Jopenkerk Hoofddorp

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Emile55 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
De Jopenkerk bestaande uit een bar, het restaurant en een distilleerderij, bevindt zich in een voormalig kerkgebouw. Enkele karakteristieke eigenschappen waar onder het orgel zijn bewaard gebleven en zichtbaar. Al met een bijzondere uitstraling als je binnen komt waarbij meteen de meterslange bar opvalt waar het gezellig borrelen is. Ook zijn er voldoende sta tafels om ook grote groepen te kunnen ontvangen en een plaats te bieden. De roodkleurige belichting die aan de buitenkant op het gebouw en de ramen zijn gericht valt door de grote ramen naar binnen en geeft binnen een bijzonder en warm lichteffect. De harde muziek ervaarden wij als storend mede omdat de voormalige kerkruimte erg hol klinkt.
We hadden ons beperkt tot een hoofdgerecht en een nagerecht. De gerechten waren niet bijzonder waardoor de prijs- kwaliteitverhouding negatief uitviel.
De bediening liet te wensen over. Je had niet het gevoel dat je welkom was en haar houding droeg niet bij aan een gastvrij onthaal en verblijf.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Het 2e filiaal van de jopenkerk is ook hier gevestigd in een mooi verbouwde kerk. Beneden is het bar gedeelte, op de verdieping staan de tafels voor als je wat uitgebreider wilt eten.

Welkom bij binnenkomst was hartelijk maar jas ophangen moet je zelf maar regelen. Barman kende zijn bieren en liet ons ook eerst een proefglaasje proberen. Bitterballen zijn erg smakelijk en tref je zelden zo goed. Ook staat er een niet al te grote collectie sterke drank maar wel kwaliteit. Standaard tapbier is Hertog Jan, verder zijn vrijwel alle Jopenkerk bieren te krijgen.

Toch maar besloten om een hapje te eten en dat viel wat tegen. Gerechten kwam ook niet heel snel door.

1e gang, een zeevruchten soep en een proeverij van varken. De soep was eigenlijk een bisque met een vage rokerige, bijna verbrande ondertoon. Daarin 3 garnalen en meer niet. Wel aardig op smaak verder.
De varkensproeverij was een stukje langzaam gegaard speklap, erg lekker, mooi vlees goed op smaak. Een mini broodje pulled pork, goed vlees wat verdrongen door een merkwaardige saus van cola. Daarnaast ook nog een klein stukje oud brioche brood met een mooie gedroogde ham.

Als hoofdgerecht een kalfstoofpotje wat er bijzonder onaantrekkelijk uit zag, een kwak in een bakje met een paar chips erin, en nogal zout was met wat tamelijk harde wortels en een aardappel gratine zonder zout.
De parelhoen met risotto kwam met een royale portie risotto die niet slecht was maar ook niet echt overtuigde in smaak of structuur. De parelhoen zelf was netaan gaar en had eigenlijk nog 5 minuutjes in de oven gemogen.

Toetje hebben we maar opgegeven en we zijn voor een koffie compleet gegaan. Creme brulee was erg, erg stevig. De macaron was lekker maar de chocolade friandise was ook oud aan de buitenkant.

Personeel is heel vriendelijk en treft prima de balans tussen informeel en vakkundig. Wat hier helpt is dat het niet hele jonge mensen zijn .

In de ambiance vond ik de muziek, een mix van mid-tempo hits van de laatste 10 jaar met een beat, wel erg nadrukkelijk aanwezig. Toen er later op de avond een jazz nummer langs kwam werd dat meteen weggedrukt. Gemiste kans wat mij betreft als je publiek overwegend 30+ is en ook komt om een lekker potje te kletsen.

Al met al echt een aardige zaak om wat te drinken met een bitterbal erbij. Als diner bestemming heeft het nog een hele lange weg te gaan. Wat we hier geserveerd kregen was niet heel slecht en de porties waren heel behoorlijk maar de prijs/kwaliteit verhouding is volledig zoek.
Rik80 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Lekker gegeten in een mooie ambiance. In ongedwongen stijl lekker eten en drinken, maaltijden zijn vakkundig bereid en worden goed warm geserveerd, personeel is doorgaans vriendelijk en het geheel is ruim van opzet en gelukkig schenken ze ook nog gewoon bier in plaats van Jopen.
Suzan T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Een verassing toen we binnen kwamen: mooi vormgegeven restaurant - inrichting met veel kleur en gelukkig ook klassiek - inclusief de uit de kerk behouden attributen (zoals het gigantische orgel, en de met tapijt gedrapeerde trap naar de kansel). Vriendelijke ontvangst, niet formeel. Ik nam 2 voorgerechten (één met vis en één met vlees). Specialiteit is de gin (Gospel gin) - de basis voor de saus bij een aantal gerechten. Ik vond het een aangename ervaring, wel vrij prijzig maar zeer de moeite waard.
Carokui .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Afgelopen zaterdag gegeten in de vernieuwde hoofdvaartkerk. Prachtig opgeknapt. Betere sfeer in deze grote ruimte. Om 19.00 afgesproken. De ontvangst is hartelijk en de tafel ok. Maar de bediening is niet ingespeeld op het gastheerschap wat je van een restaurant verwacht. Het bestelde broodje vooraf was een teleurstelling: een halve boterham uit een mandje gepakt met een tangetje op het bordje gemanouvreerd. Is niet wat je in deze entourage verwacht. Minstens goede warme broodjes. Zeker als het hoofdgerecht pas om 21.00 op tafel komt is een broodje een afleiding tot het voorgerecht wordt geserveerd. De opmaak van de borden was wel ok maar de porties waren echt te matig voor een gemiddeld restaurant. Het suggereert haute cuisine maar is feitelijk niet zo omdat smaken en de samenstelling van de gerechten te weinig voedzaam waren voor deze kleine porties. ER werd door het personeel ook absoluut niet opgelet of wij te lang zaten te wachten op eten. Daardoor kregen wij het gevoel dat het geen opgeleid personeel was in dit restaurant. Een tweede keer eten wordt het voor ons niet meer. De gasten die wij hadden meegenomen konden wij ook niet uitleggen waarom het zo lang moest duren.
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Erg bijzondere sfeer in het restaurant, het was een kerk en is nu een stokerij met bar en prima restaurant. gerechten waren stuk voor stuk goed verzorgt. Erg bijzonder was het dessert met Madeleines en dan met name de gekonfijte olijven en balsamicostroop erbij, erg bijzonder en lekker.
Aangezien ze gelieerd zijn aan de Jopen brouwerij in Haarlem vond ik jammer dat ze geen bier arrangement bij de menu's aanbieden, wellicht een idee voor de toekomst?
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Met een gezelschap van 10 gereserveerd op deze super mooie locatie. Wat ziet het er gaaf uit echt heel speciaal. Door de chef een mooi gebalanceerd 4 gangen menu laten samenstellen. Heerlijke smaken buikspek op mousse van schorseneren, pompoensoep met een lekker pepertje, Australische sucade zo ontzettend mals en als dessert verrukkelijke chocolade taartje met kaneel caramel ijs. Dan denk je perfecte avond. Tja aan het gezelschap en het eten lag het inderdaad niet, maar pffff de bediening...... heb maar weinig zulk ongeïnteresseerd en echt beetje a sociale bediening meegemaakt. Dat doet het eten geen recht, daarom laat ik het hierbij. Echt doe hier wat aan dan komen we graag weer!
Balderick .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Zaterdagavond heerlijk met vrienden gegeten in een super mooie locatie.
Viergangen menu van de chef met bijpassende wijnen is een aanrader, vakbekwaam personeel is uiterst vriendelijk en gastvrij, hier weten ze hoe ze gasten moeten verwennen.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Benieuwd hoe de verbouwing van de vroegere kerk was uitgevoerd hier wezen eten op een donderdagavond. Het was niet heel druk, maar dat kan komen door het mooie weer. We zaten boven waardoor je een mooi uitzicht over de begane grond en de brouwerij hebt. Nadeel is de wiebelende vloer. Als de bediening langsliep trilde het servies op tafel. Als het druk is kan dat storend zijn.
Bediening was vriendelijk, attent en niet te overdreven aanwezig.
Het eten viel wat tegen. De smaken waren goed, opmaak van de borden was wisselend maar de echte 'wow' smaaksensatie hebben we niet gehad. Er liggen bij diverse gerechten teveel smaken op een bord, waardoor je het er niet uithaalt wat je proeft. We hadden de gerookte kipsalade (erg veel saus en guacamole) en kalfspastrami vooraf. Daarna de koude paprikasoep. De zeebaars was erg lekker, maar de dorade wat droog en erg veel papparadelle erbij. Dessert van chocoladetaartje was lekker met vers seizoensfruit erbij.
Een keukenbrigade met ideeën en potentie, maar ons betreft kwam het net niet uit de verf.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Met tafelgenote genoten van prima viergangen menu. Alle gerechten en de wijn zonder meer prima van smaak. De koffie was matig, het enige minpuntje. De bediening was uitermate vriendelijk. Beneden was een feestje aan de gang en daardoor was het boven nogal lawaaiig. Anders had het decor zeker een 9 gekregen. Zeer goede prijs/prestatieverhouding en zeker voor herhaling vatbaar.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Het restaurant is gevestigd in een oud kerkje. Het orgel staat er nog. Beneden is de bar en zijn er zitjes om wat te drinken. Aan de bar namen we een tapbiertje, Hertog Jan. Ik was bang dat het er niet zo warm zou zijn, omdat de ruimte erg groot is, maar ondanks dat ik een koukleum ben, vond ik het er warm genoeg.
Op de muur staat Bols, toen we daarnaar vroegen, werd uitgelegd, dat in ketels en vaten achter de bar de likeur van Bols rijpt. Al deze attributen maken dat het sfeervol is ingericht. Boven staan de tafels om te dineren.
We namen een Restaurantweek menu voor 27,50
Er kwam vooraf een broodje en er stond olie, boter en tapenade.
De eerste gang was gebakken coquille met gegratineerde bloemkool, zalmmousse en kruidensalade. Het was smaakvol bereid. We namen een extra tussengerecht voor 7,50 pittige wortelcrèmesoep met amandelen en eendenborst, de smaken combineerde heel goed. Het hoofdgerecht, biologische kalfslende met little gem, truffel- en aardappelpuree, rode uiencompote en kalfsjus. De kalfslende was lekker mals en het garnituur heel smakelijk erbij.
Het nagerecht Bavaroise van limoen met sabayon van mandarijn en witte chocolade-ijs.
Alle gerechten waren verfijnd van smaak en goed bereid.
We namen er een 4 gangen wijnarrangement bij, 18,50 pp. De wijnen pasten goed bij de gerechten. De prijs-kwaliteit was omdat het een 4 gangen Restaurantweek menu was voor totaal 35 pp. zeker goed. Normaal gesproken kost een 3 gangen 37,50, dat lijkt mee aardig aan de prijs, maar ik zal hier vast nog eens terugkomen om uit te proberen of dat menu ook de prijs-kwaliteit waarmaakt. Ik denk dat de porties dan iets groter mogen zijn.
Miranda H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Wat een super leuke locatie, gelukkig hebben ze een aantal elementen van de kerk ook aan de binnenkant bewaard! We hadden een 4gangen menu; Heerlijk! Alleen wat mij opviel was dat alle gangen een mousse hadden! Amuse; tomatenmousse. Voorgerecht; Zalmmousse. Tussengerecht; Wortelsoep, romig=mousse achtig. Hoofd; aardappelpuree. Na; wittechocolademousse. Ook met mijn glutenallergie werd rekening gehouden, alleen niet bij de koekjes voor bij de koffie! Ik kreeg niks! Bediening was vriendelijk.
Marie-José C.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Wij hebben onlangs met vier mensen genoten van een heerlijk diner bij dit restaurant. Een persoon bestelde het verrassingsmenu en de drie anderen het menu van €37,50; dan kun je a la carte bestellen wat je wilt. Het eten was voortreffelijk, er waren tussendoor amuses en de porties en garing waren uitstekend.
Ik bezit een dinerjaarkaart en dit restaurant is hierbij aangesloten. Een dag na het diner ontdekte ik dat we geen korting hadden gekregen op de diner-prijzen, maar wel op de a la carte prijzen. Ik heb hierover enkele keren contact gehad met het restaurant. Zij gaven aan dat de dienstreizen gezien worden als een aanbieding en dat ik daar daarom geen recht op had. Ik vond dat verwarrend, want op het verrassingsmenu van €40,- werd wel de korting gegeven. We kwamen er niet uit; uiteindelijk ging het om een bedrag van €20,-. Geen halszaak, maar wel goed voor andere bezitters van de jaarkaart om rekening mee te houden. We hadden het prettig gevonden als het restaurant dit had aangeven bij de bestellingen. Ze wisten dat we geboekt hadden met deze kaart.
Over het eten en de locatie; niets dan lof!
Cupra .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Afgelopen zaterdag met een gezelschap in de kerk gegeten. Een restaurant met drie en vier gangenkeuze menu's. Waarbij de kaart echt voor ieder voldoende keuze heeft, zowel vlees, vis als vegetarisch. Als starter werden er broodjes met tapenade en boter geserveerd. Daarna een eerste gang van kalfstartaar met zwezerik, vervolgens zeer smakelijke gamba's en als dessert wentelteefjes van suikerbrood. De keukenbrigade heeft liefde voor het vak, dat is te zien en te proeven. Ook de bediening is zeer attent en vriendelijk. Goede reden om vaker naar de "kerk" te gaan.
Wobbe1964 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Unieke lokatie en een heel bijzondere ambiance voor een avondje uit eten. Bijzondere gerechten, heerlijk gegeten. De bediening is betrokken en ze staan er duidelijk met liefde voor hun restaurant. De zithoeken onder de balustrade zijn minder gezellig, beetje donkere hokken en de entree en de garderobe zou aan het zicht vanuit de kerk onttrokken moeten worden. Maar boven heb je een magnifiek zicht en daar zit het erg gezellig. Concept van de wisselende kunst-expositie is goed gedaan. We komen er zeker weer.
Karel M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Het is misschien wel de mooiste plek van Hoofddorp om te gaan eten. De prachtig gerestaureerde "witte" kerk heeft het potentieel om een top locatie te worden op de culinaire kaart van de Haarlemmermeer. Maar.... dan moet men geen steekjes laten vallen en die vielen er! Laten we beginnen bij de binnenkomst. Hartelijke ontvangst, jassen werden aangenomen (die moesten we aan het einde van de avond maar zelf opzoeken) en we gingen aan de prachtige bar voor een aperitief. We hadden onze vrienden een tijd niet gesproken, dus er moest bijgepraat en geborreld worden! De eerste consumpties kwamen vlot door, maar daarna... was er niemand meer achter de bar te bekennen. Al het personeel liep als een wilde de maaltijden uit te serveren aan de vroege tafelgangers. Toen we uiteindelijk iemand konden wenken werden vlug wat bijgeschonken en weg was hij weer. Andere gasten kwamen binnen, wilde ook iets drinken, maar ja...geen barkeeper(ster). Kortom te weinig personeel in een te volle zaal. Later breekt ons dat ook op tijdens de maaltijd. Alles duurde lang, lang. Het eten was uitstekend! Ik had zelf eendenlever in een bedje van rundvlees en een warme appel. Heel goed. Als hoofdgerecht een bord "fruits de mer", waarbij de in een korstje gebakken krabpoot opviel. Perfect van smaak en het gehele bord van textuur. Het kaasplateau had wat mij betreft wat spannender kunnen zijn. Als je als afsluitende blauwschimmel een stukje Fourme D'Ambert (zo'n beetje de goedkoopste blauwschimmel die je in Frankrijk en ook hier kan krijgen) neerlegt vindt ik niet zo sterk. De rest van de kaasjes waren ook matig. Hier zou ik zeker wat aan doen als ik chef van de keukenbrigade was. Het stak flauwtjes af bij de voortreffelijke voorgaande gerechten. De rode merlot (wel de goedkoopste op de kaart) had ook best ietsjes meer mogen zijn. Wat flauw wijntje, maar goed daar was de prijs ook naar. Ik geef ze toch een 8 want als hier en daar de zaken wat bijschaven wordt het een topper!
Mvanputten .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Zeer warm ontvangst in een decor van een prachtig verbouwde kerk met een eigen distilleerderij. Het diner is al druk volgens de bediening, maar voor de lunch nog een onontdekte plek waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Creatieve lunchkaart met mooie volle wijnen voor zeer schappelijke prijzen van 4 euro per glas. Wie zwezerik zo krokant kan bakken zonder de smaak geweld aan te doen, verdient een pluim. Mooie presentatie op bord en de bediening is een en al vriendelijkheid. Prijs is lager dan de kwaliteit verdient. Hopen dat dat zo blijft. Kortom, een geweldige belevenis en dit restaurant wordt een blijvertje in onze lijst van restaurants met niet alleen goede kwaliteit maar ook hartelijke bediening. We verheugen ons al op de volgende keer.
Sasl .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Onze 25 jaar huwelijk borrel gegeven in deze prachtige omgeving. Alles was tot in de puntjes geregeld. Onze gasten werden vriendelijk ontvangen, de happen waren heerlijk en alles kon.
Hierdoor konden wij optimaal genieten. Hulde voor het hele personeel van de Hoofvaartkerk. De keuken voor de lekkere hapjes en de bediening voor de service.

Mocht je iets te vieren hebben, denk dan eens aan deze locatie. Succes verzekerd!!
Montagne55 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Bij binnenkomst werden we welkom geheten en werden de jassen opgehangen. Als we vooraf iets wilden drinken konden we plaatsnemen voor in de zaal nabij de bar. Na tien minuten werd ons eindelijk gevraagd wat we wilden gebruiken. Onze gereserveerde tafel bevond zich boven op de galerij. Onze gastvrouw reikte ons de menukaarten uit en gaf in nauwelijks verstaanbare bewoording aan wat de inhoud was van het maandmenu. We besloten toch alle vier die laatste keuze te bestellen. De gerechten werden stijlvol gepresenteerd maar het uitserveren liet diverse malen die avond te wensen over. Herhaaldelijk werd voor langs uitgeserveerd, terwijl achter de personen aan tafel plaats genoeg was om op te dienen. De borden kwamen dan ook niet altijd voor pal voor de betrokken persoon terecht. Het kopje koffie werd geserveerd in een Lipton theekop (?)
De nota werd toepasselijk gedeponeerd in de kerkzak. Op de vraag waar de "D" voorstond, kregen we als antwoord "Diagnostiek" i.p.v. "Diakonie".
Kortom voor de service misten we nog een en ander waaronder een glimlach.
ErikNV .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Prachtige lokatie, moor gerenoveerd binnen met oog voor details. Parkeren gratis achter het restaurant.
Ik vond het voor de zaterdagavond wat stil, dit restaurant verdient beter. Wij hadden het januari menu, 4 gangen voor 35 euro. Kleine en overzichtelijke kaart. Goede ontvangst beneden, daarna werden we boven wederom opgewacht en naar onze tafel gebracht, keurig. Eten was niets op aan te merken. De bediening was goed. Kanttekening: de bediening "dreunt" de verschillende gerechten op, dat hebben ze uit hun hoofd geleerd, je merkt dat ze nog een beetje zoekende zijn. Ze proberen zich formeel te gedragen, wat niet alktijd even goed lukt. Wij hebben absoluut geen bezwaar tegen informeel maar maak een keuze. En voor de rokers, er is een speciale rookruimte binnen