Jeanpagne

Nieuwe Rijn 27 2312 JD Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Jeanpagne

Bistro & aperitiefbar

Hier kun je elke dag vanaf 11:00 terecht! En dat is ook zeker een aanrader. Geniet met familie en vrienden van een eerlijke kop koffie met een huisgemaakt taartje en blijf daarna eventueel gewoon hangen voor de lunch. Eigenlijk kun je hier de hele dag blijven zitten, want ook de high-tea, de borrel en het diner liegen er niet om. Een fantastische aanwinst voor culinair Leiden!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Jeanpagne

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- High Tea 12:00 - 17:00
- Wijnbar vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Vivianne C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met zorg bereide gerechten. Vriendelijke bediening. Door de gladde vloer en wanden is de akoestiek wat koud en kil. Gesprekken van de overburen zijn woordenlijk te volgen. Met enkele wandkleden is dat zo opgelost.
Esmee V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Erg leuk restaurant met vriendelijke bediening en leuke gerechten. De sfeer was erg goed en we hebben de hele avond zitten kletsen. Een aanrader!
Ruben M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Met een groep van 7 gegeten. Heersende opinie: inspiratieloze gerechten, niet vies maar ook niet perse lekker. Nog steeds trek na 3 gangen. Ondanks veelbelovende berichten een tegenvaller helaas.
Tzuidema .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heel hartelijk ontvangen en bediend door jullie. Goede adviezen over keuze wijn en uitgebreid mogen proeven alvorens definitieve keus gemaakt te hebben. Heerlijke avond gehad!
Peter-Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Fijn restaurant om met de familie te eten. Goede ontvangst, attente bediening die echt goed naar je luistert. Eten zoals omschreven: bistro/brasserie stijl. Mooie porties, redelijk tot goed van kwaliteit. Toetjes (crème brulee en brownies) om je vingers bij op te eten.. zeker met een goed gekozen dessertwijn erbij!
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Uitstekend restaurant, beperkte keuze menu, uitstekende wijnen door zeer goede sommelier die op een bijzonder leuke wijze van alles laat proeven om tot een keuze te komen. Eten is goed. We komen terug!
Dorine T.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Op mijn verjaardag laat op de avond toch nog even snel langsgegaan voor het diner. Hoewel een drie-gangenmenu vanwege het late tijdstip niet meer mogelijk was (begrijpelijk), werden er kosten noch moeite bespaard het ons naar ons zin te maken. Aangezien ik een groot fan ben van steak tartare kon deze als hoofdgerecht besteld worden, top! Het geheel was erg smakelijk, wat het gemis van een eidooier goed maakte. Afsluitend een kaasplankje besteld wat gerust een kaasplank genoemd mag worden. Heerlijke kazen en niet te zuinig belegd. Dit alles gecombineerd met een heerlijke fles wijn en zeer goede service, zorgt ervoor dat we hier zeker vaker terug zullen komen!
Bruno V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Vooraf coquilles met wat sla en toast. Eenvoudig maar goed bereid. Hoofdgerecht, zoonlief een ribeye of geroosterde groenten en ik nam de boeuf bourguignonne. De ribeye was gewoon goed. De stoofpot was lekker maar miste een beetje oempf. Wat extra paper en misschien wat tijm had het dat beetje extra gegeven. Mijn vrouw nam de vis van de dag, op de huid gebakken zeebaarsfilet. Helaas was dat niet helemaal gelukt: de huid was slap en slijmerig. Ook hier was het garnituur echt heel goed.
Voor dessert namen we een brownie, een bavarois met sorbet, en een crème brulée van witte chocola. Gewoon goed.
We namen een glaasje wijn erbij en kregen echt heel ruime glazen. Flinke fles gekoeld kraanwater gratis -- zo hoort het.
Jeanpagne is een goede bistro op een mooi plekje in Leiden in een leuk pand. Het eten is niet super gekunsteld of bijzonder, maar gewoon goed (op dat visje na dan) met verse ingrediënten en mooi garnituur. Voor de hongerigen kon je friet en sla bijbestellen maar dat was echt niet nodig. Kortom, heerlijk gegeten voor een uiterst schappelijke prijs (ong. €100 voor ons drieën). We komen zeker terug!
M.j.boersma .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016

Het eten was niet helemaal top. De sla was droog en niet met een lekkere dressing.
het brood was ook droog en oud en niet gevarieerd. De vis was heerlijk/prima, maar weinig groente erbij en slechts drie aardappeltjes. In zijn totaliteit weinig eten.
De wijn was verrukkelijk. goede wijnkeuzes.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Absoluut een aanwinst voor Leiden. Heerlijk ongedwongen sfeer met tegelijk goede gerechten voor een zeer goede prijs. En dat men hier ook over weg kan met wijn moge duidelijk zijn!
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wij kwamen er voor een borrel, maar zijn gebleven bij het zien van de menukaart.
Toen wij een de wijn uitkozen, liet men ons beiden van de wijn proeven wat ik als zeer sympathiek ervoer. Witte en en bruine kleuren voeren de boventoon, met als blikvanger een prachtige Portugese tegelvloer en een bijzonder glazen dak.
Er is ook een terras bij aan de gracht waar je leuk kan zitten. Het publiek is gevarieerd. Onze voorgerechten bestonden uit een steak tartare en een terrine de campagne, een soort paté met verassend veel smaak. Bij beide gerechten een lekkere verse salade en wat brood. Ik miste een beetje boter en of olie om te dippen en gaf dat als suggestie aan de ober die voor deze tip bedankte. Als je om water vraagt, krijg je gratis een grote fles gekoeld water op de tafel.
Als hoofdgerecht namen we een steak en een kalfsentrecote. Samen met frites waren dit heerlijke gerechten. Espresso met een mini Madeleine maakte de zaak af. Prima gegeten en ook vriendelijk personeel.
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Leuke zaak! Fris en hip interieur. Groot raam in de gevel met uitzicht over de Leidse markt. Voor de lunch worden hele kleine bordjes gebruikt wat het idee geeft een matige portie te krijgen wat uiteindelijk niet het geval is. De hamburger is absoluut lekker, was wel zo goed als rauw, had medium besteld, maar het smaakte heerlijk, dus lekker opgegeten. Ceasar salad ook weer op klein bordje, wel leuk opgemaakt en smakelijk. Kipwrap helaas smakeloos. Weinig gebruik van kruiden en geen enkele pit. Alles bij elkaar een leuke lunch locatie!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Leuk en ongedwongen etablissement gelegen midden in het centrum van de stad.
Enthousiaste bediening. Ondanks de beperkte kaart, was het eten wel erg lekker.
Joanca .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Lekker gegeten en ook goede portiegrootte. Goede service maar onze serveerster had haar eerste dag dus was nog niet goed ingewerkt.
Zeker een aanrader en bij mooi weer op het terras aan de rijn!
Mariska.sturm .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Leuke persoonlijke bediening, leuke speciale wijnen die je dan ook even mag proeven, fijne keus in happen en gerechten en top plekje an het raam.
Ninette.marks .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Heerlijk gegeten, en wat ik helemaal top vind is de deskundigheid en het enthousiasme van de sommelier. Absolute aanrader en we komen zeker terug!
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
De Nieuwe Rijn in Leiden is tegenwoordig het episch centrum van restaurants. Een beetje veel van het goede dus als er een nieuwe verschijnt moet die snel kritisch gecheckt worden vind ik.

Wees gerust; Jeanpagne mag blijven. De zaak ziet er strak uit met veel wit. We dineerden hier met 8 man op een dinsdagavond.

De keuze wat betreft gerechten is niet heel groot maar voldoende om iets naar je smaak te kunnen kiezen. Bij de bestelling bleek echter dat de voorraden beperkt zijn want het favoriete voorgerecht, Coquilles, bleken er nog maar 2 beschikbaar. Dat is wel erg jammer. De meeste anderen gingen vervolgens voor de Steak Tartare. Naar verluid was de Coquille heerlijk en ik zelf vond de Steak Tartare heerlijk puur. Geen gedoe met rare smaakjes, gewoon rauw vlees zoals het hoort.

Als hoofdgerecht nam ik de sliptongen die goed gemaakt waren. Het garnituur was wel karig, daar zitten de kosten toch echt niet in en groenten zijn ook echt eten waar een kok zich in kan onderscheiden. Bij de maaltijd dronken we witte en rode wijnen die bijna allemaal onder de € 20 per fles zijn. Deze waren voor die prijs uitstekend.

Kortom, voor een net bedrag prima gegeten!
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Gisteren met een vriend eerlijk kunnen eten bij Jeanpagne. Prima eten, zeer ruime keuze aan wijnen incl professioneel advies, mooie strakke ambiance met dito open keuken. We komen hier zeker eens terug.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Lekker eten voor een mooie prijs.
Tafeltjes aan de voorzijde en terras hebben uitzicht op een van de mooiste stukjes van Leiden.
Ruim van opzet, ook leuk is de open keuken.
En niet onbelangrijk, fijne medewerkers.
Ook lekkere dagspecialiteiten en heerlijke wijn.
Fundaatje .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Jeanpagne. Het eten was lekker warm en op tijd klaar. Ze waren heel vriendelijk en ook goed in hun wijn keuzes.