Jin Lai

Prins Bernhardlaan 2 2032 HA Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Jin Lai

O'Neill O.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Wij hebben vaaker gegeten bij de wereld restaurant maar hier was het voor de eerste keer. Het restaurant zit in mooie plek je kan voor de restaurant parkeren. Kaartje kopen als je iets wilt drinken vond ik wel vermoeiend. Maar eten was redelijk goed, tafels ruim gezet, lekkere stoel om te zitten en vriendelijke werknemers.
Het zou leuker zijn als je nog meer keuzes had voor eten, vooral bij de wok afdeling.
We zijn tevreden.
Steef V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Jin Lai! Begonnen met sashimi van zalm, gerookte zalm en mini zalm wraps als voorgerecht, erg lekker. Wel moet ik zeggen dat ik het jammer vind dat er alleen zalm ligt op het sashimi buffet, ik zou graag zien dat dit wat word uitgebreid met b.v tonijn.
Verder door de drukte geen gebruik gemaakt van het wok/teppanyaki gedeelte.
De kwaliteit van het eten is prima, de service is goed en het vernieuwde decor is stijlvol.
Dit wereldrestaurant staat bovenaan ons lijstje, wij komen zeker terug.
Carola N.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Jin Lai is een groot buffetrestaurant met wok- en grillplaatafdeling. Wij waren er met een groep van 12 personen op een doordeweekse dag. Om met de minpuntjes te beginnen, ik vond de ontvangst niet zo gastvrij en er was niet zo veel personeel om de borden op te halen. Het systeem met een aparte drankenkaart voor alcoholische drankjes vond ik nogal omslachtig.

Het eten daarentegen vond ik echt prima. Ruime keuze uit diverse keukens. Korte wachttijden bij de wok en grillplaat. Goede doorstroming en vers uitziende ingrediënten. Veel heerlijke vis en sushigerechtjes en ook voor de kleinere kinderen volop keuze. De brownie en apple crumble bij het dessertbuffet waren verrassend goed.

Ik zou hier zeker graag nog eens gaan eten.
Veronica_B .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Ik ben maandagavond met collega's hier wezen eten. Ziet er allemaal netjes uit.was erg gezelig.
Maar Ook als je de kids meeneemt is de keuze reuze er patat, bitterballen of frikandellen loempiaatje pangsit. De sushibar is nieuw . Je hebt 4 soorten sushi met wakame soja en wasabi ernaast wat je zelf kon pakken. Ook hadden ze verse oesters gamba's pangasius. De italiaanse kant had pizza en lasagna. Een wokgedeelte grillgedeelte en indonesch gedeelte.Het dessert buffet was zeer uitgebreid en lekker er stonden 2 chocoladefonteins witte en melk, schepijs,slagroom apparaat , veel vruchten spekkoek . De prijs was prima en elke keer voordat wij eten gingen halen waren onze vieze borden weer opgehaald.
Voor herhaling vatbaar
Arman S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De zaak is heel mooi veranderd. Verbeterde kwaliteit veel meer keuze uit gerechten en het decor is chiquer geworden.
Het eten was prima veel keus en goede smaak. Soms waren dingen op maar dan maakte de chef speciaal voor jou een verse portie. Ook waren etenswaren zoals patat, bitterballen of frikandellen soms aande lauwe kant. De sushibar is nieuw en lekker. Je hebt keuze uit 3 of 4 soorten sushi met wakame soja en wasabi ernaast wat je zelf kon pakken. Ook hadden ze verse oesters. De spiertjes moest je toch vaak zelf doorsnijden wat een klein minpuntje was. De italiaanse kant had pizza en lasagna. De pizza was lekker lasagna te zompig. Het dessert buffet was zeer uitgebreid en lekker. De prijs was ook zeker niet verkeerd en elke keer wanneer wij eten gingen halen waren onze vieze borden weer opgehaald. Al met al goede ervaring.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Voor een wok-restaurant is er enorm veel keus, ook buiten de standaard Aziatische keuken. Ideaal ook met kinderen, veel toetjes, echte slagroom machine, en alles lekker en vers want altijd druk. Na de verbouwing prima entourage en tafels niet te dicht op elkaar, ook fijn. Bediening gewoon prima en vriendelijk. 3 nadelen: 1. Gedoe met apart speciaal vooraf opwaardeer pasje alcoholische dranken dat je dan weer kan inleveren enz. 2. Op zaterdag te lange rij bij binnenkomst waar je vooraf betaald, systeem kan op drukke avonden mensen niet aan en niet leuk dan in de rij te moeten wachten. 3. We zaten rechts achter glazen 'wand/wijnrek' vlak bij ingang, waar een enkele deur is die steeds vol openstaat waardoor het ondanks dat het een middel septemberdag was gewoon koud was en heel naar tochtte, moet er niet aan denken in de winter daar te moeten zitten.
Idelfonsa .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Wat hebben we gisteren gesmuld bij Jin Lai. In het modern ingerichte restaurant waren de heerlijkste gerechten te vinden. Zalm, tong, oesters haring en zelfs perfect gegaarde st Jacobsschelpen. Dan was er het heerlijkste vlees te vinden: lamskotelletjes, wild zwijn karbonaatjes, ossehaas...gewoon te veel om op te noemen. Alle warme gerechten worden met liefde praktisch onder je neus voor je bereid. De sfeer is prettig. Het is verbazingwekkend dat het met zo'n grootste aanpak en veel klanten het absoluut geen vreetschuur is. Het dessert aanbod is ruim met zelfgemaakte brownies, truffels, appelcake en kersentaart en nog veel meer lekkers. Ga gauw kijken en overtuig jezelf !
Romy H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij Jin Lai!
Het eten was super! De wokgerechten (eerst zelf groenten en vlees/vis uitkiezen) worden ook heel erg lekker bereid. Je kunt ook zelf de saus uitkiezen (ruime keus).
Het eten; groenten, fruit, vlees en vis, zien er ook goed en vers uit.
Na het eten lekker nagetafeld met verse mun thee en heerlijke gebakjes.
Het personeel is vriendelijk en straalt ook rust en gezelligheid uit.
Het restaurant heeft een ware metamorfose ondergaan en ziet er nu modern, maar gezellig/warm eruit.
Zeker een aanrader en wij komen hier ook zeker terug!

Bedankt voor de gezellige avond!
Warduitwillemstad .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Hele leuke zaak. Ik ben hier ooit een keer in een ver verleden geweest toen ze nog maar iets van 145 zitplaatsen was en nadat ik hoorde dat het was verbouwd ben ik ook hier eens wezen eten. Goede keuze met vele soorten vis zoals haring en oesters. Teppan yaki is geweldig hier. Toetjes is teleurstellend omdat de choco fontein niet zo top werkte.
Donna V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk gegeten, allemaal verse en heerlijke producten. Ik ben een echte visliefhebber en wat hadden ze heerlijke dingen die allemaal klaargemaakt worden d.m.v. live cooking!! Het is ook ontzettend mooi geworden na de verbouwing: sfeervol, gezellig, knusse hoekjes. Kortom heerlijke getafeld met mijn familie en de bediening was ook erg vriendelijk en behulpzaam. Aanrader voor iedereen!! tip: hou een plekje vrij voor de zelfgemaakte warme kersentaart met slagroom, heeeerlijk!!!!
Jos T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Ongeveer 3 weken geleden heerlijk gegeten. We zaten in hotel in Haarlem, helaas is Jin Lai niet in de buurt anders zouden we vaker gaan. Het aanbied is prima. Erg veel keus, zelfs Italiaans. Veel soorten vlees kant en klaar en de mogelijkheid om te laten wokken. Er zijn hierbij veel mogelijkheden wat smaken betreft. Waar we normaal komen een stuk minder. Ook van de toetjes hebben we heerlijk gegeten. Topper dus.
GeeJee D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Wij gaan iedere 3 maanden met mijn schoonmoeder eten bij Jin Lai. Ze woont zo'n beetje aan de overkant en dit is ons aller favoriet. Na de grote verbouwing is wellicht een beetje gezelligheid verdwenen, maar de kwaliteit absoluut niet ! Veel meer keuze en het is allemaal wat overzichtelijker. Heerlijk gegeten van de oesters, lamskoteletjes en sushi. Wat een feest. De kinderen willen alweer. Misschien gaan we dit jaar de kerst vieren bij Jin Lai. We zijn hier kind aan huis....
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Dinsdag hier gegeten, prachtig verbouwd, mooi en strak van binnen.
Kindvriendelijk speelhoek (aanrader voor gezinnen met kinderen)

Ruime keuze uit verschillende voor/hoofd en nagerechten.
Vers bereid op de plaat of wok.
Wij hebben heerlijk gegeten!
Personeel was heel vriendelijk en behulpzaam.
Kortom een nieuwe aanwinst in Haarlem. Aanrader!
Iensie .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Het ziet er erg mooi uit na de verbouwing. We hebben heerlijk gegeten, niks op aan te merken. Veel keuzes, vers voedsel en alles zag er netjes uit. Leuk dat jullie heel juni een openingsaanbieding hebben. Wij komen zeker terug!
Fever .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Wij zijn heel nieuwsgierig geworden naar het nieuwe Jin Lai na de verbouwing. Na voorgaande recensie te hebben gelezen hadden we ons zelf geestelijk al voorbereid op een mogelijke teleurstelling maar niets is minder waar. We hebben een geweldige avond gehad! Lieve mensen laten we ons voornemen dat we het intellect hebben dat als we naar een groot en massaal restaurant gaan we niet zeuren dat er veel mensen rondlopen. Dat is bijna net zo idioot als zeuren over de mayonaise die je niet wilt als je een patatje met besteld. Nadenkende over eventuele voedselvergiftigingen is wel zeer overtrokken als je ziet met welke heerlijke verse producten dit restaurant werkt. Bang voor het Noro virus zijn wij in ieder geval niet: dan zouden we oesters ook gekookt moeten eten wat ik niemand kan aanraden. Er werd hier heerlijk voor dit Genre gekookt. We verwachten hier geen Michelin sterren, voor EUR 25 zouden we daar in een sterrenrestaurant amper een voorgerecht voor krijgen. Wat een vriendelijk personeel! En de koks deden allemaal hun best! Ondanks de drukte op zaterdagavond was er voldoende vers en smakelijk eten. En iedereen was ook zo vriendelijk tegen onze kinderen: chapeau!

Lieve eigenaar: ga alsjeblieft geen geld meer terug geven aan gasten. Laat hun thuis lekker genieten van hun potje norit. Ga vooral zo door want wij hebben al gereserveerd voor de volgende keer.
Auktje .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Heb hier met 10 man/vrouw op 12 juni mijn verjaardag mijn verjaardag gevierd en wat een geweldige avond hebben wij gehad. Eten in overvloed, alles vers bereidt, alles mooi gepresenteerd, zeer behulpzaam en vriendelijk personeel, kortom....een echte aanrader!!!
Mensen die zo slecht over dit restaurant schrijven moeten zich kapot schamen en vooral lekker thuisblijven.
PS: Yvonne, wat ontzettend attent om -ondanks de drukte- een dessert met 'vuurfakkels' te brengen toen je zag dat ik cadeautjes uitpakte. Super! ????
HeteKoffie .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Jin Lai in Haarlem heeft een grote verbouwing ondergaan. Een mooi excuus niet te koken en de nieuwe restaurant te testen.

Binnen is het onherkenbaar. Het ziet er mooi uit. Wel erg massaal en de eerste indruk is hectisch. Nu niet een wokrestaurant maar noemen ze zich een wereldrestaurant. Gerechten van verschillende werelddelen. Dat belooft veel goeds.

Bij binnenkomst moeten wij direct betalen. In verband met de opening een actie, € 24,50 per persoon, 2 uur onbeperkt eten en bier en wijn. Daar word ik blij van. Ik haal direct een wijntje en loop langs de vitrines. Het is druk. En omdat het een zelfbedieningsrestaurant is en onbeperkt eten, is het niet echt een ontspannen ervaring. Het is dat het uitzicht een snelweg is, anders had ik kunnen zweren dat ik op een goedkoop Turkse cruiseschip zat. Niet mijn stijl maar ik kan wel voorstellen dat veel mensen zich aangetrokken voelen voor de lage prijs en “onbeperkt eten en drinken”. Dus ik slik mijn irritatie weg en zoek wat lekkers uit.

Een vitrine vol sushi. Mooi! Met een bord vol verschillende sushi ga ik zitten met een blij gezicht. Maar na de eerste hap ben ik al snel teleurgesteld. De sushi proeft alsof je de foto ervan opeet. Karton. Koelkast vers en totaal geen smaak. Maar goed, ik ben verwend en eet normaal sushi in een echt Japans restaurant. De patat bij de chinees is immers ook nooit zo lekker als bij de snackbar. Dus ik vergeef het Jin Lai.

Bordje twee wordt verbrande gebakken courgette met wat slap lauwwarme broccoli en sla. Geen succes. Toch vergeef ik het ze weer. Ze moeten massaal gerechten warmhouden en ten alle tijden volle platen presenteren. Het is dan erg uitdagend alles lekker vers en knapperig te houden. En aan het publiek te zien, vermoed ik dat weinigen zich er aan storen en meer voor het vlees en wokken komen.

Jin Lai was vroeger echt een lekker simpel wokrestaurant. Voor een vaste prijs (toen der tijd vernieuwend) onbeperkt wokken. Genoeg keuze, altijd vers en vriendelijke bediening. Met dit in gedachte merk ik dat ik daardoor erg vergevingsgezind ben en voor bordje 3 ga. Nu voor vis.

Bij de vis vitrine zie ik iets wat echt absoluut niet door de bocht kan. Rauwe gamba’s naast zalm, tonijn en schol. Zelfs de amateur kok thuis weet dat je garnalen en schelpdieren ver van andere eten moet houden als het nog rauw is. Ze dragen ziekmakende bacteriën en kunnen de norovirus bevatten. Hier in de vitrine ligt alles door elkaar. Maar ik wil toch de zalm proberen en mits de zalm goed wordt doorbakken (wat helaas minder lekker is), zal het veilig zijn. De kok schuift wat garnalen van een stukje zalm af, pakt vervolgens met dezelfde grijper de stuk zalm en begint met bakken. Voor een andere klant pakt hij weer dezelfde grijper en begint wat gamba’s te bakken. Mijn zalm draait hij om met nog steeds diezelfde grijper en wil nadat hij rauwe garnalen ermee heeft gepakt, mij mijn half gare zalm geven. Ik weiger. Ik ben zeker niet van plan ‘s avonds bij thuiskomst Moby Dick 10 keer opnieuw te lezen op de wc. Geschokt zeg ik tegen de kok dat wat hij nu doet echt niet verstandig is en je zo iemand een goede voedselvergiftiging kan geven. Zuchtend en hoofdschuddend spoelt hij zijn grijper onder de koude kraan af en zegt “kijk schoon” en kwakt zo mijn stuk zalm op mijn bord. Verbaasd loop ik weg.

Langzaam begint de roze Jin Lai wolk van vroeger te verdwijnen en zie ik de keiharde realiteit van wat het nu is geworden. Kratten met vieze opgehaalde borden liggen her en der verspreid tussen de vitrines vol lauwwarme doorgekookte eten. Rijen met mensen bij de vlees en wok afdeling. Allemaal met een lege bord starend naar het oneindige vreetfestijn. Als pavlov hondjes, kwijlend en bedelend. Onbeperkt wijn, onbeperkt bier, onbeperkt kip, onbeperkt patat, onbeperkt frikandellen, onbeperkt nassi, onbeperkt sinas, onbeperkt sushi, onbeperkt vlees…

Bord 4 wordt iets van de Italiaanse afdeling. De lasagne en pasta is onherkenbaar en aangezien ik geen vlees eet, waag ik mijn kansen bij de pizza. Beetje slap, verloren en met verbrande stukjes pak ik een puntje tonijn pizza. Helaas is dit ook weer een flinke teleurstelling. Mijn vriend en ik geven het hoofdgerecht op. We gaan toetjes eten. Dat kan niet mis gaan. Toch?

Bij de toetjes vitrine staat een chocoladefondue. Maar die sla ik over. De kinderen hebben ontdekt dat je daar alles in kan en mag stoppen. Bij de ijsafdeling is het een confetti van nootjes, spikkels en plakkerige zooi. De cakejes echter zien er echt lekker uit. Mini tompoes, mini brownie, mini slagroomtaartje. Ha… dat is een girls dream. Van alles wat. Het gaat goed komen vanavond!!!

Maar dan zie ik een medewerker een grote doos van een pallet halen en haalt daar de voorverpakte voorgeproduceerde mini toetjes uit. Ik kijk nu goed om mij heen en achter de tafels en vitrines en zie overal groothandel pakken. Het fruit komt hoogstwaarschijnlijk uit blik, cakejes uit die grote dozen… niks lijkt vers of zelf bereid. Tsja, dat verklaart de lage prijzen, grote keuze en massale opzet. Voor een prikkie onbeperkt eten gaat ten koste van de smaak en kwaliteit. Maar aan de drukte te zien is daar blijkbaar helaas een markt voor. Nee, nooit meer. Volgende keer neem ik liever mijn klapstoel en tafeltje mee naar de groothandel en ga daar uit de bulk verpakking schranzen.

We vertrekken en vriendelijk vraagt de medewerkster bij de deur of het heeft gesmaakt. “Nee sorry, het was vreselijk.” Ze schrikt van onze eerlijkheid. We leggen uit wat ons niet beviel maar dat we echt serieus geschokt zijn over de gamba’s. En ook de schaal groene smeuige vreselijk stinkende gamba’s bij de wokafdeling. Ook het al donker verkleurde vlees, wat er echt te lang heeft gelegen. Wij krijgen de baas te spreken. We worden vriendelijk te woord gestaan en hij beloofd beter. Wij krijgen direct onze geld terug. Ik heb haast medelijden met de man. Je ziet dat hij hard heeft gewerkt de laatste maanden. En de zaak is echt mooi opgeknapt van binnen en de concept erg slim. Maar ik ben serieus bang voor deze meneer dat of iemand een ernstige voedselvergifting gaat oplopen of men toch meer kwaliteit eist en deze openingsdrukte langzaam gaat aftaaien.

Oprecht wens ik de mensen van Jin Lai succes en beterschap. Ik heb er in het verleden met veel plezier gegeten en was altijd tevreden over hun wok. Laat hun focussen op wat vroeger hun juist zo sterk maakte en laat ze zich niet verleiden kwaliteit voor kwantiteit te vervangen.

En anders… ik heb de laatste potje Norit gekocht, voor de hoogste bieder ;-)
Sabrina-1 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Goed restaurant. Lekker gegeten en vriendelijke bediening. Mag wel vaker rondgelopen worden voor drankjes, vooral als je het inclusief arrangement hebt. Afgelopen maand 2x geweest en beide keren maar 2 drankjes gehad. Ik ben benieuwd naar Jin lai na de verbouwing.
Joop W.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Al jaar en dag komen wij in dit restaurant.Kwaliteit / prijsverhouding is prima.Bediening uitstekend.De keuze uit het wokmenu is groot en ook het buffet met b.v. nassi en andere chinese gerechten is groot.Dessert kan men zelf samenstellen,b.v.lyches ,aardbeien en slagroom of een redelijk ijsaanbod. Wokken valt ook prima te combineren met een koolhydraatarm dieet ,b.v.de Frank dieet.Geen bami of nasi nemen maar alleen vlees en vis producten met groente naar keus en dit laten wokken.Lekker en goed in je dieet.
Carrotfarmer .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Een zeer kindvriendelijk restaurant. We komen hier zeer regelmatig, omdat het eten voor een wokrestaurant prima in orde is. Mede dankzij de zéér vriendelijke bediening, de goede parkeergelegenheid en het ruim opgezette restaurant (wat redelijk tot goed gevuld wordt met gasten) zijn al onze bezoeken tot op heden zéér geslaagd en blijven we terugkomen.