Jongepier

Meer informatie over restaurant Jongepier

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00
Cornelis Ria B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Goed eten op een schitterende terras locatie.
Mosselen en vissalade waren top.

Terras schermen glas mogen wel gezeemd worden.
Stoelen niet van het comfortabelste soort.
Derhalve voor het decor een 7.

Attente bediening, wel wat luidruchtig derhalve een 7.
Irian1989 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Vandaag aten wij met drie personen op het terras dat redelijk vol zat. Binnen was het nagenoeg leeg. Het duurde erg lang voordat de bediening überhaupt langs kwam en het bezorgen van bestellingen duurde nog veel langer, vooral op ons hoofdgerecht moesten we lang wachten. We bestelden twee maal de slibtongetjes en een zeebaars. De slibtongen waren lekker van smaak maar flink doorbakken en droog. De zeebaars was heel klein en zeker voor de € 21,75 zeer ondermaats. Ook de kreeftensaus bij dit gerecht was bijna niet aanwezig. Ten slotte kregen we er nog een beetje sla en papat bij, maar ook hiervan was bij lange na niet genoeg om een maag te vullen (wij zijn normale eters).
Dirkdeventer .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wat een leuke plek, heerlijk in het zonnetje op het terras, lunch, uitsmijters voor de mannen en pannekoeken voor de dames. Gewoon lekker !
En zeer vriendelijke bediening, we kregen een plattegrondje van de stad mee !
Baltus .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Mooie locatie aan het 3 rivierenpunt!
Eten was prima, wild trio was heerlijk mals. De warme groente was erg goed: spruitjes die beetgaar (i.p.v. soft zoals meestal in restaurants bepaalde groente te lang gekookt hebben) zijn in combinatie met rode kool. Ook de frites was goed, niet melig, niet droog, niet hard.
En de dam blanche: niets mis mee.
Bediening was relaxed, correct.
Goede prijs kwaliteit verhouding
Een aanrader.
Gourmet1945 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Wij hebben met z'n tweeën geluncht bij restaurant "Jongepier" in Dordrecht. De vissalade was rijk gevuld, de vissoep eveneens. Het kasteelbier smaakte uitstekend. Het uitzicht was geweldig.
Ponytail .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Het restaurant is gelegen op wellicht de mooiste lokatie van Dordrecht: op het 3-rivierenpunt. Zeker overdag een geweldig uitzicht. Wij waren er in de avonduren, dus donker...
Het eetgedeelte bevindt zich in een soort serre tegen de gevel van een historisch pand: zeildoek dak en losse wanden. Enige lichte lekkage en klapperende wind. Desondanks goede binnentemperatuur en prima om te verblijven.
Gekozen voor een maandmenu en losse gerechten uit de menukaart.
Kon daarin geen verschillen ontdekken in de zin van dat het maandmenu een soort van 'aanbieding' is. Alles gewoon prima verzorgd en vlot geserveerd en keurig opgemaakt opgediend. Geen culinaire frutsels, maar zeer smaakvol.

Jongepier is een prima restaurant. Zeker bij zonnige droge dagen is de ligging fenomenaal en is de totale kwaliteit in een prima verhouding tot de prijzen.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Nou ja! Vanmiddag waren we hier voor koffie en Belgisch bier en om even te rusten van een uitgebreide stadswandeling.
Nu lees ik in een recensie van 4 maanden geleden over een loszittende kraan op het fonteintje in het herentoilet: Wel, het zit nog altijd los!
Even beginnen bij het begin: We werden bij het binnenkomen netjes begroet en de bediening was snel aan onze tafel. Op de koffie was niets aan te merken. Goed.
Netjes geserveerd.
Het toilet is inderdaad een aanfluiting: Dat kan gewoon niet in 2015 en op zo'n toeristische plek.
De kraan is nog altijd niet vastgezet (hoe moeilijk kan het zijn?), toiletruimte is rommelig en niet echt netjes. Daar moet echt grondig gerenoveerd worden.
Vandaar die 5 voor het decor.
Rene N.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Fantastische locatie aan het drie-rivierenpunt in Dordrecht. Mooi terras aan het water en serre aan het pand. Fris en smaakvol ingericht met o.a. paarse banken. Kaart is grotendeels in de categorie carpaccio, gerookte zalm, saté en sliptong. Een dat is prima, maar maak er dan ook wat van. In ons gezelschap van 4 waren de voorgerechten prima, maar de hoofdgerechten voor een deel onvoldoende. Lamsfilet en mosselen zoals het moet zijn, maar een caesar salad had daar niets mee van doen (alle typische Caesar onderdelen waren blijkbaar op) en sliptongen waren klein en droog. Plastic wegwerpbakjes op tafel voor mayonaise en andere sausjes die bleven staan tot na het dessert (goed kaasplankje). Kortom: mooie plek, prima (beetje standaard) kaart, maar de uitvoering kan echt een stuk beter.
Fijnproever444 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
De ligging is prachtig aan het water! Het eten (lunch) was redelijk goed, niet heel bijzonder. De bediening was zakelijk maar correct. Jonge meisjes die naar mijn idee hun werk deden maar weinig binding met de zaak hebben, geen enthousiasme of vriendelijkheid. Het terrasmeubilair zat niet lekker, de rugleuning helde zo schuin naar achter dat ik niet rechtop kon zitten om te eten. Toen ik vanaf het terras naar het toilet ging schrok ik toch wel enigszins. De zaak vond ik er smoezelig uitzien, vloeren waren absoluut niet schoon. Het toilet sloeg echter alles; een soort opslagruimte; er stonden lege emmers en twee diepvrieskisten. Het tegelwerk had zijn beste tijd gehad, kitranden waren vies. Dit toilet kan anno 2015 echt niet meer! Ik zou niet snel weer teruggaan.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Aangemeerd in de jachthaven van Dordrecht. Een collega-zeiler raadde ons eetcafe Jongepier aan. Met vijf personen, eigenlijk vier-en-een-half, verdeeld over drie generaties, togen wij naar het Groothoofd. We streken neer op het terras en genoten van het boeiende uitzicht. Na enkele drankjes besloten we, vanwege de dalende temperatuur, voor het eten naar binnen te gaan. We kozen voor een slibtong, een Limousinbiefstuk, een entrecote en een maaltijdsalade Jongepier.
De maaltijdsalade was lekker, met pittige kip. De biefstuk en de entrecote waren naar wens gebakken en mals, maar bij aankomst al lauw of koud, net als de frietjes. Jammer. De slibtongfilets, waren goed gebakken en vielen bij de kleindochter bijzonder in de smaak: zij smikkelde zeker de helft van haar moeders portie op.
De diverse gerechten werden overigens bijzonder saai opgediend: op een kaal bord een stuk vlees met een lepeltje warme groenten ernaast. Verder kregen we -voor vier personen- een uiterst klein bakje friet. Dat was, zo had de ober tevoren gezegd, geen probleem want we konden altijd friet bijbestellen. Jawel, maar dat bleek na afloop extra te zijn berekend! Ook de salade voor drie personen bevond zich in een pietepeuterig bakje.

De bediening was op het terras attent en vlot, maar liet het binnen geheel afweten! Niemand kwam op tijd vragen of het eten naar wens was, of er iets ontbrak of dat we nog iets wilden drinken. We moesten zelf naar de achtergelegen bar lopen om een serveerster op te trommelen. Ook toen we uitgegeten waren werd er niet afgeruimd. Pas nadat we met de nodige moeite contact hadden gelegd met de serveerster werd er afgeruimd en konden we een toetje bestellen. Eerlijkheidshalve: als de serveerster er eenmaal was, was zij wel keurig en vriendelijk. (Wellicht was er gebrek aan personeel?) De gekozen 'aardbeien Romanov' en de Creme Brulé waren wel bijzonder smakelijk.
Eetcafe Jongepier maakt op diverse punten een nogal versleten indruk: brokkelige terrastafels, een kapotte stoel, een parasol met een gat, een toilet met een afgebrokkelde formica wastafel, een loshangende kraan en een defecte handdroger. En geen papierenhanddoekjes als alternatief. Slordig.
Qua prijzen zit Jongepier op het normale niveau van een eetcafe. De kleine porties friet en groente vallen daarom erg tegen. Alles tezamen afgewogen is ons oordeel: Jongepier is leuk voor het terras maar niet om te eten.
Nicolai W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Op mn vrije lekker dagje uit naar dordrecht, op aanraden van vrienden gaan eten bij Jongepier.
Leuke en zeer vriendelijke ontvangst van een jongedame die de hele avond ons erg goed heeft geholpen, eigenaresse kwam zelf nog even vragen of alles naar wens was en dat was het zeker. Ik koos voor lamsfilet met tijm honingsaus, die heerlijk was gebakken en uitstekend smaakte, mn vriend had een date van varkenshaas die ook heerlijk was zei die. Mooie zaak die er netjes uitziet en van deze tijd. Ik raad het zeker aan als je in de buurt van dordrecht bent om hier lekker aan het water te eten.
Freezy .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Op een van de mooiste plaatsen in Dordrecht is Jongepier gevestigd. Aan het water bij de haven.
Een heerlijk zonnetje is nooit weg, maar wanneer hij constant naar binnen schijnt onder het eten is dit ongemakkelijk, maar dit is het enige nadeel mbt de ambiance.
Ondanks de vriendelijke bediening is het vergeten van een drank bestelling een no-go, vooral omdat het voor mij als gast niet leuk is om er om te vragen.
Als voorgerecht had ik de aspergesoep , die qua smaak heerlijk was en als er meer aandacht aan de vulling geschonken was ,bijna perfect is. Met bijna geen vulling is het beter aspergecremesoep te vermelden.
Voor het hoofdgerecht viel de keus op de zeetong. Ondanks dat ik argwaan heb als er een vaste prijs staat voor deze vis moet ik concluderen dat de tong bijzonder goed bereid was en goed smaakte.
Het toetje bestond uit aardbeien, bolletje ijs met een aardbeienschuim/room afgemaakt met vodka, een lekker einde van de maaltijd met als enige opmerking dat de room wat meer gekoeld had kunnen zijn.
Js81 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Mooie locatie waar je het drukke scheepvaartverkeer rustig kunt aanschouwen. Zeker met mooi weer zit je hier prima.

Bediening is heel vriendelijk. Eten zelf valt wat tegen: het is prima maar niet bijzonder. Een blik op de kaart doet iets anders vermoeden.

Maar als je niet heel veeleisend bent kun je hier prima eten.
Marcello Z.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Fantastische locatie aan het water, met avondzon.
De serre is knus en licht. Als wij binnenkomen, hangt er rooklucht. Wij vragen of de serre tevens de rokersruimte is. Niet dus.
De kaart is eenvoudig. We bestellen een tournedos en vis van de dag: op het huid gebakken zeebaars. In principe niet slecht en behoorlijk vers, was het niet dat het vlees, rose gebakken, een beetje taai is. En zoutloos, wat ook geldt voor de vis. Grappige (van vorm) en lekkere frietjes (diepvries). Salade oké.
Weinige keus uit glutenvrije gangen. Gemiddeld geprijsd. Redelijke huiswijn.
Vriendelijke bediening.
Marleenkam .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Op zaterdag 11 april 2015 hebben wij gegeten bij Café-Restaurant Jongepier. Het restaurant staat op één van de mooiste plekjes in Dordrecht. Wij werden vriendelijk onthaald en er was een mooie tafel voor ons gereserveerd. De sfeer was warm en uiterst vriendelijk.
De kleine 2 persoonsbankjes geven een prachtig uitzicht op het 3 rivierenpunt en zorgen voor een intieme sfeer.
Het eten (wij kozen voor het dagmenu) was smaakvol en zag er goed verzorgd uit. Er was voldoende tijd tussen de verschillende gangen door om op je gemak te kunnen eten en een gezellige avond uit te beleven.
Syllavie .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Vanavond hier fantastisch gegeten! In de serre gezeten hadden we een prachtig uitzicht. Bediening super vriendelijk en ze zien er prachtig uit. De zeebaarsfilet was goddelijk lekker met heerlijk warme groente erbij. Salade met een zalige dressing en frietjes die wel huisgemaakt leken te zijn. Klein "minpuntje": Naast ons zat een grote groep die nogal luid aanwezig was. Daardoor werd het op enig moment in de serre een beetje lawaaiig. Maar .... dat mocht de pret niet drukken want daar was het eten veel te lekker voor en het uitzicht veel te fraai! Tot ziens dus!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
De serre van het restaurant heeft een prachtig uitzicht op het 3-rivieren kruispunt in Dordrecht. Met z'n vieren hier uitstekend gegeten. De vis van de maand (zeewolf) met garnering en salade was uitstekend. Met name de frietjes zijn het omfietsen waard. De door de chef aanbevolen wijn paste prima bij de vis. De bediening was attent en vriendelijk.
Martijn22224 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Bediening was vriendelijk maar te weinig aanwezig. Ruim een half uur zitten wachten totdat het eerste drankje op tafel stond. Erg storend als een horeca ondernemer gaat beknibbelen op personeel terwijl daar juist je winst te halen is. Qua gerechten hebben wij een club sandwich genuttigd maar voor 8,50 euro was dit een uitermate karig gerecht. Kraak nog smaak en thuis een broodje afbakken waar je een paar plakjes kipfilet en een plak kaas op doet smaakt beter. Zeker niet voor herhaling vatbaar.
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Geluncht op terras. Fantastisch punt in Dordrecht op het 3 rivieren punt.
Twee verschillende salades gegeten, 1 met geitenkaas, 1 met zeevruchten
Prima bereid, goede hoeveelheden., verse ingredienten. Terras was redelijk bezet , maar het eten kwam bij iedereen vlot door. Attente ober , met goed overzicht en ontspannen.
Terras bij de buren was geheel leeg, dus blijkbaar door meer mensen erkend als een goed punt.
Aanrader, in iedergeval voor lunch of borrel.
Jammer dat je niet op het terras kunt pinnen , maar daar hebben veel restaurants last van.