Jonkheer De Ram

• Tuin
  • Vegetarische gerechten
  • ...

Over het restaurant Jonkheer De Ram

De passie voor vlees zal je niet ontgaan

Malse stukken vlees en een exclusief bierassortiment van meer dan 20 soorten. Dat is Jonkheer De Ram in Houten. Hier kun je ongedwongen lunchen, een kopje koffie drinken of genieten van een uitgebreid diner. Er wordt zoveel mogelijk uit de streek gehaald en je proeft bij elke hap de passie en het vakmanschap van de chef. Kortom: een bezoekje waard!

**Let op:**
Voor groepen groter dan 14 personen graag telefonisch contact opnemen met het restaurant.

Meer informatie over restaurant Jonkheer De Ram

machiel D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Arnold L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Het eten vooral het vlees was zeer goed
Toiletten netjes
Bediening in orde
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Vleesgerechten waren zeer goed.(Brandrund steak en biefstuk)
Alle bijgerechten huisgemaakt en lekker.
Desserts ook origineel en heerlijk.
Attente bediening.Zeer drukke zondagavond maar de eigenaar maakt toch tijd voor een praatje.
Alle fooien gaan in oktober naar
het Borstkanker fonds.
Dit was de eerste keer bij De Ram,we gaan zeker vaker.
Niels L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Leuke sfeer, goede en vriendelijke bediening, erg lekker eten (vooral voor wie van een goed bereid stukje fijnvlees houdt). We zijn hier nu meerdere keren geweest en heeft ons nog niet teleurgesteld. Tot de volgende keer.
Kevin K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Voor onze verjaardagen hebben we besloten hier te eten voor goed vlees en de gezellige en gemoedelijke sfeer van het restaurant. De tafel was leuk aangekleed voor ons en de bediening was geïnteresseerd en behulpzaam.

De brandmerksteak, varkenshaas en boerensteak waren naar wens gebakken. De dungeschilde gefrituurde zoete aardappel was niet alleen mooi maar ook lekker. Ook hebben we een poached salmon gehad waarvan de botersaus heel goed bij de vis past. De coleslaw was lekker op smaak gebracht en de frietjes waren goed voorgebakken waardoor ze een mooie kleur hadden en lekker krokant waren.

Overigens is de brisket een lekker voorgerecht en het proberen waard als u een voorgerecht overweegt.
Co H.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Wat kan je hier toch heerlijk eten. Nee, niets op aan te merken. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht erg bijzonder en heerlijk!
klomp.66 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Gezellige sfeer, goede gerechten. Verrassende eigen stijl. Wij komen hier zeker terug. Doordat het klein is, is de bediening heel persoonlijk. Door een serveerster bediend worden en ook nog even gezellig de eigenaar aan de tafel. Dat is de meeste restaurants niet meer mogelijk.
Lianda S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
alleen de koffie na het eten was even vergeten. toen wij dit aangaven was het er met twee minuten.
Viev V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Heerlijke gegeten, mosselpannetje is lekker! Geloof dat ze binnenkort de kaart gaan vernieuwen, dus je moet snel zijn als je een mossel wilt proeven....
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Een eerste kennismaking die naar méér smaakt! We werden vriendelijk ontvangen en kregen direct een tafel toegewezen. Als je voor de eerste keer ergens komt en ze noemen vragend je naam al dan geeft dat het goede gevoel dat er op je komst is gerekend. Er is een ruime keus aan drankjes en speciaalbieren en het verse brood met garnituur was heerlijk. De menukaart biedt voor elk wat wils, maar halverwege het bekijken daarvan kwam één van de medewerkers met een prachtig stuk vlees op een houten plank aanschuiven en vertelde over deze bijzondere 'Tomahawk'. Die kon hij klaar maken voor 2 personen. Hier onderstreept dit restaurant haar roots die in het slagersvak liggen. Dat leek ons wel wat en wij bestelden die. Na 20 minuten keerde het stuk vlees weer terug, perfect medium gebakken en supermals. Aan tafel werd het stuk vlees ontdaan van het bot en in fraaie, dunne reepjes gesneden. Het was een genot voor de smaakpapillen en de tegelijkertijd apart geserveerde frietjes, gebakken aardappels en groenten waren ruim voldoende. De biologische Italiaanse wijn combineerde uitstekend bij het malse vlees. Ook het nagerecht was heerlijk en we sloten af met een Cappuccino.
De inrichting is landelijk en sfeervol.
Eén klein minpuntje moeten we eerlijk benoemen. De akoestiek is jammer genoeg niet best en als het vol zit is het best wel rumoerig te noemen. Voor slechthorenden een minder prettige ambiance. Omdat wij laat hadden gereserveerd (20:00 uur) en er veel gasten om 20:30 vertrokken was het goed te doen en die tip geven we graag door. We gaan hier zéker vaker terug komen.
Atje V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Je werd heel goed geholpen en het eten was heerlijk. Er werd ook goed rekening gehouden met onze wensen voor mijn vanwege me maagverkleining . Dus al met al een goed en gezellig restaurant
Carina B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Top restaurant! Heerlijke gerechten en een gezellig huiselijke sfeer! Leuk personeel!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
We eten hier regelmatig. Gezellige tent. De vleesgerechten zijn van prima kwaliteit. Zomers kun je eten op het terras voor het restaurant of gezellig wat drinken tijdens een fietstocht over het eiland van Schalkwijk. De eigenaar exploiteert ook de naastgelegen snackbar.
Truus S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Geen
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Hadden gereserveerd voor 5 personen. Bij binnenkomst erg druk. Hebben een plaatsje gezocht buiten. Hier stond nog de nodige vuile vaat, dit met ook de restanten van de vorige bezoekers. Vuile vaat werd weggehaald, geen doekje over de tafel, in het geheel geen doekjes gezien overigens! Aangezien we geen placemat hadden tafel maar met servet schoongemaakt. Bankje zit prima, stalen stoelen zonder kussentjes aanmerkelijk minder! Naast de kaart werd ons nog diverse dingen aangeboden, waaronder een steak van 700 gram, prijs € 52.
Teveel voor 1 persoon, dus voorstel dit voor 2 personen te bestellen. Hoe dit te verdelen? Doormidden snijden en dan beide een stuk? Gingen voor 3 maal steak en op advies ober 2 maal sla met diverse soorten gebakken vis. Gewone steaks waren niet te groot, wel erg goed van smaak. Sla met diverse vissoorten beperkte zich tot sla met zo'n 10 gebakken mosselen. Meer vis niet te ontdekken! hebben dit ook gemeld. Als antwoord: Kok gaat morgen met vakantie, misschien vandaag al op vakantie! Garnituur was 4 kroesjes voor 5 personen! Natuurlijk veel te weinig! Ontdekte daarna dat deze hoeveelheid garnituur overal voor 2 personen werd neergezet! Hebben dus vrij snel bijbesteld. Duurde ongeveer 20 minuten, zelfs de obers viel het op dat het lang duurde, veranderde niets, wachten! Gevolg dat het vlees koud was bij nieuw garnituur. Hadden gevraagd wat meer te brengen aangezien we met 5 mensen er opnieuw direct door zouden zijn, gebeurde niet, zelfde hoeveelheid! Kwaliteit patat zeer matig, veel verbrande stukken in. Oud vet? Overigens is in nostalgische kroesjes serveren origineel, moeten dan geen stukken emaille af zijn!
Alles bij elkaar zeer teleurstellend, en geen reden om hier nogmaals naar toe te gaan, ook al kregen we met excuus een schaaltje met wat bonbons en spoorpunt dobbelsteentjes. Druk is m.i. geen excuus, ook dan betalen we de volle prijs!
Rolf M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Personeel vriendelijk en behulpzaam
L K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Leuke ontvangst, heerlijk gegeten, gezellige en vlotte bediening. Wij komen zeker terug!
Yaris1975 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We zijn gaan uiteten met een Dinercadeau bon. Wat een verrassing was het om hier te eten.
Vriendelijke bediening en een leuke sfeer. We hebben genoten van het avondje uit!!
Het is echt een aanrader!!!!!
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Mals vlees en lekkere bijgerechten. Helaas oog groter dan maag. Uiterst vriendelijke bediening. Maar gevaarlijk dichtbij huis.