Jonkheer De Ram

• Tuin
  • Vegetarische gerechten
  • ...

Over restaurant Jonkheer De Ram

De passie voor vlees zal je niet ontgaan

Malse stukken vlees en een exclusief bierassortiment van meer dan 20 soorten. Dat is Jonkheer De Ram in Houten. Hier kun je ongedwongen lunchen, een kopje koffie drinken of genieten van een uitgebreid diner. Er wordt zoveel mogelijk uit de streek gehaald en je proeft bij elke hap de passie en het vakmanschap van de chef. Kortom: een bezoekje waard!

**Let op:**
Voor groepen groter dan 14 personen graag telefonisch contact opnemen met het restaurant.

Meer informatie over restaurant Jonkheer De Ram

Dinsdag t/m Zondag vanaf 12:00

Ge B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Erg verrassend , was voorheen een café, nu een volwaardig restaurant, bediening, voldoende, eten goed, zeker een aanrader
Arjan S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezellig restaurant met mooie gerechten en attente bediening, kom er graag nog een keer!
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Je voelt je altijd welkom. Vriendelijke en attente bediening. Mooie kaart met nadruk op vlees. Dat is dan ook uitstekend! Bijzondere delen vlees met vakmanschap bereid. Heerlijk in alle eenvoud. Leuke dessert. BV trekdropsaus met vanilles-ijs en een donder bruinbier er bij. Aanrader!!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Met een groep bij de ram gegeten en was zeker de moeite waard. Het voorgerecht was enigszins vlak maar het hoofdgerecht en het nagerecht waren heerlijk. Personeel was zeer vriendelijk en alles was mogelijk.
E. K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuke ontdekking op steenworp van Culemborg. Erg gezellige inrichting en sfeer. Bediening was uitstekend en erg attent. Heerlijk gegeten, we komen zeker nog een keer terug.
Mika94 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het is hier altijd lekker lekker eten met een gezellige sfeer. De uitleg over de soorten vlees is uitgebreid.
Alleen hier eet ik met veel plezier vlees, want eigenlijk ben ik een visliefhebber!
Vincent W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Op zich prima niets bijzonders. Ga wel voor de vleesgerechten !!
Minpunt is reserveren, nu 4 keer geweest en al 3 keer niet goed gegaan en als t wel goed gaat dan is een half uur wachten omdat de tafel nog bezet is wel echt een minpunt
Henny D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ontzettend gezellige avond gehad met heerlijk eten! Vriendelijke bediening, erg gastvrij en servicegericht.
Zelfs een "rammetje" mogen proeven, een zelf gebrouwen drankje met ballen;)
Geweldig om zo'n goed restaurant in ons dorp te hebben!
Caroline H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een sfeervol restaurant waar een goede sfeer hangt. De gerechten zijn "stoer", "eerlijk". Er wordt met hele goede ingrediënten, ook uit de streek, gewerkt. Wij konden een voorgerechtje delen omdat we dachten dat het vlees voor het hoofdgerecht aan de maat zou zijn. Dat viel mee. Het vlees was zo mals en goed gebakken dat het niet als een zwaar hoofdgerecht door ons werd ervaren. Goede service, aardige bediening! Wij dronken bockbier (o.m. Texels) van de tap en dat was prima.
Bjbh .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Zeer leuk dorps restaurant, met goede en leuke bediening. Het eten vonden wij, 4 personen, erg lekker. Een leuke kaart met voldoende mogelijkheden, voor een zeer redelijke prijs..
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijk gegeten, vier verschillende voorgerechten en vier verschillende hoofdgerechten. Waren allemaal ruime porties en erg smakelijk. We hadden geen ruimte meer voor een nagerecht. Lekkere koffie. Gezellig. Muziek was niet te verstaan. Behoorlijk rumoerig waardoor met elkaar praten soms moeizaam was. Personeel zeer vriendelijk en bekwaam. Een echte aanrader!
Willeke B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Al vaker hier gegeten en al vanaf het begin helemaal top. De kaart is niet groot, maar precies genoeg. Erg vriendelijk personeel. En gezellig ingericht. Restaurant zit vaak vol. Dat zegt genoeg lijkt me.
Ancanet .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vriendelijke ontvangst na telefonische reservering. Buiten op het terras in de zon een drankje. Vier volwassenen en drie jonge dames (12 -16 jr.). Als drankjes was er een grote variëteit. De voorgerechten, hoofdgerechten, en nagerechten, hadden goede keuzemogelijkheden. De gerechten werden op de goede temperatuur opgediend en smaakten bijzonder lekker. Onze zit daar was op zaterdagavond van 20:15 tot 22:45 uur in een zeer goed bezet restaurant met voor een ieder ruime aandacht. Een gezellige ervaring, die de moeite waard is om nog eens over te doen!
A.van.meeteren .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heerlijk met zijn tweetjes gegeten. Eerst lekker in het zonnetje buiten wat gedronken en van het voorgerecht genoten. Daarna naar binnen en daar van het hoofdgerecht en het dessert genoten. Een leuke aparte kaart met bijzondere gerechten. Ik had zelf als voorgerecht de tonijn op zure komkommer, zeer apart, zeer verrassend, maar erg lekker. Ook de biefstukreepjes gemarineerd in bier vond mijn vrouw erg lekker. Dan komt het hoofdgerecht nog, buitengewoon goed, heerlijk botermals vlees, complimenten voor de kok. Alles vers, heerlijke frieten, heerlijke aardappelpartjes, en ook de eigengemaakte appelcompote erg lekker. Over het dessert kunnen we ook niet anders melden dat het uitstekend was. Hier gaan we zeker terugkomen, service en aandacht voor de klant staan hier op een zeer hoog niveau, niets is te gek lijkt het wel, de klant staat centraal. Dank voor jullie gastvrijheid en het lekkere eten.
Philip1937 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Een paar jaar geleden kwamen we bij dit restaurant (Was toen geen restaurant, maar een verlopen snackbar) tijdens een fietstocht. Er werd heftig ver- en gebouwd. Belanden vandaag weer in de omgeving en tot onze grote verassing was er een geheel nieuw restaurant verrezen!
Nu hebben wij een wonderlijke gewoonte: Overal waar wij lunchen vragen wij om de Club-sandwich (Niet iedereen heeft die trouwens!) T.n.t. stond een restaurant in Amerika (Mesquite - Nevada) op nummer 1. Tot vandaag. Dat is nu geworden Restaurant Jonkheer De Ram in Schalkwijk. Een aanrader en zeker voor die prijs. Ik zou graag naast dit Restaurant wonen, dan namen we er iedere dag een Club-sandwich.
Gerardwi .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Zeldzaam slecht eten. Het vlees is inderdaad van goede kwaliteit maar verder kan iedere thuiskok met 2 vingers in z'n neus het beter. Vooral de salade met tonijnmoesis een absolute afrader. Smakeloze vis prut en slappe zure sla met augurkjes. Brrr. Jammer want de bediening is prima en de plek ook. Prima plek voor een biertje maar niet gaan eten
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het zijn die kleine dingen.
We aten met z'n tweeën. We besloten het simpel te houden bij twee heerlijke hoofdgerechten.
Omdat het zo lekker was bestelden we daarna een koffie voor mij een een ijsje voor mijn vrouw. De koffie kwam direct. En we wachten en wachten maar op het ijsje. Na een kwartier schoot ik de bediening aan. Het ijsje was glad vergeten. Direct daarna kwam het dessert met een gratis tweede koffie voor mij. Dat bedoel ik nu met goed gastheerschap.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
lekker relaxed. Ons kent ons sfeertje, maar niet storend. Erg goed vlees, niet verbazend. Maar ook hele lekkere groente en friet, met zelfgemaakte mayo
Tony S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gezellig restaurant met oudhollandse inrichting met een moderne twist. Goede, gevarieerde menukaart. Prima ontvangst en een prima bediening. Voor- hoofd- en nagerecht van goed niveau. Ossenstaartsoep met de madeira apart geserveerd. De soep zelf in een emaille kan uitgeschonken in het bord, zodat de soep voldoende warm is bij het eten. Heerlijke varkenswangetjes. Hoofdgerechten (apple veal en tournedos opera) van goed niveau, precies gegaard zoals aangegeven (medium versus medium rare). Dessert lekker, goede kwaliteit ijs. Prijs/kwaliteitsverhouding uitstekend. Ongedwongen, niet nadrukkelijk aanwezige bediening. Aanrader!
Biezengors .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na een hele poos weer eens gegeten bij Jonkheer de Ram. inmiddels andere menukaart. De carpaccio is gebleven en in tegenstelling tot veel andere restaurants niet ijskoud maar goed op temparatuur, heerlijk van smaak en met en lekkere pesto zeer smakelijk. Wel veel kaas dat maakt het machtig en is teveel van het goede. Als hoofdgerecht de brandmerksteak. Prachtig vlees en met een fijn steakmes boterzacht. Bijgerechten frites, gebakken aardappels, appelcompote en groenten, sla. Meer dan genoeg van het goede. Een dessert niet genomen, maar zag er bij de buren aantrekkelijk uit. Prima kop koffie na. De bediening is correct en attent. Water uit karaf gratis. Wijn uit fles 22,50 en goed. Voor rond 30-40 euro per persoon uit je hier zalig en uitgebreid. Het vleez is magnifiek!