Joelia, by Mario

Coolsingel 5 3012 AA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Joelia, by Mario

De dynamiek van een wereldstad

Ze is sensationeel, ze is vol van smaak, zij is waar we naar zochten en ze heet… Joelia. Stap in de wereld van Joelia hoe jij dat wilt. Hier ga je niet alleen naartoe om te eten, nee, hier krijg je de beleving van de stad Rotterdam er gratis bij. Een lekker casual restaurant waar je genieten van verrassende, pure smaken in een verleidelijke omgeving.

Menuprijzen

• Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Uitstekend adres. Fijne lunch
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten is uitmuntend. Wij hebben verzocht de sauzen apart te serveren en geen extra zout toe te voegen aan de gerechten. Dat was geen probleem. De bediening is vriendelijk. Echter zijn zij onderling niet goed op elkaar afgestemd waardoor er dingen misgaan. Zoals een tweede persoon stelt dezelfde vraag. Zelf moet je soms twee keer vragen om iets, enzovoort. Over de toen aanwezige sommelier waren wij niet tevreden. Hij had er kennelijk niet zoveel plezier in en kwam wat verveeld over. Naast een Muscadet was er geen andere droge wijn per glas mogelijk; alleen per fles. Aangezien wij de Muscadet niet bijzonder vonden en wij de eerder geserveerde Sauvignon enigszins zoet vonden kwam hij niet met verdere alternatieven en besteedde geen aandacht meer aan ons. Een uitspraak dat hij de Sauvignon niet zoet maar rijk vond kwam bij ons niet echt over. Een volgend keer hebben wij zijn advies niet meer nodig.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
het 6 gangen menu en bijbehorend wijnarrangement waren werkelijk fantastisch. Heerlijk om zoveel verschillende smaken van mooie producten te herkennen in de diverse gangen. Met vakkundige toelichting van de sommelier op de niet alledaagse wijnen en oplettend en vriendelijk personeel hebben wij een top avond gehad !
Jan & Judith
ronald T.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Alles prima zeer goed gegeten en gedronken. Sfeer oké, service prima.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
maandag 30-1 met NGS kascommissie gelunched.
twee "supporters" van Mario de Ridder mee, en niet de minste.
Werkelijk heerlijk gegeten, en super toffe bediening, genoten. Dank voor deze mooie beleving.
Renate D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
In één woord: Fantastisch!
Magda D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het restaurant is 2 sterren waard!
E V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Ik was graag vol lof geweest over Joelia. Dat ben ik wel over de keuken. We hebben heerlijk gegeten en genoten van oa " het gouden gebak" dat we nog kenden van "Zwetheul". De bediening is vriendelijk, behulpzaam alleen de losse sfeer neigt regelmatig tot nonchalantheid. Hierdoor kregen we bijv. bij het hoofdgerecht een zodanig kleine hoeveelheid wijn geschonken dat dit halverwege het gerecht op was. De bediening beloofde vriendelijk bij te schenken maar dit duurde vervolgens 5 minuten. Dat is gewoon jammer.
Verder en prima avond in een mooi restaurant.
pw T.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Een fantastisch restaurant met een heel bijzondere keuken en goed gekozen wijnen.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Misschien wel het beste restaurant waar wij ooit hebben gegeten. Van A-Z klopte alles. Het restaurant is modern van binnen wat misselijk niet ieders smaak is en de bediening is losjes maar correct. De gerechtjes zijn pareltjes (het begint al met de stamppot met worst vooraf!) De wijnen matchen voortreffelijk, daarbij doet de bediening niet moeilijk om een keer bij te schenken. Hoogtepunt voor mijn vrouw: de kaaskelder waar je zelf je kaasplank kan samenstellen. Wij hebben een briljante avond gehad, dank!!
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wat een deceptie. Jammer om het zo te moeten noemen maar dat was het wel. Dit restaurant stond al een tijdje op onze lijst, we hadden er zin in. Een week van te voren had ik nog gebeld om aan te geven dat ik volledig koemelkvrij (en geen geitenkaas, andere dierlijke kaas en soja producten) moet eten. De medewerker aan de telefoon behandelde dit heel nonchalant en vanzelfsprekend, alsof ze hier dagelijks mee te maken hebben en het echt geen punt was. Ik was gerustgesteld. Bij binnenkomst heb ik het nogmaals gemeld aan onze gastvrouw. Later kwam weer een andere ober vragen of ik wel geitenkaas mocht. ook aan hem uitgelegd wat de bedoeling was. Bij het hoofdgerecht ging het mis. Ik had een krokantje in mijn mond dat wel erg kazig smaakte. Ik vroeg na of het hier om kaas ging. Dit gesprek was met de ober die ik een week eerder ook aan de telefoon had gehad. Hij zei dat het inderdaad kaas was, parmezaanse kaas. Ik zei dat ik hier erg van schrok en dit echt niet vond kunnen. Het enige wat hij zei was dat het misschien geitenkaas was. Nou Parmezaanse kaas is geen geitenkaas en ik had drie keer aangegeven dat ik dat ook niet kan eten! Op een nog steeds hautaine toon zei hij het even in de keuken na te zullen vragen. Na een paar minuten kwam hij melden dat de lactose uit de parmezaanse kaas verdwenen is. Ik heb nogmaals benadrukt dat het niet om een lactose intolerantie gaat, maar een koemelkallergie. Dat had ik al drie keer eerder gedaan. De ober zei alleen maar dat er dan kennelijk een miscommunicatie geweest was. Pardon??? Gelukkig kwam de gastvrouw later haar excuus aanbieden, maar het blijft belachelijk dat hier op dit niveau 1) zo licht mee omgegaan wordt en 2) zo arrogant op gereageerd wordt. Heel jammer want ook al deden we ons best, we konden niet echt meer blij worden van dit uitje....
Bianca K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Joelia vinden wij een schitterend restaurant waar je uitstekend kunt eten als je een culinaire beleving zoekt. Prachtig opgemaakte borden met heerlijke combinaties die je niet overal kunt vinden. De bediening is uiterst vriendelijk en gastvrij zodat wij ons als gast zeker op ons gemak voelden. Wij hebben gekozen voor de 3-gangen lunch met een heerlijk glas witte wijn uit Chili. (fruitig en vol van smaak) De prijzen van het restaurant zijn misschien wel wat hoger dan gemiddeld maar gezien de kwaliteit van het eten en het hele totaal plaatje, helemaal in verhouding. Wij gaan graag nog eens terug en bevelen Joelia zeker aan.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Op dinsdagavond met collegae gegeten.
De ontvangst was niet helemaal vlekkeloos. Ik kwam alleen en als eerste van ons gezelschap binnen, en direct achter mij een groep van ca. 5-6 personen. Daardoor vergat de ontvangst mij een beetje en duurde het vrij lang voordat mijn jas en hoed werden aangenomen. Ik voelde me een moment alleen gelaten.
Om op mijn collegae te wachten werd ik in de aangename wachtruimte gestald. Prettige bank, aangename temperatuur en geen tocht van de steeds openende deur. Prima. De sommelier bood me een glas wijn, een droge Sauvignon uit Spanje met een forse maar aangename smaak. Geen knabbeltje erbij, en aangezien ik uiteindelijk 50 minuten op mijn geachte collegae kon wachten, toch een gemis.
Om niet al te dicht bij een tafel met andere collegae te zitten vroeg ik om een tafelwijziging. Ik kan niet zeggen dat ik de indruk had dat mijn vraag erg welkom was. Uiteindelijk werd het toch wel geregeld, gelukkig.
Over het eten kan ik vrij kort zijn: lekker. Een mooie afwisseling van smaken en texturen, waarbij ons opviel dat er veel cremes werden toegepast. Memorabel waren de coquilles, de lever/puree/spaanse ham, kreefteklauw, en natuurlijk de haas. Erg lekker.
Wat wijnen betreft, logisch door de menu-structuur, maar heel veel wit aan de voorkant, en één-twee glazen rood aan het einde. Een mooie en gevarieerde reis door de wijnwereld. De sommelier had nog een paar mooie weetjes voor ons, o.a. over hoe de Zuid-franse wijnproductie zich ontwikkelt. En als afsluiter een prachtige verrassing door een Turkse desertwijn te serveren. Nooit eerder gehad. Prachtige wijn! We will be back...
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Prachtig opgemaakte, maar vooral heel smakelijke gerechten. Klasse!!
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Op deze koude zondagmiddag gereserveerd voor een lunch tijdens dining with the stars. We hadden een warm ontvangst maar de temperatuur in het restaurant had wel iets hoger gemogen. al snel kwamen de amuses op tafel. Wij kozen voor een 4 gangen menu waarbij we het zoete dessert inwisselde voor een kaasplankje. Alle gangen werden met een passend glas wijn geschonken. Alle gerechten waren heerlijk van smaak maar mijn favoriete gerecht was echt het tussengerecht. De kaas mochten we in de
kaas/wijnkelder zelf uitzoeken. Heel erg leuk. Een ware belevenis. Bij de koffie werden verschillende originele friandises geserveerd. Wij hebben een heerlijke zondagmiddag gehad en komen graag nog eens terug voor een diner in dit sfeervolle restaurant met vriendelijk personeel.
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Joelia stond nog altijd op ons lijstje. Onlangs hebben we ontdekt dat ze een samenwerking hebben met het Luxortheater. In dat kader daarvan hebben we afgelopen dinsdag (voor de tweede keer) genoten van een perfect driegangen diner inclusief amuses en koffie met friandises. Vriendelijke en vakkundige bediening, heerlijke gerechten die mooi zijn opgemaakt en bijpassende wijnen. En dit alles in twee uur tijd, zonder haasten, zodat je keurig om 20.00 uur in het Luxor bent,
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Op 2 december 2016 met totaal 5 vrienden gegeten. Aparte, lekkere gerechten. Inrichting van de zaak prachtig, acoustiek niet goed: je moest echt duidelijk praten om elkaar te kunnen verstaan. De serveerster moest meermaals terugkomen om de bestelling nog een keer te controleren.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
De gerechten waren echt goed en mooi van smaak. sommige gerechtjes had ik kunnen blijven eten. Helaas had ik aan 8 gangen niet genoeg en moest een te duur kaasplankje bij bestellen (4 stukjes 20 euro). De inrichting is mooi en stijlvol en stoelen zitten lekker. Helaas kregen wij om 2 minuten voor sluiting op zondag de veel te dure rekening onder ons neus geschoven. We kregen echt het idee na zo veel geld uit te geven dat we weggestuurd werden, echt asociaal. Voor het geld wat hier is uitgegeven had ik zeker 2 sterren kunnen eten en voor een beetje meer wel 3 denk. Wat zonde allemaal. De Zwetheul van Mario is echt een van mijn favoriete restaurants. Maar Joelia valt helaas tegen gewoon veel te duur.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ik had mijn vader uitgenodigd om heerlijk bij Joelia te gaan eten. Een mooie zaak met vriendelijke, kundige bediening. Het zesgangen menu gekozen met bijpassende wijnen. De gerechten zagen er mooi uit en er was niks mis met de kwaliteit van het eten maar een echte belevenis met “wow momenten” (wat ik verwacht bij een 2* zaak) kan ik het niet noemen. De wijnen waren wel mooi afgestemd op de gerechten. Voor het bedrag wat ik moest afrekenen zou ik eerder twee keer bij een restaurant als HMB gaan eten.