Joelia, by Mario

Coolsingel 5 3012 AA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Joelia, by Mario

De dynamiek van een wereldstad

Ze is sensationeel, ze is vol van smaak, zij is waar we naar zochten en ze heet… Joelia. Stap in de wereld van Joelia hoe jij dat wilt. Hier ga je niet alleen naartoe om te eten, nee, hier krijg je de beleving van de stad Rotterdam er gratis bij. Een lekker casual restaurant waar je genieten van verrassende, pure smaken in een verleidelijke omgeving.

Menuprijzen

Zaterdag 18:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Joelia, by Mario

PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Voor de 2e keer naar Joelia, vorig jaar is het enorm goed bevallen en was het een mooie P/K verhouding. Dit keer waren we met 2 voor eten en 1 kamer in het Hilton ongeveer 1000 euro kwijt. Daar eet je in spanje 3 avonden 3* voor. Maar is het eten goed? Zeker! 1 gerecht vond ik gewoon mn smaak niet, wat gebeurt er, Mario komt in actie en gooit er in 20 min tijd een geweldig Risotto gerecht als goedmaker tegen aan. Topservice dus, erg klantvriendelijk. De rekening was zo hoog doordat wij 5 flessen wijn namen, die een beetje te duur waren voor de kwaliteit die we kregen. Eten is echt wel beter dan bij een gemiddelde 1* plek. Komen zeker terug!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Als voorgerecht het Gouden gebak. Voortreffelijk smaakpalet. Partner genoot van de Wagy en ikzelf van de Noordzeetong. Allemaal meeeeer dan goed. Amuse van groenten, waarbij je de vingers opeet. Minpuntje was de bereikbaarheid van het toilet, moeilijke trap voor mensen die slecht ter been zijn. Gelijkvloerse mogelijkheid wenselijk. Prijzen aan de stevige kant. Prima plek voor levensgenieters.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Prima restaurant, maar miste toch NET dat sterren restaurant gevoel dat je extra welkom bent als gast. Details, niemand bij de deur om welkom te heten, broodkruimels worden pas na afloop weggeveegd enz. Wijnkennis goed en mooie uitleg. Wachttijd net iets te lang; te weinig om echt te irriteren, maar had wat sneller gemogen. Bediening door veel verschillende gastheren. De dames die 2 gerechten van het 6-gangendiner serveerden kwam wat ongeïnteresseerd over. Eten werd weinig zorgvuldig gebracht echt "neergezet". En als laatste (en dat blijft hangen en is jammer) nadat rekening gepresenteerd was, was iedereen aan het opruimen en was aandacht trekken om af te rekenen onmogelijk. Uiteindelijk tezamen met tafel naast ons naar de bar gelopen om te mogen betalen. Gerechten waren prima en lekker, maar nogmaals: Net dat beetje extra waarin blijkt dat je je welkom en gewaardeerde gast voelt ontbrak. En dat stukje zie ik b.v. bij FG restaurants wel terug en dat is eigenlijk wat ik verwacht voor een zeer respectabele rekening. Prijs kwaliteit daarom redelijk en qua beleving is dit geen waar voor geld geweest. Qua gerechten overigens wel! O...en mayonaise (ook al is het eigen merk) uit een tubetje, hoe leuk ook verzonnen: niet doen! Geeft niet het gevoel van vers gemaakte mayonaise!
dalton329 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Gelukkig hadden wij 1 ober die echt plezier heeft in zijn werk. Want dat bepaalt toch heel veel. Je moet nl. een praatje kunnen maken zonder dat je het gevoel krijgt dat hij/zij er geen tijd/zin in heeft. Het is nu eenmaal geen doorsnee restaurant.
De lunch was uitstekend. Met als toppertje krokante brioche, groene kool, truffel en in het midden ganzenlever.
Een recept van Cees Helder.
Geweldig!
Bedankt voor de fijne middag.
Petra en Ruud
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Samen met mijn vrouw genoten van een heerlijk 5 gangen diner, alle gerechten hoog op smaak en prachtig opgediend. Een heel prettige bediening en een mooie inrichting maakten het tot een pracht avond.
Teun K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Na een warm welkom een voortreffelijk vervolg. Wijnadvies en de toelichting op de, voor ons niet dagelijkse maaltijden, was uitstekend. Mijn vrouw en ik hebben genoten. Top. Een aanrader!
Han T.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Mijn vrouw en ik hebben genoten van een prachtig zes gangen-menu met wijnarrangement. Bij binnenkomst dronken we een glas Laurent-Perrier champagne, met knabbeltjes. Erg prettige tafelopstelling, met genoeg ruimte en comfortabele stoelen. Mooi bestek en glaswerk, zoals het op dit niveau hoort. De gerechten waren een feest voor het oog en werden aan tafel zorgvuldig van sausjes en uitleg voorzien. De wijnen sloten er perfect op aan. De koffie na kwam met een klein versgebakken wafeltje met ijs en was heerlijk. Al met al een zeer prettige ervaring, waarmee de rekening volledig in overeenstemming was. Complimenten!
Renate B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Wat een teleurstelling!! Bij binnenkomst bleek onze reservering niet te zijn ontvangen, wat kan gebeuren... maar ga daar geen geïrriteerd schuin hooft bij trekken als gastheer zijnde terwijl je zaak voor nog geen 1/3 gevuld is! Heel irritant en ontzettend onproffessioneel! We gingen voor het 5 gangen "all the way" menu, wat de topgerechten van de chef moesten zijn. Daar betaal je €165,- pp voor, dan denk je daadwerkelijk "all the way" te gaan. Wat een verschrikkelijk slechte prijs / kwaliteitsverhouding, echt belachelijk! De algehele beleving hielp er ook niet echt aan mee, de ober was niet te verstaan doordat hij zacht en onduidelijk sprak. Daarnaast kwamen beide mannen zeer ongeintereseerd over, en liepen zelfs al pratend weg van de tafel alsof ze de trein moesten halen. Ik ben echt STOM verbaasd, dat zo'n restaurant wat pretendeert een bepaald niveau te hebben dit kan maken. Ga er ook echt nooit meer naartoe! Wat een weggegooid geld!
Lijnie R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Op een woensdagavond gegeten met mijn partner. Het 8 gangen menu genomen wat aangename smaaksensaties en verrassingen opleverde. De bediening was netjes en ongedwongen. We gingen als laatste gasten rond 23u00 weg, maar heb geen enkel moment het gevoel gehad dat we ons moesten haasten.
Dirk K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Heerlijk gegeten, zeer verzorgd.
Talitha S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Overheerlijk. Goede service en veel aandacht voor smaak. Kortom, volop genoten. Hdiexhcksoxnsk jdoxdjsjxjsi jdjxhejddh vekdjfjdnensnhdhddbbbxbdbdndndndb hddhsbsjxbdbd
wiljo R.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Het eten was heerlijk, maar de prijs voor het eten stond niet in verhouding met wat er werd opgediend. Ook zat de tafel redelijk lastig ivm de te grote tafelpoot in het midden. Bediening was aardig er vriendelijk alleen jammer dat ik had aangegeven dat ik mijn vrouw een jubileum te vieren had en hier totaal niets mee is gedaan.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Gisteren van een heerlijke lunch genoten een 6 gangen menu echt top. Een heerlijke zaak leuk/goed en kundig personeel. Hier ga ik zeker snel terug komen.
Jannette T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Verrast met mooie gerechten. Wijnarrangement een tikkeltje teleurstellend. In combinatie met gerechten wel prima, maar eerste slok beetje schrikken.
Ilse I.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
hebben op zaterdagavond hier de avond doorgebracht,ontvangst was verrassend er werd ons meteen gevraagd welke ingredienten we niet wilden(hadden nog geen kaart gezien), aperetief en amuse waren lekker.nadat we gekozen hadden voor het 6 gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen kon onze avond beginnen.deze gingen in razend snel tempo vooruit,kleine gerechten waar de smaken wel goed waren uitleg van de wijnen in combinatie van het gerecht was er niet,toen ik daar een collega over aansprak of ze wel een sommelier was,nam deze het wel over maar toen kwam het dessert al,jammer na meerdere malen aangegeven te hebben dat we iets te vieren hadden en dat we in het hotel sliepen zodat we rustig wilden eten.
een mooi interieur maar zeer kil en letterlijk koud!!
ik zou het niet aanraden en het is voor ons geen michelein ster waardig.
A O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
We hadden nav Heerlijk een verrassingsmenu met bijpassende wijnen gereserveerd. Dat is ons redelijk bevallen maar we zouden er niet meer terugkeren om een menu aan de volle prijs.
Het is er erg rumoerig en als je bij de airco zit dan weet je het wel (je waait uit je hemd).
Niet dat iets doet aan de kwaliteit van het eten of restaurant maar we vonden dat de dames van de bediening er wat truttig gekleed bij liepen. Een jurkje met daaronder gympen. Misschien zijn ballerina's een leukere keuze en staat beter bij het cachet die dit restaurant wil geven.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten, prima tempo, gezellige avond.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Na twee fijne belevingen tijdens de themaweken vorige zomervakantie wederom geboekt voor een lunch op de vrijdag. De inrichting blijft voor mij indrukwekkend. Wel allemaal nieuwe gezichten. Maître Robbert Nijenhuis begeleide ons naar een tafel in de etalage waar het raam deels door een sticker is geblindeerd, fijn. Onze wensen werden gedetailleerd besproken, keurig. Als aperitief een witte Bordeaux van Chateaux Tour de Mirambeau die erg goed beviel. De gekarameliseerde cashewnootjes gekruid met ras el hanout stonden ook weer op tafel, minder combinerend met de wijn maar onweerstaanbaar, ik moet nog aan mijn zelfbeheersing werken.

Het eerste hapje zag er zeer verzorgd uit. Bladerdeeg met erop salade caprese, erg lekker.

De amuse was vegetarisch, een doperwten mousse waarin fijngesneden taugé voor een heerlijke mondbeleving. Erop ijs van mojito en muntolie, afgewerkt met een gefrituurd muntblaadje, een verrassend lekkere smakencombinatie.

De eerste begeleider werd keurig door Robbert Nijenhuis gepresenteerd. Uit Argentinië een Torrontes 2016 van het huis Elsa Bianchi geparfumeerd met hints van bloemen, in de mond fis met tonen van groene appel, grapefruit en lichte kruidigheid. Uit de keuken een exotisch gerecht. Als basis zoetzure sappige groentjes, erop dunne plakjes buikspek van het Livar varken en geroosterde garnalen, afgewerkt met een schuimige saus van kreeft met gember, citroengras en een vleugje groene curry. Wow wat een smaakbeleving met mooie textuur. De wijn vulde het gerecht aan met zijn frisse zuren en heerlijke aroma. (9,8)

Verder met een rijke Viognier 2016 van het tophuis Yves Cuilleron, heerlijk. Een klassieke bereiding. Ravioli gevuld met octopus in een delicate vissaus afgewerkt met een stukje filet van rode mul. Lijkt eenvoudig maar absoluut top uitgevoerd. De heerlijke wijn maakte het feest compleet. (9,7)

We hadden geüpgraded met het gouden gebak, een ultra luxe worstenbroodje, wat een specialiteit van chef Mario is. Ernaast een dikke Chardonnay 2015 uit de Friuli Isonso van Vie di Romans, groots! Het meesterwerkje werd synchroon door twee jonge dames ingezet. Als basis een stuk ganzenlever met truffel gewikkeld in een blad spitskool waaromheen brioche gebakken is. Twee dikke plakken gesneden voor ieder, aan tafel afgewerkt met een geweldig lekkere saus waarin royaal Perigord truffel verwerkt is, decadent! (9,7)

Een exclusieve wijn voor bij het pièce, Chateau Cantemerle 2012, Haut-Medoc op zijn best. Het gerecht was zo gemaakt om de wijn optimaal tot zijn recht te laten komen. Perfect gegaarde eendenborst met geroosterd jasje, ernaast stukjes rode biet en dikke kersen aan tafel afgewerkt met een spicy jus. Puur genot met de wijn in de hoofdrol. (9.6)

Verder met Sauternes 2007 van Chateau Violet, verfijnd en complex met nog mooie zuren. Op het bord een mooie strakke presentatie. Als basis een heerlijke kwark met erop een flinke quenelle ijs van cantaloupe meloen, plakjes gemarineerde meloen en drie structuren van dragon. Wow wat een mooie smakencombinatie, ijs hoog op smaak en een prima balans met de dragon. Wijn sloot naadloos aan, complimenten. (9,8) Een plaatsje in mijn toplijst verdiend.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd door een uitgebreid team. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat het team een topbeleving heeft neergezet, terwijl chef Mario Ridder en sommelier Johan spin er zelf niet waren, complimenten! Voor ons de topper van Rotterdam en we voegen ze dan ook graag toe aan onze favorietenlijst.
Rosa K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Voorgerecht heerlijk maar voor mij te machtig.
Hoofdgerecht FANTASTISCH nagerecht IDEM.
Arno Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het was een fantastische avond bij Joelia! Wij gingen voor het 6 gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Goed uitgebalanceerde gerechten, merendeels vis en uitstekend bereide duif. Heerlijke smaakvariatie. Sommelier schonk de juiste wijnen, kortom: TOP!