Joelia, by Mario

Coolsingel 5 3012 AA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Joelia, by Mario

De dynamiek van een wereldstad

Ze is sensationeel, ze is vol van smaak, zij is waar we naar zochten en ze heet… Joelia. Stap in de wereld van Joelia hoe jij dat wilt. Hier ga je niet alleen naartoe om te eten, nee, hier krijg je de beleving van de stad Rotterdam er gratis bij. Een lekker casual restaurant waar je genieten van verrassende, pure smaken in een verleidelijke omgeving.

Menuprijzen

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30

Magda D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het restaurant is 2 sterren waard!
E V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Ik was graag vol lof geweest over Joelia. Dat ben ik wel over de keuken. We hebben heerlijk gegeten en genoten van oa " het gouden gebak" dat we nog kenden van "Zwetheul". De bediening is vriendelijk, behulpzaam alleen de losse sfeer neigt regelmatig tot nonchalantheid. Hierdoor kregen we bijv. bij het hoofdgerecht een zodanig kleine hoeveelheid wijn geschonken dat dit halverwege het gerecht op was. De bediening beloofde vriendelijk bij te schenken maar dit duurde vervolgens 5 minuten. Dat is gewoon jammer.
Verder en prima avond in een mooi restaurant.
pw T.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Een fantastisch restaurant met een heel bijzondere keuken en goed gekozen wijnen.
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wat een deceptie. Jammer om het zo te moeten noemen maar dat was het wel. Dit restaurant stond al een tijdje op onze lijst, we hadden er zin in. Een week van te voren had ik nog gebeld om aan te geven dat ik volledig koemelkvrij (en geen geitenkaas, andere dierlijke kaas en soja producten) moet eten. De medewerker aan de telefoon behandelde dit heel nonchalant en vanzelfsprekend, alsof ze hier dagelijks mee te maken hebben en het echt geen punt was. Ik was gerustgesteld. Bij binnenkomst heb ik het nogmaals gemeld aan onze gastvrouw. Later kwam weer een andere ober vragen of ik wel geitenkaas mocht. ook aan hem uitgelegd wat de bedoeling was. Bij het hoofdgerecht ging het mis. Ik had een krokantje in mijn mond dat wel erg kazig smaakte. Ik vroeg na of het hier om kaas ging. Dit gesprek was met de ober die ik een week eerder ook aan de telefoon had gehad. Hij zei dat het inderdaad kaas was, parmezaanse kaas. Ik zei dat ik hier erg van schrok en dit echt niet vond kunnen. Het enige wat hij zei was dat het misschien geitenkaas was. Nou Parmezaanse kaas is geen geitenkaas en ik had drie keer aangegeven dat ik dat ook niet kan eten! Op een nog steeds hautaine toon zei hij het even in de keuken na te zullen vragen. Na een paar minuten kwam hij melden dat de lactose uit de parmezaanse kaas verdwenen is. Ik heb nogmaals benadrukt dat het niet om een lactose intolerantie gaat, maar een koemelkallergie. Dat had ik al drie keer eerder gedaan. De ober zei alleen maar dat er dan kennelijk een miscommunicatie geweest was. Pardon??? Gelukkig kwam de gastvrouw later haar excuus aanbieden, maar het blijft belachelijk dat hier op dit niveau 1) zo licht mee omgegaan wordt en 2) zo arrogant op gereageerd wordt. Heel jammer want ook al deden we ons best, we konden niet echt meer blij worden van dit uitje....
Bianca K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Joelia vinden wij een schitterend restaurant waar je uitstekend kunt eten als je een culinaire beleving zoekt. Prachtig opgemaakte borden met heerlijke combinaties die je niet overal kunt vinden. De bediening is uiterst vriendelijk en gastvrij zodat wij ons als gast zeker op ons gemak voelden. Wij hebben gekozen voor de 3-gangen lunch met een heerlijk glas witte wijn uit Chili. (fruitig en vol van smaak) De prijzen van het restaurant zijn misschien wel wat hoger dan gemiddeld maar gezien de kwaliteit van het eten en het hele totaal plaatje, helemaal in verhouding. Wij gaan graag nog eens terug en bevelen Joelia zeker aan.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Op dinsdagavond met collegae gegeten.
De ontvangst was niet helemaal vlekkeloos. Ik kwam alleen en als eerste van ons gezelschap binnen, en direct achter mij een groep van ca. 5-6 personen. Daardoor vergat de ontvangst mij een beetje en duurde het vrij lang voordat mijn jas en hoed werden aangenomen. Ik voelde me een moment alleen gelaten.
Om op mijn collegae te wachten werd ik in de aangename wachtruimte gestald. Prettige bank, aangename temperatuur en geen tocht van de steeds openende deur. Prima. De sommelier bood me een glas wijn, een droge Sauvignon uit Spanje met een forse maar aangename smaak. Geen knabbeltje erbij, en aangezien ik uiteindelijk 50 minuten op mijn geachte collegae kon wachten, toch een gemis.
Om niet al te dicht bij een tafel met andere collegae te zitten vroeg ik om een tafelwijziging. Ik kan niet zeggen dat ik de indruk had dat mijn vraag erg welkom was. Uiteindelijk werd het toch wel geregeld, gelukkig.
Over het eten kan ik vrij kort zijn: lekker. Een mooie afwisseling van smaken en texturen, waarbij ons opviel dat er veel cremes werden toegepast. Memorabel waren de coquilles, de lever/puree/spaanse ham, kreefteklauw, en natuurlijk de haas. Erg lekker.
Wat wijnen betreft, logisch door de menu-structuur, maar heel veel wit aan de voorkant, en één-twee glazen rood aan het einde. Een mooie en gevarieerde reis door de wijnwereld. De sommelier had nog een paar mooie weetjes voor ons, o.a. over hoe de Zuid-franse wijnproductie zich ontwikkelt. En als afsluiter een prachtige verrassing door een Turkse desertwijn te serveren. Nooit eerder gehad. Prachtige wijn! We will be back...
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Prachtig opgemaakte, maar vooral heel smakelijke gerechten. Klasse!!
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Op deze koude zondagmiddag gereserveerd voor een lunch tijdens dining with the stars. We hadden een warm ontvangst maar de temperatuur in het restaurant had wel iets hoger gemogen. al snel kwamen de amuses op tafel. Wij kozen voor een 4 gangen menu waarbij we het zoete dessert inwisselde voor een kaasplankje. Alle gangen werden met een passend glas wijn geschonken. Alle gerechten waren heerlijk van smaak maar mijn favoriete gerecht was echt het tussengerecht. De kaas mochten we in de
kaas/wijnkelder zelf uitzoeken. Heel erg leuk. Een ware belevenis. Bij de koffie werden verschillende originele friandises geserveerd. Wij hebben een heerlijke zondagmiddag gehad en komen graag nog eens terug voor een diner in dit sfeervolle restaurant met vriendelijk personeel.
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Joelia stond nog altijd op ons lijstje. Onlangs hebben we ontdekt dat ze een samenwerking hebben met het Luxortheater. In dat kader daarvan hebben we afgelopen dinsdag (voor de tweede keer) genoten van een perfect driegangen diner inclusief amuses en koffie met friandises. Vriendelijke en vakkundige bediening, heerlijke gerechten die mooi zijn opgemaakt en bijpassende wijnen. En dit alles in twee uur tijd, zonder haasten, zodat je keurig om 20.00 uur in het Luxor bent,
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Op 2 december 2016 met totaal 5 vrienden gegeten. Aparte, lekkere gerechten. Inrichting van de zaak prachtig, acoustiek niet goed: je moest echt duidelijk praten om elkaar te kunnen verstaan. De serveerster moest meermaals terugkomen om de bestelling nog een keer te controleren.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
De gerechten waren echt goed en mooi van smaak. sommige gerechtjes had ik kunnen blijven eten. Helaas had ik aan 8 gangen niet genoeg en moest een te duur kaasplankje bij bestellen (4 stukjes 20 euro). De inrichting is mooi en stijlvol en stoelen zitten lekker. Helaas kregen wij om 2 minuten voor sluiting op zondag de veel te dure rekening onder ons neus geschoven. We kregen echt het idee na zo veel geld uit te geven dat we weggestuurd werden, echt asociaal. Voor het geld wat hier is uitgegeven had ik zeker 2 sterren kunnen eten en voor een beetje meer wel 3 denk. Wat zonde allemaal. De Zwetheul van Mario is echt een van mijn favoriete restaurants. Maar Joelia valt helaas tegen gewoon veel te duur.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ik had mijn vader uitgenodigd om heerlijk bij Joelia te gaan eten. Een mooie zaak met vriendelijke, kundige bediening. Het zesgangen menu gekozen met bijpassende wijnen. De gerechten zagen er mooi uit en er was niks mis met de kwaliteit van het eten maar een echte belevenis met “wow momenten” (wat ik verwacht bij een 2* zaak) kan ik het niet noemen. De wijnen waren wel mooi afgestemd op de gerechten. Voor het bedrag wat ik moest afrekenen zou ik eerder twee keer bij een restaurant als HMB gaan eten.
Cora V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Plezierige ontvangst in het restaurant. In een dergelijk restaurant verwacht ik overigens wel dat de 'zwarte brigade' in schone kleding loopt en niet met vlekken op hun gilet én dat de tafels brandschoon zijn, hetgeen niet het geval was. De bediening is 'losjes', maar - op één ober na - correct.
De inrichting doet een beetje denken aan de jaren 50, leuk!
Vorenstaand deed echter niets af aan het eten, wat werkelijk top was! Van de amuse tot aan de koffie met heerlijke en originele friandises. De prijs-kwaliteitsverhouding: meer dan goed!
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Mijn vrouw en ik hebben wederom een geweldige middag gehad bij Joelia van Mario Ridder en zijn team.
We zijn laats in een ander restaurant geweest , maar hebben besloten om liever iets meer Uit te geven ergens te zitten waar je echt geniet van vakmansschap en niet in een zaak waar men denkt te kunnen koken.
Echte, echte chefs vind je niet in ieder restaurant. Joelia laat zien hoe het wel kan en moet.
Na verschillende amuses die voortreffelijk waren, had mijn vrouw kabeljauw met risotto en carponatta en ik een polder haas met vijg en rode biet en een tongstrellende saus. De wijn bij deze haas was een rode wijn Uit Domaine la Martinelle ( Ventoux Syrah 2013 ) De witte wijn die we bij de voorgerechten dronken was een Viognier van Yves Guilleron 2014 Uit de Rhone en mooi op temperatuur en in de juiste balans .
Dit vinden wij een zaak waar je kwa geld niet leeg geschut hoeft te voelen, maar een iedere Euro waard is.
Robert de Gunst en Helen Monument. We hebben genoten.
Maarten T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Hadden hoge verwachtingen, maar het was niet zoals we hadden gehoopt dat het zou zijn. gingen voor à la carte. Om te beginnen konden we één amuse kiezen uit 5. Was niets mis mee. Voorgerechten waren plaatjes. En smaakvol. Maar de hoofdgerechten vielen tegen. Een had ree, de ander haas. Ree was keurig maar de haas had in het geheel geen smaak. En dat voor haas, die toch bekend staat om zijn sterke wildsmaak. En erg weinig groenten erbij. Klein beetje rode kool, beetje ui, beetje aardappel, beetje knolselderij. Veel vlees, weinig groente. Was allemaal wat fantasieloos. Ook het dessert was nou niet direct overdonderend. Van een restaurant dat zo hoog wordt aangeschreven (beste van de provincie), hadden we echt meer verwacht. Personeel was erg aardig en vlot, alleen hadden we wel het idee dat ons een dure fles wijn werd aangesmeerd, maar goed, dat was onze keuze. Prachtige wijnkaart overigens, met godsgruwelijk dure en mooie wijnen, maar ook een ruime keuze uit goedkope exemplaren. Goede opbouw daarin. Wat ook opviel was dat er geen vegetarische gerechten waren, afgezien van één amuse. Akoestiek was niet denderend, en het hielp ook niet dat de achtergrondmuziek halverwege de avond in volume toenam. jammer.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Goede ontvangst , gekozen voor de 6 gangen met bijpassende wijnen. Eenmaal aan tafel een heerlijke champagne met zeer lekkere amuse, gerookte mossel! Als give a way by Joelia de oester gekozen, wat een mooie smaken, de ziltigheid met het pepertje.. Echt een Feestje. Van alle gerechten vond ik zelf de vis salade erg tegen vallen deze was erg sausig met drie klodders wat leek op whiskey cocktail saus. Ik moet zeggen dat op dit gerecht na alle borden ster waardig zijn, Joelia is oprecht Rotterdams met zijn casual toegankelijkheid en erg levende zaak!
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Je verwacht natuurlijk dat het top is als je naar Joelia gaat, maar ze moeten het altijd waarmaken. Dat deden ze in ieder geval, eten was echt fantastisch, bediening top. Sfeer is relaxed, casual zodat je absoluut op je gemak voelt.
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eten, wijn, combo's, prijs-kwaliteit was van constante en hoge kwaliteit. De amuse van makreel en zwarte kroepoek was misschien wel het beste dat ik deze middag gegeten heb. Daarna volgde stuk voor stuk mooie gerechten. Niks was overheersend, alles was vers, mals, goed gekruid, perfect gegaard. Ik heb geen 'ogen dicht extreem genieten gerecht' gehad. Maar het is ook fijn als er geen mindere gerechten zijn, geen tegenvallers. De bediening raakt ook de juiste snaar tussen los en amikaal en tegelijkertijd kundig en beleefd. We waren pp kwijt: 175 euro. Vijf gangen all inn, inclusief whisky en champagne. Enige 'minpunt' was de entourage. Ik vond het vrij kil. Misschien door de hoge ruimte, het uitzicht over de onrustige coolsingel, de tegelvloer. Don't know. Hoe dan ook, ik kom hier zeker snel terug
f.dijkman4 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Van de 8 gerechten vond ik er 7 apart en heerlijk van smaak vanwege de verschillende smaken moeilijk om een keus te maken in mijn beleving waren de coquilles het lekkerst.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
We wilde in onze vakantie wat exclusieve zaken aandoen en Joelia was er een van. De scherp geprijsde zomer aanbieding van de culinaire reizen hielp hierbij enorm. Een reis naar Spanje was het thema voor deze week.

Het restaurant heeft een uitstekende centrum locatie, aan de Coolsingel met uitzicht op het Hofplein op de begane grond van het Hilton hotel. Je komt binnen in een geweldig modern, hip en luxe ingerichte loungeruimte met centraal een grote bar. Het verlaagde plafond is erg mooi gemaakt en draagt zeker bij aan de goede akoestiek. Er zijn drie gevels van glas dus volop daglicht, ook sfeer verlichting met kooldraadlampen die in ballen op verschillende hoogten aan het plafond hangen en de tafels zijn met spots keurig uitgelicht, top. Je hebt links en rechts van de lounge een restaurant gedeelte. De tafels zijn van gepolitoerd hout, zonder linnen, ze staan op royale afstand van elkaar. De groen lederen armstoelen zitten comfortabel.

We werden begeleid naar een tafel met uitzicht op de keuken waarin een achttal koks aan het werk zijn. Johan spin, de onlangs gestarte sommelier (die in 2013 van Gault & Millau de award heeft ontvangen voor sommelier van het jaar) nam onze wensen op. Als aperitief een Viognier 2015 van Vallée Blanche die goed beviel. Het potje met huisbereide cashewnoten, wat al op tafel stond, werd geopend. Gekarameliseerd en gekruid met ras el hanout, verslavend lekker.

Het eerste hapje was een stukje snoekbaars in een krokant jasje uitgeserveerd in een puntzakje met onderin een heerlijke ravigote, jammie. Gevolgd door een amuse duo. In een cocktailglas stukjes scheermes, doperwten met erop een quenelle mojito ijs en een groene saus, heerlijk. Ernaast een kroepoekje met crème van mierikswortel en een stukje zalm. Mooie hartige smaak, zeker niet pikant, met een goede textuur.

De versgebakken broodjes kwamen op tafel met een keuze voor de olijfolie, prima.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de ervaren sommelier.
Een witte Garnacha 2014 van Las Colinas del Ebro, heerlijk aroma, redelijk soepel met mooie mineraliteit. Ernaast een bekend gerecht wat we bij de Zwethheul al eens gegeten hadden. Als basis ijs van rode biet met eromheen een mousseline van aardappel en crème van ganzenlever, erop plakjes pata negra en afgewerkt met olijfolie. Ditmaal was de balans tussen de vier hoofdsmaken perfect. Hele mooie smaken die uitstekend samen combineren waarnaast de wijn keurig aansluit, geweldig genieten. Onze favoriet van deze middag. Dit gerecht verdient een plaatsje in mijn toplijst. (9.85)

Voor bij het hoofdgerecht een Sauvignon Blanc 2015 uit de Rueda van Jose Pariente, heerlijk aroma, redelijk complex in de mond. Uit de keuken de klassieker uit Spanje, paella. Perfect uitgevoerd met op de huid gebakken rode mul, sappige mosselen, calamaris ringen en gamba's afgewerkt met een schuimige kreeftensaus. Prima cuissons en mooie smaken die door het fruit van de wijn versterkt werden, genieten. (9,5)

De dessertwijn was een Cream Sherry de Marques De Poley gemaakt van Pedro Ximenez van het huis Toro Albala, rijk aroma met tonen van rozijnen, rijk en complex in de mond, minder zoet dan verwacht. Uit de keuken een crème catalana, ernaast een gemarineerde plak sinaasappel met erop een quenelle roomijs. De crème was perfect uitgevoerd met een mooie zoet zuur balans en licht krokante karamel. De complexe sherry maakte het gerecht compleet. (9.5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso, of beter gezegd een ristretto met een drietal friandises. De harde wener met lemon curd en rood fruit was groots. Er kwam ook nog een lekkere verse wafel met ijs naar keuze, leuk.

Bediening was uitstekend verzorgd door een uitgebreide brigade op een zeer correcte en zeker niet te informele wijze.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend. Het All-in menu koste slechts €49,50.
Samengevat kunnen we stellen dat we aangenaam zijn verrast door de kwaliteit van beide brigades. Ofwel een echte aanrader, enehh... volgende week gaat de culinaire reis naar België.