Over restaurant Jean Marie

Al het moois uit de omgeving op je bord

Omgeven door het natuurschoon van de Krimpenerwaard, klassiek gedekte tafels, een mooi glas wijn en een huiselijke sfeer. De keuken streeft naar perfectie en kookt uitsluitend met de verse producten van het seizoen, veelal afkomstig uit de omgeving. De warme en kundige bediening schenkt met liefde een heerlijk glas wijn voor je in en beantwoordt graag al je vragen. Dit is echt culinair genieten.

Meer informatie over restaurant Jean Marie

Bus 197, 106 of 107 naar bushalte stolwijkersluis vanaf station Gouda. Vanaf daar is het 1 minuut lopen.
  • : Gratis parkeren. Om het restaurant heen zijn ruime parkeerplaatsen.

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

maxanny.bindels .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
De wildgerechten, fazant en hert pasten uitstekend bij deze periode. Het nagerecht van diverse appelbereidingen was heel fris en verassend van smaak. Erg lekker gegeten.
Leen V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Wij zijn bekend met Jan en Marieke. Benadering en omgang is daardoor veel gemakkelijker.
Tjaspers .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
In het kader van AH-AKTIE 3 gangenmenu gegeten. Prachtig wildmenu, sublieme smaken, hoofdgerecht verschillende bereidingen van hert, betaalbare huiswijn van prima kwaliteit, inclusief koffie,water en aperitief en fooi 77,50 euro voor 2 personen. Zo kan het dus ook!
Elisabeth L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met de AH Iens bon heerlijk gegeten bij Jean Marie. We kregen het 3 gangen menu, ditmaal in het teken van wild. We hebben wel een extra tussengerecht genomen.
Alle gerechten waren van topkwaliteit. Ook de gastvrouwen en heren waren zeer attent en vriendelijk.

Aanrader!
Keespoot34 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Fantastisch eten, enthousiaste medewerkers.
Wat tegen viel is dat het lekkers bij de koffie achteraf gewoon betaald moet worden, beetje jammer.
MarjonDekkers .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Weer erg lekker gegeten bij Jean Marie. Een heerlijk wild menu was samengesteld en we hebben ervoor gekozen om het tussengerecht (eend) erbij te nemen. Vriendelijk en professioneel personeel, wel erg druk en rumoerig(mede omdat het etablissement volledig bezet was), maar bovenal erg goed gegeten. Een wijnarrangement wordt altijd zorgvuldig samengesteld. Er werd met het eten prima rekening gehouden met een persoon die alleen zacht voedsel kon eten vanwege een recente operatie aan haar mond. Klasse! We komen zeker weer terug.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Jean Marie is een restaurant waar de kwaliteit van het eten en de klantvriendelijkheid voorop staan. De kwaliteit en de gecombineerde smaken van het eten zijn met passie bereid. Ik heb er van genoten. De sfeer is prima, warm en gezellig.
Lonneke E.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk gegeten, waarbij er goed rekening is gehouden met de dieetwensen van ons gezelschap. Hartelijk ontvangen en fantastisch verzorgd door kundige bediening. Het is een luxe restaurant waar een gezellige sfeer heerst. Een feestje om dit restaurant te bezoeken!
Pieterneldewit .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Gisteravond hebben we heerlijk gegeten bij Jean Marie! Mijn man werd vanwege zijn afstuderen in het zonnetje gezet, erg leuk hoe dit werd gedaan. De gerechten waren heerlijk en van goede kwaliteit. We komen graag nog eens terug!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Een heerlijk avondje uit eten bij Jean Marie met de familie. Uitstekende service en prachtig menu in een sfeervolle ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar!
Margie S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Lekker gegeten, echter zijn het wel heel veel smaken op een bord. Zowel het voor, hoofd en nagerecht was het mij iets te veel verschillende smaken op 1.bord waardoor het niet een geheel vormde. De service was prima wel een beetje opdringerig na elke gang werd wel 2x gevraagd of het lekker was. Tot slot het was redelijk koud in het restaurant, wat erg jammer was. Je blijft dan niet lekker zitten voor nog een kopje koffie.
Jolijn S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Warme ontvangst, goede service. Wel veel personeel aan tafel,waardoor gesprekken vaak onderbroken werden.
Eten was goed, tussengerecht wel wat weinig. Ik moest glutenvrij eten dat ging heel goed, maar had bijneem snoekbaars geen kreeftensais, maar botersaus. Hierdoor was de smaak minder gevarieerd.
Verder prima zorgen en goed rekening gehouden met de allergie.
Ivanjeveren .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Hier met AH bon gegeten, in 1 woord : fantastisch. Vriendelijk ontvangst, heerlijke gerechten en een super wijn arrangement. Het was een vaststaand menu maar dat is geen straf. Wij zijn begonnen met een glaasje Cava.
Voorgerecht Griet met bloemkoolpuree, schuim van Parmezaanse kaas en verse geschaafde truffel die niet overheersend was begeleid met een glas pinot grigio wijn. Daarna coquilles in room gebakken met zeekraal , lamsoor begeleid met een glaasje chardonnay, hoofdgerecht een proeverij van hert met een glaasje rode quatro wijn, deze vonden wij zo lekker dat we een foto van het etiket hebben mogen maken. Als nagerecht een stukje appeltaart, bolletje appeltaartijs, witte chocolade mousse en meringue, nu met een glaasje FRIS zoete dessertwijn, heel apart, geen stroperige zoete wijn. Alles paste perfect bij elkaar. En een lekker kopje koffie toe met verschillende kleine zoetigheden. Kortom een avond echt genieten. TIP: er is ook een BOB wijn arrangement en de Cava en dessertwijn zijn apart.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Erg vriendelijke en behulpzaam personeel. Zeer persoonlijke benadering. Goede uitleg en toelichting over de samenstelling van het menu.
Mascha S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Jean Marie is geen goedkoop restaurant maar je krijgt wel waar voor je geld. Wij hebben genoten van het overheerlijke eten en de voortreffelijke wijnen, dit alles geserveerd door het vriendelijke en zeer gastvrije personeel. Kortom; een heerlijke avond en zeker een aanrader!
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gisteravond voor de eerste keer in dit restaurant gegeten en het zal de laatste keer niet zijn. Heel aangename sfeer, bijzonder prettige bediening, tafeltjes niet te dicht op elkaar en bovenal heerlijk gegeten.
De lijngevangen zeebaars met bloemkoolpuree, parmezaanschuim en verse truffel (bepaald niet karig) was overheerlijk, zo ook de ravioli met geitenkaas en gestoofd geitenvlees. Het hoofdgerecht bestond uit diverse bereidingen van eend, prima bereid en het bitterballetje heel bijzonder en lekker. Tot besluit appeltaart en appeltaartijs (heerlijk), merinque met kaneel en witte chocolademousse. Wat we ook leuk vonden was het gebruik van veel streekproducten uit de Krimpenerwaard. Kortom: we hebben genoten.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Ontzettend gezellige avond gehad. Het eten was voortreffelijk en de mensen zeer vriendelijk. Er werd veel aandacht geschonken aan onze oude moeder en een praatje gemaakt. Ook de ambiance was uitstekend. Een aanrader.
Ageeth H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben wel redelijk lekker gegeten. Er staan niet veel gerechten op de kaart dus het viel een beetje tegen dat er gelijk gezegd werd dat er geen " lam" aanwezig was, er bleven dan nog 2 visgerechten en 1 vleesgerecht over, en als je dan geen vis eet......... Bij ons vlees hoofdgerecht zaten verder geen bijgerechten, dit zat echter wel bij de visgerechten. De bediening vonden wij wat formeel en tikkie over de top/dominant. De glimlach was deze avond niet echt gemeend, alleen de "manlijke" ober (jongeman) was ontspannen.
Voor de nagerechten kregen wij geen kaart maar konden wij alleen kiezen uit 2 opgenoemde gerechten. Wanneer wij vroegen om een ander nagerecht kon dat alleen als dit door meerdere aan tafel werd gekozen.....tikkie vreemd, want we waren NIET met de AH kaarten. Het was voor/door ons goed te merken dat de sfeer onder het personeel niet ontspannen was.
Marcovanessen .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor de derde keer hier gegeten, was by far de minste keer van de drie. Vooral de bediening viel negatief op, er kom geen lachje van af en de spontaniteit was ver te zoeken. De gastvrouw vond het ook schijnbaar nodig om een aantal mensen van de bediening zeer venijnig te corrigeren op een toon die wij als gasten niet konden waarderen. Qua eten was het matig, de tournedos was geen tournedos en zat ook nog eens vol met zemen. Al met al zeer teleurstellende avond que kwaliteit van het eten gehad en qua leidinggevende in de bediening.
Leo M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wederom voortreffelijk gegeten bij Jean Marie. Alleen de witte wijn bij het voorgerecht was wat vlak van smaak. De rest was zalig.