John Dory

Prinsengracht 999 1017 KM Amsterdam Nederland Kaart
31-206229044
Het voormalig pakhuis uit 1680 waar visrestaurant John Dory in gehuisvest zit is er eentje om verliefd op te worden. Ook binnen is het pand prachtig. Mooie historische elementen zijn gemixt met objecten van nu. Met uitzicht over de Amsterdamse Prinsengracht geniet u bij John Dory van 4 - 6 - 8 of 10 gerechten al dan niet gecombineerd met bijpassende wijnen.

De keukenbrigade werkt enkel met vissen uit Hollandse wateren, een bijzondere vangst is meer regel dan uitzondering. Denk aan bijvoorbeeld steenbolk, wijting of een heuse John Dory, mooie smaakvolle vissen waar de chefs wel raad mee weten. De frisse, unieke kookstijl past perfect bij het ervaren en enthousiaste bedieningsteam die zorgt voor een bijzondere, gezellige maar bovenal gastronomische ervaring voor de gast.

INSIDER tip

Schuif eens aan bij Sunday Funday. Iedere laatste zondag van de maand nemen wij iedere 2de lunchmenu voor onze rekening.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant John Dory

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt.

DI-ZAT 17.30-22.30

9,2

Jouw recensie over het restaurant John Dory

Louk D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Wat een fantastische ervaring! Alles klopte.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Wat een charmant restaurant! Op de Prinsengracht, wij zaten boven. Klassiek tafellinnen en comfortabel. We namen een 6 gangen menu - 10 was ook mogelijk...Vooraf 2 mooie amuses. Lekker brood. Gerechtjes allemaal in balans inclusief de John Dory aka zonnevis- afgestijld met mooi servies. Korte toelichting bij de gerechtjes. Verrassend dessert, mijn partner nam kaas. Heerlijke Spätburgunder gedronken. Perfecte avond.
eriksritas S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Geweldige locatie aan Prinsengracht. Welkom ontvangst. Betrokken bediening. En het diner... zo verassend anders qua smaaksensatie. Presentatie was vernieuwend. Advies ga absoluut voor het surprise menu. Tip: als je met je gezicht richting de muur zit is het uitzicht wel erg saai. Wellicht is er toch nog iets te vinden wat de muur wat spannender maakt. Dank voor de geweldige culinaire visbeleving.
gerda P.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijke verassende gerechten met subtiele smaken. Het menu werd in een fijn tempo geserveerd, er werd aandacht aan je besteed kortom je voelt je helemaal gast. Enige minpuntje was het te zware toetje; pinda-ijs na 6 gangen is echt too much.
Carlijn A.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Super gegeten, verassend lekker! Ik zeg dit is echt een verborgen pareltje in Amsterdam!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Dit is zoals een restaurant moet zijn; gezellige en intieme sfeer (vooral als je op de 1e verdieping zit met uitzicht op de gracht ), heerlijke gerechten, top van smaak en met een creatieve verfijning samengesteld. Daarnaast n vriendelijke bediening die niet te opdringerig is.
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Fantastisch gegeten!
Chitra B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Mooi pand, simplistisch aangekleed maar met frisse & warme accenten en met heerlijke gerechten uiteraard met van alles uit de zee! Ook opmaak van sommige gerechten was erg mooi en zag er heerlijk uit. Host was zeker vriendelijk maar leek af en toe een beetje gestresst of uit z’n hum die dag, maar dat was hij dan ook als enige, het overige personeel was zeer attent en vriendelijk. We kregen eerst een tafeltje boven vlak bij de bar, waar het best fris was. We kregen toen een tafeltje iets meer in het restaurant, waar het op zich best aangenamer was. Echter als je naar het toilet beneden ging merkte je pas het verschil in warmte tussen beide verdiepingen.. op het einde deed de pin het niet, maar daar werd heel creatief een oplossing op gevonden waardoor de avond toch nog netjes afgehandeld kon worden.
eric S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Prima en fantasie vol gegeten bij John Dory. Eten was heel creatief en toch bijzonder smaakvol. De bediening was heel vriendelijk, informatief, en ook correct. (Soms niet helemaal alert -- bijvullen water enz. --, maar niet storend.) Het was ondanks tafels dicht bij elkaar een ontspannen atmosfeer.
De rekening viel na vier gangen en een goed fles wijn erg mee. Doen we zeker nog een keer.
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Lekker gegeten, mooie smaken, creatieve keuken. Niet goedkoop: lunch met twee personen EUR 190,-, dat vind ik nogal wat.
mi D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Heerlijk eten, goede service, fijne sfeeer, alleen de nagerechten misten elke smaak. Dragon was te overheersend, appelstroop bij de kaas wel erg simpel. Jammer van de heerlijke andere gerechten
Elodie G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Excellent dinner , awesome service !
Andre S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijk eten in een zeer ontspannen sfeer.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Heerlijk gegeten, goede wijnkeus bij arrangement. Erg geslaagde avond
Jean-Philippe B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Très bon repas de Noël. A recommander.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Het was de eerste keer dat wij bij John Dory aten. Hoe is het ons bevallen? Hierover kunnen wij kort zijn, erg goed. Vanaf de binnenkomst viel alles op zijn plek. Uitermate professionele en correcte bediening. De tijd tussen de gerechten door is uitstekend en de gerechten zelf zijn zeer goed. Bij binnenkomst kregen wij meteen een amuse (in totaal kregen wij er drie), die was zeer goed op smaak.

De begeleidende wijnzen zijn ook met zorg uitgekozen.

Bij John Dory krijg je een verrassingsmenu voorgeschoteld (naar keuze 4 tot 8 gangen) en je kunt met een gerust hart de chef de vrije teugel geven, want hij maakt er iets moois van.

Al met al een hartstikke gezellige avond gehad.

Komen wij terug? Echt wel!
Rijk V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Top restaurant. Proffesioneel en persoonlijk. Stuk voor stuk klasse gerechten. Hoog niveau. En ook leuk.
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Wij genoten afgelopen zondag op Sunday Funday van een geweldige lunch.
Een heerlijke en eerlijke creativiteit met vis leidde tot prachtige en smakelijke gerechten die ieder op zich steeds weer verrassend waren. De bediening was hier helemaal op ingespeeld : persoonlijk, vlot en professioneel . De mannen en de enige vrouw presenteerden de gerechten en de wijnen met een gedegen kennis en vol enthousiasme. Goede timing: we hoefden ondanks de drukte niet te lang te wachten op onze gerechten en op verzoek werden de tijden ertussen evenzo gemakkelijk verlengd. Het water werd steeds opnieuw bijgevuld. De sfeer was ongedwongen en ondanks dat het helemaal vol zat , hebben we voldoende privacy ervaren.
Het was echt een funday!
chris D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Goede gerechten, maar niet allemaal even genuanceerd en smaakvol. Vooral het zoet was mierzoet waardoor smaaknuances vervlakken. Al met al lekker gegeten maar niet helemaal in verhouding tot de hoge prijs.
Monica B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten! Alles smaak papillen getriggerd, een aanrader voor alle vis liefhebbers!