Jonkheer De Ram

• Tuin
  • Vegetarische gerechten
  • ...

Over het restaurant Jonkheer De Ram

De passie voor vlees zal je niet ontgaan

Malse stukken vlees en een exclusief bierassortiment van meer dan 20 soorten. Dat is Jonkheer De Ram in Houten. Hier kun je ongedwongen lunchen, een kopje koffie drinken of genieten van een uitgebreid diner. Er wordt zoveel mogelijk uit de streek gehaald en je proeft bij elke hap de passie en het vakmanschap van de chef. Kortom: een bezoekje waard!

**Let op:**
Voor groepen groter dan 14 personen graag telefonisch contact opnemen met het restaurant.

Meer informatie over restaurant Jonkheer De Ram

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag vanaf 11.00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Jonkheer De Ram

Hugo W.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Zeer aardige en deskundige bediening. De eigenaar komt even bij je zitten om een praatje te maken. Kwaliteit en grootte van de kaart is prima.
Alleen als de deur opengaat, tocht het in het restaurant ondanks het gordijn voor de deur.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Voor de 1e keer geweest, zeer verassend. Geen standaard menu maar heel mooi aangepast met andere accenten waardoor het heel smakelijk werd. Ook de presentatie was erg mooi. Goed verzorgd. We komen zeker terug.
Jozien V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Het was weer heerlijk. Prachtig vlees gegeten, goede sfeer.
Yvonne R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Leuke en gezellige sfeer en heerlijk eten! Het is vlees is van uitstekende kwaliteit en heerlijk bereid. De bediening is zeer attent.
bjvanmaaren V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Vriendelijke bediening. Prima uitleg van het menu en de gerechtenu buiten het menu. Biefstuk goed gebakken. Prima sfeer. Aanrader
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Het was weer heerlijk. Wat een top restaurant. het eten is geweldig, personeel vriendelijk en heeft persoonlijk aandacht. Ook de gerechten buiten de kaart geven een mooie variatie.
Alex S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Een opmerking moet me van het hart: we zijn met tien mannen aan twee tafels, krijgen we bij het hoofdgerecht twee setjes garnituur (patat, groenten). Elk setje is voldoende voor twee personen. We hebben extra garnituur gevraagd en gekregen maar daarvoor moesten we bijbetalen.

Voor het overige was alles prima: een hartelijke bediening, goed eten en drinken (helaas was ik bob), redelijke prijzen en een leuke sfeer!
Alwin D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Een mooi plekje, warme sfeer, heerlijk eten. Top menukaart in combinatie met bijzondere bieren. Echt genieten! Jullie gaan mij vaker zien ????
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Gezellig ingericht, niet onbelangrijk: niet te dicht op elkaar. Goede en aardige bediening en heerlijk gegeten. Een aanrader!
D. O.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijk gegeten wat een vlees!, leuke, ongedwongen & sponstane service. Aanrader!!
machiel D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
was weer toppie; kom(en) zeker terug!
Arnold L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Het eten vooral het vlees was zeer goed
Toiletten netjes
Bediening in orde
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Vleesgerechten waren zeer goed.(Brandrund steak en biefstuk)
Alle bijgerechten huisgemaakt en lekker.
Desserts ook origineel en heerlijk.
Attente bediening.Zeer drukke zondagavond maar de eigenaar maakt toch tijd voor een praatje.
Alle fooien gaan in oktober naar
het Borstkanker fonds.
Dit was de eerste keer bij De Ram,we gaan zeker vaker.
Niels L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Leuke sfeer, goede en vriendelijke bediening, erg lekker eten (vooral voor wie van een goed bereid stukje fijnvlees houdt). We zijn hier nu meerdere keren geweest en heeft ons nog niet teleurgesteld. Tot de volgende keer.
Kevin K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Voor onze verjaardagen hebben we besloten hier te eten voor goed vlees en de gezellige en gemoedelijke sfeer van het restaurant. De tafel was leuk aangekleed voor ons en de bediening was geïnteresseerd en behulpzaam.

De brandmerksteak, varkenshaas en boerensteak waren naar wens gebakken. De dungeschilde gefrituurde zoete aardappel was niet alleen mooi maar ook lekker. Ook hebben we een poached salmon gehad waarvan de botersaus heel goed bij de vis past. De coleslaw was lekker op smaak gebracht en de frietjes waren goed voorgebakken waardoor ze een mooie kleur hadden en lekker krokant waren.

Overigens is de brisket een lekker voorgerecht en het proberen waard als u een voorgerecht overweegt.
Co H.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Wat kan je hier toch heerlijk eten. Nee, niets op aan te merken. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht erg bijzonder en heerlijk!
klomp.66 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Gezellige sfeer, goede gerechten. Verrassende eigen stijl. Wij komen hier zeker terug. Doordat het klein is, is de bediening heel persoonlijk. Door een serveerster bediend worden en ook nog even gezellig de eigenaar aan de tafel. Dat is de meeste restaurants niet meer mogelijk.
Lianda S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
alleen de koffie na het eten was even vergeten. toen wij dit aangaven was het er met twee minuten.
Viev V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Heerlijke gegeten, mosselpannetje is lekker! Geloof dat ze binnenkort de kaart gaan vernieuwen, dus je moet snel zijn als je een mossel wilt proeven....
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Een eerste kennismaking die naar méér smaakt! We werden vriendelijk ontvangen en kregen direct een tafel toegewezen. Als je voor de eerste keer ergens komt en ze noemen vragend je naam al dan geeft dat het goede gevoel dat er op je komst is gerekend. Er is een ruime keus aan drankjes en speciaalbieren en het verse brood met garnituur was heerlijk. De menukaart biedt voor elk wat wils, maar halverwege het bekijken daarvan kwam één van de medewerkers met een prachtig stuk vlees op een houten plank aanschuiven en vertelde over deze bijzondere 'Tomahawk'. Die kon hij klaar maken voor 2 personen. Hier onderstreept dit restaurant haar roots die in het slagersvak liggen. Dat leek ons wel wat en wij bestelden die. Na 20 minuten keerde het stuk vlees weer terug, perfect medium gebakken en supermals. Aan tafel werd het stuk vlees ontdaan van het bot en in fraaie, dunne reepjes gesneden. Het was een genot voor de smaakpapillen en de tegelijkertijd apart geserveerde frietjes, gebakken aardappels en groenten waren ruim voldoende. De biologische Italiaanse wijn combineerde uitstekend bij het malse vlees. Ook het nagerecht was heerlijk en we sloten af met een Cappuccino.
De inrichting is landelijk en sfeervol.
Eén klein minpuntje moeten we eerlijk benoemen. De akoestiek is jammer genoeg niet best en als het vol zit is het best wel rumoerig te noemen. Voor slechthorenden een minder prettige ambiance. Omdat wij laat hadden gereserveerd (20:00 uur) en er veel gasten om 20:30 vertrokken was het goed te doen en die tip geven we graag door. We gaan hier zéker vaker terug komen.