Joris

7,1
Erg lang
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Samenvatting: redelijk eten (6 a 7) bediening een dikke onvoldoende (3 a 4), inrichting als je van oude meuk houdt prima, maar onafgewerkt houten schotten tegen plafond bijvoorbeeld, er kan nog zat geklust worden.
Eten: er staan ongeveer 10 snitzels op het menu, dus dat hebben ze onder de knie waarschijnlijk. Ook de mixed grill was heel redelijk. De hollandse garnalencocktail was om te huilen. Driekwart sla in een ijscoupe en een kwak garnaaltjes bovenop in een waterig sausje, brrrr. Pannenkoeken zijn een deegbal, veel te dik. Warm appelgebak en ijs was weer goed. De bediening was vriendelijk maar de wachttijd was ronduit slecht ( 3 kwartier ! voor een voorgerecht, en weer een 3 kwartier voor een hoofgerecht. Drie keer gevraagd waar ons eten bleef. "Ja we hebben een hele grote tafel"? Hou daar dan rekening mee, want die tafel was gewoon gereserveerd. Kortom: simpele gerechten hebben ze onder de knie, personeelsplanning duidelijk niet.
Arinda B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Zondag hier gegeten na een dagje de Veluwe op te zijn gegaan;-) We komen hier qua eten niet zo snel meer terug. Het was prima te eten, maar niet meer dan dat. Het vispotje zat weinig smaak aan, champignons nog erg hard, vis erg droog en de kaas niet goed gesmolten. Mijn vriend had de lever en die vond ie ook niet zo lekker, maar dat kan door de smaak komen. Niet zo vaak komt het gelukkig voor dat we niet zo lekker eten, maar ja dat kan gebeuren. Het enige pluspunt is dat je enorm veel groente/salades krijgt:) En dat het niet duur is. Hopelijk wel vers en ik hoop dat als er wat overblijft dit wel weg gegooid wordt en niet her gebruikt wordt (aangezien het veel is wat je krijgt, kan ik me voorstellen dat niet iedereen het op kan).
Wab210 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Vandaag (11/5/2016) broodje gegeten. Broodje Gezond besteld, waarbij wij de vraag kregen of er buiten kaas ook ham op moest. Dit omdat niet iedereen daar van gediend is, volgens de serveerster. Voor ons is een broodje Gezond met ham/kaas, dus bevestigend geantwoord.
Na betaling en het checken van de rekening, zagen wij dat er buiten 'broodje Gezond', een extra post vermeld stond: KEUKEN DIVERS, (ja, in hoofdletters) 1,45 euro. Op onze vraag waar dit voor was, werd aangegeven dat dit het plakje ham betrof. Buiten het feit dat op de menukaart al 5,05 euro voor een broodje gezond vermeldt staat, staat nergens dat voor een plakje ham dus 1,45 euro extra gerekend wordt. Ook werd dit niet tijdens het bestellen medegedeeld. Te gek voor woorden. 1 keer en nooit weer......
(Wij hebben wel een mooie Stella fiets gekocht....., aanrader)
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Op 5 mei hier een lunch gedaan. Prima locatie als tussenstop (of eindstation). We gingen voor een pannekoek en een hamburger. Beide gerechten worden goed (er kan niet veel fout gaan). De bediening was vriendelijke en netjes. Goed adres voor een simpele hap
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
eten bij joris is oke je krijgt waar voor je geld ruime hoeveelheden,wij komen er alleen niet meer spontaan omdat honden binnen niet zijn toegestaan en eerder wel.
BaasYva .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Leuk ouderwets ingericht restaurant ! Smaken verschillen maar wij vonden het super gezellig. Aardige en vlotte bediening. Hadden besteld: 2 Hamburger "Joris" en 1 club-sandwich "Joris". Prima, was lekker ! Weliswaar was de hamburger in verhouding tot de hoeveelheid patat wat aan de kleine kant en lag de "beroemde" schijf ananas niet op de hamburger maar ernaast......paste zeker niet óp de hamburger....
Van de langsrazende treinen eigenlijk geen last gehad hoewel wij vrij dicht aan het spoor zaten (binnen). Kortom: Wij zijn er vandaag opnieuw nà een lange tijd geweest en het beviel prima. De prijzen zijn stevig, maar je krijt dan ook een flinke portie.
Bien S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Ouderwets meubilair, maar fantastisch eten. Ik zou de pannenkoeken zeker aanraden. Ook is het personeel altijd super aardig! Ik zou dit restaurant echt aanraden. Ik kom zeker nog vaker terug.
Tmaria .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Een heel ouderwets restaurant met goede kaart. Schnitzel is heerlijk. Bediening is heel aardig en snel. Het decor is erg ouderwets maar dat hoort ook wel weer bij dit soort restaurants.
Zeer kind vriendelijk.
Sassenheim06 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Restaurant Joris is een gezellig, knus restaurant, met een gevarieerde menukaart, die grappige quotes over het restaurant bevat. Wij zaten in de serre en het was goed, dat we een tafel reserveerden, want het restaurant was bijna volgeboekt. We aten tomaten-/groentesoep + brood met kruidenboter en een gepaneerde Holsteiner Wiener schnitzel + een Joris hamburger, waarbij gebakken aardappels en frites met mayonaise. Daarbij werden drie soorten groente geserveerd. Onze desserts = vanilleijs met slagroom + warme appeltaart met slagroom. Het geheel was smakelijk en meer dan voldoende. Prijs-kwaliteitsverhouding prima. Bediening was attent aanwezig en de gangen kwamen volgens passend tijdschema door. Een aanrader!
Arno D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Waarom zulke lage scores? Dit is onder andere omdat het restaurant waarschijnlijk sinds 1989 (brand geweest) niet meer veranderd is. Met 2 volwassenen en 2 kinderen gegeten voor 82€. Pannekoeken voor de kinderen waren goed, maar erg dik, pas achteraf hoorden wij dat er ook kinderpannekoeken zijn, dit ziet het personeel ook als we bestellen, toch? Afbakstokbrood en kruidenboter zonder smaak besteld die tegelijk met de soep geserveerd werd, dit valt dus tegen. De champignonsoep was erg zout, dit ook gemeld aan het personeel, weinig reactie... Scholfilet a la Joris besteld waarvan ik vermoed dat deze gefrituurd word, zonde van de schol! Verkoop dan kibbeling. De bijgeleverde mosselen waren te lang gefrituurd en erg hard. Bij de eerste hap salade zat een lange haar, deze teruggestuurd naar de keuken, dit kan echt niet! Amper reactie van de bediening. De rest van de groenten lijkt uit blik te komen (geribbeld gesneden wortel en doperwten). Maar geen toetje meer genomen. Verder ligt het restaurant bij een spoorwegovergang, dus elke 10 minuten een trein en veel verkeer. De vegetarische kaart bestond uit 1 salade... Voor ons zeker geen tweede keer eten bij Joris.
LekkerEnGezelligEten .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Net of ik bij mijn schoonouders was, wat een leuke inrichting. Overal hangen vergeelde foto's en de leren lampenkap van mijn moeder was er ook. Juist leuk zo'n jaren-70-inrichting! Daarnaast ook nog heerlijk gegeten en werden de frietjes en de bloemkool nog een keer aangevuld. Ook opvallend veel aanloop op woensdagavond, maar dat is juist wel leuk.
Yes2014 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
10 jaar geleden met de kinderen op vakantie en hier toen gegeten. Nu met zijn tweetjes een weekendje weg en dachten we gaan weer bij Joris (onze zoon heet zo namelijk!) eten. En inderdaad, alles is nog net zo als 10 jaar geleden! Misschien alleen nieuwe lampen boven de tafels aan de straatkant?
Het eten is lekker en in overvloed. 2 soorten groenten, 2 soorten salades en friet of gebakken aardappeltjes. Als grapje zeiden wij: we missen alleen nog de appelmoes met de rode kers. Een no-nonsense, familierestaurant met een uitgebreide kaart en vriendelijke bediening. Zeker een restaurant om voor een redelijke prijs prima te eten.
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2013
Wat een oudbollige toestand. Aan de inrichting van dit restaurant is járenlang niets meer gedaan, en dat is heel duidelijk. De service is matig, de dames zijn niet bijzonder enthousiast.

MAAR... Waar de inrichting van dit restaurant anders doet vermoeden, is de kaart hoewel een tikje ouderwets, toch mooi. Ik heb schnitzel besteld, en die was zó goed van kwaliteit en zó deskundig bereid, dit was de lekkerste schnitzel die ik in jaren heb gegeten. Mijn man had een uitsmijter 'Joris', die qua kwaliteit zowel als kwantiteit de verwachtingen overtrof. Helemaal prima dus!
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Centraal gelegen familierestaurant. Kaart is overzichtelijk en biedt ruime keuze. De hoofdgerechten (hamburger en spareribs) waren prima. Goed gaar en goed gekruid. Met de erbij geserveerde frietjes, gebakken aardappeltjes, twee warme groenten en twee salades was het meer dan genoeg.
Het decor is wel ernstig aan een update toe.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Inmiddels 3x hier gegeten. Gezellig familierestaurant. Zeer uitgebreide kaart, voor ieder wat wils. Porties zijn zeer groot, dus een dessert heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd. Vooral de Veluwse schnitzel is echt een aanrader. Het is geen haute cuisine, maar de kwaliteit is gewoon goed en voor een hele redelijke prijs.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2012
Wil je veel eten, dan zit je bij Joris goed. Maar dat gaat wel ten koste van de kwaliteit ervan.
Het eten en het toetje (een "dame blanche ijsje") is teveel om op te eten. Maar de kwaliteit (en smaak) komt niet verder dan redelijk. Dus wat ons betreft: kleinere porties en meer kwaliteit.
De koffie smaakte naar niets.
De menu-kaart is uitgebreid en niet duur ; de bediening is vriendelijk.

Wel ligt restaurant Joris dicht naast de spoorlijn ( op de menukaart staat vermeld dat je iedere tien minuten een gratis
stoelmassage krijgt) en een drukke spoorwegovergang, waar ook veel vrachtverkeer langs komt.

Lucienne D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Lekker op het terras gezeten, je moet je niet ergeren aan de voorbijrazende treinen. Kwaliteit van het eten is niveau toeristenmenu.
Verwacht er niet veel van en dan is het te doen. Vriendelijk personeel, lekkere rose, mooi weer en redelijke prijzen en dan is het gauw goed.