Joya

Spuistraat 3G 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-202214932

Over het restaurant Joya

Restaurant Joya, gelegen aan de Spuistraat in Amsterdam, serveert Aziatisch geïnspireerde gerechtjes die speciaal gemaakt zijn om te delen. Uniek aan het restaurant is dat de presentatie van het eten op een Franse wijze is uitgewerkt, en het interieur moderner en excentrieker is ingestoken dan je gewend bent van de meeste Aziatische restaurants.

Eigenaresse Jeabby Chaiyasat heeft om restaurant Joya te verwezenlijken de handen ineengeslagen met horeca-ondernemers Casper Reinders en Serge Rijn. Jeabby is zelf in Thailand geboren en in Amsterdam groeide ze op in het Thaise restaurant van haar moeder, wat haar inspireerde om haar eigen restaurant te openen. Dit doet ze wel op geheel eigen wijze door het menu, de presentatie en de uitstraling van Joya een stuk moderner aan te pakken. Toch zie je typische Aziatische invloeden in de gastvrijheid en persoonlijke aandacht die Jeabby en haar team geven aan de gasten.

Het interieur van Joya is door Casper Reinders en Thijs Murré ontworpen en het restaurant is gelegen in hartje Amsterdam. Daarnaast is het goed te bereiken vanaf het centraal station en een perfecte locatie voor een heerlijk hapje en een drankje. Joya is geopend van dinsdag tot en met zondag vanaf 18.00 uur.

Meer informatie over restaurant Joya

Dinsdag t/m zaterdag vanaf 18:00 uur

• Engels gesproken
Kerensa D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Ik vind de sfeer in het restaurant prettig, en het heeft mooie en bijzondere inrichting. Ik vind de kwaliteit van het eten eigenlijk wel tegenvallen. De smaken zijn niet zo bijzonder als dat het eruit ziet (beetje smakeloos), het eten was niet echt warm en sommige gerechten waren een beetje over-cooked (gamba's). Ik vind de prijzen van de gerechten aan de hoge kant liggen.
Debbie M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Heerlijk gegeten! Goed personeel en leuke gastheer!
De proeverij van oesters als starter was top. De Tom Kha Seafood mega lekker en de beide hoofdgerechten om je bord bij af te likken ;-) Kom hier zeker terug!
Melvin H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Het eten was van hoge kwaliteit. De Franse bereiding voor Aziatische gerechten is echt een heerlijke aan te raden combinatie. Daarnaast was de bediening uitermate behulpzaam, meedenkend en super vriendelijk. De sambal was zo lekker dat we een zakje hiervan meekregen naar huis! Hier gaan wij vaker komen!
BillyJihad Y.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Leuke en warme verwelkoming. Aparte inrichting wat ik altijd wel mooi vindt. Ik vond de stoelen mooi. Voor de rest goeie kleuren gebruikt voor een restaurant. Het geeft een leuke sfeer. Het eten was goed. Wij hebben een dorade genomen, deze was goed en lekker klaargemaakt. We hadden 3 verschillende oester. 2 ervan vonden we lekker, maar de laatste met chilli was minder lekker, maar dat s natuurlijk heel persoonlijk. Toetjes was ook lekker. Volgens mij heet het Joya chocolate. 2 kleine stukje brownie met heerlijke chocolade, gemalen nootjes en cocos. Service was perfect. We geven uitgebreide informatie over het eten.
Cécilia P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het eten was heerlijk, alleen mochten de porties wel iets groter/meer zijn. Tevens liep de bediening gehaast, waardoor de sfeer minder relaxed overkwam. Het eten en alle specerijen plus de opmaak was uitstekend! Ook waren de cocktails goed in de smaak gevallen.
hh020968 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, wel hele kleine niet confortabele tafels en stoelen. Bediening vriendelijk maakte voor ons helaas niet het verschil
Heleen H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Super fijn restaurant. Aardige bediening, prachtig interieur en heerlijk eten. De menukaart is niet extreem groot waardoor een keuze snel gemaakt is. Shared dining concept ook altijd fijn
Lisanne B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Heerlijk eten, fijne warme sfeer , goede bediening, enthousiast en snel. De steak tartare is een aanrader! Ik ga zeker terugkomen.
Michael W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Altijd een fijne sfeer & goede en gezellige service wat ik uniek vind in Nederland! Na dineren is het er altijd nog gezellig om aan de bar een drankje te nuttigen! Goede aanwinst voor Amsterdam
Nikla V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Het eten op zich was goed van kwaliteit, maar belachelijk weinig!
Fijne entourage. Wel veel vrije tafels en toch bovenop anderen geplaatst.
G.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Wat een vriendelijke ontvangst, warme sfeer en prachtige inrichting. Omdat we vroeg waren hadden mijn vriendin en ik de keuze waar we wilden zitten. Al snel liep het restaurant flink vol.
De gerechten waren echt heel erg lekker en de wijn ook :-). We hebben een super avond gehad en gaan zeker een keer terug!
Recia B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Zowel eten als bediening was geweldig. Leuke sfeer, lekker eten, fantastisch mooi restaurant en we komen zeker weer. Het meisje die ons bediende was gastvriendelijk en had goede tips wat betreft het menu omdat ik een allergie heb. Ze dacht goed mee en we hebben heerlijk gegeten. Het restaurant is op loopafstand van Centraal station, dus we konden makkelijk met de trein.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
De ontvangst was hartelijk en de bediening was vlot en spontaan. Mijn vrouw en ik eten geen varkensvlees en het was geen probleem om het gerecht aan te passen aan onze wensen. We hebben een ontzettend fijne avond gehad en hebben genoten van de heerlijke culinaire Oosterse gerechtjes. Joya is zeker aan te raden!
Karim V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Service was niet goed, het duurde lang voordat we konden bestellen en nog langer voordat we eten kregen, 20 min wachten op een dessert gaat nergens over.

Het eten is gelukkig wel voortreffelijk, dat maakte veel goed.
Lenneke T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Superfijn restaurant en de bediening is top! Eten is ook erg goed, een echte aanrader.
Fijn in het centrum van Amsterdam.
Ernst D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Heerlijk gegeten bij Joya en een gezellige avond gehad. Het interieur en de ambiance zijn prettig, de bediening lekker spontaan en attent en we hebben genoten van alle gerechtjes. Perfect voor een avondje uit. Wij komen zeker terug hier!
An M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Lekker gegeten, maar oef wat een slechte bediening. Na een half uur(!) eindelijk iemands aandacht kunnen trekken om wat te drinken te bestellen. Vervolgens weer 10 minuten met de wijnkaart op tafel gezeten voordat eindelijk de bestelling werd opgenomen. Kraanwater bestellen lijkt zowat onmogelijk, maar komt na ongeveer een uur dan toch. Het eten was echt goed, maar het concept ‘shared dining’ werkt natuurlijk pas als de gerechten ook echt deelbaar zijn. Een stukje kip met het bot er nog in is dat niet. Evenals een visfiletje als je alleen eetstokjes ter beschikking hebt. Wat bestek erbij om te verdelen zou geen overbodige luxe zijn. De inrichting is mooi maar niet erg praktisch. De stoelen zitten dankzij de achterover hellende rugleuning niet per se heel fijn en met z’n vieren aan twee bij elkaar geschoven ronde tafeltjes eten is ook niet ideaal. Als je naar het toilet wilt moet je je langs een enorme kamerplant manoeuvreren. Het hoge niveau van de gerechten verdient echt een betere entourage.
Martyn D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Aanrader voor als je in het centrum van Amsterdam bent. Het eten was heerlijk en de bediening was top. Ook is er genoeg plek.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
We hebben genoten van een heerlijke avond uit. Perfecte plek. Fantastische eten. Heerlijk op smaak, fijne sfeer, zeer alerte service. Restaurant om terug te komen!
H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Aardige bediening, overheerlijk eten en een aanrader voor menen die openstaan voor andere gerechten dan een sate of hamburger. Door dit alles een echt avondje uit.