Jonkheer De Ram

• Tuin
  • Vegetarische gerechten
  • ...

Over het restaurant Jonkheer De Ram

De passie voor vlees zal je niet ontgaan

Malse stukken vlees en een exclusief bierassortiment van meer dan 20 soorten. Dat is Jonkheer De Ram in Houten. Hier kun je ongedwongen lunchen, een kopje koffie drinken of genieten van een uitgebreid diner. Er wordt zoveel mogelijk uit de streek gehaald en je proeft bij elke hap de passie en het vakmanschap van de chef. Kortom: een bezoekje waard!

**Let op:**
Voor groepen groter dan 14 personen graag telefonisch contact opnemen met het restaurant.

Meer informatie over restaurant Jonkheer De Ram

• Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Geen
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Hadden gereserveerd voor 5 personen. Bij binnenkomst erg druk. Hebben een plaatsje gezocht buiten. Hier stond nog de nodige vuile vaat, dit met ook de restanten van de vorige bezoekers. Vuile vaat werd weggehaald, geen doekje over de tafel, in het geheel geen doekjes gezien overigens! Aangezien we geen placemat hadden tafel maar met servet schoongemaakt. Bankje zit prima, stalen stoelen zonder kussentjes aanmerkelijk minder! Naast de kaart werd ons nog diverse dingen aangeboden, waaronder een steak van 700 gram, prijs € 52.
Teveel voor 1 persoon, dus voorstel dit voor 2 personen te bestellen. Hoe dit te verdelen? Doormidden snijden en dan beide een stuk? Gingen voor 3 maal steak en op advies ober 2 maal sla met diverse soorten gebakken vis. Gewone steaks waren niet te groot, wel erg goed van smaak. Sla met diverse vissoorten beperkte zich tot sla met zo'n 10 gebakken mosselen. Meer vis niet te ontdekken! hebben dit ook gemeld. Als antwoord: Kok gaat morgen met vakantie, misschien vandaag al op vakantie! Garnituur was 4 kroesjes voor 5 personen! Natuurlijk veel te weinig! Ontdekte daarna dat deze hoeveelheid garnituur overal voor 2 personen werd neergezet! Hebben dus vrij snel bijbesteld. Duurde ongeveer 20 minuten, zelfs de obers viel het op dat het lang duurde, veranderde niets, wachten! Gevolg dat het vlees koud was bij nieuw garnituur. Hadden gevraagd wat meer te brengen aangezien we met 5 mensen er opnieuw direct door zouden zijn, gebeurde niet, zelfde hoeveelheid! Kwaliteit patat zeer matig, veel verbrande stukken in. Oud vet? Overigens is in nostalgische kroesjes serveren origineel, moeten dan geen stukken emaille af zijn!
Alles bij elkaar zeer teleurstellend, en geen reden om hier nogmaals naar toe te gaan, ook al kregen we met excuus een schaaltje met wat bonbons en spoorpunt dobbelsteentjes. Druk is m.i. geen excuus, ook dan betalen we de volle prijs!
Rolf M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Personeel vriendelijk en behulpzaam
L K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Leuke ontvangst, heerlijk gegeten, gezellige en vlotte bediening. Wij komen zeker terug!
Yaris1975 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We zijn gaan uiteten met een Dinercadeau bon. Wat een verrassing was het om hier te eten.
Vriendelijke bediening en een leuke sfeer. We hebben genoten van het avondje uit!!
Het is echt een aanrader!!!!!
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Mals vlees en lekkere bijgerechten. Helaas oog groter dan maag. Uiterst vriendelijke bediening. Maar gevaarlijk dichtbij huis.
Viev V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Heerlijk gegeten en een vriendelijk ontvangst. Vooraf hadden wij mosselen en de steak tartaar beide waren erg lekker. Hoofd: surf & turf heerlijke biefstuk met garnalen. Voldoende schaaltjes met groeten, gebakken aardappels, frietjes en huisgemaakte appelmoes. Echt een aanrader om hier te gaan eten, er wordt regelmatig van kaart gewisseld!
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Hele gezellige leuke sfeer, heerlijk eten, goed vlees, lekkere speciale biertjes en goed betaalbaar!
m.leenhouwers L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Wij zijn erg verrast, erg vriendelijk bediening, eten was goed en het was druk dus beetje rumoerig maar ach, dat kan je verwachten als je een goed restaurant hebt. Het was ook nog eens zaterdag dus tja, top avond. Ik was met mijn moeder van 80, kreeg voor haar een fijn zittende stoel en er werd aandacht ook aan haar geschonken, dat was leuk. Verder nemen zij de tijd voor je. Echt naar toe gaan!
Ik kom zeker terug.
m D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Na het lezen van de recensies gingen we met een goed gevoel naar dit restaurant.
Het is een gezellig restaurant en het personeel is vriendelijk, maar het eten viel tegen: de soep te zout / de carpaccio teveel kaas en pesto, waardoor je het vlees niet meer proeft/ het vlees bij het hoofdgerecht erg zwart en smaakte aangebrand, te ver doorbakken en vetranden/ brochette smakeloos en "droog".
m D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Op zaterdagavond hebben wij (2 volwassenen) gedineerd bij Jonkheer de Ram in Schalkwijk. Het restaurant ziet er prima uit, het is heel mooi en sfeervol verbouwd. We kregen direct wat te drinken en wat brood en vervolgens de vraag of we uitleg wilden over de kaart. Daarvoor kwam de, naar mijn mening, een van de eigenaren uitleg geven over de verschillen in biefstuk. Dat was heel duidelijk en ging heel vriendelijk. we namen als voorgerecht een rundercarpaccio en een visschotel met gezouten kabeljauw en mosselen en als hoofdgerecht een picanha- biefstuk met randje vet en een vegetarische schotel met kaas en groente. Afwijken van het menu (door een andere saus te willen) was geen probleem en werd uitstekend gedaan.
We begrepen dat de eigenaar lang bij een keurslager heeft gewerkt en daardoor zeer veel verstand had van een mooi stuk vlees. Dat was ook zo.
De afsluiting ging met een kaasplankje. Dit kon, ondanks dat het niet op de kaart stond. Het was een prima samengesteld geheel, met een paar toefjes mosterd, zoetigheid en noten. Heerlijk.
De bediening was prima, vrolijke dames, correct naar ons toe. Het was een prima avond. Onze complimenten aan alle medewerkers van het restaurant.

Dirk Hein
Utrecht
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Vanavond hier gegeten. Ontvangst was netjes, we kregen de keuze om nog even buiten van het zonnetje te genieten met een drankje alvorens aan ons eten te beginnen. Een mandje met brood erbij besteld, erg lekker. Ook de menukaart vast bekeken, maar het duurde behoorlijk lang voordat iemand onze bestelling kwam opnemen. Daarna naar binnen verhuisd om daar van ons eten te genieten. Een leuk tafeltje bij het raam gekregen, ambiance is gezellig. We kozen voor een hoofdgerecht, het eten was goed. De bediening viel echter tegen. Lang wachten voordat men kwam voor drinken. Eenmaal klaar met het eten hebben we ruim 20 minuten moeten wachten voordat men doorhad dat we klaar waren en de tafel afgeruimd mocht worden. Niet omdat het zo druk was.... Van te voren hadden we al een dessert gezien dat ons erg lekker leek (chocolade trio), helaas bleek dit al op te zijn... En dat terwijl we er toch echt niet laat waren... Dat was dus jammer, dus de avond afgesloten met een kopje thee en koffie.
Renate R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Gezellig rustig sweertje.
Fijne service voor mijn Marokkaanse vriendin die sommige dingen niet mag eten ivm haar geloop.
annekeaardbei .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
De vleesgerechten waren prima volgens mijn tafelgenoten. De vegetarische gerechten onder de maat, minimaal. Gegrilde groenten met geitenkaas, weinig groenten, veel kaas. Liever andersom gehad.
Bediening is vakbekwaam, attent. Leuk restaurant, waar je beter voor een vleesgerecht kan kiezen.
Stef S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Ontspannen sfeer in restaurant met goede prijs-kwaliteit verhouding. Gastvrije welkom stelden we zeer op prijs en zet gelijk positieve toon. Vriendelijk en belangstellend personeel.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Donderdagavond hier gegeten, vriendelijke bediening die echt iets toevoegen aan je avondje uit, waar zie je dat tegenwoordig nog? Leuke kaart, veel wisselende gerechten en nog wat gerechten buiten de kaart. Het zat gezellig vol voor een donderdag, en begrijpelijk, het is namelijk echt een aanrader!
Cleo M.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Het personeel is vrolijk en kundig, geeft goede uitleg over de gerechten en ingrediënten. De passie van de eigenaar voor goed vlees komt duidelijk naar voren. Het eten was dan ook top, porties zijn ruim voldoende. Ik raad iedereen de boneless ribs met baconnaise en de mojito coupe aan. Het is sfeervol aangekleed met een mix van oude en nieuwe materialen. Al met al een van mijn favoriete restaurants.
ton S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Wat een heerlijk sfeertje en wat een heerlijke gerechten.
Dit is echt genieten...wordt m'n vaste stek....super