Jottum

Eerste Anjeliersdwarsstraat 17 1015 NR Amsterdam Nederland Kaart
31-204205262

Over restaurant Jottum

Heerlijke tapas in de Jordaan

Een mediterrane parel in het hart van de gezellige Jordaan. Laat je verrassen door de lekkere tapas, de specials en heerlijke desserts. Alles vers bereid in eigen keuken. Hier wordt met passie gewerkt! De keuze in gerechten is erg divers, dus of je nou van vlees, vis of groente houdt, je vindt altijd wel wat lekkers op de kaart.

Meer informatie over restaurant Jottum

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag vanaf 17:30

Eva K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Aardige gastheer en heerlijk gegeten, echt een aanrader! Ik zou hier zeker nog een keer heen gaan. Er hangt een fijne sfeer.
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Fijn restaurant, ongedwongen sfeer, harteliike ontvangst, en prima gegeten. Er wordt met liefde gekookt, smakelijk, supervers en daarbij fijne wijnen.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We werden fijn ontvangen. Er heerste een gezellige sfeer. Het eten was lekker en heel divers. Ook de bediening was top, vriendelijk en attent. Absoluut een aanrader.
paula81 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben hier lekker gegeten met de AH actie. Menu, service, vriendelijkheid alles was prima en eten kwam niet te snel maar ook niet te lang gewacht. Goede verhouding. Bij toetje werd er gevraagd of wij het al wilden of nog even wachten. Dus dat vind ik goede service.
Ik zou alleen normaal geen 2 x € 35,00 over hebben voor dit menu, eerder € 25,00 p.p.
Dan kun je voor dit bedrag culinairder eten. Maar voor deze actie was het een prima prijs.
Richardepke .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Met AH actie gaan eten bij dit restaurant. Dit restaurant staat hoog aangeschreven en maakte dit bij ons ook waar.
Leuk en lekker samengesteld 4-ganngen menu met Spaanse, Marokaanse en Turkse gerechtjes. Ruim voldoende en met zorg bereid. Gastheer en bediening verellen enthousiast wat er op tafel komt. Menu krijgt een dikke 10!!,,Absoluut een aanrader
Pé B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Afgelopen dinsdag samen met mijn vriendin hier wezen eten. We waren wat aan de vroege kant, maar dat was geen enkel probleem voor ze. De vriendelijke man liet ons zelf een plaatsje uitzoeken. Het restaurant zat bijna vol dus veel keuze was er niet. Ondanks een vol restaurant konden we elkaar prima verstaan. De bediening was goed, niet heel professioneel, maar wel relaxt en fijn in omgang. De gerechten waren lekker, maar de presentatie was niet altijd even spannend. De bordjes waren vaak vrij leeg, vooral het bordje met de vleesgerechten. We maakte gebruik van de AH restaurantactie en dat merkte je aan de bediening. De service was er niet minder om maar het presenteren van de gerechten ging in een hoog tempo. Des al niet te min een fijne avond gehad bij Jottum. We komen graag nog eens terug.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een gezellig restaurant met attente en vlotte bediening. Een leuke verscheidenheid aan gerechtjes die prima smaken. Verwacht echter niet dat je uitgebreid kunt gaan zitten "bunkeren" bij het tapas-menu. Geen achtergrondmuziek, en gezien het geroezemoes was daar bij ons ook geen behoefte aan: Je kunt op een normale manier met elkaar en met de bediening praten! Op verzoek was kraanwater beschikbaar bij de wijn. In het kader van de AH-actie een aanrader, en meteen alweer een bon gekregen van het restaurant-zelf voor een gratis menu: op zo'n manier is het een uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De gerechtjes, die soms meer weg hadden van een mixed grill in plaats van tapas, waren redelijk tot goed van smaak. De bediening is vlot en over een karaf water wordt niet moeilijk gedaan. Aanrader is de huisgemaakte sangria. Het restaurant is gezellig ingericht en ruim van opzet. We mochten zelf een tafeltje uitzoeken.
Sanniedv .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisteravond met mijn beste vriend gegeten met de AH-bon. Heerlijk eten, zeer smaakvol en goed bereid. Vriendelijke bediening met kennis van zaken en zeer goed op elkaar ingespeeld: de zaak zat vol en toch met 2 man sterk de boel onder controle weten te houden, dat is knap! We komen hier zeker graag terug, ook zonder AH bon.
Ellis L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Gisterenavond bij Jottum gegeten met de AH actie.Zeer aardige ontvangst ondanks de zegeltjes.Wij kregen een menu dat geweldig was met allemaal heerlijke gerechten.Zeer gevarieerd.Wij hebben gesmuld.De bediening was ook aardig en attent,vooral Kazim die zeer voorkomend en een leuke gastheer was.
Zeker voor herhaling vatbaar.Wij verheugen ons er bij voorbaat op.Ellis
H49vangeelen .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
De ontvangst was vriendelijk. De uitleg bij de gerechten was uitgebreid en duidelijk. Het personeel is zeer attent. De kwaliteit en de smaak van de gerechten waren erg goed. De prijs van een menu is niet echt voordelig, maar de bediening en de kwaliteit maken veel goed.
Luc M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een echte aanrader! Erg goed gegeten met uitstekende service. De aankleding kan wel nog wat punten scoren. Kom zeker een keer terug
Diatimmermans .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We hadden een viergangen menu, hebben genoten van alle tapas met als topper de lamskoteletjes. Goede, vriendelijke bediening.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gezellig druk restaurant. Tapas zijn niet van het hele vette soort, maar over het algemeen smakelijke lichte hapjes in allerlei varianten groenten, vis, vlees, kaas. Creme brulee duidelijk huisgemaakt, maar de sinaasappel geeft een naar bittertje mee. Groot minpunt is de traagheid van de keuken. Te lang wachten tussen de gangen door. Wanneer je hier iets over zegt krijg je erg onbeschofte antwoorden terug.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gisteravond hier gegeten met de AH-actie en kan alleen maar aansluiten bij de vorige recencies. Heerlijk gegeten, aardige bediening die je ook vraagt of je al toe bent aan de volgende gang of liever nog even wil wachten. De AH-spaarkaart mochten we houden en kregen ook nog een bon voor max. 6 personen voor 2e persoon gratis. Aanrader dit restaurantje.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Jottum lijkt erg op jottem - toch een vreemde naam voor een restaurant met een mediterrane keuken en dat vooral tapas en mezze serveert. Het interieur is niet echt bijzonder en het meest opvallend waren wel de houten toog en de in de muur gemetselde Cruijffiaanse uitdrukking 'en un momento dado'. We bezochten Jottum in het kader van de AH-restaurantactie. Sommige deelnemers maken zich er dan met een jantje-van-leiden van af maar zo niet bij Jottum. Zo'n beetje de hele menukaart kwam voorbij. We begonnen met koude hapjes: serranoham, manchego met kweepeercompote, gemarineerde artisjok, mozzarella en tomaat, hummus en natuurlijk heerlijk brood met aioli. De tweede gang bestond uit gamba piri piri, gebakken champignons met tijm en knoflook en pietermanfilet op een bedje van brunoise. Het thema van de derde gang was vlees. We kregen merguez, lamskoteletjes, gegrilde kip, een spiesje van ossenhaas, een salade van tomaat en feta, patatas bravas, pimentos padron en tabouleh. Al dit lekkers was goed op smaak en idem bereid. En nu ik die hele trits gerechtjes zo zie staan kan ik me bijna niet meer voorstellen dat we nog aan de desserts zijn toegekomen: een bolletje roomijs, baklava en crème brûlée. Vooral dat laatste gerecht was door de tonen van citrus erg lekker. De service was – last but not least – erg goed. Jottum is een aanrader!
Gijs M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Beste tapas restaurant ooit! Met de ah actie gegeten en was helemaal geweldig! Aardig personeel, heerlijk eten en heerlijke wijn! Echt een aanrader voor iedereen!
L R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Onlangs hier gegeten met de AH-restaurantactie. We hadden vooraf enige twijfels of we wel het juiste restaurant hadden gekozen. In recensies werd twijfel gerezen over de vraag of het wel een authentiek Mediterraan restaurant was - de naam Jottum helpt wat dat betreft ook niet echt mee. Maar al snel na binnenkomst bleek dat Jottum gewoon een prima restaurant is met een voortreffelijke service.

We waren met zijn vieren en een van ons at geen vis en een ander had een glutenvrij dieet, zodat het lekkere, uitgebreide en gevarieerde tapasmenu van de actie op verschillende punten moest worden aangepast maar dat werd uitstekend gedaan. Het is sowieso geen straf om hier te eten, maar als je dieetrestricties hebt helemaal niet!
Esther E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met AH restaurantactie gereserveerd. Niet alledaagse allergie was bij reservering aangegeven en hier werd uitstekend tekening mee gehouden. Vlees was mals en sappig, smaakcombinaties heerlijk en voldoende gegeten. Een feest aan variatie in tapa's. De huisgemaakte sangria is een aanrader. We komen hier zeker nog eens terug.