Jefferson Bar-Brasserie

www.barjefferson.nl Vliegtuigstraat 16 1059 CL Amsterdam Nederland Kaart
31-206173804

Over restaurant Jefferson Bar-Brasserie

Topservice in een stijlvolle zaak

Geniet van klassiekers die in geen enkele brasserie mogen ontbreken. Elk gerecht wordt met veel zorg samengesteld, perfect uitgebalanceerd en is voortreffelijk van smaak. De vriendelijke bediening geeft je een warm welkom gevoel.

Meer informatie over restaurant Jefferson Bar-Brasserie

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag 08:00 - 22:00
Donderdag en Vrijdag 08:00 - 00:00
Zaterdag en Zondag op aanvraag

Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
echt een super plek voor een lunch kwaliteit van het eten was erg goed bediening voor Amsterdamse begippen was super echt een aanrader
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
dit restaurant ligt aan se rand van de ring, midden op een bedrijven terrein in Amsterdam West. Het heeft een terras aan de straatkant. Binnen ziet het er hip uit. Een indrukwekkende wand met alle wijnen die het restaurant schenkt. De bediening is correct, maakt zich niet druk waardoor zij ook rust uitstralen. De gerechten zijn prima. Wij hadden de linguine met gamba's en rode peper. Lekker pittig. Misschien hadden er iets meer gamba's in gemogen. Het hoofdgerecht van het seizoensmenu was parelhoen. Niets op aan te merken. De kaart is oke. Eerlijke prijzen. Over het water wordt niet moeilijk gedaan, daar wordt niets voor berekend. Een restaurant waar we zeker vaker zullen komen als we de drukke stad niet in willen.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant op een bijzondere (bedrijfs)locatie aan de rand van de stad. Prima, zonovergoten terras; smakelijke, goed gevulde salades en vooral de steak tartare was lekker. Mooie wijnen per glas, grote diversiteit. Bediening vriendelijk maar zeer inefficiënt (onervaren?). Goed dat je op een drukke vrijdag toch een tafeltje op het terras kan reserveren.
Katarina B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Wij hebben hier met hele groep gegeten. Het eten was heeeeerlijk! Ik heb nog nooit zo een heerlijke vis gegeten! aanrader!!! De kom verdient een kroon!
Bambo007 V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Hier vorige maand met een grote groep vrienden gegeten. Het restaurant moet het vooral hebben van zakelijke lunches en diners door de week aangezien het zich midden in een industriegebied bevindt. Maar ook op een vrijdagavond is het hier goed toeven. Het eten is van uitstekende kwaliteit en je krijgt hier echt waar voor je geld. We begonnen met een tartaar van tonijn en als hoofdgerecht hadden we kalfswang. Beide gerechten was erg lekker. Ook de wijnen en andere dranken zijn erg goed. Zo hebben ze Pilsner Urquell en Gulpener Neubourg op fles, die toch wel tot de beste bieren gerekend mogen worden. Een bezoek aan Jefferson is dan ook absoluut de moeite waard. Op zaterdag en zondag is Jefferson gesloten maar kan dan wel worden afgehuurd voor feesten en diners in besloten sfeer.
Jopie20 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Het is niet makkelijk om voor mij te koken omdat ik gluten- en lactoseintolerant ben en daarnaast nog een lijstje heb van dingen waar ik niet tegen kan. Ik maak zo vaak mee dat ik dan wel iets te eten kan krijgen, maar dat het dan ronduit saai is of dat ik twijfels heb bij de kennis over allergieën bij de kok.
Zo niet bij Bar Brasserie Jefferson. Ik was hier met een bedrijfsuitje en heb een paar dagen vooraf mijn dieetwensen doorgegeven. Heerlijk gegeten. Een echt lekkere 3-gangenmaaltijd met heerlijke hapjes die ik niet elke dag krijg. Super!
Verder leuke aankleding en de bediening was heel vriendelijk.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Ben hier beland, nadat ik pech met de auto kreeg en de garage om de hoek zat. Geluk bij een ongeluk dus. Heerlijk gegeten, lekkerste Caesar Salad die ik ooit gegeten heb. Kraakverse romaine sla, perfecte hoeveelheid dressing die er al doorheen was gemengd, crispy bacon strips, goed gepocheerd eitje erop en heerlijk bruin brood erbij. Echt een topper! Enige puntje is dat het erg kaal aandoet, vanwege de weinige tafels en industriële look, maar aan de uitgebreide bar te zien en het overwegend zakelijke publiek kan ik me voorstellen dat dit een goede vrijmibo locatie is.
Cuisi .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Afgelopen woensdag hier gegeten met 2 personen. Ik zou restaurant uitkiezen. Gezocht op Iens voor een restaurant. Wilde niet te duur en toch goed eten. Wilde niet het Centrum van Amsterdam in.

Zowel de rapportcijfers op Iens als de recensies en de foto's leken (zeer) goed. Jefferson had gemiddeld een 8,2 en (nota bene !) een van de bekendste restaurant's van Nederland (met Michelin sterren) een 8,9. De cijfers, samen met de foto's en recensies op Iens besloten hier te gaan eten.

Bij aankomst bleek het restaurant op een industrie terrein te zitten, de entree was verreweg van aantrekkelijk. Aan de rommelige stoeltjes en bierbord voor het restaurant kon je zien dat er iets zat ... duidelijk was het niet en , mijn 'partner' keek bedenkelijk toen ze het aanblik aanschouwde. Het stond wel op internet dat het op een industrieterrein was gevestigd, maar werd afgedaan als onbelangrijke informatie. Als de rest goed is, dan hoeft het geen probleem te zijn. En dat was het volgens de cijfers, plaatjes en de recensies. Je kon er makkelijk parkeren was het tegenargument, alsof er over nagedacht was door een recensist op Iens. Eenmaal binnen kreeg je een ander gevoel. Het zag er op zich leuk ingericht uit. Foto's gaven een goed beeld van de interne situatie maar het was duidelijk dat tijdens het maken van de foto's een stylist aanwezig was geweest. We waren er rond 18:30 uur, mijn tafel (met een knipperende defecte lamp erboven) was gereserveerd met een bord met mijn naam erop (leuk idee), het was rustig en dat bleef zo de verdere avond.

De service was goed maar eigenlijk vindt ik dit 'normaal'. Bestelden rode huiswijn, per glas 3,50 euro, het was een zeer matige huiswijn; paars van kleur, veel tannines, jong Frans waarschijnlijk uit de Languedoc en per fles inkoop niet meer dan 2,50 euro. Andere wijnen waren per glas te bestellen maar vond ik ronduit duur (vanaf 4,50 tot zelfs 9,50). Karaf water werd automatisch op tafel gezet.
We namen allebei een menu á 25 euro. Voor sashimi van zalm, ketjap, sesam en gember. Vier dunne plakjes zalm, geen decoratie, wel lekker van smaak maar het miste bezieling. Simpel recht toe recht aan. Géén mooie borden die waren beschreven in voorgaande recensie teksten. Hoofd eend met een soort van puree (met groenten) in jus. Eend was klein van formaat maar wel rosé gebraden en lekker mals, saus leek niet zelfgemaakt te zijn en aangemaakt met kruiden en kaneel. Puree met groente (?) leek op baby eten van een bekend baby voeding merk die 2 dagen ervoor was gemaakt met een blender. Nagerecht was een schijfje (smaakte als standaard aanmaakpoeder, niet zelfgemaakte) bavarois, met schijfjes sinaasappel en Griekse yoghurt torentje en wat koekkruimels.

Ik vond het vlak, simpel en dimensieloos. Nog even mezelf gerelativeerd, afgevraagd of ik een zeurpiet was voor 25 euro, maar nee dat vond ik niet. Al met al ook niet echt slecht. De bediening was goed maar de verwachting die is gewekt in Iens daar voldeed het totaal niet aan.

Het hoge cijfer 8,2 van Jefferson, een verschil met 0,7 met een van Neerlands beste Restaurant met Michelin sterren, vond ik absoluut niet in verhouding. Het is me nu toch overkomen dat ik op basis van (hoge) cijfers, plaatjes en recensies ergens ben gaan eten waar ik eigenlijk niet wil gaan eten. Dat voelt niet goed. Ik heb hier moeite mee.

Dit is geen knaller van een restaurant die eigenwijs op een industrieterrein is begonnen met supergoed eten en mooie borden. Dit restaurant is van 8 uur tot 23 uur open. Op een Industrieterrein waarbij de plaatselijke bedrijven ontbijten vanaf 8 uur, lunchen en waarschijnlijk (uit gemak) soms dineren.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Ik heb dit stukje (recensie) een tijd laten liggen, het kwam er niet van om het te plaatsen maar nu moet ik het wel even kwijt. Wat een nonsens om deze Brasserie met een sterrenzaak te vergelijken! Volgens mij worden er op IENS zelfs hoge cijfers aan eethuisjes en een enkele snachbar uitgedeeld door klanten van die eetgelegenheden. Als de patat daar uitstekend is geef je een 9 voor het eten en denk je er toch niet aan om het een 6 te geven omdat er geen meesterchefkok in de keuken staat!
Afijn, mijn ervaring van inmiddels enkele weken geleden. We waren met een groep op maandag en kregen de tafel vol met voor-hoofd-en nagerechten. Dat gebeurde in overleg met het personeel: we hadden het zo druk met elkaar en eerst de kaart nog uitpluizen zou weer te lang duren. Nu lekker zelf pakken waar je zin in hebt en dat was ... in bijna alles wat op tafel kwam! Tussen de voorgerechten stond quiche van groene asperges, paté van het huis, bospaddestoelen-truffel velouté, steak tartare en zalmblini's. Eerste 3: heerlijk, laatste 2: gewoon lekker. Twee x vis als hoofdgerecht: super! De scholfilet met kruidenkorst en de roodbaars: precies goed. Gestoofde ibericowangetjes: erg goed! Entrecote met bearnaise: mwah...maar dat ligt meer aan mij, ik heb er niet zoveel mee dus had het net zo goed niet kunnen opscheppen. De paddestoelenrisotto was wel aan mij besteed, zo goed heb ik 'm allang niet meer gehad, niet in een (Italiaans) restaurant en niet bij vrienden thuis (sorry...). Of je met een buik vol nog kan genieten van de witte chocolade cheesecake en een advocaatmousse? Ja, dat kan! De kazen die daarna nog op tafel kwamen heb ik, dacht ik, maar laten staan, dat geloof ik allemaal wel. Bijpassende wijnen op advies van de bediening die overigens aangenaam onopvallend aanwezig was. Volgens mij hadden we nog koffie en een cognac en uiteindelijk een rekening van 50 euro per persoon. En dat was inclusief een welverdiende vette fooi! Nog 1 ding: dat Jefferson niet in hartje bruisend Amsterdam ligt zal mij een worst wezen.
Catherine K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Wat een heerlijke avond( in twee betekenissen)hadden wij!Het eten is gewoon goed en de bediening vriendelijk en adekwaat.
Huib D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Jefferson is een sympathiek restaurant met weliswaar een kleine kaart, maar altijd een prima prijs-kwaliteit verhouding. Jammer is dat de brasserie nog niet in het weekend (zaterdag bijvoorbeeld) is opengesteld. Het zou aantrekkelijk kunnen zijn voor bewoners van Buitenveldert en Amstelveen. Zo veel keus hebben die nog niet.
Ho Lian K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Heerlijk gegeten! Zalige eendeborst. Uitstekend gebakken roggevleugel! Ik ben normaal niet gek op bloemkool, maar deze was errug lekker. Het leek niet eens meer op bloemkool.
Relaxte sfeer. Leuk ingericht pand. Ontzettend aardige bediening, wat een vriendelijke mensen. Sympathiek geprijst.
(Persoonlijk zie ik nog graag meer groente op mijn bord)
Alleen de aanwijzingen voor heren en damestoilet hing wat hoog, waardoor mijn vader in het damestoilet terecht kwam..
Ik kom hier zeker terug en zal absoluut mensen meenemen! En gratis parkeren in Amsterdam West, waar zie je dat nog? Er rijdt dan ook geen tram of bus in de buurt.
Rogier K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Jefferson is een erg sympathiek restaurant. Het eten is helemaal goed, -hoogstens slibtongetjes wat aan de kleine kant- en vooral een uitstekende bediening. De plek is ongebruikelijk, maar zeker niet ongezellig door de mooie inrichting
Mfvandijk .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Waar ik bij aankomst even heb getwijfeld door te fietsen door de iets wat afgelegen locatie, ben ik dolblij dit niet gedaan te hebben. We hebben heerlijk gegeten en bijzonder smakelijke wijnen gedronken in dit relaxte en verzorgde restaurant. Veel Amsterdamse restaurants kunnen nog wat leren van de aardige en correcte bediening. Fijn dat er nog restaurants bestaan waar de service niets te wensen overlaat.
Laat de locatie je niet afschrikken en geniet een avondje in Jefferson zou ik zeggen.
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Op een wel erg onverwachte plek op dat scharrige industriegebiedje op de Vliegtuigweg zit Jefferson. Hoe bedenk je het en wat een lef om hier aan de tafelrand van de stad een taxicafe om te bouwen tot een brasserie. Met een menukaart zoals je die in Parijs vindt. Grote uitgebreide kaart met brasserie klassiekers zoals steak tartare, oesters etc. Wij aan de steak frites. Parfait zo hoort het! En ook nog een een zeer uitgebreide wijnkaart. Let op wel betaald parkeren maar als we onze parkeer app checken, een dubbeltje per uur! Kijk dan blijf je nog even hangen op het terras. Top zaak van ondernemer met ballen!
MaudW .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Vanavond met een vriendin heerlijk drie-gangen menu gegeten. Had al goede verhalen gehoord en niets was minder waar. Verassend menu en mooie presentatie. Erg vriendelijke bediening. Inrichting is zeer sfeervol. Waar kun je trouwens in Amsterdam nog gratis en voor de deur parkeren. Heerlijk avondje. Tot de volgende keer!
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Een verrassend goede brasserie op zo'n bedrijventerrein. Het seizoensmenu zat goed in elkaar, waarbij de gevulde krab eruit sprong. Prima, zeker ook voor de prijs van 25 euro voor drie gangen. En een echt vriendelijke bediening met verstand van zaken, ook t.a.v. de wijnen. Je zit er goed, niet te dicht op elkaar, hooguit is het interieur wat aan de kale kant.
Misja A.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
De locatie is niet echt uitnodigend, op zo'n industrieterrein, maar van binnen ziet Jefferson er leuk uit.
We kwamen hier vooral naar toe omdat de menukaart op de website er zo goed uit zag. Echte brasserie gerechten zoals steak tartare en foie gras, daar houden we wel van.

De steak tartare nam ik dus als voorgerecht. Het duurde erg lang voordat het kwam, vreemd want het was niet erg druk en zo'n bewerkelijk voorgerecht is het toch niet.
De kwaliteit van het vlees was goed, dat is belangrijk natuurlijk. Maar het was niet goed op smaak gebracht. Er bovenop lag een gepocheerd ei. Daarvan moet de dooier nog wel vloeibaar zijn bij een steak tartare, maar bij deze was dat niet het geval, jammer.
Het hoofdgerecht, steak frites, was wel goed. Alleen werd er geen groente of garnituur bij geserveerd.

Toen ik tenslotte wilde betalen moest ik dusdanig lang wachten dat ik uiteindelijk maar zelf naar de kassa gelopen ben. De service kan dus nog wel wat beter.
K J.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Jefferson is een topper, een ontzettend fijne brasserie op een afgelegen Amsterdams industrieterrein. Een opsomming van wat er zoal fijn is aan Jefferson: de akoestiek, de ruime keuze aan lekkere wijn, de gewoon aardige bediening, de ruimte, dat je er (in Amsterdam!) probleemloos kan parkeren, de prijzen.
En het belangrijkste: het eten. Er is hier geen kunstenaar aan het werk, geen sterrenkok. Dat past hier ook niet, want het is een brasserie, waar "eenvoudige" gerechten worden geserveerd. In mijn geval was dat vooraf een pangsit van stoofvlees en serranoham met erwtenpuree en paddestoelen als voorafje. Als hoofdgerecht kwamen gefrituurde sardientjesfilets met spinazie. Aangename combinaties, uitstekend bereid, en deze gerechtjes kostten als menu samen slechts 20 euro. Hier heb je een gezellige avond waar iedereen aan zijn trekken komt, met oprecht lekker eten, zonder pijn aan je portemonnee.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Een verrassing en ontdekking op het bedrijventerrein bij Nieuw-Sloten/
Sluisje. Heerlijk gegeten met 2 vriendinnen. Merg met gamba's in een mergpijpje en dorade met verschillende gegrilde groenten voor €18,- ! Bediening zeer vriendelijk en kundig. Echt een aanrader! (misten alleen een fietsenrek, maar misschien hebben wij die in het donker over het hoofd gezien)