Jofel Prinsenland

Metro B, Stadsbus 23

Jan L.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gezellig eetcafé/restaurant voor 6 personen gereserveerd
Vooraf 1X garnalen in knoflooksaus en 5X sushiplankje alles buitengewoon goed van smaak
Hoofdgerecht 5X ossenhaas en 1X verse pasta met ossenhaaspuntjes heerlijk
Ook nagerecht om te smullen . We gaan snel weer terug
B K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vriendelijk personeel. Hoofdgerechten redelijk tot goed: rundvlees aan de droge kant. Bijgerechten: 1 schaaltje friet voor 6 personen en 1 nog kleiner schaaltje sla ook voor 6 personen. Erg minimaal en dan ook nog geen opscheplepels hiervoor. Toen we nog wat friet bestelden bleek bij afrekenen dat daar extra voor betaald moest worden. Erg minimale porties per persoon. Verder is het aan de ronde tafels in het midden erg koud door het openen van de deur en door de airco (vlgs bediening). Tevens komt bij het openen van de deur rooklucht naar binnen.
Frodo D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Op de website staat "Wij gaan voor kwaliteit en gezelligheid!" Dat maken ze helemaal waar.
Ik heb hier met collega's gegeten. De kwaliteit van zowel de rode als witte (huis) wijn is prima, de carpaccio was mooi vers en subtiel van smaak en de (rare) diamanthaas was ook goed rood en mals zonder overheersende kruiden.
Maar wat mij echt verraste was de bediening en de wijze waarop de bezoeker centraal wordt gesteld. De bediening was zelfs zo vriendelijk de door mijn vriendin gebakken taart te serveren. Top.
HRH .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
29-08-2016 met 2 personen hier gegeten.
Zeer vriendelijk personeel, heerlijk en goed gegeten, hoofdgerecht tonijn is echt heel lekker.
Nadeel was dat we erg lang moesten wachten op zowel het hoofdgerecht als het nagerecht (dat was door de bediening zelf bereid omdat de kok het te druk had).
CenH .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Uitstekend eetcafé aan de rand van een winkelcentrum in Prinsenland, Rotterdam. Clubsandwich gegeten, was met een " twist". Heel lekker. Overige tafelgenoten waren over hun lunch ook erg te spreken. Prijs/ kwaliteit goed. Bediening top. Nog eens terug komen voor diner, want deze kaart zag er ook erg aantrekkelijk uit.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Op zondagavond zit Jofel bijna helemaal vol, vooral met families. De bediening doet enorm haar best. Leuke, attente jonge mensen doen alles om het je naar de zin te maken. Bij de drankjes komt er op ons verzoek heerlijk vers wit en bruin brood met smeersels, maar daarvoor wordt wel een stevig bedrag berekend. De borden zien er mooi opgemaakt uit en de portionering van de voorgerechten is royaal. De kwaliteit van het vlees en van de grote garnalen is subliem. Er zijn ook een paar minpunten. Tussen de voorgerechten en de hoofdgerechten moeten we erg lang wachten. De grainfed ribeye - met een beloofd gewicht van 250 gram - komt in twee karige rondjes op het bord met een schamel garnituur en een likje puree. Ik schat het gewicht op ca. 150 gram. De kleine spierrondjes zijn overigens van een uitstekende kwaliteit en perfect naar wens bereid. Maar de zalvige kruidenboter erbij in een minischaaltje is nietszeggend. De bediening neemt de klacht op en vindt het ook vreemd dat het vlees zo ondermaats is. Haar verhaal is wat vaag; ze vermoedt dat het 250 gram rauw gewicht is inclusief het bot. Het staat overigens wel voor € 22,50 op de rekening. De schnitzel daarentegen is van een enorme afmeting, maar te dik gepaneerd en keihard gebakken, waardoor de korst donker en het vlees droog is. De overige gerechten zijn goed en de frieten zijn zelfs uitstekend. In zijn algemeenheid is het allemaal best okay bij deze Jofel, de bediening is voorbeeldig, maar het is een eetcafé met restaurantprijzen. Dat schept verplichtingen. De toiletten zijn keurig, maar het halletje, dat ook twee openingen heeft naar de open keuken, mag een opknapbeurtje hebben. Dat je ook van buiten via een open zijdeur naar binnen kijkt, betekent dat die aanblik opgeruimd en fris moet zijn. Wat klanten zien, nemen ze ook mee in de totale beoordeling...
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Relexte sfeer. Geen probleem om menu aan wensen aan te passen. Mijn tafelgenoot had niet erg veel trek en kon gewoon een voorgerecht als hoofdgerecht nemen. Verder hangt er gewoon een goede sfeer. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Gewoon een goedeetcafe
Bob O.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Last minute reservering maar gelukkig nog een tafel voor twee . Wij hadden trek dus mijn vrouw koos voor de ossenhaas met truffelsaus en ik voor de diamanthaas. Beide gerechten waren zeer mals en goed bereid, met fijne frietjes en met een acceptabele wachttijd. De sauvignonblanc en tempranillo huiswijn was lekker. De bediening is vlot en vriendelijk. De inrichting smaakvoller dan een gemiddeld eetcafe. Ook de cappuccino en muntthee zijn goed. Parkeren gratis voor de deur is fijn evenals het rookvrije terras.
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten...!! Bediening is supervriendelijk en heel gezellig. Prijs en kwaliteit is zeer correct. De sfeer is ongedwongen en gezellig. Een echte aanrader!!!
Deptwomen .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Bediening erg knullig ..in 5 minuten tijd door 3 personeelsleden gevraagd of we iets wilde drinken. Vervolgens heel lang moeten wachten op ons eten. Muziek te hard om gezellig te kunnen kletsen.
Geesje V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Afgelopen zondag mijn verjaardag er gevierd, prima en vriendelijke bediening, heerlijke hapjes, gezellige sfeer. Met een klein groepje nog wat gegeten, heerlijk mals vlees, smakelijk gegeten en heerlijke patat. Snelle en vriendelijke service. Ook mijn gasten waren er erg over te spreken. Top top top! Zeker Een aanrader!!
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Net gegeten bij Jofel. Ik de entrecot, mijn man de spareribs en mn dochtertje kipnuggets. Wat een heerlijk eetcafe! Mij gaan ze daar vaker zien. Goede sfeer. Gezellig. Het eten was smakelijk en leuk opgemaakt. Geen armoedige porties. Maar een mooi groot stuk, botermals vlees (had wel wat meer medium gemogen. Was net iets te rood naar mijn smaak.) De spareribs waren heerlijk. Lekker vlezig en niet zo'n zompige halfgekookte massa wat je vaak krijgt tegenwoordig....Lekker huisgemaakte tiramisu en niet die fabriekszooi. Duurde wel wat langer voor we de gerechten kregen maar ze maken het met de rest meer dan goed. Top!
Hilde B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gezellige tent, leuk personeel, goed eten en prima terras voor een mooie prijs: kortom, alles Jofel!
Wij wonen in de buurt en wij zijn hier bijna wekelijks!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Goedemorgen namens de paardenmeisjes,

Wij willen jullie bedanken voor de onwijs gezellige avond gisteren wat mij persoonlijk opviel was de gastvrije bediening ik hou er wel van een geintje en een grapje.
Maar waar we voor kwamen heeft ons zeker niet teleurgesteld het eten was wat betreft het vlees erg goed wat ik wel eigenlijk miste was verse groente er was een klein beetje verse groente op het bord.
De salade was erg lekker en ook de nagerechten werden erg gewaardeerd.
Super dat ik ook een kijkje in keuken mocht komen doen dat vond ik echt super.
Voorst wil ik nog even zeggen ga zo door en hopelijk tot gauw weer.
Groetjes Petra Heijnen
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Met 8 personen hier gegeten en het hartstikke leuk gehad.
Prima eten, hoewel de varkenshaas iets té rood was, wat overigens netjes werd gecompenseerd met een kop koffie. Voor ons allemaal ruim voldoende porties, zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten. Prima patat, sausjes netjes op verzoek apart geserveerd. Enorm stuk vlees, erg kleine hoeveelheid groente.
We hadden helaas geen ruimte meer voor een nagerecht, dus dat moeten we een volgende keer maar proberen.
Vriendelijk en attent personeel. Inrichting van een donkere kroeg, met veel bruin en hout. Wij vonden het persoonlijk wel wat tochtig en frisjes.
1 opmerking: wij hadden iemand in ons midden die vegetarisch eet. Voor haar was erg weinig keuze: een salade en een pasta. Misschien een idee om dat wat uit te breiden.
Tompouce .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten weer. Bediening is heel vriendelijk en attent. Ambiance is sfeervol. Alle tafels bezet is een goed teken maar een tafeltje minder achterin bij de banken zou wel prettiger zijn. We zaten nu wel heel dicht op elkaar.
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Na enthousiaste verhalen en de recensies op Iens, besloten we de verjaardag van de vriendin van onze zoon te vieren bij Jofel. Dat is ons toch niet meegevallen. Ik leg het uit.
Onze tafel was recht tegenover de deur. Het was een stormachtige en regenachtige avond. In het begin geen probleem, maar op een gegeven moment moest de tussendeur open omdat het in de zaak te warm werd. Telkens als de deur werd geopend door komende, gaande of rokende gasten kregen we de volle windv(laag). Niet prettig. Daarnaast hadden we vanaf onze tafel ruimschoots uitzicht op het voorportaal van de keuken en dat betekende zicht op de vuilnisbak met dweil op de grond en allerlei andere rommel. Geen plaatje waar je gezellig bij zit te eten. Mijn zoon zat precies in de loop en iedere keer als de bediening langs kwam kreeg hij een zet naar de een of andere kant. In het begin viel het niet op maar op een gegeven moment wordt het vervelend, maar ja "sorry, het is hier wat krap". Aan de tafel naast ons schoof vervolgens een gezelschap aan, die een hond bij zich hadden. Ik ken de huisregels niet, dus ik kan daar verder eigenlijk niets over zeggen, maar ik vind het niet hygiënisch. Zeker niet als de hond vervolgens ook nog op de bank naast mij gaat zitten!! Het is toch niet aan mij om de andere gasten duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is? Daar moet de gastheer opletten. Dat er voor hulphonden een uitzondering moet worden gemaakt, dat lijkt me duidelijk, maar die liggen meestal onder stoel/tafel.
Het eten is op zich goed voor een eetcafé. Alleen de prijzen staan niet in verhouding. Ik vind het veel geld voor het gebodene. Het is tegenwoordig in de horeca standaard dat er in de keuken een schaaltje bijgerechten wordt klaargemaakt voor twee personen, maar dat je datzelfde schaaltje ook krijgt als je met vijf personen aan tafel zit. Ook bij Jofel is dat zo. Een mandje (echt lekkere) frites en een bakje van 10 bij 10 cm met wat salade voor vijf (!) personen. Op verzoek kregen we wat extra frites. Op het bord lag bij ieder een schijfje biet, drie spruitjes, een eetlepel puree, dus qua groeten geen compensatie voor het kleine bakje sla. Op het dessert moesten we erg lang wachten, echt meer dan een half uur en in die tijd werd ons geen blik waardig gekeurd. En dat is denk ik waar de schoen wringt, het gastheerschap. Ik zal dat illustreren met het volgende voorval. Bij vertrek bleek dat mijn jas abusievelijk door een andere gast was meegenomen. Ik liep naar binnen om dit te melden en toen kwam een meneer van de bediening naar me toe en zei "Ik ben gebeld door een mevrouw die uw jas heeft meegenomen, ze komt hem zo brengen.", en weg was ie en hij liet me zo staan middenin de zaak. Ik was verbijsterd. Zo ga je niet met gasten om! Ik begrijp dat Jofel niets kan doen aan de jassenvergissing (hoewel ik de kapstok ergens anders zou placeren), maar wel aan de manier waarop je dit oplost. Dan zeg je toch "wat vervelend mevrouw, maar ga lekker zitten met een kopje koffie tijdens het wachten". Maar nee hoor, we zijn uit eigen initiatief maar weer gaan zitten, de rest van het gezelschap met de jas aan, en hebben daar ruim 10 minuten zitten wachten zonder dat er ook maar iemand van de bediening aandacht aan ons schonk. Bij vertrek werd de deur voor ons open gehouden door een vriendelijk meisje die ons een prettige avond wenste en ik heb haar toen uitgelegd dat we een teleurstellende avond hadden gehad. Zij zei dat ze het met haar collegae zou overleggen om het op te lossen. Ik het haar gezegd dat ze onze naam en ons telefoonnummer hadden. Tot op dit moment nog niets gehoord. Jammer, maar Jofel heeft de hooggespannen verwachtingen bij lange na niet waargemaakt. In ieder geval niet qua ambiance en service. Ik ben geen zeurklant en schrijf meestal heel positieve recensies op Iens.nl, helaas is dat deze keer niet het geval.
EstherV-G .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Een heerlijke avond uit gehad! Alles was lekker vers en super bereid! Wij waren met z'n 4-en en hebben van het voorgerecht tot en met het nagerecht gesmuld. Lekkere wijn erbij en genieten maar. Wij komen zeker terug om de rest van de menukaart ook te proeven. :-)
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk gegeten...De diamant haas is super...Ook het voorgerecht was een heerlijke combi met coquille en vlees...mmm

Ook de bediening is kundig en vriendelijk.

Een echte aanrader om hier gezellig te eten.
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben zaterdagavond met twee personen gegeten. Heel druk en muziek staat hard aan. Begrijpelijk voor een Eetcafé. Eten is goed verzorgd. Bediening is vriendelijk en attent.