Joelia, by Mario

Coolsingel 5 3012 AA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Joelia, by Mario

De dynamiek van een wereldstad

Ze is sensationeel, ze is vol van smaak, zij is waar we naar zochten en ze heet… Joelia. Stap in de wereld van Joelia hoe jij dat wilt. Hier ga je niet alleen naartoe om te eten, nee, hier krijg je de beleving van de stad Rotterdam er gratis bij. Een lekker casual restaurant waar je genieten van verrassende, pure smaken in een verleidelijke omgeving.

Menuprijzen

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30

Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Meerdere malen gedineerd hier. Zowel met mijn man als met familie, en keer op keer voortreffelijk gegeten. Geweldige sfeer, mooi en bijzonder interieur, vriendelijke bediening en prachtige wijn en spijs combinaties. Absoluut een van de beste Michelin restaurants in de regio!
Rick K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Alles was top: het eten was heerliijk, de bediening zeer gedienstig. Het enige minpuntje vond ik dat er betaald moest worden voor het gebruik van de valet parking. Met de bedragen die gerekend worden voor het eten zou dat best gratis kunnen. Dat is volgens mij ook het idee achter valet parking.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
topniveau , verdient 2 sterren !!
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Natuurlijk was het eten lekker en mooi opgemaakt. En was de bediening erg aardig. Maar om nu te zeggen dat het een hele ervaring was , nou nee dat ook weer niet. Ik vond de ingrediënten van het 6 gangen menu niet echt spectaculair en zelfs een beetje goedkoop. Het gerecht met scheermes dat bestond uit ca een half scheermesje. Een mosselgerecht een paar mosseltjes op verschillende manieren bereid. En een ravioli met inktvis. Waren niet echt de gerechten die ik verwachtte. Het gerechtje met kabeljauw was voor mij echt wel het hoogtepunt.
Alles opgeleukt met schuim en groentjes. Misschien waren onze verwachtingen te hoog
Dennis M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Joelia is een absolute aanrader ! Het ontvangst was vriendelijk en efficiënt, de bediening vriendelijk, niet te stijf, kundig, legd de gerechten goed uit, de sommelier was kundig en de bijpassende wijnen bij de gerechten waren beide goed gekozen en bijzonder.... De gerechten waren bijzonder smaakvol, mooi opgemaakt en goed qua portie in ons 8-gangenmenu. Al met al een geweldige ervaring en wij gunnen dit restaurant een 2e ster !
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Heerlijk eten, perfect qua uitvoering en presentatie. Akoestiek is echter slecht, ik kon mijn tafelgenoten, en het bedienend personeel, amper verstaan. Ook klaagde twee van mijn gasten over hinder van de koplampen van het verkeer op het Hofplein.
De sommelier had een slechte dag: meermalen zaten mijn gasten 15 minuten met een leeg wijnglas voor zich zonder dat hij bijschonk uit onze flessen. Ik kan het onmogelijk goedkoop noemen, maar, voor de geboden kwaliteit, is het prijsniveau alleszins redelijk.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Mooie lokatie en sfeervolle inrichting. Geweldig eten. ik heb met mijn zoon genoten van een 6 gangen ontdekking. Het draait hier om de smaak was ook de conclusie van mijn zoon. Een aanrader voor een bijzondere gelegenheid.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Een werkelijk fantastische avond gehad in dit stijlvolle restaurant. Het 6 gangen menu was subliem. Prachtige gerechten, het één nog lekkerder dan het andere. Veel afwisseling in smaken, mooie presentatie. Dit restaurant heeft met recht 2 sterren. De bediening was goed. De "mannen" erg leuk en informeel gekleed, bij de dames vond ik dat anders, nogal tuttig. De inrichting is chique en ruim. De sommelier was uitstekend en de wijnkeuze sloot perfect aan bij de gerechten. Als er in een gerecht truffel verwerkt was, dan zat er ook echt een mooie portie truffel bij. Neem ook een kijkje in de prachtige toiletruimte.
Francky D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Uitstekend adres. Fijne lunch
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten is uitmuntend. Wij hebben verzocht de sauzen apart te serveren en geen extra zout toe te voegen aan de gerechten. Dat was geen probleem. De bediening is vriendelijk. Echter zijn zij onderling niet goed op elkaar afgestemd waardoor er dingen misgaan. Zoals een tweede persoon stelt dezelfde vraag. Zelf moet je soms twee keer vragen om iets, enzovoort. Over de toen aanwezige sommelier waren wij niet tevreden. Hij had er kennelijk niet zoveel plezier in en kwam wat verveeld over. Naast een Muscadet was er geen andere droge wijn per glas mogelijk; alleen per fles. Aangezien wij de Muscadet niet bijzonder vonden en wij de eerder geserveerde Sauvignon enigszins zoet vonden kwam hij niet met verdere alternatieven en besteedde geen aandacht meer aan ons. Een uitspraak dat hij de Sauvignon niet zoet maar rijk vond kwam bij ons niet echt over. Een volgend keer hebben wij zijn advies niet meer nodig.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
het 6 gangen menu en bijbehorend wijnarrangement waren werkelijk fantastisch. Heerlijk om zoveel verschillende smaken van mooie producten te herkennen in de diverse gangen. Met vakkundige toelichting van de sommelier op de niet alledaagse wijnen en oplettend en vriendelijk personeel hebben wij een top avond gehad !
Jan & Judith
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Alles prima zeer goed gegeten en gedronken. Sfeer oké, service prima.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
maandag 30-1 met NGS kascommissie gelunched.
twee "supporters" van Mario de Ridder mee, en niet de minste.
Werkelijk heerlijk gegeten, en super toffe bediening, genoten. Dank voor deze mooie beleving.
Renate D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
In één woord: Fantastisch!
Magda D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het restaurant is 2 sterren waard!
E V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Ik was graag vol lof geweest over Joelia. Dat ben ik wel over de keuken. We hebben heerlijk gegeten en genoten van oa " het gouden gebak" dat we nog kenden van "Zwetheul". De bediening is vriendelijk, behulpzaam alleen de losse sfeer neigt regelmatig tot nonchalantheid. Hierdoor kregen we bijv. bij het hoofdgerecht een zodanig kleine hoeveelheid wijn geschonken dat dit halverwege het gerecht op was. De bediening beloofde vriendelijk bij te schenken maar dit duurde vervolgens 5 minuten. Dat is gewoon jammer.
Verder en prima avond in een mooi restaurant.
pw T.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Een fantastisch restaurant met een heel bijzondere keuken en goed gekozen wijnen.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Misschien wel het beste restaurant waar wij ooit hebben gegeten. Van A-Z klopte alles. Het restaurant is modern van binnen wat misselijk niet ieders smaak is en de bediening is losjes maar correct. De gerechtjes zijn pareltjes (het begint al met de stamppot met worst vooraf!) De wijnen matchen voortreffelijk, daarbij doet de bediening niet moeilijk om een keer bij te schenken. Hoogtepunt voor mijn vrouw: de kaaskelder waar je zelf je kaasplank kan samenstellen. Wij hebben een briljante avond gehad, dank!!
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wat een deceptie. Jammer om het zo te moeten noemen maar dat was het wel. Dit restaurant stond al een tijdje op onze lijst, we hadden er zin in. Een week van te voren had ik nog gebeld om aan te geven dat ik volledig koemelkvrij (en geen geitenkaas, andere dierlijke kaas en soja producten) moet eten. De medewerker aan de telefoon behandelde dit heel nonchalant en vanzelfsprekend, alsof ze hier dagelijks mee te maken hebben en het echt geen punt was. Ik was gerustgesteld. Bij binnenkomst heb ik het nogmaals gemeld aan onze gastvrouw. Later kwam weer een andere ober vragen of ik wel geitenkaas mocht. ook aan hem uitgelegd wat de bedoeling was. Bij het hoofdgerecht ging het mis. Ik had een krokantje in mijn mond dat wel erg kazig smaakte. Ik vroeg na of het hier om kaas ging. Dit gesprek was met de ober die ik een week eerder ook aan de telefoon had gehad. Hij zei dat het inderdaad kaas was, parmezaanse kaas. Ik zei dat ik hier erg van schrok en dit echt niet vond kunnen. Het enige wat hij zei was dat het misschien geitenkaas was. Nou Parmezaanse kaas is geen geitenkaas en ik had drie keer aangegeven dat ik dat ook niet kan eten! Op een nog steeds hautaine toon zei hij het even in de keuken na te zullen vragen. Na een paar minuten kwam hij melden dat de lactose uit de parmezaanse kaas verdwenen is. Ik heb nogmaals benadrukt dat het niet om een lactose intolerantie gaat, maar een koemelkallergie. Dat had ik al drie keer eerder gedaan. De ober zei alleen maar dat er dan kennelijk een miscommunicatie geweest was. Pardon??? Gelukkig kwam de gastvrouw later haar excuus aanbieden, maar het blijft belachelijk dat hier op dit niveau 1) zo licht mee omgegaan wordt en 2) zo arrogant op gereageerd wordt. Heel jammer want ook al deden we ons best, we konden niet echt meer blij worden van dit uitje....