Joelia, by Mario

Coolsingel 5 3012 AA Rotterdam Nederland Kaart
Als je het restaurant van chef Mario Ridder binnenkomt dan zie je een bordenhouder waar flink wat sterrenchefs hun complimenten hebben geschreven. Terechte complimenten.
Bij snikheet weer waarbij alle terrassen vol zitten is een lunch of diner bij Joelia het allerbeste idee. Hier is het namelijk niet zo warm en het eten is fenomenaal. A la carte eet je de klassiekers van de chef en een driegangenmenu eet je met de lunch al voor €45. Bij het diner eet je 6 gangen voor 105 euro (zonder wijnen), maar als je er dan toch bent dan wil je het liefst het ‘all the way’ menu. Bekijk sowieso even de imposante wijnkelder waar de mooiste wijnen op de gasten liggen te wachten.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Geef aan dat je het aperitief graag in de wijnkelder drinkt; dat is het beste begin van je diner

Over het restaurant Joelia, by Mario

De dynamiek van een wereldstad

Ze is sensationeel, ze is vol van smaak, zij is waar we naar zochten en ze heet… Joelia. Stap in de wereld van Joelia hoe jij dat wilt. Hier ga je niet alleen naartoe om te eten, nee, hier krijg je de beleving van de stad Rotterdam er gratis bij. Een lekker casual restaurant waar je genieten van verrassende, pure smaken in een verleidelijke omgeving.

Menuprijzen

9,1

Jouw recensie over het restaurant Joelia, by Mario

Willem V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Van een hele lekkere lunch genoten. Wijn en gerechten perfect in balans. Prima gastheerschap ! Je voelt je direct op je gemak.
Jan A.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
Heerlijk gegeten van een 7 gangen menu met uitstekende bijpassende wijnen. Sommelier vertelt bij elke wijn wel een leuke anekdote die niet altijd betrekking heeft op de wijn maar wel heel leuk is. Bediening zeer vriendelijk en netjes en houden alle tafels uitstekend in de gaten. Nogmaals perfecte avond gehad met culinair eten, komen zeker nog keer terug
Therese N.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Fijn restaurant. Snappen wat service en kwaliteit betekent. Daar betaal je ook wel weer voor. Echt wel een aanrader voor een bijzonder avondje uit.
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Wij namen het menu all the way. Echt een aanrader.
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Kaasplankje samenstellen in de enorme wijnkelder was geweldig!
Debbie D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Vandaag -voor vaderdag- met mijn man bij Joelia geweest voor de vaderdag lunch. Het eten was wederom heerlijk, vooral het dessert!
Echter wat deze lunch minder geslaagd maakte was het personeel /bediening. Gedeeltelijk wellicht te verklaren door de drukte, maar de gastvrijheid was ver te zoeken. Vanaf het moment van ontvangst tot en met het afrekenen (vaderdag-actie was niet verrekend, 'oh, sorry') hebben we ons geen moment echt welkom gevoeld; bediening was rommelig, gehaast en soms op het norse af. Daarnaast mag er wat mij betreft wel iets worden gedaan aan de kleding van het personeel; rommelig, niet passend en met vlekken. Absoluut niet passend bij bij een bijzonder restaurant met een ster en een geweldige kok!
Frans L.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Moderne inrichting met ruime zitplaatsen. Gerechten van zeer goede kwaliteit. Heerlijke friandise. Prijs-kwaliteit prima. Niet te formeel personeel.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Hier op koningsdag het koningsdagmenu gegeten. De keukenbrigade en de sommelier verstaan zeker hun vak, maar er zijn meer restaurants in Rotterdam waar dat het geval is. De bediening maakt niet het verschil, in tegendeel. De gangen werden in zeer hoog tempo geserveerd, zodat we de indruk kregen dat er mensen op onze tafel zaten te wachten. Door de combinatie van decor en locatie zou je kunnen denken dat je bij de Bijenkorf zit te eten.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Kan niet anders zeggen TOP
Han T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Genoten van een fantastische Paaslunch. Ook de kinderen vonden het heerlijk.
André H. K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Behoorlijk compacte keuzemogelijkheid met voldoende variatiemogelijkheden en een aantal bijzonder toebereide gerechten.
Jaap O.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Heerlijke avond gehad. Prettige sfeer, uitstekende wijn/gerecht combinaties!
RayHolland .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Zelfs je naam is mooi, maar je smaak overtreft alles. Er zijn van die restaurants daar ga je niet echt uit eten. Daar ga je zitten om met voorbedachte rade te genieten, te proeven. Joelia is 1 van die restaurants waar je je enorm op kunt verheugen erheen te gaan.
Een blikje gevuld met krab en een laagje caviaar met een glas Pouligny Montrachet erbij, gevolgd door een halve kreeft en daarna een stukje wagyu. Wat moet ik erover zeggen anders dat het tongstrelend is, een absoluut geweldige en subtiele prikkeling van de smaakzin? En tenslotte een stukje kaas met een goed glas port, en natuurlijk een Calvados bij de espresso. Fijn als je een keer de Bob niet hoeft te zijn. Ik bedacht me dat Joelia wat mij betreft de Top in de wijde omtrek is. Mijn nummer 1 voor dit moment Ja, dus ook in Rotterdam waar tenslotte nog een Top adres te vinden is.
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Het eten is voortreffelijk. Wat de keuken op tafel zet is verrassend en goed van smaak.

De bediening is wat statisch en heeft geen emotie bij de presentatie van de gerechten. Het wordt een opsomming.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
In richting veel te druk maar bediening goed attent gerechten heerlijk en zagen er mooi uit. Alleen amuse geven met paling en daarna 3 gangen menu serveren en ook paling? Presentatie koffie tip maar de koffie (dubbele espresso kan stukken beter.)
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Wij hebben Zondag een theater Menu gegeten dit is bijzonder goed geweest.
We waren zo tevreden dat we gelijk gereserveerd hebben voor een volledige avond heb er nu al zin in
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Mooie avond, uitstekende gerechten met prima wijnen en een relaxte uitleg over wijnen. Alles in een vloeiend tempo.
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Een mooie menukaart, met alles wat een lekkerbek zou willen, tegen de prijs die het verdient. Ook een zeer indrukwekkende wijnlijst, met helaas de voor Nederlands gebruikelijke veel hoge vermenigvuldiging van de inkoopprijzen. Dat maakt het eten in Belgische, Franse of Duitse sterrententen zo veel prettgier.
Ricardo B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Ontzettend lekker gegeten, verrassende combinaties, mooie wijnen.
Prachtige entourage en fijne kundige bediening. Zeker een volgend bezoek waard!
Ymkje B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Voor ons een hele fijne beleving, sfeer is er prima, ontzettende aardige bediening, alles loopt er op "rolletjes", eten was geweldig, prachtige smaak beleving,ook attent, want we kregen bij het dessert te laat de dessertwijn, maar we kregen voor de smaakbeleving nogmaals een dessert met de wijn erbij, wat heerlijk was.Zeker een aanrader, voor iedereen die van heerlijk eten houdt en een keer niet op de centjes hoeft te letten!