Jopenkerk

Dinsdag t/m Zaterdag

6,8
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Hier een zakelijk etentje gehad en ik was zeer teleurgesteld. Het borrelen op het terras was gezellig en de bierproeverij was leuk en goed georganiseerd. Het eten op de bovenste verdieping viel echter erg tegen. We kregen een beperkte keuze in voor en nagerecht, omdat we met een groep waren. Er zat echter niets vegetarisch tussen en bij navraag kreeg ik 2 opties aangeboden: asperges of een groentesalade met een soort tzatziki. Ik lust geen asperges, dus werd het de groentesalade. Ik vond het een saai, niet smaakvol gerecht en heb het dan ook niet opgegeten. Ik zal hier niet snel terugkomen vanwege het feit dat het niet een vegetarisch vriendelijk restaurant is. Het vreemde is echter dat er op de café kaart wel verschillende vegetarische opties staan zoals een vegetarische burger, vegetarische quiche en geitenkaas salade. Heel vreemde beleid!
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijke lunch met bijpassende bieren gehad in deze schitterende locatie. Een historische plek waar Jopen nog zelf brouwt en waar je de hele dag en avond terecht kan. Wij hadden de gegrilde groenten, vitello tonato en garnalen kroketjes op biologisch meergranen brood. Voor € 9,50 kan ik stellen dat dit een perfecte prijs-kwaliteit verhouding is. HEERLIJK. Service deed er even over om de bestelling op te nemen maar daarna ging alles gesmeerd, personeel uiterst vriendelijk. Puntje van kritiek: opknapbeurtje van deuren en wat andere beschadigingen aan meubilair is geen overbodige luxe. Aanrader voor iedereen die naar Haarlem gaat.
Natasja B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gisteren en vorige week hier geluncht. Vorige week buiten gezeten en weinig meegemaakt van de binnen situatie maar door het mindere weer gisteren binnen gezeten. Eerste wat opviel is de harde muziek, dat in combinatie met gillende kinderen geen goede situatie is! Personeel kan niets aan kinderen doen maar misschien wel aan de behoorlijk harde muziek. Eten is goed en meer dan voldoende maar geen prettige nazit, door de regen heen ergens anders heen gelopen voor het vervolg
Brouwerijdekomkommer .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We hebben eerst een bier proeverij gedaan in het proeflokaal beneden in de kerk, dit was super verzorgd. Hierna zijn we gaan eten in het restaurant boven in de kerk wat echt een schitterende plek is om te gaan eten. We hadden een plek naast de open keuken waar we de chef echt met passie zagen koken. Na een lastige keuze van de wat aparte gerechten op de menukaart gemaakt te hebben, als voorgerecht de carpaccio genomen die gewoon goed was en waar nootjes op lagen ipv de eeuwige pijnboompitjes. Maar toen het hoofdgerecht, de proeverij van jopen en olijck met een saucijs, stoofpotje en buikspek. Het stoofpotje was lekker maar de rest heb ik met tegenzin opgegeten, de tomatensalsa die er bij lag was zurig en heb ik helemaal niet opgeten. De extra bijbestelde groente was ook niet onze favoriet op de portobello na. Als ik niet de halve bierkaart al op had gehad dan had ik waarschijnlijk mijn bord terug gestuurd. De rest van het gezelschap heeft ook lekkerder gegeten. Zonde want is een toplocatie met leuke bediening. Wat ik wel erg leuk vind is dat in diverse gerechten het eigen gebrouwen bier verwerkt is
Tasty_rijswijk V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Met Valentijn heerlijke biertjes gedronken, bediening is goed op de hoogte van alle smaken en waar wat bij past. Vooral had ik de oesters, voor mij altijd een hit. Als hoofdgerecht de runderstoof. Jammer dat er varkensspek in zat en dit niet vooraf verteld was. Groenten bij het gerecht waren verrassend in goede mate aanwezig en ook veel bijzondere verschillende soorten zoals portobello, zoete aardappel en venkel. Alleen jammer dat de laatste twee niet gaar waren. Goede service, bij aangeven kreeg ik een kop thee van het huis. Bijzondere locatie
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Met z'n vieren gegeten bij de Jopenkerk: eerst lekker geborreld met goede bitterballen, goed eigen gebrouwen bier en een heerlijke gin tonic met eigen gestookte gin. Het eten was eenvoudig maar wel lekker, ik had de vegetarische burger met (helaas wat droge) frietjes. De bediening was reuze vriendelijk maar niet erg efficiënt, we moesten met name lang wachten op onze drankjes. Een pluspunt van de Jopenkerk is de akoestiek, je kunt met z'n vieren een gesprek voeren.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016

Bijzonder vriendelijk ontvangen en diverse biertjes geproefd.
Toen naar boven, aan tafel. We hadden een bier-spijs menu waarbij bij elk gerecht werd uitgelegd welk van de bieren goed bij dat gerecht paste.
Erg genoten! Reserveren aan te raden op vrijdag.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Prachtige inrichting en leuke kaart met, uiteraard, verschillende biersoorten.
Broodje van de week (bruin brood met camembert, walnoten en honing) was stevig geprijsd (zoals vrijwel de gehele kaart) maar kwalitatief prima.
Bediening vrolijk en enthousiast maar helaas kon noch de keuken noch de bediening zorgen dat er binnen een redelijke termijn uitgeserveerd werd.
Drie kwartier wachten op tamelijk simpele broodjes is te gek voor woorden. Kop thee brengen en vervolgens de thee vergeten kán gebeuren maar om dan vervolgens aan te kondigen terug te komen met de theedoos en gewoon niet meer verschijnen is knullig. Ambiance prima, kaart is flink geprijsd, bediening abominabel.
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Ik zelf had de ceasarsalade en die was ik, maar mijn vriendin had de quiche en dat leek en uit de diepvries slecht opgewarmde prut, walgelijk!! De sfeer en de bediening en de hele ambiance zijn gelukkig zo goed dat dit het een beetje goed maakt maar, eten doen we hier nooit meer. Borrelen zeker wel! Bediening ook erg vriendelijk.
Ina R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Bijzondere lokatie waar je fantastisch zit, omringd door grote bierketels. Mooie interieur, je kijkt je ogen uit. De bediening was vriendelijk en vlot. Het was gezellig druk in deze bijzondere omgeving. Het eten vond ik niet echt super, De hazenpeper was te droog, de aardappeltjes en groente te simpel. Maar ik kom zeker terug want het is simpelweg een leuke locatie.
Alos .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Locatie top, bediening probeert het, maar was niet druk en toch ruim 10 minuten wachten aan een tafel, daarna biertje ook nog vergeten te brengen. Beneden kan je bijna alleen de hamburger eten, prima verder, maar hamburger is echt niet best (voor de 2de keer)! Smaakloos, gekke uienringen (?) op de burger, vreemd tomatenprutje erbij. Geen mayo of lekker sausje, kaas was gewoon nog ongesmolten, broodje niet oké. Al met al erg jammer.
AdeW .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Onlangs wat gedronken in de Jopenkerk, het is ontzettend leuk dat je een soort proeverijtje kan doen waarbij je zelf mag bepalen hoeveel soorten biertjes je wil en of je specifieke biertjes wil of dat de bediende zelf een proeverij samenstelt. Bij alles krijg je een korte uitleg, echt een aanrader. Het breekbrood met doopsel wat we erbij bestelden was vers en lekker, er zat alleen geen pesto bij, alleen mosterd-yoghurt saus of iets dergelijks.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Recent weer eens gegeten bij de Jopenkerk. Vooraf oesters dit wel aardig waren, hetzelfde gold voor de entrecote, die net iets meer dan medium was. Het stoofpotje wat mijn tafelgenoten hadden was goed maar veel te "machtig". Echter de diverse Jopenbieren waren fantastisch en maakte het redelijke eten meer dan goed. Wellicht komen we hier nog eens terug voor het bier, voor het eten hoef je dit niet te doen.
Fairvalue .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Met grote groep boven in de voormalige kerk gegeten.Schitterend decor. Zowel bier- als wijnliefhebbers komen hier prima aan hun trekken. Gezien de grootte van de groep vooraf bepaald keuzemenu. Caesarsalad ok, vis van de dag was harder, erg lekker. Dessert kaas of chocoladetaart, allebei prima, de taart naar verluidt wel een dieptebom. Bediening goed en attent. Akoestiek wel enigszins beroerd. Het was er tot laat op de avond erg maar gezellig druk. De service leidt daar niet onder. Aanrader.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
De akoestiek van een zwembad, iets minder warm en vochtig, maar verder een mooie ruimte met prettige stoelen. Door een file waar mijn tafelgenoot in beland was kwamen we een half uur later dan we besproken hadden. Omdat er die avond ook nog een bezoek aan het Patronaat op het programma stond, hebben we ons maar beperkt tot een enkel hoofdgerecht en koffie. Het viel niet tegen. Mijn stoofpotje van lam (in Jopenbier) smaakte me uitstekend en ging gepaard met geroosterde groente en heerlijke aardappelen. Het bijpassende bier (een vrijdagspecialiteit: zwaar, donker bier) was voortreffelijk. Ook mijn tafelgenoot was tevreden over zijn proeverij van verschillende varkensvleesproducten. Zijn ongehopte bier smaakte hem ook goed, al deed het hem wat denken aan dropwater. De koffie lieten we opvrolijken met een paar chocolaatjes van een Haarlemse banketbakker, en daarvwerden we ook blij van. Al met al geen slechte start van een mooie avond.
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Gewoon lekker gegeten!
Broodje vooraf was lekker. Stoofpotje heel goed van smaak maar wel zo vullend dat ik geen ruimte meer had voor het dessert.
Minpuntje was dat ik bij stoofpotje friet ipv gekookte aardappel had gevraagd en dat deze in eerste instantie niet kwam en na gevraagd te hebben wel erg kort gebakken waren. Was een rustige avond met voldoende personeel waardoor we goed geholpen werden.
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Met vier vrienden gedineerd in het bovengelegen restaurantgedeelte. Leuk idee om bijpassende biertje te serveren bij je gekozen gerecht. Bier werd gekozen en geserveerd. De serveerster was niet zo handig en liet de vijf glazen bier over één van onze tafelgenoten heen vallen, kan gebeuren, maar wel vervelend. Wat er daarna gebeurde was van een abominabele slechte service. De manager kwam aangesneld om de glasscherven op te ruimen en zonder verder commentaar een droge stoel te geven. Geen excuus niets! De betreffende serveerster maakte snel dat ze wegkwam en zei ook helemaal niets. Even later kregen wij een andere serveerster die een lichte 'sorry meneer' liet horen en daar bleef het bij. Om onze avond niet te laten verpesten door het vervelende voorval ( onze vriend was tot op zijn onderbroek doorweekt van het bier..) hebben wij lekker gegeten, de manager/ biersommelier gaf uitleg over de Jopen biertjes maar repte geen woord meer over het voorval. Één van onze gasten wilde nog eenzelfde biertje bestellen maar kreeg als antwoord van de serveerster. 'die heeft u al gehad bij uw hoofdgerecht'.. Wij hebben hier maar om gelachen maar diep treurig is het natuurlijk wel. Rekening gevraagd en ook daar was geen enkel gebaar in gemaakt, geen koffie aangeboden, geen stomerij niets! Jammer, maar bij de Jopenkerk zien ze ons niet meer terug.
Cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Fijne avond gehad in de Jopenkerk. De kerk is veranderd en een soort brouwerij, bar en brasserie geworden. Allemaal mooi industrieel gedaan, waardoor een mooie sfeer is ontstaan. Het is wat roezemoezig, maar dat mag je hier verwachten.
Ontzettend betrokken medewerkers, die de tijd voor je nemen. Èn heerlijk gegeten. We hadden geen tijd om de hele avond te zitten, maar het is beslist een adres om terug te komen, ook als je geen bier drinkt.....
TomG88 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
In de Jopenkerk van een High Beer genoten. 6 gerechtjes in een 'verticale' proeverij. Drie biertjes met 2 gerechtjes per biertje. Een oester met een hoppenbiertje, fantastische combinatie. Toen huisgerookte zalm met koffiegelei, room en rode biet. Bietje was net niet gaar genoeg, combinatie wel top. Daarnaast lagen nog 4 hapjes met als hoogtepunt toch wel het chocoladetaartje met Koytroom. In zou wel een badkuip met die Koytroom willen duiken, heerlijk! Hapjes waren al met al van degelijke kwaliteit maar niet allemaal even memorabel. Steak tartare had bijvoorbeeld een te grote eidooier en te weinig zuur waardoor deze wat te vettig aanvoelde. Onze gastheer was enthousiast en vertelde een verhaal bij de biertjes. Omdat er zoveel bieren om uit te kiezen waren mochten we een paar biertjes proeven voordat we overgingen tot bestellen, zeer attent. De locatie is echt uniek en met recht een van de mooiste barren van Nederland. Ik zou hier graag nog eens terugkomen om de rest van de bieren te komen proeven.
Karina71 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Zwaar overgewaardeerd restaurant. Lekker, maar te duur. Je wordt bediend alsof je in een eetcafé zit, maar de prijzen zijn van een toprestaurant. Het eetgedeelte is erg lawaaiig. Carpaccio was lekker. Vis van de dag: stukje kabeljauw, 2 asperges en een plukje spinazie, met frietjes voor €18,50. Nagerecht: koffie speciaal. Kopje koffie met een paar eenvoudige bonbons voor €7,50. Biertjes en locatie zijn speciaal. Ik was met een groep van 15 man en we moesten steeds vrij lang wachten.