Johannahoeve

Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 13:00 - 22:00

Aad V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De uiterst vriendelijke,accurate bediende schonk ons een heerlijke,stevige rode Chileense wijn,die prima de gerechten begeleidde.
Vooraf ree-paté met cranberries,op goede temperatuur geserveerd..
Als hoofdgerecht filets van wild hert,begeleid door o.a. gebakken aardappels,witlof ,heerlijke rode kool en een stoofpeertjes. Toe crème brulee met ijs en roomcreme.Daarna sloten we af met een heerlijke koffie .Uitstekende prijs/kwaliteit.We komen nog eens!
M-i .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
In deze prachtige, eeuwenoude boerderij zit al jaren een goed bewaard Capels geheim. Restaurant Johannahoeve. Het ziet er van buiten misschien wat oubollig uit, maar is binnen warm en gezellig ingericht. Na een vriendelijke ontvangst mochten wij een tafeltje uitzoeken.
Wij kregen meteen de mogelijkheid het nieuwe Wildmenu uit te proberen. Een keuze uit twee voor-en twee hoofdgerechten met een dessert. Het menu is inclusief een fles “wild wijn”.
Op advies van de ober hebben wij als voorgerecht een combinatie van de twee voorgerechten genomen. Reepaté met stoofpeer en cranberry compote en een zeer geurige huis gerookte herten-carpaccio. Een prima suggestie want de smaken en texturen vullen elkaar uitstekend aan.
Als wildwijn kwam een Chileense Camenère Reserva 2015 van het huis MontGras op tafel.
Een mooie zachte ronde smaak met veel bramen. Paste prima bij dit voorgerecht en bij het hoofdgerecht.
Wij kozen de gestoofde hazenbout in eigen jus. Een mooi groot stuk vlees. Prachtig gegaard met een stevige kruiding van oa kruidnagel en laurier. Dit werd geserveerd met een klein beetje rode kool en een stoofpeer. Helemaal zoals het hoort. Op tafel kwamen ook nog bakjes met gebakken aardappels en witlof met een kaas topping.
Alles klopte aan dit gerecht. Het vlees was heerlijk gaar maar had nog bite, de rode kool samen met de jus gaven het ‘winter’ gevoel, het peertje zorgde voor de zoete toon, en de kaas topping voor het zout. Oh ja: de presentatie was prima in orde.
Tijdens het eten kwam de chef Jan Hoekman zelf nog even langs om te vragen of alles naar wens was en gaf uitleg over de bereiding. Vriendelijk en attent. Net als de rest van het personeel overigens.
Tot slot een Crème Brulé met vanille-ijs. Gewoon goed.
Ter afsluiting van deze geslaagde avond een hete espresso en een vriendelijke rekening.
We gaan zeker terug.
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Afgelopen zondag(Moederdag) hier met 5 personen gegeten inclusief oma van 88. We konden heerlijk buiten zitten in de schaduw van de ruime tuin. We konden kiezen uit een 3 gangen keuze menu of een aspergemenu inclusief een halve fles wijn per persoon voor 30 euro. Met de dinerjaarkaart kan je hier ook nog korting krijgen op de overige drankjes. Met het warme weer was de zalmtartaar met gamba's erg lekker al zagen de bordjes met eendenlever die voorbij kwamen er zeker ook goed uit. Oma had een heerlijke dorade filet en ik de kalfswang heel goed op smaak en zacht gegaard en ook het asperge gerecht zag er heerlijk uit met een hoeveelheid botersaus waar we allemaal gebruik van konden maken. Het dessert was voor ieder ook erg lekker. Zelfs oma heeft alles op en dat wil ook wel wat zeggen, daar ze niet bepaald een grote eter is. Oma wil er zelfs graag binnenkort nog eens naar toe. Alles was goed deze avond. Mooi terras buiten, fantastisch weer, vriendelijke bediening en lekker eten. Wij waren erg vroeg. Je kan wel merken dat naarmate het drukker en drukker werd je steeds langer moest wachten, zo duurde koffie bestellen zeker een half uur, maar op een avond als deze waarin alles klopt vonden wij dat niet erg. Wij komen absoluut terug
Krieg .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Gisteravond met 18 personen ons jaarlijkse tennis diner genoten. Prima en smakelijke gerechten!
Bediening vriendelijk en in het juiste tempo. Prima sfeer in een gezellige oude ambiance, de Heerenkamer. Prettige prijs/kwaliteit verhouding.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Vanavond hebben wij hier heerlijk gegeten.
Keuken was subliem voor herhaling vatbaar.
De bediening was attent en zeer scherp was een super avond.
Wij komen zeker nog eens terug.
Trab1008 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Bediening vriendelijk maar alles verloopt veel te traag. Ligt mogelijk aan de snelheid van de keuken of onderbezetting maar je mag je gasten niet zo plagen vind ik. Entourage gedateerd en oubollig. Kwaliteit; vlakke smaken en echt niets wat er uitsprong. Mogelijk een momentopname want anders kan ik de overige recensies niet begrijpen.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op 1e Kerstdag het Kerstdiner van € 55,- p.p. gegeten. Zoals we gewent zijn als we elders met Kerst in een restaurant gaan eten, krijg je een welkomstdrankje in de vorm van een prosecco. Ook hier werd ons gevraagd of we een prosecco wilde. We hebben dit beide gedaan, ook al mag mijn vrouw eigenlijk geen alcohol hebben. Helaas stond deze prosecco wel op de bon á € 6 euro per glas. Men had vooraf wel even aan kunnen geven dat deze niet van het huis was. Gaat ons niet om de € 12,- (prosecco is € 6,- per glas), maar meer om hoe men de prosecco aanbied, alsof deze als welkomstdrankje van het huis is. De Kerstsfeer was ook totaal niet aanwezig in de kleine zaal waar wij in zaten. Boven de twee ramen hing wel een stuk kunst kerst slinger, maar dat was het dan ook wel. Verder geen kerstversiering of iets van Kerst op tafel. We hebben niet het idee gehad dat we hier Kerst vierde met een Kerstdiner. Vindt dit een groot minpunt, daar je uit eten gaat met 1e Kerstdag. Dan mag men als restaurant zich wel net even iets meer inspannen om er een Kerstsfeer van te maken. Het eten zelf was perfect. Niet te grote porties, maar we hadden wel meerdere gangen, zodat je aan het eind voldoende had gegeten.

Het decor heeft een 5 gekregen, puur daar Kerst ver te zoeken was in het gedeelte waar wij zaten te eten.
Anders was het een 6 geworden, daar wij toch het gevoel hebben dat dit restaurant al jaren niet is opgeknapt. Ook al is het een mogelijk oude boerderij geweest, je kan aan de binnen kant veel doen en toch de rustieke uitstraling van een boerderij te behouden.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Een oude boerderij, en dan in de opkamer met een prachtige open haard en de sfeer is al geslaagd. De Johannahoeve is vooral een recht toe recht aan restaurant. Verwacht geen hoog culinaire gerechten, maar wat je krijgt is wel goed. Voldoende keus uit vlees en visgerechten. De bediening is op zich heel aardig en voorkomend, maar krijgt toch 'maar' een 7 omdat ze te snel komen vragen of je nog wat wilt drinken. Je zet je glas neer en ze zijn er al. Komt erg opdringerig over. Maar voorkomend en vriendelijk zijn ze zeker.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Weer heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.
Prijs kwaliteit is uitstekend . Wij gaan regelmatig hier eten en het is altijd even lekker. Vooral de coquille met noily prat saus is niet te versmaden. Staat niet op de kaart maar dat is geen probleem voor Jan. Huiswijn is ook uitstekend !
StegemanDter .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij de Johannahoeve.
Ontvangst was uitermate vriendelijk en we hebben eerst lekker op het terras gezeten.
Een mooie nostalgische boerderij omgebouwd tot restaurant.
De kaart was ruimschoots voldoende om uit te kiezen.Voor gerecht was lekker en de stokbrood vooraf was een heerlijke combinatie van diverse soorten stokbrood.
De rosbief met aardappel salade was een goede combinatie en de botervis was heerlijk zacht.
De soep was een beetje pittig maar met de zoete appel erin een hele goede combinatie.
Hoofdgerecht de Ribeye was heerlijk incl de groenten.
Als dessert heerlijke ijs met creme brulee een goede afsluiter dus.
Ik en mijn vrouw hebben genoten van het eten en de rustige omgeving.
De bediening was vriendelijk en allert waardoor voor ons gevoel alles op rolletjes liep en dat is wel een pluspunt waard.
Al met al een aanrader voor wie in de buurt is om daar eens lekker te gaan eten.

Martha V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Op Iens goede resensies. Vol goede moed naar de Johannahoeve. Idyllisch plekje in de tuin gekregen. 2 maal 3 gangen menu met wijn. Kleine prijs 29,50. Inclusief wijn. Voldoende eten,
Smaak redelijk. Niet hoogdravend. Eten zoals je thuis kunt maken.
Rosbief, van AH ?met goede aardappelsalade, gerookte botervis. Redelijk van smaak, als voorgerecht. Hoofdgerecht ribeye met witlof en gebakken aardappels. Gewoontjes.Nagerecht aardbeienmousse met verse aardbeien, goed van smaak.
Vriendelijke bediening.
*Aperitief genomen, geen amuse of stokbrood erbij gekregen. Wel vraagt men meteen of je brood wilt bij het aperitief. Iedereen om ons heen zat aan het brood. Wij namen geen brood. Het stond echter wel op de rekening!
Waarom niet gewoon gratis een stukje brood bij het aperitief geserveerd. Als je bij Lidl een luxe broodje voor 29 cent hebt, kan stokbrood niet zo duur zijn. Is een stuk vriendelijker.
Kayleigh V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
De bediening was heel gastvrij en vriendelijk. Leuk om een praatje mee te maken. Erg fijne sfeer en leuk ouderwets op een boerderij. Het eten was heerlijk. Enige tegenvaller was, dat je buiten witlof geen andere groenten geserveerd kreeg. Top restaurant en zeker een aanrader !
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Beetje oubollig restaurant waar vooral ouder pubiek zit. Voor drie tientjes heb je een alleraardigst drie gangen menu. Naar keuze vis of vlees. Drankje vooraf, broodjes en koffie na waren alleszins redelijk geprijsd. Vriendelijke bediening.
Het is niet "hot and happening", maar wel
heel vakkundig.
RonG .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Met 6 personen gegeten voor het speciale tarief van 59,-- per 2 personen incl. 2x een halve fles wijn. Zeker voor de die prijs zeer de moeite waard. Maar informeer altijd eerst even naar de prijs van bijkomende zaken zoals brood, een drankje vooraf, een fles water enz. want daar worden prijzen voor gevraagd waar je van schrikt. Bijvoorbeeld, Proseco waar je in de supermarkt hooguit €.3.50 per fles voor betaalt kost bij Johannahoeve €.6,00 per glas of €.35,00 per fles. Dat geeft het gevoel dat je voor een leuk prijsje naar binnen wordt gehaald en dat Johannahoeve vervolgens haar marge gaat halen op de "extra's".
Dus altijd vragen wat het kost als je de vraag voor iets extra krijgt!!
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Met vrienden gegeten. Mooi 3- wild menu inclusief bij passende wijn.
Zeer correct personeel. We zaten aan een mooie ovale tafel bij de open haard.
Dit was de 1ste keer voor ons.
We komen zeker nog terug
Ruurd W.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Familie zondag met lunch. Relaxte locatie met eigen 'kamer'. Bediening past zich aan: soepel en flitsend met de wijn. Broodje ok en vooraf een hammetje of gravid lax. Hoofd rist van vis of een stukje kalf. Niet bijzonder maar ok. Dessert met vers lijkende slagroom. Een fijn tentje voor groepen.
Louis-227 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Al diverse keren gebruikt gemaakt van het 3- gangen menu à €27,50 pp incl een halve fles huiswijn naar keuze.
Nu toch maar weer de tijd genomen om een recensie te schrijven aangezien we iedere keer weer opnieuw aangenaam worden verrast door de uiterst vriendelijke en professionele bediening. Als je bij de Johannahoeve gaat eten dan krijg je het aangename gevoel dat je welkom bent en dat men erg zijn best doet om je een plezierige avond te bezorgen. Alles wordt op een rustige manier benaderd, je krijgt ruim de tijd om je drankje vooraf te drinken, je keuze wat eten betreft te maken en alles wordt op een zeer soepele wijze bediend.
Tav het eten geldt dat wij tot nu toe nooit zijn teleurgesteld, het vlees ( ribeye) wat geserveerd wordt is altijd mals en en zeer smakelijk evenals de bijbehorende garnering, nooit patates frites uit de olie, maar smakelijke in de roomboter gebakken aardappeltjes. Als groente werd dit keer gegratineerde prei met een zeer smakelijke korst gebakken kaas uit de oven geserveerd. Wil je wat extra van de garnering dan is ook dat geen probleem.
Kortom het is een feest om bij de Johannahoeve te eten en dat tegen een eerlijke prijs en incl. een redelijk goede wijn.
Jeanne52 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Op familiebezoek in Rotterdam had mijn broer gereserveerd bij de Johannahoeve. Vond ik wel leuk, omdat Johanna mijn 1e naam is en zij eten daar vrij regelmatig. Voor mij was het de 1e keer.
Bij binnenkomst vermelde ik dat mijn 1e naam Johanna was en het personeel reageerde gelijk leuk daarop. We hebben gekozen voor het menu á 27,50 met de gratis huiswijn. Men kan kiezen uit verschillende gerechten en ik was aangenaam verrast door de heerlijke vis als voor-en hoofdgerecht en een heerlijk keuzedessert. Een gezellige sfeer en niet te massaal. Ik voelde me erg op mijn gemak en heb heerlijk gegeten. Vanmiddag hoorde ik toevallig dat mijn broer er morgen ook weer ging eten omdat het zijn huwelijksverjaardag is. Goede keuze!
Ga ik zeker ook nog een keer naar toe, maar dan neem ik mijn partner ook mee.
Joe076 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
mijn bezoek aan de johannahoeve beschouw ik als enorm aangename ervaring.
ondanks het menu simpel is en niet geheel verrassend, krijg je nergens zoveel waar voor je geld als daar. leuke en simpele presentatie, maar kwalitatie uitstekend eten.

je wordt daar bediend zoals vroeger met tijd en aandacht en uitstekende zorg.
dit wordt zeker een vast adresje
Louis-227 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Afgelopen zaterdag met een gezelschap van 28 volwassenen en 4 kinderen een etentje gegeven in een van de aparte ruimtes van de Johannahoeve.
Van tevoren alles besproken hoe we het graag wilden hebben, starten met een borrel met wat hapjes en daarna een 4 gangen menu incl. wijn en overige drankjes.
Het is een perfecte feestavond geworden waarbij ook onze gasten vol lof waren over de entourage. De ruimte zag er zeer gezellig uit, de tafels waren keurig gedekt en onze gasten werden zeer gastvrij ontvangen door de bediening.
De bedoening was gedurende de hele avond zeer alert en hulpvaardig en ook zeer professioneel.
Het eten was perfect, het voorgerecht bestond uit een ribeye met truffelmayonaise of een trio van zalm, daarna een heldere bouillon. Jet hoofdgerecht bestond uit een keuze voor kalfsbiefstuk of een tongscharfilet, het geheel vergezeld van groente en gebakken aardappeltjes. Het knappe was dat de bediening in combinatie met de keuken ervoor zorgde dat iedereen vrijwel gelijktijdig kon eten en dat het garnituur in meer dan voldoende mate aanwezig was.
Kortom voor ons en onze gasten werd het een fantastische avond waarop we met heel veel plezier en voldoening op terug kunnen kijken.