Joya

Spuistraat 3G 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-202214932

Over het restaurant Joya

Restaurant Joya, gelegen aan de Spuistraat in Amsterdam, serveert Aziatisch geïnspireerde gerechtjes die speciaal gemaakt zijn om te delen. Uniek aan het restaurant is dat de presentatie van het eten op een Franse wijze is uitgewerkt, en het interieur moderner en excentrieker is ingestoken dan je gewend bent van de meeste Aziatische restaurants.

Eigenaresse Jeabby Chaiyasat heeft om restaurant Joya te verwezenlijken de handen ineengeslagen met horeca-ondernemers Casper Reinders en Serge Rijn. Jeabby is zelf in Thailand geboren en in Amsterdam groeide ze op in het Thaise restaurant van haar moeder, wat haar inspireerde om haar eigen restaurant te openen. Dit doet ze wel op geheel eigen wijze door het menu, de presentatie en de uitstraling van Joya een stuk moderner aan te pakken. Toch zie je typische Aziatische invloeden in de gastvrijheid en persoonlijke aandacht die Jeabby en haar team geven aan de gasten.

Het interieur van Joya is door Casper Reinders en Thijs Murré ontworpen en het restaurant is gelegen in hartje Amsterdam. Daarnaast is het goed te bereiken vanaf het centraal station en een perfecte locatie voor een heerlijk hapje en een drankje. Joya is geopend van dinsdag tot en met zondag vanaf 18.00 uur.

Meer informatie over restaurant Joya

Dinsdag t/m zaterdag vanaf 18:00 uur

• Engels gesproken
Ivar I.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Super lekker gegeten, leuke gastvrouw dienons de hele avond heeft vetroeteld!
Willemijn L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Bediening was heel goed, vriendelijk en correct. 1 van de gerechten was minder goed. We hebben daar direct wat van gezegd. Zonder problemen kregen we een nieuw gerecht en dat was heerlijk mals en zacht.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
gerechten niet op smaak, te flauw. Voorgerechten allemaal teleurstellend, thaise steak tartare erg flauw. Hoofdgerechten beter, maar kipgerecht onder de maat, bij 3 soorten kip een kipkluifje en kippehuid doen?
Tanja N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Een leuk en hip restaurant waar je de hele avond kan tafelen. Het eten was heerlijk . De bediening zeer vriendelijk alleen af en toe moest je wat lang wachten voor ze weer langs kwamen of in de buurt om iets te drinken te kunnen bestellen.
Iwan O.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Goed gegeten in een fijne ambiance. De porties zijn klein dus vergeet niet rijst bij te bestellen.
walvis A.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Geslaagde fusionkeuken, sfeervol restaurant, met zeer prettige bediening, zeer makkelijk bereikbaar vanaf CS. Bij bestelling ging iets mis, maar is op vriendelijke wijze goed gemaakt. We hebben fijn gedineerd!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Prachtige lokatie. Heerlijk eten en vriendelijk personeel.
Marcella U.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Gezellig restaurant met mooie inrichting, aardige bediening. Gerechten zijn heerlijk, goed op smaak, maar erg klein, waardoor je regelmatig bij moet bestellen. Heel snel zijn ze niet, waardoor je veel langer in het restaurant doorbrengt dan je van plan was. Best prijzig, maar voor een speciale gelegenheid is het de moeite waard.
Judith M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Super lekker eten met een zeer vriendelijke bediening! Absoluut een must..
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Openingstijd van 18.00 uur is te krap voor theatergangers. Wij konden nu geen voor- of nagerecht nemen.
Dames WC met open raam naar de straat geeft te weinig privacy.
Wenteltrap naar boven is voor ouderen niet geschikt. Bovendien zijn de hogere drempels op de ballustrade naar de WC's erg gevaarlijk (kleurtje geven)
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Zoals ik bij anderen ook las; smaak van de gerechten was erg goed daarentegen waren de gerechten veel te klein.We hadden echt nog honger na ons etentje met vrienden.
Sommige waren ook echt niet te delen ( als je sharing dining doet maak de gerechten daar dan ook geschikt voor..!).Op hun site staat dat je gem €25 per couvert kwijt ben maar dat is toch echt min €35 ( met maar 2 gerechten per persoon , paar glazen wijn en geen toetje of koffie).
Kortom , het ziet er allemaal sfeervol en de gerechten zijn lekker maar toch echt te duur voor wat het is..ik ga er niet meer terug....jammer...genoeg keuze in amsterdam
Saskia E.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk eten, leuke sfeer, beetje pretentieus. Met Aziatische vrienden er heen geweest, die het erg lekker vonden. Graag weer eens naartoe
Onna T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij hebben hier met een gezelschap van 4 heerlijk gegeten. De inrichting, ambiance, service van het personeel maakte ons avondje wel compleet.
Lian E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Ze zeggen dat het shared dining is maar buiten de dim sum zijn de gerechten niet gemaakt op te delen. De wijn is duur. 7 euro of 9 euro.
De wijn (9 euro) was wel goed.
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Wat een fijne plek! De sfeer, uitstraling en hele vriendelijke bediening. Dan het eten: in 1 woord heerlijk!!!
Ik ga zeker vaker terug komen.
M. P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Prachtige locatie en heel mooi ingericht. De stoelen zitten uitzonderlijk beroerd dus je moet wel echt doorzetten als je lang wilt tafelen. Eten fantastisch, maar wel kleine porties. Wel ontzettend lekker en verzorgd. Bediening was prima hoewel tegen het einde van de avond lastig aandacht van te krijgen
Gwen H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Top avond gehad bij Yoja, super bediening, heerlijk eten en gezellige sfeer!

Trio van oesters en ceviche een echte aanrader maar eigenlijk was alles even lekker, ook de three lions en de vega curry heerlijke combinaties.

Nieuwe favorite - wij komen zeker terug!!
Janny G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Verrassende gerechten, vriendelijke bediening. Gerechten redelijk geprijsd. Alleen de wijn was aan de dure kant.
Vivianne D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Hidden gem! Mooie inrichting, lieve en goede bediening en onwijs lekker eten. Ik kom hier zeker terug!
Estelle B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Gerechten zijn klein, maar wel bijzonder en erg lekker! Vriendelijk personeel en sfeervolle ambiance.