Joelia, by Mario

Coolsingel 5 3012 AA Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Joelia, by Mario

De dynamiek van een wereldstad

Ze is sensationeel, ze is vol van smaak, zij is waar we naar zochten en ze heet… Joelia. Stap in de wereld van Joelia hoe jij dat wilt. Hier ga je niet alleen naartoe om te eten, nee, hier krijg je de beleving van de stad Rotterdam er gratis bij. Een lekker casual restaurant waar je genieten van verrassende, pure smaken in een verleidelijke omgeving.

Menuprijzen

Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Joelia stond nog altijd op ons lijstje. Onlangs hebben we ontdekt dat ze een samenwerking hebben met het Luxortheater. In dat kader daarvan hebben we afgelopen dinsdag (voor de tweede keer) genoten van een perfect driegangen diner inclusief amuses en koffie met friandises. Vriendelijke en vakkundige bediening, heerlijke gerechten die mooi zijn opgemaakt en bijpassende wijnen. En dit alles in twee uur tijd, zonder haasten, zodat je keurig om 20.00 uur in het Luxor bent,
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
De gerechten waren echt goed en mooi van smaak. sommige gerechtjes had ik kunnen blijven eten. Helaas had ik aan 8 gangen niet genoeg en moest een te duur kaasplankje bij bestellen (4 stukjes 20 euro). De inrichting is mooi en stijlvol en stoelen zitten lekker. Helaas kregen wij om 2 minuten voor sluiting op zondag de veel te dure rekening onder ons neus geschoven. We kregen echt het idee na zo veel geld uit te geven dat we weggestuurd werden, echt asociaal. Voor het geld wat hier is uitgegeven had ik zeker 2 sterren kunnen eten en voor een beetje meer wel 3 denk. Wat zonde allemaal. De Zwetheul van Mario is echt een van mijn favoriete restaurants. Maar Joelia valt helaas tegen gewoon veel te duur.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Cora V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Plezierige ontvangst in het restaurant. In een dergelijk restaurant verwacht ik overigens wel dat de 'zwarte brigade' in schone kleding loopt en niet met vlekken op hun gilet én dat de tafels brandschoon zijn, hetgeen niet het geval was. De bediening is 'losjes', maar - op één ober na - correct.
De inrichting doet een beetje denken aan de jaren 50, leuk!
Vorenstaand deed echter niets af aan het eten, wat werkelijk top was! Van de amuse tot aan de koffie met heerlijke en originele friandises. De prijs-kwaliteitsverhouding: meer dan goed!
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Mijn vrouw en ik hebben wederom een geweldige middag gehad bij Joelia van Mario Ridder en zijn team.
We zijn laats in een ander restaurant geweest , maar hebben besloten om liever iets meer Uit te geven ergens te zitten waar je echt geniet van vakmansschap en niet in een zaak waar men denkt te kunnen koken.
Echte, echte chefs vind je niet in ieder restaurant. Joelia laat zien hoe het wel kan en moet.
Na verschillende amuses die voortreffelijk waren, had mijn vrouw kabeljauw met risotto en carponatta en ik een polder haas met vijg en rode biet en een tongstrellende saus. De wijn bij deze haas was een rode wijn Uit Domaine la Martinelle ( Ventoux Syrah 2013 ) De witte wijn die we bij de voorgerechten dronken was een Viognier van Yves Guilleron 2014 Uit de Rhone en mooi op temperatuur en in de juiste balans .
Dit vinden wij een zaak waar je kwa geld niet leeg geschut hoeft te voelen, maar een iedere Euro waard is.
Robert de Gunst en Helen Monument. We hebben genoten.
Maarten T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Hadden hoge verwachtingen, maar het was niet zoals we hadden gehoopt dat het zou zijn. gingen voor à la carte. Om te beginnen konden we één amuse kiezen uit 5. Was niets mis mee. Voorgerechten waren plaatjes. En smaakvol. Maar de hoofdgerechten vielen tegen. Een had ree, de ander haas. Ree was keurig maar de haas had in het geheel geen smaak. En dat voor haas, die toch bekend staat om zijn sterke wildsmaak. En erg weinig groenten erbij. Klein beetje rode kool, beetje ui, beetje aardappel, beetje knolselderij. Veel vlees, weinig groente. Was allemaal wat fantasieloos. Ook het dessert was nou niet direct overdonderend. Van een restaurant dat zo hoog wordt aangeschreven (beste van de provincie), hadden we echt meer verwacht. Personeel was erg aardig en vlot, alleen hadden we wel het idee dat ons een dure fles wijn werd aangesmeerd, maar goed, dat was onze keuze. Prachtige wijnkaart overigens, met godsgruwelijk dure en mooie wijnen, maar ook een ruime keuze uit goedkope exemplaren. Goede opbouw daarin. Wat ook opviel was dat er geen vegetarische gerechten waren, afgezien van één amuse. Akoestiek was niet denderend, en het hielp ook niet dat de achtergrondmuziek halverwege de avond in volume toenam. jammer.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Goede ontvangst , gekozen voor de 6 gangen met bijpassende wijnen. Eenmaal aan tafel een heerlijke champagne met zeer lekkere amuse, gerookte mossel! Als give a way by Joelia de oester gekozen, wat een mooie smaken, de ziltigheid met het pepertje.. Echt een Feestje. Van alle gerechten vond ik zelf de vis salade erg tegen vallen deze was erg sausig met drie klodders wat leek op whiskey cocktail saus. Ik moet zeggen dat op dit gerecht na alle borden ster waardig zijn, Joelia is oprecht Rotterdams met zijn casual toegankelijkheid en erg levende zaak!
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Je verwacht natuurlijk dat het top is als je naar Joelia gaat, maar ze moeten het altijd waarmaken. Dat deden ze in ieder geval, eten was echt fantastisch, bediening top. Sfeer is relaxed, casual zodat je absoluut op je gemak voelt.
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eten, wijn, combo's, prijs-kwaliteit was van constante en hoge kwaliteit. De amuse van makreel en zwarte kroepoek was misschien wel het beste dat ik deze middag gegeten heb. Daarna volgde stuk voor stuk mooie gerechten. Niks was overheersend, alles was vers, mals, goed gekruid, perfect gegaard. Ik heb geen 'ogen dicht extreem genieten gerecht' gehad. Maar het is ook fijn als er geen mindere gerechten zijn, geen tegenvallers. De bediening raakt ook de juiste snaar tussen los en amikaal en tegelijkertijd kundig en beleefd. We waren pp kwijt: 175 euro. Vijf gangen all inn, inclusief whisky en champagne. Enige 'minpunt' was de entourage. Ik vond het vrij kil. Misschien door de hoge ruimte, het uitzicht over de onrustige coolsingel, de tegelvloer. Don't know. Hoe dan ook, ik kom hier zeker snel terug
F.dijkman4 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Van de 8 gerechten vond ik er 7 apart en heerlijk van smaak vanwege de verschillende smaken moeilijk om een keus te maken in mijn beleving waren de coquilles het lekkerst.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
We wilde in onze vakantie wat exclusieve zaken aandoen en Joelia was er een van. De scherp geprijsde zomer aanbieding van de culinaire reizen hielp hierbij enorm. Een reis naar Spanje was het thema voor deze week.

Het restaurant heeft een uitstekende centrum locatie, aan de Coolsingel met uitzicht op het Hofplein op de begane grond van het Hilton hotel. Je komt binnen in een geweldig modern, hip en luxe ingerichte loungeruimte met centraal een grote bar. Het verlaagde plafond is erg mooi gemaakt en draagt zeker bij aan de goede akoestiek. Er zijn drie gevels van glas dus volop daglicht, ook sfeer verlichting met kooldraadlampen die in ballen op verschillende hoogten aan het plafond hangen en de tafels zijn met spots keurig uitgelicht, top. Je hebt links en rechts van de lounge een restaurant gedeelte. De tafels zijn van gepolitoerd hout, zonder linnen, ze staan op royale afstand van elkaar. De groen lederen armstoelen zitten comfortabel.

We werden begeleid naar een tafel met uitzicht op de keuken waarin een achttal koks aan het werk zijn. Johan spin, de onlangs gestarte sommelier (die in 2013 van Gault & Millau de award heeft ontvangen voor sommelier van het jaar) nam onze wensen op. Als aperitief een Viognier 2015 van Vallée Blanche die goed beviel. Het potje met huisbereide cashewnoten, wat al op tafel stond, werd geopend. Gekarameliseerd en gekruid met ras el hanout, verslavend lekker.

Het eerste hapje was een stukje snoekbaars in een krokant jasje uitgeserveerd in een puntzakje met onderin een heerlijke ravigote, jammie. Gevolgd door een amuse duo. In een cocktailglas stukjes scheermes, doperwten met erop een quenelle mojito ijs en een groene saus, heerlijk. Ernaast een kroepoekje met crème van mierikswortel en een stukje zalm. Mooie hartige smaak, zeker niet pikant, met een goede textuur.

De versgebakken broodjes kwamen op tafel met een keuze voor de olijfolie, prima.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de ervaren sommelier.
Een witte Garnacha 2014 van Las Colinas del Ebro, heerlijk aroma, redelijk soepel met mooie mineraliteit. Ernaast een bekend gerecht wat we bij de Zwethheul al eens gegeten hadden. Als basis ijs van rode biet met eromheen een mousseline van aardappel en crème van ganzenlever, erop plakjes pata negra en afgewerkt met olijfolie. Ditmaal was de balans tussen de vier hoofdsmaken perfect. Hele mooie smaken die uitstekend samen combineren waarnaast de wijn keurig aansluit, geweldig genieten. Onze favoriet van deze middag. Dit gerecht verdient een plaatsje in mijn toplijst. (9.85)

Voor bij het hoofdgerecht een Sauvignon Blanc 2015 uit de Rueda van Jose Pariente, heerlijk aroma, redelijk complex in de mond. Uit de keuken de klassieker uit Spanje, paella. Perfect uitgevoerd met op de huid gebakken rode mul, sappige mosselen, calamaris ringen en gamba's afgewerkt met een schuimige kreeftensaus. Prima cuissons en mooie smaken die door het fruit van de wijn versterkt werden, genieten. (9,5)

De dessertwijn was een Cream Sherry de Marques De Poley gemaakt van Pedro Ximenez van het huis Toro Albala, rijk aroma met tonen van rozijnen, rijk en complex in de mond, minder zoet dan verwacht. Uit de keuken een crème catalana, ernaast een gemarineerde plak sinaasappel met erop een quenelle roomijs. De crème was perfect uitgevoerd met een mooie zoet zuur balans en licht krokante karamel. De complexe sherry maakte het gerecht compleet. (9.5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso, of beter gezegd een ristretto met een drietal friandises. De harde wener met lemon curd en rood fruit was groots. Er kwam ook nog een lekkere verse wafel met ijs naar keuze, leuk.

Bediening was uitstekend verzorgd door een uitgebreide brigade op een zeer correcte en zeker niet te informele wijze.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend. Het All-in menu koste slechts €49,50.
Samengevat kunnen we stellen dat we aangenaam zijn verrast door de kwaliteit van beide brigades. Ofwel een echte aanrader, enehh... volgende week gaat de culinaire reis naar België.
Richardoosterom .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Geweldige avond dineren; all the way heet het menu met alle signature dishes; en all the way was het; super! Wijn arrangement was OK
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op basis van goede referenties gekozen voor een lunch bij Joelia. Restaurant is prachtig ingericht. Bediening was keurig zoals het hoort, maar we misten een echte gastheer/-vrouw. Het eten was lekker maar niet meer dan dat. We misten de verrassingen in smaak die je mag verwachten bij een sterrenzaak. Net een uur na ontvangst stonden we alweer buiten. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Brigittezb .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wat hebben we een leuke avond gehad bij Joelia! Ik heb daar mijn verjaardag gevierd. Het restaurant is prachtig ingericht, met veel ruimte tussen de tafels. Het personeel is alert en erg vriendeljk. Alles werd piekfijn uitgelegd. Het eten was heerlijk en absoluut voldoende. De amuses waren erg origineel. Anjou duif en kreeft waren voortreffelijk. Een aanrader!
Peter.d.veerman .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijke gerechten waarbij de smaak van elk onderdeel heel goed tot z'n recht kwam. Top wijn door Johan gesuggereerd. Alleen de dessertwijn vond ik persoonlijk iets tegenvallen
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Heerlijk vanmiddag met mijn moeder geluncht beginnend met een glas champagne daarna hadden we gekozen voor een 3 gangen verrassings menu vooraf heerlijke kalftartaar ik had als hoofdgerecht verschillende bereidingen van zalm en mijn moeder kalfsentrecote als dessert hadden we tiramisu en een quenelle vanille ijs met gevulde frambozen alles hoog op smaak zoals het hoort we waren al meerdere keren geweest en komen zeker terug
Ernst Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Het ziet er hip uit. En het team is vriendelijk en alert. Maar we hadden wel een beetje meer verwacht kwalitatief van het eten, het viel ons erg tegen. Amuses: een crackertje met zalm... dat hebben we wel genoeg gegeten en een soort gefrituurde kibbeling die beter smaakt op straat. Het Menu van 7 gangen: we gingen niet weg met gevulde magen. Maximaal 4 kleine hapjes per gang. Echt magere kwaliteit, niets sprong eruit. Het wijn arrangement: kon ons niet bekoren en al helemaal niet in combinatie met de gerechten. Die link werd ook helemaal niet gelegd. Afdronk in bijna alle gevallen matig, geen nivo en het leken ons keuzes die meer gebaseerd waren op lage kosten dan op weloverwogen kwalitatieve keuzes. En dan toch serieus afrekenen... het was echt uit balans. Jammer, want van deze kok hebben we eerder meer lekkers geproefd op de vorige locatie.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Geweldig dat deze topkok nu op zo'n lokatie in Rotterdam zit met zo'n mooi restaurant. Mooie inrichting, vlotte, vriendelijke en goede bediening. Het ontvangst, de wijnadviezen, het rekening houden met onze wensen en allergieën. Men maakte het een heerlijk eetervaring voor ons met dit 4 gangen (Duitse) weekmenu, met bijpassende wijnen. De langzaam gegaarde forel was hemels... Wat een zalig gerecht.
Een super restaurant met zeer vriendelijke prijzen.