Javaans Eetcafé

34-B Kleine Berg 5611 JV Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant Javaans Eetcafé

Rock 'n Roll Indonesisch

Zoals je al uit de naam kunt opmaken is het Javaans Eetcafé een plek waar je heerlijk Indonesisch kunt eten. Je hebt keuze uit diverse rijsttafels of normale hoofdgerechten. De persoonlijke inrichting met rock & roll-invloeden maakt het extra leuk.

Meer informatie over restaurant Javaans Eetcafé

Wanda V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Als je op zoek bent naar authentiek Indonesisch eten ga dan NIET naar dit restaurant. Het eten is echt niet best, zeg maar gerust slecht. En daarnaast vragen ze er een hoge prijs voor. De bediening is uiterst aardig maar ze kunnen het slechte presteren van de chef niet compeseren.
Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Een heerlijk 'tafeltje vol' gehad. Erg gezellig!
Rolijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker gegeten! En prima service. Zeker voor herhaling vatbaar.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
gisteravond gezellig ontvangen na makkelijke reservering. bestelling werd vlot en leuk opgenomen. Daarna heerlijk gegeten; natuurlijk tafeltje vol! En het hele restaurant heeft gezongen voor jarige echtgenoot dus dat maakte het feestje compleet!
CatharinaMartha Z.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Door AH bonnen goede korting. Als we gewone prijs hadden moeten betalen was het veel te duur! Gerechten waren van matig/redelijke kwaliteit. Het voelde of we in een café zaten ipv in een restaurant. We komen niet meer terug.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Wij hebben er al regelmatig gegeten, al was het nu wel even geleden maar alles was weer erg goed. Het restaurant was leuk versierd ivm kerst, de bediening erg vriendelijk en gastvrij. Had maar voor 2 gereserveerd en kwamen met 4 en op de verkeerde tijd, allemaal geen probleem. Het eten was heerlijk zoals altijd!
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Lekker gegeten. Maar had op meer gehoopt. Rijsttafel en saté schotel waren voldoende van samenstelling. Nasi Kuning en Nasi goreng heb ik lekkerder gegeten. Pisang goreng met ijs was een prima nagerecht.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Voor een eetcafé een prima sfeer. Hele leuke bediening, lekkere gerechten. Prima avond gehad.
Malu V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Aangezien ik drie deuren verderop werk op de kleine berg was het voor mij als thuiskomen om de mensen die mij normaal groeten in hun pauze te zien in hun eigen zaak. Ik kom hier al 15 jaar en vind het wederom ontzettend gezellig en lekker eten. We werden op onze wenken bediend. Iedereen had er zin in in en was vrolijk en zeer gastvrij. Ik vond het een zeer gezellige en lekkere avond en beveel het iedereen aan!
pet-pat .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Gezellig en ongedwongen sfeer, vriendelijke bediening met tijd voor een praatje ;-) Heerlijke gerechten met een fantastisch dessert!! De porties zijn vrij groot en de serveerster bood een doggy bag aan. Dus zometeen lunch ik nog lekker ook!! ;-)
Yoram O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Onze tafel was bedekt met allemaal leuke kleine bakjes met alle smaken die je verwacht bij de Indonesische keuken. De bediening was erg vriendelijk en er werd regelmatig gekeken of we iets nodig hadden. Met gezellige jaren 50 muziek op de achtergrond hebben we hier een fijne en gezellige avond beleefd. Zeker een aanrader voor een vrijdagavond!
Bamboo .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Gezellig restaurant met vriendelijke service en erg lekker eten. De muziek van Elvis op de achtergrond zorgt voor de nodige sfeer, de inrichting is lekker authentiek met motoren aan de muur en Elvis vinyl aan de wand. Het eten was erg lekker en als iets op was werd het snel weer opnieuw geserveerd!
Sylvia M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het ontvangst was deze keer minder prettig omdat onze reservering niet doorgekomen was. Gelukkig was er nog wel een tafeltje vrij. De serveerster was een stuk minder enthousiast als alle andere keren dat wij er waren. De schaaltjes werden hard op tafel gezet en er werd geen uitleg gegeven wat het allemaal precies was. Dit was erg jammer omdat wij juist ook de bediening altijd erg prettig vinden bij de Javaan. Het eten was wederom erg goed, bij bestellen was geen probleem. Opvallend vond ik wel dat een klein glaasje water net zo duur is als een groot glas bier!
Al met Al een leuke avond gehad met heerlijk eten!
Marie Louise B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Een gezellig restaurant met spontane bediening, voorafje konden we kiezen, de maaltijd kwam in allemaal kleine kommetjes op de tafel te staan. We waren met z,n vieren dubstep tafel stond helemaal vol. We hebben lekker gegeten, buikje rond!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Over het algemeen was het eten goed, behalve de kippensoep vooraf - soto ayam - was niet wat we ervan hadden verwacht. Soto is een meer gevulde soep.
eva-van-vlokhoven .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Gezellig restaurant. Hadden een rijsttafel, gevarieerde bordjes met lekkere smaken. Voor beiden wat wils. Personeel erg betrokken.
André M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het ontvangst was uiterst vriendelijk. Zo ook de bediening en eigenaar Paddy. Karakteristieke zaak. De inrichting is een mix van Rock and Roll, batik, motoren en tempelbewakers gemaakt in Bali. Achter alles zit een verhaal, een geschiedenis tot en met de keukendoek toe die je als servet krijgt. Dit geeft een restaurant eigenheid en karakter. Als appetizer kregen we een mandje kroepoek met huisgemaakte sambalsaus, lekker. Daarna volgde het eten en dat viel echt tegen. De atjar kwam uit n potje. De kenmerkende grijsgelige kleur en zonder enige knapperigheid van de groenten. Hetzelfde gold voor de sperciebonen van de sambal goreng boontjes. grijsgroen en papperig zacht zoals uit pot. In het kipgerecht zaten 4 stukjes kip met bamboe uit blikje als groenten. De sateh babi was ok. Hetzelfde gold voor de babi ketjap. De roedjak manis bestond grotendeels uit stukjes appel, ananas en mandarijntjes uit blik. De seroendeng niet geproefd. Verder een bolletje nasi kuning en nasi goreng. De rijst was wat droog en, net al alles, niet echt warm. De hoeveelheid was niet ruim. In elk schaaltje ongeveer 4 eetlepels van een gerecht, behalve van de nasi, dit was meer. Dit alles voor € 37,-. Er is dus werk aan de winkel. Dit restaurant moet wakker geschud worden anders gaat er een fijne eetgelegenheid verloren, In loop der tijd is hier 'n routine ingeslopen en is men tevreden geraakt met ten hoogste middelmatigheid. Er wordt hier eigenlijk niet gekookt maar gecaterd. Vooraf bereide ingevroren maaltijden worden in de minikeuken weer tot leven ingeblazen en verder geassembleerd. Bij de Indische keuken kan dit maar.... Zorg voor ten minste verse groenten!! Atjar is makkelijk zelf te maken en lang houdbaar. Geen goede reden om dit niet te doen in een restaurant. Hetzelfde geldt voor de sambal boontjes. Ondanks de mini keuken zorg voor goede rijst en warme gerechten. Zorg voor betere gerechten, verse groenten i.p.v, uit blikje of potje. Dan is dit een fijn adres in Eindhoven om vaker naar terug te keren. Nu was de beleving heel prettig maar het eten ondermaats en dus geen reden om nog eens terug te keren.
241 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
vlotte bediening, open keuken , goede muziek als je van Elvis houd , het eten gewoon lekker en het was voldoende, lekker koud biertje erbij , totaalbeeld helemaal OK
Petervanderpanne V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
ons verheugd op een echt Javaanse maaltijd. helaas is dit
hier niet het geval. Wil je de echte Javaanse keuken proeven, dan moet je hier niet zijn. De porties zijn ruim voldoende. bediening helemaal top. Inrichting absoluut leuk. maar weinig met Indonesie te maken. Het is er druk genoeg. Dus vele zullen de smaak van het eten wel waarderen.
Joris W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Prima ontvangst en bediening, zeer gastvrij (ook na omstoten kop thee). Grote variatie in rijsttafel. Erg lekker! De eigen sambal is een aanrader.