Johanna's Hof

Johannisweg 3 1901 NX Castricum Nederland Kaart

Over restaurant Johanna's Hof

Omringd door natuur

Een familierestaurant bij uitstek! Doordat Johanna's Hof vlakbij bos, strand en weiland gevestigd is, voel je je echt een met de natuur. Gastvrijheid, gezelligheid en kindvriendelijkheid zijn duidelijke speerpunten. Je kunt er heerlijk buiten zitten op de vrolijke rieten stoelen, als het nodig is met terrasverwarming.

Meer informatie over restaurant Johanna's Hof

- Zaterdag en zondag ontbijt 09:00 - 11:30

• Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Goede service. Klantgericht. Komen hier zeker nog eens terug
Simone G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Mooie plek, maar helaas, het broodje 'warme' geitenkaas was helemaal koud geworden van de natte rucola die er als garnering op gelegd was. Niet zo lekker.
Janenivyprovily .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Dit is absoluut ons favoriete restaurant en dan met name door het buitengewoon vriendelijke en bekwame personeel. We zijn hier met grote regelmaat en het valt nooit tegen. De kwaliteit van het eten is altijd prima, helemaal in verhouding tot de prijs.

De kaart blijkt per seizoen te wisselen en wordt dan ook aangevuld met speciale seizoensgebonden menus. Denk aan asperges, mosselen en nu vanwege de winter een speciaal wild-menu. Ook de kleine portemonnee kan hier genieten van een echte restaurant ervaring. Tijdens de warme winteracties kun je er door de week al voor 6 euro een grote overheerlijke pannenkoek eten en bijvoorbeeld op woensdagavond een geweldig gebakken scholletje met patatjes en groenten voor 11 euro!

De vis wordt vers geleverd door Schmidt uit Rotterdam en dat is te proeven. Er zijn altijd wisselende soepen en wisselende vismenu's. Als je komt lunchen is de keuze ook enorm en niets zal je tegenvallen. Vooral de lunchproeverijen zijn erg lekker (vega en omnivoren).

Als je stevige borreltrek hebt neem dan de luxe borrelplank van 11 euro. Dit is als lunch voor twee personen overigens ook ruim voldoende. Goedgemaakte hapjes met stevig boerenbrood of stokbrood. Lekker met een verse fruitsmoothie van de dag erbij.

Wij vinden die ouderwetse inrichting heerlijk. We kunnen ons voorstellen dat veel mensen dit een punt van kritiek vinden maar voor ons draagt het alleen maar bij aan de knusse sfeer die zo goed past bij de sprookjesachtige ligging. Je kunt hier in het weekend makkelijk een dag verblijven en aan de kinderen heb je geen kind met de speciale omheinde speeltuin. Lekker tussendoor wandelen door de prachtige duinen en bossen of meer leren over de natuur in bezoekerscentrum de hoep en tussendoor weer terug naar Johannashof.

Je zult hier nooit een onbekwaam, onbeleefd of chagrijnig personeelslid vinden en de zeldzame keer dat er iets misgaat wordt het uitmuntend met betrokkenheid opgelost, direct kopjes koffie van het huis en extra verontschuldigingen voor iets dat overal kan gebeuren! Gewoon lekker bistro-eten voor een goede prijs maar bovenal: geweldig personeel!! We hebben nog niet beter meegemaakt dan daar.

Onze favoriet is op maandag de pannenkoek met geitenkaas, spek en honing en we bestellen er altijd ook nog meegebakken appel bij. Echt comfortfood voor een lief prijsje en je gaat gegarandeerd met een warm gevoel weg. Dus wij concluderen:
Niets dan lof voor Johanna's hof!
George L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Super beleeft en zeer vriendelijk personeel kom jenietvaak meer tegen geweldig dus
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Kijk, je moet natuurlijk niets bijzonders verwachten hier. Geen culinaire hoogstandjes. Geen plek om expliciet uit eten te gaan. Maar als je een flinke boswandeling hebt gemaakt, de kinderen braaf meegestapt hebben, en de hond snakt naar een bak water om op te slobberen; dan zit je hier prima. Kinderen blij met hun pannenkoek (niet die met snoep erop bestellen, dat is een kliederboel met spuitslagroom), en ouders blij met de korte rust die ze gegund is doordat de kinderen in de speeltuin verdwijnen. Warme choco in de wintermaanden, koud drankje in de zomermaanden... Dan is het snel goed toeven. Dat is de kneuterigheid van Johanna's Hof. Burgelijk getrut, maar wel lekker gezellig.
Esmeralda B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Hier gegeten met 4 volwassenen en 2 kinderen. Vanwege het mooie weer zaten we buiten op het terras, vlak naast de speeltuin. Ideaal! We konden de kinderen makkelijk in de gaten houden en ze konden zelf de speeltuin niet uit wegens het kinderslot op het hek. We hadden zowel pannenkoeken als andere hoofdmaaltijden besteld en het was allemaal top! Snelle en vriendelijke bediening. Redelijke prijs. Leuke kleurplaten met potloden voor de kids. Zelfs rackets tegen de wespen. Enige nadeel was dat er geen kinderbestek was.
Emmy H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
we hebben ons 50 jarig huwelijks feest gevierd met een drankje en een diner en zijn uitermate tevrede heerlijk gegeten kon niet beter zo heerlijk en de bediening een dikke pluim ook al onze gasten waren vol lof.
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
als eerste verbaas ik mezelf over de vele slechte cijfer . wij hebben heerlijk gezeten en gegeten. de surf en turf van van zeer goede kwaliteit en mooie hoeveelheid. ik zelf had de sparerib waar keuze was ik de grote. waren top bereid de botje kon je zo tussen het vlees vandaan halen. leuke wijn kaart . heerlijke DUVEL. en de prijzen zijn van een eerlijke omvang. met ze tweeen eten en drinken voor krap 50 euro dat is lang geleden. kom zeker een keer terug. hoop wel dat er dan tripel hop is. ps ober was zeer vriendelijk.
Juud83 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Vandaag hier gegeten na een boswandeling. We kozen voor een panini met mozzarella/tomaat/pesto. Dat was alles behalve lekker.... Een ontzettend klef broodje zonder smaak. Bediening was wel vriendelijk. Alleen toen we wilden afrekenen, kwam niemand ons helpen.
We zullen hier nog wel een komen om iets te drinken, maar eten zullen we hier niet mee doen.
Vid .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Hier met drie personen elk een pannenkoek met stroop gegeten, alle drie een kleffe pannenkoek (te dik en onvoldoende gaar van binnen) toen we dit na afloop aan de kelner melden was het antwoord dat moet niet gebeuren en ik zal het aan de keuken doorgeven. Het was enkele jaren geleden dat we hier iets hadden gegeten en ik denk dat het weer heel wat jaren gaat duren wil ik mij hier weer aan een pannenkoek wagen.
AnnadaS .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Bij Johanna's Hof kom je in de eerste plaats voor de locatie aan het bos, vlak bij het strand, met een leuk weitje waar je op uitkijkt met bokjes, hoentjes en een pony. Je kunt er heerlijk buiten zitten, met wat minder weer ook onder terrasverwarming. Het eten is over het algemeen prima, niets bijzonders, maar zaken als een salade, pannekoek of een broodje kun je veilig bestellen. De bediening is over het algemeen attent en goed.
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Ben met de score nog aan de hoge kant, maar ben in een genereuze bui. We eten hier ieder jaar, al vele jaren achtereen, als we met de families op de camping staan. Makkelijk voor met kinderen, vrijwel altijd een plekje te vinden en doorgaans oké eten. Dit keer echt niet.

Het mosselpannetje volstrekt smaakloos, portie frites erbij veel te klein (jongens, als jullie daar al op moeten bezuinigen!), spareribs zonder bite (ik bestel geen suddervlees) en één gang (warm vlees) werd zelfs na de eerste hap integraal teruggestuurd naar de keuken. het commentaar (tja, anderen vinden het wel lekker) helpt dan niet echt, helemaal niet als er geen alternatief wordt geboden en het gerecht bij afrekenen gewoon op de kaart staat.

Voor ons echt de laatste keer. Echt jammer, want de plek is in al haar kneuterigheid ook wel weer wat charmant. Vergane glorie was het nu.
C-B .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Op een zomerse dag hierheen; leuk voor de kinderen. Van de Hoegaarden ging bij het serveren een flinke slok over de tafel 'ik haal even een doekje' was de enige opmerking. Over de gemiste drank geen enkel woord. Vol goede moed twee burgers, een pannenkoek en kinderpizza besteld. De kinderpizza was een echte mini-pizza; mijn dochter van 9 had hierna nog honger. De broodjes van de beide burgers waren beschimmeld (!!). Toen ik dit aangaf namen ze de burgers mee terug. Binnen een paar minuten waren ze weer terug met een nieuwe bovenkant. De frietjes, mayonaise en ketchup waren exact hetzelfde en volgens mij ook de onderkant van het broodje. Ook hiervoor verder geen enkele compensatie (hoe makkelijk is het aanbieden van een drankje of ijsje?!). Snel afrekenen en ergens anders een ijsje halen dus.
Albert-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon goed en lekker eten en prima bediening. Mooie omgeving en leuk voor kinderen (speeltuin en kinderboerderij voor de deur).
Sita B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Als kind zijnde kwam ik al om huzarensalade met brood te eten.
Nu 45 jaar later kom ik er nog steeds af en toe omdat ik dat bijna nergens meer kan krijgen en het daar altijd nog ouderwets lekker was.
Helaas kreeg ik nu 2 kleine bolletjes met iets wat leek op fabriekssalade op een droge turkse bol.
Niet de kwaliteit waarvoor ik al 45 jaar terug kwam.
De bediening kon mij niet vertellen of het wel of niet huisgemaakt was, maar vertelde wel dat de kaart NET per 1 april veranderd was.
Niet ten goede, zelfs de kroket, die mijn man man, werd geserveerd op dezelfde smakeloze, droge turkse bol, bah!
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Eenvoudige gerechten maar lekker klaargemaakt. Heerlijk malse varkenshaassaté en ook de vegetarische pannenkoeken, die als een soort van calzone pizza werden gepresenteerd waren lekker.
Porties royaal en zeer attente bediening ondanks dat het nokkie vol zat deze zaterdag. Er werd regelmatig aan ons gevraagd of alles naar wens was. Bediening was lekker vlot en liet geen steken vallen.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Geen groots culinair gebeuren, wel dineren in een prima prijs/kwaliteit verhouding. Drie personen, vooraf 2 x gamba's, heerlijk exact goed gegaard dus niet taai, smakelijk garnituur. 1 X Champignons, erg lekker zegt partner. Hoofdgerecht 1 x Lamsbout, verrukkelijk, garnituur niet zo lekker. 1 x Kogelbiefstuk, goed naar wens gebakken, lekker, en 1 x Zeeduivel, niets mis mee. Aangeklede koffie na, prima. De Sauvignon Blanc uit Chili was verrassend goed. De bediening krijgt van ons een extra compliment, gezellig en beleefd. Een van de dames had sproetjes, is ook leuk. Tevreden klanten dus.
Alexvandillen .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Nee, het is geen culinaire verrassing. Nee het is geen chique diner restaurant en nee, geen ambachtelijke streekgerechten. Voorspelbaar, overzichtelijk en toegankelijk na een dagje strand of duin. Lekker eten met attente bediening. Kaart is weer wat gewijzigd, enige minpunt dat er geen sate meer op kaart staat.
Verder prima in orde, je krijgt wat je verwacht
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Aangeschoven op het terras op een mooie nazomermiddag. Het was behoorlijk druk, maar toch zonder problemen een tafeltje gevonden. Sfeer is prima. Gemengd publiek variërend van rollators tot kinderwagens en alles er tussenin. Terras lag er keurig bij, maar wie een knus, ambachtelijk pannenkoekenhuisje in het bos zoekt kan beter elders gaan zitten: het is behoorlijk grootschalig en commercieel om te zien. Minpuntje: overal mag gerookt worden. Naast het terras een speeltuin en een dierenweide voor de kleintjes. Goede pannenkoek met spek gegeten: was erg lekker! Tafelgenote ging voor de salade met geitenkaas en was redelijk tevreden. Jammer dat de salade verdronk in de honing-mosterd dressing en onduidelijk was of het kleine stukje brood onder de geitenkaas moest doorgaan voor het beloofde stokbrood (keuze tussen friet of stokbrood bij salade). Okay qua prijs. Incl. 2 drankjes p.p. rekenden wij in totaal net geen 30 euro af. Personeel was snel, kordaat en toch vriendelijk. Het magere zesje wordt veroorzaakt door een incidentje waar door het personeel niet (adequaat) op gereageerd werd. Een tafeltje verderop zorgde een 'ongelukje' met een hond voor een vuil terras en smerige lucht. Eigenaresse van het dier ging na enige tijd zelf met doekjes in de weer en personeel was nergens te bekennen. Ook daarna niet even nagespoeld o.i.d. Volgende gast zat er met stoel dus pal bovenop. M.i. niet echt chique om je gasten zelf op te laten ruimen als je honden toelaat en bovendien ook niet echt bevorderlijk voor de eetlust van andere gasten op een vol terras om dit niet even snel en grondig op te ruimen. Maar wie uit de buurt van honden blijft kan hier zeker prima terecht na een boswandeling.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Met een familiediner hier gegeten en we waren erg teleurgesteld.
Eigenlijk waren alle gerechten veel te vet en te zout, de jus over de lamsbout proefde als uit een pakje.
De speeltuin en kinderboerderij zijn natuurlijk heel leuk voor de kinderen, voor de rest is het een standaard restaurant in bos/duin. Weinig eigens en weinig sfeer.
De Bedieining was netjes maar niet super behulpzaam (bijvoorbeeld toen 1 van de gerechten van onze tafel vergeten bleek).
geen aanrader.