Javaans Eetcafé

34-B Kleine Berg 5611 JV Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Javaans Eetcafé

Rock 'n Roll Indonesisch

Zoals je al uit de naam kunt opmaken is het Javaans Eetcafé een plek waar je heerlijk Indonesisch kunt eten. Je hebt keuze uit diverse rijsttafels of normale hoofdgerechten. De persoonlijke inrichting met rock & roll-invloeden maakt het extra leuk.

Meer informatie over restaurant Javaans Eetcafé

Marie Louise B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Een gezellig restaurant met spontane bediening, voorafje konden we kiezen, de maaltijd kwam in allemaal kleine kommetjes op de tafel te staan. We waren met z,n vieren dubstep tafel stond helemaal vol. We hebben lekker gegeten, buikje rond!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Over het algemeen was het eten goed, behalve de kippensoep vooraf - soto ayam - was niet wat we ervan hadden verwacht. Soto is een meer gevulde soep.
Eva-van-vlokhoven .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Gezellig restaurant. Hadden een rijsttafel, gevarieerde bordjes met lekkere smaken. Voor beiden wat wils. Personeel erg betrokken.
André M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het ontvangst was uiterst vriendelijk. Zo ook de bediening en eigenaar Paddy. Karakteristieke zaak. De inrichting is een mix van Rock and Roll, batik, motoren en tempelbewakers gemaakt in Bali. Achter alles zit een verhaal, een geschiedenis tot en met de keukendoek toe die je als servet krijgt. Dit geeft een restaurant eigenheid en karakter. Als appetizer kregen we een mandje kroepoek met huisgemaakte sambalsaus, lekker. Daarna volgde het eten en dat viel echt tegen. De atjar kwam uit n potje. De kenmerkende grijsgelige kleur en zonder enige knapperigheid van de groenten. Hetzelfde gold voor de sperciebonen van de sambal goreng boontjes. grijsgroen en papperig zacht zoals uit pot. In het kipgerecht zaten 4 stukjes kip met bamboe uit blikje als groenten. De sateh babi was ok. Hetzelfde gold voor de babi ketjap. De roedjak manis bestond grotendeels uit stukjes appel, ananas en mandarijntjes uit blik. De seroendeng niet geproefd. Verder een bolletje nasi kuning en nasi goreng. De rijst was wat droog en, net al alles, niet echt warm. De hoeveelheid was niet ruim. In elk schaaltje ongeveer 4 eetlepels van een gerecht, behalve van de nasi, dit was meer. Dit alles voor € 37,-. Er is dus werk aan de winkel. Dit restaurant moet wakker geschud worden anders gaat er een fijne eetgelegenheid verloren, In loop der tijd is hier 'n routine ingeslopen en is men tevreden geraakt met ten hoogste middelmatigheid. Er wordt hier eigenlijk niet gekookt maar gecaterd. Vooraf bereide ingevroren maaltijden worden in de minikeuken weer tot leven ingeblazen en verder geassembleerd. Bij de Indische keuken kan dit maar.... Zorg voor ten minste verse groenten!! Atjar is makkelijk zelf te maken en lang houdbaar. Geen goede reden om dit niet te doen in een restaurant. Hetzelfde geldt voor de sambal boontjes. Ondanks de mini keuken zorg voor goede rijst en warme gerechten. Zorg voor betere gerechten, verse groenten i.p.v, uit blikje of potje. Dan is dit een fijn adres in Eindhoven om vaker naar terug te keren. Nu was de beleving heel prettig maar het eten ondermaats en dus geen reden om nog eens terug te keren.
241 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
vlotte bediening, open keuken , goede muziek als je van Elvis houd , het eten gewoon lekker en het was voldoende, lekker koud biertje erbij , totaalbeeld helemaal OK
Petervanderpanne V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
ons verheugd op een echt Javaanse maaltijd. helaas is dit
hier niet het geval. Wil je de echte Javaanse keuken proeven, dan moet je hier niet zijn. De porties zijn ruim voldoende. bediening helemaal top. Inrichting absoluut leuk. maar weinig met Indonesie te maken. Het is er druk genoeg. Dus vele zullen de smaak van het eten wel waarderen.
Joris W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Prima ontvangst en bediening, zeer gastvrij (ook na omstoten kop thee). Grote variatie in rijsttafel. Erg lekker! De eigen sambal is een aanrader.
Wilhelmienfrunt .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Gezellig eetcafé! Wij waren via A.H en daar waren we tevreden over. Je mocht nog bij bestellen als je tekort kwam.

Wilhelmien en Ad
Camelbleu .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Lekker gegeten via de AH aktie en de bediening was ook geweldig. We gaan zeker nog eens terug ik geef 9.5 helemaal waar voor je geld
Camelbleu .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Zo gezellige bediening eten was er top ook met AH aktie was alles goed geregeld echt een aanrader. Bediening was vriendelijk gezellig muziekje erbij
Plongeur .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Een je onbekend Indonesisch restaurant kan een parel zijn aan de gordel van smaragd, maar nu de oude generatie die de traditionele keuken op een natuurlijke manier in de vingers kreeg langzamerhand verdwijnt ben je overgeleverd aan óf de moderne liefhebber van die keuken, óf aan degene die denkt: O! Indonesisch! Zo'n nassietje moet wel lukke!

Javaans eetcafé is helaas van de laatste soort. Ik denk dat het vele, vele jaren geleden is dat ze een Indonesisch kookboek van binnen hebben gezien. Proeven wat ze uitserveren is er gezien de bremzoute kippensoep niet bij.

Het werkelijk overvolle bord nasi rames bevestigt wat je na de soep al bent gaan vermoeden: liefde voor de Indo keuken is hier ver te zoeken. Wat doen die rare stukjes mandarijn en ananas op dit bord? Is dit soms een Hema slagroomtaart? Waarom is het vlees in de stoof keihard? Waarom smaakt alles zo lafhartig?

De bediening die -dat moet gezegd- uiterst attent is vraagt talloze malen of het wel smaakt, en eerlijk gezegd: ik zou ook graag bevestiging willen als ik zag wat ik serveerde want er in geloven lijkt me moeilijk.

Kortom: een plek voor een Nederlandse motorclub waar véél belangrijker is dan kwaliteit en een open uitnodiging om terug te grijpen op een traditioneel Indonesisch receptenboek waar de tijd van bereiding een cruciale rol speelt. Stap af van die obesitas-grote porties.
Een afrader, helaas, want het wordt steeds moeilijke om goed Indonesisch te eten.
Drakootje .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Lekker buiten gegeten. Voorgerecht soepje of
loempia. Hoofdgerecht "tafeltje vol". Nagerecht sorbet, maar koffie/ thee ook geen probleem.
Reneenjudith .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten en een top bediening! Extra leuk door de tweelingzussen die er werkte rn verwarring teweeg brachten in het begin van de avond.
Twohobbit .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Voor de Nederlanders is het eten uitstekend, voor de ras echte "Indo's" mag het iets kruidiger en pittiger zijn.
De bediening was uitstekend en entourage ook.
Wij zouden zeker dit aan anderen aanraden...vooral voor ons Nederlandse vrienden.
Yara D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten vonden we lekker, hele lekkere smaken maar de presentatie was minder. Die was vrij simpel. We kregen als hoofdgerecht allerlei kleine schaaltjes met verschillende soorten rijst, vlees en groenten. Heel lekker! Toen de gastvrouw zag dat bepaalde gerechten op waren kwam ze ons vragen of we nog wat hiervan lustten en kwam ze ons dat brengen. Erg vriendelijk personeel
Rina B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Zaten lekker buiten. Tafeltjes stonden wel dicht op elkaar.het was een lekker menu. Vooraf vegetarische loempia's. Erg lekker! En als hoofd een rijsttafel. Alles was smaakvol en meer dan genoeg. Het dessert was een niet te omschrijvend ijsding. Was brrr. Maar als ik hier weer zou zijn zou ik zeker weer gaan eten.
Anne1791 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gisteravond bij Javaans eetcafe gegeten, met AH actie. Vooraf had ik vegetarische loempiaatjes en mijn tafel genoot kippensoep. Beiden waren heerlijk! Als hoofdgerecht een rijsttafel met diverse gerechten! Smaakte ook goed! Er werd tussendoor nog gevraagd of we nog iets extra erbij wilde, wat niet nodig was voor ons. Toetje was verrassend. Fris, zoet, zuur drankje met room ijs erin.
Het was heerlijk weer, dus buiten op terras gegeten. Jammer dat er auto's mogen rijden op de kleine berg, maar daar kan het personeel natuurlijk niets aan veranderen! Al met al een heerlijke avond gehad en lekker gegeten!
Fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Eten bij dit restaurant is zeker goed te noemen, alleen vond ik niet alle gerechten even goed. Dit gaat meer om smaak dan de bereiding. Wat wel erg lekker is; babi ketjap, zeer lekkere saus. Bediening prima en snel genoeg. Decor; Eten op de kleine berg is altijd gezellig en leuk, restaurant vind ik van binnen iets te krap.
Goudkuipje .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gegeten met AH actiebon. Eten was zoalswe gewend zijn erg lekker en goed.
Bediening was dit keer iets minder. Het duurde lang voordat men de tafel kwam leeghalen en een tweede drankje werd niet gevraagd. Uiteindelijk maar afgerekend
Ingridweesie .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
We aten met de bon van AH. Lekker gegeten, zeer vriendelijk personeel, beetje rumoerig zitten op het terras aan de straat.