Meer informatie over restaurant Jetties

6,8
Faab_Coco .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Haarlem heeft veel leuke eettentjes en restaurants, maar Jetties blijft toch wel mijn favoriet. Je kunt er veel soorten dingen bestellen (o.a. broodjes, taartjes, salades, smoothies, hamburgers en warme gerechten zoals pasta en curry) en het is bijna altijd waanzinnig lekker, van goede kwaliteit en degelijke of zelfs riante porties. En wat ik zelf ook erg belangijk vind: alles is biologisch! Hoewel de inrichting er op zich niet erg gezellig of warm/ knus uitziet, zit ik er altijd heel prettig en vind ik dat er een fijne sfeer hangt. Het is een mooie open, lichte ruimte en door de grote ramen kun je lekker naar buiten kijken. Voor een romantische date of een intiem diner zou ik er niet heen gaan (daarvoor zijn ook genoeg andere plekken in Haarlem te vinden), maar in alle andere gevallen zeker wel! Dat Jetties een wat lager cijfer voor service heeft, komt waarschijnlijk door het zelfbedieningsprincipe, wat een beetje het gevoel geeft alsof je in een kantine zit te eten: je moet zelf naar de kassa gaan om te bestellen, als je eten klaar is moet je dat zelf bij de keuken op komen halen en als je klaar bent zet je zelf de vuile vaat in het afwasrek. Ik heb totaal geen moeite met dit systeem, dat prima werkt, maar het is wat dat betreft dus wel echt anders dan bij een gewoon restaurant. Daar moet je je wel even op instellen. Als het rustig is komt het personeel overigens ook vaak je bestelling gewoon naar je tafel brengen. Het heerlijke biologische eten en de fijne sfeer maken van Jetties een plek waar iedereen een keer gegeten moet hebben! Ik krijg er in elk geval nooit genoeg van.
Fredfellinga .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Goede vegetarische restaurants zijn schaars dus ik was blij in Haarlem bij Jetties terecht te kunnen. Ik heb een heerlijke Ceasarsalade gegeten met een flink stuk spinaziequiche. Prima! Ik vind het prettig dat de locatie zo dicht bij het station ligt, 5 minuten lopen. Ik kom zeker terug als ik weer in deze stad moet zijn.

Juerd .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Met enige regelmaat komen we bij Jetty's, altijd gezellig en lekker. Vriendelijk personeel vandaag de dag niet echt meer overal van vanzelfsprekend, natuurlijk moeten wij ook wel eens even wachten, maar ja je ziet dat ze druk zijn en het is geen super grote winkel. Als je zorgen verdwijnen wel weer als je lekker zit te eten en daarom komen we er. Als ik een recentie lees , van een klant die er blijkbaar vandaag ook was en blijkbaar stress had omdat hij op tijd in de bios moest zijn. verbaast mij dat, maar goed ieder zijn beleving, blijkbaar met z'n verkeerde been uit bed gestapt en een beetje te laat gaan eten. Wij hebben weer genoten, tot de volgende keer :-)
Arjen L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Jetties was altijd erg leuk, maar sinds enige maanden is er iets veranderd. Minder vriendelijk. Het ging altijd nog wel, maar vandaag was het niet meer leuk. We komen er niet meer. Toen we bestelden werden we niet aangekeken door de dame die onze bestelling opnam. Een van de gerechten was er niet: "Dat is op." Dat kon vriendelijker, maar goed. Een ander gerecht besteld. Met twee witte wijn. Die bleek op kamertemperatuur te zijn. Toen ik terug liep naar de kassa met de wijn om te klagen kreeg ik het aanbod van ijsklontjes. Nou, nee dank je. Maar sorry of iets dergelijks kon er niet vanaf. Wel de mogelijkheid van een tapbiertje. "Die is wel koud." Vervolgens 20 minuten zitten wachten. In een restaurant dat zich presenteert als 'oké' fastfood. We moesten ook naar de film, dus ik maar weer naar de dame achter de kassa om te vragen waar ons eten bleef. Nog 10 minuten in de oven. Weer geen sorry, maar een uitleg dat ze afhaalbestellingen eerder doen. Pardon? Wilt u dan koude taart? Nee, ik wil dat u de taart op tijd in de oven doet. Eindelijk kwam er een vrij bot geblaft 'onze excuses' uit. En of ik een drankje wilde voor tijdens het wachten. Na 5 minuten kwam het eten, nu toch ineens sneller. Magnetronwarm.

Kortom: Jetties is niet meer en het zombierestaurant wat er nog zit bezoeken wij niet meer. Jammer, maar het is niet anders.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Vandaag hier een broodje van de dag(falafel met salade, tzaziki en knoflookmayo) afgehaald. Toen ik het thuis open maakte dacht ik: 'wat goed, de sla zit apart', echter bleek er ook nog wat armetierige blaadjes in het nu kleffe broodje(na reis va 1 uur) gestopt te zijn. De smaak van de falafel, tzaziki en knoflookmayo waren erg lekker. Ik vond het alleen wel erg zonde dat er ontzettend veel aluminiumfolie omheen zat en dat het ook nog in allemaal verschillende plastic bakjes zat.
Kortom het eten was heerlijk, echter lijkt mij een goed idee de manier van verpakken te heroverwegen(past denk ik ook meer in het concept van Jetties).
Decor is prima, niet heel origineel, wel lekker licht.
De prijs-kwaliteit verhouding was OK. Mocht ik nog eens in Haarlem zijn kom ik terug.
E_ .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Jetties is een leuk, hip tentje waar het eten bovenaan staat en dat proef je ook. De prijzen zijn dik in orde en wat je krijgt is elke hap gewoon ontzettend lekker. Beefburger was echt de beste die ik ooit ergens heb geproefd. Temperatuur was perfect, het broodje, mijn speciale wensen kwamen goed over, gewoonweg helemaal top.

Service is 'zelfservice', maar het eten wordt wel gebracht als je het dan zelf aan de counter hebt besteld. Je kunt er alleen met PIN betalen, op zich een mooi iets, maar toch iets minder klantvriendelijk dan wanneer je zelf kunt kiezen.
Decor is in orde, maar het is best rumoerig. Daarom kom ik niet verder dan een 7.
Pluspunt is dat je de (biologische) mayonaise zelf mag pakken en dat dit niet extra kost. Deze was echter over datum, anders was het een 10 geweest voor eten. Ik heb er niets over gezegd in de zaak zelf, want ook mayo die een paar dagen over datum is kun je nog prima eten, maar het is wel wat slordig als het er nog ligt.
Dymph K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten in deze drukbezochte tent. De couscousschotel was goed gekruid, met groente met de juiste gaarheid. Het bestellen bij de counter was wat vreemd, al hebben we niet lang hoeven wachten.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Mooie lokatie tussen centrum in station. Ik vind de prijs-kwaliteit niet in verhouding; de pasta's zijn prima, maar 15 euro is behoorlijk prijzig in een ambiance waar je zelf a/d corner moet bestellen én je geacht wordt zelf weer af te ruimen.
Beste dame en/of heer,

Hartelijk dank voor uw feedback en recensie, dat stellen wij altijd zeer op prijs. Spijtig dat u de prijs te hoog vond, wij proberen om alles vers te maken en met goede ingrediënten te werken. Desalniettemin nemen wij uw bericht serieus en zullen wij intern bespreken of wij de pasta's wel moeten blijven voeren bij Jetties.

Nogmaals dank en vriendelijke groeten, Jet
Wijnkonijn1 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Heerlijke veggieburger en GROOT!!!!!! Is echt ruim voldoende als daghap....... en dan die goddelijke carrotcake echt een aanrader!!!!! Als je op weg bent naar huis vanuit de trein is dit een prima tussenstop om goed lekker en snel iets te kunnen eten! TOP
Els D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Een heerlijke Marokkaanse groenteschotel gegeten, lekker veel. Er was een ruime keus in vegetarische gerechten. Veel biologische producten. Aardige behulpzame bediening, je moest je eten zelf even ophalen, maar dat hoort bij het concept. Bijzondere inrichting, ik kon het wel waarderen, alleen de akoestiek is niet zo best.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Het ademt een beetje de sfeer van een toko, zelf je gerechten kiezen en dan afrekenen. Ter plekke kun je ze opeten maar evengoed ook meenemen. Zelfbediening dus en ook zelf afruimen.
Wij kozen de rundercurry en de salade met geitenkaas. Beide gerechten smaakten goed. De rundercurry was eenvoudig, rundvlees met winterpeen, zoete aardappel en witte rijst. Milde currysaus. Ook de salade was heerlijk. Als nagerecht nog een stuk cheesecake met rood fruit mee genomen. Deze was heerlijk en vooral niet te zoet.
Leuke plek voor een "snelle" bio-hap. Prijs/kwaliteit een ruime voldoende.
Prdeb .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Prima eten, was hier voor de 2e keer en dat beviel wederom goed. Er is weinig keuze voor de maaltijden, maar er zit altijd wel iets origineels tussen, de smaak is goed en de porties groot. En alles is zoveel mogelijk biologisch.
Qua service is het prima voor een self-service zaak, Het personeel is vriendelijk maar niet altijd heel snel.
Als toetje is de witte chocolade frambozen cheesecake een absolute aanrader!
FransFerdinand .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Gister een rundercurry gegeten, die echt niet goed was. Het vlees was erg droog, de saus was niet goed op smaak. De vegetarische burger van mijn vriendin was redelijk maar niet speciaal. Al met al erg duur voor wat ze bieden.
DennisHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Veel goede berichten gehoord over Jettie's. Maar viel dat even vies tegen vandaag. Voor de lunch bestelde ik een broodje mozarella, parmaham en pesto, met een koffie. Het broodje was ronduit vies, waterige mozarella, erg weinig ham en pesto zonder enige smaak. De gewone zwarte koffie was zo slap dat het wel senseo leek. Op mijn vraag aan het personeel of dit nou de bedoeling is kreeg ik een schouderophalen en verder geen antwoord. Zo werden de broodjes en koffie nou eenmaal gemaakt. Het enige pluspunt is dat het een leuke tent is. Maar ik kom hier nooit weer.
Cph88 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Burgers zijn heerlijk! Service kan wel wat beter, sneller vooral, en de sfeer is ook niet geweldig om in te zitten. Ik haal dan ook meestal af en daarvoor is het prima!

Zou leuk zijn als jullie ook gaan bezorgen!
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Als dit de kantine op mijn werk was zou mijn enthousiasme geen grenzen kennen, voor deze prijzen ( €13,95 voor een vegetarische daghap zonder probate vleesvervanger) verwacht je iets meer....eigenlijk een stuk meer. De inrichting is prima functioneel en de tafeltjes staan niet te dicht op elkaar.
Ruurdje P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Voor een dagje Haarlem in kwamen we onderweg naar het centrum Jetties tegen. Zag er interessant uit, dus we hebben hier broodjes gegeten. Er was nog een mooi tafeltjes vrij maar deze was nog niet afgeruimd, dus dat hebben we zelf maar weggebracht (het was een beetje onduidelijk of je het zelf op moest ruimen of dat het door het personeel gedaan werd). De inrichting van het restaurant is een beetje kantine-achtig, niet bijzonder sfeervol maar gelukkig hadden we een plekje bij het raam.

Bij de balie een broodje besteld met wat drinken en vervolgens hebben we een dik half uur op twee broodjes gewacht, en dat vind ik echt te lang voor 'gewoon' een broodje. De broodjes waren wel erg lekker: goed belegd! Prima prijs-kwaliteit-verhouding ook, alhoewel het misschien een tikkeltje lager was omdat het geen bediening aan de tafel was.
PureSenses .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
“Goede plek voor gezonde daghap”

Prima restaurant voor een 'snelle hap' al kan het ook wat langer duren. Het eten is veelal biologisch en de taarten zien er heerlijk uit! De sfeer is wat minder, aangezien en nogal veel tl-licht is en je dus het idee hebt in een kas te zitten. Daarnaast is het zelfbediening dus je moet op je nummertje wachten voordat je eten klaar is. Dat is meestal wel ok, maar kan erg lang duren, dus hou daar rekening mee. De porties zijn groot, dus trek heb je niet meer als je de kas verlaat. Een goede plek om ook alleen naar toe te gaan.
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Ik vond het apart dat mijn 'goedenavond' niet werd beantwoord toen ik met mijn vriendin het Amerikaanse diner-achtige restaurant binnen liep. We hebben al vaak bij Jetties naar binnen gekeken en waren nu wel eens benieuwd, daar we toch een snelle hap moesten eten, of het een beetje te pruimen was. Self-service dus. We wilden allebei een rode wijn, die kregen we mee. Welke? Geen idee. Werd niet gevraagd ook. De wijn kwam in rare kleine glaasjes met veel krassen. Ik nam een Burger Royaal (rundergehakt, parmaham, parmezaanse kaas en truffelmayonaise) (9,50 + 2,75 voor frietjes en mayo) en mijn vriendin een curry met kip (11 euro ofzo?). Het eten kwam relatief snel. Gelukkig maar, want Jetties is niet een enorm knusse plek. De burger was meer sla en grote plakken komkommer dan daadwerkelijk vlees. Het rundvlees was te lang gebakken en (dus) met weinig smaak. Dit werd echter ruimschoots goed gemaakt door de enorme hoeveelheid kaas en (ook) parmaham. De truffelmayonaise was er vast maar was door de kaas en de ham niet meer te proeven. Een weinig genuanceerde burger dus met veel te veel smaken die niet in balans waren. De frietjes waren saai. De curry had die smaak van de burger goed kunnen gebruiken. De rijst was iets uit een pakje, vermoedde mijn vriendin, en was niet gezouten. De curry zelf smaakte ook naar weinig (in elk geval niet naar klassieke Indiase kruiden, zoals komijn, gember, kaneel en dat soort dingen) en de harde bloemkool in grote hoeveelheden deed haar zoeken naar de kip. Die zat er weinig in. Ik opperde: 'Ja maar, het is biologisch.' Dat bleek niet perse zo te zijn. Jetties streeft er naar zoveel mogelijk biologisch te zijn, maar is wel 100% natuurlijk. Ja, natuurlijk. We probeerden nog een toetje om de wijn, die trouwens ontzettend lekker was, mee op te drinken. We deelden een kleine citroen-meringue taartje. De bodem was te lang gebakken en de citroencreme werd al bruin. De meringue was wel prima. Al met al werd het enigszins bitter. We moesten het bordje wel tussen de rest van de borden proppen, want er werd niet afgeruimd. Niet duidelijk was of wij dat moesten doen, maar je zou zeggen als ze eten komen brengen ze het ook weer meenemen.

Door de avond heen was er veel afhaal en liepen de mensen af en aan. Dat is op zich niet zo'n probleem, maar we zaten met ons tafeltje gevoelsmatig midden in een gangpad. Veel mensen aten ook alleen, met een kleine ovenschaal met andijviestamppot en twee donkerbruine gehaktballen. Je moet er maar zin in hebben.

Al met al waren we krap 40 euro kwijt. Op zich is dat niet heel veel, maar het eten was niet fantastisch noch veel en ik vind 40 euro toch wel weer heel wat als je niet bediend wordt (en de bediening die er is eigenlijk geen zin in je heeft). Betere koks, beter personeel en een betere menukaart (met ook meer veggie dingen die niet pompoensoep zijn) zou heel wat helpen.

Mies70 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Vanmorgen voor het eerst bij Jetties geweest. Mijn vrouw komt er regelmatig en vindt het ok.
Ik had een hele andere ervaring. Geen gedag zeggen bij binnenkomst terwijl ze vlak naast me stond. Vervolgen cappuchino, cheesecake en smootie besteld. "Smoothie kom ik zo brengen". Niet dus. Toen mijn vrouw haar capu op had maar zelf gaan vragen. "Ik kom hem zo brengen". De dames stonden gezellig met zn vieren in de keuken te keuvelen. Geen sorry of niets.
Uiteindelijk kreeg ik mijn Mango smoothie van 4 euro. Wederon geen excuses voor lange wachttijd.
Smoothie was vervolgens niet te drinken. Was meer ijswater met veel gemalen ijs erdoor met heel in de verte een mango smaakje.
Aanfluiting. Ik ga de volgende keer naar een betere tent. Gelukkig zijn er daar genoeg van in Haarlem.