Joya

Spuistraat 3G 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-202214932

Over het restaurant Joya

Restaurant Joya, gelegen aan de Spuistraat in Amsterdam, serveert Aziatisch geïnspireerde gerechtjes die speciaal gemaakt zijn om te delen. Uniek aan het restaurant is dat de presentatie van het eten op een Franse wijze is uitgewerkt, en het interieur moderner en excentrieker is ingestoken dan je gewend bent van de meeste Aziatische restaurants.

Eigenaresse Jeabby Chaiyasat heeft om restaurant Joya te verwezenlijken de handen ineengeslagen met horeca-ondernemers Casper Reinders en Serge Rijn. Jeabby is zelf in Thailand geboren en in Amsterdam groeide ze op in het Thaise restaurant van haar moeder, wat haar inspireerde om haar eigen restaurant te openen. Dit doet ze wel op geheel eigen wijze door het menu, de presentatie en de uitstraling van Joya een stuk moderner aan te pakken. Toch zie je typische Aziatische invloeden in de gastvrijheid en persoonlijke aandacht die Jeabby en haar team geven aan de gasten.

Het interieur van Joya is door Casper Reinders en Thijs Murré ontworpen en het restaurant is gelegen in hartje Amsterdam. Daarnaast is het goed te bereiken vanaf het centraal station en een perfecte locatie voor een heerlijk hapje en een drankje. Joya is geopend van dinsdag tot en met zondag vanaf 18.00 uur.

Meer informatie over restaurant Joya

Dinsdag t/m zaterdag vanaf 18:00 uur

• Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant Joya

Ashley K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Eten was heerlijk. De meneer die ons bediende was super aardig en dat was de vorige keer minder. Toen werden we geholpen door een vrouw.
We hadden the chefs menu genomen en ons laten verrassen en dat was echt super goed bevallen!
Vind het interieur heel mooi alleen niet een hele gezellige opstelling.
Luigi W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk Thais gegeten!! We laten ons hier altijd door de chef begeleiden (4 gangen menu) service ook snel en medewerkers vrolijk en vriendelijk. De eigenaar en de chef kok kwamen ook regelmatig met ons een praatje doen en kijken of alles naar wens is.

Bovenal is het eten echt heerlijk!
Rosaline B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk verrassend eten, jammer van de bedelaar binnen. Kom zeker terug. Vriendelijke obers.
Francis V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Verrassende mix van Thaise en Franse keuken Heerlijk gegeten. Tempura van squid, krokante soft shell crab, mosselen en dorade. We komen zeker terug. Enig puntje van aandacht: muziek zou wat zachter kunnen maar was uiteindelijk toch niet bepalend voor de avond.
Rhodee S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Gegeten met een vriendin. wanneer wij aankwamen (rond 19:30) zaten er 4 tafeltjes met elk 2 personen. redelijk rustig voor een zaterdag avond. Service level had wat beter gekund. Aantal keren moeten zwaaien wanneer we geholpen wilden worden. daarnaast vind ik het totaal niet professioneel / hospitabel om een tafel leeg te halen door borden op elkaar te stapel op de tafel. zn mooie tent moet een top service verlenen.
Rik K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Fijne avond gehad met heerlijk eten en goede service, zeker aan te bevelen .........................................................................
Rutger B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Super aardig personeel, heerlijke gerechten goede service. Heerlijke wijnen en leuke muziek. Echt een aanrader. Superrrrrrrrrrrrrrr
Luigi W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Heerlijk eten! We hebben gekozen voor de "guided 4 gangen menu" en we waren positief verrast. Hier komen we snel weer terug.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Mooie gerechten, goed op smaak en lekker vers. Vrolijke, sympathieke bediening, goede service. Prima wijnlijst, eerlijke prijzen.
Roeween K.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Voor de 2e keer in een van de beste Aziatische restaurants mogen genieten van de aparte, zeer smaakvolle gerechtjes welke allemaal door de chef van een bijzondere touch waren voorzien. Deze keer vielen vooral de Thaise tartaar, de scallops en de dorade op, heerlijk. Alleen nu nog wat doen aan de kleine tafeltjes en vriendelijke maar nogal rommelige bediening.
Emma K.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Erg mooie zaak met goed eten. We begonnen met 2 glazen champagne en kozen voor het menu van de Chef! Helaas hebben wij eerst 3 kwartier moeten wachten op ons drankje en daarna een uur op ons tussengerecht.. Toen wij aangaven dat we het iets te lang vonden duren kwamen ze aan met ons hoofdgerecht terwijl het tussengerecht nog niet was uitgehaald.
Joyce M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Ondanks er geen andere gasten waren, hadden we het gezellig. Het eten was apart en lekker. Ze hebben keurig het eten voorgesteld, toen ze kwamen serveren.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Met een Groupon deal hebben we hier van een 4 gangen diner van de chef genoten. De bedoeling is dat je de gerechten deelt. Zo valt er ook meer te proeven! Bij iedere gang krijg je uitleg over wat er op je bord ligt.
Vooral de Lapsang smoked pork ribs en de Tom Kha vega soep sprongen er duidelijk bovenuit en waren verrukkelijk. De sfeer is ontspannen en er is genoeg tijd tussen de verschillende gangen.
S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Naar aanleiding van een artikel over dit restaurant en het gebruik van miso zijn we hier gaan eten. En de werkelijkheid heeft de inhoud van het artikel overtroffen! Een beleving om ook inspiratie op te doen.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
De bediening deed erg zijn best om rekening te houden met degene van ons gezelschap die voedselallergieën heeft, maar begreep niet altijd uit zichzelf wanneer dat relevant was. (Gerechtjes in ronde 2 bevatten toch allergenen, van de spekkoek bij de koffie werd niet gemeld of de persoon in kwestie die wel of niet kon eten). Maar de wil was er zeker en daar waar het niet helemaal goed ging, deed de bediening er alles aan om het te herstellen. En we hebben wel heerlijk gegeten!
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Super leuk restaurant. Zeker nog een keer heen!
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Met een groupon reservering hebben we genoten van de verfijnde verrassende gerechten, mooi opgemaakt en super super lekker. De uitleg was goed en de bediening vriendelijk. Viergangen met vier verschillende gerechten per keer die we met vier personen konden delen. elk gerecht was vakkundig bereid en smaakte heerlijk! Hele goede keuken! Kan het iedereen aanbevelen!
Tamtiedam .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Heerlijk gegeten! En wat een gezellige service. We hebben fijn buiten kunnen zitten en hebben genoten van een fijne avond :)
Marisol A.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Lekker maar duur. Porties waren klein en er was niet veel keuze. De wijn was heerlijk en de pandan cheesecake is echt een aanrader!
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Met een groupon voor een 4-gangen menu hebben we in dit restaurant gegeten. De ontvangst en de bediening waren erg gastvrij. We kregen een goede uitleg over het shared dinner principe en ook werd er gevraagd wat we niet lekker vonden. Alle borden en schaaltjes zagen er niet alleen fantastisch opgemaakt uit, maar het eten smaakte ook heerlijk. Er uit sprongen de Tom kha soep en de lapsang smoked ribs. Het restaurant heeft een goede sfeer en is op loopafstand van het station.