Joya

Spuistraat 3G 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-202214932

Over het restaurant Joya

Restaurant Joya, gelegen aan de Spuistraat in Amsterdam, serveert Aziatisch geïnspireerde gerechtjes die speciaal gemaakt zijn om te delen. Uniek aan het restaurant is dat de presentatie van het eten op een Franse wijze is uitgewerkt, en het interieur moderner en excentrieker is ingestoken dan je gewend bent van de meeste Aziatische restaurants.

Eigenaresse Jeabby Chaiyasat heeft om restaurant Joya te verwezenlijken de handen ineengeslagen met horeca-ondernemers Casper Reinders en Serge Rijn. Jeabby is zelf in Thailand geboren en in Amsterdam groeide ze op in het Thaise restaurant van haar moeder, wat haar inspireerde om haar eigen restaurant te openen. Dit doet ze wel op geheel eigen wijze door het menu, de presentatie en de uitstraling van Joya een stuk moderner aan te pakken. Toch zie je typische Aziatische invloeden in de gastvrijheid en persoonlijke aandacht die Jeabby en haar team geven aan de gasten.

Het interieur van Joya is door Casper Reinders en Thijs Murré ontworpen en het restaurant is gelegen in hartje Amsterdam. Daarnaast is het goed te bereiken vanaf het centraal station en een perfecte locatie voor een heerlijk hapje en een drankje. Joya is geopend van dinsdag tot en met zondag vanaf 18.00 uur.

Meer informatie over restaurant Joya

Dinsdag t/m zaterdag vanaf 18:00 uur

• Engels gesproken
Jan Paul L.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Bijzonder lekkere aziatische fusion gerechten, zowel koud als warm, vis en vlees. Echt een fijne avond gehad of anders gezegd great place, great food, great hospitality!
Dominique J.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Enorm genoten met vriendinnen! Goede service & heerlijk gegeten. Er staat een DJ achterin die de sfeer compleet maakt; zeker een aanrader!
E. E.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Ik hou van Joya omdat ze mijn lievelingsgerechtjes uit verschillende Aziatische keukens hebben, maar dan uitgewerkt op een verfijnde manier. Ook mochten we wat wijnen proeven voordat we een flesje uitkozen! Na het diner was er een DJ en verzamelde iedereen zich in het bar en lounge gedeelte om nog wat drankjes te doen, zo gezellig!
Adien T.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten! De Thai Oysters Tasting of 3 styles zelfs 2x besteld. Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Kom hier zeker weer een keer terug.
Esmée M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijke unieke gerechten, vriendelijke, enthousiaste en gastvrije bediening en een prachtig ingerichte zaak met een gezellige sfeer. Joya = top!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Wijn is te duur
Joyce Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk eten! Bijzondere smaken. Prachtig opgemaakt. De kleinere gerechten waren wel heel klein. Maar de grotere gerechten waren wel top. Toetje formidabele! Locatie ook fijn!
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij Joya! Alles wordt geserveerd in kleine, maar mooie porties. De sfeer in het restaurant zelf voelt warm en gezellig aan. Je proeft absoluut de kwaliteit in het eten. Zeker een aanrader!
Rowena H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Van buiten naar binnen loop je van een Aziatisch looking terras naar een chique/artistiek establishment maar beide met een vrij gevoel. De bediening is amicaal maar beleefd waardoor je je gelijk op je gemak voelt. Dan het eten... tja wat zal ik zeggen... Frans/Japans/Thais... Gewoon heerlijk! De opbouw van het menu is heel simpel: begin bovenaan en werk naar beneden voor een optimale smaakreis. Een paar van onze highlights: de Tom Kha Gai is een heerlijke zachte doch rijke starter, de Ceviche een echte smaak explosie als opvolger en de Black Cod is (bijna) zoals bij Nobu. Als laatste de toetjes... ehhh neem ze gewoon allebei :)
Alle tegenstelling in dit restaurant versterken elkaar en dat is voor mij de kracht van dit restaurant. Zeker aan te raden.
Margie M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Wat 'n heerlijke stek in hartje A' dam! We hebben genoten van overheerlijke cocktails: de Yoya Lemonade smaakte naar meer.... We hebben ons laten verrassen door de chef-kok en wat zijn onze smaakpapillen geprikkeld: HEERLIJK! Mooie verse producten, heerlijke wijnen... een ècht avondje uit mèt kinderen. Voor deze kleinste gasten werd ook het nodige uit de kast gehaald! De zeer vriendelijke bediening tezamen met alles wat we voorgeschoteld hebben gekregen was F A N T A S T I S C H ???????? Zeker een bezoekje waard! Maak een reservering en ervaar de Aziatische cuisine op hoog niveau ????????
Ivydrew14 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Wij hebben hier afgelopen vrijdag gegeten en het was heerlijk! De gastvrouw was super vriendelijk. Het concept is fine dining asian met knipoog naar Thailand en japan. Ik ben zelf thais dus ben best kritisch. Maar de uitvoering van de gerechten was echt super! Ik proefde echt de authentieke smaken en de presentatie was prachtig. De gerechten zijn van zeer goede prijs kwaliteit. Interieur is ongewijzigd maar dat vonden wij ook al mooi voorheen.

Wij hebben een top avond gehad. Zullen snel terug komen om de andere gerechtjes te proeven.
Sam H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Alle gerechten zijn hier heelijk! De service is prima en de cocktails zijn een extra. Ik heb hier met vriendinnen gegeten en zij delen allemaal mijn mening. Een leuk restaurant. Ook geschikt voor een romantisch diner. Ik kom hier graag terug.