Johanna's Hof

Johannisweg 3 1901 NX Castricum Nederland Kaart

Over het restaurant Johanna's Hof

Omringd door natuur

Een familierestaurant bij uitstek! Doordat Johanna's Hof vlakbij bos, strand en weiland gevestigd is, voel je je echt een met de natuur. Gastvrijheid, gezelligheid en kindvriendelijkheid zijn duidelijke speerpunten. Je kunt er heerlijk buiten zitten op de vrolijke rieten stoelen, als het nodig is met terrasverwarming.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Johanna's Hof

- Zaterdag en zondag ontbijt 09:00 - 11:30

Kelly K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heel lekker gegeten!
Nicolette L.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
We vierden een 50 jarige bruiloft. Eén van de gasten is lactose vrij. Vergeten door te geven maar de kok maakte de lekkerste gerechten speciaal klaar. Petje af.
Merel J.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Leuke locatie vlak bij de bosrand, eten smaakte goed en was vriendelijk geprijst. Meeste personeel was vriendelijk en kindvriendelijk
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Altijd een goed plekje om met de familie een pannekoek te eten. Ik kom hier graag. Helaas was het erg druk en rommelig dit keer en de pannenkoek was er 'deeg-ig' Normaal zijn ze perfect. Ook stokbroodje kruidenboter vooraf leek de ochtend zelf al te zijn afgebakken zo hard. Ik kom zeker terug, omdat dit echt eerste keer zo matig was. Hopelijk volgende keer weer top!
anne R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Was gezellig, niet druk, wel langdurig huilende baby. Het eten was wat je kan verwachten bij Joh. Hof.
Het is aan best duur.
Bediening vriendelijk.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Drukke kinderen en een lege maag; dan gaan we naar Johanna's Hof. Geen ander restaurant in de regio is zo kindvriendelijk. Terwijl het kroost zichzelf uitleeft in de omheinde speeltuin kunnen de (groot-)ouders rustig bestellen bij de altijd vriendelijke bediening. De ambiance is informeel, haast oubollig, op een huiselijke, knusse manier. En dan mag het eten niet hoogstaand zijn, het is wel gewoon lekker en komen we dus toch iedere keer weer graag weer terug.
Ruth V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Gisteravond gegeten en als voorgerecht de duo van Gamba's besteld. Wat een meelderige dingen waren dat... echt heel jammer (ze waren of niet vers of diepvries of veel te lang bereid). Er zaten 2 gamba-kroketten bij maar het smaakte gewoon naar aardappelkroketjes.
Als hoofdgerecht had ik een ander voorgerecht besteld: de carpaccio. Ook dat was redelijk smaakloos. Er had wel meer balsamico overheen gemogen.
De bediening was aardig en enthousiast. Jammer dat het eten gewoon erg tegenviel. Thuis maak ik het beter en betaal ik er minder voor. Verwacht van een restaurant meer...
Jiska B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
We komen vaker in Johanna's Hof omdat de kinderen daar leuk kunnen spelen en we erg fijn buiten kunnen zitten. De locatie is leuk, terras is groot, uitzicht is fijn. Ook als het wat frisser is, kun je goed buiten zitten, onder de terrasverwarming. Het eten is niet bijzonder. Soms verrassend goed, soms onder de maat. Wat fijn is aan Johanna's Hof is dat het eten overeenkomt met het decor en met wat Johanna's Hof is: een no-nonsense restaurant voor alles en iedereen. De kinderen zijn hoe dan ook dol op de frietjes, discopannenkoek en spareribs. Aan te raden zijn de maaltijdsalades: goed en genoeg.
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijke.lunch gehad.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
prima eten en een fijne bediening
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Bij aankomst oogde het restaurant al spectaculair met mooie vuurkorven. De entree was rommelig, er werd verwezen naar de garderobe, ipv de jassen aannemen. De hoofdgerechten waren zeer smakelijk, zo was ee kip goed gaar en niet droog. Het bezoek bij johanna's Hof was zeker succesvol en wij komen zeker nog eens eten.
Erwin K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Regelmatig bezoeken wij dit etablissement; en ook vanavond wederom heerlijk gegeten. Ook de bediening is altijd zeer klantvriendelijk. TOP!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
We hebben hier een feestje gevierd van mijn oom.
Wat een fantastische sfeer en hoe super zijn de medewerkers daar.
Wij waren daar met 2 jonge kids (8 en 5) en daar wordt zo verschrikkelijk leuk mee om gegaan !!!
Heerlijk gegeten, echt genoten, zeker een aanrader !!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Het was heerlijk ,hebben lekker gegeten ,is voor iedereen met de kerst aan te raden
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten is een fijne kerstsfeer. Bediening was zeer vriendelijk en attent. Prima tempo en tussentijd tussengerechten. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Goede service. Klantgericht. Komen hier zeker nog eens terug
Simone G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Mooie plek, maar helaas, het broodje 'warme' geitenkaas was helemaal koud geworden van de natte rucola die er als garnering op gelegd was. Niet zo lekker.
janenivyprovily .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Dit is absoluut ons favoriete restaurant en dan met name door het buitengewoon vriendelijke en bekwame personeel. We zijn hier met grote regelmaat en het valt nooit tegen. De kwaliteit van het eten is altijd prima, helemaal in verhouding tot de prijs.

De kaart blijkt per seizoen te wisselen en wordt dan ook aangevuld met speciale seizoensgebonden menus. Denk aan asperges, mosselen en nu vanwege de winter een speciaal wild-menu. Ook de kleine portemonnee kan hier genieten van een echte restaurant ervaring. Tijdens de warme winteracties kun je er door de week al voor 6 euro een grote overheerlijke pannenkoek eten en bijvoorbeeld op woensdagavond een geweldig gebakken scholletje met patatjes en groenten voor 11 euro!

De vis wordt vers geleverd door Schmidt uit Rotterdam en dat is te proeven. Er zijn altijd wisselende soepen en wisselende vismenu's. Als je komt lunchen is de keuze ook enorm en niets zal je tegenvallen. Vooral de lunchproeverijen zijn erg lekker (vega en omnivoren).

Als je stevige borreltrek hebt neem dan de luxe borrelplank van 11 euro. Dit is als lunch voor twee personen overigens ook ruim voldoende. Goedgemaakte hapjes met stevig boerenbrood of stokbrood. Lekker met een verse fruitsmoothie van de dag erbij.

Wij vinden die ouderwetse inrichting heerlijk. We kunnen ons voorstellen dat veel mensen dit een punt van kritiek vinden maar voor ons draagt het alleen maar bij aan de knusse sfeer die zo goed past bij de sprookjesachtige ligging. Je kunt hier in het weekend makkelijk een dag verblijven en aan de kinderen heb je geen kind met de speciale omheinde speeltuin. Lekker tussendoor wandelen door de prachtige duinen en bossen of meer leren over de natuur in bezoekerscentrum de hoep en tussendoor weer terug naar Johannashof.

Je zult hier nooit een onbekwaam, onbeleefd of chagrijnig personeelslid vinden en de zeldzame keer dat er iets misgaat wordt het uitmuntend met betrokkenheid opgelost, direct kopjes koffie van het huis en extra verontschuldigingen voor iets dat overal kan gebeuren! Gewoon lekker bistro-eten voor een goede prijs maar bovenal: geweldig personeel!! We hebben nog niet beter meegemaakt dan daar.

Onze favoriet is op maandag de pannenkoek met geitenkaas, spek en honing en we bestellen er altijd ook nog meegebakken appel bij. Echt comfortfood voor een lief prijsje en je gaat gegarandeerd met een warm gevoel weg. Dus wij concluderen:
Niets dan lof voor Johanna's hof!
George L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Super beleeft en zeer vriendelijk personeel kom jenietvaak meer tegen geweldig dus
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Kijk, je moet natuurlijk niets bijzonders verwachten hier. Geen culinaire hoogstandjes. Geen plek om expliciet uit eten te gaan. Maar als je een flinke boswandeling hebt gemaakt, de kinderen braaf meegestapt hebben, en de hond snakt naar een bak water om op te slobberen; dan zit je hier prima. Kinderen blij met hun pannenkoek (niet die met snoep erop bestellen, dat is een kliederboel met spuitslagroom), en ouders blij met de korte rust die ze gegund is doordat de kinderen in de speeltuin verdwijnen. Warme choco in de wintermaanden, koud drankje in de zomermaanden... Dan is het snel goed toeven. Dat is de kneuterigheid van Johanna's Hof. Burgelijk getrut, maar wel lekker gezellig.