober of ze ons niet waren vergeten. 'nee' dat waren ze niet, hij was redelijk kortaf en gaf geen uitleg. Kwartier laten nog eens gevraagd waar ons eten bleef, ik vroeg wat er scheelde waarom het zo lang duurde (ook om ons heen was er geen eten te zien), en hij gaf als antwoord dat het hun fout was wat ze zelf moesten oplossen. Hmm ok. Bleef vaag. Hierna snel ons eten gekregen. Dit waren mega porties en niet bijzonder geweldig. Hierna een dessert, dit kwam wel snel. Koffie/thee was van het huis omdat we zo lang hadden gewacht op het eten. Enkele foutjes met bonbon niet brengen, nogmaals om vragen, uiteindelijk kwamen 2 obers na elkaar met ieder een bonbon aanzetten, en een glas witte wijn werd niet geserveerd maar wel een rode, hierna lang moeten wachten op een witte.
Al met al niet echt positief dus! Terwijl het vol zat en de entourage is ook leuk. Muziek was jaren 90 en dat was een feest van herkenning.
Gobo .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Wat een leuke avond uit zou moeten worden liep al gauw uit op een mislukking.

We reserveren als gezin en geven aan dat we met twee kleine kinderen komen. We komen binnen, er staan drie stoelen, maar geen kinderstoel. Als we naar de tafel geleid worden vragen we ernaar: "Die staan daar." was het antwoord en mogen we die zelf gaan opzoeken en door de zaak sleuren.

De kinderhoek blijkt ruim, maar heeft duidelijk zijn beste tijd gehad. Er hangen puzzels aan de muur die half kapot zijn. Er liggen ontzettend veel kleurpotloden, maar geen papier. Er liggen veel boekjes, maar bijna allemaal gescheurd. En bijna geen los speelgoed om mee te spelen.

De ober heeft moeite met ons verstaan, heeft geen horeca ervaring, mist dingen en laat lang onze lege borden staan.

We bestellen om 18:15 ons eten, krijgen om 18:45 ons voorgerecht lauw voorgeschoteld en om 19:45 vragen we maar eens hoe het met ons hoofdgerecht staat. Eerste reactie is: we hebben een nieuwe kaart. We reageren: het restaurant is half leeg. Tweede reactie: ik zal eens navragen. Geen excuses dus.

We zijn al een tijd aan het wachten, de kinderen hebben geen zin meer en wij hebben onze handen vol aan die in toom houden. Om 20:05 komt eindelijk ons hoofdgerecht aan. Opnieuw lauw, redelijk van smaak, maar genieten is er niet meer bij. Opmerking van de ober: excuses, er waren veel zieken in het keukenpersoneel, nu staat er vervanging.

We werken het snel naar binnen, ik betaal om 20:30 loop ik zelf maar naar de bar om zo snel mogelijk te betalen. Ik krijg wat losse opmerkingen dat het vervelend was, maar geen korting of op een andere manier een tegemoetkoming.

Dat was dus eens maar nooit weer.
DeVreter .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Hallo nachosliefhebbers, korte mededeling: hier krijg je de beste nachos uit Utrecht. Doe er je voordeel mee, geef je leven meer joie de vivre en ga langs bij Jozef op de Mariaplaats.

Je zou bijna denken dat ze het erom doen he, met die naam.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
eten is top bij Jozef, lunch is goed verzorgd. Bediening had waarschijnlijk een slechte dag want heel chagrijnig en niet attent. Zonde!
Dorette K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Prima borrel met collega's gehad. Gezellige drukte. Volop drinken en hapjes. Goede service.
Mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Mariska R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Erg lekker gegeten en het is een gezellig en leuk restaurant. We moesten alleen wel vragen om de kaart, die na 20 minuten nog steeds niet was gebracht. Maar verder zeker een aanrader :)
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
We hebben heerlijk gegeten! Het personeel was heel vriendelijk en overlegde even wanneer we het hoofdgerecht wilden na het voorgerecht, fijn:)
skinny_mommy .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Ik had een tafel gereserveerd voor 6 personen, het was een hoge bartafel waar we gezellig aan hebben gezeten. De gerechten smaakten goed (truffelrisotto en bulgur salade) maar de wachttijd was aan de lange kant. De koffies met sojamelk waren lauw, dat was jammer. Het interieur is warm en stoer, een leuke plek, dicht bij het station! Ik ga er zeker nog eens naar toe!
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Online reservering van die dag was niet bekend bij bediening (ik had wel de sms bevestiging...), dus ikzelf en de verschillende tafelgenoten die daarna kwamen moesten maar zien... (er was gelukkig nog wel ruimte).
Wel lekker gegeten
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Zat er eerst met 1 vriendin van 11-13 en daarna met 4/5 vrienden van 13-18:30 en beide plekken waren goed, we hebben lekker gegeten en gedronken. De bediening is vlot en lekker flexibel. Het was voor elk wat wils en daarom was iedereen tevreden.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Lekker gegeten en gedronken, de bediening is snel en flexibel en geeft ook graag tips over de drankjes. Oa over de gin en biertjes.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Ik was eerst voor koffie/ontbijt met 1 vriendin om 11u en daarna om 13u lunch & thee/borrel met 2 andere vrienden. Het was slim dat ik had gereserveerd want het is continu druk bij Jozef, maar als je hebt gereserveerd is er verder geen enkele stress. Alles was goed alleen de Caesar salade is echt enorm. Te groot voor een normale dag en normale trek. Na een uur peuzelen leek het alsof ik niet was begonnen. Na 2 uur peuzelen was ik misschien halverwege.
De portie mag kleiner want veel mensen zullen denk ik een deel laten staan, wat zonde is wb verspilling.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Een kerstlunch met mijn ouders en vriend. We hadden gereserveerd, dat was ook nodig. Alles was goed alleen had ik moeten zeggen dat een tafeltje met hoge barkrukken misschien niet de beste optie zou zijn voor mijn ouders van in de zeventig. Uiteindelijk zaten we goed, alleen het op- en afstappen was iets lastig. Prima gegeten, goed gepraat, iedereen tevreden.
Dorette K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Gezellig met een aantal collega's geborreld. De eigen tap is heel erg leuk en bediening super!
Fijne avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
Marcelle_M .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Gereserveerd voor de pubquiz met vooraf de quizhap, voor een goede prijs een bord vol. Een heerlijke grote burger met salade en boerenfriet. De sfeer is fijn en de bediening goed. Ook al zat de hele tent vol, je hoefde niet lang te wachten op eten of drinken.
Klaas V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Prima eetcafe dat soms net iets meer pretenties heeft in de gerechten dan dat het waar kan maken. Aantal gerechten zijn net iets te zoet naar onze smaak. Hoe simpeler de hap, hoe beter het resultaat.
Babette V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Super leuke afscheidslunch met collega's. Sfeer en eten was top, knap dat ze een grote groep binnen een uur zo kunnen bedienen.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
wat een misser! eerst een voorgerecht gegeten..was lekker en deed ons uitkijken naar t hoofdgerecht wat echter maar niet kwam! anderhalf uur wachten later ( er zat ondertussen bijna niemand meer te eten) en na 3 keer vragen om onze biefstuk , zijn we met lege maag weer vertrokken..echt niet leuk!
kortom..wij komen niet meer terug
marconanke .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
We hebben een zeer gezellige avond gehad met 6 oude bekenden herinneringen ophalen. Omdat we allemaal niet teveel wilden eten, deelden we een portie nacho's als voorgerecht, dat was prima. Het hoofdgerecht was heerlijk van smaak, maar de hoeveelheid viel tegen. We bestelden tenslotte ook maar een dessert. Daarvan is de pecannotentaart een ontzettende aanrader. De cheesecake en de appeltaart vielen daarentegen weer erg tegen, ook qua omvang (met name de cheesecake).